Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af frederikshavneren » 23. nov 2014, 21:39

Brent skrev:
Frygah skrev:
Brent skrev:Man må bare lette på hatten for det stykke arbejde som Glenn og Steinlein har udført i Midtjylland :danmarkfan: . De spiller meget seværdigt fodbold med fysik og aggresivt genpres og på trods af at de har et halvt hold ude, får de det forsvarende mesterhold til at ligne en flok lilleputter.

Noget andet jeg er facineret af ved FCM er deres scoutingsystem. Det skulle vi have en kopi af. Næsten alle de spillere de hiver ind passer ind i klubbens spilsystem samt dens filosofi om det "hele FCM menneske". Ham Costa Ricaneren var outstanding i dag.
Stop nu dig selv. De har 5 spillere ude. Vi har Ahlmann, Spalvis, Jönsson og Thelander ude til dagens kamp, samt Kasper P. og Børsting som alle havde været i spil til dagens kamp. Så er de vist heller ikke hårdere ramt end os. Og i modsætning til os kan de køre med -40 millioner på driften, fordi de har sugar daddies der sikrer at de ikke behøvede at sælge en 3-4 spillere, som de ellers var forberedt på. I stedet henter de spillere ind. Så er det jo klart at de har en bredere trup, når begge hold "har et halvt hold ude". Havde vi 40-50 mio. kr. mere at bruge udelukkende på truppen, så havde vi nok også lidt mere bredde at gøre med.

I forhold til deres scoutingsystem, så vil jeg gerne lige vente lidt før jeg tillægger det alverdens værdi. FCM har tidligere forsøgt med eksempelvis deres Østeuropa-indkøb, og det var altså ikke en udpræget succes.

EDIT: I øvrigt er det rart at Kent Nielsen ikke tuder over vores skader.
Ja de har 5 spillere ude og alligevel ligner vi en flok skræmte drengespejdere i ulvens hule. De spiller os jo fuldstændigt ud af banen. At de har Benham skyldes da godt arbejde på direktionsgangen, han er jo nok ikke kommet af sig selv. Jeg har stor tiltro til den måde de har sat deres scouting i system, det tror jeg godt vi kan lære noget af. De spillere de har hentet ind passer både i forhold til deres spilfilosofi mn også deres filosofi om "det hele FCM" menneske. Håber Gaarde tar noter i herning, for her er noget at hente!
Desværre har FCM lært af sidste sæsons nedtur, men det har naturligvis hjulpet dem at den engelske sugardaddy han smidt masser af pund i uldjydernes kasse.

Ang. filosofi vedr. spillerindkøb så kan jeg på en måde godt følge dig. Uagtet at FCMs scoutingsystem/rangliste orienterede tilgang virker lidt mærkelig, så ser det ud til at de har handlet godt ind.

Jeg orker ikke at genoplive debatten, men ja jeg er enig i at AaBs strategi med at hente tidligere spillere hjem ikke har fungeret.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Frygah » 23. nov 2014, 21:49

Hovedet skrev:Jeg synes da snarere, at FCMs strategi i år har været at holde på gode spillere fremfor at købe. De har vel ikke købt andre end Jim Larsen, så vidt jeg lige kan komme på.

Desuden skal vi snart til at droppe alt det her fattigdoms- og talentjammer, vi har kørt med i flere år nu. Vi har til årsskiftet en egenkapital på næsten 100 millioner kroner, heraf størstedelen likvide midler, vi er forsvarende mestre og pokalvindere, vi kommer fra en af landets største byer osv., osv.
FCM har hentet Sparv, Olsson, Jim Larsen og Urena. Og det samtidig med at de ikke har skullet sælge deres profiler, som var pantsat, selvom de havde et stort underskud. Det er altså udefrakommende faktorer, som er enormt vigtige. Det vil sige de har direkte forstærket den trup, der gav et underskud på hvad, 25-40 millioner i sidste sæson? Det er altså en voldsom meget dyrere trup end hvad vi er i nærheden af. Det sætter sig naturligvis i en kamp hvor begge hold mangler en flok profiler.

Hvad mener du med vi skal droppe det? Skal vi ikke investere i talenter som Børsting, Blåberg og Ando? Eller hvad?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Hovedet » 23. nov 2014, 22:01

Frygah skrev:
Hovedet skrev:Jeg synes da snarere, at FCMs strategi i år har været at holde på gode spillere fremfor at købe. De har vel ikke købt andre end Jim Larsen, så vidt jeg lige kan komme på.

Desuden skal vi snart til at droppe alt det her fattigdoms- og talentjammer, vi har kørt med i flere år nu. Vi har til årsskiftet en egenkapital på næsten 100 millioner kroner, heraf størstedelen likvide midler, vi er forsvarende mestre og pokalvindere, vi kommer fra en af landets største byer osv., osv.
FCM har hentet Sparv, Olsson, Jim Larsen og Urena. Og det samtidig med at de ikke har skullet sælge deres profiler, som var pantsat, selvom de havde et stort underskud. Det er altså udefrakommende faktorer, som er enormt vigtige. Det vil sige de har direkte forstærket den trup, der gav et underskud på hvad, 25-40 millioner i sidste sæson? Det er altså en voldsom meget dyrere trup end hvad vi er i nærheden af. Det sætter sig naturligvis i en kamp hvor begge hold mangler en flok profiler.

Hvad mener du med vi skal droppe det? Skal vi ikke investere i talenter som Børsting, Blåberg og Ando? Eller hvad?
Jojo, hvis de er gode nok til at matche de bedste hold herhjemme; ellers foretrækker jeg da, at vi køber spillere, der er. Jeg kan ikke blive forarget over, at FCM forsøger at udnytte en historisk chance til at hjemføre guld - uden at det vel at mærke er ledsaget af den kvalmende Brøndbyretorik. Jeg synes også, det er helt ok, at vi ikke genvinder mesterskabet, men måske nok skuffet over, at løbet allerede var kørt, inden de første blade begyndte at falde af træerne. Det har været bedre den sidste måneds tid, særligt på pointplanet, men vi har simpelthen ikke spillet ret godt i denne sæson, og det er vel kun Henrik Dalsgaard, der for alvor leverer offensivt på det her hold.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Buzz Killington » 23. nov 2014, 22:01

Frygah skrev:
Hovedet skrev:Jeg synes da snarere, at FCMs strategi i år har været at holde på gode spillere fremfor at købe. De har vel ikke købt andre end Jim Larsen, så vidt jeg lige kan komme på.

Desuden skal vi snart til at droppe alt det her fattigdoms- og talentjammer, vi har kørt med i flere år nu. Vi har til årsskiftet en egenkapital på næsten 100 millioner kroner, heraf størstedelen likvide midler, vi er forsvarende mestre og pokalvindere, vi kommer fra en af landets største byer osv., osv.
FCM har hentet Sparv, Olsson, Jim Larsen og Urena. Og det samtidig med at de ikke har skullet sælge deres profiler, som var pantsat, selvom de havde et stort underskud. Det er altså udefrakommende faktorer, som er enormt vigtige. Det vil sige de har direkte forstærket den trup, der gav et underskud på hvad, 25-40 millioner i sidste sæson? Det er altså en voldsom meget dyrere trup end hvad vi er i nærheden af. Det sætter sig naturligvis i en kamp hvor begge hold mangler en flok profiler.

Hvad mener du med vi skal droppe det? Skal vi ikke investere i talenter som Børsting, Blåberg og Ando? Eller hvad?
Fire spillere der endda startede i dag. Men det skal ikke tage noget fra deres sejr. Den er bygget paa det spil de leverede det meste af saesonnen sidste aar. Vi har ogsaa hentet penge udefra, omend jeg fornemme at der er lidt mere risikovillighed hos Bentham. Det forstaar man ogsaa godt med alle de millioner han slaeber rundt paa. Saa laenge de ikke skifter hele truppen ud ligesom Broendby eller FCK, saa er det i mine oejne ikke et kritikpunkt i plastikklubben. De har med relativt faa midler slaaet og distanceret de danske mestre, koebeklubben fra vestegnen, samt deres plastikkusine fra betonbunkeren, med faa aendringer fra sidste saeson. Det er - uanset hvor meget jeg hader dem - imponerende.

Vi skal nok komme igen, og er pt. i top 4 over klubber i DK paa den lange bane.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Klaus » 23. nov 2014, 22:08

Så er jeg nået hjem. Jeg orker næsten ikke at læse hele tråden. Men på stadion så det ud til, at de skulle have haft smidt en ud midt i første halvleg??? Det lignede også et straffespark til Bruhn, som ikke blev dømt. Det sagt så var Midtjylland i dag klasser over os, så nederlaget er fortjent nok...

I øvrigt må man sige, at vores stadionspeaker er en rolig, forstandig fodboldkyndig mand med fingeren på pulsen i forhold til ham de har i Herning. Christ hvor er hele deres setup ikke til at holde ud... Godt man kun skal opleve det en til to gange om året.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 945
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Salle17 » 23. nov 2014, 22:20

Flot med så mange medrejsende AaB fans, hatten af for det!

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Brent » 23. nov 2014, 22:22

Frygah skrev:
Hovedet skrev:Jeg synes da snarere, at FCMs strategi i år har været at holde på gode spillere fremfor at købe. De har vel ikke købt andre end Jim Larsen, så vidt jeg lige kan komme på.

Desuden skal vi snart til at droppe alt det her fattigdoms- og talentjammer, vi har kørt med i flere år nu. Vi har til årsskiftet en egenkapital på næsten 100 millioner kroner, heraf størstedelen likvide midler, vi er forsvarende mestre og pokalvindere, vi kommer fra en af landets største byer osv., osv.
FCM har hentet Sparv, Olsson, Jim Larsen og Urena. Og det samtidig med at de ikke har skullet sælge deres profiler, som var pantsat, selvom de havde et stort underskud. Det er altså udefrakommende faktorer, som er enormt vigtige. Det vil sige de har direkte forstærket den trup, der gav et underskud på hvad, 25-40 millioner i sidste sæson? Det er altså en voldsom meget dyrere trup end hvad vi er i nærheden af. Det sætter sig naturligvis i en kamp hvor begge hold mangler en flok profiler.

Hvad mener du med vi skal droppe det? Skal vi ikke investere i talenter som Børsting, Blåberg og Ando? Eller hvad?
Selvfølgelig skal vi investere i talenter, men det kunne nu også godt være fint hvis man henter spillere ind der kan konkurrere i toppen af hierarkiet.

SimonJ
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 22. mar 2011, 08:27

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af SimonJ » 23. nov 2014, 22:24

Det eneste positive fra i aftes var, at Kasper P og Thrane sad i hegnet og sang med hele anden halvleg. Det, der sågar ekstra positivt var, at begge sang med på "Taber Glenn" og Kristian Bak Bach sangen.

Udover det så havde vi i følge statistikken 2 skud og 1 på mål mod fcm's 17 skud. Det siger alt. Lorte kamp.

Edit: gad godt se en Kent N, som tør at satse med mere offensive indskiftninger når man er bag ud 2-0.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af thomasjn » 23. nov 2014, 22:36

Frygah skrev:
Hovedet skrev:Jeg synes da snarere, at FCMs strategi i år har været at holde på gode spillere fremfor at købe. De har vel ikke købt andre end Jim Larsen, så vidt jeg lige kan komme på.

Desuden skal vi snart til at droppe alt det her fattigdoms- og talentjammer, vi har kørt med i flere år nu. Vi har til årsskiftet en egenkapital på næsten 100 millioner kroner, heraf størstedelen likvide midler, vi er forsvarende mestre og pokalvindere, vi kommer fra en af landets største byer osv., osv.
FCM har hentet Sparv, Olsson, Jim Larsen og Urena. Og det samtidig med at de ikke har skullet sælge deres profiler, som var pantsat, selvom de havde et stort underskud. Det er altså udefrakommende faktorer, som er enormt vigtige. Det vil sige de har direkte forstærket den trup, der gav et underskud på hvad, 25-40 millioner i sidste sæson? Det er altså en voldsom meget dyrere trup end hvad vi er i nærheden af. Det sætter sig naturligvis i en kamp hvor begge hold mangler en flok profiler.

Hvad mener du med vi skal droppe det? Skal vi ikke investere i talenter som Børsting, Blåberg og Ando? Eller hvad?
Selvfølgelig skal være AaB være en klub der er dygtig til at udvikle talenter og give dem chancen, men det med kun at satse på talenter og være en fattig klub må kun være en midlertidig ting i AaB. Vi er en af de helt store fra landets fjerde største by og derfor bør vi også have en økonomi til at købe til toppen så vi stabilt er en top 4 klub i Danmark. Det er simpelthen for tyndt, at det eneste vi har gjort som double-vindere er at signe en skadet svensker permanent, hente nogle rustne venner af huset og ellers hive nogle talenter på holdet som ikke er klar til at spille først. Jeg er med på at alle talenter ikke slår til fra dag et og de nogle gange skal spilles ind, men så må de være første reserven som modnes med kampe når den faste mand er skadet/skal sparres. Det transferarbejde der er lavet af klubben i sommer er under alt kritik, især at man ikke landede en afløser for Kusk. Vi har erstattet de fitte trupspillere Due og Curth som i det mindste var i form med rustne Ene og Helenius, Jönsson var her også sidste år og Bruhn/Børsting har knap superliga-niveau. De to har højest niveau til et indhop de sidste 20 eller få chancen sporadisk. De er ikke en gang i nærheden af at være klar til at fløse Kusk eller Thomsen når der er skader. Jeg siger ikke de skal være lige så gode, men de er ikke gode nok.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Buzz Killington » 23. nov 2014, 22:46

thomasjn skrev:
Frygah skrev:
Hovedet skrev:Jeg synes da snarere, at FCMs strategi i år har været at holde på gode spillere fremfor at købe. De har vel ikke købt andre end Jim Larsen, så vidt jeg lige kan komme på.

Desuden skal vi snart til at droppe alt det her fattigdoms- og talentjammer, vi har kørt med i flere år nu. Vi har til årsskiftet en egenkapital på næsten 100 millioner kroner, heraf størstedelen likvide midler, vi er forsvarende mestre og pokalvindere, vi kommer fra en af landets største byer osv., osv.
FCM har hentet Sparv, Olsson, Jim Larsen og Urena. Og det samtidig med at de ikke har skullet sælge deres profiler, som var pantsat, selvom de havde et stort underskud. Det er altså udefrakommende faktorer, som er enormt vigtige. Det vil sige de har direkte forstærket den trup, der gav et underskud på hvad, 25-40 millioner i sidste sæson? Det er altså en voldsom meget dyrere trup end hvad vi er i nærheden af. Det sætter sig naturligvis i en kamp hvor begge hold mangler en flok profiler.

Hvad mener du med vi skal droppe det? Skal vi ikke investere i talenter som Børsting, Blåberg og Ando? Eller hvad?
Selvfølgelig skal være AaB være en klub der er dygtig til at udvikle talenter og give dem chancen, men det med kun at satse på talenter og være en fattig klub må kun være en midlertidig ting i AaB. Vi er en af de helt store fra landets fjerde største by og derfor bør vi også have en økonomi til at købe til toppen så vi stabilt er en top 4 klub i Danmark. Det er simpelthen for tyndt, at det eneste vi har gjort som double-vindere er at signe en skadet svensker permanent, hente nogle rustne venner af huset og ellers hive nogle talenter på holdet som ikke er klar til at spille først. Jeg er med på at alle talenter ikke slår til fra dag et og de nogle gange skal spilles ind, men så må de være første reserven som modnes med kampe når den faste mand er skadet/skal sparres. Det transferarbejde der er lavet af klubben i sommer er under alt kritik, især at man ikke landede en afløser for Kusk. Vi har erstattet de fitte trupspillere Due og Curth som i det mindste var i form med rustne Ene og Helenius, Jönsson var her også sidste år og Bruhn/Børsting har knap superliga-niveau. Vores offensiv er jo blot for ide og fart.
Saa er det jo man bliver noedt til at hente den med de barske realiteter paa banen. Vi havde ikke penge til at koebe bedre spillere for i sommer, og bestyrelsen havde/har et kaempe ansvar for at bevise over for omverdenen at vi er en klub der formaar at have styr paa oekonomien. Selvom det ikke kommer frem i medierne, saa kan jeg love dig for at FCM ikke har faaet deres spillere gratis, og at de ikke havde hentet dem hvis ikke man havde solgt klubben.

I vores situation var vi bare saa heldige at der var en raekke spillere med AaB-hjerte, der gjorde deres arbejde for at faa love til at komme hjem. At de saa ikke er i form er trist, men det var aldrig et alternativ mellem dem, og saa dyre erstatninger. Derudover saa var det bare sur roev at to at profilerne saa oveni blev langtidsskadet lige foer vinduet lukkede.

Men derudover koeber jeg ikke engang praemissen om at det er en katastrofe. Vi er 3 point fra fjerdepladsen, og kan selv spille os videre i europa-league. Og efter mange aar at have en konstant "men" i form af en katastrofal oekonomi haengende over hver en lille succes, saa ser det endelig ud til at der er styr paa klubben, baade i dag og i i den grad i fremtiden.

Men ja, alt er lort paa en dag hvor man taber til FCM

edit rettet!!!

jensemand57
Allstar
Allstar
Indlæg: 2060
Tilmeldt: 12. feb 2008, 21:49

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af jensemand57 » 23. nov 2014, 22:46

thomasjn skrev:
Frygah skrev:
Hovedet skrev:Jeg synes da snarere, at FCMs strategi i år har været at holde på gode spillere fremfor at købe. De har vel ikke købt andre end Jim Larsen, så vidt jeg lige kan komme på.

Desuden skal vi snart til at droppe alt det her fattigdoms- og talentjammer, vi har kørt med i flere år nu. Vi har til årsskiftet en egenkapital på næsten 100 millioner kroner, heraf størstedelen likvide midler, vi er forsvarende mestre og pokalvindere, vi kommer fra en af landets største byer osv., osv.
FCM har hentet Sparv, Olsson, Jim Larsen og Urena. Og det samtidig med at de ikke har skullet sælge deres profiler, som var pantsat, selvom de havde et stort underskud. Det er altså udefrakommende faktorer, som er enormt vigtige. Det vil sige de har direkte forstærket den trup, der gav et underskud på hvad, 25-40 millioner i sidste sæson? Det er altså en voldsom meget dyrere trup end hvad vi er i nærheden af. Det sætter sig naturligvis i en kamp hvor begge hold mangler en flok profiler.

Hvad mener du med vi skal droppe det? Skal vi ikke investere i talenter som Børsting, Blåberg og Ando? Eller hvad?
Selvfølgelig skal være AaB være en klub der er dygtig til at udvikle talenter og give dem chancen, men det med kun at satse på talenter og være en fattig klub må kun være en midlertidig ting i AaB. Vi er en af de helt store fra landets fjerde største by og derfor bør vi også have en økonomi til at købe til toppen så vi stabilt er en top 4 klub i Danmark. Det er simpelthen for tyndt, at det eneste vi har gjort som double-vindere er at signe en skadet svensker permanent, hente nogle rustne venner af huset og ellers hive nogle talenter på holdet som ikke er klar til at spille først. Jeg er med på at alle talenter ikke slår til fra dag et og de nogle gange skal spilles ind, men så må de være første reserven som modnes med kampe når den faste mand er skadet/skal sparres. Det transferarbejde der er lavet af klubben i sommer er under alt kritik, især at man ikke landede en afløser for Kusk. Vi har erstattet de fitte trupspillere Due og Curth som i det mindste var i form med rustne Ene og Helenius, Jönsson var her også sidste år og Bruhn/Børsting har knap superliga-niveau. De to har højest niveau til et indhop de sidste 20 eller få chancen sporadisk. De er ikke en gang i nærheden af at være klar til at fløse Kusk eller Thomsen når der er skader. Jeg siger ikke de skal være lige så gode, men de er ikke gode nok.
Et eller andet sted, vil jeg godt give dig ret. Men, ja, der kommer et overskud, men det vigtigste parameter i dette overskud, er overskuddet på driften, som ligger omkring de 13 millioner. AaB vill igen gerne ha overskud på driften, så her ser vi måske årsagen til, at der ikke bare bliver brugt penge må og få.

Onkel Franz
Superliga
Superliga
Indlæg: 577
Tilmeldt: 1. jun 2007, 23:37

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Onkel Franz » 23. nov 2014, 22:56

thomasjn skrev: Det er simpelthen for tyndt, at det eneste vi har gjort som double-vindere er at signe en skadet svensker permanent, hente nogle rustne venner af huset og ellers hive nogle talenter på holdet som ikke er klar til at spille først. Jeg er med på at alle talenter ikke slår til fra dag et og de nogle gange skal spilles ind, men så må de være første reserven som modnes med kampe når den faste mand er skadet/skal sparres. Det transferarbejde der er lavet af klubben i sommer er under alt kritik, især at man ikke landede en afløser for Kusk. Vi har erstattet de fitte trupspillere Due og Curth som i det mindste var i form med rustne Ene og Helenius, Jönsson var her også sidste år og Bruhn/Børsting har knap superliga-niveau. Vores offensiv er jo blot for ide og fart.
Styr da lige retorikken

Du skrev d. 19/6/2014 i tråden "transferønsker.. ":

Helenius, Jönsson og Ene vil umiddelbart gøre mig ret glad såfremt Ene bliver fit igen.

Tja.. man har vel et standpunkt til man tager et nyt...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Hovedet » 23. nov 2014, 23:27

Det er heller ikke et spørgsmål om, at vi bare skal ud og bruge penge på må og få. Det er vigtigt med kontinuitet i truppen, så vi skal naturligvis undgå at gå over i den modsatte grøft og foretage desperate indkøb i stil med Brøndby. Til gengæld skal vi også være skarpe på at fastholde kvaliteten i spillertruppen og handle, når den ikke er der, hvilket er en mulighed, vi har nu i modsætning til de senere år. F.eks. kunne AaB for billige penge have erhvervet en Kim Aabech til den offensive midtbane ultimo august fremfor at vente på Godot i form af Rasmus Jönsson.

I det hele taget er der grund til at opjustere det generelle ambitionsniveau og være mere offensive i forhold til at spille en rolle i dansk topfodbold. Lidt polemisk formuleret er AaB vel landets eneste store klub, der ikke har ambitioner om at være en del af toppen, og en årelang ørkenvandring i laget 5. til 9. pladsen får ikke mange andre end Tordenskjolds soldater på Aalborg Stadion.

Der er dog ingen grund til at male fanden på væggen i forhold til denne sæson, selv om aftenens resultat gør ondt. Den næste uge bliver meget definerende for AaBs efterårssæson, der stadig kan ende som mere end godkendt, såfremt AaB går videre fra Europa League og fastholder den kontakt med Superligaens top (minus FCM), som vi havde før denne spillerunde. Det tredje delmål - overlevelse vinteren over i pokalturneringen - har vi opnået.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Kempes » 24. nov 2014, 09:02

Vil nogen ikke sende en besked til Kuhn og Kent om at det skriger til himlen, at vores højeste mand på banen står i midtercirklen når vi selv har hjørnespark? Jeg er med på at Dalsgaard (også) er hurtigste mand, men afhængig af hvem der tager hjørnesparket må enten Gorter, Thomsen eller Wurtz altså agere stopklodsen. Alternativt skal vi spille med korte hjørnespark.

Det er jo tydeligt at vores spillere ikke selv tror på at vores hjørnespark fører til noget.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af BoomZ0R » 24. nov 2014, 15:02

Jeg har ikk så meget at tilføje til selve kampen, men til arbejdet på tribunen. Rigtig flot arbejde, og herligt med en sang til Bach bak back!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af MrBangDK » 24. nov 2014, 19:18

Hvad blev der sunget om Bach Back Bac Bakc?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af BoomZ0R » 24. nov 2014, 19:46

En usmagelig, men fantastisk sang, om at han er pædofil.

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af AabMaster » 24. nov 2014, 20:35

Zee skrev:En usmagelig, men fantastisk sang, om at han er pædofil.
:thumbsup:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. november

Indlæg af Hanga » 24. nov 2014, 20:40

Jeg synes sangen bevæger sig lidt på kanten af, hvad vi kan tillade os... selv til den kæmpe klovn!
Sangen må, som flere af vores andre sange, være "lånt" fra Hammarby, der sang den til en Malmø spiller, der var anklaget for samleje med mindreårig. Godt nok ligner Bræk Bræk endnu mere en børnelokker med hans movember-skæg, men vi har jo ikke rigtig noget at have det i.

Max fedt at P og Thrane gav den gas hele 2. halvleg. Rigtig god stil.
Kampen var lort.

Nogen billeder af vores mange bannere ?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Re: Sv: Football Club Midtjylland - AaB, søndag d. 23. novem

Indlæg af BoomZ0R » 24. nov 2014, 21:19

Hanga skrev:Jeg synes sangen bevæger sig lidt på kanten af, hvad vi kan tillade os... selv til den kæmpe klovn!
Sangen må, som flere af vores andre sange, være "lånt" fra Hammarby, der sang den til en Malmø spiller, der var anklaget for samleje med mindreårig. Godt nok ligner Bræk Bræk endnu mere en børnelokker med hans movember-skæg, men vi har jo ikke rigtig noget at have det i.

Max fedt at P og Thrane gav den gas hele 2. halvleg. Rigtig god stil.
Kampen var lort.

Nogen billeder af vores mange bannere ?
Selvfølgelig er den på kanten, men skal sangene ikk være det? Ellers er det jo 'bare' endnu en sang.
Jeg tvivler på at bak gak er gået psykisk ned pga sangen.

Besvar