Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AllanPedersen » 11. dec 2014, 23:03

AaB 85 95 99 08 skrev:Videre fra gruppespil for anden gang på seks år. Det er sgu da en OK statistik. :cool:

Hvor mange håndører er det, at videre kvalifikation kaster af sig?

Overraskende lidt.. 300k euro tror jeg
En sejr havde givet det samme i dag

Der er selvfølgelig tv penge.


Men præmie penge er der intet af i Europa league
Vinderen af det hele får 5mill euro.

christianw
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. okt 2014, 20:41
Favoritspiller: AaB

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af christianw » 11. dec 2014, 23:03

Selv Mette Cornelius må tage sig i at jinxe, utroligt som tendenser fra debatsiden spreder sig.
Uhyre dårlig kamp, men jeg glæder mig godtnok til den 15!


:aabfan: :cheers: :aabfan:

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af sulakvelidze » 11. dec 2014, 23:03

Top 3 af det positive fra den kamp:

(1) Vi er i fucking 1/16-finalerne i Europa League!

(2) Spillerne så ud til at juble med måde i erkendelse af den dårlige kamp.

(3) Morten Bruun fandt pludselig en anledning til at fortælle om næsten-nedrykningen i 2011. Den anekdote er ellers ikke fortalt mange gange.


Det negative: en hel masse andet, som bliver overtrumfet af (1).

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 11. dec 2014, 23:05

Hvem kan vi møde?

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 11. dec 2014, 23:05

Kunji skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Videre fra gruppespil for anden gang på seks år. Det er sgu da en OK statistik. :cool:

Hvor mange håndører er det, at videre kvalifikation kaster af sig?
1.500.000 for at blive nummer to + 1.500.000 for at deltage i næste runde.
Det betaler sig at have en stærk hjemmebane. Kan vi stoppe den pinlige tendens med at falde sammen ude og fortsætte den gode vane med at holde nullet hjemme, ser det jo OK ud.

Men det står forhåbenligt klart for alle omkring klubben, at der skal hentes en angriber.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Frygah » 11. dec 2014, 23:06

Klaus skrev:
Kunji skrev: Jeg håber, at Gaarde har is i maven og vælger at tro på truppen. Truppen rummer voldsomt meget potentiale.
Så må man vist sige, at der er rigtig meget Uforløst potentiale. Når man over et halvt år scorer under et mål i snit pr. kamp, så er der noget grundlæggende galt. Men det er klart at Jønsson, Spalvis og Ahlmann bliver 3 markante forstærkninger til holdet, der alle vil gå lige ind... Jeg synes, vi mangler en venstrekant med speed. Nikolaj Thomsen er ikke gennembrudsspiller, men nærmere en fremtidig afløser for Risgaard. Men det vil nok kræve, han får optimeret sit fighterhjerte..
Jeg er ret enig. Jeg har været helt på linje med Kunji i det meste af sæsonen. Vores unge spillere skal have tid, vi har spillet mange kampe, når folk kommer tilbage fra skader bliver det bedre. Og det er alt sammen sikkert rigtig nok. Det forhindrer bare ikke spillere som Risgård, Würtz, KEP og Thomsen (skadet i optakten, I know) har haft gevaldige formdyk, og spørgsmålet er om disse 4 overhovedet kommer op på et højere niveau igen. Jeg kunne godt tænke mig en midtbane der kunne gå ind og vinde de slagsmål, og bryde spillet. En Würtz type, men måske bare endnu mere en tonser der bringer noget vilje og vildskab.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AllanPedersen » 11. dec 2014, 23:07

Er uenig i det vi er videre trumfer spillet.

Vi er hvad 6 i superligaen? Med 2-3 point ned til 10. Pladsen

Jeg synes vi har været elendige hele efteråret.
Og nu er vi så videre og hvad kan vi bruge det til.


Tabe 2 kampe til foråret og slutte i midten af superligaen ?
Vil godt nok hellere have vi spillede fantastisk bold for tiden og ikke fik videre

nwoko
1. div
1. div
Indlæg: 324
Tilmeldt: 21. jun 2006, 12:02

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af nwoko » 11. dec 2014, 23:08

Udebanemålscorer 0-10 og vi er videre :o

Nu går vi hele vejen :cool:

seamann

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af seamann » 11. dec 2014, 23:08

Klaus skrev:
Kunji skrev: Jeg håber, at Gaarde har is i maven og vælger at tro på truppen. Truppen rummer voldsomt meget potentiale.
Så må man vist sige, at der er rigtig meget Uforløst potentiale. Når man over et halvt år scorer under et mål i snit pr. kamp, så er der noget grundlæggende galt. Men det er klart at Jønsson, Spalvis og Ahlmann bliver 3 markante forstærkninger til holdet, der alle vil gå lige ind... Jeg synes, vi mangler en venstrekant med speed. Nikolaj Thomsen er ikke gennembrudsspiller, men nærmere en fremtidig afløser for Risgaard. Men det vil nok kræve, han får optimeret sit fighterhjerte..
?????

Enig i at Thomsens fremtid ikke er på kanten - for lidt speed - og at den nærmere er som Risgaards afløser.

Men, det er sgu da ikke fighten der mangler - det er nærmere teknikken.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af doukas » 11. dec 2014, 23:09

AllanPedersen skrev:Er uenig i det vi er videre trumfer spillet.

Vi er hvad 6 i superligaen? Med 2-3 point ned til 10. Pladsen

Jeg synes vi har været elendige hele efteråret.
Og nu er vi så videre og hvad kan vi bruge det til.


Tabe 2 kampe til foråret og slutte i midten af superligaen ?
Vil godt nok hellere have vi spillede fantastisk bold for tiden og ikke fik videre
Din ukuelig optimisme har været savnet

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Eksil » 11. dec 2014, 23:10

Den hjemmekamp imod Steaua Bukarest var afgørende. De var et bedre hold, men vi fik dem på hjemmebane.

Oestergaard
Miniput
Miniput
Indlæg: 7
Tilmeldt: 2. aug 2011, 20:15

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Oestergaard » 11. dec 2014, 23:10

Her er dem vi kan møde, og det ser vel godkendt ud. Inter vil være vildt, men et hold som Feyenoord, burde altså være til at snakke med.

De bedste 3. i Champions League gruppespillet
Olympiakos
Zenit
Bilbao
Sporting

Nummer 1. i Gruppespillet Europa League
Gladbach
Brugge
Besiktas
Salzburg
Dynamo Moskva
Inter
Everton
Feyenoord
Napoli
Dynamo Kiev (Kan vi selvfølgelig ikke møde)
Fiorentina
Legia Warsawa

Narildsen
2. div
2. div
Indlæg: 224
Tilmeldt: 14. mar 2011, 17:04
Geografisk sted: Odense

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Narildsen » 11. dec 2014, 23:12

Bliver det i øvrigt en sandhed at Kiev sender os videre? Ligesom Tim Janssen sikrede vores overlevelse?

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af AllanPedersen » 11. dec 2014, 23:13

doukas skrev:
AllanPedersen skrev:Er uenig i det vi er videre trumfer spillet.

Vi er hvad 6 i superligaen? Med 2-3 point ned til 10. Pladsen

Jeg synes vi har været elendige hele efteråret.
Og nu er vi så videre og hvad kan vi bruge det til.


Tabe 2 kampe til foråret og slutte i midten af superligaen ?
Vil godt nok hellere have vi spillede fantastisk bold for tiden og ikke fik videre
Din ukuelig optimisme har været savnet

Hvis ikke man må være deprimeret over spillet i aften hvornår må man så.

Jeg sidder og kigger på wurtz og KEP på fjernsynet lige nu der selv
Er primært skuffet over i aften.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Kunji » 11. dec 2014, 23:13

Oestergaard skrev:Her er dem vi kan møde, og det ser vel godkendt ud. Inter vil være vildt, men et hold som Feyenoord, burde altså være til at snakke med.

De bedste 3. i Champions League gruppespillet
Olympiakos
Zenit
Bilbao
Sporting

Nummer 1. i Gruppespillet Europa League
Gladbach
Brugge
Besiktas
Salzburg
Dynamo Moskva
Inter
Everton
Feyenoord
Napoli
Dynamo Kiev (Kan vi selvfølgelig ikke møde)
Fiorentina
Legia Warsawa
De markerede modstandere ville være fine rent oplevelsesmæssigt og økonomisk.

Og da vi ville være underdogs ved samtlige modstander, kan vi vel ligeså godt ønske os en fed modstander.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. dec 2014, 23:14

Jesper Schmidt skrev:Skidt dækket op, men var der ikke en gigantisk offside i meter-klassen i opspillet???

Bortset fra det så spiller vi godt nok en meget skidt kamp, dog synes jeg det skal med i billedet at det bestemt ikke er noget skidt fodboldhold vi møder, uanset om de på papiret har bedre folk udenfor. De har jo markant mere at byde på offensivt end de havde i Aalborg.
Nå for helvede...det var jo et indkast!!! Elsker dårlige streams!

Men en lille omskrivning af den kendte sætning må være på sin plads: 0 point og videre!

Vi kan sagtens allesammen blive enige om at AaB spillede en rigtig skidt kamp i dag, stort set uden undtagelse alle markspillere, men jeg synes nu modstanden undervurderes lidt. Jeg synes ikke Rio Ave var så dårlige som de bliver gjort til i denne tråd, specielt offensivt havde de absolut nogle kvaliteter som teknisk ligger noget over hvad vi er vant til at se i superligaen, og deres presspil fungerede jo også godt nok til ihvertfald at smadre vores spil godt og grundigt. Isoleret set, synes jeg ikke det er nogen kæmpe katastrofe at tabe i dag, uagtet at måden det skete på ikke var i orden.

Men helt ærligt - fuck det lort. Vi er videre fra en svær pulje, og det kan man kun kalde en flot præstation. Det er jo ikke fordi vi scorer markant færre point end de andre 2'ere i EL (faktisk bedre end 4 andre), så der kan bestemt ikke udsættes noget på UEFA delen af efteråret.

Når det er sagt, så kan vi være mere end tilfredse med at der nu er en lang pause, og at vi formentlig får et noget stærkere AaB hold at se i foråret... jeg er ikke uenig i at det ville pynte med en forstærkning med mål i støvlerne, uanset på hvilken offensiv position det næsten måtte være, og så skal vi altså have mere ud af spillere som Thomsen, Ene, Helenius og AK i foråret, hvis det skal blive godt.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Provst i Brovst » 11. dec 2014, 23:22

Flot præstation overordnet set.

Eks. Zagreb er aldrig gået videre, det har vi nu for anden gang.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Martin Bak » 11. dec 2014, 23:26

Dagens indsats ..... det bedste man kan sige er at vi er videre.. :aabfan: og så er det vist meget godt der er pause nu -hold da op.

nå men vi er videre så f det - drengene kan vel kun lære af det her - og så må man give spillerne kredit foratvi havde spillet og vundet nok kampe til at kunne tåle at fucke op..

Er der nogen som ved, om det er sket før, at et hold er gået videre fra gruppespil med negativ målscore??

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. dec 2014, 23:32

Når vi nu iøvrigt sidder og bander og svovler over at holdet ikke præsterer lige så godt som sidste forår, så skal vi altså også lige minde os selv om at vi i forhold til idealopstillingen sidste forår mangler 5,99 spillere

Kusk
Jönsson
Ahlmann
Spalvis
PK
+ 99% af AK

Af samme grund har vi spillet næsten alle kampe i efteråret med totalt uprøvede kantspillere i mindst den ene side på 19 og 20.

Det er efter min mening klart det må koste. Skulle man have prioriteret anderledes da man hentede spillere? Måske. Men at forvente spillet med denne trup når højderne fra sidste sæson, når vi tager med i betragtning at for mange spillere ikke har ramt deres topniveau af forskellige årsager, som vi har set i løbet af efteråret...det synes jeg er at forlange meget.

Af samme årsag, synes jeg absolut ikke vi har noget at klage over, når vi ser på EL samlet set. Efter 6-0 nederlaget var vel selv de mest blåøjede optimister vel sikre på vi var ude af denne turnering. Det har sgu været et flot comeback.

Når det er sagt, så håber jeg saftsuseme der er nogen i AaB som har optaget dagens kamp, så spillerne kan få kopier med hjem, for godt var det sgu ikke.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af NIN » 11. dec 2014, 23:32

Jesper Schmidt skrev:
Jesper Schmidt skrev:Skidt dækket op, men var der ikke en gigantisk offside i meter-klassen i opspillet???

Bortset fra det så spiller vi godt nok en meget skidt kamp, dog synes jeg det skal med i billedet at det bestemt ikke er noget skidt fodboldhold vi møder, uanset om de på papiret har bedre folk udenfor. De har jo markant mere at byde på offensivt end de havde i Aalborg.
Nå for helvede...det var jo et indkast!!! Elsker dårlige streams!

Men en lille omskrivning af den kendte sætning må være på sin plads: 0 point og videre!

Vi kan sagtens allesammen blive enige om at AaB spillede en rigtig skidt kamp i dag, stort set uden undtagelse alle markspillere, men jeg synes nu modstanden undervurderes lidt. Jeg synes ikke Rio Ave var så dårlige som de bliver gjort til i denne tråd, specielt offensivt havde de absolut nogle kvaliteter som teknisk ligger noget over hvad vi er vant til at se i superligaen, og deres presspil fungerede jo også godt nok til ihvertfald at smadre vores spil godt og grundigt. Isoleret set, synes jeg ikke det er nogen kæmpe katastrofe at tabe i dag, uagtet at måden det skete på ikke var i orden.

Men helt ærligt - fuck det lort. Vi er videre fra en svær pulje, og det kan man kun kalde en flot præstation. Det er jo ikke fordi vi scorer markant færre point end de andre 2'ere i EL (faktisk bedre end 4 andre), så der kan bestemt ikke udsættes noget på UEFA delen af efteråret.

Når det er sagt, så kan vi være mere end tilfredse med at der nu er en lang pause, og at vi formentlig får et noget stærkere AaB hold at se i foråret... jeg er ikke uenig i at det ville pynte med en forstærkning med mål i støvlerne, uanset på hvilken offensiv position det næsten måtte være, og så skal vi altså have mere ud af spillere som Thomsen, Ene, Helenius og AK i foråret, hvis det skal blive godt.
Er det ikke nogen kæmpe katastrofe at tabe i dag?

Vi spiller mod et hold der stiller med et reservehold. De spiller foran 23 tilskuere og har intet som helst i verden at spille for. Ingen har nogensinde hørt om holdet før de kvalificerer sig til europæisk fodbold for første gang og hvor de så også viser sig at være puljens ubestridt svageste hold der før dagens kamp har et (1) point og en målscore på 3-10! Vi har alt at spille for og ligner alligevel en flok hovedløse jyske høns, der ikke kunne finde et korn i en silo.

Men det handler nok om øjnene der ser og hvad man har af forventninger. Vi er videre og det er det vigtigst. Til foråret er alt glemt.

Besvar