Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3635
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Hovedet » 12. dec 2014, 12:18

Jeg har da fuld forståelse, at AaB hellere vil møde et vesteuropæisk hold. Dels er de østeuropæiske ligeså stærke sportsligt, dels er de langt mindre attraktive økonomisk. Det har ikke noget at gøre med manglende ambitionsniveau; der findes jo ikke noget hold blandt de mulige modstandere, som AaB ikke er undertippet mod. Det er bare et spørgsmål om, hvorvidt det bliver uhyre vanskeligt eller lidt mere uhyre vanskeligt.

Selv om det isoleret set skete på en uhyre fesen facon, er det flot at AaB er gået videre fra et europæisk gruppespil. Så vidt jeg lige kan erindre, er det kun sket 2 gange for FCK (EL 2009 og CL 2010), 1 gang for Esbjerg (EL 2013) samt nu 2 gange for AaB (CL 2008 - dog "kun" som 3´er - samt EL 2014). Er det korrekt?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4472
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af le Cid » 12. dec 2014, 13:04

AllanPedersen skrev:Seedede hold i Europa League
Mönchengladbach, Club Brugge, Besiktas, RB Salzburg, Dinamo Moskva, Inter, Feyenorrd, Everton, Napoli, Dynamo Kiev, Fiorentina, Legia Zarszawa, Olympiakos, Sporting Lissabon, Athletic Bilbao, Zenit St. Petersborg

Useedede hold i Europa League
Villarreal, Torino, Tottenham, Celtic, PSV Eindhoven, Dnipro, Sevilla, Wolfsburg, Young Boys, AaB, Guingamp, Trabzonspor, Anderlecht, Ajax, Liverpool, Roma


Vi kan 'IKKE' møde nogle af de useedede hold..
Altså Liverpool eks.
Everton er også fra Liverpool :)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. dec 2014, 13:21

Hovedet skrev:
Selv om det isoleret set skete på en uhyre fesen facon, er det flot at AaB er gået videre fra et europæisk gruppespil. Så vidt jeg lige kan erindre, er det kun sket 2 gange for FCK (EL 2009 og CL 2010), 1 gang for Esbjerg (EL 2013) samt nu 2 gange for AaB (CL 2008 - dog "kun" som 3´er - samt EL 2014). Er det korrekt?
Almost - og her skal jeg ikke undlade at fryde mig en smule over at overtrumfe din hukommelse med knaldhårde internetfacts! ;)

FCK spillede forårskampe i kalenderårene 2009 (EL mod Man City) 2010 (EL mod Marseilles) og 2011 (CHL mod Chelsea).

http://www.superstats.dk/europa/kampe?aar=2010%2F2011" onclick="window.open(this.href);return false;

Siden årtusindeskiftet har også Brøndby haft en enkelt optræden i forårsdelen af en europæisk turnering, det var dog før gruppespillets indførsel i UEFA Cuppen. Hvis man bladrer længere tilbage i årstallene, tegner der sig også et billede af at det er stort for danske hold at overvintre i europæiske turneringer - det sker ikke særlig tit, og uden at have dykket ned alle årstal, så er det vel kun Brøndbys stærke 90'er hold som har gjort hvad AaB præsterede sidst vi overvintrede, nemlig at kvalificere sig videre fra den første runde i foråret.

Det var en lortekamp i aftes, ligesom det var en lortekamp den dag vi vandt mesterskabet for et halvt års tid siden. Ligesom dengang, synes jeg heller nu at der er nogen grund til at lade den sidste kamp ødelægge glæden over en generelt stor præstation, set over hele gruppespillet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af frederikshavneren » 12. dec 2014, 14:22

I Tipsbladet står der at vi spiller hjemme d. 19. februar, mens udekampen følger ugen efter d. 26. februar http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... nogensinde" onclick="window.open(this.href);return false;

Er der nogen der ved om dette er korrekt?
Det vil vel ikke være utænkeligt hvis de seedede hold har fordelen af hjemmebane i returkampen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af frederikshavneren » 12. dec 2014, 15:12

N. Larsens og Enes vurdering af kampen http://m.uefa.com/uefaeuropaleague/news/2195167/" onclick="window.open(this.href);return false;
Befriende at de er selvkritiske og er opmærksom på problemerne på udebane

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Klaus » 12. dec 2014, 15:57

Uanset hvem vi møder vil det være en kæmpe sensation, hvis vi går videre. Alene det, at vi som useedet er kommet igennem gruppespillet må være en overraskelse. Hvis det handler om vinderchancer, tror jeg, at chancerne er størst mod Brugge og Salzburg samt muligvis de to russiske hold.... Begrundelsen skulle være, at turneringen i Rusland ligger stille på det tidspunkt, mens de øvrige hold må formodes at være i fin kampform....

Måske kunne vi også have en chance mod Gladbach og Everton, hvis de altså vælger at stille med reservehold til kampene....

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Brent » 12. dec 2014, 16:18

Jeg havde taget turen til Portugal for at støtte gutterne, det er fedt at vi er videre men indsatsen var skandaløs ringe. Jeg fatter simpelthen ikke at man åbenbart ikke mental "er der" når man spiller en altafgørende kamp om avancement mod et hold der intet har at spille for.

Kent i tipsbladet:

"Mentalt og fysisk havde vi ikke mere i os. Det var kamp nummer 29, og vist nok nummer 47 i hele kalenderåret, og vi havde ikke overskuddet mod et levende Rio Ave-hold, siger Kent Nielsen."

Jeg gad godt se min arbejdsgiver hvis jeg kom og sagde det jeg er fysisk og mentalt udmattet efter 260 arbejdsdage, derfor stempler jeg lige mentalt ud resten af året. Indsatsen var skandaløs ringe intet mindre. tag jer sammen!

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af birk » 12. dec 2014, 16:28

Pisse ringe kamp , men AaB videre
Kan ikke se dem gå videre , men godt de trods alt får 2 kampe mere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2014, 16:39

Brent skrev:Jeg havde taget turen til Portugal for at støtte gutterne, det er fedt at vi er videre men indsatsen var skandaløs ringe. Jeg fatter simpelthen ikke at man åbenbart ikke mental "er der" når man spiller en altafgørende kamp om avancement mod et hold der intet har at spille for.

Kent i tipsbladet:

"Mentalt og fysisk havde vi ikke mere i os. Det var kamp nummer 29, og vist nok nummer 47 i hele kalenderåret, og vi havde ikke overskuddet mod et levende Rio Ave-hold, siger Kent Nielsen."

Jeg gad godt se min arbejdsgiver hvis jeg kom og sagde det jeg er fysisk og mentalt udmattet efter 260 arbejdsdage, derfor stempler jeg lige mentalt ud resten af året. Indsatsen var skandaløs ringe intet mindre. tag jer sammen!
Jeg er glad for du ikke er arbejdsgiver. Om man har mentalt overskud er ikke noget man selv vaelger, og det er noget der bliver langtsomt nedbrudt, specielt hvis man har en stoerre mental spidsbelastning end normalt. Der er ogsaa en grund til Kent foerst nu anerkender det efter sidste kamp er spillet (han har afvist det hele saesonen), og det er for at presse det aller sidste ud af spillerne.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af NIN » 12. dec 2014, 17:09

Kampen er allerede glemt. Vi er videre og det er vi som det dårligst seedet hold i vores pulje og i et år hvor vi både er mestre og pokalvinder. Det er fedt at være AaB'er. Selv det, at pressen bruger 90% af spaltepladsen på Torinos nedslagtning af FCK og hvad Ståle og co. nu skal gøre og hvordan det kunne gå så galt og bla bla og fuckin' bla. kan ikke hidse mig op. Foråret tilhører os.

Billede

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3635
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Hovedet » 12. dec 2014, 21:01

Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:
Selv om det isoleret set skete på en uhyre fesen facon, er det flot at AaB er gået videre fra et europæisk gruppespil. Så vidt jeg lige kan erindre, er det kun sket 2 gange for FCK (EL 2009 og CL 2010), 1 gang for Esbjerg (EL 2013) samt nu 2 gange for AaB (CL 2008 - dog "kun" som 3´er - samt EL 2014). Er det korrekt?
Almost - og her skal jeg ikke undlade at fryde mig en smule over at overtrumfe din hukommelse med knaldhårde internetfacts! ;)

FCK spillede forårskampe i kalenderårene 2009 (EL mod Man City) 2010 (EL mod Marseilles) og 2011 (CHL mod Chelsea).

http://www.superstats.dk/europa/kampe?aar=2010%2F2011" onclick="window.open(this.href);return false;

Siden årtusindeskiftet har også Brøndby haft en enkelt optræden i forårsdelen af en europæisk turnering, det var dog før gruppespillets indførsel i UEFA Cuppen. Hvis man bladrer længere tilbage i årstallene, tegner der sig også et billede af at det er stort for danske hold at overvintre i europæiske turneringer - det sker ikke særlig tit, og uden at have dykket ned alle årstal, så er det vel kun Brøndbys stærke 90'er hold som har gjort hvad AaB præsterede sidst vi overvintrede, nemlig at kvalificere sig videre fra den første runde i foråret.

Det var en lortekamp i aftes, ligesom det var en lortekamp den dag vi vandt mesterskabet for et halvt års tid siden. Ligesom dengang, synes jeg heller nu at der er nogen grund til at lade den sidste kamp ødelægge glæden over en generelt stor præstation, set over hele gruppespillet.
Når vi har knaldet Everton med 5-0 her til februar, er der naturligvis ingen, der beskæftiger sig med aftenens kamp hehe. Ej, den er glemt allerede nu, og tilbage står en fin europæisk omgang af AaB. Jeg henviste nu i øvrigt alene til gruppespil, Jesper. Jeg ved godt, at Brøndby havde en forårskamp mod Barcelona i 2004, og i øvrigt også OB tilbage i 1995 mod Parma, men det var som sagt før gruppespillenes tid.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Buzz Killington » 12. dec 2014, 22:02

Fuck, Gorter er blevet korsbaandsskadet!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... kadet.aspx

Det er jo fuldstaendigt sindsygt saa uheldige vi har vaeret i aar paa den front. Saa han bliver vel sendt hjem til Holland. Surt for ham, og selv Ahlmann skulle blive klar, saa er vi stadig vildt udsatte paa backs. Ikke stor fan af at raabe paa forstaerkninger, men der skal goeres noget her. "Heldigt" at han blev skadet saa tidligt, saa vi kan naa at finde en ny spiller inden Februar.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. dec 2014, 23:46

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:
Selv om det isoleret set skete på en uhyre fesen facon, er det flot at AaB er gået videre fra et europæisk gruppespil. Så vidt jeg lige kan erindre, er det kun sket 2 gange for FCK (EL 2009 og CL 2010), 1 gang for Esbjerg (EL 2013) samt nu 2 gange for AaB (CL 2008 - dog "kun" som 3´er - samt EL 2014). Er det korrekt?
Almost - og her skal jeg ikke undlade at fryde mig en smule over at overtrumfe din hukommelse med knaldhårde internetfacts! ;)

FCK spillede forårskampe i kalenderårene 2009 (EL mod Man City) 2010 (EL mod Marseilles) og 2011 (CHL mod Chelsea).

http://www.superstats.dk/europa/kampe?aar=2010%2F2011" onclick="window.open(this.href);return false;

Siden årtusindeskiftet har også Brøndby haft en enkelt optræden i forårsdelen af en europæisk turnering, det var dog før gruppespillets indførsel i UEFA Cuppen. Hvis man bladrer længere tilbage i årstallene, tegner der sig også et billede af at det er stort for danske hold at overvintre i europæiske turneringer - det sker ikke særlig tit, og uden at have dykket ned alle årstal, så er det vel kun Brøndbys stærke 90'er hold som har gjort hvad AaB præsterede sidst vi overvintrede, nemlig at kvalificere sig videre fra den første runde i foråret.

Det var en lortekamp i aftes, ligesom det var en lortekamp den dag vi vandt mesterskabet for et halvt års tid siden. Ligesom dengang, synes jeg heller nu at der er nogen grund til at lade den sidste kamp ødelægge glæden over en generelt stor præstation, set over hele gruppespillet.
Jeg henviste nu i øvrigt alene til gruppespil, Jesper. Jeg ved godt, at Brøndby havde en forårskamp mod Barcelona i 2004, og i øvrigt også OB tilbage i 1995 mod Parma, men det var som sagt før gruppespillenes tid.
I know, det var også bare en lille sidenote for at understrege hvor svært det er for danske hold at overleve til den anden side af nytåret i europæiske turneringer generelt, og fordi jeg i forvejen havde siddet og kigget de der stats igennem :)

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Aabwibz » 13. dec 2014, 00:29

MHJ skrev:Fuck, Gorter er blevet korsbaandsskadet!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... kadet.aspx

Det er jo fuldstaendigt sindsygt saa uheldige vi har vaeret i aar paa den front. Saa han bliver vel sendt hjem til Holland. Surt for ham, og selv Ahlmann skulle blive klar, saa er vi stadig vildt udsatte paa backs. Ikke stor fan af at raabe paa forstaerkninger, men der skal goeres noget her. "Heldigt" at han blev skadet saa tidligt, saa vi kan naa at finde en ny spiller inden Februar.
Tror ikke han bliver sendt til Holland. Hvorfor skulle Alkmaar tage imod ham og bruge penge på en skadet spiller, nu når AaB står og betaler sikkert store dele af hans løn. Han ryger først til sommer, så nu har vi 2 venstre backs på lønningslisten som er ude resten af sæsonen..

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Buzz Killington » 13. dec 2014, 05:04

Aabwibz skrev:
MHJ skrev:Fuck, Gorter er blevet korsbaandsskadet!

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2014 ... kadet.aspx

Det er jo fuldstaendigt sindsygt saa uheldige vi har vaeret i aar paa den front. Saa han bliver vel sendt hjem til Holland. Surt for ham, og selv Ahlmann skulle blive klar, saa er vi stadig vildt udsatte paa backs. Ikke stor fan af at raabe paa forstaerkninger, men der skal goeres noget her. "Heldigt" at han blev skadet saa tidligt, saa vi kan naa at finde en ny spiller inden Februar.
Tror ikke han bliver sendt til Holland. Hvorfor skulle Alkmaar tage imod ham og bruge penge på en skadet spiller, nu når AaB står og betaler sikkert store dele af hans løn. Han ryger først til sommer, så nu har vi 2 venstre backs på lønningslisten som er ude resten af sæsonen..
Mente bare han havde spillet sin sidste kamp i AaB, ikke at vi kunne komme ud af aftalen. Jeg gaar da staerkt ud fra vi haenger paa hans loen resten af perioden med mindre vi eller AZ sikrede at den kunne ophaeves bilateralt.

Det kan dog vaere AZ var saa tyndt besat paa pladsen da de sendte ham herop, at de sikrede sig at kunne hente ham tilbage. Jf. http://www.transfermarkt.co.uk/az-alkma ... erein/1090 virker det dog til de har to deciderede venstre backs i truppen, saa naeppe.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af birk » 13. dec 2014, 07:21

Det er fair at man hænger på de 2 lønninger
Skader følger desværre med i fodbold ,
Øv øv med den korsbånds skade, det er træks for ham og AaB

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1882
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af 634 » 13. dec 2014, 23:30

Efter at være kommet hjem og set kampen på TV, blev det tydeligt for mig hvem som var banens dårligste, det var dommerne, de lavede godt nok mange fejl, som også var kamp-afgørende til Western holdets fordel.
Trist med Gorter, hele efteråret har ligesom været meget stresset, og det forklarer meget godt de mange skader.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af Meelsen » 14. dec 2014, 20:07

Hvordan gik AaB-fans igennem på lydbilledet? Jeg havde indtrykket af at Rio Ave ikke havde noget koordineret støtte og vi derfor var det eneste vedvarende stemning på stadion, men en tribune uden tag gør det svært at skabe et billede af hvordan vi gjorde det på tribunen.

Tak for en fed tur, til de folk der tog turen, iøvrigt.

Billede

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Rio Ave FC - AaB, torsdag d. 11. december 2014

Indlæg af MrBangDK » 14. dec 2014, 20:41

Meelsen skrev:Hvordan gik AaB-fans igennem på lydbilledet? Jeg havde indtrykket af at Rio Ave ikke havde noget koordineret støtte og vi derfor var det eneste vedvarende stemning på stadion, men en tribune uden tag gør det svært at skabe et billede af hvordan vi gjorde det på tribunen.

Tak for en fed tur, til de folk der tog turen, iøvrigt.

Billede
Vokalen gik ok igennem.. Der var dog også en del lyd fra en nabokommentator, men man kunne sagtens høre jer!

Besvar