Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
seamann

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af seamann » 15. dec 2014, 22:11

200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af dyhrmaN » 15. dec 2014, 22:14

seamann skrev:200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.
ah, for en 1/16 i EL er det sku' en fair pris. Det kan jeg intet galt se i.
At forvente en EL kamp på dette stadie til vanlig pris er for nordjysk og for nærigt. AaB var allerede meget gavmilde da de satte gruppespilskampene til normal pris.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Kristian » 15. dec 2014, 22:16

seamann skrev:200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.
Det er sq fair nok, når vi er kommet blandt de 32 bedste i EL. Folk må prioritere nu.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

seamann

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af seamann » 15. dec 2014, 22:18

dyhrmaN skrev:
seamann skrev:200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.
ah, for en 1/16 i EL er det sku' en fair pris. Det kan jeg intet galt se i.
At forvente en EL kamp på dette stadie til vanlig pris er for nordjysk og for nærigt. AaB var allerede meget gavmilde da de satte gruppespilskampene til normal pris.
Man kan mene, hvad man vil (for min skyld kunne det koste det dobbelte), men der bliver ikke udsolgt til de priser.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Brent » 15. dec 2014, 22:18

seamann skrev:200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.
Bed jeg også mærke i, det kan godt være at det er "fair nok". Konsekvensen er bare at vi bliver max 6000 tilskuere frem for 10.000. Vi er i Nårjylland, folk kommer når det er billig eller når vi er ved at vinde hele lortet.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Sv: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. dec 2014, 22:20

Kristian skrev:
seamann skrev:200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.
Det er sq fair nok, når vi er kommet blandt de 32 bedste i EL. Folk må prioritere nu.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Det handler ikke om fair eller ej. Det handler om
at kunden altid har ret. Hvis der kun kommer 7000 er prisen for høj.
I februar kan vi jo også risikere snestorm og der spilles sent så der er muligvis jøde-koldt.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Kristian » 15. dec 2014, 22:24

Køllen I Møllen skrev:
Kristian skrev:
seamann skrev:200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.
Det er sq fair nok, når vi er kommet blandt de 32 bedste i EL. Folk må prioritere nu.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Det handler ikke om fair eller ej. Det handler om
at kunden altid har ret. Hvis der kun kommer 7000 er prisen for høj.
I februar kan vi jo også risikere snestorm og der spilles sent så der er muligvis jøde-koldt.
Fuldstændig rigtigt. Men det ved vi til den tid. Synes det er helt fair at man gerne vil prøve at sælge en europa kamp i 1/16 finalen for lidt mere end en superliga kamp mod sønderjyske.

Kan man virkelig ikke klandre dem for. Synes de har givet os 3 kampe i gruppespillet til super pris hvis man købte alle 3 kampe. Tvivler på de har tjent styrtende med penge på de 3 kampe.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Arendt » 15. dec 2014, 22:59

[tweet][/tweet]
Jesper Schmidt skrev:
MHJ skrev:
Jesper Schmidt skrev:Puha, det synes jeg godt nok var en ekstremt skidt lodtrækning, jeg synes Brügge ser skræmmende stærke ud. I mine øjne smadrede de både FCK og Brøndby ud af turneringen, i kampe hvor det ikke virkede til de spillede sig helt ud. Jeg ser dem som en af favoritterne til at vinde EL, og kunne godt få øje på mange hold jeg hellere ville møde end dem... også østeuropæiske.

Men logisk det blev dem, sådan går det af en eller anden grund ofte. Hvis vi ikke møder hold vi selv har en historie mod, møder vi hold der har mødt op til flere danske hold.

Nå men kampene skal jo da spilles, og chanceløse er vi vel ikke. Jeg synes bare vi havde været mindre chanceløse mod andre hold, også nogle af de "mere kendte".
Favoritter til at vinde pokalen alligevel? Det kan jeg slet ikke se, og jeg vil mene hvilket som helst hold fra den Russiske, Tyske, Engelske, Spanske eller Franske liga (af dem der er tilbage) er foran dem. I deres pulje slog de godt nok FCK ude og Helsinki i to kampe, men de fik kun uafgjort mod Torino som er i bunden af den italienske liga, og de formaaede heller ikke at vinde hjemme mod FCK. Jeg ser dem dem f.eks. ogsaa som et daarligere hold end Kiev men nok paa linje med Bukarest (som af transfermarkt bliver vurderet paa samme niveau i kroner og oere).

I mine oejne en fin lodtraekning, i lyset af alternativerne.
Én af favoritterne skrev jeg nu ;)

Jeg synes at det niveau jeg har set fra Brügge i EL har været imponerende. Faktisk synes jeg at de med nogen afstand er det stærkeste hold noget dansk hold har mødt i Europa i år... men jeg skal da ikke afvise at noget af det kan hænge sammen med modstandens klasse, eller mangel på samme, når det gælder de danske hold de allerede har mødt.

Min opfattelse er nu at Brügge undervurderes voldsomt, fordi det jo "bare" er et belgisk hold, og fordi vi ikke rigtigt kender nogen af spillerne. Jeg synes det er et meget komplet hold, som både teknisk og taktisk ser enormt stærke ud. Jeg tror vi får meget svært ved at modstå deres offensiv, og jeg tror vi får meget svært ved at score mod dem.

Jeg tror da ikke vi er totalt uden chance, og især hjemme vil vi nok have en bedre chance end mod et af de helt store hold, fordi der ikke vil være helt den samme (overdrevne) respekt, men jeg ser Brügge som meget klar favorit mod os.
Jesper jeg er ikke enig i dine betragtninger. Hvordan kan du mene, at Club Brügge har mulighed for at vinde titlen, når Roma, Athletic Bilbao, Ajax, Zenit, Liverpool, Tottenham, Fiorentina, Villarreal og Inter stadig er med i denne turnering? Så gode er Club Brügge virkelig ikke. Det siger mere om de danske hold, at Brøndby og FCK har tabt henholdsvis 5-0 og 5-1. Min personlige favorit er Roma. De er virkelig giftige i år.

Derudover er Bayer Leverkusen da uden tvivl det bedste hold, som et dansk hold har mødt i år. Vi er underdogs, men vi har en reel mulighed for at gå videre med denne lodtrækning.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af NIN » 15. dec 2014, 23:02

frederikshavneren skrev:
NIN den fromme skrev:Brügge er alt i alt en okay lodtrækning. Kunne have været meget værre. Også er hollandsk fodbold altså heller ikke bedre. Men det er et fedt land. Træsko, vindmøller, tulipaner og fri hash.
Holland er bestemt et fedt land, men du har åbenbart ikke styr på geografien. Club Brügge er fra Belgien, som er knap så fedt (Leffe land, Manniken Pis, teknokratiets højborg Brussel mv.)
Ah kan det nu passe. Jeg er sikker på, at Brügge er fra det sydlige Holland.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Pastorius » 15. dec 2014, 23:04

NIN den fromme skrev:
frederikshavneren skrev:
NIN den fromme skrev:Brügge er alt i alt en okay lodtrækning. Kunne have været meget værre. Også er hollandsk fodbold altså heller ikke bedre. Men det er et fedt land. Træsko, vindmøller, tulipaner og fri hash.
Holland er bestemt et fedt land, men du har åbenbart ikke styr på geografien. Club Brügge er fra Belgien, som er knap så fedt (Leffe land, Manniken Pis, teknokratiets højborg Brussel mv.)
Ah kan det nu passe. Jeg er sikker på, at Brügge er fra det sydlige Holland.
Nope - det er Belgien - Nordvest.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Klaus » 15. dec 2014, 23:12

seamann skrev:200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.
Men de høvler alligevel en hund af børnebilletterne.... Jeg synes egentlig prisen er fair nok, vi er jo ikke oppe i nærheden af CL-priser og kampen er uden tvivl den største enkeltkamp i sæsonen. Der bør blive udsolgt...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. dec 2014, 23:55

Arendt skrev: Jesper jeg er ikke enig i dine betragtninger. Hvordan kan du mene, at Club Brügge har mulighed for at vinde titlen, når Roma, Athletic Bilbao, Ajax, Zenit, Liverpool, Tottenham, Fiorentina, Villarreal og Inter stadig er med i denne turnering? Så gode er Club Brügge virkelig ikke. Det siger mere om de danske hold, at Brøndby og FCK har tabt henholdsvis 5-0 og 5-1. Min personlige favorit er Roma. De er virkelig giftige i år.

Derudover er Bayer Leverkusen da uden tvivl det bedste hold, som et dansk hold har mødt i år. Vi er underdogs, men vi har en reel mulighed for at gå videre med denne lodtrækning.
Vi får se.

Vi har ikke set Brügge målt mod de bedste hold, og jeg så ikke deres kampe mod Torino, så det er jo et eller andet sted rent gætværk når jeg postulerer hvordan jeg mener deres styrke er i forhold til de andre hold. Men den kvalitet de viste mod de danske hold, ikke mindst offensivt, synes jeg godt nok var imponerende. De har et tempo og nogle spilmønstre i deres offensiv som jeg synes er på et meget højt plan, og så har de altså nogle folk der kan noget på egen hånd, uagtet at de spillere ikke lige render rundt med navne nogen af os kender.

Jeg vil give dig ret i at Roma nok ligner en favorit til at vinde EL, men mange af de andre store hold som er med i EL nu kører det jo bestemt ikke lige fantastisk for i øjeblikket, inkl. en del af dem du nævner. Mit bud er at Brügge styrkemæssigt er i nærheden af de hold, og i virkeligheden er mit bud at de er en snert bedre end f.eks. Ajax... måske tager jeg fejl, og forhåbentlig finder vi aldrig ud af det fordi AaB slår dem ud inden det kommer så vidt. Jeg mener som sagt ikke vi er chanceløse, men vi skal godt nok spille to perfekte kampe tror jeg, og vi skal have et stærkt udgangspunkt i første kamp.

Leverkusen havde jeg helt glemt, og føler mig faktisk lidt flov over ikke at huske de OGSÅ baskede FCK :) Jeg må give dig ret i at de nok trods alt var det stærkeste hold et dansk hold har mødt i år.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Sv: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Frygah » 16. dec 2014, 01:14

Køllen I Møllen skrev:
Kristian skrev:
seamann skrev:200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.
Det er sq fair nok, når vi er kommet blandt de 32 bedste i EL. Folk må prioritere nu.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Det handler ikke om fair eller ej. Det handler om
at kunden altid har ret. Hvis der kun kommer 7000 er prisen for høj.
I februar kan vi jo også risikere snestorm og der spilles sent så der er muligvis jøde-koldt.
Jeg er for såvidt enig i at kunden altid har ret... Bare ikke når det handler om fodbold.

Det skal forstås på den måde, at jeg mener det er vigtigere vi i AaB får bygget en kultur op der hedder at det ikke kun skal handle om pris, når man tager på stadion. Og at vi skal forsøge at gøre op med at folk i Nordjylland kun "kommer når det er billigt eller når vi er ved at vinde hele lortet". Jeg synes netop det var super fedt at der var udsolgt i en stribe kampe i det skæbnesvangre forår hvor vi kæmpede for livet i Suppen. Der synes jeg vi så et andet Nordjylland end det vi sædvanligvis taler om herinde og blandt AaB-fans generelt. Folk betalte og kom, selvom det gik af lort. Folk blev ikke væk fordi "det var koldt" eller "det er for dyrt!". Der var nogle følelser i spil, som jeg virkelig mener kan og skal fremmes.

Og hvis det betyder at der kun kommer 7000 til hjemmekampen, så må det være sådan. Især, hvis vi spiller en fænomenal kamp og får et godt resultat med. Så håber jeg netop at de mennesker med "det er for koldt" eller "vi tog i biffen" undskyldningerne næste gang vælger stadion til i stedet for at nedprioritere det for andre ting. 200 kr. synes jeg virkelig ikke er dyrt for at se ens klub efter gruppespillet i Euro League. Så i stedet er det måske dem der fravælger stadion pga ovennævnte undskyldninger der skal "opdrages", og en kamp som denne kan fungere som et led i en langsigtet proces.

Jeg kan iøvrigt ikke komme mig over at jeg lige nu sidder og forsvarer dyrere billetter end normalt. Men personligt synes jeg vitterligt ikke at 200 kr. er meget i nutidens forbrugshelvede, for noget der forhåbentlig skulle være mere end endnu en hjernedød Marvel actionfilm i biffen, eller hvad man ellers kan bruge sine penge på. Og at konsekvent gå med på den der "Det her er Nordjylland, det skal max koste en Vejgaard-dollar!" (sat på spidsen, I know) retorik, tror jeg bare aldrig får ændret noget i den kultur og tilgang der findes blandt den brede masse i Nordjylland. Og den synes jeg er vigtigere at tage en debat og et opgør om, end om der kommer 7000, 8000 eller 11000 mod Brügge.

Og det er sgu ikke fordi der ikke har været fantastiske oplevelser på Aalborg Stadion de seneste år, til at man kan brokke sig over underholdningen!

EDIT: Jeg er med på hele problematikken omkring far, mor og 2 unger betaler kassen for at komme på stadion. Det er for såvidt heller ikke dem jeg skyder på, for der skal naturligvis være betydelige rabatter til disse.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 638
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Alexis » 16. dec 2014, 02:37

200/250 er en helt fair pris. Det er en europæisk 1/16 dels finale. Det vil ikke undre mig hvis der går min 10 år inden der sker igen. Og så skal vi ikke glemme det økonomiske i det. Selvom der måske kommer 2000 mindre tilskuere (og det burde der ikke) vil det alligevel sagtens kunne betale sig at hæve prisen.

Come on, så meget nordjyder er vi sku heller ikke, at vi ikke kan slippe 100 ekstra når klubben for 2 gang på 100 år er i en 1/16 finale.

Olly
2. div
2. div
Indlæg: 152
Tilmeldt: 20. sep 2011, 12:40
Favoritspiller: Kjetil Wæhler

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Olly » 16. dec 2014, 08:49

Brent skrev:
seamann skrev:200/250 for hhv sparnord og Weber. De vil åbenbart ikke have fuld opbakning.
Bed jeg også mærke i, det kan godt være at det er "fair nok". Konsekvensen er bare at vi bliver max 6000 tilskuere frem for 10.000. Vi er i Nårjylland, folk kommer når det er billig eller når vi er ved at vinde hele lortet.
Jamen så bliver der jo udsolgt. Vi er jo ved at vinde hele lortet :thumbsup:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af NIN » 16. dec 2014, 08:49

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:
frederikshavneren skrev:
NIN den fromme skrev:Brügge er alt i alt en okay lodtrækning. Kunne have været meget værre. Også er hollandsk fodbold altså heller ikke bedre. Men det er et fedt land. Træsko, vindmøller, tulipaner og fri hash.
Holland er bestemt et fedt land, men du har åbenbart ikke styr på geografien. Club Brügge er fra Belgien, som er knap så fedt (Leffe land, Manniken Pis, teknokratiets højborg Brussel mv.)
Ah kan det nu passe. Jeg er sikker på, at Brügge er fra det sydlige Holland.
Nope - det er Belgien - Nordvest.
Suk..et tu, Brute

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af Pastorius » 16. dec 2014, 09:09

NIN den fromme skrev:
Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:
frederikshavneren skrev:
NIN den fromme skrev:Brügge er alt i alt en okay lodtrækning. Kunne have været meget værre. Også er hollandsk fodbold altså heller ikke bedre. Men det er et fedt land. Træsko, vindmøller, tulipaner og fri hash.
Holland er bestemt et fedt land, men du har åbenbart ikke styr på geografien. Club Brügge er fra Belgien, som er knap så fedt (Leffe land, Manniken Pis, teknokratiets højborg Brussel mv.)
Ah kan det nu passe. Jeg er sikker på, at Brügge er fra det sydlige Holland.
Nope - det er Belgien - Nordvest.
Suk..et tu, Brute
Beklager hvis der var en underliggende humoristisk strøm, der prellede af på mig.
(Jeg er stadig i tvivl om hvor det gik galt).

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af NIN » 16. dec 2014, 09:25

Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:
Pastorius skrev:
NIN den fromme skrev:
frederikshavneren skrev:
NIN den fromme skrev:Brügge er alt i alt en okay lodtrækning. Kunne have været meget værre. Også er hollandsk fodbold altså heller ikke bedre. Men det er et fedt land. Træsko, vindmøller, tulipaner og fri hash.
Holland er bestemt et fedt land, men du har åbenbart ikke styr på geografien. Club Brügge er fra Belgien, som er knap så fedt (Leffe land, Manniken Pis, teknokratiets højborg Brussel mv.)
Ah kan det nu passe. Jeg er sikker på, at Brügge er fra det sydlige Holland.
Nope - det er Belgien - Nordvest.
Suk..et tu, Brute
Beklager hvis der var en underliggende humoristisk strøm, der prellede af på mig.
(Jeg er stadig i tvivl om hvor det gik galt).
Det hollandske input var en (tilsyneladende) dårlig joke i kontekst til opremsningen af alle Turen Går Til beskrivelser af de 89 steder vi evt. kunne ende op efter lodtrækningen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af frederikshavneren » 21. dec 2014, 20:01

Club Brügge har netop vundet topkampen på hjemmebane mod Genk med 4-1. Målscorere for Club Brügge var Oscar Duarte, Ruud Vormer, Lior Rafaelov og Jose Izquierdo.

I øvrigt rygtes Brügges højreback Thomas Meunier til en række udenlandske klubber (Serie A, Premier League og Bundesligaen).

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Lodtrækning EL 16. delsfinale 2015

Indlæg af frederikshavneren » 5. jan 2015, 21:23

Club Brugge har netop skrevet kontrakt med Claudemir, men da brasilianeren har spillet EL for FCK er han ikke spilleberettiget i kampene mod os http://m.bt.dk/fodbold/afsloering-fck-s ... ub-bruegge" onclick="window.open(this.href);return false;

Besvar