Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Forza » 21. jan 2015, 15:08

Hajen skrev:vi må vel gå ud fra, at den kommende træner i givet fald har været inde over den mulige transfer med Andreas Blomqvist, så mon ikke blikket skal rettes hinsidan - passer også fint i tråd med det indlæg fra igår omkring frikøb af en træner
Jeg tænkte præcis det samme.

En ny træner er helt sikkert øverst på ønskelisten. Så derfor vil en ny handel utvivlsomt ikke "bare" blive handlet af Gaarde, PEA og Kuhn. en ny signing fra Sverige kunne godt tyde på at vores måske fremtidige træner har et godt kendskab til Sverige.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Holm-o1
Allstar
Allstar
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 9. apr 2007, 21:43

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Holm-o1 » 25. jan 2015, 10:34

http://www.bold.dk/nyt/hans-backe-ikke- ... gt-AaB-job" onclick="window.open(this.href);return false;

Spændende..

Tror I man kan forvente at få et navn på en ny træner inden sæsonen er slut, eller bliver den trukket til sæsonen er færdigspillet?
..

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Pastorius » 25. jan 2015, 10:47

Holm-o1 skrev:http://www.bold.dk/nyt/hans-backe-ikke- ... gt-AaB-job

Spændende..

Tror I man kan forvente at få et navn på en ny træner inden sæsonen er slut, eller bliver den trukket til sæsonen er færdigspillet?
Jeg tror ikke Hans Backe er aktuel, men jeg tror man gør rigtig meget for at få en trænerløsning på plads hurtigst muligt, og jeg tror den begrænsede aktivitet på transfermarkedet hænger sammen med det.

Min forventning er at der så til sommerens transfervindue vil dukke løsninger op i forholdsvis god tid, ift hvad vi har været vant til. Om det så bliver i form af mange forlængelser eller afløsning af de midlertidige løsninger ved jeg ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Elscorpio » 25. jan 2015, 10:49

Holm-o1 skrev:http://www.bold.dk/nyt/hans-backe-ikke- ... gt-AaB-job

Spændende..

Tror I man kan forvente at få et navn på en ny træner inden sæsonen er slut, eller bliver den trukket til sæsonen er færdigspillet?
Spørgsmålet er bare om Backe (hvis det bliver ham) kan køre videre med AaBs koncept om at bruge talenter eller der skal købes udefra (jeg foretrækker vi holder fast i at bruge vores egen talentfabrik)

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af white splash » 25. jan 2015, 11:41

Elscorpio skrev:
Holm-o1 skrev:http://www.bold.dk/nyt/hans-backe-ikke- ... gt-AaB-job

Spændende..

Tror I man kan forvente at få et navn på en ny træner inden sæsonen er slut, eller bliver den trukket til sæsonen er færdigspillet?
Spørgsmålet er bare om Backe (hvis det bliver ham) kan køre videre med AaBs koncept om at bruge talenter eller der skal købes udefra (jeg foretrækker vi holder fast i at bruge vores egen talentfabrik)
Tror ikke at det er et valg en kommende træner har/får. Talentarbejde er og bliver vejen frem i AaB suppleret med en enkelt eller 2 små transfers hver sæson. Disse vilkår skal en kommende træner selvfølgelig indfinde sig under.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Klaus » 25. jan 2015, 20:20

Bache vil altid have legende-status ved mig. Alligevel er jeg ikke helt lun ved at få ham tilbage. Tiderne er mildt sagt anderledes nu, og jeg er ikke sikker på, at Bache har samme fantastiske ekspertise til at få unge talenter gjort til stjerner, som han har til at få etablerede stjerner til at fungere godt i et kollektiv.

På den anden side har jeg ikke andre bud end dem, der bliver nævnt i denne tråd. Thorup kunne være fantastisk, men selvom jeg godt ved, at Gaarde har afvist Kuhn, synes jeg nu stadigvæk, at han burde få chancen.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Forza » 26. jan 2015, 15:29

Det varmer mit AaB hjerte at høre at Backe ikke kategorisk vil afvise AaB. Jeg er dog alligevel lidt ambivalent mht til ham.

Det der taler for er at han uden tvivl vil kunne banke en international mentalitet ind i truppen. Han har erfaringen og evnerne til at sætte holdet og spillerne på plads og hans tidligere meritter i Danmark er uden sammenligning.

Til gengæld har han i hans første omgang i AaB (og i flere af sine senere jobs) haft med klubber at gøre som har haft finanserne i orden. Tiderne er skiftet og vi kan og vil ikke spendere store summer på indkøb længere. Der skal satset på talenter i stor stil og står man og mangler en løsning til en position banker man ikke på hos sportsdirektøren - man knokler bare videre på træningsbanen og må nøjes med det man har. Det sidste har Kent været i særklasse med. Ingen kritik i medierne og ingen brok, han har blot levet med det hold han har haft. Frit fra hukommelsen mener jeg at både Backe og Hamren har haft diskussioner med Lynge når lignende situationer er opstået.

Mener Backe dog at han kan indfinde sig med talent fokuset og har han et ønske om at frembringe talenter i truppen mener jeg dog at han vil være et scoop.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 26. jan 2015, 15:33

Forza skrev:Det varmer mit AaB hjerte at høre at Backe ikke kategorisk vil afvise AaB. Jeg er dog alligevel lidt ambivalent mht til ham.

Det der taler for er at han uden tvivl vil kunne banke en international mentalitet ind i truppen. Han har erfaringen og evnerne til at sætte holdet og spillerne på plads og hans tidligere meritter i Danmark er uden sammenligning.

Til gengæld har han i hans første omgang i AaB (og i flere af sine senere jobs) haft med klubber at gøre som har haft finanserne i orden. Tiderne er skiftet og vi kan og vil ikke spendere store summer på indkøb længere. Der skal satset på talenter i stor stil og står man og mangler en løsning til en position banker man ikke på hos sportsdirektøren - man knokler bare videre på træningsbanen og må nøjes med det man har. Det sidste har Kent været i særklasse med. Ingen kritik i medierne og ingen brok, han har blot levet med det hold han har haft. Frit fra hukommelsen mener jeg at både Backe og Hamren har haft diskussioner med Lynge når lignende situationer er opstået.

Mener Backe dog at han kan indfinde sig med talent fokuset og har han et ønske om at frembringe talenter i truppen mener jeg dog at han vil være et scoop.
Hamrén havde mange diskussioner med Lynge, herunder klubbens til tider manglende vilje til at satse (bl.a. Afonso Alves).

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af A_Strandfelt » 26. jan 2015, 15:36

Så vidt, jeg har fået fortalt fra folk, der var i klubben dengang, sagde Hans Backe til Lynge, at han ville have x antal klassespillere, og så lovede han, at han ville gøre AaB til mestre. AaB hentede så Andersson, Ståle, Matovac og Strandli og blev ganske rigtigt mestre, men den attitude er jo så langt fra det AaB, vi kender nu, at jeg har svært ved at se Hans Backe som den rigtige mand for os, selvom han uden tvivl er en dygtig træner.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Forza » 26. jan 2015, 15:59

A_Strandfelt skrev:Så vidt, jeg har fået fortalt fra folk, der var i klubben dengang, sagde Hans Backe til Lynge, at han ville have x antal klassespillere, og så lovede han, at han ville gøre AaB til mestre. AaB hentede så Andersson, Ståle, Matovac og Strandli og blev ganske rigtigt mestre, men den attitude er jo så langt fra det AaB, vi kender nu, at jeg har svært ved at se Hans Backe som den rigtige mand for os, selvom han uden tvivl er en dygtig træner.
Men kan han omvendt indfinde sig med de nye betingelser fuldt ud mangler han i hvert fald ikke kompetencerne til at lede holdet. Det kommer helt an på hvor fleksibel han er i forhold til hvilken slags klub han vil til.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Elscorpio » 26. jan 2015, 20:20

A_Strandfelt skrev:Så vidt, jeg har fået fortalt fra folk, der var i klubben dengang, sagde Hans Backe til Lynge, at han ville have x antal klassespillere, og så lovede han, at han ville gøre AaB til mestre. AaB hentede så Andersson, Ståle, Matovac og Strandli og blev ganske rigtigt mestre, men den attitude er jo så langt fra det AaB, vi kender nu, at jeg har svært ved at se Hans Backe som den rigtige mand for os, selvom han uden tvivl er en dygtig træner.
Hellere en bæredygtig økonomi før alt andet og et budget der sigter på en lavere placering (så hellere blive positivt overrasket). Det ligger ikke til nordjyder at have højtløftede arme.

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af ebbejeppe » 29. jan 2015, 11:48

Grundet radiotavsheden i rygtemøllen smider jeg lige et helt nyt navn

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/skandina ... aenervejen" onclick="window.open(this.href);return false;

Den go'e Mykland kan give den som rockstjerne på sidelinjen og efterfølgende lægge arm med samtlige dørmænd i gaden :cheers:

Og nej, dette er ikke trådens mest seriøse bud på en kommende træner ;)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 2. feb 2015, 11:19

Er der allerede indgået en aftale med Lars Søndergaard :@ eller hvad sker der mon i trænerjagten?

Der er godt nok stille, men det er måske også fordi at de landsdækkende medier er ligeglad med hvem der overtager til sommer. Nordjyske driver vanen tro ikke kritisk dybdeborende journalistik.
Havde det været AGF, OB, Brøndby eller FCK så ville der være meget mere omtale i de landsdækkende medier.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Hovedet » 2. feb 2015, 11:53

I forhold til at vi er en økonomisk ansvarlig klub, hvor mådehold udgør vort eneste raison d´étre, kan det godt bekymre mig, at vi overhovedet overvejer en erstatning for Kent Nielsen og Allan Kuhn. Har vi mistet vores nordjyske sindighed?

Vi kan vel lære de talenter at træne selv og faktisk spare op imod 2 millioner kroner om året, hvis klubbens administrative personale samtidig undlader at bruge lys og varme i vintermånederne.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Since » 2. feb 2015, 16:46

frederikshavneren skrev:Er der allerede indgået en aftale med Lars Søndergaard :@ eller hvad sker der mon i trænerjagten?

Der er godt nok stille, men det er måske også fordi at de landsdækkende medier er ligeglad med hvem der overtager til sommer. Nordjyske driver vanen tro ikke kritisk dybdeborende journalistik.
Havde det været AGF, OB, Brøndby eller FCK så ville der være meget mere omtale i de landsdækkende medier.
Det er jo lidt tankevækkende det du skriver. Men ikke destomindre sandt...

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Eksil » 2. feb 2015, 16:59

Since skrev:
frederikshavneren skrev:Er der allerede indgået en aftale med Lars Søndergaard :@ eller hvad sker der mon i trænerjagten?

Der er godt nok stille, men det er måske også fordi at de landsdækkende medier er ligeglad med hvem der overtager til sommer. Nordjyske driver vanen tro ikke kritisk dybdeborende journalistik.
Havde det været AGF, OB, Brøndby eller FCK så ville der være meget mere omtale i de landsdækkende medier.
Det er jo lidt tankevækkende det du skriver. Men ikke destomindre sandt...
Det er også et tegn på, at folk i organisationen kan holde kæft. Mange klubber kan jo ikke fortage sig noget som helst uden at alle ved det.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Ala » 3. feb 2015, 10:31

Eksil skrev:
Since skrev:
frederikshavneren skrev:Er der allerede indgået en aftale med Lars Søndergaard :@ eller hvad sker der mon i trænerjagten?

Der er godt nok stille, men det er måske også fordi at de landsdækkende medier er ligeglad med hvem der overtager til sommer. Nordjyske driver vanen tro ikke kritisk dybdeborende journalistik.
Havde det været AGF, OB, Brøndby eller FCK så ville der være meget mere omtale i de landsdækkende medier.
Det er jo lidt tankevækkende det du skriver. Men ikke destomindre sandt...
Det er også et tegn på, at folk i organisationen kan holde kæft. Mange klubber kan jo ikke fortage sig noget som helst uden at alle ved det.
Hvilket vel især kommer til udtryk i en klub som OB, hvor der altid går utallige rygter. Hvad Kent dog vil der....

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 6. feb 2015, 22:01

Nydelig diskussion, men jeg vil gerne lige have et par indspark.

Til dem som taler for Kent Nielsens umiddelbare fyring, så syntes jeg at man skal have mandens karakter med i den betragtning. Har han nogensinde efterladt tvivl om at han brænder for sit arbejde og har en enorm faglig stolthed. Vi taler om en mand, som uden tvivl var stillet en anden situation i vente, men som grundet økonomiske efterdønninger af en tidligere uansvarlig bestyrelse, endte med at skulle håndtere en helt anden situation. Og vi er vel ikke utilfredse med resultatet af sidste sæson. Den samme betragtning laver man også i det private erhvervsliv, hvis dem som bringer det i spil skulle være i tvivl.Hvis vi skal sammenligne med en situation som AaB som klub har været i før, så kan vi jo kigge på sidste gang, at vi var i den situation. Erik Hamren havde også del kontakt med Rosenborg, da han skulle skifte (http://www.tipsbladet.dk/nyhed/dansk/ha ... e-vinteren) og har uden tvivl også haft en finger med i transfers. Det kan vi vel også være enige om endte ok.

Når vi så skal evaluere kommende trænere, så syntes jeg, at mange glemmer, at AaB ikke har en enevældig topstyring i forhold til trænerfunktionen. Jo det er cheftræneren, som står for det endelige valg, men vi har to yderste kompetente personer i forhold til selve talenttræningen. Figo med med det overordnede ansvar og PEA med den råde røde tråd fra til talentudviklingen til 1. holdstruppen, som bl.a. scout til kampe. AaB har ikke brug for en træner som kan talentarbejdet, men en træner som tør vælge den bedste spiller på dagen, som Kent flere gange har udtalt at han gør.

Derudover har AaB altså indført en rød tråd i klubben, som hedder 4-4-2, med offensive backs og kanter som rykker ind. Derfor syntes jeg godt, at vi kan afskrive konceptrænere, som benytter 4-3-3, som Wieghorst, Hjulmand og Thomas Frank.

Hvis der så er nogen, som stadig læser min lange smøre, så vil jeg gerne give mit besyv med på hvilken træner vi skal vælge.Jeg har ingen kendskab til trænere, der ikke begår sig i superligaen, så dem kan jeg ikke udtale mig om. Men mine tre valg, i prioriteret orden, er Ove Pedersen, Kuhn og Søndergaard. Hvis man nu hiver fat i ham, som alle har afskrevet, grundet Gardes udtalelser, så kan jeg ikke se hvad, som skulle diskvalificere ham. jo, Gaarde har sagt at han forbliver hjælpetræner, men han kunne jo ikke have udtalt andet, uden at skabe hierarkiske problemer. Og Kuhn skabte som uerfaren træner ok resultater, hvorfor ikke give ham chancen nu, hvor han er modnet. Samtidig vil det løse det store problem, som er med mine alternativer. At vi har brug for en kompetent hjælpetræner, for jeg tror ikke umiddelbart på at Kuhn bliver som hjælpetræner.Ove Pedersen er for mig samme støbning som Kent. Ufatteligt bekendt med alt som sker i hele fodbolddanmark og en træner med et højt fagligt niveau. Han vil tage de valg som cheftræner, men om han kan indstille sig på et faldt hieraki som i AaB, er jeg ikke sikker på. De samme ord kan siges om Søndergaard, dog i en lidt mere light version. For ham taler hans temperament ned, men hans kendskab til det belgiske marked er derimod interessant.

Til dem som stadig er med, så syntes jeg også at Jonas Dahl er interessant, men det betyder et farvel til Kuhn. Hvis valget falder på Dal, så håber jeg, at man kontraktuelt får indskrevet en exitklausul, da han er for uprøvet. Alternativt en funktionærkontrakt som den gode Ove vist tidligere har været på. Beklager det blev så langt.

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Ham der Emil » 7. feb 2015, 22:00

Viva i cazzi rossi skrev:.

Til dem som stadig er med, så syntes jeg også at Jonas Dahl er interessant, men det betyder et farvel til Kuhn. Hvis valget falder på Dal, så håber jeg, at man kontraktuelt får indskrevet en exitklausul, da han er for uprøvet. Alternativt en funktionærkontrakt som den gode Ove vist tidligere har været på. Beklager det blev så langt.
Der har jeg vist misset noget. Hvorfor vil det betyde et farvel til Kuhn?
Et Hjerte - En Klub

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 7. feb 2015, 22:28

Ham der Emil skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:.

Til dem som stadig er med, så syntes jeg også at Jonas Dahl er interessant, men det betyder et farvel til Kuhn. Hvis valget falder på Dal, så håber jeg, at man kontraktuelt får indskrevet en exitklausul, da han er for uprøvet. Alternativt en funktionærkontrakt som den gode Ove vist tidligere har været på. Beklager det blev så langt.
Der har jeg vist misset noget. Hvorfor vil det betyde et farvel til Kuhn?
Fordi Jonas Dal kan nogenlunde det som Kuhn kan. En vellidt motivator, som er venner med hele slænget og kan sætte en trup op til at kæmpe røven ud af buskerne. Det vil ikke give mening, at have to af den slags trænere. Desuden ser jeg heller ikke Dal som det store taktiske geni, som Kuhn eventuelt kunne lære af. For Kuhn ville det, at være hjælpetræner til Dal, efter min mening, betyde et stop på Kuhns udvikling.

Desuden er Dal 8 år yngre. Hvis Kuhn vælger at være hjælpetræner til ham, så forbliver han hjælpetræner for evigt. Og det tror jeg ikke er Kuhns aspiration.

Besvar