Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Dissing » 30. mar 2015, 22:36

budo skrev:Da Kent kom til, tror jeg langt de fleste af os fans, opfattede ham som klassisk redningsmand i Ove P. stilen. Det er i hvert tilfælde ikke mange debattører herinde, der forudså at KN ville blive AaBs næste mesterskabstræner og udråbte ham som et modigt og ambitiøst valg. Gjorde du?
Jeg var lige inde på Bold.dk og fandt en tråd fra 2010 der handlede om at Agf havde fyret Erik Rasmussen. Og i tråden er der et debatindlæg om hvem der så skal være gf's træner: "Bare det ikke bliver Kent Nielsen, Han kan sgu ikke spille GF op i suppen eller bygge noget op. Jeg håber på Carsten Broe eller Peter Sørensen, spørgsmålet er om de vil hvis de får tilbuddet."

Og her nogle år senere, kan vi være glade for at Aarhus-klubben ansatte Peter Sørensen (som rykkede dem op, og 2 år senere rykkede dem i 1. division). Mens AaB måtte nøjes med ham den frygtelige Kent Nielsen... :thumbsup:

Og vi var mange dengang, der syntes det samme som ham GF'eren jeg citerer, og jeg tror at Kent Nielsen har været mere end glad for at der var en klub der ville have ham, efter han blev fyret i brøndby. Og derfor har Kent sikkert været billig i løn - og DERFOR var det et billigt mesterskab AaB vandt sidste år. ;)

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Brent » 31. mar 2015, 16:27

Dissing skrev:
budo skrev:Da Kent kom til, tror jeg langt de fleste af os fans, opfattede ham som klassisk redningsmand i Ove P. stilen. Det er i hvert tilfælde ikke mange debattører herinde, der forudså at KN ville blive AaBs næste mesterskabstræner og udråbte ham som et modigt og ambitiøst valg. Gjorde du?
Jeg var lige inde på Bold.dk og fandt en tråd fra 2010 der handlede om at Agf havde fyret Erik Rasmussen. Og i tråden er der et debatindlæg om hvem der så skal være gf's træner: "Bare det ikke bliver Kent Nielsen, Han kan sgu ikke spille GF op i suppen eller bygge noget op. Jeg håber på Carsten Broe eller Peter Sørensen, spørgsmålet er om de vil hvis de får tilbuddet."

Og her nogle år senere, kan vi være glade for at Aarhus-klubben ansatte Peter Sørensen (som rykkede dem op, og 2 år senere rykkede dem i 1. division). Mens AaB måtte nøjes med ham den frygtelige Kent Nielsen... :thumbsup:

Og vi var mange dengang, der syntes det samme som ham GF'eren jeg citerer, og jeg tror at Kent Nielsen har været mere end glad for at der var en klub der ville have ham, efter han blev fyret i brøndby. Og derfor har Kent sikkert været billig i løn - og DERFOR var det et billigt mesterskab AaB vandt sidste år. ;)
Pssst det var Jesper Fredberg der rykkede dem i 1.div
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
BBS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:50
Favoritspiller: Dennis Marshall
Geografisk sted: Midtbyen

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af BBS » 31. mar 2015, 23:29

Brent skrev: Pssst det var Jesper Fredberg der rykkede dem i 1.div
Var det ikke bestyrelsen?

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af astonvilla » 1. apr 2015, 09:51

Eric Cantona.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 1. apr 2015, 11:39

astonvilla skrev:Eric Cantona.
Det bliver så stort!

Han har jo også boet i Aalborg som barn!

Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1212
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Spanky » 1. apr 2015, 15:04


Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Eksil » 1. apr 2015, 15:20

Så er det mellem Lars Søndegård og muligvis en ukendt svensker.

Surt. For var ret tændt på Bob Bradly som en udenlandsk profil

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. apr 2015, 17:28

Det her er sgu ved at udvikle sig til en ny træner-farce.

At man ikke skilte sig af med Kent i vinters var i sig selv amatøragtigt.

Men nu laver man så et nyt forfejlet forsøg på at caste en træner, som dengang vi endte med Pehrsson. Det forløb er tæt på en skandale.

Og at valget nu angiveligt står mellem Søndergaard, Peter Sørensen (som kun burde være en aprilsnar) og måske en ukendt svensker a la Pehrsson er sgu deprimerende.

Med mindre Gaarde hiver en stor kanin ud af ærmet, er det her til dumpekarakter.
Fodbold skal ses med hjertet!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af gravballe » 1. apr 2015, 17:32

AaB 85 95 99 08 skrev:Det her er sgu ved at udvikle sig til en ny træner-farce.

At man ikke skilte sig af med Kent i vinters var i sig selv amatøragtigt.

Men nu laver man så et nyt forfejlet forsøg på at caste en træner, som dengang vi endte med Pehrsson. Det forløb er tæt på en skandale.

Og at valget nu angiveligt står mellem Søndergaard, Peter Sørensen (som kun burde være en aprilsnar) og måske en ukendt svensker a la Pehrsson er sgu deprimerende.

Med mindre Gaarde hiver en stor kanin ud af ærmet, er det her til dumpekarakter.
Fuldstændig enig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Funky » 1. apr 2015, 17:55

AaB 85 95 99 08 skrev:Det her er sgu ved at udvikle sig til en ny træner-farce.

At man ikke skilte sig af med Kent i vinters var i sig selv amatøragtigt.

Men nu laver man så et nyt forfejlet forsøg på at caste en træner, som dengang vi endte med Pehrsson. Det forløb er tæt på en skandale.

Og at valget nu angiveligt står mellem Søndergaard, Peter Sørensen (som kun burde være en aprilsnar) og måske en ukendt svensker a la Pehrsson er sgu deprimerende.

Med mindre Gaarde hiver en stor kanin ud af ærmet, er det her til dumpekarakter.
Arh...nu kender ingen jo Bradleys krav, så det er lige ensidigt nok at skyde al skylden på Gaarde. Måske er AaB bare ikke så attraktiv en station, som vi bilder os ind? Gaarde meldte jo ud allerede for lang tid siden, at der havde været mange store navne forbi - og de var smuttet igen, da de fik indblik i de økonomiske rammer. Dem bestemmer Gaarde altså ikke ensidigt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2015, 19:03

Funky skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Det her er sgu ved at udvikle sig til en ny træner-farce.

At man ikke skilte sig af med Kent i vinters var i sig selv amatøragtigt.

Men nu laver man så et nyt forfejlet forsøg på at caste en træner, som dengang vi endte med Pehrsson. Det forløb er tæt på en skandale.

Og at valget nu angiveligt står mellem Søndergaard, Peter Sørensen (som kun burde være en aprilsnar) og måske en ukendt svensker a la Pehrsson er sgu deprimerende.

Med mindre Gaarde hiver en stor kanin ud af ærmet, er det her til dumpekarakter.
Arh...nu kender ingen jo Bradleys krav, så det er lige ensidigt nok at skyde al skylden på Gaarde. Måske er AaB bare ikke så attraktiv en station, som vi bilder os ind? Gaarde meldte jo ud allerede for lang tid siden, at der havde været mange store navne forbi - og de var smuttet igen, da de fik indblik i de økonomiske rammer. Dem bestemmer Gaarde altså ikke ensidigt.
Det er ikke helt korrekt.

Gaarde har sagt at mange store udenlandske navne har henvendt sig. Nogle af dem trak straks følehornene til sig da de hørte lønniveauet, mens andre iflg. Gaarde fortsat var meget interesseret i at træne AaB trods det 'lave' lønniveau. Som Gaarde har sagt så har mange af de udenlandske kapaciteter der har henvendt sig så mange penge på bankbogen, hvorfor lønnen ikke er den store hurdle.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Funky » 1. apr 2015, 19:09

frederikshavneren skrev:
Funky skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Det her er sgu ved at udvikle sig til en ny træner-farce.

At man ikke skilte sig af med Kent i vinters var i sig selv amatøragtigt.

Men nu laver man så et nyt forfejlet forsøg på at caste en træner, som dengang vi endte med Pehrsson. Det forløb er tæt på en skandale.

Og at valget nu angiveligt står mellem Søndergaard, Peter Sørensen (som kun burde være en aprilsnar) og måske en ukendt svensker a la Pehrsson er sgu deprimerende.

Med mindre Gaarde hiver en stor kanin ud af ærmet, er det her til dumpekarakter.
Arh...nu kender ingen jo Bradleys krav, så det er lige ensidigt nok at skyde al skylden på Gaarde. Måske er AaB bare ikke så attraktiv en station, som vi bilder os ind? Gaarde meldte jo ud allerede for lang tid siden, at der havde været mange store navne forbi - og de var smuttet igen, da de fik indblik i de økonomiske rammer. Dem bestemmer Gaarde altså ikke ensidigt.
Det er ikke helt korrekt.

Gaarde har sagt at mange store udenlandske navne har henvendt sig. Nogle af dem trak straks følehornene til sig da de hørte lønniveauet, mens andre iflg. Gaarde fortsat var meget interesseret i at træne AaB trods det 'lave' lønniveau. Som Gaarde har sagt så har mange af de udenlandske kapaciteter der har henvendt sig så mange penge på bankbogen, hvorfor lønnen ikke er den store hurdle.
Det er rigtigt nok, men det ændrer ikke så meget på pointen - at der formentlig er nogle forhold omkring AaB som gør, at der ikke for længst er skrevet med et udenlandsk topnavn. Jeg tvivler meget på, at det handler en hel masse om Gaarde. Han har jo ikke været ene om at tegne den profil, man går efter. Vi tør vel godt sige nu, at AaB gerne ville have Bradley. Hvorfor det ikke blev til noget - who knows?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14752
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Hanga » 1. apr 2015, 19:13

Ifølge Ekstra Bladet står Lars Søndergaard nu øverst på listen: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5506083

Det vil være et kedeligt, men formentlig fornuftigt valg.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2015, 19:14

Funky skrev:
frederikshavneren skrev:
Funky skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Det her er sgu ved at udvikle sig til en ny træner-farce.

At man ikke skilte sig af med Kent i vinters var i sig selv amatøragtigt.

Men nu laver man så et nyt forfejlet forsøg på at caste en træner, som dengang vi endte med Pehrsson. Det forløb er tæt på en skandale.

Og at valget nu angiveligt står mellem Søndergaard, Peter Sørensen (som kun burde være en aprilsnar) og måske en ukendt svensker a la Pehrsson er sgu deprimerende.

Med mindre Gaarde hiver en stor kanin ud af ærmet, er det her til dumpekarakter.
Arh...nu kender ingen jo Bradleys krav, så det er lige ensidigt nok at skyde al skylden på Gaarde. Måske er AaB bare ikke så attraktiv en station, som vi bilder os ind? Gaarde meldte jo ud allerede for lang tid siden, at der havde været mange store navne forbi - og de var smuttet igen, da de fik indblik i de økonomiske rammer. Dem bestemmer Gaarde altså ikke ensidigt.
Det er ikke helt korrekt.

Gaarde har sagt at mange store udenlandske navne har henvendt sig. Nogle af dem trak straks følehornene til sig da de hørte lønniveauet, mens andre iflg. Gaarde fortsat var meget interesseret i at træne AaB trods det 'lave' lønniveau. Som Gaarde har sagt så har mange af de udenlandske kapaciteter der har henvendt sig så mange penge på bankbogen, hvorfor lønnen ikke er den store hurdle.
Det er rigtigt nok, men det ændrer ikke så meget på pointen - at der formentlig er nogle forhold omkring AaB som gør, at der ikke for længst er skrevet med et udenlandsk topnavn. Jeg tvivler meget på, at det handler en hel masse om Gaarde. Han har jo ikke været ene om at tegne den profil, man går efter. Vi tør vel godt sige nu, at AaB gerne ville have Bradley. Hvorfor det ikke blev til noget - who knows?
Måske det er en konsulent der har vraget Bradley...
Jeg har det lidt mærkeligt med at der er konsulenter involveret i processen. Fodbold på topplan kan ikke sammenlignes med det univers konsulenter normalt beskæftiger sig med

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2015, 19:18

Hanga skrev:Ifølge Ekstra Bladet står Lars Søndergaard nu øverst på listen: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... en/5506083

Det vil være et kedeligt, men formentlig fornuftigt valg.
Det må meget gerne være en 1. april joke :(

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6375
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gaarde6 » 1. apr 2015, 19:52

Jeg har det sgu lige modsat en de fleste andre herinde.
Jeg ser hellere end gerne Søndergaard som træner. Jeg ser hans store kendskab til klubben som et klart plus, hvor andre ser det som " En ven af klubben" Vor herre bevares! Som om Gaarde sidder og langer tjenester ud til højre og venstre. Gaarde er da om nogen manden, som ville høste frugter af vi får succes!
Hvis Gaarde ansætter Søndergaard, så har han min opbakning 100%! Jeg er nemlig af den overbevisning at Gaarde ansætter den mest kvalificerede til posten (Sikke en naiv indstilling hva)

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Henriksen » 1. apr 2015, 19:53

Endnu et typisk og hamrende uprofessionelt ny-træner-i-AaB forløb...

KN skulle for det første have været smidt på porten fra dag 1 han annoncerede sit nye job.

Og så er vi her ellers igen - der skal findes nødløsninger og ikke-første priroteter. Det er ikke hverken første eller anden gang og det er komplet amatøragtigt.

Kandidaten nu? Lars Søndergaard? Undskyld mig, men det er satme ikke at steppe up, tværtimod.
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Funky » 1. apr 2015, 20:12

Gaarde6 skrev:Jeg har det sgu lige modsat en de fleste andre herinde.
Jeg ser hellere end gerne Søndergaard som træner. Jeg ser hans store kendskab til klubben som et klart plus, hvor andre ser det som " En ven af klubben" Vor herre bevares! Som om Gaarde sidder og langer tjenester ud til højre og venstre. Gaarde er da om nogen manden, som ville høste frugter af vi får succes!
Hvis Gaarde ansætter Søndergaard, så har han min opbakning 100%! Jeg er nemlig af den overbevisning at Gaarde ansætter den mest kvalificerede til posten (Sikke en naiv indstilling hva)
Jeg tror lige som dig, at Gaarde ikke er interesseret i at ansætte nogen anden end den bedste, man kan få. Ville Mouhinho stille op til jobbet under de betingelser, AaB har opstillet, så havde vi sikkert ham næste sæson. Men AaB kan da ikke bare pege og kræve - 'selv' Søndergaard kan blive svær at hive hjem, hvis det forholder sig som EB skriver, at han betinger sig at have Peter Enevoldsen med sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af FIDEL » 1. apr 2015, 20:18

:aabfan: Søndergaard og Enevoldsen r da ok. Og så Kuhn som chef for talentudvikling... :aabfan:
Men nu kan nyheden om Bradley være en aprilsnar...

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af AaB1978 » 1. apr 2015, 21:07

BT erfarer også, at det bliver Søndergaard.

Og Kuhn og PEA bliver i AaB under Søndergaard. Om der bliver plads til Peter Enevoldsen står hen i det uvisse.

http://www.bt.dk/fodbold/efter-droemme- ... ye-traener

Besvar