Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 15:31

white splash skrev:
Funky skrev:
Eksil skrev:
white splash skrev:Mikael Stahre til odds 30 på danske spil er godt betalt!
Haps. sætter lige en 50 penge på den.
Hvem er manden?
Ham der blev fyret i IFK Gøteborg efter en "skuffende" 2. plads.... Han har yderligere udtalt at han vil være træner i DK.
Trods kun 39 år har Stahre pæn stor trænererfaring. Han har bl.a. erfaring fra AIKs ungdomsafdeling, samt som cheftræner i AIK Stockholm hvor han i 2009 vandt The Double.

Efter et kort eventyr i Grækenland endte han i IFK Gøteborg, hvor han har haft pæn succes.

http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mikael_Stahre" onclick="window.open(this.href);return false;

Brugeravatar
Schredni
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 28. apr 2008, 14:27
Favoritspiller: Hristo Stoichkov

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Schredni » 22. dec 2014, 15:50

Rams skrev:Det absolut vigtigste er, at AaB finder en trænerprofil, der vil fortsætte det nuværende koncept med stort fokus på ungdomsarbejdet og vores "Rosenborg-inspirerede" røde linje. Pylle og Jacob Larsen har stor ære at de sidste par års succes, og de producere også det "brød", som vi skal leve af fremadrettet.

Når det er sagt håber jeg, at vi henter inspiration udefra, og så bevare enten Kuhn eller Augo som assistent/kulturbærer. Derfor skal Gaarde også have muldvarpen op ad lommen, og hente en mand ind, der kan flytte os fremad, sådan som Backe og Hamrén i sin tid gjorde. Der findes ledige emner på markedet, der har erfaring med ungdomsarbejde og toptrænererfaring. Spørgsmålet er så om Aalborg kan lokke:
- Mikael Stahre (arbejdsløs siden Göteborg gav ham sparket)
- Trond Sollied (arbejdsløs siden han fik sparket i Tyrkiet. Note: Sværger dog til 4-3-3, så det vil kræve en systemændring)
- Uwe Rösler (arbejdsløs siden han fik sparket i Wigan)
Nu har jeg læst alle indlæg igennem og denne besked er nok den jeg er mest enig i. Jeg ser det som en kæmpe fejl at tage Lars Søndergaard, Morten Wieghorst, Jonas Dahl og ikke mindst (!) David Nielsen. Den eneste danske træner jeg kunne tænke mig er Thorup.

Når nu situationen er som den er, må man jo se det positive i tingene. Jeg kan egentligt godt se det fornuftige i at Kent Nielsen bliver udskiftet og vi får nogle nye tanker ind. Det der gør mest ondt på mig over situationen, er at vi risikerer at miste Allan Kuhn. Ham tror jeg vi får svært ved at undvære.

Ellers syntes jeg at vi skal forsøge at lokke en udenlandsk træner til. Jeg syntes ikke vi skal være så fokuserede på om det er en træner der spiller 4-4-2 eller 4-3-3. Vores wings går i forvejen meget ind i banen som i en klassisk 4-3-3. Jeg ser ikke den store konflikt der. Som jeg ser det skal vores fokus være på at finde en træner der har en klar plan og spilkoncept der fokuserer på talentarbejde og talentudvikling. Jeg vil også foretrække en træner der kan spille offensivt fodbold, hvor vi kan blive ved med at trække vores backs op, så meget som vi gør.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 22. dec 2014, 15:54

Det er super ærgerligt, en sort dag for AaB, men når det er sagt bør den nye træner have optimale vilkår og det får han i vinterpausen.

Jeg er så skuffet over at alle AaBs mestertrænere forsvinder, det er jo umuligt at opbygge noget når det er sådan. Kent var jeg overbevist om ville fortsætte!

Hvis ikke det må være Kuhn så må det jo være Søndergaard, som heller ikke fik chancen pga. en ide om at ikke ansætte assistenten.

Søndergaard spillede meget flot fodbold i de kampe han havde styringen over AaB - men han var jo bare assistenten, så ham kunne man jo ikke fortsætte med.

Jeg frygter en ny ørkenvandring.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af gravballe » 22. dec 2014, 15:56

Hvad med han vi forsøgte at hente før Persson? Hvordan er det gået ham siden? Mener det var fremme vi havde en mundtlig aftale og så ringede han dagen hvor han skulle skrive under og takkede nej?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 22. dec 2014, 15:57

Mikael Stahre er ikke nogen stor træner. Han er kun 1,73!!!

Såvidt jeg kan se, havde han kontraktudløb til årsskiftet. De har så ikke forlænget, ligesom Kent ikke forlængede med AaB. Det behøver ikke være problematisk.

Vores problem er: 1) Skal han tiltræde nu ? Og hvad skal ske med Kent ? Det er jo ikke sikkert OB vil overtage ham.
2) Vil vi vente til sommer med at få ham ? Og vil han ?

Men hvis man tænker på Kents sidste periode i Horsens inden han skulle til BIF, så sæt ham fra bestalling nu.

Iøvrigt kunne Kuhn så få ½ år med den nye træner og måske finde det opløftende, så han bliver.

Men Lynge, Nr. Ib og Boye skulle jo stoppe på et tidspunkt. Det gælder nok også for Kuhn. Så er tidspunktet vel ikke helt skævt. Det kan jo være Kuhn har været på Kents kone!!! Konspiration!!!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4343
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Kristian » 22. dec 2014, 16:28

Gør nu bare Kuhn til træner og vi fortsætter med setuppet. Og augu blir assistent om 1 år

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1631
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Halil » 22. dec 2014, 16:34

Ole Gunnar Solskjær og Üwe Rösler kunne være muligheder fra udlandet.

Spændende, hvad Allan Gaarde & pals finder ud af.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Buzz Killington » 22. dec 2014, 16:37

Mikael Stahre ville være en super signing for os, men han er nok lidt i den dyre ende økonomisk ud fra hans CV. Men tidligere double vinder og en mand der generelt laver topplaceringer ville være fantastisk. Samtidig har han en lang karriere i diverse ungdomsafdelinger og er selv ret ung, så det alene virker til et fint match med vores røde tråd. Jeg aner dog intet om han er en træner der ligesom KN vil lade sig inspirere af den type spiller vi producerer I klubben. Her tror jeg langt mere på Jonas Dahl som efter min mening ville være den perfekte budgettræner. Han er ung, har præsteret det umulige, og virker som en træner det får spillernes respekt. Samtidig har han lidt den samme udstråling som KN som en der ikke skaber uro eller bringer sig selv unødvendigt I fokus. Her har Lars Søndergaard feks diskvalificeret sig selv fornyligt ved at lade sig rive med med hans kommentar om dommerne i kbh. Vi har en ung trup, og de skal have en træner der kan agere lynafleder og skabe ro. Ikke en følelsesladet jubelidiot som tryllerik eller Glen.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5086
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Kunji » 22. dec 2014, 19:16

At Jonas Dal er inkarneret FCM'er i sig selv diskvalificerende ift. at være træner i AaB.

Lars Søndergaard eller Mikael Stahre. Ja tak.

Iøvrigt er det enormt bittert, at Kent forlader klubben, men jeg forstår timingen, og jeg tror på, at det er det rigtige for begge parter.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gaarde6 » 22. dec 2014, 19:48

Møg dag!!!

Nu har jeg gået og vendt det i hovedet hele dagen og noget af det jeg frygter vi kommer til at mangle, når Kent er væk er hans arbejds moral!
Ikke at det nødvendigvis smitter af på spillerne. Men jeg tror vi har vundet mange kampe på Kents store viden om andre klubber/spillere!
Man så ham jo sidde rundt omkring på de andre stadions i Danmark KONSTANT for at sikre sig viden om de andre hold.
Det er vel kun Ove P, som ser lige så meget bold som Kent Nielsen?!

Jeg kan simpelthen ikke pege på en eneste af de emner herinde, som jeg synes passer perfekt til os!

Jeg er slet ikke så hook på: Søndergård, Thourp, Hjulmand, David Nielsen osv osv. Bevares.. de har alle nogle gode egenskaber. Men synes også de har dårlige egenskaber.

Af danske emner ser jeg kun EN mand, som aftager: ALLAN KUHN! Han kender ALT og alle herude.. Han kender spillestil, ungdomsarbejde, spillere, holdledere, serie trænerem osv. osv. osv. Han kan føre stilen 100% stil rent videre. der skal ikke trylles på nogen som helst områder i forhold til at tilvænne ham tingene i Aalborg. Han har erfaring på alle områder. ALLE snakker godt om ham herude.
Jeg kan ikke komme på EN ENESTE grund til IKKE at vælge ham?!?!

SKAL der vælges en ny ude fra for at kick starte en ny æra i Aalborg.
Så lad os da tage en mand som ham Mikael Stahre. Et træner talent (For at sige det på en anden måde)
En unge gut, som har haft et par flotte sæsoner i Sverige og som vist selv har udtalt at Danmark ville være spændende.
Jeg kender ham ikke som træner.. Men de gange jeg så Gøteborg spillede de rigtig flot fodbold!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 19:59

Kristian skrev:Gør nu bare Kuhn til træner og vi fortsætter med setuppet. Og augu blir assistent om 1 år

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Med mindre Gaarde lyver/spiller med fordækte kort så kan du godt glemme Kuhn. Gaarde har tydeligt meldt ud at AaB ser Kuhn som en fremragende assistenttræner, men ikke som en kommende cheftræner i AaB.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af birk » 22. dec 2014, 20:00

Allan G har vel skudt Kuhn ned ifølge nordjyske

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 20:02

birk skrev:Allan G har vel skudt Kuhn ned ifølge nordjyske
Det kan man roligt konstatere, hvilket også er yderst fornuftigt. Kuhn er for meget spillernes ven til at blive chef i AaB

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Klaus » 22. dec 2014, 20:31

Jeg er med på Kuhn/Augo konstellationen... Det vil simpelthen være for bittert, hvis vi mister Kuhn fordi han igen bliver forbigået.

Hvis Kuhn siger nej tak, synes jeg Thorup er den mest oplagte kandidat. Jeg er ikke varm på dyre udlændinge, og da slet ikke unge svenskere ;)

Jeg har ladet mig fortælle, at Søndergaard er en fantastisk dygtig træner rent fodboldfagligt - hvis man ellers kan sige det sådan.... Jeg ser ham lidt som et sikkert og stabilt valg, i modsætning til fx David Nielsen, som enten vil blive en kæmpe succes eller sende os lige lukt i 1. division.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af mich1596 » 22. dec 2014, 20:52

Tjubang skrev:Hvad med Lars Olsen?
Har skabt fine resultater i superligaen og årets træner i 2006.
Har international erfaring både som spiller og træner, hvilket ofte afgiver en sund respekt/autoritet i forhold til spillerne.
Virker til at have en solid og rolig personlighed. En god leder, god mentalitet uden for meget pis.


Jonas dal er desværre for grøn men ellers meget interessant.
Jeg har virkelig intet mod Søndergaard men nej en tand for uambitiøst.
Ja han gjorde det jo godt sidst han var i OB, han blev fyret så vidt jeg husker fordi de ikke fik det guld de gik efter, men måtte nøjes med adskillige sølvmedaljer i træk ;) så der har nok været noget fnidder vi ikke kender til......men han virker til at have fundet sig til rette efterfølgende, er en erfaren herre der udstråler ro og det kunne jo være han havde lyst til at komme "hjem" eller tættere på..han er jo fra sjælland.
http://da.wikipedia.org/wiki/Lars_Olsen_" onclick="window.open(this.href);return false;

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af white splash » 22. dec 2014, 20:54

Klaus skrev:Jeg er med på Kuhn/Augo konstellationen... Det vil simpelthen være for bittert, hvis vi mister Kuhn fordi han igen bliver forbigået.

Hvis Kuhn siger nej tak, synes jeg Thorup er den mest oplagte kandidat. Jeg er ikke varm på dyre udlændinge, og da slet ikke unge svenskere ;)

Jeg har ladet mig fortælle, at Søndergaard er en fantastisk dygtig træner rent fodboldfagligt - hvis man ellers kan sige det sådan.... Jeg ser ham lidt som et sikkert og stabilt valg, i modsætning til fx David Nielsen, som enten vil blive en kæmpe succes eller sende os lige lukt i 1. division.
DET BLIVER IKKE KUHN!!!!!!!!!

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Frygah » 22. dec 2014, 20:56

Og Thorup forlængede med DBU for så sent som en uge siden, frem til 2017, så han her nok heller ikke super aktuel.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Since » 22. dec 2014, 21:05

En flad femmer på det bliver Lars Søndergaard

Itchy
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 28. apr 2008, 18:08

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Itchy » 22. dec 2014, 21:17

hørt lidt om ham strahe fra en ven der er ifk fan.
han siger han ikke er special god når hans plan a ikke virker. ikke god til at omstille i kampene.

hvem min favorit er ved jeg sq ikke. bech synes jeg personligt ikke om og søndergård tror jeg ikke passer ind

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 22. dec 2014, 21:29

Da AaB i flere sammenhænge har vist forkærlighed for tidligere spillere så kan Kleber måske være et emne? Han er meget urutineret som træner og jeg ser ham helst ikke som cheftræner i AaB, men måske klubben overrasker?

Besvar