Ny træner - sommeren 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 4. jul 2015, 11:27

Jeg kan godt lide den udvikling der er i AaB efter Lars Søndergaard har tiltrådt.

Ungdomtrænerne er blevet integreret i førsteholdet i større grad.
Fuldtids fysisk træner.
Og jeg er sikker på at Lars Søndergaard er indstillet på at bruge moderne elektroniske metoder til at vurdere præstationer i træning og kamp, modsat Kent Nielsen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Indlæg af johnfrank » 4. jul 2015, 11:30

Tror nu også det har været et krav fra Gaarde til den nye træner.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re:

Indlæg af Provst i Brovst » 4. jul 2015, 11:48

johnfrank skrev:Tror nu også det har været et krav fra Gaarde til den nye træner.
Jeg tror også det har været et stort ønske at AaB genindtrådte den elektroniske tidsalder med hensyn til vurdering af præstationer.

Muligvis har det også været et ønske at integrere ungdoms trænerne i førsteholdet, her har Søndergaard uden tvivl haft en stor fordel da han er kendt af PEA og han kender PEA.

Desuden har Søndergaard jo været træner for Gaarde.

Jeg tror deres personlige relationer betyder at de kan have et mere indgående samarbejde og dybere samarbejde end hvis træneren var helt ukendt.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af frederikshavneren » 4. jul 2015, 13:43

Provst i Brovst skrev:Jeg kan godt lide den udvikling der er i AaB efter Lars Søndergaard har tiltrådt.

Ungdomtrænerne er blevet integreret i førsteholdet i større grad.
Fuldtids fysisk træner.
Og jeg er sikker på at Lars Søndergaard er indstillet på at bruge moderne elektroniske metoder til at vurdere præstationer i træning og kamp, modsat Kent Nielsen.
Morten Randers Thomsen er pr. 1. august ansat som fysisk træner på fuldtid. Han har senest arbejdet som fysisk træner i Lyngby. Han har derudover været ansat på Københavns Universitet, samt har haft et samarbejde med Jens Bangsbo http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... d-tid.aspx

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 6. jul 2015, 00:18

frederikshavneren skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg kan godt lide den udvikling der er i AaB efter Lars Søndergaard har tiltrådt.

Ungdomtrænerne er blevet integreret i førsteholdet i større grad.
Fuldtids fysisk træner.
Og jeg er sikker på at Lars Søndergaard er indstillet på at bruge moderne elektroniske metoder til at vurdere præstationer i træning og kamp, modsat Kent Nielsen.
Morten Randers Thomsen er pr. 1. august ansat som fysisk træner på fuldtid. Han har senest arbejdet som fysisk træner i Lyngby. Han har derudover været ansat på Københavns Universitet, samt har haft et samarbejde med Jens Bangsbo http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... d-tid.aspx
Jeg ved ikke om han overhovedet nåede at starte i Lyngby, som må være godt trætte af det, for han lyder til at være noget af en kapacitet.

http://www.lyngby-boldklub.dk/?id=14153

Åbenbart savnede han Ålleren:

http://www.lyngby-boldklub.dk/?id=14198 ... r%C3%A6ner

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af jonas386 » 6. jul 2015, 00:53

Hvor udbredt er det egentlig med fysiske trænere på fuldtid? I superligaen altså. Jeg læste en artikel, muligvis delt herinde, om Ashley Tootle hvor han tilsyneladende både arbejdede for os, hos Randers og på et gymnasium (muligvis Aalborghus) udover.
Det virker ellers som et område klubberne burde prioritere rimeligt højt når man ser på hvor store problemer de danske klubber har med at spille både liga, pokal og europa. Ja, eller bare liga og pokal for den sags skyld.

Jeg er hvertfald positiv over den ændring vi har set i trænerstaben henover sommeren med "nye" roller til Lars Knudsen og Jacob Friis. Og selvfølgelig også ansættelsen af den nye fysiske træner.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gamen

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gamen » 6. jul 2015, 02:00

Der er næppe nogen grund til at komme i bukserne over udviklingen i antallet af personer tilknyttet førsteholdet. Vi har i flere år haltet langt bagefter andre Superliga-klubber på det her punkt, og det er kun tiltrængt at man nu endelig knytter arbejdet med førstehold og ungdomshold sammen, og skaber langt bedre forudsætninger for spillerne.
Det skal ses som et led i en kabale med tilknytning af nyt personnel, bedre træningsforhold, bedre forhold for spillerne på anlægget ved udbygning af eksisterende faciliteter og ikke mindst en langt mere professionel og strømlinet organisation omkring AaB's bedste hold.

Man kan ikke udelukke, at det selvfølgelig har været kraftigt foranlediget af den forbedrede økonomi, men det er heller ingen hemmelighed at Kent Nielsen udgjorde en af barriererne man skulle forbi for rigtigt at kunne tage fat, særligt ifht. at styrke organisationen omkring førsteholdet. Han har, ud fra hvad jeg har hørt, været utroligt gammeldags og til tider meget stædig.

Der tror jeg helt sikkert på at Lars Søndergaard har en helt anden tilgang, og er langt mere modtagelig for stabens input.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af jonas386 » 6. jul 2015, 02:58

Jeg ved ærlig talt ikke hvordan tingene fungerer i de andre klubber mht overgangen fra U-bold tilførsteholdet, og hvor mange folk de har tilknyttet de forskellige steder, men det er da kun positivt at vi letter overgangen, samt får et mere professionelt set-up. Vi er allerede bedre end langt de fleste i landet til at få unge spillere frem, og få dem integreret i truppen, og derfor kan man vel godt tillade sig at glædes over den udvikling der også sker i trænings strukturen.

Jeg ved, igen, ikke hvor godt kvalificere andres klubbers trænere er, men med Lars Knudsen og Jacob Friis som ekstra P-trænere (begge under uddannelse) har vi 4 trænere omkring førsteholdet med P-licens, som er den højeste træneruddannelse i Danmark. Det kan jeg kun se som noget positivt.

Men du har da ret at det er et punkt hvor vi, også, skal være med helt fremme.

Jeg har egentlig i starten været lidt lunken ved Lars Søndergaard, men som tiden er gået er jeg egentlig gået hen og blevet helt positiv omkring ansættelsen, og jeg synes egentlig at tingene ser helt positve ud. Sæsonen må godt nok gerne til at starte igen, for man begynder helt at få abstinenser over mangel på AaB i hverdagen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Buzz Killington » 6. jul 2015, 11:09

Gamen skrev:Der er næppe nogen grund til at komme i bukserne over udviklingen i antallet af personer tilknyttet førsteholdet. Vi har i flere år haltet langt bagefter andre Superliga-klubber på det her punkt, og det er kun tiltrængt at man nu endelig knytter arbejdet med førstehold og ungdomshold sammen, og skaber langt bedre forudsætninger for spillerne.
Det skal ses som et led i en kabale med tilknytning af nyt personnel, bedre træningsforhold, bedre forhold for spillerne på anlægget ved udbygning af eksisterende faciliteter og ikke mindst en langt mere professionel og strømlinet organisation omkring AaB's bedste hold.

Man kan ikke udelukke, at det selvfølgelig har været kraftigt foranlediget af den forbedrede økonomi, men det er heller ingen hemmelighed at Kent Nielsen udgjorde en af barriererne man skulle forbi for rigtigt at kunne tage fat, særligt ifht. at styrke organisationen omkring førsteholdet. Han har, ud fra hvad jeg har hørt, været utroligt gammeldags og til tider meget stædig.

Der tror jeg helt sikkert på at Lars Søndergaard har en helt anden tilgang, og er langt mere modtagelig for stabens input.
Hvor har du hørt det?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gamen » 6. jul 2015, 11:53

Buzz Killington skrev:
Hvor har du hørt det?
Bl.a. da der var uro omkring holdet lige efter det første halvår han var der. Spillerne lufter jo deres frustration fra tid til anden overfor koner og kærester :-)

Jeg tror det er sådan at man altid holder kæft mens det går godt.

I min optik har vi også engang imellem brug for trænertyper der kan hanke lidt op i klubben generelt, og ledelsen. Som Hamrén ofte gjorde det - han var enormt god til at stille krav, indenfor rammerne, og dermed bygge en disciplin og en sund kultur op der fik mange af vores spillere på daværende tidspunkt til at top-/overpræstere. Kent havde lidt af det samme, men han er ikke en træner der nogensinde ville fungere i et setup som FCN's med et stort team af trænere og deraf nødvendig dialog med spillerne.

Gamen

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Gamen » 6. jul 2015, 12:02

Så fik vi (omsider) ny anfører. Giver god mening, nu hvor Augo er meget lidt med omkring holdet efterhånden.

Næste ønske: At vi får de rød-hvide målnet tilbage, i stedet for de klassiske. Der er et eller andet over at se den gå ind i rusen på et rød-hvidt net...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Ny træner - sommeren 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 7. jul 2015, 13:18

Frispark om AaB's trænervalg, søndag den 12. april 2015 - CANAL9
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar