Kuhn?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Kuhn?

Indlæg af Peter A. » 6. jan 2015, 15:03

Man fristes til at spørge - hvad gør vi med Kuhn?

Det er nok svært at gøre det noget før det er på plads hvem vores nye cheftræner skal være. Og det skal der nok ikke gå for lang tid med hvis Kuhn skal fortsætte tænker jeg. Kuhn er jo også nødt til at tænke på sin egen jobsituation.

Men tror I han stopper uanset? Følger Kent? Er skuffet over at man ikke ser ham som cheftræner i AaB?

http://www.bt.dk/superligaen/tvivl-om-k ... mtid-i-AaB

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kuhn?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. jan 2015, 15:28

Allan bliver, han er glad for rollen som assistenttræner og glad for at være i Aalborg. Måske glæder han sig endda til at være under en ny cheftræner som giver ham lidt mere ansvar.

PeterS
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 31. aug 2008, 23:08
Favoritspiller: Jan Koller

Re: Kuhn?

Indlæg af PeterS » 6. jan 2015, 15:38

Poker-One-Kenobi skrev:Allan bliver, han er glad for rollen som assistenttræner og glad for at være i Aalborg. Måske glæder han sig endda til at være under en ny cheftræner som giver ham lidt mere ansvar.
Kunne være fedt nok hvis du skrev om det var noget du viste, havde hørt eller bare tænkte højt?

Jeg kunne også godt tænke mig han blev chef, synes også det hele tyder på, at han gerne vil igen. Han har ikke i denne omgang været ude og sige han ikke var interesseret. Synes det er ærgerligt at Gaarde smækkede den dør så hurtigt.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1964
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Kuhn?

Indlæg af Tyskeren » 6. jan 2015, 17:03

Det vil sgu være sørgeligt at se Kuhn følge Kent til OB... Håber IKKE at det sker!

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kuhn?

Indlæg af Elvis lever » 6. jan 2015, 17:17

Poker-One-Kenobi skrev:Allan bliver, han er glad for rollen som assistenttræner og glad for at være i Aalborg. Måske glæder han sig endda til at være under en ny cheftræner som giver ham lidt mere ansvar.
Det kommer vel an på hvad den kommende cheftræner mener. Det er jo ikke et helt ukendt fænomen at nogle gerne vil medbringe eller vælge assistenten selv.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kuhn?

Indlæg af doukas » 6. jan 2015, 17:39

Tyskeren skrev:Det vil sgu være sørgeligt at se Kuhn følge Kent til OB... Håber IKKE at det sker!
Kuhn følger ikke med Kent til OB. Det er 100 % sikkert.

seamann

Re: Kuhn?

Indlæg af seamann » 6. jan 2015, 17:59

doukas skrev:
Tyskeren skrev:Det vil sgu være sørgeligt at se Kuhn følge Kent til OB... Håber IKKE at det sker!
Kuhn følger ikke med Kent til OB. Det er 100 % sikkert.
Fordi ?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kuhn?

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 6. jan 2015, 19:03

seamann skrev:
doukas skrev:
Tyskeren skrev:Det vil sgu være sørgeligt at se Kuhn følge Kent til OB... Håber IKKE at det sker!
Kuhn følger ikke med Kent til OB. Det er 100 % sikkert.
Fordi ?
seamann skrev:
doukas skrev:
Tyskeren skrev:Det vil sgu være sørgeligt at se Kuhn følge Kent til OB... Håber IKKE at det sker!
Kuhn følger ikke med Kent til OB. Det er 100 % sikkert.
Fordi ?
Fordi han ikke er interesseret i det.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10691
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kuhn?

Indlæg af jonas386 » 6. jan 2015, 19:04

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke giver ham chancen. Jeg er med på at man skal passe på med at gå fra at være spillernes ven til at være deres chef, men come on, det er professionelle fodboldspillere vi har med at gøre, mon ikke de har rigelig med respekt for Kuhn i forvejen? Det er jo ikke fordi han går fra at være bolddreng til nu at være cheftræner. Han er vel vant til at være over spillerne og det er vel ikke fordi der er nogen i AaB der tænker Allan Kuhn er inkompetent eller andet.
Uden nogen sammenligning iøvrigt så gik Kasper Hjulmand feks fra at være assistent i FCN og efterfølgende cheftræner, det gik da såvidt jeg ved meget godt, ligesom Joakim Löw var assisten for Klinssmann under EM i 2008, det er da også gået meget godt efterfølgende. Der skal da nok være eksempler på det modsatte, men kan virkelig ikke se hvorfor det skulle være et problem i det her tilfælde. Manden har været assistent under 2 af de bedste AaB trænere i historien, plus han har erfaringen fra Rioch/Perhsson med hvorfor han også har prøvet den modgang i AaB der har været nødvendig, og mon ikke han har lært et eller andet af de fejl man lavede dengang? Allan Kuhn som cheftræner og et eller andet ungt træner talent som hans assistent, evt udefra, eller måske en af folkene fra ungdomsholdene. Jeg har da større tiltro til Kuhn end jeg har til Lars Olsen, Lars Søndergaard, eller hvem der ellers har været nævnt.
Om ikke andet så bør Kuhn da være en kandidat på lige fod med så mange andre såfremt han har en interesse i at være chef, det virker skidt man vælger at afskrive ham med det samme.

EDIT: Han var ikke med under Perhsson da det begyndte at gå helt skidt, det kan jo forklare en del ;)

Og han lykkedes ikke i FCM, men det synes jeg lige så godt kan forklares med de taktiske problemer der var mellem Kuhn og ledelsen der ville have Kuhn til at spille på en bestemt måde. Dette er naturligvis fair nok, men Kuhn var tilsyneladende ikke så bekvemt med den spillestil hvorfor han havde problemer og (heldigvis) aldrig blev den store succes.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4338
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Sv: Kuhn?

Indlæg af Kristian » 6. jan 2015, 22:03

jonas386 skrev:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke giver ham chancen. Jeg er med på at man skal passe på med at gå fra at være spillernes ven til at være deres chef, men come on, det er professionelle fodboldspillere vi har med at gøre, mon ikke de har rigelig med respekt for Kuhn i forvejen? Det er jo ikke fordi han går fra at være bolddreng til nu at være cheftræner. Han er vel vant til at være over spillerne og det er vel ikke fordi der er nogen i AaB der tænker Allan Kuhn er inkompetent eller andet.
Uden nogen sammenligning iøvrigt så gik Kasper Hjulmand feks fra at være assistent i FCN og efterfølgende cheftræner, det gik da såvidt jeg ved meget godt, ligesom Joakim Löw var assisten for Klinssmann under EM i 2008, det er da også gået meget godt efterfølgende. Der skal da nok være eksempler på det modsatte, men kan virkelig ikke se hvorfor det skulle være et problem i det her tilfælde. Manden har været assistent under 2 af de bedste AaB trænere i historien, plus han har erfaringen fra Rioch/Perhsson med hvorfor han også har prøvet den modgang i AaB der har været nødvendig, og mon ikke han har lært et eller andet af de fejl man lavede dengang? Allan Kuhn som cheftræner og et eller andet ungt træner talent som hans assistent, evt udefra, eller måske en af folkene fra ungdomsholdene. Jeg har da større tiltro til Kuhn end jeg har til Lars Olsen, Lars Søndergaard, eller hvem der ellers har været nævnt.
Om ikke andet så bør Kuhn da være en kandidat på lige fod med så mange andre såfremt han har en interesse i at være chef, det virker skidt man vælger at afskrive ham med det samme.

EDIT: Han var ikke med under Perhsson da det begyndte at gå helt skidt, det kan jo forklare en del ;)

Og han lykkedes ikke i FCM, men det synes jeg lige så godt kan forklares med de taktiske problemer der var mellem Kuhn og ledelsen der ville have Kuhn til at spille på en bestemt måde. Dette er naturligvis fair nok, men Kuhn var tilsyneladende ikke så bekvemt med den spillestil hvorfor han havde problemer og (heldigvis) aldrig blev den store succes.
Svært at være mere end enig;-) er også lidt træt af, at Kuhn blev siet fra så hurtigt.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kuhn?

Indlæg af Trickster » 6. jan 2015, 22:05

Poker-One-Kenobi skrev:
seamann skrev:
doukas skrev:
Tyskeren skrev:Det vil sgu være sørgeligt at se Kuhn følge Kent til OB... Håber IKKE at det sker!
Kuhn følger ikke med Kent til OB. Det er 100 % sikkert.
Fordi ?
seamann skrev:
doukas skrev:
Tyskeren skrev:Det vil sgu være sørgeligt at se Kuhn følge Kent til OB... Håber IKKE at det sker!
Kuhn følger ikke med Kent til OB. Det er 100 % sikkert.
Fordi ?
Fordi han ikke er interesseret i det.
Hvorfor og hvordan ved du det?

Brugeravatar
nielsfrode
2. div
2. div
Indlæg: 128
Tilmeldt: 1. maj 2006, 20:41
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kuhn?

Indlæg af nielsfrode » 7. jan 2015, 14:19

doukas skrev:
Tyskeren skrev:Det vil sgu være sørgeligt at se Kuhn følge Kent til OB... Håber IKKE at det sker!
Kuhn følger ikke med Kent til OB. Det er 100 % sikkert.

Der går jo også en Hans Backe rundt som ikke udelukker et comeback til Dansk fodbold.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kuhn?

Indlæg af frederikshavneren » 5. nov 2015, 18:04

Kuhns tiårs jubilæum i AaB blev fejret i dag http://www.aabtv.dk/allan-kuhn-ti-ar-i-AaB

Coldhawk
2. div
2. div
Indlæg: 135
Tilmeldt: 7. maj 2007, 11:42
Geografisk sted: Aalborg

Re: Sv: Kuhn?

Indlæg af Coldhawk » 8. nov 2015, 11:27

Kristian skrev:
jonas386 skrev:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke giver ham chancen.
Svært at være mere end enig;-) er også lidt træt af, at Kuhn blev siet fra så hurtigt.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Jamen alt det i skriver er rigtig. Kuhn har store kompetencer.

Men i glemmer en vigtig detalje... Han har besluttede sig for længe siden, at han ikke vil Cheftræner jobbet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Sv: Kuhn?

Indlæg af frederikshavneren » 8. nov 2015, 12:18

Coldhawk skrev:
Kristian skrev:
jonas386 skrev:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke giver ham chancen.
Svært at være mere end enig;-) er også lidt træt af, at Kuhn blev siet fra så hurtigt.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Jamen alt det i skriver er rigtig. Kuhn har store kompetencer.

Men i glemmer en vigtig detalje... Han har besluttede sig for længe siden, at han ikke vil Cheftræner jobbet.
Kuhn har antydet at han gerne vil prøve at være cheftræner igen. Måske Kuhn er blandt de træneremner som Hobro har på blokken.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Sv: Kuhn?

Indlæg af Buzz Killington » 8. nov 2015, 12:34

frederikshavneren skrev:
Coldhawk skrev:
Kristian skrev:
jonas386 skrev:Jeg forstår virkelig ikke hvorfor man ikke giver ham chancen.
Svært at være mere end enig;-) er også lidt træt af, at Kuhn blev siet fra så hurtigt.

Sendt fra min GT-I9300 med Tapatalk
Jamen alt det i skriver er rigtig. Kuhn har store kompetencer.

Men i glemmer en vigtig detalje... Han har besluttede sig for længe siden, at han ikke vil Cheftræner jobbet.
Kuhn har antydet at han gerne vil prøve at være cheftræner igen. Måske Kuhn er blandt de træneremner som Hobro har på blokken.
Det ville vaere synd hvis han tog derned. Et hold uden store forhaabninger om at blive oppe, som ikke har midlerne til at holde sammen paa truppen ved en evt. nedrykning, til en foerstedivision hvor det bliver langt svaerre at rykke op i fremtiden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar