Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
kristiangolf@hotmail.com
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2005, 11:24

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af kristiangolf@hotmail.com » 25. feb 2015, 11:11

Der er flere ting i denne sammenhæng som er meget relevant. Nu ejer jeg en virksomhed i Aalborg. Sponserer AaB med et pænt beløb og sidder i AaBs erhvervsnetværk. Jeg er ivrig læser herinde men deltager ikke så often i debatten mere, men dette er for langt ude.

Hvad tror i der får butikken til at løbe rundt? Stemningsskaberne eller sponsorene?
Vi betaler for en vare og vil have så stor eksponering som muligt og især på TV.
Guess what, Større bander med flere pixel = bedre eksponering og flere penge for reklamerne til AaB. Dette er kernen i sagen, det er os som sponsorer der har bedt om disse bander for at få mere for vores penge.

Money talks, bulkshit walks.. At der så er 200 små børn der bliver fortørnet over dette, so be it.

Der er tydeligvis ikke mange af jer der har begreb om økonomi, for ellers ville der ikke komme udbrud af denne art. Bannerne er investering i fremtiden med et stensikkert afkast der betyder større budget.

Er der spørgsmål om hvad der sker bag kulisserne, så svarer jeg gerne på dette.
_______________________________________________________
"Der er kun én mulighed: Sejr, nederlag eller uafgjort" - Franz Beckenbauer
"Når manden i sort fløjter, kan dommeren ikke længere ændre noget" - Andreas Brehme

Brugeravatar
PFA
2. div
2. div
Indlæg: 214
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:26
Geografisk sted: Aabybro

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af PFA » 25. feb 2015, 11:53

Super godt skrevet, har også sat hoved rystende og fuldt med i den her debat.. AaB er en forretning og der skal penge til for at drive klubben.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 25. feb 2015, 13:07

kristiangolf@hotmail.com skrev:Der er flere ting i denne sammenhæng som er meget relevant. Nu ejer jeg en virksomhed i Aalborg. Sponserer AaB med et pænt beløb og sidder i AaBs erhvervsnetværk. Jeg er ivrig læser herinde men deltager ikke så often i debatten mere, men dette er for langt ude.

Hvad tror i der får butikken til at løbe rundt? Stemningsskaberne eller sponsorene?
Vi betaler for en vare og vil have så stor eksponering som muligt og især på TV.
Guess what, Større bander med flere pixel = bedre eksponering og flere penge for reklamerne til AaB. Dette er kernen i sagen, det er os som sponsorer der har bedt om disse bander for at få mere for vores penge.

Money talks, bulkshit walks.. At der så er 200 små børn der bliver fortørnet over dette, so be it.

Der er tydeligvis ikke mange af jer der har begreb om økonomi, for ellers ville der ikke komme udbrud af denne art. Bannerne er investering i fremtiden med et stensikkert afkast der betyder større budget.

Er der spørgsmål om hvad der sker bag kulisserne, så svarer jeg gerne på dette.
Jeg takker for denne endimensionelle belæring om fodboldøkonomi "og hvor pengene kommer fra" og bla bla. Fortæl mig nu også, at det er en høne, der lægger æg og en ko, der kommer med mælk. Så har vi fuldendt dagens lektion i børnehaveklassen.

Det er jo meget muligt, at sponsorerne selv har efterspurgt større diodebander, og set i jeres forsimplede optik, kunne en superligakamp spilles for tv-kamera med en bane, omkranset af fem meter højde diodebander og med dåselyd i stedet for tilskuere. Så kan I gå med en illusion om, at fodbold er et godt reklameprodukt, indtil det går op for jer, at en bærende støtte mangler i konstruktionen.

Tilskuere er den mest bærende støtte, der overhovedet findes i professionel fodbold. Grunden til, at der er penge og tv-kiggeri, skyldes suverænt fodboldtilskuernes passion. Hvis man ikke understøtter den passion og det arbejde, som frivillige kræfter har med at skabe passionen omkring klubben og omkring kampene, så holder konstruktionen ikke. Eller også stagnerer man på AaB-niveau med 6000 tilskuere til en efterårskamp, mens Saint Etienne kan trække 35.000 i en mindre by.

Det eneste, man skulle gøre, var at tænke en løsning, der tilgodeså supporterne side om side med diodebanderne, som er nødvendige at have. Det kunne man selvfølgelig have gjort, men der har ikke eksisteret den mindste flig af betænksomhed.

Supportere er som sagt fuldt ud integreret i Bundesligaklubbers strategier, og grunden til deres store succes er, at de ikke bare har "200 små børn," men tusinder af møgunger og bannere hele vejen rundt om stadion, som skaber atmosfære og liv og et attraktivt reklameprodukt for sponsorer.

Bundeligaklubber kunne sagtens have gjort det samme og beslaglagt alle fremvisbare flader til reklamer, men det gør de ikke. Fankulturen er første ingrediens i en succesfuld forretning, der smitter af på alle parametre. Bayern München har eksempelvis langt lavere billetpriser, end kortsigtet markedstænkning ville tillade, for klubben er udmærket klar over, at det er relationen til de mest passionerede fans, der holder det kørende.

Men Bundesligaen er måske bare styret af små børn uden forstand på business.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af AaB - Ølstykke » 25. feb 2015, 15:34

Hold da op Kristian, det var da et vældigt konfliktsøgende indspark :(

Trist at du fuldstændigt misser Fabbes pointe, og straks begynder at tale om hylende børn - og stiller dig op som den store frelser, fordi du smider penge i klubben.

Synes du ikke man skal passe på med at udvande det brand eller varemærke, som AaB og Aalborg Stadion er? Skal vi ende som i Speedway, Ishockey, Håndbold og NFL, hvor sporten udøves næsten alene for sponsorernes for-godt-befindende med reklame breaks, trøjer klistret ind i et utal af reklamer o.a.?

Det kommer da til at skræmme endnu flere gæster væk fra stadion - flere seere væk fra TV, og i sidste ende udvandes både dit produkt og fodbolden, som du gerne vil støtte op omkring.

Og mon så ikke vi har 200 hylende små-sponsorer, der mener at AaB har ødelagt det produkt, som sponsorerne betaler i dyre domme til?¨

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Hanga » 25. feb 2015, 15:41

Meget enig med Fabbe her. Det er klart at AaB her og nu kan øge sponsorindtægter som følge af mere synlige bandereklamer. Det er en no-brainer som Kristian Golf pensler ud.

Men hvad skaber det bedste produkt i det lange løb? Don Ø har lukket meget lort ud gennem tiderne, men hans "få tilskuerne på stadion, så kommer sponsorerne også" mantra var helt rigtig. Så kan man diskutere, hvor mange tilskuere AaB taber på disse bander. Det er formentlig ikke mange, men banderne modarbejder stemningen på stadion - og uanset om man er familiefar på siddetribunen eller en af drengene i klacken, så er en stor del af fodboldoplevelsen altså stemingen. Bedre stemning vil trække flere på stadion, også folk der ikke deltager aktivt i det.

Kristian Golf - forestil dig at vi trak over 10.000 i snit og at hele Spar Nord gyngede til hver kamp, både vokalt og visuelt. Tror du at den samlede eksponering som sponsor vil være større eller mindre? I min optik vil flere tilskuere og bedre stemning føre til større eksponering - både på stadion men i særdeleshed også i fjernsynet. Nu ved jeg kun hvordan jeg selv har det, men jeg kan ganske enkelt ikke interessere mig for en god fodboldkamp, hvis ikke der også er stemning. Er der tænding på banen og på lægterne, bliver fjernsynsoplevelsen så meget meget bedre.

tl dr: Det er muligt at AaB tjener på det nu og her, men i det lange løb bør man altså søge at søge at forbedre forholdene for tilskuerne - det skaber det bedste slutprodukt. I bund og grund er fodbold fra et rent sportsligt synspunkt ikke voldsomt meget mere interessant end hockey, håndbold, speedway osv... Det er passionen og lidenskaben for fodbold, der gør det til verdens bedste sport!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 25. feb 2015, 18:06

Hanga skrev:Så kan man diskutere, hvor mange tilskuere AaB taber på disse bander. Det er formentlig ikke mange, men banderne modarbejder stemningen på stadion - og uanset om man er familiefar på siddetribunen eller en af drengene i klacken, så er en stor del af fodboldoplevelsen altså stemingen.
Man kan godt spørge kritisk, hvad det betyder for supporterne og en fodboldklub at fansene har nogle steder, hvor de har lov til at hænge deres klude, så de bliver set, for det kan jo godt lyde utroligt banalt på folk uden forståelse for kulturen omkring en fodboldklub og uden forståelse for betydningen for og af en veludviklet og kultiveret fan-community.

Hvis man spørger en toneangivende italiensk eller tysk fangruppe om, hvad de allerhelst ville medbringe på stadion, hvis de måtte medbringe kun én rekvisit, så ville de alle uden undtagelse sige, at banneret er det vigtigste og at det skal hænge synligt. Bortset fra menneskene selv, er banneret det mest grundlæggende for fankulturen. Det er identitetsdannende for supporterne, fordi det fortæller, at her er vi. Det øger synligheden af samme grund og signalerer til omverdenen, at der er en fankultur til stede. Og det øger også mobiliseringskraften, fordi det giver et symbol at forholde sig til for de, der måtte være interesserede i at komme og deltage i fanarbejdet.

En fankultur uden synlige symboler er som en virksomhed uden et logo på sit produkt. Det må være et sprog, Kristian Golf kan forstå. Og uden den mulighed for at synliggøre sig, hæmmer man også vækstmulighederne. I alle de år, jeg har arbejdet med fankulturen eller observeret den fra min magelige plads i sofaen, har vi været alvorligt hæmmet af de elendige rammevilkår, fankulturen har haft, fordi AaB ikke forsøger at sætte sig ind i det.

Og det er brandærgerligt for AaB, for det eneste, der for alvor kan opskalere en fodboldforretning, er at vinde flere tilhængere. Man kan dygtiggøre sig rent fodboldfagligt og man kan hyre den bedste sælger til at sælge sponsorater, og man kan rejse noget engangskapital fra vennerne, når man er på balderne. Men det er og bliver mængden af tilhængere og graden af passionen, der reelt udgør forretningens volumen.

Så jo, Kristian Golf, vi taler business.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 25. feb 2015, 18:24

Man kan jo prøve at sætte en Royal League kamp på derhjemme, hvis man vil opleve en fodboldkamp som er båret af finansielle interesser uden folkelig opbakning. Det er en ret arrogant tilgang til de mennesker som er på stadion hver eneste weekend, fordi de elsker klubben og sporten, at de bare skal lukke arret for det er jo ikke dem som får butikken til at løbe rundt. Ærligt talt, hvis du ikke var sponsor kom der nok en anden ind og ellers klarede klubben sig sikkert osse ligeså godt uden. Det er til gengæld ikke sikkert at der var andre til at fylde stadion med en ordentlig lydkulisse hvis dem der er der nu forsvandt. Prøv eventuelt at se en FCN hjemmekamp hvis du vil se resultatet, og prøv så at forestille dig konsekvensen på langt sigt. Hvorfor ikke bare blive hjemme og se den på tv hvis der ikke er nogen stemning på stadion? Hvad ville det koste klubben? En lidt mere sympatisk tilgang til de mennesker som gør at dine ligegyldige reklamer bliver pakket ind i en ordentlig kulisse ville sgu være klædeligt.

kristiangolf@hotmail.com
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2005, 11:24

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af kristiangolf@hotmail.com » 25. feb 2015, 21:44

Vi er alle enige om at stemning er fedt på stadion. Der er da ikke bedre sted på denne jord end når AaB fører på hjemmebane for fulde lægter, det kan ikke diskuteres. Fuldt hus =
eksponering. Enig igen.
Men at give AaB ballade for at tænke kommercielt, det kan jeg bare ikke følge, beklager.

I dette tilfælde er der Diodebander på halvdelen af Aalborg Stadion hvilket er det Tv normalt viser. I min verden er det klart at der skal fuld disponering på dette. Løsning? Hvad med at rykke fanklubben ned i modsatte hjørne på selvsamme tribune. Der er ingen dioder, I kommer tættere på Spondortribunen, give dem en bedre oplevelse og kan lave medspil med Nordtribunen og dermed lave en bedre oplevelse.

Vi er jo ikke uenige her drenge, men hvis det var for klubbens bedste at i stod i modsatte side af samme tribune, ville det så være muligt? Det virker jo som om at I bevidst søger komfrontationen her. AaB har brugt kassen på dette system, forøvrigt er det det samme der sidder på Anfield, så det her virker rent markedsføringsmæssigt, men frem for at se positivt på forretningsudvikling så kommer der en skinger tone op og derfor bliver jeg pirret. Hvem siger jeres ret er større end alle andres ret til Aalborg stadion.
Jeg har selv haft sæsonkort i 20 år på Nordtribunen, gider ikke Sponsortribunen der er stemningsløs og råber selv og synger med, men det giver mig ikke mere ret til min plads end nogen anden. Et stadion med fuld skrald på hver gang ville være fedt, det kommer bare ikke til at ske. For første gang i mange år gør AaB nu de rigtige ting fortetningsmæssigt, salgschefen Lars er super dygtig så der er masser af lys forude. Sæt bannerne op alle andre steder end lige på banderne. Brug tårnet eksempelvis
_______________________________________________________
"Der er kun én mulighed: Sejr, nederlag eller uafgjort" - Franz Beckenbauer
"Når manden i sort fløjter, kan dommeren ikke længere ændre noget" - Andreas Brehme

kristiangolf@hotmail.com
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2005, 11:24

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af kristiangolf@hotmail.com » 25. feb 2015, 21:48

Og lad os lige tilføje at der for 20 år siden var masser af stemning uden bannere.
Stemning skabes af mennesker i den sidste ende
_______________________________________________________
"Der er kun én mulighed: Sejr, nederlag eller uafgjort" - Franz Beckenbauer
"Når manden i sort fløjter, kan dommeren ikke længere ændre noget" - Andreas Brehme

Brugeravatar
YesAaBcan
1. div
1. div
Indlæg: 360
Tilmeldt: 6. aug 2009, 14:35
Geografisk sted: her - hvor ellers?

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af YesAaBcan » 25. feb 2015, 22:26

Som et af de få Superliga stadion i Danmark, kan man i Aalborg se de mest ivrige/passionerede fans i tvbilledet Ifm. en scoring. Det håber jeg aldrig bliver ændret. Skræk scenariet må være AGF, med deres kæmpereklamer placeret netop der hvorfra lydkulissen burde kunne nydes - når nu man ikke selv kan være til stede.
"Dejligt at blive kaldt ung igen, i fodbolds mæssig sammenhæng" /Gaarde
"Jeg har svært ved at se, hvad der er mere interessant end AaB" /Lynge

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 25. feb 2015, 22:59

YesAaBcan skrev:Som et af de få Superliga stadion i Danmark, kan man i Aalborg se de mest ivrige/passionerede fans i tvbilledet Ifm. en scoring. Det håber jeg aldrig bliver ændret. Skræk scenariet må være AGF, med deres kæmpereklamer placeret netop der hvorfra lydkulissen burde kunne nydes - når nu man ikke selv kan være til stede.
Enig. Og nu blev vores tv-billeder ved AaB-mål i vest lige 50 % ringere, da bannerne forsvandt.

Til gengæld viser AGF med den nye mobiltribune, at klubben kender potentielt i og værdien af at understøtte sit fan-community ved at stille faciliteter til rådighed, som fremmer stemningen. Med mobiltribunen vil klubben gerne skabe den gode stemning tæt på mål, som der er til AGF's udekampe.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 26. feb 2015, 23:00

kristiangolf@hotmail.com skrev:Og lad os lige tilføje at der for 20 år siden var masser af stemning uden bannere.
Stemning skabes af mennesker i den sidste ende
Og AaB vandt the double efter fem år med dårlige diodebander og på tiggerstavens rand, fordi fodbold spilles med fødderne.

Skulle vi ikke lade det være det sidste nederen argument i denne tråd, eller skal vi dumpe niveauet yderligere.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 685
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Bech » 27. feb 2015, 00:33

Poker-One-Kenobi skrev:Man kan jo prøve at sætte en Royal League kamp på derhjemme, hvis man vil opleve en fodboldkamp som er båret af finansielle interesser uden folkelig opbakning. Det er en ret arrogant tilgang til de mennesker som er på stadion hver eneste weekend, fordi de elsker klubben og sporten, at de bare skal lukke arret for det er jo ikke dem som får butikken til at løbe rundt. Ærligt talt, hvis du ikke var sponsor kom der nok en anden ind og ellers klarede klubben sig sikkert osse ligeså godt uden. Det er til gengæld ikke sikkert at der var andre til at fylde stadion med en ordentlig lydkulisse hvis dem der er der nu forsvandt. Prøv eventuelt at se en FCN hjemmekamp hvis du vil se resultatet, og prøv så at forestille dig konsekvensen på langt sigt. Hvorfor ikke bare blive hjemme og se den på tv hvis der ikke er nogen stemning på stadion? Hvad ville det koste klubben? En lidt mere sympatisk tilgang til de mennesker som gør at dine ligegyldige reklamer bliver pakket ind i en ordentlig kulisse ville sgu være klædeligt.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. feb 2015, 18:13

Fabbe skrev:
YesAaBcan skrev:Som et af de få Superliga stadion i Danmark, kan man i Aalborg se de mest ivrige/passionerede fans i tvbilledet Ifm. en scoring. Det håber jeg aldrig bliver ændret. Skræk scenariet må være AGF, med deres kæmpereklamer placeret netop der hvorfra lydkulissen burde kunne nydes - når nu man ikke selv kan være til stede.
Enig. Og nu blev vores tv-billeder ved AaB-mål i vest lige 50 % ringere, da bannerne forsvandt.

Til gengæld viser AGF med den nye mobiltribune, at klubben kender potentielt i og værdien af at understøtte sit fan-community ved at stille faciliteter til rådighed, som fremmer stemningen. Med mobiltribunen vil klubben gerne skabe den gode stemning tæt på mål, som der er til AGF's udekampe.
Nu er det ikke fordi jeg har tænkt mig at blande mig i denne diskussion, men jeg synes det er en smule naivt at tro AGF stillede mobiltribunen op for fan-community'ets skyld. Det er da ret tydeligt at deres agenda var en helt anden, nemlig at øge opbakningen til at presse kommunen i forhold til at bygge et nyt stadion. I mine øjne var det et 100% kommercielt tiltag.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 27. feb 2015, 19:15

Jesper Schmidt skrev:
Fabbe skrev:
YesAaBcan skrev:Som et af de få Superliga stadion i Danmark, kan man i Aalborg se de mest ivrige/passionerede fans i tvbilledet Ifm. en scoring. Det håber jeg aldrig bliver ændret. Skræk scenariet må være AGF, med deres kæmpereklamer placeret netop der hvorfra lydkulissen burde kunne nydes - når nu man ikke selv kan være til stede.
Enig. Og nu blev vores tv-billeder ved AaB-mål i vest lige 50 % ringere, da bannerne forsvandt.

Til gengæld viser AGF med den nye mobiltribune, at klubben kender potentielt i og værdien af at understøtte sit fan-community ved at stille faciliteter til rådighed, som fremmer stemningen. Med mobiltribunen vil klubben gerne skabe den gode stemning tæt på mål, som der er til AGF's udekampe.
Nu er det ikke fordi jeg har tænkt mig at blande mig i denne diskussion, men jeg synes det er en smule naivt at tro AGF stillede mobiltribunen op for fan-community'ets skyld. Det er da ret tydeligt at deres agenda var en helt anden, nemlig at øge opbakningen til at presse kommunen i forhold til at bygge et nyt stadion. I mine øjne var det et 100% kommercielt tiltag.
De to ting går jo fuldstændig hånd i hånd. AGFs problem er ikke, at det nuværende stadion ikke har nok reklamemuligheder. Det skorter virkelig ikke på ledige kæmpeflader, hvor de kan lægge kæmpe reklameflag ud. De ønsker et nyt stadion for at opnå en rigtig fortættet fodboldstemning.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. feb 2015, 00:14

Fabbe skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Fabbe skrev:
YesAaBcan skrev:Som et af de få Superliga stadion i Danmark, kan man i Aalborg se de mest ivrige/passionerede fans i tvbilledet Ifm. en scoring. Det håber jeg aldrig bliver ændret. Skræk scenariet må være AGF, med deres kæmpereklamer placeret netop der hvorfra lydkulissen burde kunne nydes - når nu man ikke selv kan være til stede.
Enig. Og nu blev vores tv-billeder ved AaB-mål i vest lige 50 % ringere, da bannerne forsvandt.

Til gengæld viser AGF med den nye mobiltribune, at klubben kender potentielt i og værdien af at understøtte sit fan-community ved at stille faciliteter til rådighed, som fremmer stemningen. Med mobiltribunen vil klubben gerne skabe den gode stemning tæt på mål, som der er til AGF's udekampe.
Nu er det ikke fordi jeg har tænkt mig at blande mig i denne diskussion, men jeg synes det er en smule naivt at tro AGF stillede mobiltribunen op for fan-community'ets skyld. Det er da ret tydeligt at deres agenda var en helt anden, nemlig at øge opbakningen til at presse kommunen i forhold til at bygge et nyt stadion. I mine øjne var det et 100% kommercielt tiltag.
De to ting går jo fuldstændig hånd i hånd. AGFs problem er ikke, at det nuværende stadion ikke har nok reklamemuligheder. Det skorter virkelig ikke på ledige kæmpeflader, hvor de kan lægge kæmpe reklameflag ud. De ønsker et nyt stadion for at opnå en rigtig fortættet fodboldstemning.
Jeg tillader mig at tvivle. Jeg er ret sikker på at det ikke er noget de gør for fans' blå øjnes skyld (no white pride pun intended ;) ) men for at få flere folk på stadion. Selvfølgelig vil man gerne have sit eget rigtige fodboldstadion i Århus, men vil garanteret endda rigtigt gerne have et stadion man kan overdække og benytte til koncerter, men jeg nægter at tro på man gør det for fanscenens skyld. Som så meget andet i dagens fodboldverden er jeg sikker på der lå kommercielle tanker bag det eksperiment.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 28. feb 2015, 10:10

Jesper Schmidt skrev:Jeg tillader mig at tvivle. Jeg er ret sikker på at det ikke er noget de gør for fans' blå øjnes skyld (no white pride pun intended ;) ) men for at få flere folk på stadion. Selvfølgelig vil man gerne have sit eget rigtige fodboldstadion i Århus, men vil garanteret endda rigtigt gerne have et stadion man kan overdække og benytte til koncerter, men jeg nægter at tro på man gør det for fanscenens skyld. Som så meget andet i dagens fodboldverden er jeg sikker på der lå kommercielle tanker bag det eksperiment.
Der er intet, der er for fansenes blå øjnes skyld, og alt hvad fansene laver, er for klubbens skyld, så jeg kan slet ikke se, hvad det er for en sondering, du er ude i. Der er intet, der batter så meget kommercielt for en fodboldklub, som et stemningsfuldt stadion.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Peder V Mikkelsen
Junior
Junior
Indlæg: 70
Tilmeldt: 21. jul 2011, 11:33

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Peder V Mikkelsen » 1. mar 2015, 06:14

YesAaBcan skrev:Skræk scenariet må være AGF, med deres kæmpereklamer placeret netop der hvorfra lydkulissen burde kunne nydes - når nu man ikke selv kan være til stede.
De reklamer er lavet under sektionen hvor stemningsskaberne står, der er lavet reklamer der da ingen vil købe billet og sidde der. Grunden er at mange af stemningsskaberne har svært ved at holde fast i deres øl og nemt taber dem ned i sektionen underneden. Der har vist også været lidt problemer med at tabe fyrværkeri derned når vagter nærmer sig stemningsområdet.

I sidste hjemmebanekamp i efteråret lavede man forsøg med en mobiltribune tæt på banen til stemningsskaberne og man forsøgte at samle alle andre tilskuere sammen på midten af langsiden (det kunne man fordi tilskuertallet er faldet meget i denne sæson):

http://www.agf.dk/agf-fodbold/agf-tv/ag ... mber-2014/

Det bliver måske en fast ting resten af sæsonen, men det bliver et problem når der kommer mange børn for deres sektion på stadion ligger bag mobiltribunen.

Men uanset hvad der kommer til at ske tror jeg ikke at man skal regne med at de får lov til at dække reklamebanderne med flag, så bliver mobiltribunen nok snarere flyttet længere væk hvis de flag er så vigtige at de skal vises hele tiden.

Jeg er en af dem som synes det er vigtigere at sponsorer får deres tv-tid end at fan-grupper får vist deres banner, hvis der skal tages et valg vil jeg vælge på den måde.
Kom så de Hviie

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 1. mar 2015, 13:31

Peder V Mikkelsen skrev:Jeg er en af dem som synes det er vigtigere at sponsorer får deres tv-tid end at fan-grupper får vist deres banner, hvis der skal tages et valg vil jeg vælge på den måde.
Der skal bare være plads til begge dele. Det kan man finde ud af i det meste af Fodboldeuropa, og så kan man også finde ud af det her.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
JFL
1. div
1. div
Indlæg: 348
Tilmeldt: 12. maj 2008, 12:32

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af JFL » 2. mar 2015, 14:53

Nu har jeg selv sæsonkort til Nordtribunen og sidder på række 5. De nye diodebandereklamer er så høje, at man fra række fem ikke længere kan se sidelinjen. Det er og bliver elendigt, at man kan lave en reklamekonstruktion, der decideret tager udsynet for tilskuerne. Og det er jo kun endnu værre for række 4,3,2,1. Jeg ved ikke, hvad man har tænkt på - man har i hvert fald vurderet, at de nederste rækker på tribunen, og dem, der sidder der, er mindre værd end den indtægt som de nye reklamer kan give.

Det er ret amatøragtigt, og det minder mig om udebanesektionen i Silkeborg, hvor man ikke kan se mållinjen på nærmeste mål. Silkeborgs udebaneafsnit er så bare 100 år gammel. Det er AaB's Nordtribune ikke.

Besvar