Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Spanky » 2. mar 2015, 15:13

JFL skrev:Nu har jeg selv sæsonkort til Nordtribunen og sidder på række 5. De nye diodebandereklamer er så høje, at man fra række fem ikke længere kan se sidelinjen. Det er og bliver elendigt, at man kan lave en reklamekonstruktion, der decideret tager udsynet for tilskuerne. Og det er jo kun endnu værre for række 4,3,2,1. Jeg ved ikke, hvad man har tænkt på - man har i hvert fald vurderet, at de nederste rækker på tribunen, og dem, der sidder der, er mindre værd end den indtægt som de nye reklamer kan give.

Det er ret amatøragtigt, og det minder mig om udebanesektionen i Silkeborg, hvor man ikke kan se mållinjen på nærmeste mål. Silkeborgs udebaneafsnit er så bare 100 år gammel. Det er AaB's Nordtribune ikke.
Gaarde har modtaget mail omkring ovenstående - han skriver retur: De er ved at finde en løsning der ikke forstyrrer udsynet udover for de første to rækker. Mon ikke der er styr på det mod Randers eller i hvert fald i løbet af foråret.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 2. mar 2015, 16:47

Dejligt, så mangler vi en løsning til vesttribunen.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af astonvilla » 8. mar 2015, 19:43

Så forlod vores fans på Spar Nord stadion.
Nogen der ved hvorfor?
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Califfen » 8. mar 2015, 19:51

astonvilla skrev:Så forlod vores fans på Spar Nord stadion.
Nogen der ved hvorfor?
De skal bare ud og ryyyyge

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af astonvilla » 8. mar 2015, 20:10

Den hårde kerne bag mål forbliver udvandret.
Underligt.
Bienvenu Bassogog!

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af white splash » 8. mar 2015, 20:12

astonvilla skrev:Den hårde kerne bag mål forbliver udvandret.
Underligt.
Kan det være noget med away kortet?
1 2 3 Jimmy er en mur!

christianw
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 18
Tilmeldt: 2. okt 2014, 20:41
Favoritspiller: AaB

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af christianw » 8. mar 2015, 20:15

white splash skrev:
astonvilla skrev:Den hårde kerne bag mål forbliver udvandret.
Underligt.
Kan det være noget med away kortet?
Ikke et specielt godt kommunikeret udfald mor away kortet i så fald :).
Man mærker virkelig trommens fravær, det er sgu svært at koordinere de spredte chants de forsøger sig med.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af astonvilla » 8. mar 2015, 20:15

white splash skrev:
astonvilla skrev:Den hårde kerne bag mål forbliver udvandret.
Underligt.
Kan det være noget med away kortet?
De er i hvert fald away
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Køllen I Møllen » 8. mar 2015, 20:18

astonvilla skrev:
white splash skrev:
astonvilla skrev:Den hårde kerne bag mål forbliver udvandret.
Underligt.
Kan det være noget med away kortet?
De er i hvert fald away
Lader til at være noget med at bannerne ikke måtte hænge der mere!?!
Janteloven eksisterer IKKE!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af 9520AaB » 8. mar 2015, 20:22

Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:
white splash skrev:
astonvilla skrev:Den hårde kerne bag mål forbliver udvandret.
Underligt.
Kan det være noget med away kortet?
De er i hvert fald away
Lader til at være noget med at bannerne ikke måtte hænge der mere!?!
Vigtigt statement, vi støtter ikke gutterne, fordi ledelsen har sat diodebander op???? NOT.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af astonvilla » 8. mar 2015, 20:31

9520AaB skrev:
Køllen I Møllen skrev:
astonvilla skrev:
white splash skrev:
astonvilla skrev:Den hårde kerne bag mål forbliver udvandret.
Underligt.
Kan det være noget med away kortet?
De er i hvert fald away
Lader til at være noget med at bannerne ikke måtte hænge der mere!?!
Vigtigt statement, vi støtter ikke gutterne, fordi ledelsen har sat diodebander op???? NOT.
Kæft nogle tøser
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Gamen » 8. mar 2015, 21:37

9520AaB skrev: Vigtigt statement, vi støtter ikke gutterne, fordi ledelsen har sat diodebander op???? NOT.
Øh... vigtigt statement, at kæmpe for at ens vilkår ikke bare forringes. Bannerne er et væsentlig del af det visuelle udtryk på tribunen, og ikke mindst de enkelte gruppers identitet.
Hvad er en Vesttribune uden bannere?!

Hvis et par siddeplads-rotter vil sidde og håne de aktive fans for det, så er det jer der er ynkelige, ikke de der udvandrer.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Kristian » 8. mar 2015, 22:09

christianw skrev:
white splash skrev:
astonvilla skrev:Den hårde kerne bag mål forbliver udvandret.
Underligt.
Kan det være noget med away kortet?
Ikke et specielt godt kommunikeret udfald mor away kortet i så fald :).
Man mærker virkelig trommens fravær, det er sgu svært at koordinere de spredte chants de forsøger sig med.
Trommen betyder bare så meget og svært efter folk udvandrer pga banner problemer. Men kontrollerene gør sig godt nok også umage med at skabe ballade. Først gir de lov og fordi der blir fyret et blus af eller var det noget andet, så skal de bare ned.

De bannere er vest tribunens DNA og skal have lov at hænge der.

Svært at få noget støtte etableret til gutterne, men vi prøvede da. Det blir dog noget tamt. Synd og skam, at dette går ud over støtten til spillerne.

Jeg håber virkelig at AaB og de respektive grupper sætter sig ned og finder ud af på en mere human måde, at løse det problem, for det skal satme ikke gå ud og spillerne.
------------------
mvh Kristian

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Arendt » 8. mar 2015, 22:18

Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.

Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?

Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.

Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.

Herudover var det en dejlig sejr, og vi er nu 3 point fra tredjepladsen. Det kan blive et rigtig godt forår :aabfan:
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Arendt » 8. mar 2015, 22:18

Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.

Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?

Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.

Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Kristian » 8. mar 2015, 22:26

Arendt skrev:Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.

Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?

Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.

Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.

Herudover var det en dejlig sejr, og vi er nu 3 point fra tredjepladsen. Det kan blive et rigtig godt forår :aabfan:
Meget enig i det meste, men pas på med at sige at bannere er ligegyldige i det her spil. Der er brug for fangrupperne på vesttribunen og det ved alle. De bannere er det der gir det hele liv. Vi er helt enige i resten.
------------------
mvh Kristian

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Arendt » 8. mar 2015, 22:33

Kristian skrev:
Arendt skrev:Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.

Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?

Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.

Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.

Herudover var det en dejlig sejr, og vi er nu 3 point fra tredjepladsen. Det kan blive et rigtig godt forår :aabfan:
Meget enig i det meste, men pas på med at sige at bannere er ligegyldige i det her spil. Der er brug for fangrupperne på vesttribunen og det ved alle. De bannere er det der gir det hele liv. Vi er helt enige i resten.
Vesttribunens bannere samt andres er centrale ja, men vores sang er med til at skabe liv på de andre tribuner på stadion. Vi er de inkarnerede fans, som spillerne værdsætter og takker hver eneste gang, de scorer i vores ende, og når de bliver skiftet ud.

Jeg håber, at vi næste gang kan skabe en bedre kulisse med sang og fest mod Sønderjyske. Det har drengene brug for, da vi traditionelt har det svært mod sønderjyderne.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Valsted » 8. mar 2015, 22:34

Arendt skrev:

Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.
At kalde det et selvmål at stå fast på sine rettigheder til at bakke klubben op, og skabe en fed kulisse forstår jeg ikke. Du siger det ikke ændrer noget. Én ting er ihvertfald sikkert: At fortsætte ufortrødent, som en lalleglad idiot kontrollens indgriben til trods, ændrer ihvertfald slet ikke noget!
Man bliver nødt til at vise at man er utilfreds med en pludselig forringelse af rettighederne, som stemningsskabende fan, hvilket jeg i den grad mener de nyeste restriktioner er.

"Ingen er større end holdet" siger du. Der tager du fejl. Ingen er større end klubben! End ikke de 11 som render rundt inde på banen. Klubben er mig, dig og alle de andre som står på tribunen år efter år, for at vise støtte og kærlighed til klubben. De midler vi har til rådighed skal vi værne om, og ikke lade en flok humørsyge kontrollører fratage os.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Gamen » 8. mar 2015, 22:36

Arendt skrev:Jeg var på stadion i dag og vil gerne henvende mig til de "AaB-fans", som udvandrede i det 41 minut samt andre, der valgte at kaste øl på kontrollørerne og opførte sig forfærdeligt.

Hvad er formålet med jeres gang på stadion? Er det at støtte vores hold, eller drejer det sig i stedet om at sætte bannere op eller lignende?

Med jeres udgang mistede vi desværre noget af stemningen bag mål, men Spar Nord tribunen vil bestå med sang og fest uden jer. I svigtede drengene i dag, og i svigtede ligeledes også jeres med-fans. Vi er 12-mand, som er medvirkende til at hive sejren hjem. Vi skal være med til at støtte drengene, når de har det svært på banen og hive dem op i svære perioder af kampene. Jeg kan godt forstå Enevoldsens reaktion, da han scorede det afgørende mål. Det var ikke godt nok i dag, men i fremtiden skal vi genopbygge vores fort på Aalborg stadion.

Ingen er større end holdet, og ingen er uerstattelige. Det er et regulært selvmål fra jeres side, for jeres adfærd ændrer intet. Tværtimod vil kontrollørerne fremadrettet være mere opmærksomme og striks, og det er ærgerligt, at et lille segment skal ødelægge det for den store gruppe.

Herudover var det en dejlig sejr, og vi er nu 3 point fra tredjepladsen. Det kan blive et rigtig godt forår :aabfan:
Åh ja... Den gode gamle "I svigtede holdet" og "I er ikke uundværlige". Det blev da ellers meget synligt i dag...

Vores tribune er efterhånden forfærdeligt tam, hvis ikke det havde været for den lille aktive gruppe fra ATK, og den noget større gruppe omkring Auxilia m.fl. - jeg ved ikke hvad der er sket, men det er helt tydeligt, at vi ikke har bare halvdelen af den volumen vi havde på lægterne for 6-8 år siden.
Så ja, selvfølgelig kan det mærkes, når de mest aktive boykotter. Og det handler ikke om, at de tager trommen med, men om at de ER Vesttribunen den dag i dag. Marginaltilskuerne giver efterhånden ikke en lyd fra sig på Vest og siderne af tribunen er blevet indtaget af magelige typer, særligt efter den lange periode med sæder.

Vil AaB have en Vesttribune, så må de sørge for at de basale regler overholdes, og at man også viser goodwill mod de der følger holdet uge efter uge.

Det "lille segment" ER Vesttribunen. Før vi har mere end 150 syngende fans til hjemmekampene kan du ikke overbevise mig om andet. Det er meget, meget trist at man så også, som engageret fan, skal høre på den slags l... som du, og enkelte af siddetribune-familiefædrene lukker ud.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, søndag d. 8. marts 2015

Indlæg af Pastorius » 8. mar 2015, 22:38

Valsted skrev: "Ingen er større end holdet" siger du. Der tager du fejl. Ingen er større end klubben! End ikke de 11 som render rundt inde på banen. Klubben er mig, dig og alle de andre som står på tribunen år efter år, for at vise støtte og kærlighed til klubben. De midler vi har til rådighed skal vi værne om, og ikke lade en flok humørsyge kontrollører fratage os.
Det ser da ud til - udefra - at der var nogle fans der følte sig større end klubben i dag.

Der er ingen sympati herfra heller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar