Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. mar 2015, 13:48

Kristian skrev:
634 skrev:
Når der er mangelfuld dialog til fans, skyldes det i min overbevisning, at for mange fans har brudt regler og gjort som det passer dem, alt for mange gange.
Jeg håber der bliver en effektiv tilskuer identifikation inden, tromme og megafon bliver fjernet, fordi Eventholder straffer alle, fordi de ikke kan holde de få ude , som ikke kan finde ud af at færdes blandt mange andre i et arrangeret fremmøde.
Kommunikationen mellem kontrollører og fans på spar nord, variere fra kamp til kamp. Det kan ingen være tjent med og derfor skal der altså findes ud af noget NU, før det bliver for sent. Ellers mister vi stemningen på stadion og så begynder folk at brokke sig over det også. Gad vide hvornår kontrollørene begynder at smide om sig med udvisninger, pga. siddeunderlag der bliver smidt rundt med.

Det handler ikke om romerlys, bannere eller andet, men "Kommunikation".
Nu skal jeg ikke kloges om kommunikationen mellem fans og kontrollørerne/AaB, da jeg ikke er en del af den. Men hver gang jeg hører kravet om mere kommunikation fra fansiden, så oplever jeg aldrig "Vi(fansiden) gør dette anderledes eller - retter ind", men bare kravet at blive hørt mere. Det er selvfølgelig ikke godt nok, at man inden for få timer får flere forskellige meldinger om bannere, men det burde jo være ret nemt at adressere til AaB/kontrollørkorpset.

Vi kan vel alle forstå, at AaB er nød til at fjerne bannere, som sættes over reklamer. Der er nogen, som har betalt for at være synlige og ikke dækket til. Dette svarer til, at jeg har plads 1C og stiller al mit bagage på sæde 1D - personen som har købt sæde 1D ville nok blive lidt småsur.

At det så kan være en tanketorsk i forhold til bannere kan godt være. Men tråden starter med, at citat Fabbe: "Ignorant, arrogant..en komplet ommer!"

Det er ikke indbyde til kommunikation. Det gør den generelle omtale af kontrollørerne som kalkuner heller ikke.

Og så vil jeg gerne melde mig meget eníg i ham, som sagde, at fanstemningen godt må være lidt fordummende sangmæssigt. Det må for søren da være bedre, at kunne sige, at man har fået hele stadion med end, at ASA området sang hele kampen igennem ?

Brug dog de nemme: Så'r U' er da konge og tiltaler os alle. Jeg har oplevet på Aalborg Stadion at bølgen går rundt flere gange - det er da noget stemningsskabende, som familien kakkelbord taler om - og kommer næste gang. Der er masser af lavthængende frugter, men os der ikke kommer regelmæssigt på stadion bliver altså ikke inddraget, når jeg skal vide alle dem, som trænerens kone har været i seng med eller hvad tema, der er nu er.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af 634 » 10. mar 2015, 15:31

Frygah skrev:
634 skrev: Når der er mangelfuld dialog til fans, skyldes det i min overbevisning, at for mange fans har brudt regler og gjort som det passer dem, alt for mange gange.
Jeg håber der bliver en effektiv tilskuer identifikation inden, tromme og megafon bliver fjernet, fordi Eventholder straffer alle, fordi de ikke kan holde de få ude , som ikke kan finde ud af at færdes blandt mange andre i et arrangeret fremmøde.
Og hvor du har du den overbevisning fra? Hvad er den baseret på? For det er i hvert fald slet ikke den holdning jeg har oplevet i møder med AaB, eller når ASC og andre fanfraktioner har været til seminarer i DFF, med Politiet, Justitsministeriet og diverse arbejdsgrupper, for netop at styrke sikkerheden og en positiv oplevelse ved at gå på stadion. Tværtimod har AaB's fans været foregangsmænd netop for at få en positiv fankultur opbygget, hvor det er dialog og samarbejde der er i centrum. Og det på trods af en ikke ubetydelig ringeagt og ganske nedværdigende opførsel fra visse dele af kontrollørkorpset overfor officielle stemningsfans. Som jeg oplever det var vi netop ved at have fundet en rigtig god arbejdsform og måde, AaB og fans imellem. Pludselig fyger det så med awaykort fuldstændig udenom fangruppernes input, diodebander uden at høre fans om det egentlig er et problem (tjek fx de nederste rækker på langsiden, der ikke længere kan se banen), og nu pludselig bannere der ikke længere kan være på Spar Nord.

Men bevares, lad os da smadre Tifo Kaos, Vesttribunen og enhver stemning, fordi der er nogle få elementer der ikke kan styre sig, som disse grupper ikke har noget med at gøre. Og i samme ombæring forbyde tifoer, da man ikke kan udelukke en enkelt person i ly af de festlige farver tænder et romerlys under et banner, og dernæst lukke langsiderne, der på groveste vis bryder reglerne ved at kaste deres siddepuder ind på banen ved slutfløjtet...

Når jeg skriver overbevisning er det jo fordi, jeg ikke kan bevise fakta, men føler en overbevisning om det.
Det er jo ligesom sikkert at AaB gerne vil have en kontakt med sit trofaste publikum, det er i hvertfald tilfældet med sæsonkort holdere. Når der gentagende gange er tilskuere i samme område som laver deres egen reglement, kommer der jo også en nul tolerance fra eventholder.
Vi kan jo nok blive enige om at forskelige regler og away kort er stemnings dræbende på tribunen, derfor er der brug for dialog om hvad der må ske på tribunerne uden at skabe utryghed, som i den grad er stemnings dræbende.
Dem som kaster med sædde puder, gør noget værre end kaste med ølkrus på banen, giv dem bare karantæne til næste kamp. Det er sådan en torske dum opfattelse, at fordi man ikke sidder hjemme i egen eller naboens stue, må man gerne kaste pudder ud på græsset.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af 634 » 10. mar 2015, 15:38

Kristian skrev:
634 skrev:
Når der er mangelfuld dialog til fans, skyldes det i min overbevisning, at for mange fans har brudt regler og gjort som det passer dem, alt for mange gange.
Jeg håber der bliver en effektiv tilskuer identifikation inden, tromme og megafon bliver fjernet, fordi Eventholder straffer alle, fordi de ikke kan holde de få ude , som ikke kan finde ud af at færdes blandt mange andre i et arrangeret fremmøde.
Kommunikationen mellem kontrollører og fans på spar nord, variere fra kamp til kamp. Det kan ingen være tjent med og derfor skal der altså findes ud af noget NU, før det bliver for sent. Ellers mister vi stemningen på stadion og så begynder folk at brokke sig over det også. Gad vide hvornår kontrollørene begynder at smide om sig med udvisninger, pga. siddeunderlag der bliver smidt rundt med.

Det handler ikke om romerlys, bannere eller andet, men "Kommunikation".

Kontrollører skal ikke ligge strammere kontrol end nødvendigt, fordi det er stemnings dræbende. Til næste kamp kan det måske være nødvendigt at stramme op, eller løsne. Det skal så kommuninkeres ud i god tid til kontakt personer i fan miljøet, og bedst ville det være hvis der kom en stabilitet i retnings linier.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af limey » 10. mar 2015, 15:42

Er diskussionen om hvilke sange der er bedst virkeligt relevante i denne sammenhæng? Det handler jo om, hvordan samarbejde imellem klubben og fans'ene skal være fremover. Som det lyder til nu, synes det at være ikke-eksisterende.

RufusTheDog

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af RufusTheDog » 10. mar 2015, 16:08

limey skrev:Er diskussionen om hvilke sange der er bedst virkeligt relevante i denne sammenhæng? Det handler jo om, hvordan samarbejde imellem klubben og fans'ene skal være fremover. Som det lyder til nu, synes det at være ikke-eksisterende.


Hørt. Selvom det altid er sjovt at høre om hvor indviklede sangene åbenbart er. Man skulle tro det var haiku-digte der skal fremføres i overtonesang. Men når landegrænser er krydset og bussen til pokalfinalen rammer Parken kører de som smurt.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Klaus » 10. mar 2015, 16:34

Jeg har tilbragt langt hovedparten af de sidste 25 års kampdage på Aalborg Stadion og kun de sidste par år på siddepladserne. Jeg synes ikke, det er første gang vi skal igennem diskussionen. Helt generelt har jeg aldrig nogensinde haft et problem med nogen kontrollører. På en måde har jeg faktisk stor respekt for det arbejde de udfører. For alternativet til kontrollørerne er desværre ikke spor rart at tænke på. Til gengæld har jeg mødt masser af medfans, der helt grundlæggende ser med mistillid på kontrollørerne. Kunne man forestille sig, at den gensidige mistillid er skyld i nogle af problemerne??

Jeg har stor respekt for alle jer, der gør en ekstraordinær indsats for at bakke vores hold op. Jeg har været med i FB-gruppen der støtter tifokaos fra starten. Og naturligvis bør man tage folk med på råd så stadionoplevelsen bliver bedst mulig for os alle sammen. Men man skal altså også passe på ikke at hæve sig over klubben. Sådan i stil med at true med udvandring og droppe støtten til holdet. For hvem er det så i virkeligheden man svigter?? Det er jo den klub man siger, man elsker. Det hænger ikke sammen, og man kommer til at fremstå som en der i virkeligheden allermest elsker sig selv. Så mit beskedne håb er masser af dialog, og så at diodebanderne kommer til at indbringe os så tilpas mange penge, at vi får råd til et godt hold.

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af tegner » 10. mar 2015, 20:49

Jeg har længe været bekymret over udviklingen/afviklingen på vest tribunen.
Efter at have læst denne tråd igennem, steg bekymringen yderligere..

Skal jeg finde et lille lys i mørket,...så hæfter jeg mig ved at div. læserbreve og indlæg på sociale medier, denne gang, rent faktisk også kommer fra familiefædre, sæsonkortholdere og andre ganske alm. tilskuere, som nu råber vagt i gevær.

Vi står i en meget meget bekymrende situation, som samtidig også er voldsomt spændende. Jeg har en lille ide om, at AaB`s fansammensætning de næste adskillige år, vil blive afgjort/ændret inden for de næste uger/måneder...
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af sulakvelidze » 10. mar 2015, 21:07

Jeg kan heller ikke lide det, og jeg synes, at det store flertal af os magelige AaB-tilhængere skal vise solidaritet med den hårde kerne af stemningsskabere. Det kan være svært for os at sætte os ind, hvorfor de går så meget op i de bannere, men det gør de nu engang, og så har de også min moralske støtte. Ja, og så synes jeg faktisk, at det ser fedt ud, når synet af bannere dominerer, så det undrer mig, at AaB laver tiltag, der hæmmer det visuelle udtryk. Endda et udtryk, der kun er opstået, fordi nogle brænder så meget for AaB, at de vil ofre tid og kræfter på at lave bannere. Det er sgu da fedt!

Så al opbakning herfra. AaB skal lytte til de stemningsskabere, vi alle sammen har brug for. Og når slaget så er vundet, og AaB har vist den rette forståelse, går jeg ud fra at stemningsskaberne viser samme forståelse for det store flertals ønske om at arbejde for en stemning, alle kan være med på. Det er der nemlig også behov for.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2149
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 10. mar 2015, 21:31

FlæskeFrank skrev:At det så kan være en tanketorsk i forhold til bannere kan godt være. Men tråden starter med, at citat Fabbe: "Ignorant, arrogant..en komplet ommer!"
Jeg siger det gerne igen, så nogen ikke skal tro, at der bare røg en finke fra panden: Ignorant, arrogant..en komplet ommer!

Det er i sammenhæng med alt muligt andet: De fatter ikke en bjælde af, hvad det vil sige at understøtte sit fan-community, når de gør sådan og en masse andet. Har man bare den mindste forståelse, så ville man vide, at man ikke bare kører hen over sine supportere på den måde.
FlæskeFrank skrev:Det er ikke indbyde til kommunikation. Det gør den generelle omtale af kontrollørerne som kalkuner heller ikke.
En spade er helt enkelt en spade. Somme tider er man nødt til at sige det.
FlæskeFrank skrev:Og så vil jeg gerne melde mig meget eníg i ham, som sagde, at fanstemningen godt må være lidt fordummende sangmæssigt. Det må for søren da være bedre, at kunne sige, at man har fået hele stadion med end, at ASA området sang hele kampen igennem ?

Brug dog de nemme: Så'r U' er da konge og tiltaler os alle. Jeg har oplevet på Aalborg Stadion at bølgen går rundt flere gange - det er da noget stemningsskabende, som familien kakkelbord taler om - og kommer næste gang. Der er masser af lavthængende frugter, men os der ikke kommer regelmæssigt på stadion bliver altså ikke inddraget, når jeg skal vide alle dem, som trænerens kone har været i seng med eller hvad tema, der er nu er.
Det synes jeg helt klart også, at der skal arbejdes med. Jeg er traditionalist om en hals, og jeg synes, man forsømmer at holde nogle sangtraditioner ved lige. "Hey AaB" og "Så' U!" er for eksempel signaturkampråb igennem årtier, men det er ikke noget, som klakken viser den store interessere.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Buzz Killington » 10. mar 2015, 21:53

Fabbe skrev:
FlæskeFrank skrev:At det så kan være en tanketorsk i forhold til bannere kan godt være. Men tråden starter med, at citat Fabbe: "Ignorant, arrogant..en komplet ommer!"
Jeg siger det gerne igen, så nogen ikke skal tro, at der bare røg en finke fra panden: Ignorant, arrogant..en komplet ommer!

Det er i sammenhæng med alt muligt andet: De fatter ikke en bjælde af, hvad det vil sige at understøtte sit fan-community, når de gør sådan og en masse andet. Har man bare den mindste forståelse, så ville man vide, at man ikke bare kører hen over sine supportere på den måde.
FlæskeFrank skrev:Det er ikke indbyde til kommunikation. Det gør den generelle omtale af kontrollørerne som kalkuner heller ikke.
En spade er helt enkelt en spade. Somme tider er man nødt til at sige det.
FlæskeFrank skrev:Og så vil jeg gerne melde mig meget eníg i ham, som sagde, at fanstemningen godt må være lidt fordummende sangmæssigt. Det må for søren da være bedre, at kunne sige, at man har fået hele stadion med end, at ASA området sang hele kampen igennem ?

Brug dog de nemme: Så'r U' er da konge og tiltaler os alle. Jeg har oplevet på Aalborg Stadion at bølgen går rundt flere gange - det er da noget stemningsskabende, som familien kakkelbord taler om - og kommer næste gang. Der er masser af lavthængende frugter, men os der ikke kommer regelmæssigt på stadion bliver altså ikke inddraget, når jeg skal vide alle dem, som trænerens kone har været i seng med eller hvad tema, der er nu er.
Det synes jeg helt klart også, at der skal arbejdes med. Jeg er traditionalist om en hals, og jeg synes, man forsømmer at holde nogle sangtraditioner ved lige. "Hey AaB" og "Så' U!" er for eksempel signaturkampråb igennem årtier, men det er ikke noget, som klakken viser den store interessere.
Det er ikke et spørgsmål om at kalde en spade for en spade. Det handler om at selvom man har en fornuftig sag, så virker det til at man er villige til at lade behovet for at udtrykke frustration, undergrave selve det mål man forsøger at opnå. Når man samtidig ikke viser nogen som helst evne til at ville forstå at der kan ligge utilsigtede misforståelser og manglende resurser bag problemstillingen, men med det samme køre i den gamle "når i behandler os som dyr..." melodramatiske rille, så gør man det godt nok ikke let at have sympati.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. mar 2015, 21:56

limey skrev:Er diskussionen om hvilke sange der er bedst virkeligt relevante i denne sammenhæng? Det handler jo om, hvordan samarbejde imellem klubben og fans'ene skal være fremover. Som det lyder til nu, synes det at være ikke-eksisterende.
Nu er det ikke for at afspore tråden, men nu efterspørges der mere dialog og i den forbindelse er det jo relevant nok at komme med et indspark om, at gruppen af hardcore fans(eller hvad vi nu skal kalde størrelsen) måske kunne komme os andre fans lidt i møde ved at lave også de "lette løsninger" en gang imellem.

Jeg er med på, at det er vigtigt at kunne overdøve udeholdets fans, men der er en ligeså vigtig opgave, nemlig at få hele stadion med sig.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Dot Bot » 10. mar 2015, 23:16


jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af jonas386 » 10. mar 2015, 23:18

Helt enig Sula. Jeg er selv slet ikke så meget på stadion som jeg burde, men når jeg er synes jeg altid det er fedt at stå bag målet og synge med, og mærke stemningen, oh det vil jeg da også kunne i fremtiden, så helt enig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2149
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Fabbe » 11. mar 2015, 00:31

Buzz Killington skrev:Det er ikke et spørgsmål om at kalde en spade for en spade. Det handler om at selvom man har en fornuftig sag, så virker det til at man er villige til at lade behovet for at udtrykke frustration, undergrave selve det mål man forsøger at opnå. Når man samtidig ikke viser nogen som helst evne til at ville forstå at der kan ligge utilsigtede misforståelser og manglende resurser bag problemstillingen, men med det samme køre i den gamle "når i behandler os som dyr..." melodramatiske rille, så gør man det godt nok ikke let at have sympati.
Det er ikke et øjebliks ureflekteret affekt, der får folk til at bruge stærke ord. Det skal jeg love dig for er overvejet og gennemtykket i årevis. Vi har for eksempel et forpulet sygt kontrollørkorps. Forskellen på klakken og kalkunerne er, at mens 95 procent af klakken ønsker god stemning og kun et spinkelt mindretal ballade, så er fordelingen stik modsat hos den samling weekendkrigere, der er sendt ind med skrigende jakker og ordet "Security" på ryggen.

"Security" - en sikkerhedsforanstaltning, der ikke har noget med folks sikkerhed at gøre.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1567
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af dyhrmaN » 11. mar 2015, 02:44

Dot Bot skrev:Det lyder jo herligt, Gaarde..
http://nordjyske.dk/e-avis/nyheder/fans ... 0/112/1513
Kan desværre ikke læse artiklen uden login. Hvad siger Gaarde?

Tobias83
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 11. jun 2008, 13:33
Geografisk sted: Birkerød

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Tobias83 » 11. mar 2015, 09:17

dyhrmaN skrev:
Dot Bot skrev:Det lyder jo herligt, Gaarde..
http://nordjyske.dk/e-avis/nyheder/fans ... 0/112/1513
Kan desværre ikke læse artiklen uden login. Hvad siger Gaarde?
Fra Nordjyske:

AALBORG: Fem minutter før pausefløjtet i søndagens Superligakamp på NORDJYSKE Arena udvandrede en gruppe på cirka 50 af de mere stemningsskabende fans, der stod på Spar Nord-tribunen - i folkemunde også kaldet Vesttribunen - i protest.
Ifølge fansene havde de medbragt bannere, som de placerede over de såkaldte bølgebrydere. Det fik de i først omgang lov til, ligesom de havde fået til åbningskampen mod Brøndby. Dernæst fik de besked på at pille bannerne ned. Da de havde gjort det, fik de så lov til at hænge dem op igen. Men efter 20 minutter fik de på ny at vide, at de ikke måtte hænge der, fordi kontrollørerne skulle kunne komme igennem.
Det fik bægeret til at flyde over hos mange fans fra den stemningsskabende fangruppe Auxilia, der forlod stadion før tid.
- Vi er ret trætte af, hvordan tingene fungerer til kampene. Det er kontrollørerne på dagen, der beslutter, hvad vi må og ikke må, så der er nye regler fra kamp til kamp. Så vi kan sidde den ene uge og lave bannere og flag, og så får vi at vide, at vi alligevel ikke må bruge dem, forklarer Auxilia-medlem Casper Justesen, der var med til at forlade stadion.
I AaB-lejren ærgrer man sig over episoden.
- Uanset hvem der forlader stadion under kampen, er det noget, vi er kede af, for det er vores gæster. Vi er enormt kede af, at de har haft en dårlig oplevelse, siger Allan Gaarde.
Mangler fankoordinator
Dét AaB-fansene fra Auxilia savner, er mere dialog. For eksempel gennem en fankoordinator.
Fra 2012 blev det et krav fra UEFA og DBU, at klubberne skulle have en fankoordinator, som bindeled mellem fans og klubben.
- Det har AaB også haft, men han stoppede. Så nu er der ingen dialog. Vi har ikke en snak dag til dag, om hvad der fungerer og ikke fungerer. Kommunikationen mellem os og klubben foregår langt fra optimalt, siger Casper Justesen og nævner, at der går over en måned, før klubben besvarer deres mails.
- Det er ikke meget at kræve af AaB, at de lever op til de regler, der er. I stedet virker det som om, at klubben er ligeglad med os fans, fortsætter han.
Allan Gaarde forklarer, at klubben i forhold til fankoordinatoren er i en overgangsfase, hvor der skal findes en ny. Allerede i denne uge forventer han at have folk til samtale om posten, han forventer, kan blive en deltidsstilling.
- Vi vil gerne have en fankoordinator med tættere tilknytning til miljøet, og vi vil gerne i dialog med fansene og forbedre vores kommunikation. I sidste uge havde jeg møde med AaB Support Club og i morgen (i dag, red.) skal jeg mødes med Vesttribunen (Auxilia, red.), siger sportsdirektøren.
De møder, Auxilia indtil videre har været til med den sportslige ledelse, har dog ikke ført meget med sig, mener Casper Justesen.
- Det er ikke nok. Vi snakker slet ikke om, hvad der foregår til kampene. Vi er stadig blot ved at introducere os og forklare dem, at vi er deres fans, siger han.
Gode erfaringer fra Brøndby
Formanden for Danske Fodbold Fanklubber, Rasmus Trenskow, der tidligere har været formand for AaB Support Club, fortæller, at der er eksempler på andre danske klubber, hvor dialogen mellem fans og kontrollørerne er bedre.
- I Brøndby gør de noget ud af at forbedre dialogen mellem klub og fans for at undgå, at der opstår episoder på kampdagen, der skaber dårlig stemning. I Brøndby tager man den snak mellem kampene, siger Rasmus Trenskow.
- Vi opfordrer altid vores medlemmer (fanklubberne, red.) og klubberne om at nedsætte grupper, der kan snakke om problematikkerne, så man kan blive enige om alternative løsninger, supplerer han.
De løsninger kan det være, Allan Gaarde vil bringe til AaB.
- Alle de fans jeg møder, har super gode ideer til, hvordan vi kan forbedre os, og der er helt sikkert pointer og lærdomme, vi kan bruge fra andre, siger han.
Formanden for AaB Support Club har ikke ønsket at udtale sig, da de vil tage dialogen internt med AaB.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3171
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Gnu » 11. mar 2015, 09:43

FlæskeFrank skrev:. Men hver gang jeg hører kravet om mere kommunikation fra fansiden, så oplever jeg aldrig "Vi(fansiden) gør dette anderledes eller - retter ind", men bare kravet at blive hørt mere.
Sig mig, nægter du sådan helt generelt at sætte dig ind i, hvad du udgyder din mening om? I Aalborg har fansiden da netop i årevis gjort rigtig meget for at luge ud i uroelementerne og holde god orden i egne rækker. Man samarbejder med en lang række myndigheder og aktører om at skabe gode rammer om ude- og hjemmebanekampe og helt generelt er der meget få uheldige episoder med AaB-fans. Det er da netop en hel del anderledes end det var for nogle år siden og et udtryk for, at man også fra fansiden er villig til at ændre på nogle ting for at få det til at fungerer. Retter ind, om du vil.

Det er nøjagtig samme sang som i away-kort tråden. Her kunne du heller ikke se nogen som helst alternative forslag fra fansiden på trods af at tråden flød over med netop dette, og Frygah måtte til sidst skære det totalt ud i pap for dig. Sammen, tag dig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af frederikshavneren » 11. mar 2015, 10:26

Godt at flere medier nu har fået øjnene op for AaBs manglende dialog med klubbens fans http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... emer-i-AaB

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af Pastorius » 11. mar 2015, 10:33

frederikshavneren skrev:Godt at flere medier nu har fået øjnene op for AaBs manglende dialog med klubbens fans http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... emer-i-AaB
Hvis man tager det Gaarde er citeret for, kan man vel knap nok fastholde at det er en manglende dialog længere.
Lad os håbe det holder og giver resultater begge parter kan være tilfredse med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Diodebanderne, der fortrængte supporterne (pissesurt indlæg)

Indlæg af seamann » 11. mar 2015, 10:37

frederikshavneren skrev:Godt at flere medier nu har fået øjnene op for AaBs manglende dialog med klubbens fans http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... emer-i-AaB
Det har intet at gøre med medier, der får øjnene op for noget som helst. De kopierer blot historier fra hinanden - her Tipsbladet fra Nordjyske.

Besvar