Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af MrBangDK » 23. feb 2015, 08:48

Så er det vist tid til at fyre op i en kamptråd...

Med en ordentlig røvfuld AaB fans i Belgien, er der lagt op til fest. Med første kamps resultat, skal vi lave magi på grønsværen, og det er der vist ikke lagt op til - jeg tror ikke vi bliver kørt over, og håber drengene tager kampen op. Hvor om alting er, så bliver det nok sidste Europæiske for denne gang, og derfor er der alt mulig grund til at se frem mod opgøret.

Opstillingen, taktikken, etc. vil jeg lade andre om.

Ses i Brügge!!

/Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af Søgaard » 23. feb 2015, 09:20

Jeg håber, at holdet vil ned og kæmpe for at få et resultat i den sidste kamp. Jeg håber, at alle som skal til Brügge får en bare lidt mere spændende kamp at se, end den i Aalborg. Det lugter ikke af at vi kommer til at spille dem ud af banen på røv og albuer, og vi skal score 3 mål, for at have en chance. Kent har udtalt, at vi vil overlade bolden meget til Brügge, så det bliver en kamp med fokus på omstillingerne. Jeg håber at vi går lidt mere fysisk til den, end tilfældet i Aalborg.

Med fine præstationer af Ene og Jönsson mod BIF, håber jeg også på en frisk Thomsen og dermed en opstilling som følger:
Larsen
Dalsgaard-Thelander-KEP-Blåbjerg
Ene-Würtz-Risgaard-Thomsen
Helenuis-Jönsson

Augo bryder måske spillet bedre end Ris, men jeg synes han har vist lidt rust i pasningsspillet, hvorfor jeg foretrækker at vi får Ris i gang. Med Jönsson til at holde fast i bolden, i stedet for AK, der nok har det bedst inde i feltet retvendt mod mål, tror jeg også vi kan få meget mere ud af opspillet og smide nogen færre bolde. Til sidst håber jeg vi holder fast i Blåbjerg, han skal have en 6-7 kampe i rap, før jeg synes vi kan se om han er klar til at tage skridtet nu. Vores skadede landsholdsback var heller ikke pivskarp fra dag 1.

Det betyder også at vi har Augo og Børsting på bænken, som kan komme ind og bidrage mere med noget fysik i slutningen af kampen samt AK til at presse på foran, han kæmpede rigtig flot mod BIF i går da han kom ind. Jeg tror på at vi kan snige en uafgjort eller en 1-måls sejr hjem, hvis vi er i stand til at ligge 10% på ift. sidste kamp og ikke smide så mange dumme bolde væk.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af FlæskeFrank » 23. feb 2015, 11:35

Kunne Augu ikke være ligeså meget i spil til styrmanden på midtbanen som Würtz.

Würtz har vel ikke vist sig usårlig og Augu holder vel igen højt niveau.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af Søgaard » 24. feb 2015, 16:14

FlæskeFrank skrev:Kunne Augu ikke være ligeså meget i spil til styrmanden på midtbanen som Würtz.

Würtz har vel ikke vist sig usårlig og Augu holder vel igen højt niveau.
Mener ikke Augo har vist sig stærkere end Würtz. Han har spillet fint i de sidste par kampe, men der er ingen tvivl om at Würtz stadig spiller på højt niveau og hans pasningsspil er også meget stærkere end Augo's. Würtz smider jo om sig med sukkerballer og tiderne hvor han ikke kunne slå en fremadrettet aflevering eller bare en over 5 meter er længe væk.

Truppen er i øvrigt udtaget. Thomsen og Larsen er tilbage fra weekenden, og Ris, Ene samt Jönne er klar ift. sidste kamp, da der ikke har været rapporter om tilbagefald for nogen af dem. Brügge won't know what hit them. Smider mine penge på en gentagelse af pokalfinalen, hvor vi cleaner dem på eget græs med en 2-4'er.

/Søgaard
Aalborg BK 1885!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af frederikshavneren » 24. feb 2015, 17:10

Det var positivt at Ene og Jönsson spillede mod Brøndby, men jeg kan godt forestille mig at de begge starter på bænken på torsdag. Der skal tages hensyn til deres bentøj og med det kompakte kampprogram der venter, så vil det ikke være ulogisk at spare dem.

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Helenius

Det vil pynte at få Risgård med. Augu gjorde det hæderligt mod Brøndby, men vores offensiv har problemer når duoen Würtz - Augu spiller sammen.

Selvfølgelig bliver det meget tæt på umuligt, men vi skal naturligvis gå benhårdt efter sensationen. Returkampen kommer ubelejligt for Club Brugge, som er inde i en afgørende fase i den belgiske liga. Hvis belgierne nu tager noget let på kampen og sparer nogle af deres profiler tja hvem ved hvad der sker hvis vi får gang i kontraspillet...

Valsted
2. div
2. div
Indlæg: 179
Tilmeldt: 7. mar 2006, 15:56
Geografisk sted: 9240

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af Valsted » 24. feb 2015, 18:32

AaB har i dag haft en intensiv omgang træning på Nibe Boldklubs pt. rigtig fine træningsbaner.

Fra Nibe Boldklubs facebook profil:

Nibe Boldklub hjælper AaB på vej mod et godt resultat mod Club Brügge om et par dage.
Kunstgræs er godt, men rigtigt græs er nu bedre. Sådan må AaB havde tænkt, da de kontaktede NB for at høre om de kunne låne vores baner inden afgangen mod Brügge. Derfor blev tirsdagens træning efter aftale med Aalborg Kommune Park & Natur henlagt til vores baner. AaB spillerne og træner Kent Nielsen var meget tilfredse med banerne og forholdene i Nibe.
Vi kvitterer med et selv tak venner. Fedt at kunne hjælpe storebror. Og vinder AaB deres europa league kamp på torsdag, så kan vi godt ta' en lille del af ære Humørikonet smile

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af frederikshavneren » 25. feb 2015, 18:00

Club Brugges trup til kampen http://clubbrugge.be/nl/nieuws/19747/cl ... e-selectie

I forhold til kampen i Aalborg er det kun angriberen Felipe Gedoz som mangler. Gedoz startede inde sidste torsdag, til gengæld vender venstrebacken Laurens De Bock tilbage. Han blev afløst af Davy De Fauw i den første kamp.

Selv om Club Brugge har udtaget den stærkest mulige trup (minus de skadede Gedoz, Izquierdo og Engels) så håber jeg at de sparer nogle af profilerne. Hvis de gør det og samtidig tager lidt let på returkampen så kan vi godt volde belgierne problemer.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af FlæskeFrank » 26. feb 2015, 08:14

For os som er blevet tilbage i Danmark hedder det 6'eren fra kl. 21.00.

Kunne ikke lade være med at satse på en AaB-sejr, når det hedder odds 9½.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af frederikshavneren » 26. feb 2015, 11:27

For præcis seks år siden vandt vi 3-1 på udebane i Europa Leagues knock out runde. En gentagelse vil være meget velkommen i aften.

Selv om Risgård måske er den spiller der er fald mest i niveau ift. sidste sæson så har vi manglet ham i de to første kampe, det er forhåbentlig en forstærkning at han nu er blevet klar

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4452
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af le Cid » 26. feb 2015, 11:49

Der er vel ingen, der for alvor tror på videre avancement i aften, så vi må jo nok lede efter et andet succes-kriterium. Jeg vil være tilfreds, hvis vi spilelr en god kamp, og vel at mærke ikke taber stort.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af Eksil » 26. feb 2015, 15:36

Er personligt mest spændt på, om PK er en bedre venstreback en Blåbjerg. I min optik han kan gribe pladsen i foråret med en god indsats.

seamann

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af seamann » 26. feb 2015, 16:05

Eksil skrev:Er personligt mest spændt på, om PK er en bedre venstreback en Blåbjerg. I min optik han kan gribe pladsen i foråret med en god indsats.
Har du set en startopstilling?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af FlæskeFrank » 26. feb 2015, 16:18

Overordnet skal vi selvfølgelig tro på en samlet sejr. Men selv en sejr dernede synes svær.

Men hvis vi skal lukke munden på kritikerne, så skal vi minimum gøre det bedre end Brøndby og FCK. De tabte henholdsvis 5-0 og 5-1 samlet. Så vi må på ingen måde tabe mere end 2-0.

Point burde være muligt og det ville være rigtig vigtig ift. ranglisten.

Og den fine opbakning som der er til kampen, så burde AaB slå sig videre :danmarkfan:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af Provst i Brovst » 26. feb 2015, 17:01

Burde det faktum at AaB overvintrede i Europa ikke lukke munden på selv den mest imbecile Ikast /Herning
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af Eksil » 26. feb 2015, 17:08

seamann skrev:
Eksil skrev:Er personligt mest spændt på, om PK er en bedre venstreback en Blåbjerg. I min optik han kan gribe pladsen i foråret med en god indsats.
Har du set en startopstilling?
En af Nordjyske sendte en forventet opstilling ud på twitter:

@olsson78

AaB ligner følgende: Larsen - Dalsgaard, KEP, Thelander, Paddy - Børsting, Würtz, Risgård, Thomsen - AK, Helenius

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2015, 17:14

Provst i Brovst skrev:Burde det faktum at AaB overvintrede i Europa ikke lukke munden på selv den mest imbecile Ikast /Herning
Jeg tror nu også, at de fleste har lagt sig fladt ned og erkendt, at AaB har været det bedste (eller mindst ringe) danske islæt på den europæiske scene i år. AaB kvalificerede sig til Europa League og kom videre fra gruppespillet til play off - kampe. Det er naturligvis objektivt set en succes, selv om der findes hår i suppen: blamagen på Cypern, der kostede noget langt større, og så naturligvis kæmpenederlaget i Bukarest, hvortil der dog knytter sig en række nuancer.

Vi har ikke tilnærmelsesvist nået det niveau, vi viste i 2008/2009, som må karakteriseres som AaBs europæiske kongeturnering, og som ligeledes rangerer i top 4 over store danske EC-præstationer nogensinde. Havde vi overlevet straffesparkskonkurrencen mod Manchester City, var vi utvivlsomt kommet i betragtning til måske den største danske præstation i Europa.

Denne omgang kan vi placere som nr. 2 på listen. CL-gruppespillet i 1995 fik vi jo foræret, og vi kom ikke videre fra gruppespillet i 2007. Den ligger til en 3. plads.

Dog har der knyttet sig en underlig mangel på entusiasme i forhold til denne europæiske deltagelse, skønt det virkelig hører til sjældenhederne, at danske hold overlever gruppespil. Vi var helt oppe og køre efter sejren i Zagreb, men vi er aldrig siden kommet bare i nærheden af den stemning, hvilket også kan ses af en rekordkort kamptråd i forhold til sidste uges kamp mod Club Brügge. Mht. aftenens kamp er det mere forståeligt, da den i praksis blot er en avanceret træningskamp, hvis primære formål er at tabe en smule mindre sammenlagt end Brøndby og FCK gjorde til Club Brügge.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af frederikshavneren » 26. feb 2015, 17:51

Hovedet skrev:
Provst i Brovst skrev:Burde det faktum at AaB overvintrede i Europa ikke lukke munden på selv den mest imbecile Ikast /Herning
Jeg tror nu også, at de fleste har lagt sig fladt ned og erkendt, at AaB har været det bedste (eller mindst ringe) danske islæt på den europæiske scene i år. AaB kvalificerede sig til Europa League og kom videre fra gruppespillet til play off - kampe. Det er naturligvis objektivt set en succes, selv om der findes hår i suppen: blamagen på Cypern, der kostede noget langt større, og så naturligvis kæmpenederlaget i Bukarest, hvortil der dog knytter sig en række nuancer.

Vi har ikke tilnærmelsesvist nået det niveau, vi viste i 2008/2009, som må karakteriseres som AaBs europæiske kongeturnering, og som ligeledes rangerer i top 4 over store danske EC-præstationer nogensinde. Havde vi overlevet straffesparkskonkurrencen mod Manchester City, var vi utvivlsomt kommet i betragtning til måske den største danske præstation i Europa.

Denne omgang kan vi placere som nr. 2 på listen. CL-gruppespillet i 1995 fik vi jo foræret, og vi kom ikke videre fra gruppespillet i 2007. Den ligger til en 3. plads.

Dog har der knyttet sig en underlig mangel på entusiasme i forhold til denne europæiske deltagelse, skønt det virkelig hører til sjældenhederne, at danske hold overlever gruppespil. Vi var helt oppe og køre efter sejren i Zagreb, men vi er aldrig siden kommet bare i nærheden af den stemning, hvilket også kan ses af en rekordkort kamptråd i forhold til sidste uges kamp mod Club Brügge. Mht. aftenens kamp er det mere forståeligt, da den i praksis blot er en avanceret træningskamp, hvis primære formål er at tabe en smule mindre sammenlagt end Brøndby og FCK gjorde til Club Brügge.
Enig.
Jeg har svært ved at forstå den manglende entusiasme ift. de europæiske kampe. Har mødt utallige som efter Zagreb kampen sagde at nu skulle de have et sæsonkort hvis vi besejrede APOEL (for at se CL på stadion), men da vi tabte på Cypern så kunne de ikke drømme om at sætte fødderne på stadion.
Andre klubber/fans ville være helt oppe og køre hvis de havde haft vores succes, men det er som om at rigtig mange har set EL som lidt af en 'hadegave' nu hvor vi var så tæt på CL. Jeg forstår det ikke, men må bare acceptere at det forholder sig sådan.

Jeg kan godt forstå at FCKs fans har haft lidt svært ved at sætte sig op til EL, men så skal det altså også nævnes at de er forvænte (FCK har spillet europæisk gruppespil
9 sæsoner i træk!).
Sidst vi spillede europæisk gruppespil var for 6 år siden så nordjyderne burde være sultne trods vi mødte hold som D. Kiev og S. Bukarest, men det var de desværre ikke.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af Provst i Brovst » 26. feb 2015, 18:14

Hovedet skrev:
Provst i Brovst skrev:Burde det faktum at AaB overvintrede i Europa ikke lukke munden på selv den mest imbecile Ikast /Herning
Jeg tror nu også, at de fleste har lagt sig fladt ned og erkendt, at AaB har været det bedste (eller mindst ringe) danske islæt på den europæiske scene i år. .
Det må være sjovt at se den superliga hvor det er et udtryk for at være den mindst ringe at vi er det eneste overvintrende hold i Europa.

Er den mange år ude i fremtiden?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

cwinn
2. div
2. div
Indlæg: 106
Tilmeldt: 8. feb 2006, 16:10

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af cwinn » 26. feb 2015, 19:59

Øv, har lige konstateret at min Viaplay ikke viser kampen, hvis nogen har et link, så smid det gerne i pb!

God kamp til alle.

Btw, så gir betfair odds 20 på AaB sejr - introtilbud!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Club Brügge - AaB, torsdag d. 26. februar kl. 21.05

Indlæg af Pastorius » 26. feb 2015, 20:00

Børsting er ude med influenza. Bruhn starter i stedet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar