Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 7. apr 2015, 18:15

Spændende kamp mod det kommende mesterhold, hvor vi har brug for en sejr hvis vi skal være med i kampen om EC pladserne.

Mulig line up:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Patrick
Ene - Augu - Risgård - Thomsen
RJ
Helenius

Würtz har karantæne efter udvisningen i Randers. Thelander er nok stadigvæk tvivlsom.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af Kenneth K » 8. apr 2015, 10:28

Lad os køre de svin over.

Og én ting er jo heldigvis sikkert: Helenius scorer. Ligesom han plejer mod FCM.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af MrBangDK » 8. apr 2015, 10:41

Kenneth K skrev:Lad os køre de svin over.

Og én ting er jo heldigvis sikkert: Helenius scorer. Ligesom han plejer mod FCM.
Og Spalvis! Han er brandvarm!
Ska' vi hak'?

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af Salle17 » 8. apr 2015, 10:54

Jeg frygter et stort nederlag til Midtjyderne, vi har simpelthen været alt foooooooor dårlige!!

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af Kristian » 8. apr 2015, 21:22

Salle17 skrev:Jeg frygter et stort nederlag til Midtjyderne, vi har simpelthen været alt foooooooor dårlige!!
Tror simpelhen ikke få et stort nederlag. AaB har alle dage være gode til at spille mod topholdende på hjemmebane. Vi taber sjællendt stort.

Jeg er stor optimist efter at Randers ikke trykkede os fysisk, som jeg havde regnet med.

For dælen en sejr over FCM vil være sæsonens højdepunkt indtil videre! Hader simpelhen bare den klub. på højde med Brøndby kampe..

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 10. apr 2015, 13:05

Kristian skrev:
Salle17 skrev:Jeg frygter et stort nederlag til Midtjyderne, vi har simpelthen været alt foooooooor dårlige!!
Tror simpelhen ikke få et stort nederlag. AaB har alle dage være gode til at spille mod topholdende på hjemmebane. Vi taber sjællendt stort.

Jeg er stor optimist efter at Randers ikke trykkede os fysisk, som jeg havde regnet med.

For dælen en sejr over FCM vil være sæsonens højdepunkt indtil videre! Hader simpelhen bare den klub. på højde med Brøndby kampe..
Ved ikke rigtigt hvad jeg forventer af kampen. Ikast cruiser mod et stensikkert mesterskab og har som det eneste hold set stærkt ud sæsonen igennem, mens de øvrige subtophold har haft store udsving.

Man kan mene om Ikast hvad man vil, men de har købt godt ind i denne sæson. Pusic passer godt ind i deres koncept, ham skal vi virkelig passe på.

Det kunne være spændende at bænke Helenius og prøve en teknisk stærk og bevægelig frontduo i form af RJ og Ene.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af thomasjn » 10. apr 2015, 20:45

For satan, hvor vil jeg gerne have en sejr over popsmarte FC Mutjylland og kiksede Glen. De er bedre kørende end os generelt, men vi kan slå alle på dagen og håber satme drengene går ud og skræller igennem mod Kau Kaw, Dunken og deres venner.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af Eksil » 10. apr 2015, 20:53

Kontra på hjemmebane er ikke kønt, men nok vejen frem. Spørgsmålet er om det skal være Ahlman på toppen, da Helenius ikke ligefrem løber fra nogen.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af Kristian » 10. apr 2015, 21:40

Eksil skrev:Kontra på hjemmebane er ikke kønt, men nok vejen frem. Spørgsmålet er om det skal være Ahlman på toppen, da Helenius ikke ligefrem løber fra nogen.
Tror det bliver helenius og jonne

Det ville være selvmord at sætte børstning ind sammen med augo og skifte 2 pladser på midtbanen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 10. apr 2015, 23:16

Er der nogen der ved om Thelander bliver klar?

Synes egentlig at Kasper P. overraskede positivt i kampen mod Randers, men vi kan godt bruge Thelanders fysik i kampen mod Ikast.
Fysisk og i luftspillet er vi midtjyderne klart underlegen, de er enormt stærke i de højere luftlag og på dødbolde.

Det bliver afgørende at minimere antallet af dødbolde til Ikast. De har nogle super servere i J. Poulsen og deres venstreback, men overordnet set så får vi kæmpe problemer ved de defensive dødbolde. Hvis Thelander bliver klar vil det hjælpe lidt.

Det skal også blive interessant at se hvordan vi klarer os uden Würtz. De gange han har manglet har vi haft problemer defensivt, der er ingen i truppen som har samme defensive evner som Würtz. Midtjydernes hurtigløbere mod langsomme Augu og Risgård kan godt blive et problem.
Det er først når Würtz mangler at hans store betydning for holdet for alvor er synligt.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 11. apr 2015, 12:43

Thelander bliver desværre ikke klar. Helenius er derudover tvivlsom grundet sygdom http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... e-fcm.aspx

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af Salle17 » 11. apr 2015, 13:38

frederikshavneren skrev:Thelander bliver desværre ikke klar. Helenius er derudover tvivlsom grundet sygdom http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... e-fcm.aspx

Skidt, da vi alt andet end lige har brug for fysik! Men Kasper P. spillede en god kamp sidst, og kan han gentage det, så er jeg helt tryg med ham i forsvaret.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af thomasjn » 11. apr 2015, 17:57

Vi må sgu håbe Spalvis er fit til at starte nu da AK er ude og Helenius skadet. Har svært ved at se Jönsson alene på toppen ligesom Jönsson og Ene på toppen vil blive tyndbendet. Viktor Ahlmann tror jeg dog ikke meget på og vil derfor foretrække Spalvis der ved, hvad det handler om. Han plejer jo ligeledes at score mod FCM.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af Eksil » 11. apr 2015, 19:12

thomasjn skrev:Vi må sgu håbe Spalvis er fit til at starte nu da AK er ude og Helenius skadet. Har svært ved at se Jönsson alene på toppen ligesom Jönsson og Ene på toppen vil blive tyndbendet. Viktor Ahlmann tror jeg dog ikke meget på og vil derfor foretrække Spalvis der ved, hvad det handler om. Han plejer jo ligeledes at score mod FCM.
Ahlman har mange mangler, men han er den hurtigste i flokken af angribere. Hvis AaB vil spille kontra så ville jeg foretrække ham over en Spalvis

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af astonvilla » 11. apr 2015, 23:30

frederikshavneren skrev:Thelander bliver desværre ikke klar. Helenius er derudover tvivlsom grundet sygdom http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... e-fcm.aspx
Ligemeget hvordan jeg vender og drejer det i mit hoved - så får vi kæmpe prygl i morgen.

Ham Bust som er udtaget - er det ham som er lidt en Würtz klon?
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 12. apr 2015, 01:29

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:Thelander bliver desværre ikke klar. Helenius er derudover tvivlsom grundet sygdom http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... e-fcm.aspx
Ligemeget hvordan jeg vender og drejer det i mit hoved - så får vi kæmpe prygl i morgen.

Ham Bust som er udtaget - er det ham som er lidt en Würtz klon?
Ikast er også ramt på skadesfronten. De må til kampen undvære de skadede Jim Larsen, Petter Andersson, Marco Larsen, Pione Sisto og Kristoffer Olsson.

Forsvarsmæssigt vil jeg mene at de er svækket da Patrick Banggaard ikke holder samme niveau som Jimbo Larsen. Også fint at de må undvære kreatøren Petter Andersson samt efterårets fund, Pione Sisto.

Desværre er Ikast bedre gearet til at håndtere skader end AaB, da de har en bredere trup.

AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
AaB Tifo Kaos
Indlæg: 156
Tilmeldt: 27. feb 2006, 09:12
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af AaB Tifo Kaos » 12. apr 2015, 09:24

Så er det idag, der er ATK-indsamling. Se: viewtopic.php?f=1&t=16013

:)

Fuld gas, Aalborg!


Mvh
AaB Tifo Kaos
AaB Support Club
Vær opmærksom på, at AaB Tifo Kaos ikke svarer på eventuelle spørgsmål her i tråden. Send i stedet en mail til Markustifokaos@aabsupportclub.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 12. apr 2015, 09:48

Helenius har underpræsteret hele sæsonen, men det vil alligevel være et tab hvis han ikke bliver klar.
Hvis han ikke bliver klar så er det en mulighed at spille med RJ og Ene fremme, samt Børsting på kanten. Det er ikke en optimal løsning, men det er også fordi at alternativerne ikke står i kø.
Måske Jönssons og Enes teknik og bevægelighed kan være et godt våben mod Ikasts fysisk stærke forsvar.

AK er skadet. Ahlmann virker ikke klar til dette niveau, mens Spalvis formentlig ikke er klar til at starte inde. Litaueren kan få en jokerrolle med en indskiftning på et tidspunkt i 2. halvleg hvis det er påkrævet.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 12. apr 2015, 10:00

Spørgsmålet er vel, om vi vinder 4-0 eller 4-1 ?
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland, søndag d. 12. april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 12. apr 2015, 10:40

FlæskeFrank skrev:Spørgsmålet er vel, om vi vinder 4-0 eller 4-1 ?
Har en god fornemmelse. Tror vi vinder 2-1!

:aabfan:

Besvar