Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1885
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af 634 » 20. apr 2015, 15:17

Haderslev-AaB 26 april 2015
Tid 14,00
TV Canal 8
Sydbank Park

Kasper Risgård, Frederik Børsting og Kenneth Emil Petersen indebærer alle karantæne, og Jakob Ahlman, Donny Gorter er skadede. Gilli og Thrane plejer at være skadede til Superliga! Man må håbe at Thelander er klar til at spille igen.

Nicolai Larsen
Henrik Dalsgaard-Rasmus Thelander-Kasper Pedersen-Jakob Blåbjerg
Patrick Kristensen-Rasmus Würtz-Nicklas Helenius-Nicolaj Thomsen
Thomas Enevoldsen-Rasmus Jönsson

I min optik har Ene ikke spillet sig på holdet i midtbane, men derimod gjort det fremragende som angriber, hvor han har scoret vigtige mål, også mod stærke modstandere.
Helenius har mig bekendt altid spillet midtbane i sine ungdoms år, men fik succes som angriber i sine første senior år, det virker til han har svært ved at finde denne succes igen, så lad ham nu komme tilbage til det han oprindeligt var. Jeg mindes også en del af målchancerne Helenius lavede før Aston Villa rejsen var mål han selv skabte og effektiverede, altså skal Helenius ligge bagved første linie.

Oplagte indskiftere må være: Anders K. Jacobsen-Andreas Bruhn-Thomas Augustinussen
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 959
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af Salle17 » 20. apr 2015, 15:23

634 skrev:Haderslev-AaB 26 april 2015
Tid 14,00
TV Canal 8
Sydbank Arena

Kasper Risgård, Frederik Børsting og Kenneth Emil Petersen indebærer alle karantæne, og Jakob Ahlman, Donny Gorter er skadede. Gilli og Thrane plejer at være skadede til Superliga! Man må håbe at Thelander er klar til at spille igen.

Nicolai Larsen
Henrik Dalsgaard-Rasmus Thelander-Kasper Pedersen-Jakob Blåbjerg
Patrick Kristensen-Rasmus Würtz-Nicklas Helenius-Nicolaj Thomsen
Thomas Enevoldsen-Rasmus Jönsson

I min optik har Ene ikke spillet sig på holdet i midtbane, men derimod gjort det fremragende som angriber, hvor han har scoret vigtige mål, også mod stærke modstandere.
Helenius har mig bekendt altid spillet midtbane i sine ungdoms år, men fik succes som angriber i sine første senior år, det virker til han har svært ved at finde denne succes igen, så lad ham nu komme tilbage til det han oprindeligt var. Jeg mindes også en del af målchancerne Helenius lavede før Aston Villa rejsen var mål han selv skabte og effektiverede, altså skal Helenius ligge bagved første linie.

Oplagte indskiftere må være: Anders K. Jacobsen-Andreas Bruhn-Thomas Augustinussen

Nicklas Helenius som midtbanespiller? Ahh nu stramme du den godt nok.. :S

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 20. apr 2015, 15:33

Angrebet skal hedde AK og Jönsson, men Helenius får vel chancen efter sit mål i forgårs.

Midtbanen. Blomquist skal spille pladsen i stedet for Risgård. Om det så hedder Augu-Würtz centralt og Thomsen-Blomquist på kanten er OK for mig.

Og Kent skal skifte ud i pausen, så spillerne kan lære at være klar til anden halvleg.
- FlæskeFrank

PatrickSimonsen
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 22. aug 2009, 02:32
Favoritspiller: Thomsen
Geografisk sted: 9300

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af PatrickSimonsen » 20. apr 2015, 15:41

Kunne godt tænke mig vi starter inde med Spalvis, jeg er udemærket godt klar over at han ikke kan holde i hverken 90 eller 70 minutter.
Men eftersom, vores andre angribere ikke kommer til meget, ville det være spænende at se ham i front sammen med Enevoldsen, også Jönsson på højrekant.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1568
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af dyhrmaN » 20. apr 2015, 15:51

Jeg synes, vi skulle prøve det der med at spille to halvlege i stedet for en. Jeg ved godt, det er stadig er et lidt nyt koncept i fodbold, men jeg tænker, at vi i det mindste kunne prøve det, og så tage den derfra.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10794
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af jonas386 » 20. apr 2015, 17:18

Ellers skulle vi spille med 5 mand på midtbanen med Helenius som forreste midtbane bag en angrebs duo. Helenius bag Jønsson og Ene/AK kunne Være ganske giftigt. Men stadig med det centrale maskinrum med Augu/Würtz/Risgaard bagved.
Problemet er dog at man isåfald vil skulle droppe backs og køre med 3 i det centrale forsvar eller droppe kantspillere og spille med aggressive backs.

Det sker dog ikke, så det er en luksus vi næppe kommer til at se.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af Sanchez94 » 20. apr 2015, 17:28

jonas386 skrev:Ellers skulle vi spille med 5 mand på midtbanen med Helenius som forreste midtbane bag en angrebs duo. Helenius bag Jønsson og Ene/AK kunne Være ganske giftigt. Men stadig med det centrale maskinrum med Augu/Würtz/Risgaard bagved.
Problemet er dog at man isåfald vil skulle droppe backs og køre med 3 i det centrale forsvar eller droppe kantspillere og spille med aggressive backs.

Det sker dog ikke, så det er en luksus vi næppe kommer til at se.
Det kommer næppe til at ske, Kent afviger ikke fra sin 4-4-2, og han går slet ikke over til 3-5-2, mod et stærkt kontrahold.
Jeg syntes at vi allerede spiller med utroligt offensive backs. Flere gange i 1. halvleg mod FCV, var både højre- og venstreback, langt oppe på FCV's banehalvdel.
Jeg kan ellers gode lide den idé om en 3-5-2, da det ville give os flere muligheder offensivt, som har været vores store akillessene.

nik
Landshold
Landshold
Indlæg: 842
Tilmeldt: 17. jan 2009, 11:29

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af nik » 20. apr 2015, 17:38

En røvsyg 0-0 kamp vil være super godt, bare det at få 1 point på kontoen er skridt på vej tilbage

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14866
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af Hanga » 20. apr 2015, 17:45

nik skrev:En røvsyg 0-0 kamp vil være super godt, bare det at få 1 point på kontoen er skridt på vej tilbage
Det er virkelig godt nok sørgeligt at det er dér vi er... Vi er de forsvarende doublevindere, gå nu ned og kør de tyskere over for satan!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 20. apr 2015, 18:25

jonas386 skrev:Ellers skulle vi spille med 5 mand på midtbanen med Helenius som forreste midtbane bag en angrebs duo.
I min verden er det nok det værste vi kan begynde på. Nemlig at sætte angribere ned på midtbanen. Så hellere erkend, at spilleren er ikke der, hvor han skal være og så sæt en anden i angrebet istedet. Og nej midtbanen er heller ikke der, hvor midtbanen skal være, men det bliver ikke bedre af at fylde den op med uskarpe angribere.
dyhrmaN skrev:Jeg synes, vi skulle prøve det der med at spille to halvlege i stedet for en. Jeg ved godt, det er stadig er et lidt nyt koncept i fodbold, men jeg tænker, at vi i det mindste kunne prøve det, og så tage den derfra.
:thumbsup:
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 21. apr 2015, 12:04

PatrickSimonsen skrev:Kunne godt tænke mig vi starter inde med Spalvis, jeg er udemærket godt klar over at han ikke kan holde i hverken 90 eller 70 minutter.
Men eftersom, vores andre angribere ikke kommer til meget, ville det være spænende at se ham i front sammen med Enevoldsen, også Jönsson på højrekant.
Jeg tror ikke at Spalvis starter inde, han virker ikke klar efter den langvarige skade hvilket naturligvis ikke er så underligt. Han har set tung ud i de sparsomme minutter han har fået på banen. Nu får jeg helt sikkert at høre for det, men iflg. FCKs kampreferat af gårsdagens reserveholdskamp så var de heller ikke ligefrem imponeret. Iflg. løverne så Spalvis tung ud og lignede bestemt ikke en spiller der er Superliga klar.
Det var faktisk interessant at læse et lidt mere udførligt kampreferat end det sparsomme som AaB har postet på hjemmesiden.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af Sanchez94 » 21. apr 2015, 13:18

frederikshavneren skrev:
PatrickSimonsen skrev:Kunne godt tænke mig vi starter inde med Spalvis, jeg er udemærket godt klar over at han ikke kan holde i hverken 90 eller 70 minutter.
Men eftersom, vores andre angribere ikke kommer til meget, ville det være spænende at se ham i front sammen med Enevoldsen, også Jönsson på højrekant.
Jeg tror ikke at Spalvis starter inde, han virker ikke klar efter den langvarige skade hvilket naturligvis ikke er så underligt. Han har set tung ud i de sparsomme minutter han har fået på banen. Nu får jeg helt sikkert at høre for det, men iflg. FCKs kampreferat af gårsdagens reserveholdskamp så var de heller ikke ligefrem imponeret. Iflg. løverne så Spalvis tung ud og lignede bestemt ikke en spiller der er Superliga klar.
Det var faktisk interessant at læse et lidt mere udførligt kampreferat end det sparsomme som AaB har postet på hjemmesiden.
Jeg tror heller ikke Spalvis starter inde, det er i min verden bare et drømmescenarie, for vores angreb, ser mildest talt ud som noget der burde høre hjemme i 1. division. Vi spiller uden mod og kreativitet. Spalvis beviste flere gange sidste sæson, at han blot behøver en enkelt chance for at klappe kuglen i mål.
Men det er klart efter en korsbåndsskade, vil der gå et stykke tid før han er total fit igen, og spørgsmålet er vel om han nogensinde bliver det igen..
Det jeg efterlyser er en seriøs mangel på mod, jeg er ved at være træt af at se på enten Helenius, som bare ikke rammer den fom, som han tidligere har vist, eller en AK, som nærmest nægter at aflevere bolden til en medspiller, men forsøger at afdrible 4-5 mand, vi har brug for noget andet på toppen. Alternativt kunne jeg godt tænke mig at se Victor Ahlmann.. han må have noget aggressivitet, som han mangler at komme ud med...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3660
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af Hovedet » 22. apr 2015, 23:12

Sanchez94 skrev:
frederikshavneren skrev:
PatrickSimonsen skrev:Kunne godt tænke mig vi starter inde med Spalvis, jeg er udemærket godt klar over at han ikke kan holde i hverken 90 eller 70 minutter.
Men eftersom, vores andre angribere ikke kommer til meget, ville det være spænende at se ham i front sammen med Enevoldsen, også Jönsson på højrekant.
Jeg tror ikke at Spalvis starter inde, han virker ikke klar efter den langvarige skade hvilket naturligvis ikke er så underligt. Han har set tung ud i de sparsomme minutter han har fået på banen. Nu får jeg helt sikkert at høre for det, men iflg. FCKs kampreferat af gårsdagens reserveholdskamp så var de heller ikke ligefrem imponeret. Iflg. løverne så Spalvis tung ud og lignede bestemt ikke en spiller der er Superliga klar.
Det var faktisk interessant at læse et lidt mere udførligt kampreferat end det sparsomme som AaB har postet på hjemmesiden.
Jeg tror heller ikke Spalvis starter inde, det er i min verden bare et drømmescenarie, for vores angreb, ser mildest talt ud som noget der burde høre hjemme i 1. division. Vi spiller uden mod og kreativitet. Spalvis beviste flere gange sidste sæson, at han blot behøver en enkelt chance for at klappe kuglen i mål.
Men det er klart efter en korsbåndsskade, vil der gå et stykke tid før han er total fit igen, og spørgsmålet er vel om han nogensinde bliver det igen..
Det jeg efterlyser er en seriøs mangel på mod, jeg er ved at være træt af at se på enten Helenius, som bare ikke rammer den fom, som han tidligere har vist, eller en AK, som nærmest nægter at aflevere bolden til en medspiller, men forsøger at afdrible 4-5 mand, vi har brug for noget andet på toppen. Alternativt kunne jeg godt tænke mig at se Victor Ahlmann.. han må have noget aggressivitet, som han mangler at komme ud med...
Det ville være en falliterklæring af rang at starte med Spalvis inde. Han er lige kommet tilbage efter en alvorlig langtidsskade og har ikke spillet overhovedet i snart trekvart år. Og jeg er ked af at sige det, men Spalvis viste ligeså lidt som de øvrige angribere den sidste halve snes kampe op til sin skade og er i min verden heller ikke den mirakelløsning, vi alle sidder og sukker efter. Og Viktor Ahlmann har efter min bedste overbevisning ikke niveauet til Superliga. Jeg så hellere brormand tilbage, men ham er der vel ikke udsigt til at få i spil igen?

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Indlæg af BoomZ0R » 23. apr 2015, 12:25

Jeg frygter satme godt nok denne kamp!
Vi ligner et meget meget ustabilt hold, og vi har det i forvejen altid svært imod Sønderjyske!
Skulle det gå galt imod Sønderjyske, så begynder jeg snart at skule imod den hastigt nærmende nedrykningsstreg!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 24. apr 2015, 08:29

Nu bliver de karantæneramte nok erstattet med de karantænefri spillere, men smid nu en U19 spiller i truppen. Det kunne signalere, at vi vil prøve noget nyt.

Laus Østervig eller hvad han nu hedder kunne passende være reserve for Thelander og Kasper Pedersen
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af thomasjn » 25. apr 2015, 13:44

Så er truppen udtaget til kampen mod tysken. Med det materiale vi har med synes jeg vi skal stille op sådan her.



Pointer:
Venstre back: Vil næsten lige nødigt have Paddy og Blåbjerg på venstre back, jeg synes dog Paddy er lidt bedre egnet derude end Blåbjerg der nok skal blive en god forsvarsspiller, men ikke ligner en der kan blive back i vores systems.
Højre kant: Det helt store problem er, at vi ikke har nogen spiller der er god på højre kant udover Børsting som er lovende, men ikke flyve færdig. Ene fungerer bedst i venstre side, hvor han kan trække ind og det samme gælder Thomsen. Ene har dog fungerer bedst i denne sæson, hvorfor jeg vil bruge ham på hans bedste plads. Det efterlader os med Thomsen og Bruhn i højre og der er Thomsen trods alt bedst.
Central midt: Med dem vi har for hånden må det blive Blomqvist ved siden af Würtz. Augu virker ikke i god forfatning og Kent skal bare holde sig fra nogensinde at spille Thomsen derinde igen.
Angrebet: Vi skal have en presence inde i selve boksen, hvorfor jeg ikke er med på et Ene/Jönsson angreb da vi så spillere med to hængende angribere i praksis da de naturligt vil søge det samme rum. Det efterlader os med Helenius, AK og Spalvis. Jeg tvivler på Spalvis er klar til at starte inde, Helenius har været skandaløst ringe uagtet hans mål i søndags. Jeg satser derfor på AK da jeg ligeledes vægter, at vi får spillet et Jônsson/AK angreb sammen til næste sæson.

De to eneste mulige justeringer for mig er Augu ind på den centrale ved sidan af Würtz og evt. prøve noget nyt med Blomqvist på en kant eller at spille Helenius i stedet for AK.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Indlæg af Kristian » 25. apr 2015, 13:58

Kent Nielsen kræver hårdt arbejde og at man knokler for hinanden i morgen. Nye toner og det er måske det der skal til for at spillerne kommer ud af boblen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af frederikshavneren » 25. apr 2015, 14:04

thomasjn skrev:Så er truppen udtaget til kampen mod tysken. Med det materiale vi har med synes jeg vi skal stille op sådan her.



Pointer:
Venstre back: Vil næsten lige nødigt have Paddy og Blåbjerg på venstre back, jeg synes dog Paddy er lidt bedre egnet derude end Blåbjerg der nok skal blive en god forsvarsspiller, men ikke ligner en der kan blive back i vores systems.
Højre kant: Det helt store problem er, at vi ikke har nogen spiller der er god på højre kant udover Børsting som er lovende, men ikke flyve færdig. Ene fungerer bedst i venstre side, hvor han kan trække ind og det samme gælder Thomsen. Ene har dog fungerer bedst i denne sæson, hvorfor jeg vil bruge ham på hans bedste plads. Det efterlader os med Thomsen og Bruhn i højre og der er Thomsen trods alt bedst.
Central midt: Med dem vi har for hånden må det blive Blomqvist ved siden af Würtz. Augu virker ikke i god forfatning og Kent skal bare holde sig fra nogensinde at spille Thomsen derinde igen.
Angrebet: Vi skal have en presence inde i selve boksen, hvorfor jeg ikke er med på et Ene/Jönsson angreb da vi så spillere med to hængende angribere i praksis da de naturligt vil søge det samme rum. Det efterlader os med Helenius, AK og Spalvis. Jeg tvivler på Spalvis er klar til at starte inde, Helenius har været skandaløst ringe uagtet hans mål i søndags. Jeg satser derfor på AK da jeg ligeledes vægter, at vi får spillet et Jônsson/AK angreb sammen til næste sæson.

De to eneste mulige justeringer for mig er Augu ind på den centrale ved sidan af Würtz og evt. prøve noget nyt med Blomqvist på en kant eller at spille Helenius i stedet for AK.
Meget enig men jeg tror ikke at Blomquist starter inde.
Derimod tror jeg at Kent vælger det sikre i form af Augu-Würtz, med Thomsen på venstrekanten og Ene på højrekanten. Det ser jeg ikke som en god løsning. Augu-Würtz fungerer rigtig dårligt offensivt, det er ikke for at være efter dem, men én af de væsentligste årsager til sidste sæsons enestående succes var at vi fik adskilt duoen.

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1885
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af 634 » 25. apr 2015, 14:55

Nicolai Larsen
Henrik Dalsgaard-Rasmus Thelander-Kasper Pedersen-Jakob Blåbjerg
Patrick Kristensen-Rasmus Würtz-Nicklas Helenius-Nicolaj Thomsen
Thomas Enevoldsen-Rasmus Jönsson

Jeg står fast på mit allerede foreslåede opstilling som jeg tror måske er den stærkeste mulige også uden de tre karantæne ramte.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd Haderslev-AaB 26 april 2015

Indlæg af thomasjn » 25. apr 2015, 17:54

634 skrev:Nicolai Larsen
Henrik Dalsgaard-Rasmus Thelander-Kasper Pedersen-Jakob Blåbjerg
Patrick Kristensen-Rasmus Würtz-Nicklas Helenius-Nicolaj Thomsen
Thomas Enevoldsen-Rasmus Jönsson

Jeg står fast på mit allerede foreslåede opstilling som jeg tror måske er den stærkeste mulige også uden de tre karantæne ramte.
Enevoldsen og Jönsson i angrebet på samme tid, det spiller bare ikke. De søger begge alt for meget ned i banen og uden en angriber i feltet bliver det svært at score. Helenius på den centrale midt forstår jeg heller ikke meget af. Han har ikke voldsomt meget defensiv balast og han er blevet alt for stillestående i sit spil. Ifht. Patrick på kanten kunne jeg godt tænke mig han fik chancen der igen, men jeg tror ikke på det med Kent som træner.

Besvar