Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af AaB - Ølstykke » 28. apr 2015, 10:38

Nu besidder jeg ikke de store taktiske evner ud i at lave kamptråde, eller sætte hold osv., men synes der skal startes en tråd.
Mit input går så på tilskuersituationen - på Aabsport.dk ser det ud til at der praktisk taget er udsolgt på Weber Tribunen!

Det er da lidt vildt :danmarkfan:

Mht kampen, så er det forhåbentlig en fordel for os, at de har mandagskampen mod FCM i benene. Vi har til gengæld endelig en succes at ride videre på, og med række spillere tilbage efter karantæne, har staben vel også en positiv udfordring mht holdsammensætningen til kampen

Det kunne være interessant om vi gik efter konceptet med "Never change a winning team", og lod midterforsvaret fra Sønderjyske kampen få en match mere.

Ikke mere herfra :aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af frederikshavneren » 28. apr 2015, 10:47

Kampene mod Hobro er noget særligt da vi for første gang i Superligaens historie spiller nordjyske lokalopgør i Superliga regi. Det afspejler tilskuertallene.

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Patrick
Ene - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Helenius

Jeg synes at Kasper P. og Blåbjerg har fortjent genvalg, men jeg tror at Kent vælger det sikre i form af KEP og Thelander. Derudover får vi brug for duel- og luftstyrke, ellers bliver vi nedkæmpet af Hobro airforce.

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Erasmus Montanus » 28. apr 2015, 10:54

frederikshavneren skrev: Jeg synes at Kasper P. og Blåbjerg har fortjent genvalg, men jeg tror at Kent vælger det sikre i form af KEP og Thelander. Derudover får vi brug for duel- og luftstyrke, ellers bliver vi nedkæmpet af Hobro airforce.
Vi frygtede jo også Hadersleben styrke i luften. ;)
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af frederikshavneren » 28. apr 2015, 10:59

Oldager skrev:
frederikshavneren skrev: Jeg synes at Kasper P. og Blåbjerg har fortjent genvalg, men jeg tror at Kent vælger det sikre i form af KEP og Thelander. Derudover får vi brug for duel- og luftstyrke, ellers bliver vi nedkæmpet af Hobro airforce.
Vi frygtede jo også Hadersleben styrke i luften. ;)
Ikke mig.
Haderslev spiller ikke med en tankcenterforward. Det gør Hobro heller ikke, men hobroenserne er derimod uhyggelige på dødbolde da de har nogle monstre i luftspillet. Her kan det være gavnligt at have KEP og Thelander på banen.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Sanchez94 » 28. apr 2015, 11:14

frederikshavneren skrev:
Oldager skrev:
frederikshavneren skrev: Jeg synes at Kasper P. og Blåbjerg har fortjent genvalg, men jeg tror at Kent vælger det sikre i form af KEP og Thelander. Derudover får vi brug for duel- og luftstyrke, ellers bliver vi nedkæmpet af Hobro airforce.
Vi frygtede jo også Hadersleben styrke i luften. ;)
Ikke mig.
Haderslev spiller ikke med en tankcenterforward. Det gør Hobro heller ikke, men hobroenserne er derimod uhyggelige på dødbolde da de har nogle monstre i luftspillet. Her kan det være gavnligt at have KEP og Thelander på banen.
Derimod kan det også være farligt at have KEP overfor antipas i en direkte løbeduel..

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Søgaard » 28. apr 2015, 11:20

Umiddelbart er det kun J. Ahlmann og Gorter der er ude, så det bliver også spændende hvad angår truppen - hvem bliver siet fra? Senest måtte V. Ahlmann stå over og nu kommer KEP, Ris og Børsting tilbage.

Tør slet ikke spå om opstillingen, vi kan jo nærmest sætte et hold med 2 mand på hver position, hvor der kunne være argumenter for at at de alle skulle spille.

Opstilling 1: Larsen, PK, KEP, Thelander, Dalsgaard, Thomsen, Würtz, Ris, Ene, Helen, AK

Opstilling 2: CC, Gilli, Blåbjerg, Kasper P, xxx, Børsting, Augo, Blom, Bruhn, Jönne, Spalvis

V. Ahlmann og Thrane kan så slås om HB i opstilling 2.
Aalborg BK 1885!

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Arendt » 28. apr 2015, 14:19

frederikshavneren skrev:Kampene mod Hobro er noget særligt da vi for første gang i Superligaens historie spiller nordjyske lokalopgør i Superliga regi. Det afspejler tilskuertallene.

Larsen
Dalsgaard - KEP - Thelander - Patrick
Ene - Würtz - Risgård - Thomsen
AK - Helenius

Jeg synes at Kasper P. og Blåbjerg har fortjent genvalg, men jeg tror at Kent vælger det sikre i form af KEP og Thelander. Derudover får vi brug for duel- og luftstyrke, ellers bliver vi nedkæmpet af Hobro airforce.
Jeg er bange for, at Patrick Kristensen fik lyskeproblemer mod Sønderjyske. Han måtte udgå i kampen, hvorefter Gilli Sørensen kom på banen. Det medfører, tror jeg, at enten Gilli Sørensen eller Jakob Blåbjerg spiller VB på fredag.
Kasper P. spillede en flot kamp, hvor han beviste, at han er en hurtig forsvarsspiller. Jeg håber, at vi stiller et forsvar med Kasper P og Rasmus Thelander i midten. Hobro er et hold, som gerne vil spille omstillingerne. Her er Kenneth Emil simpelthen for langsom, da både Martin Mikkelsen eller Mikkel Beckmann, Mads Hvilsom og Antipas med lethed kan oversprinte ham.
Genvalg til Kasper P. og startplads til Gilli Sørensen, da begge spillere er hurtige og kan dæmme op for Hobros omstillinger.

Jeg er derudover fuldstændig enig i resten. Vi har luksusproblemer i angrebet og på kanterne for første gang i år, og det er dejligt at se, at vores spillere endelige er blevet skadesfrie. Hvis vi kan spille med modenhed og koncentration i forsvaret og i opspillet, så er jeg sikker på, at vi over 90 minutter kan få en sejr på hjemmebane over Hobro.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. apr 2015, 14:53

Kent må få grå hår af at finde den rette startopstilling til på fredag. Skal han ændre et halvt hold i forhold til de spillere som vel har spillet forårets bedste kamp i Haderslev, eller skal han satse på de kan levere igen, og bænke en håndfuld spillere som normalt ville være selvskrevne i større eller mindre grad?

Som jeg ser det bør Larsen, Dalsgaard, Würtz, Ene, Thomsen og AK være sikre genvalg, resten af opstillingen tør jeg ikke sætte navne på. Skal der gøres plads til KEP, Thelander, Risgård, Børsting og Jönsson?

Spændende bliver det også at se hvordan Kent vil gribe kampen an, rent taktisk.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Provst i Brovst » 28. apr 2015, 15:38

Helenius med to mål i to kampe må også være sikker.

Jeg hælder til genvalg over hele linjen. En stor og god sejr skal også belønnes.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Hovedet » 28. apr 2015, 18:33

AaB - Ølstykke skrev:Nu besidder jeg ikke de store taktiske evner ud i at lave kamptråde, eller sætte hold osv., men synes der skal startes en tråd.
Mit input går så på tilskuersituationen - på Aabsport.dk ser det ud til at der praktisk taget er udsolgt på Weber Tribunen!

Det er da lidt vildt :danmarkfan:

Mht kampen, så er det forhåbentlig en fordel for os, at de har mandagskampen mod FCM i benene. Vi har til gengæld endelig en succes at ride videre på, og med række spillere tilbage efter karantæne, har staben vel også en positiv udfordring mht holdsammensætningen til kampen

Det kunne være interessant om vi gik efter konceptet med "Never change a winning team", og lod midterforsvaret fra Sønderjyske kampen få en match mere.

Ikke mere herfra :aabfan:
Der skulle efter sigende være godt 9800 i omløb her tirsdag middag. Kunne være fedt med over 10.000 tilskuere på fredag, men jeg glemmer aldrig den sidste kamp mod Hobro, hvor der blev meldt "alt udsolgt", og der blot dukkede 9923 tilskuere op. Det er efterhånden blevet en ren farce med det billetsystem, men heldigvis har Allan Gaarde kig på det.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Jesper Schmidt » 28. apr 2015, 19:15

Provst i Brovst skrev:Helenius med to mål i to kampe må også være sikker.

Jeg hælder til genvalg over hele linjen. En stor og god sejr skal også belønnes.
Meget enig, jeg synes også det kunne være på sin plads at give hele banden genvalg, spørgsmålet er dog om PK er klar.

Den eneste grund til jeg ikke anser Helenius som helt sikker starter er at Jönsson også må presse på, og overordnet set spillede Helenius altså ikke ligefrem en brandkamp i Haderslev. Men jeg så bestemt også gerne Helenius starte inde igen, også fordi det er NU vi skal have gang i Helenius, både for hans egen og AaB's skyld. I modsat fald kunne man godt frygte at hans fremtid kunne ligne hvad der skete for Silber i alpelandet...

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Klaus » 28. apr 2015, 22:46

Hovedet skrev:
AaB - Ølstykke skrev:Nu besidder jeg ikke de store taktiske evner ud i at lave kamptråde, eller sætte hold osv., men synes der skal startes en tråd.
Mit input går så på tilskuersituationen - på Aabsport.dk ser det ud til at der praktisk taget er udsolgt på Weber Tribunen!

Det er da lidt vildt :danmarkfan:

Mht kampen, så er det forhåbentlig en fordel for os, at de har mandagskampen mod FCM i benene. Vi har til gengæld endelig en succes at ride videre på, og med række spillere tilbage efter karantæne, har staben vel også en positiv udfordring mht holdsammensætningen til kampen

Det kunne være interessant om vi gik efter konceptet med "Never change a winning team", og lod midterforsvaret fra Sønderjyske kampen få en match mere.

Ikke mere herfra :aabfan:
Der skulle efter sigende være godt 9800 i omløb her tirsdag middag. Kunne være fedt med over 10.000 tilskuere på fredag, men jeg glemmer aldrig den sidste kamp mod Hobro, hvor der blev meldt "alt udsolgt", og der blot dukkede 9923 tilskuere op. Det er efterhånden blevet en ren farce med det billetsystem, men heldigvis har Allan Gaarde kig på det.
Den første kamp blev afviklet i efterårsferien. Jeg tror næppe, jeg var den eneste, der var forhindret i at bruge sæsonkortet af den grund. Ikke at det er hele forklaringen, men måske noget af den

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af thomasjn » 29. apr 2015, 08:30

Tilskuertallet kan også sagtens blive hæmmet på Fredag med tanke på, at det både er 1. maj som er mærkedage nogen måske rater højere end AaB + det også er Store Bededag, hvilket betyder masser af konfirmationer. Alt i alt slet ikke en optimal at spille fodbold på.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Hovedet » 29. apr 2015, 08:49

Det er korrekt, at det første North Firm (helt ærligt, hvis FCK-Brøndby kalder sig "New Firm" og FCM-Viborg er "hadets kamp", så kan vi sgu også!) blev afviklet i efterårsferien, og det kan selvfølgelig godt have kostet noget. Jeg synes bare, det var lidt vildt med "alt udsolgt" - og så under 10.000, da det kom til stykket.

Tilsvarende ved jeg ikke helt, hvorvidt St. Bededag/1. maj trækker op eller ned. Det ville da være helt oplagt at afslutte/fortsætte en salig brandert under de røde faner med at støtte de røde på Stadion, ligesom de fleste konfirmationer vel er ved at klinge af omkring kl. 18:30.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af MrBangDK » 29. apr 2015, 08:55

Hovedet skrev:Det er korrekt, at det første North Firm (helt ærligt, hvis FCK-Brøndby kalder sig "New Firm" og FCM-Viborg er "hadets kamp", så kan vi sgu også!) blev afviklet i efterårsferien, og det kan selvfølgelig godt have kostet noget. Jeg synes bare, det var lidt vildt med "alt udsolgt" - og så under 10.000, da det kom til stykket.

Tilsvarende ved jeg ikke helt, hvorvidt St. Bededag/1. maj trækker op eller ned. Det ville da være helt oplagt at afslutte/fortsætte en salig brandert under de røde faner med at støtte de røde på Stadion, ligesom de fleste konfirmationer vel er ved at klinge af omkring kl. 18:30.
Enig... Der er mange der går fra Kilden til stadion... og hvis man sidder til en konfirmation, og gerne vil på stadion, så gælder det bare om at få konfirmanden drukket i hegnet og så ud af vagten. Det kan ikke være så svært!!
Ska' vi hak'?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Hovedet » 29. apr 2015, 09:28

MrBangDK skrev:
Hovedet skrev:Det er korrekt, at det første North Firm (helt ærligt, hvis FCK-Brøndby kalder sig "New Firm" og FCM-Viborg er "hadets kamp", så kan vi sgu også!) blev afviklet i efterårsferien, og det kan selvfølgelig godt have kostet noget. Jeg synes bare, det var lidt vildt med "alt udsolgt" - og så under 10.000, da det kom til stykket.

Tilsvarende ved jeg ikke helt, hvorvidt St. Bededag/1. maj trækker op eller ned. Det ville da være helt oplagt at afslutte/fortsætte en salig brandert under de røde faner med at støtte de røde på Stadion, ligesom de fleste konfirmationer vel er ved at klinge af omkring kl. 18:30.
Enig... Der er mange der går fra Kilden til stadion... og hvis man sidder til en konfirmation, og gerne vil på stadion, så gælder det bare om at få konfirmanden drukket i hegnet og så ud af vagten. Det kan ikke være så svært!!
I mine yngre dage lykkedes det mig nogenlunde ubemærket at få sneget mig væk for en konfirmation for at nå en kamp, der dog først begyndte kl. 19. Og sikken en kamp i øvrigt; 0-0 mod Viborg...

Men ja, konfirmationerne kan godt blive problematiske i forhold til tilskuertallet, hvorimod jeg ser 1. maj og efterfølgende weekend som en tilskuerbooster :cheers:

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Buzz Killington » 29. apr 2015, 09:29

Hovedet skrev:Det er korrekt, at det første North Firm (helt ærligt, hvis FCK-Brøndby kalder sig "New Firm" og FCM-Viborg er "hadets kamp", så kan vi sgu også!) blev afviklet i efterårsferien, og det kan selvfølgelig godt have kostet noget. Jeg synes bare, det var lidt vildt med "alt udsolgt" - og så under 10.000, da det kom til stykket.

Tilsvarende ved jeg ikke helt, hvorvidt St. Bededag/1. maj trækker op eller ned. Det ville da være helt oplagt at afslutte/fortsætte en salig brandert under de røde faner med at støtte de røde på Stadion, ligesom de fleste konfirmationer vel er ved at klinge af omkring kl. 18:30.
Billede

Serioest, North Firm, WTF?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af limey » 29. apr 2015, 09:30

Hovedet skrev: (...) Det er korrekt, at det første North Firm (helt ærligt, hvis FCK-Brøndby kalder sig "New Firm" og FCM-Viborg er "hadets kamp", så kan vi sgu også!) (....)
Vi kunne også kalde den El Classico Danese eller North Jutland Derby hvilket ville være omtrent ligeså latterligt som North Firm. Lad nu de klubber der i forvejen ikke har format om at lave ynkelige kopi-events.

Topic: Denne gang tror jeg vi kvaser dem. Jeg er blevet jubeloptimist efter kampen i Sønderjylland. 4-1 til de rø'e.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Hovedet » 29. apr 2015, 09:34

limey skrev:
Hovedet skrev: (...) Det er korrekt, at det første North Firm (helt ærligt, hvis FCK-Brøndby kalder sig "New Firm" og FCM-Viborg er "hadets kamp", så kan vi sgu også!) (....)
Vi kunne også kalde den El Classico Danese eller North Jutland Derby hvilket ville være omtrent ligeså latterligt som North Firm. Lad nu de klubber der i forvejen ikke har format om at lave ynkelige kopi-events.

Topic: Denne gang tror jeg vi kvaser dem. Jeg er blevet jubeloptimist efter kampen i Sønderjylland. 4-1 til de rø'e.
North Firm er så tilpas latterligt, at det er ved at komme ud på den anden side og blive stor kunst; lidt á la Sharknado - trilogien. I modsætning til de 2 andre storopgør i dansk fodbold, har vi jo en vis humoristisk og ironisk distance til tingene at falde tilbage på. AaB, når det er fedest :-)

Og ja, den kamp vinder vi. Jeg vil satse en tyver på 2-0 til AaB.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd. AaB - Hobro. Fredag den 1.maj kl. 18.30

Indlæg af Hovedet » 29. apr 2015, 09:35

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:Det er korrekt, at det første North Firm (helt ærligt, hvis FCK-Brøndby kalder sig "New Firm" og FCM-Viborg er "hadets kamp", så kan vi sgu også!) blev afviklet i efterårsferien, og det kan selvfølgelig godt have kostet noget. Jeg synes bare, det var lidt vildt med "alt udsolgt" - og så under 10.000, da det kom til stykket.

Tilsvarende ved jeg ikke helt, hvorvidt St. Bededag/1. maj trækker op eller ned. Det ville da være helt oplagt at afslutte/fortsætte en salig brandert under de røde faner med at støtte de røde på Stadion, ligesom de fleste konfirmationer vel er ved at klinge af omkring kl. 18:30.
Billede

Serioest, North Firm, WTF?
Haha - se indlæg ovenfor :aabfan:

Besvar