Fysisk træner i AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: RE: Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Nitten » 1. dec 2016, 06:50

Pastorius skrev:
Nitten skrev:
Pastorius skrev:
DonSilicone skrev:
Uldahl skrev:Kan ikke lade være med at tænke på, om det er den kommende chef træner der kommer. :danmarkfan: Hans fortid taget i betragtning, hvorfor så bare være fysisk træner hos os.

Måske en ønske drøm, men jeg ser gerne en ung ny træner, og der vil han være god. :aabfan:
Tænker nøjagtig det samme.
Med det cv tror jeg ikke på, at han "kun" er tiltænkt rollen som fysisk træner. Jeg tror det er rettidig omhu og vi her har vores kommende assistenttræner eller cheftræner.
Hvis der var aktuelle planer om ham som træner, så havde de sikkert ikke fyret den nuværende fysiske træner. Han er ikke udset som afløser til Søndergaard her til vinter.

Med det CV han har og en uefa a-licens kan man da undre sig over hvad han vil i AaB so fysisk træner.
ER det så slemt?

I Fulham FC har Scott Miller i kortere perioder også udfyldt rollerne som assistenttræner og U/21-træner, ligesom han i 2013 endvidere var assistenttræner for Australiens landshold. + et år i den australske liga som blev afsluttet i utide (går jeg ud fra).

Hvis det er profilen på vores nye chef, så er jeg skuffet. Det er muligvis noget andet, hvis det efterfølgende viser sig at AaB tror han har den rette personlighed og de rigtige kompetencer, når de har lært ham at kende.
Jeg undrede mig egentlig over hvorfor han vælger AaB. Der må da være andre større klubber derude han kunne få job i

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Rams » 1. dec 2016, 08:42

quote] Jeg undrede mig egentlig over hvorfor han vælger AaB. Der må da være andre større klubber derude han kunne få job i[/quote]

Scott gik på pub i London. En blond servitrice med store øjne kiggede på ham og sagde "OMG er du L.O.C" på et uforståeligt sprog. Scott svarede "No, I'm Scott from the Outback". "Altså en slags Crocodile Dundee" svarede servitricen, der hed Louise og kom fra Hune.

Et halvt år senere sad Scott på "Dubliners" i Aal'eren og jernede pints, da en ualmindelig høj og mager mand kom ind ad døren. Manden sagde "Så er panfløjten kommet skadet hjem fra Inkariget igen", og så sorgmodig ud, hvorefter han tømte sin Søbogaard hyldeblomst i et ryk og ræbede.

Scott kiggede den høje og mager mand dybt i øjnene og gav ham et bjørnekram, "I'm Scott from Australia and I can help you mate".

Kærlighed var vakt og resten er historie.
In verbis simus faciles

Gamen

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Gamen » 1. dec 2016, 08:49

Buzz Killington skrev:
Hvad der ogsaa taler imod en potentiel cheftraenerkarriere, er at han faktisk blev fyret i Newcastle Jets pga: "“differences related to football matters” ", et job der med al respekt maa siges at vaere mindre prestigefyldt end tilsvarende i AaB.
Jeg mener overhovedet ikke det er realistisk at han så meget som er i spil som cheftræner. Men noget andet er, at din udlægning ikke er rigtig. Newcastle Jets' CEO har selv udtalt, at beslutningen blev taget henover hans hoved. Den blev taget kort tid efter nogle kinesere købte sig ind i klubben, og selve timingen og fyringen blev af den lokale kommentator herunder beskrevet som chokerende. Holdet havde netop haft en flot preseason-kampagne udenlands, og fyrede ham så kort inden sæsonstart.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af FlæskeFrank » 1. dec 2016, 09:00

Nordstrand spillede for hans tidligere klub, så Danmark er måske ikke så fjern. Kan se en Jack Duncan også er nævnt, var det ikke ham målmanden i Randers ? Hvad blev der af Michael Beauchamp ?

I øvrigt spøjst på deres hjemmeside. 2. september vinder de en træningsturnering med ham som træner, 10 dage senere spiller de en kamp mod et andet hold, hvor der står, at den midlertidige træner udtaler... Ingen nyheder mellem de to datoer, som indikerer, at han stopper.

Han skrev en toårig med Newcastle Jets i efteråret '15, så kontrakten er ophørt i utide, men hvem der ønskede det fremgår ikke. Han kan jo være eventyrlysten/Europarettet.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 1. dec 2016, 09:13

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Hvad der ogsaa taler imod en potentiel cheftraenerkarriere, er at han faktisk blev fyret i Newcastle Jets pga: "“differences related to football matters” ", et job der med al respekt maa siges at vaere mindre prestigefyldt end tilsvarende i AaB.
Jeg mener overhovedet ikke det er realistisk at han så meget som er i spil som cheftræner. Men noget andet er, at din udlægning ikke er rigtig. Newcastle Jets' CEO har selv udtalt, at beslutningen blev taget henover hans hoved. Den blev taget kort tid efter nogle kinesere købte sig ind i klubben, og selve timingen og fyringen blev af den lokale kommentator herunder beskrevet som chokerende. Holdet havde netop haft en flot preseason-kampagne udenlands, og fyrede ham så kort inden sæsonstart.
Udlaegning om at han blev fyret er ikke min. Udlaegningen er avisens. Derudover saa kan jeg ikke se hvordan det taler imod avisens udlaegning om at han blev fyret, bare fordi det er de kinesiske ejere der har fyret ham. Det er stadig en fyring.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Gamen » 1. dec 2016, 10:22

Buzz Killington skrev:
Udlaegning om at han blev fyret er ikke min. Udlaegningen er avisens. Derudover saa kan jeg ikke se hvordan det taler imod avisens udlaegning om at han blev fyret, bare fordi det er de kinesiske ejere der har fyret ham. Det er stadig en fyring.
Det er dig der skriver, at det taler imod at han skulle være cheftræneremne at han blev fyret. Men det blev han jo så udelukkende måske af "politiske" årsager, hvis man skal forstå CEO'en korrekt.
Allan Kuhn blev også fyret, men der er tilsyneladende kun plads til nuancer når det gælder en af vores egne, eller? Så er det pludselig ikke diskvalificerende, at man får en fyreseddel.

Jeg er sådan set også ligeglad, han virker som en kompetent fysisk træner. Og det er dét han er hentet ind for.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 1. dec 2016, 10:50

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Udlaegning om at han blev fyret er ikke min. Udlaegningen er avisens. Derudover saa kan jeg ikke se hvordan det taler imod avisens udlaegning om at han blev fyret, bare fordi det er de kinesiske ejere der har fyret ham. Det er stadig en fyring.
[1]Det er dig der skriver, at det taler imod at han skulle være cheftræneremne at han blev fyret. Men det blev han jo så udelukkende måske af "politiske" årsager, hvis man skal forstå CEO'en korrekt.
[2] Allan Kuhn blev også fyret, men der er tilsyneladende kun plads til nuancer når det gælder en af vores egne, eller? Så er det pludselig ikke diskvalificerende, at man får en fyreseddel.
[1] - Du skal lige skelne mellem 'udlaegningen' og den 'konklusion' der bliver draget baseret paa udlaegningn. Avisens udlaegning var at han blev fyret. Det var ikke min udlaegning. At dette - alt andet lige - taler imod hans cheftraenerpotentiale i en klub paa et hoejere niveau er en naturlig konklusion at drage. Saa kan der naturligvis vaere andre informationer der nuancerer det - som dem du naevner. Naturligvis. Det kunne jeg da ikke finde paa at udelukke.

[2] - Hvor skriver jeg at nuancer ikke er velkomne? Det er de bestemt! Det virker tvaertimod som om du har lidt svaert ved ikke at opfatte mine indlaeg i absolutter, som om du har et stort behov for at tolke det ekstremt ubarmhjertigt. Gider du ikke arbejde med det? Hvis du gaar rundt og foeler dig indebraendt over noget jeg har skrevet paa et tidspunkt, saa lad os ordne det i en PB. Det her er for aandsvagt.

Derudover, jeg har vist aldrig sagt noget om at det var "diskvalificerende". Jeg har skrevet at det "taler imod en potentiel cheftraenerkarriere" i vores klub, at en traener er blevet fyret i en klub der "mindre prestigef[uld]" end AaB. "Taler imod" Gamen, ikke "diskvalificerer". Der er stor forskel. Derudover, saa overser du en vigtig detalje: Malmoe er en mere prestigefuld klub end AaB. Hvis Arsene Wenger (uden videre sammenligning) blev fyret i morgen ville dette naturligvis heller ikke i sig selv tale helt imod et job i Aalborg, naturligvis.

Jeg har forresten flere gange naevnt at der er nogle usikkerhedsmomenter hos Kuhn, og forsvaret Gaarde's beslutning dengang han valgte LS over Kuhn. Jeg har endda benaevnt at hans fyring i Malmoe taler imod hans cheftraenerpotentiale. Jeg er stadig ikke helt forelsket i Kuhn som cheftraener, men jeg ser ham pt. som et skridt op i forhold til LS.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Nitten » 1. dec 2016, 20:40

Rams skrev:quote] Jeg undrede mig egentlig over hvorfor han vælger AaB. Der må da være andre større klubber derude han kunne få job i
Scott gik på pub i London. En blond servitrice med store øjne kiggede på ham og sagde "OMG er du L.O.C" på et uforståeligt sprog. Scott svarede "No, I'm Scott from the Outback". "Altså en slags Crocodile Dundee" svarede servitricen, der hed Louise og kom fra Hune.

Et halvt år senere sad Scott på "Dubliners" i Aal'eren og jernede pints, da en ualmindelig høj og mager mand kom ind ad døren. Manden sagde "Så er panfløjten kommet skadet hjem fra Inkariget igen", og så sorgmodig ud, hvorefter han tømte sin Søbogaard hyldeblomst i et ryk og ræbede.

Scott kiggede den høje og mager mand dybt i øjnene og gav ham et bjørnekram, "I'm Scott from Australia and I can help you mate".

Kærlighed var vakt og resten er historie.[/quote]

:thumbsup:

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. dec 2016, 22:20

Uldahl skrev:Kan ikke lade være med at tænke på, om det er den kommende chef træner der kommer. :danmarkfan: Hans fortid taget i betragtning, hvorfor så bare være fysisk træner hos os.

Måske en ønske drøm, men jeg ser gerne en ung ny træner, og der vil han være god. :aabfan:
Magnus Pehrsson er stadigvæk ikke så gammel. Men han er selvfølgelig lige snuppet af Malmø.
Fodbold skal ses med hjertet!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Uldahl » 1. dec 2016, 22:28

AaB 85 95 99 08 skrev:
Uldahl skrev:Kan ikke lade være med at tænke på, om det er den kommende chef træner der kommer. :danmarkfan: Hans fortid taget i betragtning, hvorfor så bare være fysisk træner hos os.

Måske en ønske drøm, men jeg ser gerne en ung ny træner, og der vil han være god. :aabfan:
Magnus Pehrsson er stadigvæk ikke så gammel. Men han er selvfølgelig lige snuppet af Malmø.
Ro på mester, jeg gider ikke spilde min tid på dig.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. dec 2016, 01:30

Jeg kender ikke en skid til hverken den afgående eller den tiltrædende fysiske træner, så jeg vil ikke konkludere på om det er et bedre bytte. Men kontinuiteten i AaB har godt nok trange kår for tiden, og at et vigtigt medlem af trænerstaben skiftes ud efter få måneder kan altså ikke være et sundhedstegn, på nogen måde.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2016, 10:01

Jesper Schmidt skrev:Jeg kender ikke en skid til hverken den afgående eller den tiltrædende fysiske træner, så jeg vil ikke konkludere på om det er et bedre bytte. Men kontinuiteten i AaB har godt nok trange kår for tiden, og at et vigtigt medlem af trænerstaben skiftes ud efter få måneder kan altså ikke være et sundhedstegn, på nogen måde.
Det er vel et tegn på at han ikke kunne det AaB havde håbet på. I dette tilfælde ville det kontinuitet nok ikke have været at foretrække.

Kontinuitet er kun en fordel, hvis den bidrager positivt til at man bygger på, men man skal selvfølgelig heller ikke gå i den anden grøft.

Min erfaring er at når grupper eller organisationer fungerer dårligt, så kan det oftest føres tilbage på ganske enkelte individer, ofte kun én enkelt. Problemet er selvfølgelig at det kan være ganske svært at sætte fingeren på lige nøjagtig den rigtige, men at man ofte efterfølgende kan se retrospektivt hvornår det hjalp.

Det betyder ikke nødvendigvis at man skal skille sig af med den identificerede, men blot ændre hans rolle. I andre tilfælde er der tale om virkeligt rådne æg, og de skal selvfølgelig ud hurtigst muligt.

Faren er ofte at man tit overreagerer når man identificerer sådan et problem, og skifter for meget ud. Mht. AaB tror jeg mere på at der ikke er skiftet ud der hvor skoen virkelig klemmer, og det kan være derfor der drysser lidt rigeligt fra organisationen. Oveni er der sikkert et element af tilfældighed.

Det er ingen hemmelighed hvor jeg mener det er galt, men som udenforstående er jeg heller ikke blind for at jeg sagtens kan tage fejl.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Buzz Killington » 3. dec 2016, 10:06

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg kender ikke en skid til hverken den afgående eller den tiltrædende fysiske træner, så jeg vil ikke konkludere på om det er et bedre bytte. Men kontinuiteten i AaB har godt nok trange kår for tiden, og at et vigtigt medlem af trænerstaben skiftes ud efter få måneder kan altså ikke være et sundhedstegn, på nogen måde.
Det er vel et tegn på at han ikke kunne det AaB havde håbet på. I dette tilfælde ville det kontinuitet nok ikke have været at foretrække.

Kontinuitet er kun en fordel, hvis den bidrager positivt til at man bygger på, men man skal selvfølgelig heller ikke gå i den anden grøft.

Min erfaring er at når grupper eller organisationer fungerer dårligt, så kan det oftest føres tilbage på ganske enkelte individer, ofte kun én enkelt. Problemet er selvfølgelig at det kan være ganske svært at sætte fingeren på lige nøjagtig den rigtige, men at man ofte efterfølgende kan se retrospektivt hvornår det hjalp.

Det betyder ikke nødvendigvis at man skal skille sig af med den identificerede, men blot ændre hans rolle. I andre tilfælde er der tale om virkeligt rådne æg, og de skal selvfølgelig ud hurtigst muligt.

Faren er ofte at man tit overreagerer når man identificerer sådan et problem, og skifter for meget ud. Mht. AaB tror jeg mere på at der ikke er skiftet ud der hvor skoen virkelig klemmer, og det kan være derfor der drysser lidt rigeligt fra organisationen. Oveni er der sikkert et element af tilfældighed.

Det er ingen hemmelighed hvor jeg mener det er galt, men som udenforstående er jeg heller ikke blind for at jeg sagtens kan tage fejl.
Hver trykker skoen Pastor? Jeg kan ikke laese det eller din begrundelse ud fra dit indlaeg. Jeg er ved at du ikke er fan af LS, men det er ikke indlysende for mig hvordan de problemer der opstaar ved en problematisk cheftraener, kan forsoeges loeses ved at skifte den fysiske traener ud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2016, 11:36

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg kender ikke en skid til hverken den afgående eller den tiltrædende fysiske træner, så jeg vil ikke konkludere på om det er et bedre bytte. Men kontinuiteten i AaB har godt nok trange kår for tiden, og at et vigtigt medlem af trænerstaben skiftes ud efter få måneder kan altså ikke være et sundhedstegn, på nogen måde.
Det er vel et tegn på at han ikke kunne det AaB havde håbet på. I dette tilfælde ville det kontinuitet nok ikke have været at foretrække.

Kontinuitet er kun en fordel, hvis den bidrager positivt til at man bygger på, men man skal selvfølgelig heller ikke gå i den anden grøft.

Min erfaring er at når grupper eller organisationer fungerer dårligt, så kan det oftest føres tilbage på ganske enkelte individer, ofte kun én enkelt. Problemet er selvfølgelig at det kan være ganske svært at sætte fingeren på lige nøjagtig den rigtige, men at man ofte efterfølgende kan se retrospektivt hvornår det hjalp.

Det betyder ikke nødvendigvis at man skal skille sig af med den identificerede, men blot ændre hans rolle. I andre tilfælde er der tale om virkeligt rådne æg, og de skal selvfølgelig ud hurtigst muligt.

Faren er ofte at man tit overreagerer når man identificerer sådan et problem, og skifter for meget ud. Mht. AaB tror jeg mere på at der ikke er skiftet ud der hvor skoen virkelig klemmer, og det kan være derfor der drysser lidt rigeligt fra organisationen. Oveni er der sikkert et element af tilfældighed.

Det er ingen hemmelighed hvor jeg mener det er galt, men som udenforstående er jeg heller ikke blind for at jeg sagtens kan tage fejl.
Hver trykker skoen Pastor? Jeg kan ikke laese det eller din begrundelse ud fra dit indlaeg. Jeg er ved at du ikke er fan af LS, men det er ikke indlysende for mig hvordan de problemer der opstaar ved en problematisk cheftraener, kan forsoeges loeses ved at skifte den fysiske traener ud.
Nej, den fysiske tror jeg er røget fordi de ikke er tilfredse med den form og skadesstatus vores spillere har haft. Det er nok isoleret.

Jeg tror skoen trykker et sted i spillertruppen (jeg har en idé om hvor, men jeg synes ikke det er rimeligt at lufte et navn på et offentligt forum, for det er gætværk) og jeg tror faktisk at LS ved hvor det er, men ikke har gjort det nødvendige for at rette op på det.

Jeg ville kigge på individer der burde have en stærk status i truppen, en stærk selvbevidsthed, men ikke har den status hos træneren og den rolle på banen eller i kampene han mener han burde have, og samtidig udsender negative signaler.
Med venlig Hilsen
--
Robert

seamann

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af seamann » 3. dec 2016, 12:23

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg kender ikke en skid til hverken den afgående eller den tiltrædende fysiske træner, så jeg vil ikke konkludere på om det er et bedre bytte. Men kontinuiteten i AaB har godt nok trange kår for tiden, og at et vigtigt medlem af trænerstaben skiftes ud efter få måneder kan altså ikke være et sundhedstegn, på nogen måde.
Det er vel et tegn på at han ikke kunne det AaB havde håbet på. I dette tilfælde ville det kontinuitet nok ikke have været at foretrække.

Kontinuitet er kun en fordel, hvis den bidrager positivt til at man bygger på, men man skal selvfølgelig heller ikke gå i den anden grøft.

Min erfaring er at når grupper eller organisationer fungerer dårligt, så kan det oftest føres tilbage på ganske enkelte individer, ofte kun én enkelt. Problemet er selvfølgelig at det kan være ganske svært at sætte fingeren på lige nøjagtig den rigtige, men at man ofte efterfølgende kan se retrospektivt hvornår det hjalp.

Det betyder ikke nødvendigvis at man skal skille sig af med den identificerede, men blot ændre hans rolle. I andre tilfælde er der tale om virkeligt rådne æg, og de skal selvfølgelig ud hurtigst muligt.

Faren er ofte at man tit overreagerer når man identificerer sådan et problem, og skifter for meget ud. Mht. AaB tror jeg mere på at der ikke er skiftet ud der hvor skoen virkelig klemmer, og det kan være derfor der drysser lidt rigeligt fra organisationen. Oveni er der sikkert et element af tilfældighed.

Det er ingen hemmelighed hvor jeg mener det er galt, men som udenforstående er jeg heller ikke blind for at jeg sagtens kan tage fejl.
Hver trykker skoen Pastor? Jeg kan ikke laese det eller din begrundelse ud fra dit indlaeg. Jeg er ved at du ikke er fan af LS, men det er ikke indlysende for mig hvordan de problemer der opstaar ved en problematisk cheftraener, kan forsoeges loeses ved at skifte den fysiske traener ud.
Nej, den fysiske tror jeg er røget fordi de ikke er tilfredse med den form og skadesstatus vores spillere har haft. Det er nok isoleret.

Jeg tror skoen trykker et sted i spillertruppen (jeg har en idé om hvor, men jeg synes ikke det er rimeligt at lufte et navn på et offentligt forum, for det er gætværk) og jeg tror faktisk at LS ved hvor det er, men ikke har gjort det nødvendige for at rette op på det.

Jeg ville kigge på individer der burde have en stærk status i truppen, en stærk selvbevidsthed, men ikke har den status hos træneren og den rolle på banen eller i kampene han mener han burde have, og samtidig udsender negative signaler.
Det der er vist ca ligesågodt som at skrive navnet.

Er der ikke ved at gå kalkunjagt i det?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2016, 12:29

seamann skrev: Det der er vist ca ligesågodt som at skrive navnet.

Er der ikke ved at gå kalkunjagt i det?
Som sagt - rent gætværk, men betragtningerne om hvor man skal kigge er helt universelle. Det er ikke ensbetydende med der er et problem, bare at det var første sted man skulle undersøge. Jeg siger heller ikke at LS nødvendigvis har identificeret det samme - bare at jeg tror at han godt ved hvor skoen trykker, og det ikke er lykkedes at gøre noget effektivt ved det.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af doukas » 3. dec 2016, 12:44

Pastorius skrev:
seamann skrev: Det der er vist ca ligesågodt som at skrive navnet.

Er der ikke ved at gå kalkunjagt i det?
Som sagt - rent gætværk, men betragtningerne om hvor man skal kigge er helt universelle. Det er ikke ensbetydende med der er et problem, bare at det var første sted man skulle undersøge. Jeg siger heller ikke at LS nødvendigvis har identificeret det samme - bare at jeg tror at han godt ved hvor skoen trykker, og det ikke er lykkedes at gøre noget effektivt ved det.
Hvis vi antager, at du har ret i, at den pågældende person udgør et problem, hvad er så dit forslag til at gøre effektivt ved det?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Pastorius » 3. dec 2016, 13:09

doukas skrev:
Pastorius skrev:
seamann skrev: Det der er vist ca ligesågodt som at skrive navnet.

Er der ikke ved at gå kalkunjagt i det?
Som sagt - rent gætværk, men betragtningerne om hvor man skal kigge er helt universelle. Det er ikke ensbetydende med der er et problem, bare at det var første sted man skulle undersøge. Jeg siger heller ikke at LS nødvendigvis har identificeret det samme - bare at jeg tror at han godt ved hvor skoen trykker, og det ikke er lykkedes at gøre noget effektivt ved det.
Hvis vi antager, at du har ret i, at den pågældende person udgør et problem, hvad er så dit forslag til at gøre effektivt ved det?
Det kræver kere detailkendskab, men - igen helt generelt - så skal man have problemet frem i lyset, få renset luften, så begge parter ved lige nøjagtig hvor de har hinanden, og så finde ud af om man kan finde en løsning eller ej. Yderste konsekvens er en øjeblik fritstilling.

Hovedpointen er at uforløste konflikter er giftige, og kan have vidtrækkende konsekvenser.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Fysisk træner i AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. dec 2016, 02:41

Pastorius skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg kender ikke en skid til hverken den afgående eller den tiltrædende fysiske træner, så jeg vil ikke konkludere på om det er et bedre bytte. Men kontinuiteten i AaB har godt nok trange kår for tiden, og at et vigtigt medlem af trænerstaben skiftes ud efter få måneder kan altså ikke være et sundhedstegn, på nogen måde.
Det er vel et tegn på at han ikke kunne det AaB havde håbet på. I dette tilfælde ville det kontinuitet nok ikke have været at foretrække.

Kontinuitet er kun en fordel, hvis den bidrager positivt til at man bygger på, men man skal selvfølgelig heller ikke gå i den anden grøft.

Min erfaring er at når grupper eller organisationer fungerer dårligt, så kan det oftest føres tilbage på ganske enkelte individer, ofte kun én enkelt. Problemet er selvfølgelig at det kan være ganske svært at sætte fingeren på lige nøjagtig den rigtige, men at man ofte efterfølgende kan se retrospektivt hvornår det hjalp.

Det betyder ikke nødvendigvis at man skal skille sig af med den identificerede, men blot ændre hans rolle. I andre tilfælde er der tale om virkeligt rådne æg, og de skal selvfølgelig ud hurtigst muligt.

Faren er ofte at man tit overreagerer når man identificerer sådan et problem, og skifter for meget ud. Mht. AaB tror jeg mere på at der ikke er skiftet ud der hvor skoen virkelig klemmer, og det kan være derfor der drysser lidt rigeligt fra organisationen. Oveni er der sikkert et element af tilfældighed.

Det er ingen hemmelighed hvor jeg mener det er galt, men som udenforstående er jeg heller ikke blind for at jeg sagtens kan tage fejl.
Enig, men min pointe er sådan set også at man ikke burde skyde så forkert at man er nødt til at rette op på det efter hvad....4 mdr? Jeg ved ikke hvem er hvad der har skylden, og synes egentlig ikke at det er det vigtigste. Det vigtigste er at man er klar over internt om man har et problem. Det giver i hvert fald panderynker hos mig, ligesom Figo's opsigelse i sommer gjorde... i virkeligheden er det vel de samme panderynker som bare bliver en tand dybere.

I forhold til eventuelle problemer i truppen, så tror jeg altid at en gruppe som skal præstere får problemer, når de mennesker gruppen forventer at skulle læne sig opad, af forskellige grunde ikke lever op til den status de har. Det gælder for nyindkøb og spillere som allerede er i klubben, at antallet af spillere som falder i den kategori er for stort. Men jeg er enig i at problemet bliver endnu større hvis nogen decideret trækker i en forkert retning. I hvor høj grad det foregår tør jeg ikke gætte på.

Besvar