Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2015, 00:07

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Jeg læste dit andet indlæg med transfervinduet i 6-7 år har været for dårlige. Der er dårlige debatindlæg herinde, men dette er virkelig noget af det mest unuancerede, som jeg har læst. Vi har været i økonomisk krise siden finanskrisen, og har været nødt til at sadle om, således at vi var nødt til at satse på vores egen talentudvikling for ikke at gå konkurs. Vi kunne ikke købe eller leje spillere, som vi havde lyst til. Herudover var sidste års transfervindue med tilføjelse af Kasper Risgård, Rasmus Jönsson og AK et fantastisk transfervindue.
I år har vi ligeledes haft et stærkt transfervindue, da Nicklas Helenius har lavet 12 mål i alle turneringer, mens Thomas Enevoldsen har lavet 6 kasser. Der er ikke nogen tvivl om, at de svinger rigtig meget i niveau. Hvis de ikke gjorde det, så spillede de ikke i AaB. Danny Gorter var også et fremragende lejemål på venstre back, men blev korsbåndsskadet, ligesom Jakob Ahlmann og Lukas Spalvis har været i år. Rasmus Jönsson er blevet skadesfri og han bliver et gevinst for os til næste sæson.
AaB skal spille en af de vigtigste kampe i sensommeren sidste år mod APOEL, og vi henter 3 spillere der er ude af kampform og i virkeligheden ude af stand til at bidrage positivt i de kampe. Det var uansvarligt - uagtet, at det var "gamle" AaB-spillere.
Det var et klassisk AaB-vindue, hvor vi ikke agerer før vi er tvunget til det og vælger det "sikre". Den klassiske trefarvede is i maven, der når at tø op.

Det var lidt på linje med da vi havde et par måneder til at hente en angriber til CL i 2008, og ender med at signe en uddateret spiller på 33 et par dage før vinduet lukker.
Jeg synes ikke særligt Helenius har ramt noget der minder om tidligere tiders niveau, og med Ene har det været op og ned. Håbløs før vinterpausen, ret god efter vinterpausen.
Gorter var en fin signing, mens Jönsson nu i snart mange kampe ikke har vist skyggen af det spil han viste i mestersskabssæsonen.

Synes du helt ærligt, det har været et godt transfervindue?

Jönsson mangler for mig både speed og nærkampsstyrke i forhold til hans tid i Helsingborg, og man kan med rette være bekymret for om han overhovedet genfinder det niveau. Han har trods alt været meget skadet.
Den har vaeret oppe foer. AaB havde ingen penge foer aktieemmisionen blev gennemfoert, og det skete foerst lige foer Cl. Det er en af grundene til AaB lejede spillere. Det du ber AaB om er at hente spillere i sidste oejeblik, og dermed belaste budgettet enormt, og stik imod hvad man havde lovet aktionaererne - for at jagte en plads i CL. Det kan man da kalde uansvarligt. Hvis truppen der vandt mesterskabet ikke var nok til at naa CL. saa var der alligevel ikke meget vi kunne have gjort ved et sidste oejebliks indkoeb. Man hentede dog Gorter som erstatning for Ahlmann.

Jeg faar indtrykket af at du mener man kunne have vekslet Helenius, Ene og Jonsson med andre og bedre spillere, men de var jo relativt gratis at hente. Saa alternativet havde bare vaeret ingen Helenius, ingen Ene og ingen Jonsson.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Arendt » 21. maj 2015, 00:10

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Jeg læste dit andet indlæg med transfervinduet i 6-7 år har været for dårlige. Der er dårlige debatindlæg herinde, men dette er virkelig noget af det mest unuancerede, som jeg har læst. Vi har været i økonomisk krise siden finanskrisen, og har været nødt til at sadle om, således at vi var nødt til at satse på vores egen talentudvikling for ikke at gå konkurs. Vi kunne ikke købe eller leje spillere, som vi havde lyst til. Herudover var sidste års transfervindue med tilføjelse af Kasper Risgård, Rasmus Jönsson og AK et fantastisk transfervindue.
I år har vi ligeledes haft et stærkt transfervindue, da Nicklas Helenius har lavet 12 mål i alle turneringer, mens Thomas Enevoldsen har lavet 6 kasser. Der er ikke nogen tvivl om, at de svinger rigtig meget i niveau. Hvis de ikke gjorde det, så spillede de ikke i AaB. Danny Gorter var også et fremragende lejemål på venstre back, men blev korsbåndsskadet, ligesom Jakob Ahlmann og Lukas Spalvis har været i år. Rasmus Jönsson er blevet skadesfri og han bliver et gevinst for os til næste sæson.
AaB skal spille en af de vigtigste kampe i sensommeren sidste år mod APOEL, og vi henter 3 spillere der er ude af kampform og i virkeligheden ude af stand til at bidrage positivt i de kampe. Det var uansvarligt - uagtet, at det var "gamle" AaB-spillere.
Det var et klassisk AaB-vindue, hvor vi ikke agerer før vi er tvunget til det og vælger det "sikre". Den klassiske trefarvede is i maven, der når at tø op.

Det var lidt på linje med da vi havde et par måneder til at hente en angriber til CL i 2008, og ender med at signe en uddateret spiller på 33 et par dage før vinduet lukker.
Jeg synes ikke særligt Helenius har ramt noget der minder om tidligere tiders niveau, og med Ene har det været op og ned. Håbløs før vinterpausen, ret god efter vinterpausen.
Gorter var en fin signing, mens Jönsson nu i snart mange kampe ikke har vist skyggen af det spil han viste i mestersskabssæsonen.

Synes du helt ærligt, det har været et godt transfervindue?

Jönsson mangler for mig både speed og nærkampsstyrke i forhold til hans tid i Helsingborg, og man kan med rette være bekymret for om han overhovedet genfinder det niveau. Han har trods alt været meget skadet.
I og med du ikke kommenterer på det resterende i mit indlæg, må du være enig i ovenstående.

Vi bliver før Apoel kampen ramt af to korsbåndsskader til Lukas Spalvis og Jakob Ahlmann. Disse har været hovedårsagerne til, at vi vandt mesterskabet, da Ahlmann sammen med Jesper Juelsgaard var blandt de bedste backs i ligaen. Derudover havde Lukas Spalvis i foråret scoret 8 mål. Det betød, at Jakob Blåbjerg måtte spille venstre back, mens Nicklas Helenius blev bragt i spil meget tidligere end efter hensigten. Vi mistede Kasper Kusk til Twente, som var vores største offensive profil, der havde lavet 12 mål og 8 assist i vores The Double sæson.

Thomas Enevoldsen havde været meget skadet, men vi hentede ham, fordi Allan Gaarde troede på, at han kunne gøre en forskel og være en profil. Hans mål i Euro League har virkelig været vigtige for os. Thomas Enevoldsen har gjort det overordnet godt i dette forår. Jeg synes, at 12 mål i alle turneringer for en angriber er meget tilfredsstillende i Helenius' tilfælde. Jeg er også sikker på, at Nicklas Helenius bliver endnu bedre i fremtiden, hvis vi holder på ham. Rasmus Jönsson var skadet i et halvt år, og det tager tid at finde sit topniveau efter så lang en pause. Jeg er dog sikker på, at han rammer det i næste sæson.


Du kan derudover ikke sammenligne transfervinduerne 7 år tilbage i tiden, da Allan Gaarde overtog for to år siden. Han har gjort det fremragende i min optik. Jeg er sikker på, at hvis du skulle hente tilsvarende spillere ind, som vi gjorde i sommerens transfervindue, så havde det haft langt større omkostning i løn og overgangssum, og det havde vi ikke kunne med vores økonomi. Synes du, Anders K. og Kasper Risgård har været dårlige køb?

Vi har spillet 10 kampe mere end alle andre hold i Superligaen undtagen FCK. Jeg kan godt forstå, hvis spillerne er trætte. Med de mange skader, vi har haft, har det været de samme spillere, som har skulle bære holdet.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Gamen » 21. maj 2015, 00:25

Buzz Killington skrev: Den har vaeret oppe foer. AaB havde ingen penge foer aktieemmisionen blev gennemfoert, og det skete foerst lige foer Cl. Det er en af grundene til AaB lejede spillere. Det du ber AaB om er at hente spillere i sidste oejeblik, og dermed belaste budgettet enormt, og stik imod hvad man havde lovet aktionaererne - for at jagte en plads i CL. Det kan man da kalde uansvarligt. Hvis truppen der vandt mesterskabet ikke var nok til at naa CL. saa var der alligevel ikke meget vi kunne have gjort ved et sidste oejebliks indkoeb. Man hentede dog Gorter som erstatning for Ahlmann.

Jeg faar indtrykket af at du mener man kunne have vekslet Helenius, Ene og Jonsson med andre og bedre spillere, men de var jo relativt gratis at hente. Saa alternativet havde bare vaeret ingen Helenius, ingen Ene og ingen Jonsson.
Man kunne have hentet spillere i kampform til den forestående opgave. 100 mio. havde lukket enhver snak om økonomiske kvaler lang tid fremover.

Ingen af dem var i kamptræning, og de var "sikre" valg, omend næsten ubrugelige til den mission der hed Champions League. Og næppe heller helt billige, ud fra de lønninger de får/fik i deres respektive klubber. Vi har ikke fået dem kastet i nakken - så naiv er du forhåbentlig ikke.

Jeg tror aktionærerne gerne havde set, at man havde taget en chance man får 1 gang hvert 10. år seriøst, og jeg er også ganske sikker på at flere sponsorer gerne havde spædet lidt til hvis det øgede chancerne.
Det er trods alt relativt sjældent et dansk klubhold har SÅ stor mulighed for at nå det forjættede land, særligt i disse tider hvor vi rasler ned på klubranglisten.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Arendt » 21. maj 2015, 06:23

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Den har vaeret oppe foer. AaB havde ingen penge foer aktieemmisionen blev gennemfoert, og det skete foerst lige foer Cl. Det er en af grundene til AaB lejede spillere. Det du ber AaB om er at hente spillere i sidste oejeblik, og dermed belaste budgettet enormt, og stik imod hvad man havde lovet aktionaererne - for at jagte en plads i CL. Det kan man da kalde uansvarligt. Hvis truppen der vandt mesterskabet ikke var nok til at naa CL. saa var der alligevel ikke meget vi kunne have gjort ved et sidste oejebliks indkoeb. Man hentede dog Gorter som erstatning for Ahlmann.

Jeg faar indtrykket af at du mener man kunne have vekslet Helenius, Ene og Jonsson med andre og bedre spillere, men de var jo relativt gratis at hente. Saa alternativet havde bare vaeret ingen Helenius, ingen Ene og ingen Jonsson.
Man kunne have hentet spillere i kampform til den forestående opgave. 100 mio. havde lukket enhver snak om økonomiske kvaler lang tid fremover.

Ingen af dem var i kamptræning, og de var "sikre" valg, omend næsten ubrugelige til den mission der hed Champions League. Og næppe heller helt billige, ud fra de lønninger de får/fik i deres respektive klubber. Vi har ikke fået dem kastet i nakken - så naiv er du forhåbentlig ikke.

Jeg tror aktionærerne gerne havde set, at man havde taget en chance man får 1 gang hvert 10. år seriøst, og jeg er også ganske sikker på at flere sponsorer gerne havde spædet lidt til hvis det øgede chancerne.
Det er trods alt relativt sjældent et dansk klubhold har SÅ stor mulighed for at nå det forjættede land, særligt i disse tider hvor vi rasler ned på klubranglisten.
Det havde været svært for Allan Gaarde at hente spillere ind til den pris både med transfersum og spillerlønninger, som AaB fik i Enevoldsen, Helenius, Gorter og Jönsson. Gorter bliver skadet, og det er pisse uheldigt. Jönsson er skadet i længere tid end forventet, og sådan er det en gang imellem.

Bestyrelsen og direktionen ønsker at drive en forsvarlig ledelse i AaB, herunder især økonomisk. Vi kom senest med et overskud på 0.1 mio. kr. Dette havde været umuligt, hvis vi havde hentet dyrere spillere ind. Derudover var der ingen garanti for, at disse "dyre" spillere ville have slået til, og dette var netop det, som ledelsen gjorde op med ved den nye økonomiske kurs.

Jeg synes derfor, at Allan Gaarde gjorde det helt rigtige. Hvis vi skulle manifestere os i toppen af dansk fodbold, kræver det store investeringer økonomisk i både transfersummer og lønninger. Dette kan- og vil vi på ingen måde i øjeblikket. Derfor må vi acceptere den præmis, at målsætningen er top 6, selvom vi alle sammen ønsker top 4 og medaljer til AaB.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af white splash » 21. maj 2015, 07:01

Gamen skrev:
Arendt skrev:
Jeg læste dit andet indlæg med transfervinduet i 6-7 år har været for dårlige. Der er dårlige debatindlæg herinde, men dette er virkelig noget af det mest unuancerede, som jeg har læst. Vi har været i økonomisk krise siden finanskrisen, og har været nødt til at sadle om, således at vi var nødt til at satse på vores egen talentudvikling for ikke at gå konkurs. Vi kunne ikke købe eller leje spillere, som vi havde lyst til. Herudover var sidste års transfervindue med tilføjelse af Kasper Risgård, Rasmus Jönsson og AK et fantastisk transfervindue.
I år har vi ligeledes haft et stærkt transfervindue, da Nicklas Helenius har lavet 12 mål i alle turneringer, mens Thomas Enevoldsen har lavet 6 kasser. Der er ikke nogen tvivl om, at de svinger rigtig meget i niveau. Hvis de ikke gjorde det, så spillede de ikke i AaB. Danny Gorter var også et fremragende lejemål på venstre back, men blev korsbåndsskadet, ligesom Jakob Ahlmann og Lukas Spalvis har været i år. Rasmus Jönsson er blevet skadesfri og han bliver et gevinst for os til næste sæson.
AaB skal spille en af de vigtigste kampe i sensommeren sidste år mod APOEL, og vi henter 3 spillere der er ude af kampform og i virkeligheden ude af stand til at bidrage positivt i de kampe. Det var uansvarligt - uagtet, at det var "gamle" AaB-spillere.
Det var et klassisk AaB-vindue, hvor vi ikke agerer før vi er tvunget til det og vælger det "sikre". Den klassiske trefarvede is i maven, der når at tø op.

Det var lidt på linje med da vi havde et par måneder til at hente en angriber til CL i 2008, og ender med at signe en uddateret spiller på 33 et par dage før vinduet lukker.
Jeg synes ikke særligt Helenius har ramt noget der minder om tidligere tiders niveau, og med Ene har det været op og ned. Håbløs før vinterpausen, ret god efter vinterpausen.
Gorter var en fin signing, mens Jönsson nu i snart mange kampe ikke har vist skyggen af det spil han viste i mestersskabssæsonen.

Synes du helt ærligt, det har været et godt transfervindue?

Jönsson mangler for mig både speed og nærkampsstyrke i forhold til hans tid i Helsingborg, og man kan med rette være bekymret for om han overhovedet genfinder det niveau. Han har trods alt været meget skadet.
Sådan er præmissen altså nu engang når AaB skal hente spillere!! Vi må satse på spillere hvis karriere er gået lidt i stå, spillere hvis karriere knapt er startet, eller lottokuponer. Hvordan du kan tro at man kan hente etablerede spillere efter eget ønske er mig en gåde...
AaB valgte så den "sikre" løsning med at hente spillere hvis topniveau man kendte, at de så aldrig er nået derop er der vel ingen der satsede på?!

Men et vindue med Helenius, Ene og Jønsson er vel ret beset et meget vanvittigt vindue for AaB!
1 2 3 Jimmy er en mur!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Hovedet » 21. maj 2015, 09:03

Buzz Killington skrev:
Hovedet skrev:Det her er simpelthen det største flophold i Superligaens historie (for AaBs vedkommende), og vi ligger nu i meget skarp konkurrence med os selv om at levere det næstringeste titelforsvar nogensinde. Herfølge er uopnåelige; til gengæld indtager vi de fire næste pladser aldeles suverænt og kan ved at tabe de resterende 3 kampe undergå vores 2008/2009 - sæson!

Jeg selv og flere andre anså før sæsonstart det nuværende hold som et af de stærkeste AaB-hold nogensinde; ja, hold da op, hvor har vi ramt jorden med et brag, og havde det ikke været for en ualmindelig heldig aften i Zagreb tilbage i begyndelsen af august, kunne vi allerede nu dømme denne sæson som dumpet. Afhængig af de sidste 3 runder - og tænk sig, vi kan guddødemig stadig nå at rykke ud, sådan rent teoretisk - svæver vi i min verden lige nu mellem karaktererne 00 og 02. Sidstnævnte kommer alene i betragtning som følge af Europa Cuppen.

Det ærgrer mig, at vi i realiteten starter helt fra 0 efter sommerferien og skal bygge et helt nyt hold op, når det nu tydede på, at vi var ved at bygge et storhold op i juli i fjor. Vores lejede spillere har ikke vist noget, der berettiger til kontrakt, og vurderet på denne sæson har vi ikke mange spillere i den nuværende trup, der hører hjemme i en top 3 - klub. Vores lovpriste talentudvikling til trods har vi pt. ikke ungdomsspillere, der er bedre, end hvad man kan finde alle mulige andre steder, og så er vi tvunget til at kigge udover naboens have og købe os til noget reel kvalitet. Det her kan man simpelthen ikke være tilfredse med i AaB, og det må gerne afspejle sig i udmeldinger og sommerens transfervindue.
Vi er alle skuffet. Men selvom du fint saetter ord paa denne skuffelse, saa halter konklusionen i mine oejne. Det kan simpelthen ikke blive gentaget nok gange, men vi er ikke en top 3 klub, og vi kan paa ingen maade trylle os derop vha. indkoeb. FCK, BIF og FCM er alle foran os. Og selvom du ikke er imponeret af vores talenter (Blaabjerg, Gilli, Kasper P, Boersting, Spalvis, Blomquist og Bruhn), saa kraever det en stor tegnedreng at hente spillere der er markant bedre, eller i hvert fald tilstraekkeligt bedre til at hive os op i top 3, og som samtidig vil have en alder hvor deres videresalgspotentiale er relativt smaat mens de ovenikoebet belaster vores budget i ekstrem grad sammenlignet med talenter paa en faktakontrakt.

Ikke at indkoeb i det hele taget er aandsvage, for vi mister jo nok en del efter sommeren, bl.a. lejespillerne, og evt. Thomsen.
Kan også sagtens følge dine ord, og jeg mente egentlig heller ikke, at vi er en top 3 - klub. Det var vi imidlertid slet ikke i fjor, og ikke desto mindre havde vi mange spillere i top 3 - klasse og mere til. Hvor er de henne i år, hvor vi står mange gange bedre økonomisk? Jojo, skader og hårdt program har bestemt gjort sit i efteråret, men i foråret kan vi jo ikke i samme grad henvise til skader og hårdt program. Jeg savner at se noget, der peger fremad i forhold til næste sæson (denne sæson sluttede for mit vedkommende reelt efter pokalkampen i Esbjerg).

Ok, nu regnede jeg så ikke lige spillere som Spalvis, Gilli og Blomquist med blandt vores unge talenter. Sidstnævnte er således 23 og har flere års erfaring fra Allsvenskan, og igen må jeg udtrykke en vis undren over, at man vælger at bruge transferkroner på en spiller, der tilsyneladende går 13 på dusinet af i vores eget arsenal af spillere.

Mht. Blaabjerg, Kasper P, Børsting og Bruhn mangler vi måske nok et gennembrud; de har on and off været med i 1 år eller mere, og jeg er helt med på udfald og lavt bundniveau, men savner nok at se et højt topniveau.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Forza » 21. maj 2015, 10:18

Skandaløs indsats.

Utroligt at man kan møde så dårligt et FCK hold og så ikke have noget som helst at byde ind med.

Vi må konstatere at Patrick aldrig bliver Würtz afløser. Han er efterhånden kun brugbar på højreback (hvor han så også er god). Han lægger dog elendige afleveringer som central midtbane og er ikke nærgående nok til duelspillet.

PK, Ene, Dalle, Augu var især helt forfærdelige i går.

Jeg syntes ikke en gang man kan blame angriberne fordi bolden kommer jo aldrig frem til dem når midtbanen er så elendig. Jeg har været stor forsvarer af Kent men jeg tror virkelig truppen har brug for nye inputs. Vi har set faretruende store kollaps i denne sæson og det virker ikke til at Kent har nogle løsningsforslag når det sker.

Var der forresten nogen der lagde mærke til Kents rædselsstatistik i parken? Utroligt hvordan han konsekvent ikke kan motivere og sætte spillerne op til en ordentlig indsats imod FCK på udebane (pokalfinalen undtaget). Vi står altid utrolig defensivt og man sidder ofte med følelsen af at vi bare venter på FCK scorer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 21. maj 2015, 10:56

Minimum for et titelforsvar må være europæisk på den ene eller anden måde.

Det sjove eller tragiske er jo, at vi ikke gik ned sportslig i efteråret, hvor vi havde mange spillere skadet og skulle spille folk i form(Helenius og Enevoldsen). Det gjorde vi i foråret, hvor skaderne er stort set ikke eksisterende og Helenius og Enevoldsen begge burde være fitte.

Det er meget tungt...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Funky » 21. maj 2015, 11:00

FlæskeFrank skrev:Minimum for et titelforsvar må være europæisk på den ene eller anden måde.

Det sjove eller tragiske er jo, at vi ikke gik ned sportslig i efteråret, hvor vi havde mange spillere skadet og skulle spille folk i form(Helenius og Enevoldsen). Det gjorde vi i foråret, hvor skaderne er stort set ikke eksisterende og Helenius og Enevoldsen begge burde være fitte.

Det er meget tungt...
Som sagt, jeg tror faktisk spillerne fik sig et par rigtig grimme moralske knæk med de store nederlag til belgierne, og så den helt katastrofale kollaps mod Esbjerg i pokalen. De er meget shaky, og der skal ikke mere til, end et egentlig ufortjent hjemmebane-nederlag mod FCM, for at de sejler rundt igen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Provst i Brovst » 21. maj 2015, 11:01

FlæskeFrank skrev:Minimum for et titelforsvar må være europæisk på den ene eller anden måde.

Det sjove eller tragiske er jo, at vi ikke gik ned sportslig i efteråret, hvor vi havde mange spillere skadet og skulle spille folk i form(Helenius og Enevoldsen). Det gjorde vi i foråret, hvor skaderne er stort set ikke eksisterende og Helenius og Enevoldsen begge burde være fitte.

Det er meget tungt...
Jönsson og Spalvis er ikke fit. Ahlman og Gorter er stadig ude. Thelander er færdig for sæsonen. Bortset fra de fem profiler, så er skader nærmest ikke eksisterende.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. maj 2015, 13:22

Provst i Brovst skrev:
FlæskeFrank skrev:Minimum for et titelforsvar må være europæisk på den ene eller anden måde.

Det sjove eller tragiske er jo, at vi ikke gik ned sportslig i efteråret, hvor vi havde mange spillere skadet og skulle spille folk i form(Helenius og Enevoldsen). Det gjorde vi i foråret, hvor skaderne er stort set ikke eksisterende og Helenius og Enevoldsen begge burde være fitte.

Det er meget tungt...
Jönsson og Spalvis er ikke fit. Ahlman og Gorter er stadig ude. Thelander er færdig for sæsonen. Bortset fra de fem profiler, så er skader nærmest ikke eksisterende.
Vi har godt nok været hårdt ramt på skadesfronten i år - har vi overhovedet spillet mere end max. et par kampe i streg i ligaen med samme startopstilling? Det vil komme bag på mig. Jeg synes absolut det er noget man må tage med i regnestykket når man bedømmer sæsonen. Derudover har vi haft alt for mange spillere som på skift ikke rammer noget der er i nærheden af deres topniveau, hvad det skyldes synes jeg er langt mindre gennemsigtigt... noget mentalt? Måske, helt sikkert er det i hvert fald at vi utallige gange i løbet af sæsonen har set holdet være nærmest modsat sidste sæsons markante store tro på egne evner - i år virker det som om der skal ekstremt lidt til før troen forsvinder, og med den viljen og ærgerrigheden.

Det har været sæsonens største skuffelse for mig, med 1. halvleg mod OB og gårsdagens skamplet i Parken som de store lavpunkter.

Hvad angår sæsonen som helhed er der for mig nu ikke nogen tvivl om at en stor del af problemerne i ligaen skyldes, at det er dyrt at spille mange kampe i Europa, medmindre man er en af de klubber i landet som har råd til at indrette størrelsen og styrken af deres trup til opgaven. Men det er en anden snak.

Jeg havde forventet en trodsreaktion fra spillerne i går, ovenpå den rædderlige halvleg mod OB - at sige den udeblev ville vist være mildt sagt!

Nu må og skal der simpelthen komme en reaktion i positiv retning fra spillerne i de sidste kampe, og ikke mindst mod Esbjerg. Ellers må jeg sige at jeg begynder at kunne overtales til at en større udrensning i truppen må være på sin plads.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 21. maj 2015, 13:35

Provst i Brovst skrev:Jönsson og Spalvis er ikke fit. Ahlman og Gorter er stadig ude. Thelander er færdig for sæsonen. Bortset fra de fem profiler, så er skader nærmest ikke eksisterende.
Nu kan man altid pive. Men i efteråret havde vi konsekvent 5 eller 6 på skadeslisten(og mange fra start11). Det har vi ikke haft i foråret. At Jönsson ikke er fit, er så også forunderligt.

Jeg mener, at vi i foråret selvfølgelig haft skader, men de har ikke overlappet hinanden, så det har ikke været noget større problem.

Selvfølgelig går vi ned i kadence, når en fra start11 forsvinder, men vi har to på hver plads og en enkelt ude burde ikke være problem(vi har jo ikke stjernespillere, som er afgørende for holdet).

Hvis man tager FCK-kampen hed det sig, at Gorter, Ahlmann, Børsting og Thelander var ude(plus Würtz i karantæne). Børsting, Würtz og Thelander burde alle kunne erstattes. Venstrebacken var noget mere udfordret.

Så nej, jeg mener ikke skader er rimelig at hive frem særligt for foråret.

I øvrigt kan jeg se, at reserveholdet møder Silkeborg i dag, altså folk, som kunne have spillet mod FCK(Würtz undtaget). De stiller op således:
Carsten Christensen

Laus Nielsen (U/19-Ligaspiller) – Thomas Augustinussen - Jakob Blåbjerg – Morten Rokkedal (U/19-Ligaspiller)

Andreas Bruhn – Rasmus Würtz - Andreas Blomqvist – Mathias Thrane

Lukas Spalvis – Viktor Ahlmann

De 6 forreste ville jeg ikke være bekymret, hvis de optrådte en kamp eller to i superligaen. Så nej vi er ikke skidt kørende med skader og FCK havde Christian Poulsen i midterforsvaret og deres skader at slås med(dog ikke relevant i denne snak).
- FlæskeFrank

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Martino » 21. maj 2015, 17:34

Denne kamp viste endnu engang hvorfor det er en mindre skandale at PK fik forlænget kontrakten. Jeg ser virkelig ikke noget lys i ham som Superligaspiller.

Gilli og Kasper P var vel AaBs bedste på dagen.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Buzz Killington » 21. maj 2015, 18:03

Martino skrev:Denne kamp viste endnu engang hvorfor det er en mindre skandale at PK fik forlænget kontrakten. Jeg ser virkelig ikke noget lys i ham som Superligaspiller.

Gilli og Kasper P var vel AaBs bedste på dagen.
En skandale? PK havde sgu stor andel i mesterskabet og pokaltriumfen. Det ændrer en enkelt dårlig kamp på en uvant plads ikke ret meget på.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Arendt » 21. maj 2015, 18:07

Martino skrev:Denne kamp viste endnu engang hvorfor det er en mindre skandale at PK fik forlænget kontrakten. Jeg ser virkelig ikke noget lys i ham som Superligaspiller.

Gilli og Kasper P var vel AaBs bedste på dagen.
Det er rigtigt, at PK spiller en knap så god CM på holdet. Han spiller dog en meget solid højreback, så jeg kan ikke rigtig følge din holdning.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Brent » 21. maj 2015, 20:05

Så strøg Nordjyllands fodboldflagskib Hobro forbi os. 4.pladsen er godtnok "up for grabs" ærligeligt vi ikke gider mere denne sæson.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Martino » 21. maj 2015, 20:51

Buzz Killington skrev:
Martino skrev:Denne kamp viste endnu engang hvorfor det er en mindre skandale at PK fik forlænget kontrakten. Jeg ser virkelig ikke noget lys i ham som Superligaspiller.

Gilli og Kasper P var vel AaBs bedste på dagen.
En skandale? PK havde sgu stor andel i mesterskabet og pokaltriumfen. Det ændrer en enkelt dårlig kamp på en uvant plads ikke ret meget på.
Det mener jeg ikke. Jeg synes han maksimalt er en hæderlig højreback og det er så det. Der er ikke videre potentiale i ham, men hver sin mening. Han er den i truppen, jeg helst vil af med stod det til mig.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Elscorpio » 21. maj 2015, 21:23

Onside her kl. 22 skal da lige ses, der er nok længere end highlights inde på superliga.dk

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Nitten » 21. maj 2015, 22:43

Så røg Hobro igen over os med deres sejr over Randers. Så nu er det ekstra ærgerligt at vi var tandløse og hverken fik noget ud af OB og FCK kampene for så kunne vi jo have været på højde med Randers nu. Til gengæld er der jo stadig et lille håb med 9 point at spille om og 6 point op til 4. pladsen.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4329
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FC København - AaB, onsdag d. 20. maj 2015

Indlæg af Kristian » 21. maj 2015, 23:05

Nitten skrev:Så røg Hobro igen over os med deres sejr over Randers. Så nu er det ekstra ærgerligt at vi var tandløse og hverken fik noget ud af OB og FCK kampene for så kunne vi jo have været på højde med Randers nu. Til gengæld er der jo stadig et lille håb med 9 point at spille om og 6 point op til 4. pladsen.
Det ekstremt vilde kunne være at vi vinder resten pg Randers taber til bif og ob:-) og festen bryder løs på spar nord.

Gad vide hvad odds der er på det:-)

Meeen

Drømmetænkning:-)

Besvar