Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
EfBeren
Drenge
Drenge
Indlæg: 47
Tilmeldt: 13. jan 2015, 01:42

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af EfBeren » 19. jul 2015, 23:49

doukas skrev:
EfBeren skrev:Bliver en interessant kamp imorgen. Jeg har desværre stadig dårlige minder fra sidste sæson, hvor vi (Fellah) kludrede rundt i overtiden. Vi har/havde i sidste sæson et af de mest ustabile og usammenhængende forsvar, hvor målene bare haglede ind. Kan I komme hurtigt foran, så tror jeg korthuset for alvor ramler for os. Desuden er der skader på et par nøglepositioner, men det kan jeg ikke undskylde mig med, så vidt jeg kan se har I også en del skader.

Vi har dog fået en lidt ubekendt spiller ind i Nicki Bille, der både kan blive fugl og fisk. Ingen tvivl om, at når det kører for ham har han potentiale til at blive en af Superligaens bedste, men det kan som sagt også ende helt i den modsatte grøft frygter jeg.

Mit umiddelbare bud på kampen må dog være en 2-0 sejr til jer. Ihvertfald god sæson til jer fra Aalborg, det kan de fleste EfB-fans sagtens unde jer.
Hej EFBeren.

Har I et aktivt fanforum på det store internet, eller hvorledes?

God kamp i morgen.
Der var 3 EfB forums før, men de to eksisterer ikke mere, og den sidste er nærmest ikke eksisterende rent aktivitetsmæssigt.

Dog er der altid godt gang i EfB-tråden på bold.dk, hvor I er meget velkomne til at give jeres besyv med. Linket til siden her:

http://www.bold.dk/snak/index.php?actio ... tart=14550
Også god kamp til jer imorgen. :cheers:

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Kempes » 20. jul 2015, 07:34

Blomkvist er efter ½ år i AaB tilsyneladende stadig ikke er god nok til at indgå i 18 mandstruppen og er vurderet til at være dårligere end 1. års seniorspilleren Abildgaard. Derfor må man da overveje at skille sig af med ham - enten via udlån eller ophævelse af kontrakten.

Håber at Raitala har selvtrænet og er i god form, for vi er godt nok udsatte defensivt med de skader der er lige nu. Ellers er det vel Thomsen der skal spille VB?

Vigtigt at komme fornuftigt i gang med sæsonen, men så længe vi undgår nederlag er jeg OK tilfreds. Med kun 1 nedrykker i år kan vi sandsynligvis nøjes med at skrabe 30 point sammen i sæsonen :aabfan:

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Martino » 20. jul 2015, 08:47

Kempes skrev:Blomkvist er efter ½ år i AaB tilsyneladende stadig ikke er god nok til at indgå i 18 mandstruppen og er vurderet til at være dårligere end 1. års seniorspilleren Abildgaard. Derfor må man da overveje at skille sig af med ham - enten via udlån eller ophævelse af kontrakten.

Håber at Raitala har selvtrænet og er i god form, for vi er godt nok udsatte defensivt med de skader der er lige nu. Ellers er det vel Thomsen der skal spille VB?

Vigtigt at komme fornuftigt i gang med sæsonen, men så længe vi undgår nederlag er jeg OK tilfreds. Med kun 1 nedrykker i år kan vi sandsynligvis nøjes med at skrabe 30 point sammen i sæsonen :aabfan:
Ja det overraskede også mig. Jeg så ikke den sidste træningskamp mod AGF, hvor Abildgaard eftersigende spillede en god kamp. Så derimod kampen mod VFF hvor hverken Blomkvist eller Abildgaard gjorde de store væsen af sig. Måske svenskeren bare ikke er bedre. Han virker til at have gode fødder men mangelfuld fysisk og defensivt overblik.
Jeg savner Winsnes

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Hovedet » 20. jul 2015, 09:20

Martino skrev:
Kempes skrev:Blomkvist er efter ½ år i AaB tilsyneladende stadig ikke er god nok til at indgå i 18 mandstruppen og er vurderet til at være dårligere end 1. års seniorspilleren Abildgaard. Derfor må man da overveje at skille sig af med ham - enten via udlån eller ophævelse af kontrakten.

Håber at Raitala har selvtrænet og er i god form, for vi er godt nok udsatte defensivt med de skader der er lige nu. Ellers er det vel Thomsen der skal spille VB?

Vigtigt at komme fornuftigt i gang med sæsonen, men så længe vi undgår nederlag er jeg OK tilfreds. Med kun 1 nedrykker i år kan vi sandsynligvis nøjes med at skrabe 30 point sammen i sæsonen :aabfan:
Ja det overraskede også mig. Jeg så ikke den sidste træningskamp mod AGF, hvor Abildgaard eftersigende spillede en god kamp. Så derimod kampen mod VFF hvor hverken Blomkvist eller Abildgaard gjorde de store væsen af sig. Måske svenskeren bare ikke er bedre. Han virker til at have gode fødder men mangelfuld fysisk og defensivt overblik.
Blomkvist kandiderer ganske enkelt til det mærkeligste indkøb overhovedet i AaBs historie. Jeg fatter ikke pointen i at bruge transferkroner på en komplet ligegyldig svensk spiller, der end ikke forstærker i bredden, når man i øvrigt prædiker mådehold og talentudvikling og alt det gøgl.

Er Kasper P. og Gilli alvorligt skadede?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Eksil » 20. jul 2015, 09:30

Hovedet skrev:
Martino skrev:
Kempes skrev:Blomkvist er efter ½ år i AaB tilsyneladende stadig ikke er god nok til at indgå i 18 mandstruppen og er vurderet til at være dårligere end 1. års seniorspilleren Abildgaard. Derfor må man da overveje at skille sig af med ham - enten via udlån eller ophævelse af kontrakten.

Håber at Raitala har selvtrænet og er i god form, for vi er godt nok udsatte defensivt med de skader der er lige nu. Ellers er det vel Thomsen der skal spille VB?

Vigtigt at komme fornuftigt i gang med sæsonen, men så længe vi undgår nederlag er jeg OK tilfreds. Med kun 1 nedrykker i år kan vi sandsynligvis nøjes med at skrabe 30 point sammen i sæsonen :aabfan:
Ja det overraskede også mig. Jeg så ikke den sidste træningskamp mod AGF, hvor Abildgaard eftersigende spillede en god kamp. Så derimod kampen mod VFF hvor hverken Blomkvist eller Abildgaard gjorde de store væsen af sig. Måske svenskeren bare ikke er bedre. Han virker til at have gode fødder men mangelfuld fysisk og defensivt overblik.
Blomkvist kandiderer ganske enkelt til det mærkeligste indkøb overhovedet i AaBs historie. Jeg fatter ikke pointen i at bruge transferkroner på en komplet ligegyldig svensk spiller, der end ikke forstærker i bredden, når man i øvrigt prædiker mådehold og talentudvikling og alt det gøgl.
Der er en hel skov af angribere Lynge lejede der er langt foran ham. Især dem den sorte kleppert der kom ind i 11. time var en mærkelig handel.

Det sagt, så skal han da bare sælges hvis nogen vil betale det samme eller noget der ligner for ham. Lyngby og Esbjerg var vidst ude efter ham, så måske er de stadig interesserede? Desværre ser det ud til, at man fik byttet Wichmann for en svensk Wichmann.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Hovedet » 20. jul 2015, 09:42

Eksil skrev:
Hovedet skrev:
Martino skrev:
Kempes skrev:Blomkvist er efter ½ år i AaB tilsyneladende stadig ikke er god nok til at indgå i 18 mandstruppen og er vurderet til at være dårligere end 1. års seniorspilleren Abildgaard. Derfor må man da overveje at skille sig af med ham - enten via udlån eller ophævelse af kontrakten.

Håber at Raitala har selvtrænet og er i god form, for vi er godt nok udsatte defensivt med de skader der er lige nu. Ellers er det vel Thomsen der skal spille VB?

Vigtigt at komme fornuftigt i gang med sæsonen, men så længe vi undgår nederlag er jeg OK tilfreds. Med kun 1 nedrykker i år kan vi sandsynligvis nøjes med at skrabe 30 point sammen i sæsonen :aabfan:
Ja det overraskede også mig. Jeg så ikke den sidste træningskamp mod AGF, hvor Abildgaard eftersigende spillede en god kamp. Så derimod kampen mod VFF hvor hverken Blomkvist eller Abildgaard gjorde de store væsen af sig. Måske svenskeren bare ikke er bedre. Han virker til at have gode fødder men mangelfuld fysisk og defensivt overblik.
Blomkvist kandiderer ganske enkelt til det mærkeligste indkøb overhovedet i AaBs historie. Jeg fatter ikke pointen i at bruge transferkroner på en komplet ligegyldig svensk spiller, der end ikke forstærker i bredden, når man i øvrigt prædiker mådehold og talentudvikling og alt det gøgl.
Der er en hel skov af angribere Lynge lejede der er langt foran ham. Især dem den sorte kleppert der kom ind i 11. time var en mærkelig handel.

Det sagt, så skal han da bare sælges hvis nogen vil betale det samme eller noget der ligner for ham. Lyngby og Esbjerg var vidst ude efter ham, så måske er de stadig interesserede? Desværre ser det ud til, at man fik byttet Wichmann for en svensk Wichmann.
Jo, men ham den sorte kleppert (vist nok fra Finland) var i en sæson, hvor AaB var i enorme både sportslige og økonomiske vanskeligheder; desuden præsterede han på betydeligt højere niveau end Blomkvist og var i øvrigt kun på leje. Wichmann var måske ikke det store sus, men udgjorde dog en habil og billig breddespiller og var dog af egen avl. Jaja, der kan jo slås en skævert engang imellem, og fred være med det; jeg undrer mig blot over, hvorfra idéen til det køb overhovedet er kommet, og hvad der har været det dybere formål med det, når man tager klubbens øvrige aktiviteter på transfermarkedet i betragtning.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af AllanPedersen » 20. jul 2015, 09:52

Blomquist har spillet et par kampe for det svenske A landshold ikke?
Og var fast mand på sit hold i den svenske..

og han er ikke engang god nok til vores bænk..
Det forstår jeg intet af,.. jeg ved godt vores liga er bedre, men alligevel.
Er han bare faldet enormt i form?

Tilbage til kampen i aften, så er vores forsvar nok der vi er ramt mest pt.
Håber ikke de får slået nogle hurtige gennembrud.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jul 2015, 10:39

Ift. Blomquist, så tror jeg Mathias Thrane sagtens kan være årsagen til, at han ikke er med.

Ligesom AK, så er der i truppen rigelig med angribere, så en må sidde over.

Midtbanen, hvor Blomquist kan gøre fyldest(kanter og Risgårds plads). Risgård, Enevoldsen og Børsting er vel baseret på foråret de oplagte spillere til de pladser(hvis Thomsen stadig er lidt feriemode). På bænken sidder så Bruhn og Thomsen - og så en til. Det er blevet Thrane denne gang.

Oliver Abildgaard er måske ikke Blomquists konkurrent, men mere "bonusbilletten" i truppen. Ikke for at nedgøre udtagelsen, men mere at sige, at udtagelsen måske sker på lidt andre kriterier end udtagelsen af Würtz. "Billetten" skal vel deles mellem Abildgaard, Pohl, V. Ahlmann og Asger Bust.

Men bekymrende, at Blomquist ikke er udtaget.

Men dejligt at J. Ahlmann er i træning igen.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2015, 18:02

Bekræftet startopstilling:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Blåbjerg - Raitala
Bruhn - Wurtz - Abildgaard - Thomsen
RJ - Helenius

Risgård er åbenbart ikke blevet klar.

:aabfan:

Brugeravatar
Mjød
Allstar
Allstar
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:24

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Mjød » 20. jul 2015, 18:03

Twitter @aabsportdk: Start-11 mod EfB:



Glæder mig sindssygt til at se Abildgaard !
IF SOMETHING'S HARD TO DO, THEN IT'S NOT WORTH DOING

Brugeravatar
Mjød
Allstar
Allstar
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:24

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Mjød » 20. jul 2015, 18:04

Kan se at der er byttet om fra venstre mod højre :cool:
IF SOMETHING'S HARD TO DO, THEN IT'S NOT WORTH DOING

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af andreasaab89 » 20. jul 2015, 18:05

Hvis en skadesfri BlomKvist end ikke kan komme på bænken når 1 års Abildgaard kan komme direkte i startopstillingen så må jeg altså sige det ligner et kæmpe fejlkøb

Når det er sagt glæder jeg mig da til at se Abildgaard. Dog bekymrende at der allerede er så mange skader hos os. Ligner starten på sidste sæson.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Mjød
Allstar
Allstar
Indlæg: 1157
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:24

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Mjød » 20. jul 2015, 18:10

Der 4 mand skadet ? Kun 2 af dem kan siges at være fra start elleveren (Ahlmann & KP).
Syntes bestemt ikke det er lige så skidt, som for et år siden hvor Ahlmann, Thomsen, Jönsson var definitivt væk, og Ene og Helenius blev kastet ind i dårlig fodboldform.

God kamp, og Forza De Røde !! :aabfan: :aabfan:
IF SOMETHING'S HARD TO DO, THEN IT'S NOT WORTH DOING

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jul 2015, 18:15

andreasaab89 skrev:Hvis en skadesfri BlomKvist end ikke kan komme på bænken når 1 års Abildgaard kan komme direkte i startopstillingen så må jeg altså sige det ligner et kæmpe fejlkøb

Når det er sagt glæder jeg mig da til at se Abildgaard. Dog bekymrende at der allerede er så mange skader hos os. Ligner starten på sidste sæson.
Det kan også være Abildgaard bare er et stort talent :P

Men spændende opstilling, især hvis den udløser 3 point.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2015, 18:18

Bliver spændende at se Abildgaard. At han starter inde nu hvor Risgård mangler, kan måske også tolkes som at tiden endegyldigt er ved at løbet fra Augu.

Duoen Augu-Wurtz var engang holdets fundament, men de tider er ovre. Med al ære og respekt for Augu så ligner det begrænset spilletid i denne sæson med mindre Wurtz bliver skadet.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af frederikshavneren » 20. jul 2015, 18:20

Fiskerne har fået en ny grim udebanedragt.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af andreasaab89 » 20. jul 2015, 18:35

Men hos Kent ville han sætte Thomsen centralt og tilføre Ene eller Børsting til kanten

Det vælger Søndergaard ikke men foretrækker Abildgaard. Det er i hvert fald spændende. Ville være dejligt med en ung og dygtig central midtbane, så håber han overrasker positivt. Vi skal dog også passe på med alt for høje forventninger.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af raekkeettre » 20. jul 2015, 18:45

andreasaab89 skrev:Men hos Kent ville han sætte Thomsen centralt og tilføre Ene eller Børsting til kanten

Det vælger Søndergaard ikke men foretrækker Abildgaard. Det er i hvert fald spændende. Ville være dejligt med en ung og dygtig central midtbane, så håber han overrasker positivt. Vi skal dog også passe på med alt for høje forventninger.
Så enig...Jeg er en af dem der siger hva-fanden-gør-uden-risgaard-på-det-her-hold. Han er så vigtig! Så håber så vildt vi har en samme type her. Men er på ferie...så holder mig til Twitter og debatsiden og en kold pilsner og krydser fingere for en god AaB, Søndergaard og Abildgaard start!

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Reyad » 20. jul 2015, 19:03

Det var tidligt vi fik årets afbrænder...

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Hinsur » 20. jul 2015, 19:11

Straffe til Esbjerg :/

Besvar