Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Funky » 20. jul 2015, 23:17

Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:
Funky skrev:
Pastorius skrev:Nå ja...

...og så er jeg altså træt af at Lars Søndergaard ikke bare fejer dommerpræstationen til side. Det ændrer ikke en skid at stå at brokke sig efter kampen, og det får ham til at fremstå som smålig uden at gøre noget som helst godt.
Det vidste vi vel godt, at vi fik med Søndergaard.
Jep, og det var også grunden til at jeg var imod ham.
Okay. Kun det? Det er da lidt voldsomt alligevel.
Det har noget at gøre med personlighed og lederegenskaber - og der synes jeg han mangler noget. Jeg synes ikke det er en bagatel.
Arh. Han holdt sig da i ro under kampen. Jeg så Kent vrænge af forkerte domme på tv i OBs kamp. Han langede da heller ikke voldsomt ud efter dommeren i tv-interviewet, eller malede løs om, hvordan det kunne have ændret kampen, han sagde bare, der var rødt og straffe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. jul 2015, 23:22

Funky skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg sad 10 meter fra liniedommeren. Det var helt tydeligt at han så episoden. Enevoldsen som varmede op var også henne og fortælle han hvad han mente om hans præstation. Det var helt groteskt.
VAR der offside ved Billes stolpeskud? For i så fald, så er det samme liniedommer, som åbenbart havde en rigtig dårlig dag på kontoret.
Jeg er forarget over det manglende røde kort til Van Buren. Ikke offsiden.
Janteloven eksisterer IKKE!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af 9800 » 21. jul 2015, 00:33

Tipsbladet.dk har Helenius som kampens skuffelse??? Gad vide om de har set kampen!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Klaus » 21. jul 2015, 01:20

Fantastisk kamp i dag. Jeg kan ikke huske en kamp med så mange forsøg fra to hold, der gik til den uden at gå over stregen. 16-16 i skudstatistik viser også vi fik noget for pengene. Hvor er det dog fedt, at man på stadion kunne se slows af de kontroversielle episoder samtidig med at dommeren overså dem. Det gav lige det sidste... Noget andet er, at det ikke klæder KEP at mide sig på den måde. Til gengæld er det ubegribeligt, hvordan man kan overse straffesparket på Helenius...

Abildgaard og Brun virkede begge to noget overmatchede i dag. Brun må være fantastisk til træning siden man bliver ved med at spille ham, for der er godt nok langt mellem snapsene i kampene. I dag brænder han kampens største chance og leverer generelt ikke varen. Abildgaard var i perioder fornuftig fremad, men man kunne se, at holdet blev stabiliseret helt vildt da Risgaard kom ind. Abildgaard kunne ligne fremtidens mand på Risgaards plads, men her og nu burde der være et stykke vej endnu. Vores nye finske back virkede heller ikke indspillet endnu, hvilket man vel heller ikke kan forlange. Omvendt var Børsting en mindre katastrofe på pladsen. Mod en mere træfsikker modstander som fx FCM vil vi få seriøse smæk, hvis forsvaret giver lige så meget væk som i dag. KEP var rigtig god, og netop i dag så vi, hvad han kan betyde for holdet positivt.

Samlet sidder man og er lidt småirriteret over resultatet. En bedre dommer og en Brun med bare nogenlunde træfsikkerhed havde givet 3 point. Omvendt havde Esbjerg også sine muligheder, så i sidste ende var resultatet måske fair nok..

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jul 2015, 03:15

Klaus skrev:Fantastisk kamp i dag. Jeg kan ikke huske en kamp med så mange forsøg fra to hold, der gik til den uden at gå over stregen. 16-16 i skudstatistik viser også vi fik noget for pengene. Hvor er det dog fedt, at man på stadion kunne se slows af de kontroversielle episoder samtidig med at dommeren overså dem. Det gav lige det sidste... Noget andet er, at det ikke klæder KEP at mide sig på den måde. Til gengæld er det ubegribeligt, hvordan man kan overse straffesparket på Helenius...

Abildgaard og Brun virkede begge to noget overmatchede i dag. Brun må være fantastisk til træning siden man bliver ved med at spille ham, for der er godt nok langt mellem snapsene i kampene. I dag brænder han kampens største chance og leverer generelt ikke varen. Abildgaard var i perioder fornuftig fremad, men man kunne se, at holdet blev stabiliseret helt vildt da Risgaard kom ind. Abildgaard kunne ligne fremtidens mand på Risgaards plads, men her og nu burde der være et stykke vej endnu. Vores nye finske back virkede heller ikke indspillet endnu, hvilket man vel heller ikke kan forlange. Omvendt var Børsting en mindre katastrofe på pladsen. Mod en mere træfsikker modstander som fx FCM vil vi få seriøse smæk, hvis forsvaret giver lige så meget væk som i dag. KEP var rigtig god, og netop i dag så vi, hvad han kan betyde for holdet positivt.

Samlet sidder man og er lidt småirriteret over resultatet. En bedre dommer og en Brun med bare nogenlunde træfsikkerhed havde givet 3 point. Omvendt havde Esbjerg også sine muligheder, så i sidste ende var resultatet måske fair nok..
Jeg var også vild med den ild der var i spillerne, og håber det er en tendens som kommer til at fortsætte under Søndergaard. Jeg tror nu ikke det var tilfældigt, heller ikke at spillerne gik lidt hårdere til modstanderne end vi er vant til, specielt højt på banen. Jeg synes nu sådan set ikke KEP overspiller situationen i nogen særlig grad, når man ser situationen i slow på onsides klip kan man se på KEP bryst at det faktisk er et ret hårdt skub... uanset hvad skal Van Buren selvfølgelig ud for den, en lige så håbløs dom som det manglende straffe mod Helenius.

Abildgaard laver et klodset straffe, som han ikke ville have lavet hvis han var vant til tempoet, og han havde det svært defensivt, men omvendt havde han en del rigtigt fine afleveringer, og var vel vores farligste mand med 2 af de største chancer udover målet. Lovende debut, men han står nok ikke forrest i køen når alle mand er klar... jeg dog ikke i tvivl om at han er en mand for fremtiden. Vores nye finske ven synes jeg gjorde det glimrende, når man tænker på at han jo nærmest kom direkte fra lufthavnen, og så synes jeg helt ærligt bare det er blæret at en venstrebenet spiller slår så gode hjørnespark med højre!

Generelt synes jeg det var en lovende præstation, specielt med tanke på de mange skader... de havde selvfølgelig ikke alle startet inde, men med Kasper P, Gilli, PK og Thrane helt ude, og Ene og Risgaard som ikke kunne spille en hel kamp var vi godt nok hårdt ramt i dag. Det er forhåbentligt kun en enlig svale.

Bruun og Blåbjerg havde det svært i dag synes jeg, mens Helenius havde været det oplagte MOM valg hvis han havde fortsat de fremragende takter fra 1. halvleg i hele kampen - det gjorde han desværre ikke. KEP var stærk i dag, og det synes jeg sådan set også at Thomsen, Dalsgaard og Würtz var. Jönsson så man ikke nok gode ting fra, men det er efter min mening det rigtige valg at investere i spilletid til ham, så vi kan få ham i topform... jeg havde dog gerne set Spalvis afløse ham, for det er endnu en mand vi bør investere i at få i form.

Vigtigt at komme på tavlen, og egentlig var 1-1 vel et udmærket resultat.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Corona » 21. jul 2015, 07:41

Kampen bliver genudsendt kl.15.00 på TV3 Sport1
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af FlæskeFrank » 21. jul 2015, 08:21

Forsvarsgeneralen KEP er tilbage, dejligt.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af troelsh » 21. jul 2015, 08:37

Det mest positive ved dagens kamp, var den fight og attitude spillerne lagde for dagen, det manglede bestemt i nogle opgør under KN.

Derudover spillede helenius og kep en fantastisk kamp.

Det negative må være at vi døjer med de samme problemer som sidste sæson, vi smider for mange farlige bolde væk, og når vi står så højt med vores backs som vi gør, giver det selvfølgelig modstanderen mulighed for at slå kontra, og mod en lidt skarpere modstander havde vi nok også lukket mere end et mål ind igår.
Derudover har vi stadig svært ved at skabe målchancer igennem det åbne spil, specielt når modstanderen står lavt, som Esbjerg gjorde i perioder.
Jeg håber man i næste kamp flytter jönsson ned på højrekant, også har helenius og spalvis på toppen.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Yankee » 21. jul 2015, 08:44

Mod så defensiv en modstander er det mig en gåde at man ikke bragte Lukas Spalvis i spil. Rasmus Jönsson spillede endnu en hæslig kamp og vi kunne til tider have haft stor gavn af Spalvis' styrke i boksen samt som spilstation.

Derudover må man sige at vi står meget prekært i forsvaret. Kenneth Emil var alt for ofte nødt til at smide sig rundt i eget felt for at blokere Esbjerg-opspil og generelt spillede Jakob Blåbjerg en rigtig dårlig kamp. Det var rent held at vi slap fra kampen med ét point - selvom vi på forundelig vis også kunne have fået tre.

På positivsiden må tælles vores presspil, der i perioder var meget stærkt og generelt virkede godt indøvet og koordineret. Derudover fik vi trods alt skabt en del chancer både i mellemrumsspil omkring Helenius og i indlægsspillet.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1350
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af white splash » 21. jul 2015, 08:45

Dejligt medrivende kamp af 2 teknisk stærke hold. Man kunne da sagtens se at det var første kamp, men det så lovende ud for begge hold.

AaB's presspil ser spændende ud, det virker dejligt aggressivt. Derudover bed jeg også mærke i, som flere nævner, at vi spiller mere med en diamant midtbane end vi gjorde under KN.

Fine takter i kombinationsspillet, hvor jeg også mener at Bruhn faktisk gjorde det nogenlunde. Og så virker det som om at de har fået besked på at afslutte noget mere, omend afslutningerne manglede kvalitet!

Der er desværre et stykke vej endnu med Jönsson kan man se, og jeg er sgu lidt i tvivl om hvilken makker der er den ideelle til Helenius, det må dagsform og modstander afgøre. Kan sagtens forstå Spalvis' frustrationer over ikke at komme ind og håber også snart at se ham gøre en forskel. Tror dog også at han var kommet ind, hvis vores venstre back havde haft lidt længere tid i klubben.

Alt i alt ser det lovende ud!

Top 3:
KEP
Helenius
Nicolai Larsen

Flop 3:
Blåbjerg
Dalsgaard
Jönsson

Og sådan er det!!
1 2 3 Jimmy er en mur!

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af sulakvelidze » 21. jul 2015, 11:21

frederikshavneren skrev:
mich1596 skrev:
Provst i Brovst skrev:Hold da kæft et straffe der blev begået mod Helenius! Sparket ned bagerst i knæet!
110 procent sikkert straffe, og i en kamp på et fyldt stadion tror jeg også burren havde fået kortet..det røde altså, men at han slipper helt er direkte mærkeligt.
Ifølge gravgården var der intet i nogle af situationerne.....imponerende :| :|
Klart straffe på Helenius, men en af årsagerne til at det ikke bliver dømt er måske fordi at han falder lidt mærkeligt. Jeg så det slet ikke som straffespark på stadion, men efter at jeg har set situationen på tv kan jeg godt se at det burde være dømt.

Van Buren burde have fået en advarsel. Kan slet ikke se at det er til rødt. Der er tale om et lille skub som bliver overdramatiseret på patetisk vis.
På patetisk vis synes jeg er en overdrivelse. Kenneth Emil falder let, men det gør Esbjerg-spilleren jo også ved straffesparket, og det gør det jo ikke mindre korrekt dømt. Der er en grund til, at vi sjældent ser spillere skubbe hinanden på den måde, og det er, at det som regel giver rødt. Hvis det kun var til gult, ville vi se det i hver kamp. Her burde det også have givet rødt, og det er en skændsel, hvis linjedommeren så det og ikke turde markere det. Kombineret med hans lukkede øjne ved den kæmpe offside på Nicki Bille gør det godt nok hans præstation meget ringe.

Men jeg synes også, at AaB-spillerne forsømte at lægge pres på dommer og linjedommer i situationen med Van Buhren. Det var jo nærmest kun Enevoldsen, der var henne ved linjedommeren, men det var til gengæld også god stil at se ham give skideballe på den måde. :thumbsup:

Og så forstår jeg egentlig ikke, at bataljen blev vist på storskærmene. Altså at man må vise den slags. Det gav jo en tydelig reaktion på tribunerne, hvilket i og for sig var fedt nok. Det er bare ikke så fedt, når det samme sker foran dobbelt så mange i Aarhus eller København. (I øvrigt overraskende flot tilskuertal. Næsten 8000 på en mandag i sommerferien er godt, og det undrer mig, at et møde mellem nummer fem og nedrykningskandidater fra sidste sæson kunne trække flere tilskuere, end de nykårede mestre kunne i HADETS KAMP!!!!!).

Nikolaj Larsen var bedste mand for AaB. Godt at se ham på det niveau, men bekymrende, at han fik grund til at være så aktiv. Og bekymrende, at Jönsson er blevet så tam. Spalvis må snart få chancen sammen med Helenius.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af frederikshavneren » 21. jul 2015, 12:00

sulakvelidze skrev:
frederikshavneren skrev:
mich1596 skrev:
Provst i Brovst skrev:Hold da kæft et straffe der blev begået mod Helenius! Sparket ned bagerst i knæet!
110 procent sikkert straffe, og i en kamp på et fyldt stadion tror jeg også burren havde fået kortet..det røde altså, men at han slipper helt er direkte mærkeligt.
Ifølge gravgården var der intet i nogle af situationerne.....imponerende :| :|
Klart straffe på Helenius, men en af årsagerne til at det ikke bliver dømt er måske fordi at han falder lidt mærkeligt. Jeg så det slet ikke som straffespark på stadion, men efter at jeg har set situationen på tv kan jeg godt se at det burde være dømt.

Van Buren burde have fået en advarsel. Kan slet ikke se at det er til rødt. Der er tale om et lille skub som bliver overdramatiseret på patetisk vis.
På patetisk vis synes jeg er en overdrivelse. Kenneth Emil falder let, men det gør Esbjerg-spilleren jo også ved straffesparket, og det gør det jo ikke mindre korrekt dømt. Der er en grund til, at vi sjældent ser spillere skubbe hinanden på den måde, og det er, at det som regel giver rødt. Hvis det kun var til gult, ville vi se det i hver kamp. Her burde det også have givet rødt, og det er en skændsel, hvis linjedommeren så det og ikke turde markere det. Kombineret med hans lukkede øjne ved den kæmpe offside på Nicki Bille gør det godt nok hans præstation meget ringe.

Men jeg synes også, at AaB-spillerne forsømte at lægge pres på dommer og linjedommer i situationen med Van Buhren. Det var jo nærmest kun Enevoldsen, der var henne ved linjedommeren, men det var til gengæld også god stil at se ham give skideballe på den måde. :thumbsup:

Og så forstår jeg egentlig ikke, at bataljen blev vist på storskærmene. Altså at man må vise den slags. Det gav jo en tydelig reaktion på tribunerne, hvilket i og for sig var fedt nok. Det er bare ikke så fedt, når det samme sker foran dobbelt så mange i Aarhus eller København. (I øvrigt overraskende flot tilskuertal. Næsten 8000 på en mandag i sommerferien er godt, og det undrer mig, at et møde mellem nummer fem og nedrykningskandidater fra sidste sæson kunne trække flere tilskuere, end de nykårede mestre kunne i HADETS KAMP!!!!!).

Nikolaj Larsen var bedste mand for AaB. Godt at se ham på det niveau, men bekymrende, at han fik grund til at være så aktiv. Og bekymrende, at Jönsson er blevet så tam. Spalvis må snart få chancen sammen med Helenius.
Ganske udmærket tilskuertal en mandag aften midt i industriferien. Tiltaget med en meget lav entré for børn så ud til at hjælpe da der var mange børn på stadion. Derudover var der også en del turister.

Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Kristian60 » 21. jul 2015, 20:17

Funky skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg sad 10 meter fra liniedommeren. Det var helt tydeligt at han så episoden. Enevoldsen som varmede op var også henne og fortælle han hvad han mente om hans præstation. Det var helt groteskt.
VAR der offside ved Billes stolpeskud? For i så fald, så er det samme liniedommer, som åbenbart havde en rigtig dårlig dag på kontoret.
Ja der var. En halv til en hel meter.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2019
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af 9520AaB » 21. jul 2015, 20:28

Følgende er fra Jan Carlsen - tipsbladets anerkendte internationale dommerbedømmer. Jeg stillede spørgsmål vedr udvisning og straffekendelse(manglende).

Jeg så selv kampen på TV, gående lidt frem og tilbage mellem andre gøremål, og der var godt nok gang i den. Vi har generelt rent fodboldmæssigt fået en rigtig lovende 1. runde i superligaen, synes jeg. Jeg ville nu ikke strække mig så langt som til at kalde det klokkeklare fejlkendelser - i hvert fald ikke uden at have hørt dommer og linjedommer, hvad de egentlig har oplevet. Nogle gange viser TV jo ikke det hele (eller noget andet - fra en anden vinkel).

Ved nr. 1 hæfter jeg mig ved, at der sker ufattelig meget mellem van Buren og Kenneth Emil på meget kort tid. Der er en kontakt først (som jeg ikke synes er til straffe), så siger / råber KEP et eller andet direkte til VB, der får ham til at reagere med at puffe, KEP falder, som er han blevet skudt, men får lige sendt en arm op i retning af VBs ansigt uden at ramme osv osv. Så det er ikke 'ulv og lam' vi har med at gøre her - derfor vigtigt at vide, hvad dommerne har set (det kan være mere eller mindre, end kameraerne har fanget).

Ved nr. 2 er det afgørende, om handlingen / benspændet er med vilje. Er det det, er der straffe - vælter MJ og derved tilfældigt bringer Helenius til fald, er det gratis. Jeg synes ikke, at den er sort/hvid, snarere meget grå - så igen vigtigt at høre, hvad der er set 'i banehøjde'.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13671
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Funky » 21. jul 2015, 23:08

9520AaB skrev:Følgende er fra Jan Carlsen - tipsbladets anerkendte internationale dommerbedømmer. Jeg stillede spørgsmål vedr udvisning og straffekendelse(manglende).

Jeg så selv kampen på TV, gående lidt frem og tilbage mellem andre gøremål, og der var godt nok gang i den. Vi har generelt rent fodboldmæssigt fået en rigtig lovende 1. runde i superligaen, synes jeg. Jeg ville nu ikke strække mig så langt som til at kalde det klokkeklare fejlkendelser - i hvert fald ikke uden at have hørt dommer og linjedommer, hvad de egentlig har oplevet. Nogle gange viser TV jo ikke det hele (eller noget andet - fra en anden vinkel).

Ved nr. 1 hæfter jeg mig ved, at der sker ufattelig meget mellem van Buren og Kenneth Emil på meget kort tid. Der er en kontakt først (som jeg ikke synes er til straffe), så siger / råber KEP et eller andet direkte til VB, der får ham til at reagere med at puffe, KEP falder, som er han blevet skudt, men får lige sendt en arm op i retning af VBs ansigt uden at ramme osv osv. Så det er ikke 'ulv og lam' vi har med at gøre her - derfor vigtigt at vide, hvad dommerne har set (det kan være mere eller mindre, end kameraerne har fanget).

Ved nr. 2 er det afgørende, om handlingen / benspændet er med vilje. Er det det, er der straffe - vælter MJ og derved tilfældigt bringer Helenius til fald, er det gratis. Jeg synes ikke, at den er sort/hvid, snarere meget grå - så igen vigtigt at høre, hvad der er set 'i banehøjde'.
Hans kommentarer til Buren-KEP episoden giver ikke megen mening. Hvad siger reglerne, og hvorfor forholder denne anerkendte dommerbedømmer sig ikke til det? KEP siger noget, KEP falder nemt, KEPs arm flyver op, bla bla bla. Må man gå hen og sætte to hænder i brystet på en modspiller og skubbe? Ja, det må man åbenbart godt. Eksperten har talt.

Og så ved han ikke rigtigt, hvad han kan se i i Helenius-situationen; jeg kan se Michael Jacobsen løbe bag Helenius, vælte (uprovokeret, synes jeg), og åbenbart vælte så meget fremad, at hans ben har fart nok på til at falde fremad og ind i haserne på Helenius. Sikket uheld.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jul 2015, 23:21

9520AaB skrev:Følgende er fra Jan Carlsen - tipsbladets anerkendte internationale dommerbedømmer. Jeg stillede spørgsmål vedr udvisning og straffekendelse(manglende).

Jeg så selv kampen på TV, gående lidt frem og tilbage mellem andre gøremål, og der var godt nok gang i den. Vi har generelt rent fodboldmæssigt fået en rigtig lovende 1. runde i superligaen, synes jeg. Jeg ville nu ikke strække mig så langt som til at kalde det klokkeklare fejlkendelser - i hvert fald ikke uden at have hørt dommer og linjedommer, hvad de egentlig har oplevet. Nogle gange viser TV jo ikke det hele (eller noget andet - fra en anden vinkel).

Ved nr. 1 hæfter jeg mig ved, at der sker ufattelig meget mellem van Buren og Kenneth Emil på meget kort tid. Der er en kontakt først (som jeg ikke synes er til straffe), så siger / råber KEP et eller andet direkte til VB, der får ham til at reagere med at puffe, KEP falder, som er han blevet skudt, men får lige sendt en arm op i retning af VBs ansigt uden at ramme osv osv. Så det er ikke 'ulv og lam' vi har med at gøre her - derfor vigtigt at vide, hvad dommerne har set (det kan være mere eller mindre, end kameraerne har fanget).

Ved nr. 2 er det afgørende, om handlingen / benspændet er med vilje. Er det det, er der straffe - vælter MJ og derved tilfældigt bringer Helenius til fald, er det gratis. Jeg synes ikke, at den er sort/hvid, snarere meget grå - så igen vigtigt at høre, hvad der er set 'i banehøjde'.
WTF - er der nu ikke frispark længere, hvis bare det ikke er med vilje?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jul 2015, 23:50

Kristian60 skrev:
Funky skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg sad 10 meter fra liniedommeren. Det var helt tydeligt at han så episoden. Enevoldsen som varmede op var også henne og fortælle han hvad han mente om hans præstation. Det var helt groteskt.
VAR der offside ved Billes stolpeskud? For i så fald, så er det samme liniedommer, som åbenbart havde en rigtig dårlig dag på kontoret.
Ja der var. En halv til en hel meter.
At dømme udfra det screenshot Pastorius har postet andetsteds herinde mener jeg ikke der var offside, i bedste fald var den tvivlsom og på kanten.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 547
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Trickster » 22. jul 2015, 00:21

Jesper Schmidt skrev:
Kristian60 skrev:
Funky skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg sad 10 meter fra liniedommeren. Det var helt tydeligt at han så episoden. Enevoldsen som varmede op var også henne og fortælle han hvad han mente om hans præstation. Det var helt groteskt.
VAR der offside ved Billes stolpeskud? For i så fald, så er det samme liniedommer, som åbenbart havde en rigtig dårlig dag på kontoret.
Ja der var. En halv til en hel meter.
At dømme udfra det screenshot Pastorius har postet andetsteds herinde mener jeg ikke der var offside, i bedste fald var den tvivlsom og på kanten.
Paa det screenshot fremgaar det da ganske tydeligt, at der var tykt offside. Det var muligvis ikke nemt at spotte live for linjevogteren, men paa det sammendrag AaB har lagt op kan der ikke vaere tvivl
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Pastorius » 22. jul 2015, 02:28

Trickster skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Kristian60 skrev:
Funky skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg sad 10 meter fra liniedommeren. Det var helt tydeligt at han så episoden. Enevoldsen som varmede op var også henne og fortælle han hvad han mente om hans præstation. Det var helt groteskt.
VAR der offside ved Billes stolpeskud? For i så fald, så er det samme liniedommer, som åbenbart havde en rigtig dårlig dag på kontoret.
Ja der var. En halv til en hel meter.
At dømme udfra det screenshot Pastorius har postet andetsteds herinde mener jeg ikke der var offside, i bedste fald var den tvivlsom og på kanten.
Paa det screenshot fremgaar det da ganske tydeligt, at der var tykt offside. Det var muligvis ikke nemt at spotte live for linjevogteren, men paa det sammendrag AaB har lagt op kan der ikke vaere tvivl
Nej, der gør ikke. Jeg kan ikke fange det nøjagtige tidspunkt hvor bolden slipper foden med den framerate min optagelse har. Mit screenshot er en brøkdel af et sekund efter der er afleveret. Jeg har kørt klippet rigtig mange gange, og jeg kan ikke afgøre om der er offside eller ej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2015, 03:44

Trickster skrev: Paa det screenshot fremgaar det da ganske tydeligt, at der var tykt offside. Det var muligvis ikke nemt at spotte live for linjevogteren, men paa det sammendrag AaB har lagt op kan der ikke vaere tvivl
Jeg synes bestemt ikke der er tydeligt og klart offside. Det er ekstremt svært at se hvordan spillerne står i forhold til hinanden med de linser som bruges, men jeg har markeret en tværgående linje som tydeligt kan ses i græsset - igen, det er svært at give et præcist billede selv når man sammenligner med stregerne på banen, men jeg vurderer dem til at være meget tæt på at være på linje. Iøvrigt en virkelig skidt placeret KEP i situationen, han skulle selvfølgelig have placeret sig længere fremme i banen.

Bemærk forresten også linjedommerens perfekte placering, og blikket direkte mod offsidelinjen... han bør altså have kunnet se den korrekt, synes man.

Billede

Af en eller anden grund vises mit uploadede billede ikke http://postimg.org/image/w7mtuiqar/

Besvar