Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Califfen » 22. jul 2015, 09:06

Jesper Schmidt skrev:
9520AaB skrev:Følgende er fra Jan Carlsen - tipsbladets anerkendte internationale dommerbedømmer. Jeg stillede spørgsmål vedr udvisning og straffekendelse(manglende).

Jeg så selv kampen på TV, gående lidt frem og tilbage mellem andre gøremål, og der var godt nok gang i den. Vi har generelt rent fodboldmæssigt fået en rigtig lovende 1. runde i superligaen, synes jeg. Jeg ville nu ikke strække mig så langt som til at kalde det klokkeklare fejlkendelser - i hvert fald ikke uden at have hørt dommer og linjedommer, hvad de egentlig har oplevet. Nogle gange viser TV jo ikke det hele (eller noget andet - fra en anden vinkel).

Ved nr. 1 hæfter jeg mig ved, at der sker ufattelig meget mellem van Buren og Kenneth Emil på meget kort tid. Der er en kontakt først (som jeg ikke synes er til straffe), så siger / råber KEP et eller andet direkte til VB, der får ham til at reagere med at puffe, KEP falder, som er han blevet skudt, men får lige sendt en arm op i retning af VBs ansigt uden at ramme osv osv. Så det er ikke 'ulv og lam' vi har med at gøre her - derfor vigtigt at vide, hvad dommerne har set (det kan være mere eller mindre, end kameraerne har fanget).

Ved nr. 2 er det afgørende, om handlingen / benspændet er med vilje. Er det det, er der straffe - vælter MJ og derved tilfældigt bringer Helenius til fald, er det gratis. Jeg synes ikke, at den er sort/hvid, snarere meget grå - så igen vigtigt at høre, hvad der er set 'i banehøjde'.
WTF - er der nu ikke frispark længere, hvis bare det ikke er med vilje?
Den faldt jeg også over. Vanvittigt sagt!

Det lyder som det sædvanlige pis med at dommerne beskytter hinanden. Ligesom man ser Kim Milton gøre det på 3+ under motw

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2015, 13:56

Iøvrigt er det ret nemt at mundaflæse KEP i et af klippene på onside.dk... Van Buren er på vej væk, men bliver ved med at gestikulere mod dommeren og det irriterer tydeligvis KEP som siger/råber "Fuck da af med dig mand", hvorefter Van Buren umotiveret vender sig om og skubber KEP i brystkassen. KEP falder da let, men så er det heller ikke værre, der er på ingen måde tale om film synes jeg. Det eneste jeg kan få øje på KEP gør "rigtigt" forkert i hele situationen er det som ligner et slag da han falder bagover, men omvendt er det en helt normal reaktion at armene ryger frem hvis man bliver skubbet bagover, det er svært at sige om det er bevidst.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Buzz Killington » 22. jul 2015, 14:27

Jesper Schmidt skrev:Iøvrigt er det ret nemt at mundaflæse KEP i et af klippene på onside.dk... Van Buren er på vej væk, men bliver ved med at gestikulere mod dommeren og det irriterer tydeligvis KEP som siger/råber "Fuck da af med dig mand", hvorefter Van Buren umotiveret vender sig om og skubber KEP i brystkassen. KEP falder da let, men så er det heller ikke værre, der er på ingen måde tale om film synes jeg. Det eneste jeg kan få øje på KEP gør "rigtigt" forkert i hele situationen er det som ligner et slag da han falder bagover, men omvendt er det en helt normal reaktion at armene ryger frem hvis man bliver skubbet bagover, det er svært at sige om det er bevidst.
Tror du skal overveje betydningen af det ord Smitty :P
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2015, 15:04

Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Iøvrigt er det ret nemt at mundaflæse KEP i et af klippene på onside.dk... Van Buren er på vej væk, men bliver ved med at gestikulere mod dommeren og det irriterer tydeligvis KEP som siger/råber "Fuck da af med dig mand", hvorefter Van Buren umotiveret vender sig om og skubber KEP i brystkassen. KEP falder da let, men så er det heller ikke værre, der er på ingen måde tale om film synes jeg. Det eneste jeg kan få øje på KEP gør "rigtigt" forkert i hele situationen er det som ligner et slag da han falder bagover, men omvendt er det en helt normal reaktion at armene ryger frem hvis man bliver skubbet bagover, det er svært at sige om det er bevidst.
Tror du skal overveje betydningen af det ord Smitty :P
Ikke enig.

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=umotiveret

I dette tilfælde er det betydning 2, som er gældende ;)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Buzz Killington » 22. jul 2015, 15:34

Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Iøvrigt er det ret nemt at mundaflæse KEP i et af klippene på onside.dk... Van Buren er på vej væk, men bliver ved med at gestikulere mod dommeren og det irriterer tydeligvis KEP som siger/råber "Fuck da af med dig mand", hvorefter Van Buren umotiveret vender sig om og skubber KEP i brystkassen. KEP falder da let, men så er det heller ikke værre, der er på ingen måde tale om film synes jeg. Det eneste jeg kan få øje på KEP gør "rigtigt" forkert i hele situationen er det som ligner et slag da han falder bagover, men omvendt er det en helt normal reaktion at armene ryger frem hvis man bliver skubbet bagover, det er svært at sige om det er bevidst.
Tror du skal overveje betydningen af det ord Smitty :P
Ikke enig.

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=umotiveret

I dette tilfælde er det betydning 2, som er gældende ;)
Tjae, ok. Vi er nok bare uenige om hvorvidt "fuck da af med dig mand" tæller som en motivation her. Peace.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2015, 16:47

Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Iøvrigt er det ret nemt at mundaflæse KEP i et af klippene på onside.dk... Van Buren er på vej væk, men bliver ved med at gestikulere mod dommeren og det irriterer tydeligvis KEP som siger/råber "Fuck da af med dig mand", hvorefter Van Buren umotiveret vender sig om og skubber KEP i brystkassen. KEP falder da let, men så er det heller ikke værre, der er på ingen måde tale om film synes jeg. Det eneste jeg kan få øje på KEP gør "rigtigt" forkert i hele situationen er det som ligner et slag da han falder bagover, men omvendt er det en helt normal reaktion at armene ryger frem hvis man bliver skubbet bagover, det er svært at sige om det er bevidst.
Tror du skal overveje betydningen af det ord Smitty :P
Ikke enig.

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=umotiveret

I dette tilfælde er det betydning 2, som er gældende ;)
Tjae, ok. Vi er nok bare uenige om hvorvidt "fuck da af med dig mand" tæller som en motivation her. Peace.
Hehe ok, nå på den måde :) Jamen det kan du da måske have ret i, men jeg forstår det nu mere som om KEP siger det for sig selv, altså sådan "nej nu må du satme stoppe mand" agtigt. Han går vel heller ikke udfra at Van Buren taler dansk, og han har måske også bare hørt ordet fuck...hvem ved. Under alle omstændigheder er der jo ikke tale om en tilsvining eller noget, synes jeg.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Trickster » 22. jul 2015, 17:24

Jesper Schmidt skrev:
Trickster skrev: Paa det screenshot fremgaar det da ganske tydeligt, at der var tykt offside. Det var muligvis ikke nemt at spotte live for linjevogteren, men paa det sammendrag AaB har lagt op kan der ikke vaere tvivl
Jeg synes bestemt ikke der er tydeligt og klart offside. Det er ekstremt svært at se hvordan spillerne står i forhold til hinanden med de linser som bruges, men jeg har markeret en tværgående linje som tydeligt kan ses i græsset - igen, det er svært at give et præcist billede selv når man sammenligner med stregerne på banen, men jeg vurderer dem til at være meget tæt på at være på linje. Iøvrigt en virkelig skidt placeret KEP i situationen, han skulle selvfølgelig have placeret sig længere fremme i banen.

Bemærk forresten også linjedommerens perfekte placering, og blikket direkte mod offsidelinjen... han bør altså have kunnet se den korrekt, synes man.

Billede

Af en eller anden grund vises mit uploadede billede ikke http://postimg.org/image/w7mtuiqar/
Der er ikke tydelig offside, og det er bestemt en situation, der er svær at afgøre live. Men her dagene efter med langsomme gengivelser og billeder synes jeg godt man kan se, at Billes skulder og fod er offside. Den er ikke ligeså tyk, som jeg ved første øjekast troede den var, men jeg synes den er der
Hair is not a right: it´s a privilege!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2015, 17:37

Trickster skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Trickster skrev: Paa det screenshot fremgaar det da ganske tydeligt, at der var tykt offside. Det var muligvis ikke nemt at spotte live for linjevogteren, men paa det sammendrag AaB har lagt op kan der ikke vaere tvivl
Jeg synes bestemt ikke der er tydeligt og klart offside. Det er ekstremt svært at se hvordan spillerne står i forhold til hinanden med de linser som bruges, men jeg har markeret en tværgående linje som tydeligt kan ses i græsset - igen, det er svært at give et præcist billede selv når man sammenligner med stregerne på banen, men jeg vurderer dem til at være meget tæt på at være på linje. Iøvrigt en virkelig skidt placeret KEP i situationen, han skulle selvfølgelig have placeret sig længere fremme i banen.

Bemærk forresten også linjedommerens perfekte placering, og blikket direkte mod offsidelinjen... han bør altså have kunnet se den korrekt, synes man.

Billede

Af en eller anden grund vises mit uploadede billede ikke http://postimg.org/image/w7mtuiqar/
Der er ikke tydelig offside, og det er bestemt en situation, der er svær at afgøre live. Men her dagene efter med langsomme gengivelser og billeder synes jeg godt man kan se, at Billes skulder og fod er offside. Den er ikke ligeså tyk, som jeg ved første øjekast troede den var, men jeg synes den er der
Hæng mig ikke op på det, men jeg er ret sikker på offside måles ved brystkassen. Men det er nu da også ligegyldigt, jeg ville bare lige give det billede som indspark, for jeg så det også som en tydelig offside i første omgang da jeg så kampen. Tv billederne synes jeg bliver sværere og sværere at bruge som sandhedsviner i offsidesituationer, for deres vidvinkler, kraftige zoomlinser, eller hvad pokker det er de benytter sig af, kommer til til at give nogle ret forvanskede billeder hvor det er svært at se linjerne på tværs af banen, selv når man sammenligner med linjerne i græsset.

I den her situation er det eneste vi kan konkludere med sikkerhed vel at den er tæt, synes jeg.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Califfen » 22. jul 2015, 18:13

Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Iøvrigt er det ret nemt at mundaflæse KEP i et af klippene på onside.dk... Van Buren er på vej væk, men bliver ved med at gestikulere mod dommeren og det irriterer tydeligvis KEP som siger/råber "Fuck da af med dig mand", hvorefter Van Buren umotiveret vender sig om og skubber KEP i brystkassen. KEP falder da let, men så er det heller ikke værre, der er på ingen måde tale om film synes jeg. Det eneste jeg kan få øje på KEP gør "rigtigt" forkert i hele situationen er det som ligner et slag da han falder bagover, men omvendt er det en helt normal reaktion at armene ryger frem hvis man bliver skubbet bagover, det er svært at sige om det er bevidst.
Tror du skal overveje betydningen af det ord Smitty :P
Ikke enig.

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=umotiveret

I dette tilfælde er det betydning 2, som er gældende ;)
Tjae, ok. Vi er nok bare uenige om hvorvidt "fuck da af med dig mand" tæller som en motivation her. Peace.
Hehe ok, nå på den måde :) Jamen det kan du da måske have ret i, men jeg forstår det nu mere som om KEP siger det for sig selv, altså sådan "nej nu må du satme stoppe mand" agtigt. Han går vel heller ikke udfra at Van Buren taler dansk, og han har måske også bare hørt ordet fuck...hvem ved. Under alle omstændigheder er der jo ikke tale om en tilsvining eller noget, synes jeg.
Jeg tror også I er uenige om hvorvidt det er Van Buurens "vending" eller Van Buurens "skub" der er umotiveret.

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 541
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Trickster » 22. jul 2015, 18:15

Jesper Schmidt skrev:
Trickster skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Trickster skrev: Paa det screenshot fremgaar det da ganske tydeligt, at der var tykt offside. Det var muligvis ikke nemt at spotte live for linjevogteren, men paa det sammendrag AaB har lagt op kan der ikke vaere tvivl
Jeg synes bestemt ikke der er tydeligt og klart offside. Det er ekstremt svært at se hvordan spillerne står i forhold til hinanden med de linser som bruges, men jeg har markeret en tværgående linje som tydeligt kan ses i græsset - igen, det er svært at give et præcist billede selv når man sammenligner med stregerne på banen, men jeg vurderer dem til at være meget tæt på at være på linje. Iøvrigt en virkelig skidt placeret KEP i situationen, han skulle selvfølgelig have placeret sig længere fremme i banen.

Bemærk forresten også linjedommerens perfekte placering, og blikket direkte mod offsidelinjen... han bør altså have kunnet se den korrekt, synes man.

Billede

Af en eller anden grund vises mit uploadede billede ikke http://postimg.org/image/w7mtuiqar/
Der er ikke tydelig offside, og det er bestemt en situation, der er svær at afgøre live. Men her dagene efter med langsomme gengivelser og billeder synes jeg godt man kan se, at Billes skulder og fod er offside. Den er ikke ligeså tyk, som jeg ved første øjekast troede den var, men jeg synes den er der
Hæng mig ikke op på det, men jeg er ret sikker på offside måles ved brystkassen. Men det er nu da også ligegyldigt, jeg ville bare lige give det billede som indspark, for jeg så det også som en tydelig offside i første omgang da jeg så kampen. Tv billederne synes jeg bliver sværere og sværere at bruge som sandhedsviner i offsidesituationer, for deres vidvinkler, kraftige zoomlinser, eller hvad pokker det er de benytter sig af, kommer til til at give nogle ret forvanskede billeder hvor det er svært at se linjerne på tværs af banen, selv når man sammenligner med linjerne i græsset.

I den her situation er det eneste vi kan konkludere med sikkerhed vel at den er tæt, synes jeg.
Jeg er næsten helt enig, udover det med offside reglen. Som jeg husker det, så vurderes en offside ud fra spilbare dele af kroppen. Dvs. en fod eller skulder kan sagtens være offside, mens flagrende arme og hænder selvfølgelig ikke kan dømmes offside. Det bør være mulig at finde den konkrete regel på DBUs hjemmeside eller lignende - jeg kigger efter den senere i aften
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af Kunji » 22. jul 2015, 19:56

Det er korrekt. Arme tæller ikke med i definitionen.
Fodboldloven skrev:I definitionen af offside-position vil ’nærmere modspillernes mållinje’ sige, at en del af spillerens hoved, krop eller fødder er nærmere modspillernes mållinje end både bolden og næstsidste modspiller. Arme er ikke omfattet af denne definition.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd AaB-Esbjerg 20/7-15

Indlæg af mich1596 » 23. jul 2015, 01:21

Men jeg synes også, at AaB-spillerne forsømte at lægge pres på dommer[quote][/quote]
Efter min bedste overbevisning er det her vores minimerede stadion slår igennem max.....intet pres fra " i gennemsnit 6-7-8 000 tilskurere.
hvoraf 3000 sidder på Weber og en 5-600 på øst og alle "max1500 i hjøjnet ved familie afsnittet.....det virker bare ikke intimiderende. Og skræmmer hverken dommere eller modstanderens spillere :(
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Besvar