Største AaB live-oplevelse

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Største AaB live-oplevelse

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. jul 2015, 11:31

Hvad man opfatter som den største stadionoplevelse afhænger af mange ting. Fx ens alder, hvor man var i livet, hvem man var afsted med osv.

For mig er der én kamp, som overgår dem alle. Femte spillerunde i den første mesterskabssæson, som for mig er AaB's endegyldige enkeltstående skridt ind i toppen af dansk fodbold. Efter max.point og sprudlende angrebsfodbold i de fire første runder skulle mediernes darlings fra Brøndby bydes op til dans i Aalborg. Lang over 20.00 tilskuere fyldte stadion op helt ind til kridtstregerne, tusindvis stod udenfor, vejret var perfekt, stemningen guddommelig og resultatet 4-1 en magtdemonstration - selvom TV2's reporter Elkjær langt ind i anden halvleg mente, at de gule var et klart bedre hold.

Link findes her:

http://m.youtube.com/watch?v=mvFv9n5QXL0

Hvad er jeres bud?

Mine andre bud - som jo skyldes at jeg ikke har boet i Jylland i to mesterskabssæsoner - er

- AaB-AGF 4-0 i samme sæson,
- AaB-La Coruna i starten af 90'erne (1-0 på Thorsts langskud mod Bebeto og co.)
- Champions Leagues hjemme mod Panathinaikos i 1995 (første danske CL-sejr)
- CL ude mod Man. U. i 2008
- CL hjemme mod Villareal i 2008,
- EL-kval. hjemme mod Sampdoria i 2007,
- Og fra The Double-sæsonen selvfølgelig pokalfinalen (vild stemning) og 4-2 ude over Farum.
Fodbold skal ses med hjertet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af FlæskeFrank » 20. jul 2015, 11:40

4-1 kampen mod Brøndby står klar i erindring, enig.

Kampen mod Deportivo i starten af '90'erne står også meget klart. Regnvejr og stå Thorst mål.

Men på listen vil jeg nu også have 3-0 kampen mod Deportivo i 2009. At køre hjem fra Aalborg ved midnatstide alene og ingen i bilen hjem til Middelfart at kunne dele den fantastiske sejr står også lysende klart.

Pokalfinalen sidste år bør nok være favoritten alligevel. Man kunne til kampen virkelig mærke 40 års forbandelse blive brudt. Og måden. Jo den skal have den min stemme. Den havde det hele, så mange års ydmygelser og så ender vi alligevel øverst med godt spil og afviklet over en kamp.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Gamen » 20. jul 2015, 11:51

Jeg hælder meget til kampen ude mod Manchester U. eller pokalfinalen sidste år - mest af alt fordi det er de mest surrealistiske oplevelser jeg har haft med AaB. De dage hvor alting går op i en højere enhed, og man får noget med hjem der ikke bare reducerer alt andet i livet til noget fuldstændigt ligegyldigt i momentet, men også bliver i kroppen som en følelse man altid kan fornemme og blive rørstrømskt ved at tænke på igen, og igen, og igen år efter. Det er præcis dér fodbold bliver større end alt andet.

Men i stedet vælger jeg en kamp hvor der ikke nødvendigvis var pakket på stadion, og vejret ikke var godt, men en kamp som i dén grad satte en tyk streg under at vi faktisk godt kan i Aalborg. Jeg har dog aldrig oplevet samme elektriske stemning siden da, og den dag i dag står det for mig som et pejlemærke for hvordan det KUNNE være, hvis vi fik genskabt ånden omkring dét at gå på stadion. Særligt på Vesttribunen, men også i høj grad på de andre tribuner.
Jeg taler selvfølgelig om hjemmekampen mod Sampdoria i den daværende UEFA Cup. Aldrig har jeg oplevet at hele stadion nærmest i samtlige 90 minutter har stået op, buhet et hold i dén grad ud af banen og tilsvarende jublet som ved en scoring, hver gang vores spillere tacklede italienerne eller de mistede bolden. Det var som 5 minutters ekstrem overlevelseskamp spredt ud over 90 minutter.

Stadion var ikke fyldt.
Det øsregnede.
Vi skabte max. 2 chancer i hele kampen, og var hensat til spil på egen halvdel det meste af kampen.
Men stemningen var unik. Det var så tilpas dårligt vejr, at det var de helt rigtige mennesker der var kommet på stadion.
Jeg glemmer ikke den kamp. Men jeg tror desværre ikke at vi får samme stemning at opleve, med en decimeret Vesttribune og færre syngende fans end nogensinde før.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 20. jul 2015, 12:22

FlæskeFrank skrev:4-1 kampen mod Brøndby står klar i erindring, enig.

Kampen mod Deportivo i starten af '90'erne står også meget klart. Regnvejr og stå Thorst mål.

Men på listen vil jeg nu også have 3-0 kampen mod Deportivo i 2009. At køre hjem fra Aalborg ved midnatstide alene og ingen i bilen hjem til Middelfart at kunne dele den fantastiske sejr står også lysende klart.

Pokalfinalen sidste år bør nok være favoritten alligevel. Man kunne til kampen virkelig mærke 40 års forbandelse blive brudt. Og måden. Jo den skal have den min stemme. Den havde det hele, så mange års ydmygelser og så ender vi alligevel øverst med godt spil og afviklet over en kamp.
Ja, 3-0-sejren over La Coruna og så 3-1 ude så langt fremme i Europa League er et af de største fanske klubresultater nogensinde. Det er der slet ikke givet kredit nok for. Desværre så jeg ikke afklædning af La Coruna live, hvilket var kriterier for min liste. Ville ønske jeg havde været der.
Fodbold skal ses med hjertet!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af 9800 » 20. jul 2015, 12:57

Uden tvivl pokalfinalen 2014. Efter tre pokalfinaler mod OB (to samme år) en mod AB, en mod Viborg og to mod FCK vandt vi endelig!
Jeg troede ikke på det før Søren F scorede til 4-1, og jeg brød spontant ud i tårer. Jeg havde mine bedste kammerater og min 10 årige søn med, som reagerer ved at slå armene omkring mig og sige "jeg forstår dig godt far"

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Califfen » 20. jul 2015, 13:30

Jeg har aldrig forstået hvorfor 2-2 kampen mod Man Utd står i så høj kurs blandt de fedeste største AaB-resultater/oplevelser.
Man Utd var inden kampen allerede kvalificeret til 1/8 finalen. Vi var inden kampen allerede kvalificeret til UEFA Cuppen.
Bevares, 2-2 på Old Trafford er selvfølgelig flot under alle omstændigheder, men der manglede lige den sidste nerve for at, jeg kan rangere kampen højere.. Muligvis bunder det i det store antal af Utd-fans blandt AaB-supportere, at den kamp er blevet hypet så meget. Jeg ved det ikke.

Sampdoria-kampen er klart blandt mine favoritter. Gamen forklarede det meget godt. Helt fantastisk stemning og spænding i samtlige 90 minutter. Milepælen i at være det første danske hold til at slå et italiensk hold ud, gjorde den kamp ekstra vild!

2-1 over Celtic var også stor efter min mening. Igen vægter jeg meget betydningen af resultatet i min bedømmelse. Det var denne sejr der sikrede os tredjepladsen i cl-gruppen. Men det var squ også fedt måden hvorpå vi vandt på. Kommer tilbage efter at have været bagud og vinder på et ret komisk selvmål. Fremragende aften.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Yankee » 20. jul 2015, 14:01

Der er aldrig noget der for mig kommer op på siden af nærdødsoplevelsen i Parken i 2011. Det er den største rutsjebanetur og den største jubelscene, jeg nogensinde har oplevet.

Pokalfinalen og kampen i Slagelse sidste år er dog også tæt på - ligesom jeg med stor glæde husker udesejrene i Herning 2014 og Brøndby 2008+1999. Alle tre var de kampe hvor det gik op for mig at vi rent faktisk kunne blive danmarksmestre - og på en måde var en større optur end de respektive guldfejringer.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. jul 2015, 14:09

AaB 85 95 99 08 skrev:Hvad man opfatter som den største stadionoplevelse afhænger af mange ting. Fx ens alder, hvor man var i livet, hvem man var afsted med osv.

For mig er der én kamp, som overgår dem alle. Femte spillerunde i den første mesterskabssæson, som for mig er AaB's endegyldige enkeltstående skridt ind i toppen af dansk fodbold. Efter max.point og sprudlende angrebsfodbold i de fire første runder skulle mediernes darlings fra Brøndby bydes op til dans i Aalborg. Lang over 20.00 tilskuere fyldte stadion op helt ind til kridtstregerne, tusindvis stod udenfor, vejret var perfekt, stemningen guddommelig og resultatet 4-1 en magtdemonstration - selvom TV2's reporter Elkjær langt ind i anden halvleg mente, at de gule var et klart bedre hold.

Link findes her:

http://m.youtube.com/watch?v=mvFv9n5QXL0

Hvad er jeres bud?

Mine andre bud - som jo skyldes at jeg ikke har boet i Jylland i to mesterskabssæsoner - er

- AaB-AGF 4-0 i samme sæson,
- AaB-La Coruna i starten af 90'erne (1-0 på Thorsts langskud mod Bebeto og co.)
- Champions Leagues hjemme mod Panathinaikos i 1995 (første danske CL-sejr)
- CL ude mod Man. U. i 2008
- CL hjemme mod Villareal i 2008,
- EL-kval. hjemme mod Sampdoria i 2007,
- Og fra The Double-sæsonen selvfølgelig pokalfinalen (vild stemning) og 4-2 ude over Farum.

Jeg er for en gangs skyld 100% enig med dig ;)

Kampen mod Brøndby er noget af det der står mest lysende stadig fra den periode i mit liv. Det var en af de kampe som man aldrig glemmer, hvis man var tilstede, og den havde den der mærkelige stemning af storhed, allerede inden kampen startede - man kunne mærke det ville være noget specielt. Da vi scorede det første mål stod jeg og en kammerat stadig i kø under østtribunen sammen med tusindvis andre, og lige præcist det øjeblik er måske i virkeligheden den AaB-live oplevelse som altid vil stå klarest for mig... at opleve hvordan flere tusind mennesker eksploderede i jubel, da det efterhånden går op for folk hvad der er sket inde på stadion, hvor man samtidig stod og havde ingen anelse om man overhovedet ville komme ind og se kampen - surrealistisk er det eneste som dækker det.

Og så synet da man endelig nåede ind på stadion, med folk siddende på tagene, i lysmasterne og på græsset helt ind mod kridtstregen. Det var helt vanvittigt så mange vi var den aften, og heldigt det gamle stadion hold til presset. Det officielle tilskuertal var godt 20.000... men vi var mange flere den dag, også langt flere end stadion egentlig kunne rumme.

- Kampen? Jeg så vist Brøndbys mål, ellers lykkedes det så vidt jeg husker aldrig at se ret meget af banen... men det var nu også ligegyldigt.

Nr. 2 på min liste må være Høje Bøge Stadion i 85, folkevandringen mod det lille stadion i skoven, og selvfølgelig resultatet, forløsningen og oprykningen til den bedste række... dengang var det ekstremt stort, og for AaB i nyere tid også en af de allerstørste milepæle.

EDIT: Iøvrigt skal der da lige ryge en stor Jeppe Curth afsted til Asger for at lægge dette og de andre klassiske AaB indslag ud, jeg har ikke set de her lange sammendrag før på nettet... fedt at at gense dem :thumbsup:

Gamen

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Gamen » 20. jul 2015, 14:39

Califfen skrev:Jeg har aldrig forstået hvorfor 2-2 kampen mod Man Utd står i så høj kurs blandt de fedeste største AaB-resultater/oplevelser.
Man Utd var inden kampen allerede kvalificeret til 1/8 finalen. Vi var inden kampen allerede kvalificeret til UEFA Cuppen.
Bevares, 2-2 på Old Trafford er selvfølgelig flot under alle omstændigheder, men der manglede lige den sidste nerve for at, jeg kan rangere kampen højere.. Muligvis bunder det i det store antal af Utd-fans blandt AaB-supportere, at den kamp er blevet hypet så meget. Jeg ved det ikke.
Jeg elsker fodbold, men jeg kommer aldrig til hverken at følge eller have sympati for andre end AaB. For mig er en stor del af minderne omkring AaB, også hvem de skabes sammen med. For mig betyder det intet hvad facit var inden kampen. Hele optakten, det store indryk af folk fra nær og fjern, at føre ved pausen på Old Trafford... Det var ekstatisk. Jeg ringede selv hjem og tudbrølede i pausen. Jeg så folk stå fuldstændig forstenede omkring mig. Krammede et tyve-tal personer jeg ikke kendte. Hi-fivede kørestolsbrugere, der havde fået pladser foran vores afsnit og sidst i 1. halvleg vendte sig om for at se på os fremfor kampen.
Havde inviteret venner fra Stockholm, der 6 år tidligere havde stået i en regn af kartofler med barberblade i, samt urin-bomber, i Beograd mod Partizan og set deres hold tabe 0-4. De var om muligt endnu mere måbende, da vi kom foran inden pausen. Det hele var surrealistisk udover det sædvanlige.

Jo, United ude var helt sikkert også noget specielt.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af limey » 20. jul 2015, 18:43

I mine øjne er det også en kamp imellem 4-1 sejren over Brøndby og Sampdoriakampen. 2-2 kampen imod Villareal og sejren over Celtic ligger lidt under. Ja, og så kampen imod NB i firserne som var den første kamp jeg så på stadion. 17.000 tilskuere til en kamp i 3. division. Det var sgu en oplevelse for en lille knajt som jeg.

BoomZ0R
Allstar
Allstar
Indlæg: 1105
Tilmeldt: 22. mar 2009, 00:33

Indlæg af BoomZ0R » 20. jul 2015, 19:54

3-0 over Deportivo La Coruna var min første rigtige kamp, som 'fan'. Helt unik oplevelse for mig!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Hanga » 20. jul 2015, 21:44

Det er umuligt at udnævne en enkelt oplevelse som den største. Mange gode bud er allerede nævnt.

Jeg vil dog smide Tottenham away ind i puljen. Det var den første rigtige europæiske udebanetur som Aalborg var på i mange mange år. Folk hungrede efter den og stemningen var intet mindre end formidabel hele dagen. Fra pubberne åbnede inde i centrum til et godt stykke efter kampen, var der fuld knald på hos samtlige rød hvide. Aldrig har vi repræsenteret AaB og dansk fankultur bedre end vi gjorde den dag. Der var ingen problemer eller ballade, bare fuld knald på og positiv stemning hele vejen. En tribune-præstation der også kastede anerkendelse af sig fra hjemmeholdet og dets tilskuere.

Selvom vi endte med at tabe, var det en fantastisk oplevelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af sulakvelidze » 21. jul 2015, 12:17

AaB 85 95 99 08 skrev:Hvad man opfatter som den største stadionoplevelse afhænger af mange ting. Fx ens alder, hvor man var i livet, hvem man var afsted med osv.

For mig er der én kamp, som overgår dem alle. Femte spillerunde i den første mesterskabssæson, som for mig er AaB's endegyldige enkeltstående skridt ind i toppen af dansk fodbold. Efter max.point og sprudlende angrebsfodbold i de fire første runder skulle mediernes darlings fra Brøndby bydes op til dans i Aalborg. Lang over 20.00 tilskuere fyldte stadion op helt ind til kridtstregerne, tusindvis stod udenfor, vejret var perfekt, stemningen guddommelig og resultatet 4-1 en magtdemonstration - selvom TV2's reporter Elkjær langt ind i anden halvleg mente, at de gule var et klart bedre hold.

Link findes her:

http://m.youtube.com/watch?v=mvFv9n5QXL0

Hvad er jeres bud?

Mine andre bud - som jo skyldes at jeg ikke har boet i Jylland i to mesterskabssæsoner - er

- AaB-AGF 4-0 i samme sæson,
- AaB-La Coruna i starten af 90'erne (1-0 på Thorsts langskud mod Bebeto og co.)
- Champions Leagues hjemme mod Panathinaikos i 1995 (første danske CL-sejr)
- CL ude mod Man. U. i 2008
- CL hjemme mod Villareal i 2008,
- EL-kval. hjemme mod Sampdoria i 2007,
- Og fra The Double-sæsonen selvfølgelig pokalfinalen (vild stemning) og 4-2 ude over Farum.
Det der youtube-klip er jo selve svaret på, hvorfor internettet blev opfundet. For satan, en gensyn af de fede!

Den Brøndby-kamp er svær at komme udenom, men det er en tidligere Brøndby-kamp også for mig: 4-0 i 1992 få dage efter, at Brøndby-træner Morten Olsen havde sagt, at Brøndby ikke ville tabe mere i foråret. Ib Simonsen hoppede næsten lige så højt som en ølkasse og headede AaB foran, og siden scorede Peter Møller tre gange i en ydmygelse af Brøndby.

Den tangerer dog ikke kampen fra 1994. 4-1 over TV2's kæledægger, der mødte op med seks jyder i startopstillingen og som bagefter forlangte ny kamp, fordi tilskuerne generede dem. Jeg tror, at mange AaB-tilhængeres naturlige had til klubben fra Pestegnen blev født i de dage.

Deportivo i 1993 står også som noget ekstraordinært for mig. En blæsende aften med silende regn, elektrisk stemning i betonen og 1-0 over et verdensklassehold, der lige havde rundbarberet Real Madrid (eller var det FC Barcelona?) med 4-0 i den spanske liga. Ingen troede, at AaB's sejr rakte til at gå videre, hvad den jo heller ikke var i nærheden af. Men sejren var en vaskeægte sensation og blev sikret på et Søren Thorst-hug, en pragtkamp af Thomas Gill og med en fightervilje hos spillerne og et samspil med tilskuerne, jeg ikke kan mindes i nogen anden AaB-kamp.

Men...intet slår The Double-triumfen med pokalfinalen sidste år. Af en eller anden grund bliver jeg ved med at tænke, at kampen endte 4-1. Måske fordi de sidste minutter bare tågede ud i en ren lykkerus for mig, så jeg ikke ænsede FCK's reducering til sidst. At stå i Parken få dage efter fjerde DM-titel og se sit hold smadre FCK foran ufatteligt mange AaB-tilhængere, er bare en oplevelse, man ikke kan forvente mere end en gang i livet. Jeg gør ikke.

Og så synes jeg egentlig, at kampen mod AGF i sidste runde af den sæson også fortjener at bliver fremhævet. For hvor var det dog en lækker fornemmelse at tage på stadion med vished om stopfyldte tribuner og et AaB-hold, der havde to pokaler at vise frem. Der er ubehagelig spænding i nok så mange kampe, så det er også værd at glæde sig over dem, der alene bliver husket for ægte glæde og forløsning uanset resultatet. Som jo så også blev, som det skulle være.

Brugeravatar
Søndergaard
1. div
1. div
Indlæg: 327
Tilmeldt: 19. jul 2005, 21:44

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Søndergaard » 21. jul 2015, 19:08

Hanga skrev:Det er umuligt at udnævne en enkelt oplevelse som den største. Mange gode bud er allerede nævnt.

Jeg vil dog smide Tottenham away ind i puljen. Det var den første rigtige europæiske udebanetur som Aalborg var på i mange mange år. Folk hungrede efter den og stemningen var intet mindre end formidabel hele dagen. Fra pubberne åbnede inde i centrum til et godt stykke efter kampen, var der fuld knald på hos samtlige rød hvide. Aldrig har vi repræsenteret AaB og dansk fankultur bedre end vi gjorde den dag. Der var ingen problemer eller ballade, bare fuld knald på og positiv stemning hele vejen. En tribune-præstation der også kastede anerkendelse af sig fra hjemmeholdet og dets tilskuere.

Selvom vi endte med at tabe, var det en fantastisk oplevelse.
Tak, Hanga, den kamp er nemlig bestemt værd at nævne. Stemningen var elektrisk før, under og efter. Fællesmarch på vej til kampkog p ogpubstemningen med afsindigt mange, fulde, glade AaB-fans der sang og sang, har jeg ikke prøvet siden. Og så bare stemningen under kampen... Husker det som vi sang i 90 minutter.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Corona » 21. jul 2015, 19:56

De tre første der lige dukker op.

2007: AaB - Samdoria (0-0)

2008: Viborg - AaB (0-1)

2011: Hele forårssæsonen.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Klaus » 21. jul 2015, 21:54

Hanga skrev:Det er umuligt at udnævne en enkelt oplevelse som den største. Mange gode bud er allerede nævnt.

Jeg vil dog smide Tottenham away ind i puljen. Det var den første rigtige europæiske udebanetur som Aalborg var på i mange mange år. Folk hungrede efter den og stemningen var intet mindre end formidabel hele dagen. Fra pubberne åbnede inde i centrum til et godt stykke efter kampen, var der fuld knald på hos samtlige rød hvide. Aldrig har vi repræsenteret AaB og dansk fankultur bedre end vi gjorde den dag. Der var ingen problemer eller ballade, bare fuld knald på og positiv stemning hele vejen. En tribune-præstation der også kastede anerkendelse af sig fra hjemmeholdet og dets tilskuere.

Selvom vi endte med at tabe, var det en fantastisk oplevelse.
Helt enig. Tottenham var en fantastisk oplevelse. 4-1 sejren da vi vandt det første mesterskab var måske nok større. Men helhedsoplevelsen i London var godt nok fantastisk :cheers:

Brugeravatar
Mogensen
1. div
1. div
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. jun 2007, 17:42
Geografisk sted: Br.slev

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Mogensen » 22. jul 2015, 09:34

AaB - Man City 2-2 husker stadig mine ben der rystede i overtiden
Celtic og Villarreal hjemme
AaB-BIF da vi blev mestre i 2008 fed stemning
Pokal finalen 2014

Klar bedste oplevelse var da vi blev mestre i 1995 var nede på banen og fejre det med spillerne kan huske at jeg fik det onde blik fra Poul Erik Andreassen da jeg satte klør 5 på pokalen :cool:

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Henriksen » 22. jul 2015, 14:40

Grønkjærs ryk, aflevering og Madsen der sender den i nettet til 2-1 mod Panathinaikos....

Derefter var de 0-0 mod Sampdoria en meget speciel oplevelse med en helt unik stemning....
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
KME
1. div
1. div
Indlæg: 462
Tilmeldt: 16. jul 2013, 09:25
Favoritspiller: Peter Møller, Peter Rasmussen, Peter Woodring
Geografisk sted: 8722
Kontakt:

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af KME » 22. jul 2015, 15:04

31/8 1994 AaB-BIF - kaoskampen med over 20.000 på Aalborg Stadion var en fantastisk oplevelse.

Især Peter Rasmussen geniale mål til 4-0 var sublimt.

Dejligt at genopleve i linket længere oppe i tråden...... :aabfan:

https://www.youtube.com/watch?v=mvFv9n5QXL0&app=desktop
AaB fan since 1991 :aabfan:

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Største AaB live-oplevelse

Indlæg af 9520AaB » 22. jul 2015, 15:09

1983 i 3. Division tror jeg.
AaB - Nørresundby , fuldt hus. 13 år gammel. Stor oplevelse, og vel starten på vores optur gennem divisionerne igen.
Høje Bøge Svendborg var også en kæmpe oplevelse, tæt på at glippe oprykningen, men gik alligevel.

Besvar