Største AaB live-oplevelse

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Jesper Schmidt » 22. jul 2015, 15:11

KME skrev:31/8 1994 AaB-BIF - kaoskampen med over 20.000 på Aalborg Stadion var en fantastisk oplevelse.

Især Peter Rasmussen geniale mål til 4-0 var sublimt.

Dejligt at genopleve i linket længere oppe i tråden...... :aabfan:

https://www.youtube.com/watch?v=mvFv9n5QXL0&app=desktop
Et af de vildeste mål i superligaens historie, jeg er ikke sikker på at jeg nogensinde siden har set et mål der bare minder om det.

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Henriksen » 24. jul 2015, 14:16

Hold kæft et skønt klip... Ja, det er en kamp man ikke glemmer. Det var dengang TV2 Sporten altid havde den ukendte AaB spiller T.Berg med på deres startopstillings-grafik. En ung kæk Mark Strudal, Thøgersen med guddommeligt langt hår, Aalborg Stadion da det var smukt og ikke mindst spontant stemningsfyldt - ikke al det arrangerede stereotype trommepladder som i dag - nej, ægte stemning frembragt af de impulser spillets udvikling på grønsværen affødte. Fulde huse - en summen, der var magi i luften og man kan mærke den endnu når man ser klippet. Peter Rasmussen som kun han kunne spille - Erik Bo, skævbenet virtuos..uforlignelig, min egen helt, Jens Madsen der scorer mod gamle venner, Bette Calle i comeback efter afsonet karantæne (Morten Bruun - din næse er af glas!!!), Nummer Ib, Thorsten, Boye, Lux, Mini, Woodring og Kosten. Den gale fjeldabe i buret.. For satan en aften...
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Ham der Emil » 24. jul 2015, 15:09

Den største AaB oplevelse jeg husker var med en gammel kammerat. Det var mod Vejle engang i 90'erne. Som jeg husker det, var vi bagud med to ved pausen, hvor efter Gaarde bliver skiftet ind, og laver hattrick for os.

Udover den, så var Deportivo-kampen sidst hjemme og Sampdoria (0-0 kampen) også store højdepunkter.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Ham der Emil » 24. jul 2015, 15:13

Mogensen skrev:AaB - Man City 2-2 husker stadig mine ben der rystede i overtiden
Celtic og Villarreal hjemme
AaB-BIF da vi blev mestre i 2008 fed stemning
Pokal finalen 2014

Klar bedste oplevelse var da vi blev mestre i 1995 var nede på banen og fejre det med spillerne kan huske at jeg fik det onde blik fra Poul Erik Andreassen da jeg satte klør 5 på pokalen :cool:

Det var lige før jeg glemte den. Vores 2-0 sejr var helt eminent. Den dag i dag, forstår jeg stadig ikke hvorfor Augo skulle sparke, men for sevan for et mål Bonga lavede :aabfan:
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af 634 » 24. jul 2015, 21:18

De 12 Champions League kampe synes jeg er et niveau over alt andet. Der til skal det siges, at der skulle vindes DM 2 gange, før end det kunne blive muligt.
1-0 sejren over La Coruna var med til at give os alle troen på, at kunne løfte os til noget større.
Samlet sejr over Sampdoria var meget opløftende efter nogle sæsoner som midterhold i hjemlig liga.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Køllen I Møllen » 24. jul 2015, 22:52

Henriksen skrev: Aalborg Stadion da det var smukt og ikke mindst spontant stemningsfyldt - ikke al det arrangerede stereotype trommepladder som i dag - nej, ægte stemning frembragt af de impulser spillets udvikling på grønsværen affødte.
Fuldstændig enig. Det der er idag er niveau-mæssigt lysår fra dengang!
Janteloven eksisterer IKKE!

RufusTheDog

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af RufusTheDog » 25. jul 2015, 15:30

Man skal godt nok være en småsenil romantiker med selektiv hukommelse hvis man savner stemningen fra dengang, kontra det der blev leveret i Hobro i går.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Køllen I Møllen » 25. jul 2015, 16:38

RufusTheDog skrev:Man skal godt nok være en småsenil romantiker med selektiv hukommelse hvis man savner stemningen fra dengang, kontra det der blev leveret i Hobro i går.
Nu ved du jo ligeså godt som mig at der er kæmpeforskel på ude og hjemme.
Men den stemning der kommer nede fra vest er efterhånden nede på et niveau hvor det er små-pinligt. Ikke at jeg kan tillade mig at bebrejde de der står dernede. Det er jo ikke deres skyld at de ikke er flere. Men så indse dog at antallet ikke er til det niveau man gerne vil levere og nøjes med det simple. Så får man en meget, meget bedre og mere "ægte" stemning.
Kald mig bare romantiker. Jeg ved at jeg er langt fra den eneste med dette syn på sagen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
tegner
Allstar
Allstar
Indlæg: 1507
Tilmeldt: 24. sep 2005, 12:16
Geografisk sted: Aalborg Øst

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af tegner » 25. jul 2015, 17:45

Køllen I Møllen skrev:Nu ved du jo ligeså godt som mig at der er kæmpeforskel på ude og hjemme. Men den stemning der kommer nede fra vest er efterhånden nede på et niveau hvor det er små-pinligt. Ikke at jeg kan tillade mig at bebrejde de der står dernede. Det er jo ikke deres skyld at de ikke er flere. Men så indse dog at antallet ikke er til det niveau man gerne vil levere og nøjes med det simple. Så får man en meget, meget bedre og mere "ægte" stemning. Kald mig bare romantiker. Jeg ved at jeg er langt fra den eneste med dette syn på sagen.
ENIG..

Vil endda påstå, at det aldrig har været ringere.
De tidligere 2-3 "uofficielle" grupper er væk ( i hvert fald som grupper) Den tidligere flok "ASC-sangere" er ligeledes - stort set - væk. Tilbage er vel næsten "kun" Auxilia og deres omgangskreds..
Guilty of being white-1981
Guilty of being right -1996

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Aabwibz » 25. jul 2015, 19:29

2-0 sejren mod City hjemme var så vanvittigt, under hele kampen mærkede man håbet og frustrationen blev større og større, indtil vi scorer til 1-0 og de sidste 10 minutter er ren eufori! Kan huske at jeg blev skubbet 2-3 rækker ned ved 2-0 målet og ender med at stå og kramme en eller anden halvfed gut der ikke havde andet end tårer og kærlighed i hans øjne. Vanvittig stemning, dog ærgeligt vi røg ud!

Pokalfinalen sidste år er helt sikkert den fedeste tur jeg nogensinde har været med på, og selv busturen var episk. Vi var 10 venner afsted og stemningen til 2-1 målet var ubeskrivelig og vi endte alle med at stå og svinge vores AaB trøjer over hovedet i næsten hele kampen.
Det er svært at beskrive de følelser man får under sådan en kamp, men hold kæft hvor var det vanvittigt!

Og så var jeg også så heldig at min første away nogensinde var mod Tottenham og vil også sige, som så mange andre, at det bare var en speciel dag og vanvittig fed stemning selvom vi tabte. Bare det at komme foran 2-0. Og så glemmer jeg heller aldrig da Spurs kommer foran og HELE stadion står og peger ned mod os og overdøver os med "2-0 and you fucked it up". Første gang jeg har oplevet så god en lyd på et stadion og kan stadig mærke i hele kroppen hvordan det føles da så mange mennesker sang det på en gang. Vanvittige minder! :aabfan:
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Henriksen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:47
Favoritspiller: Thomas Müller
Geografisk sted: På tønden

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Henriksen » 26. jul 2015, 00:51

Køllen I Møllen skrev:
RufusTheDog skrev:Man skal godt nok være en småsenil romantiker med selektiv hukommelse hvis man savner stemningen fra dengang, kontra det der blev leveret i Hobro i går.
Nu ved du jo ligeså godt som mig at der er kæmpeforskel på ude og hjemme.
Men den stemning der kommer nede fra vest er efterhånden nede på et niveau hvor det er små-pinligt. Ikke at jeg kan tillade mig at bebrejde de der står dernede. Det er jo ikke deres skyld at de ikke er flere. Men så indse dog at antallet ikke er til det niveau man gerne vil levere og nøjes med det simple. Så får man en meget, meget bedre og mere "ægte" stemning.
Kald mig bare romantiker. Jeg ved at jeg er langt fra den eneste med dette syn på sagen.
Amen, Broder Kølle :thumbsup:
Madsen er Jesus og Høghen han er Gud...

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Martin Bak » 26. jul 2015, 01:18

Køllen I Møllen skrev:
Henriksen skrev: Aalborg Stadion da det var smukt og ikke mindst spontant stemningsfyldt - ikke al det arrangerede stereotype trommepladder som i dag - nej, ægte stemning frembragt af de impulser spillets udvikling på grønsværen affødte.
Fuldstændig enig. Det der er idag er niveau-mæssigt lysår fra dengang!

jeg bliver simpelthen så træt, når jeg læser sådanne indlæg ! hvad er formålet med at tale nedsættende om stemningen på stadion? det er da muligt du og andre har ret, men det er sq en dårlig "salgstale " for at lokke nye stemningsskabere til. Hvorfor ikke bidrage aktivt til en bedre stemning på stadion? ret mig hvis jeg tager fejl, men som jeg husker det, har du sagt du sidder ned til kampene hvorfor ikke hjælpe til med at gøre stemning bedre / trække den i en anden retning. jeg var ligesom dig med til at stå på nord i gamle dage - og der var stemningen ved gud også jammerlig indimellem. Til flere kampe var der endda en unavngiven person som vendte sig mod en dødstille klak mens han sang hallo er i AaB fans på go west melodien. Kom nu ind i kampen - jeg er et gammelt røvhul ligesom dig og mine knæ begynder fanme også at blive stive, men det er sq stadig et fælles ansvar at stemningen bliver bedre.
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jul 2015, 08:53

Martin Bak skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Henriksen skrev: Aalborg Stadion da det var smukt og ikke mindst spontant stemningsfyldt - ikke al det arrangerede stereotype trommepladder som i dag - nej, ægte stemning frembragt af de impulser spillets udvikling på grønsværen affødte.
Fuldstændig enig. Det der er idag er niveau-mæssigt lysår fra dengang!

jeg bliver simpelthen så træt, når jeg læser sådanne indlæg ! hvad er formålet med at tale nedsættende om stemningen på stadion? det er da muligt du og andre har ret, men det er sq en dårlig "salgstale " for at lokke nye stemningsskabere til. Hvorfor ikke bidrage aktivt til en bedre stemning på stadion? ret mig hvis jeg tager fejl, men som jeg husker det, har du sagt du sidder ned til kampene hvorfor ikke hjælpe til med at gøre stemning bedre / trække den i en anden retning. jeg var ligesom dig med til at stå på nord i gamle dage - og der var stemningen ved gud også jammerlig indimellem. Til flere kampe var der endda en unavngiven person som vendte sig mod en dødstille klak mens han sang hallo er i AaB fans på go west melodien. Kom nu ind i kampen - jeg er et gammelt røvhul ligesom dig og mine knæ begynder fanme også at blive stive, men det er sq stadig et fælles ansvar at stemningen bliver bedre.
Jeg bliver også træt når jeg læser sådan et indlæg fra dig.

For det første skal jeg nok selv bestemme hvor jeg står eller sidder på stadion. Den der med at man ikke må kritisere hvis man ikke selv kan gøre det bedre pisser mig lidt af. Så lad os dig lukke debatsiden. Der er jo ikke nogen af os der er en bedre sportsdirektør end Gaarde og ingen af os spiller en venstre back bedre end Patrick Kristensen. Så der er ikke noget at debattere.

Nej, det står enhver frit for at kritisere stemningen på vest hvis de har lyst. Jeg synes den stinker og jeg synes det er de der står dernede der er skyld I at det er blevet sådan (så, nu sagde jeg det selvom jeg egentlig skrev i første indlæg at jeg ikke ville bebrejde dem). De kører deres eget show og virker ikke interesserede i at blive flere).

KEEP IT SIMPLE, så kommer der også flere folk.

Jeg har bidraget gennem 20 år startende i 1990. Men når man når en vis alder er det bare ikke særlig tillokkende at stå dernede sammen med de 15-årige længere. Iøvrigt har jeg ofte mine børn med som er ned til 4 år. Dem tror jeg heller ikke du synes jeg skal tage med derned?

Derudover har du da såmænd ret i at stemningen i 90' også ofte var dårlig. Men nu er der gået 25 år og der er ikke kommet flere til. Måske man skulle prøve noget nyt?
Janteloven eksisterer IKKE!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Største AaB live-oplevelse

Indlæg af 9520AaB » 26. jul 2015, 10:27

Køllen I Møllen skrev:
Martin Bak skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Henriksen skrev: Aalborg Stadion da det var smukt og ikke mindst spontant stemningsfyldt - ikke al det arrangerede stereotype trommepladder som i dag - nej, ægte stemning frembragt af de impulser spillets udvikling på grønsværen affødte.
Fuldstændig enig. Det der er idag er niveau-mæssigt lysår fra dengang!

jeg bliver simpelthen så træt, når jeg læser sådanne indlæg ! hvad er formålet med at tale nedsættende om stemningen på stadion? det er da muligt du og andre har ret, men det er sq en dårlig "salgstale " for at lokke nye stemningsskabere til. Hvorfor ikke bidrage aktivt til en bedre stemning på stadion? ret mig hvis jeg tager fejl, men som jeg husker det, har du sagt du sidder ned til kampene hvorfor ikke hjælpe til med at gøre stemning bedre / trække den i en anden retning. jeg var ligesom dig med til at stå på nord i gamle dage - og der var stemningen ved gud også jammerlig indimellem. Til flere kampe var der endda en unavngiven person som vendte sig mod en dødstille klak mens han sang hallo er i AaB fans på go west melodien. Kom nu ind i kampen - jeg er et gammelt røvhul ligesom dig og mine knæ begynder fanme også at blive stive, men det er sq stadig et fælles ansvar at stemningen bliver bedre.
Jeg bliver også træt når jeg læser sådan et indlæg fra dig.

For det første skal jeg nok selv bestemme hvor jeg står eller sidder på stadion. Den der med at man ikke må kritisere hvis man ikke selv kan gøre det bedre pisser mig lidt af. Så lad os dig lukke debatsiden. Der er jo ikke nogen af os der er en bedre sportsdirektør end Gaarde og ingen af os spiller en venstre back bedre end Patrick Kristensen. Så der er ikke noget at debattere.

Nej, det står enhver frit for at kritisere stemningen på vest hvis de har lyst. Jeg synes den stinker og jeg synes det er de der står dernede der er skyld I at det er blevet sådan (så, nu sagde jeg det selvom jeg egentlig skrev i første indlæg at jeg ikke ville bebrejde dem). De kører deres eget show og virker ikke interesserede i at blive flere).

KEEP IT SIMPLE, så kommer der også flere folk.

Jeg har bidraget gennem 20 år startende i 1990. Men når man når en vis alder er det bare ikke særlig tillokkende at stå dernede sammen med de 15-årige længere. Iøvrigt har jeg ofte mine børn med som er ned til 4 år. Dem tror jeg heller ikke du synes jeg skal tage med derned?

Derudover har du da såmænd ret i at stemningen i 90' også ofte var dårlig. Men nu er der gået 25 år og der er ikke kommet flere til. Måske man skulle prøve noget nyt?
Jeg har ALDRIG stået på vest, men har siddet ud for midterlinien igennem snart 35 år. Jeg var i Hobro i fredags, havde mine to yngste med, og stillede mig lige bag ved mål, her er mine umiddelbare kommentarer:
1. Sangene er for svære, jeg kunne klappe med, men de lange tekster havde absolut ingen appel til nye!
2. Fed stemning i øvrigt, godt initiativ med at dele flag ud.
3. Mine børn synes det var fedt for en gang skyld at være i stemningen, men oplevelsen blev fuldstændig ødelagt til sidst, hvorfor er der tåber, der tror at det er ok at kaste øl ud over publikum?
4. Manden i capo tårnet, tror han at flere synger med, når han står og sviner medfans til for ikke at synge med?, det gør det modsatte for mig.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jul 2015, 10:37

9520AaB skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Martin Bak skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Henriksen skrev: Aalborg Stadion da det var smukt og ikke mindst spontant stemningsfyldt - ikke al det arrangerede stereotype trommepladder som i dag - nej, ægte stemning frembragt af de impulser spillets udvikling på grønsværen affødte.
Fuldstændig enig. Det der er idag er niveau-mæssigt lysår fra dengang!

jeg bliver simpelthen så træt, når jeg læser sådanne indlæg ! hvad er formålet med at tale nedsættende om stemningen på stadion? det er da muligt du og andre har ret, men det er sq en dårlig "salgstale " for at lokke nye stemningsskabere til. Hvorfor ikke bidrage aktivt til en bedre stemning på stadion? ret mig hvis jeg tager fejl, men som jeg husker det, har du sagt du sidder ned til kampene hvorfor ikke hjælpe til med at gøre stemning bedre / trække den i en anden retning. jeg var ligesom dig med til at stå på nord i gamle dage - og der var stemningen ved gud også jammerlig indimellem. Til flere kampe var der endda en unavngiven person som vendte sig mod en dødstille klak mens han sang hallo er i AaB fans på go west melodien. Kom nu ind i kampen - jeg er et gammelt røvhul ligesom dig og mine knæ begynder fanme også at blive stive, men det er sq stadig et fælles ansvar at stemningen bliver bedre.
Jeg bliver også træt når jeg læser sådan et indlæg fra dig.

For det første skal jeg nok selv bestemme hvor jeg står eller sidder på stadion. Den der med at man ikke må kritisere hvis man ikke selv kan gøre det bedre pisser mig lidt af. Så lad os dig lukke debatsiden. Der er jo ikke nogen af os der er en bedre sportsdirektør end Gaarde og ingen af os spiller en venstre back bedre end Patrick Kristensen. Så der er ikke noget at debattere.

Nej, det står enhver frit for at kritisere stemningen på vest hvis de har lyst. Jeg synes den stinker og jeg synes det er de der står dernede der er skyld I at det er blevet sådan (så, nu sagde jeg det selvom jeg egentlig skrev i første indlæg at jeg ikke ville bebrejde dem). De kører deres eget show og virker ikke interesserede i at blive flere).

KEEP IT SIMPLE, så kommer der også flere folk.

Jeg har bidraget gennem 20 år startende i 1990. Men når man når en vis alder er det bare ikke særlig tillokkende at stå dernede sammen med de 15-årige længere. Iøvrigt har jeg ofte mine børn med som er ned til 4 år. Dem tror jeg heller ikke du synes jeg skal tage med derned?

Derudover har du da såmænd ret i at stemningen i 90' også ofte var dårlig. Men nu er der gået 25 år og der er ikke kommet flere til. Måske man skulle prøve noget nyt?
Jeg har ALDRIG stået på vest, men har siddet ud for midterlinien igennem snart 35 år. Jeg var i Hobro i fredags, havde mine to yngste med, og stillede mig lige bag ved mål, her er mine umiddelbare kommentarer:
1. Sangene er for svære, jeg kunne klappe med, men de lange tekster havde absolut ingen appel til nye!
2. Fed stemning i øvrigt, godt initiativ med at dele flag ud.
3. Mine børn synes det var fedt for en gang skyld at være i stemningen, men oplevelsen blev fuldstændig ødelagt til sidst, hvorfor er der tåber, der tror at det er ok at kaste øl ud over publikum?
4. Manden i capo tårnet, tror han at flere synger med, når han står og sviner medfans til for ikke at synge med?, det gør det modsatte for mig.
Og lige præcis de 4 punkter tror jeg 99% af alle der kommer på stadion vil give dig ret i. Det er som det altid har været. Intet ændrer sig og derfor bliver der ikke flere på vest og stemningen bliver ved med at være som den er. Fesen.
Janteloven eksisterer IKKE!

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Martin Bak » 26. jul 2015, 13:38

Køllen I Møllen skrev:
Martin Bak skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Henriksen skrev: Aalborg Stadion da det var smukt og ikke mindst spontant stemningsfyldt - ikke al det arrangerede stereotype trommepladder som i dag - nej, ægte stemning frembragt af de impulser spillets udvikling på grønsværen affødte.
Fuldstændig enig. Det der er idag er niveau-mæssigt lysår fra dengang!
ikke enig

jeg bliver simpelthen så træt, når jeg læser sådanne indlæg ! hvad er formålet med at tale nedsættende om stemningen på stadion? det er da muligt du og andre har ret, men det er sq en dårlig "salgstale " for at lokke nye stemningsskabere til. Hvorfor ikke bidrage aktivt til en bedre stemning på stadion? ret mig hvis jeg tager fejl, men som jeg husker det, har du sagt du sidder ned til kampene hvorfor ikke hjælpe til med at gøre stemning bedre / trække den i en anden retning. jeg var ligesom dig med til at stå på nord i gamle dage - og der var stemningen ved gud også jammerlig indimellem. Til flere kampe var der endda en unavngiven person som vendte sig mod en dødstille klak mens han sang hallo er i AaB fans på go west melodien. Kom nu ind i kampen - jeg er et gammelt røvhul ligesom dig og mine knæ begynder fanme også at blive stive, men det er sq stadig et fælles ansvar at stemningen bliver bedre.
Jeg bliver også træt når jeg læser sådan et indlæg fra dig.

For det første skal jeg nok selv bestemme hvor jeg står eller sidder på stadion. Den der med at man ikke må kritisere hvis man ikke selv kan gøre det bedre pisser mig lidt af. Så lad os dig lukke debatsiden. Der er jo ikke nogen af os der er en bedre sportsdirektør end Gaarde og ingen af os spiller en venstre back bedre end Patrick Kristensen. Så der er ikke noget at debattere.

nej men hvad er formålet med den kritik du kommer med? tror du det ændrer noget?

Nej, det står enhver frit for at kritisere stemningen på vest hvis de har lyst. Jeg synes den stinker og jeg synes det er de der står dernede der er skyld I at det er blevet sådan (så, nu sagde jeg det selvom jeg egentlig skrev i første indlæg at jeg ikke ville bebrejde dem)
. De kører deres eget show og virker ikke interesserede i at blive flere).


og det baserer du på hvad? selvfølgelig er stemningsgruppen interesseret i at blive størrere ... at de så ikke har fingeren på pulsen mht at få den almindelige Aalborgenser med er så en anden .. iøvrigt er den holdning du lægger for dagen absolut ikke fremmende for at få en større opbakning på hjemmebane - det er du vel interesseret i at få?


KEEP IT SIMPLE, så kommer der også flere folk.

ja MÅSKE, men det gav ikke en eksplosion af folk som sang med, da det mest avancerede man sang i start halvfemserne var super AaB og hey AaB

Jeg har bidraget gennem 20 år startende i 1990. Men når man når en vis alder er det bare ikke særlig tillokkende at stå dernede sammen med de 15-årige længere. Iøvrigt har jeg ofte mine børn med som er ned til 4 år. Dem tror jeg heller ikke du synes jeg skal tage med derned?

kan jeg godt følge, og nej vil heller ikke tage børn i den alder med derover. En tanke - kunne kan ikke prøve at genskabe stemningen fra det gamle nord i et område på vesttribunen som et alternativ til klakken. Et område , hvor man trygt kan tage sine børn med og samtidig støtte de røde med tilråb og sang. Vi skal have vores børn til at synes det er fedt at være på vest, og at det er fedt at støtte AaB på den måde, hvis vi skal have ændret fankulturen. Det fungerer i bif, hvor mange af de gamle fans har samlet sig i svinget og støtter bif der. Hvorfor ikke forsøge det i Aalborg?

Derudover har du da såmænd ret i at stemningen i 90' også ofte var dårlig. Men nu er der gået 25 år og der er ikke kommet flere til. Måske man skulle prøve noget nyt?
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Martin Bak » 26. jul 2015, 13:38

Køllen I Møllen skrev:
Martin Bak skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Henriksen skrev: Aalborg Stadion da det var smukt og ikke mindst spontant stemningsfyldt - ikke al det arrangerede stereotype trommepladder som i dag - nej, ægte stemning frembragt af de impulser spillets udvikling på grønsværen affødte.
Fuldstændig enig. Det der er idag er niveau-mæssigt lysår fra dengang!
ikke enig

jeg bliver simpelthen så træt, når jeg læser sådanne indlæg ! hvad er formålet med at tale nedsættende om stemningen på stadion? det er da muligt du og andre har ret, men det er sq en dårlig "salgstale " for at lokke nye stemningsskabere til. Hvorfor ikke bidrage aktivt til en bedre stemning på stadion? ret mig hvis jeg tager fejl, men som jeg husker det, har du sagt du sidder ned til kampene hvorfor ikke hjælpe til med at gøre stemning bedre / trække den i en anden retning. jeg var ligesom dig med til at stå på nord i gamle dage - og der var stemningen ved gud også jammerlig indimellem. Til flere kampe var der endda en unavngiven person som vendte sig mod en dødstille klak mens han sang hallo er i AaB fans på go west melodien. Kom nu ind i kampen - jeg er et gammelt røvhul ligesom dig og mine knæ begynder fanme også at blive stive, men det er sq stadig et fælles ansvar at stemningen bliver bedre.
Jeg bliver også træt når jeg læser sådan et indlæg fra dig.

For det første skal jeg nok selv bestemme hvor jeg står eller sidder på stadion. Den der med at man ikke må kritisere hvis man ikke selv kan gøre det bedre pisser mig lidt af. Så lad os dig lukke debatsiden. Der er jo ikke nogen af os der er en bedre sportsdirektør end Gaarde og ingen af os spiller en venstre back bedre end Patrick Kristensen. Så der er ikke noget at debattere.

nej men hvad er formålet med den kritik du kommer med? tror du det ændrer noget?

Nej, det står enhver frit for at kritisere stemningen på vest hvis de har lyst. Jeg synes den stinker og jeg synes det er de der står dernede der er skyld I at det er blevet sådan (så, nu sagde jeg det selvom jeg egentlig skrev i første indlæg at jeg ikke ville bebrejde dem)
. De kører deres eget show og virker ikke interesserede i at blive flere).


og det baserer du på hvad? selvfølgelig er stemningsgruppen interesseret i at blive størrere ... at de så ikke har fingeren på pulsen mht at få den almindelige Aalborgenser med er så en anden .. iøvrigt er den holdning du lægger for dagen absolut ikke fremmende for at få en større opbakning på hjemmebane - det er du vel interesseret i at få?


KEEP IT SIMPLE, så kommer der også flere folk.

ja MÅSKE, men det gav ikke en eksplosion af folk som sang med, da det mest avancerede man sang i start halvfemserne var super AaB og hey AaB

Jeg har bidraget gennem 20 år startende i 1990. Men når man når en vis alder er det bare ikke særlig tillokkende at stå dernede sammen med de 15-årige længere. Iøvrigt har jeg ofte mine børn med som er ned til 4 år. Dem tror jeg heller ikke du synes jeg skal tage med derned?

kan jeg godt følge, og nej vil heller ikke tage børn i den alder med derover. En tanke - kunne kan ikke prøve at genskabe stemningen fra det gamle nord i et område på vesttribunen som et alternativ til klakken. Et område , hvor man trygt kan tage sine børn med og samtidig støtte de røde med tilråb og sang. Vi skal have vores børn til at synes det er fedt at være på vest, og at det er fedt at støtte AaB på den måde, hvis vi skal have ændret fankulturen. Det fungerer i bif, hvor mange af de gamle fans har samlet sig i svinget og støtter bif der. Hvorfor ikke forsøge det i Aalborg?

Derudover har du da såmænd ret i at stemningen i 90' også ofte var dårlig. Men nu er der gået 25 år og der er ikke kommet flere til. Måske man skulle prøve noget nyt?
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jul 2015, 14:24

Min pointe med at kritisere vest er vel den samme som andre har for at kritisere Patrick Kristensen på venstre back : frustration.

Ved ikke om det er fremmende for større opbakning eller ej. Men hvis ingen fortæller dem at de ikke kommer nogle vegne så sker der da ihvertfald ikke noget.
Janteloven eksisterer IKKE!

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Fabbe » 26. jul 2015, 17:59

Det er svært at vælge mellem æbler og pærer (eller mellem iransk og russisk kaviar fra sortehavsstør).

Men skal jeg vove, så bliver det nok et valg mellem 4-1 over Brøndby i 1994 og pokalfinalen 2014, som ikke er til at træffe. Begge gange sygt uvirkeligt.

4-1 var den kamp, der sikrede os mesterskabet i 94/95. Nej, siger du nok. Der var masser af runder igen. Men så siger jeg, at det var den kamp, der såede et frø, hvis spiring ikke kunne stoppes. Jeg drog hjem fra stadion med en overbevisning om, at vi gør det sgu til sommer! Og ikke på en tumpet agf-agtig måde, hvor man overfortolker betydningen af et par gode kampe i træk. Vi er ovre i den mere transcendente afdeling.

Pokalfinalen i 2014 var vigtigere end mesterskabet samme år, for mesterskabspokaler kunne vi efterhånden fodre grise med. Pokalfinalen er også den dag, der overskygger hele den tamme optakt af dårligt besøgte runder, som jeg ikke engang kan huske. Alting eksploderede virkelig på én aften. En forløsning for 45 års frustrerende ventetid.

Jeg havde desværre for travlt med ting og sager under CL-kampagnen i 2008, så jeg var ikke udenlands, men året før på White Hart Lane skete nok det mest uvirkelige, jeg har oplevet. Man står på et Premier League-stadion mod en af de helt store fra subtoppen i engelsk fodbolds historie. Og så er kampen dårligt nok fløjtet op, før Ene knalder bolden fuldkommen absurd perfekt ind i fjernt målhjørne fra midten af banehalvdelen. Vi fik en spand kold vand i hovedet og vågnede fra drømmen. For drømte man eller var man vågen? Dén aften var jeg virkelig, virkelig i tvivl, og især ved målet til 1-0. Jeg prøvede selvfølgelig tricket med et nappe mig selv i armen, men det har jeg også gjort i en rigtig drøm, så det trick bliver man ikke klogere af.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Største AaB live-oplevelse

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. jul 2015, 18:04

Jeg har altså også en ting med 2-0 over Brøndby i '89 hvor Per Fido scorede det sidste mål. Vi vandt ikke en skid dengang men det var min første store AaB-kamp og dengang kunne man leve længe på en sejr over Brøndby. Idag er det jo heldigvis hverdag at vinde over dem :)
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar