Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af ContractManager » 21. jul 2015, 12:11

På fredag går det løs i Hobro. Lad os håbe på et lige så opsat mandskab som tilfældet var mod Esbjerg. Jeres foretrukne lineup til fredag efter drengenes præstation i går aftes?

Mit forsigtige bud...


Alle mand til Hobro - ingen undskyldninger!
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af white splash » 21. jul 2015, 12:20

ContractManager skrev:På fredag går det løs i Hobro. Lad os håbe på et lige så opsat mandskab som tilfældet var mod Esbjerg. Jeres foretrukne lineup til fredag efter drengenes præstation i går aftes?

Alle mand til Hobro - ingen undskyldninger!
Ønskelig lineup:

NL

Dalsgaard KEP KP/Blåbjerg Raitala

Ene Würtz Risgaard Thomsen

Jönsson Helenius


Vælger Jönsson i stedet for Spalvis, da Hobros langsomme forsvar skal flyttes rundt med hurtige pasninger, og der er Jönsson alt andet lige meget stærkere og mere bevægelig end Spalvis.

Ene kommer ind på kanten i stedet for Bruhn, fordi han simpelthen er bedre.

Risgaard starter selvfølgelig hvis han er klar, ellers napper Abildgaard en starter mere.

Bænken må så blive: CC, Børsting, Blåbjerg, Bruhn, Spalvis, Augo, Abildgaard

Thrane glider ud af truppen med mindre at Kasper P. ikke bliver klar.

PK og Gilli er selvfølgelig også i spil til en bænkeplads, hvis de bliver klar.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af troelsh » 21. jul 2015, 15:09

Jeg så gerne man flyttede jönsson ned på kanten hvor han gjorde det rigtig godt i de sidste kampe sidste sæson, og han kan måske åbne op for kompakte hobro, også håber jeg man prøver med spalvis fra start, det ville være fantastisk hvis vi kunne få gang i ham, derudover er han er god spilstation, også skal Risgård selvfølgelig starte hvis han er klar.

Muligt lineup:

Larsen

Dalle kep blåbjerg raitala

Jønne wurtz ris Thomsen

Helenius spalvis

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. jul 2015, 15:32

Hvis vi fremover skal spille med så offensiv en central midtbane foran Würtz som tilfældet var i går, kunne jeg godt se Jönsson komme i spil til den plads. Særligt mod et hold som Hobro, der er svært at bryde op, kunne det måske være en løsning hvis Risgaard ikke er klar... og samtidig give mulighed for at få lidt mere hovedstødsstyrke ind oppe foran i form af Spalvis.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af Hovedet » 21. jul 2015, 15:34

Er der nogen, der ved noget om spillere som Gilli og Kasper P. Hvor længe påregnes de at være ude af spil?

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af Martino » 22. jul 2015, 08:34

Kasper Pedersen er muligvis klar til på fredag. Gilli er stadig skadet.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2015, 09:03

Med det spil, som jeg så mandags, så tror jeg ikke vi vil opleve de store problemer mod fysiske hold denne sæson.

Derfor forventer jeg tre point.

I øvrigt skal AaB lige roses endnu en gang. I mandags lavede de tiltag for at få flere tilskuere ind til åbningskampen. Nu informerer de godt omkring Hobrokampen - http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... redag.aspx

Men de sure gamle mænd skal nok forklare, hvorfor det ikke er rigtig...
- FlæskeFrank

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af ContractManager » 22. jul 2015, 09:29

FlæskeFrank skrev:Med det spil, som jeg så mandags, så tror jeg ikke vi vil opleve de store problemer mod fysiske hold denne sæson.

Derfor forventer jeg tre point.

I øvrigt skal AaB lige roses endnu en gang. I mandags lavede de tiltag for at få flere tilskuere ind til åbningskampen. Nu informerer de godt omkring Hobrokampen - http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... redag.aspx

Men de sure gamle mænd skal nok forklare, hvorfor det ikke er rigtig...
Fuldstændig enig... Jeg håber de vil følge den linje hele sæsonen igennem - det er de små ting der tæller :aabfan:

Der er stadig 948 ledige pladser på udebaneafsnittet. Det er 948 ledige pladser for mange. Men 100 solgt siden i går eftermiddags, lad os håbe på et fyldt udebaneafsnit. :cheers:
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af ContractManager » 22. jul 2015, 09:50

Det ser ud til at både Patrick og Kasper P kan i spil på fredag i Hobro...

"Ifølge Nordjyske trænede duoen med to gange i sidste uge, og der er nu begrundet håb om, at de kan være klar mod Hobro på fredag."
http://www.bold.dk/nyt/bedring-paa-AaBs-lazaret
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af AllanPedersen » 22. jul 2015, 10:06

Jeg tænker Abildgaard ikke starter inder.
Vi var klar over Esbjerg ville spille på kontra, så derfor brugte vi en lille spiller som ham på midtbanen.

Mod Hobro har vi nok brug for mere at stå imod med.. altså en voksen mand, som Risgaard.
da jeg tænker de også vil forsøge at drive bolden fremad.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af 9520AaB » 22. jul 2015, 10:20

ContractManager skrev:
FlæskeFrank skrev:Med det spil, som jeg så mandags, så tror jeg ikke vi vil opleve de store problemer mod fysiske hold denne sæson.

Derfor forventer jeg tre point.

I øvrigt skal AaB lige roses endnu en gang. I mandags lavede de tiltag for at få flere tilskuere ind til åbningskampen. Nu informerer de godt omkring Hobrokampen - http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... redag.aspx

Men de sure gamle mænd skal nok forklare, hvorfor det ikke er rigtig...
Fuldstændig enig... Jeg håber de vil følge den linje hele sæsonen igennem - det er de små ting der tæller :aabfan:

Der er stadig 948 ledige pladser på udebaneafsnittet. Det er 948 ledige pladser for mange. Men 100 solgt siden i går eftermiddags, lad os håbe på et fyldt udebaneafsnit. :cheers:
Jeg har prøvet at købe billet, men kan ikke vælge antal, og kommer ikke videre??, bruger IPad, skulle det være et problem. HJÆÆÆLP!!!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af AllanPedersen » 22. jul 2015, 12:25

ContractManager skrev:
FlæskeFrank skrev:Med det spil, som jeg så mandags, så tror jeg ikke vi vil opleve de store problemer mod fysiske hold denne sæson.

Derfor forventer jeg tre point.

I øvrigt skal AaB lige roses endnu en gang. I mandags lavede de tiltag for at få flere tilskuere ind til åbningskampen. Nu informerer de godt omkring Hobrokampen - http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... redag.aspx

Men de sure gamle mænd skal nok forklare, hvorfor det ikke er rigtig...
Fuldstændig enig... Jeg håber de vil følge den linje hele sæsonen igennem - det er de små ting der tæller :aabfan:

Der er stadig 948 ledige pladser på udebaneafsnittet. Det er 948 ledige pladser for mange. Men 100 solgt siden i går eftermiddags, lad os håbe på et fyldt udebaneafsnit. :cheers:
Hvor mange kan der da sidde der?
Inde på vores hjemmeside står der 1000 .... minus...948.. hvordan kan der så være solgt 100 siden i går?
Håber også der bliver solgt flere
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af Kristian » 22. jul 2015, 13:21

AllanPedersen skrev:Jeg tænker Abildgaard ikke starter inder.
Vi var klar over Esbjerg ville spille på kontra, så derfor brugte vi en lille spiller som ham på midtbanen.

Mod Hobro har vi nok brug for mere at stå imod med.. altså en voksen mand, som Risgaard.
da jeg tænker de også vil forsøge at drive bolden fremad.
Abildgaard spillede mod Esbjerg pga lidt lyskeproblemer med Risgård inden kampen.
------------------
mvh Kristian

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 22. jul 2015, 13:39

Kan Thrane i øvrigt ikke også spille Risgårds plads. Han er høj og virker til at være fit.
- FlæskeFrank

Spurs
2. div
2. div
Indlæg: 227
Tilmeldt: 2. okt 2005, 12:32

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af Spurs » 22. jul 2015, 21:01

9520AaB skrev:
Jeg har prøvet at købe billet, men kan ikke vælge antal, og kommer ikke videre??, bruger IPad, skulle det være et problem. HJÆÆÆLP!!!
Oplevede det samme med ipad og iphone, men det fungerer fint med den bærbare.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af thomasjn » 23. jul 2015, 10:50

En sejr mod Hobro i morgen er for mig at se et krav. Hobro i deres nuværende forfatning holder simpelthen ikke Superliga-niveau. Derfor skal kampen stadig tages seriøst og der skal knokles for det, men jeg forventer en klar AaB sejr. Der skal være meget større forskel på AaB og Hobro i denne sæson. Jeg synes vi skal stille med følgende hold.


*Håber han bliver, har lige nu større fidus til Kasper P end Blåbjerg.
**Egentlig har vi ikke nogen højre kant jeg synes er god nok. Ene er bedst i venstre, hvor han kan trække ind og skyde (det er Thomsen også) eller som hængende angriber. Bruhn viser ikke nok og Børsting så jeg hellere som fremtidig Risgård. Vi har masser af kanter, men vi har ikke en god starter i højre side.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2015, 11:00

Hvis ikke Søndergaard mener, at Kasper P er væsentlig bedre end Blaabjerg i midterforsvaret med KEP, så tror jeg simpelthen ikke, at der bliver skiftet ud på pladsen. Forsvaret skal have så mange kampe sammen som muligt.
- FlæskeFrank

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af AllanPedersen » 23. jul 2015, 11:19

FlæskeFrank skrev:Hvis ikke Søndergaard mener, at Kasper P er væsentlig bedre end Blaabjerg i midterforsvaret med KEP, så tror jeg simpelthen ikke, at der bliver skiftet ud på pladsen. Forsvaret skal have så mange kampe sammen som muligt.
Hvorfor skulle han ikke have større fidus til Kasper P? .. Kasper P har vundet pladsen det sidste år.
Skulle være mærkeligt hvis det pludselig var anerledes, også nu hvor vi har skrevet en 5 årig med Kasper P.

Derudover synes jeg Blåbjerg var rigtig svag i første kamp.
han skal selvfølgelig have det med at han har få kampe i central forsvaret, men med så mange unge har vi brug for noget mere erfaring.
Og Kasper P har trods alt spillet meget mere inde i det midter forsvar end Blåbjerg.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af FlæskeFrank » 23. jul 2015, 11:36

AllanPedersen skrev:
FlæskeFrank skrev:Hvis ikke Søndergaard mener, at Kasper P er væsentlig bedre end Blaabjerg i midterforsvaret med KEP, så tror jeg simpelthen ikke, at der bliver skiftet ud på pladsen. Forsvaret skal have så mange kampe sammen som muligt.
Hvorfor skulle han ikke have større fidus til Kasper P? .. Kasper P har vundet pladsen det sidste år.
Skulle være mærkeligt hvis det pludselig var anerledes, også nu hvor vi har skrevet en 5 årig med Kasper P.

Derudover synes jeg Blåbjerg var rigtig svag i første kamp.
han skal selvfølgelig have det med at han har få kampe i central forsvaret, men med så mange unge har vi brug for noget mere erfaring.
Og Kasper P har trods alt spillet meget mere inde i det midter forsvar end Blåbjerg.
Det er jo netop det jeg skriver. Hvis ikke han har væsentlig større fidus til Kasper P end Blaabjerg, så vægtes samspillet i forsvaret højere end at få en spiller ind, som er mikrogram bedre end den han erstatter. Jeg kan ikke sige om Kasper P er mere favorit end Blaabjerg, men fredag vil det vise sig om Kasper P har de tilstrækkelige mikrogram.

Men Blaabjerg fylder ikke CV'et op med pragtpræstationer i midterforsvaret pt.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd Hobro - AaB 24. juli 2015

Indlæg af jonas386 » 23. jul 2015, 11:37

Har Kasper P ikke været skadet under hele opstarten? Det er muligt han spillede godt i den sidste tid under Kent, men hvis Blåbjerg har imponeret Søndergaard så spiller han vel også.

Jeg synes iøvrigt ikke at Blåbjerg var så ringe igen mod Esbjerg. Han havde da flere rigtigt fornuftige aktioner, og jeg synes han har rigtigt mange af de kvaliteter man generelt gerne vil have hos en moderne midterforsvarer.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar