AaB Reklamer og Merchandise

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Køllen I Møllen » 30. jul 2019, 21:10

Aalborg frederikshavner skrev:
30. jul 2019, 20:30
Mephisto2 skrev:
30. jul 2019, 20:23
Hvor kan man i øvrigt købe den nye trøje i en fysisk butik i AA? Gerne med tryk....

Er det kun på kampdage - og i så fald har Bælum lidt arbejde foran sig, før byen er malet rød....
Tror at du kan købe den nye trøje i Sjportmaster i Aalborg Storcenter, jeg ved dog ikke om de også laver tryk
Det gør de. Men der er stor risiko for at det falder af igen og at man skal derud og have det rettet.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af FlæskeFrank » 30. jul 2019, 22:37

Pissefed trøje og jeg skal have en. Dernæst kan jeg simpelthen ikke forstå, at det er samme pris om jeg vælge rygnsvn Rinne eller FlæskeFrank. Klubnavne bør være billigst blot som princip. Selvfølgelig burde der være en kampagneperiode - inden 15. August tryk gratis(spillernavn) eller halv pris.

Brugte de al kreativ energi på opturkampagnen i 2010/2011???
- FlæskeFrank

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af 9000AA » 31. jul 2019, 02:42

Forza skrev:
20. jul 2019, 14:54
Det virker også stadig hovedløst at vi byttede Schors ud med Bælum. Især fordi vores nuværende situation nok mest trænger til det oprydningsarbejde Schors allerede lavede i sin sidste periode for os.
Hva render schors egentlig rundt og laver i tiden??

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Jakobsen » 31. jul 2019, 07:58

9000AA skrev:
31. jul 2019, 02:42
Forza skrev:
20. jul 2019, 14:54
Det virker også stadig hovedløst at vi byttede Schors ud med Bælum. Især fordi vores nuværende situation nok mest trænger til det oprydningsarbejde Schors allerede lavede i sin sidste periode for os.
Hva render schors egentlig rundt og laver i tiden??
Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4

Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af FIDEL » 31. jul 2019, 09:02

Jakobsen skrev:
31. jul 2019, 07:58
9000AA skrev:
31. jul 2019, 02:42
Forza skrev:
20. jul 2019, 14:54
Det virker også stadig hovedløst at vi byttede Schors ud med Bælum. Især fordi vores nuværende situation nok mest trænger til det oprydningsarbejde Schors allerede lavede i sin sidste periode for os.
Hva render schors egentlig rundt og laver i tiden??
Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4

Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Enig. Meget mærkværdig beslutning.
Det jeg hører, er at Bælum og Co. har mere end svært ved at få gentegnet sponsorater, samt lande nye sponsorer.
Men det har delvist noget at gøre med den sportslige deroute samt, at AaB som brand er en tynd kop øl.
Nu må vi se hvad Bælum kan tilføre. Indtil videre har han været usynlig.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af 9000AA » 31. jul 2019, 09:47

Jakobsen skrev:
31. jul 2019, 07:58
9000AA skrev:
31. jul 2019, 02:42
Forza skrev:
20. jul 2019, 14:54
Det virker også stadig hovedløst at vi byttede Schors ud med Bælum. Især fordi vores nuværende situation nok mest trænger til det oprydningsarbejde Schors allerede lavede i sin sidste periode for os.
Hva render schors egentlig rundt og laver i tiden??
Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4

Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Den mest sindssyge fyring nogensinde. Fans, personale, sponsorer, spillere, virkede til at ha kæmpe tiltro til ham og hans evner. Man burde sgu sende AaB et brev hvor vi kræver at få ham tilbage.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Frygah » 31. jul 2019, 09:54

9000AA skrev:
31. jul 2019, 09:47
Jakobsen skrev:
31. jul 2019, 07:58
9000AA skrev:
31. jul 2019, 02:42
Forza skrev:
20. jul 2019, 14:54
Det virker også stadig hovedløst at vi byttede Schors ud med Bælum. Især fordi vores nuværende situation nok mest trænger til det oprydningsarbejde Schors allerede lavede i sin sidste periode for os.
Hva render schors egentlig rundt og laver i tiden??
Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4

Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Den mest sindssyge fyring nogensinde. Fans, personale, sponsorer, spillere, virkede til at ha kæmpe tiltro til ham og hans evner. Man burde sgu sende AaB et brev hvor vi kræver at få ham tilbage.
Jeg er helt enig i at det var forkert at fyre Schors. Han virkede både dygtig og sympatisk, og økonomien spillede sgu. Jeg har svært ved at vurdere Bælum, for jeg må sige jeg ikke misunder ham den opgave han er blevet stillet, med det produkt på banen han har med at gøre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Halil » 31. jul 2019, 10:06

Frygah skrev:
31. jul 2019, 09:54
9000AA skrev:
31. jul 2019, 09:47
Jakobsen skrev:
31. jul 2019, 07:58
9000AA skrev:
31. jul 2019, 02:42
Forza skrev:
20. jul 2019, 14:54
Det virker også stadig hovedløst at vi byttede Schors ud med Bælum. Især fordi vores nuværende situation nok mest trænger til det oprydningsarbejde Schors allerede lavede i sin sidste periode for os.
Hva render schors egentlig rundt og laver i tiden??
Han render åbenbart rundt i et entreprenørfirmaet Henriksen og Madsen.
https://nordjyske.dk/plus/vesthimmerlan ... 60d9fa93f4

Jeg forstår stadig ikke, at han skulle fyres. Schoors har vist, at han var en god direktør og fansene havde tillid til ham, hvilket også må have noget at sige. Nu har vi så i stedet fået en mellemleder fra et eller andet ligegyldigt rekrutteringsfirma som intet har udrettet på et år og kun har spillerkarrieren i klubben som kvalifikation.
Den mest sindssyge fyring nogensinde. Fans, personale, sponsorer, spillere, virkede til at ha kæmpe tiltro til ham og hans evner. Man burde sgu sende AaB et brev hvor vi kræver at få ham tilbage.
Jeg er helt enig i at det var forkert at fyre Schors. Han virkede både dygtig og sympatisk, og økonomien spillede sgu. Jeg har svært ved at vurdere Bælum, for jeg må sige jeg ikke misunder ham den opgave han er blevet stillet, med det produkt på banen han har med at gøre.
Fyringen af Schors var komplet idiotisk. Schors var ganske åbenlyst uhyre kompetent til økonomistyring, noget alle virksomheder har brug for.

Bestyrelsens ide om, at AaB skulle vækste på sponsorområdet kunne være løst ved at hyre Bælum ind som direktør for sponsorer og kampoplevelser. Ligesom det ses ved bif-svinene, som jeg har en ide om at AaB-bestyrelsen har hentet inspiration fra i denne forbindelse.

Men ud røg Schors og ind med naboens søn som direktør.

Jeg frygter meget, at det som Bælum skulle gøre i forhold til reklamer ikke kan ses på bundlinjen til næste regnskab, mens faste udgifter og lignende stiger pga. Schors ikke er med mere.

JEG BLIR UROLIG!!!
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2019, 10:21

Mon ikke der et eller andet sted inde bagved, kan findes en årsag til at Schors blev fyret? Jeg tænker i hvert fald ikke det er fordi at dem der har postet penge i klubben har tænkt, at vi hellere må ødelægge vores investering.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Halil » 31. jul 2019, 10:27

Pastorius skrev:
31. jul 2019, 10:21
Mon ikke der et eller andet sted inde bagved, kan findes en årsag til at Schors blev fyret? Jeg tænker i hvert fald ikke det er fordi at dem der har postet penge i klubben har tænkt, at vi hellere må ødelægge vores investering.
Det er der selvfølgelig og jeg kan sagtens finde baggrunde til fyringen.

F.eks:
- Jo, det er en fyring.

- Stephan Schors har sin baggrund i økonomiverdenen, og han har været med til at genrejse AaB som en økonomisk troværdig virksomhed med overskud fire år i træk.

- Nu er vi et andet sted, og vi har brug for en direktør, der har sine kompetencer indenfor udvikling af kommercielle indtægter.

- Det betyder, at vi skal have en direktør, der kan øge AaB’s sponsorindtægter samt indtægter fra afvikling af kampe. Her mener vi ikke, at Stephan Schors er den rette mand, siger Finn V. Nielsen ifølge Nordjyske.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Pastorius » 31. jul 2019, 10:28

Halil skrev:
31. jul 2019, 10:27
Pastorius skrev:
31. jul 2019, 10:21
Mon ikke der et eller andet sted inde bagved, kan findes en årsag til at Schors blev fyret? Jeg tænker i hvert fald ikke det er fordi at dem der har postet penge i klubben har tænkt, at vi hellere må ødelægge vores investering.
Det er der selvfølgelig og jeg kan sagtens finde baggrunde til fyringen.

F.eks:
- Jo, det er en fyring.

- Stephan Schors har sin baggrund i økonomiverdenen, og han har været med til at genrejse AaB som en økonomisk troværdig virksomhed med overskud fire år i træk.

- Nu er vi et andet sted, og vi har brug for en direktør, der har sine kompetencer indenfor udvikling af kommercielle indtægter.

- Det betyder, at vi skal have en direktør, der kan øge AaB’s sponsorindtægter samt indtægter fra afvikling af kampe. Her mener vi ikke, at Stephan Schors er den rette mand, siger Finn V. Nielsen ifølge Nordjyske.
Ja, den har jeg også læst. Analysen var da korrekt - selvom det heller ikke er lykkedes for Bælum at gøre noget ved det endnu?
(Desuden har man før hørt om at dne offentlig forklaring ikke altid stemmer overens med den reelle årsag).
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Halil » 31. jul 2019, 10:49

Pastorius skrev:
31. jul 2019, 10:28
Halil skrev:
31. jul 2019, 10:27
Pastorius skrev:
31. jul 2019, 10:21
Mon ikke der et eller andet sted inde bagved, kan findes en årsag til at Schors blev fyret? Jeg tænker i hvert fald ikke det er fordi at dem der har postet penge i klubben har tænkt, at vi hellere må ødelægge vores investering.
Det er der selvfølgelig og jeg kan sagtens finde baggrunde til fyringen.

F.eks:
- Jo, det er en fyring.

- Stephan Schors har sin baggrund i økonomiverdenen, og han har været med til at genrejse AaB som en økonomisk troværdig virksomhed med overskud fire år i træk.

- Nu er vi et andet sted, og vi har brug for en direktør, der har sine kompetencer indenfor udvikling af kommercielle indtægter.

- Det betyder, at vi skal have en direktør, der kan øge AaB’s sponsorindtægter samt indtægter fra afvikling af kampe. Her mener vi ikke, at Stephan Schors er den rette mand, siger Finn V. Nielsen ifølge Nordjyske.
Ja, den har jeg også læst. Analysen var da korrekt - selvom det heller ikke er lykkedes for Bælum at gøre noget ved det endnu?
(Desuden har man før hørt om at dne offentlig forklaring ikke altid stemmer overens med den reelle årsag).
Analysen må antages at være korrekt(at AaB i forhold til sammenlignelige konkurrenter ikke får nok sponsorkroner og indtægter fra kampe) og med tanke på, hvordan Schors har ageret efterfølgende, så tillægger jeg egentlig udtalelsen fra Finn Nielsen ganske stor værdi.

Men var implementeringen korrekt?

Det mener jeg ikke.
Uden Synd Ingen Frelse

Gamen

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gamen » 31. jul 2019, 11:10

Pastorius skrev:
31. jul 2019, 10:21
Mon ikke der et eller andet sted inde bagved, kan findes en årsag til at Schors blev fyret? Jeg tænker i hvert fald ikke det er fordi at dem der har postet penge i klubben har tænkt, at vi hellere må ødelægge vores investering.
Magtkamp mellem Schors og Gaarde.
Schors tabte.

Det er da det mest oplagte. Schors var meget udadvendt og højt respekteret, ikke bare blandt sponsorer osv. men også i kraft af hans kæmpe arbejde i klub- og liga-regi.
Hans fyring gav meget, meget lidt mening.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Uldahl » 31. jul 2019, 18:32

Gamen skrev:
31. jul 2019, 11:10
Pastorius skrev:
31. jul 2019, 10:21
Mon ikke der et eller andet sted inde bagved, kan findes en årsag til at Schors blev fyret? Jeg tænker i hvert fald ikke det er fordi at dem der har postet penge i klubben har tænkt, at vi hellere må ødelægge vores investering.
Magtkamp mellem Schors og Gaarde.
Schors tabte.

Det er da det mest oplagte. Schors var meget udadvendt og højt respekteret, ikke bare blandt sponsorer osv. men også i kraft af hans kæmpe arbejde i klub- og liga-regi.
Hans fyring gav meget, meget lidt mening.
Helt enig Gamen. Kan ikke finde nogen mening i den fyring. Men den bestyrelse vi har, og dens hang til nabo sønner ligger et valg af Bælum nok lige for. Hovedrystende dumt.

Bestyrelsen kunne stadig have holdt hånd i hankke med udgifterne, hvis det var det de frygtede skulle løbe løbsk under Schors. Som en anden skriver så kunne Bælum være ansat som salgsdiretør med ansvar for salg og focus på kampdags salg, og nye events, der kan bringe øget opmærksom om klubben, til gavn for sponsore og fans. Og samtidig give grobund for nye indtægter.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Halil » 17. okt 2019, 09:44

Det går rimelig meget amok på stadionoplevelsen i AaB for tiden. En række, nærmest banebrydende, tiltag er blevet sat i søen.
Et af målene i strategi Nordkraften er at skabe en bedre stadionoplevelse for tilskuerne til AaB’s hjemmekampe på Aalborg Portland Park.

For at styrke stadionoplevelsen er der løbende foretaget en række ændringer, der skulle gøre netop det. Blandt andet er der nøje udvalgt en særlig musikplayliste op til kampen, der er skabt Theodors Familiezone med en masse aktiviteter for børn på Weber Tribunen, og fansangen “Som Ramt af Lynet” kører på storskærmen lige inden kickoff efter ønske fra AaB’s fans, der har selv har skabt sangen.

Endnu en af de ændringer, der er foretaget, er, at AaB’s stadionspeaker, Lars Bech, frem mod kickoff forlader sin sædvanlige plads i speakerboksen for at tage opstilling nede på grønsværen, hvor han har en mere stemningsindpiskende rolle.

Forinden er der skåret ned på mængden af speak, så musikken i stedet får mere plads inden kampen. Men når han iført sit rød-hvide jakkesæt indtager sin position på græstæppet, guider han de senest ankomne fans med de vigtigste oplysninger frem mod kampstart.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Hanga » 17. okt 2019, 10:18

Halil skrev:
17. okt 2019, 09:44
Det går rimelig meget amok på stadionoplevelsen i AaB for tiden. En række, nærmest banebrydende, tiltag er blevet sat i søen.
Et af målene i strategi Nordkraften er at skabe en bedre stadionoplevelse for tilskuerne til AaB’s hjemmekampe på Aalborg Portland Park.

For at styrke stadionoplevelsen er der løbende foretaget en række ændringer, der skulle gøre netop det. Blandt andet er der nøje udvalgt en særlig musikplayliste op til kampen, der er skabt Theodors Familiezone med en masse aktiviteter for børn på Weber Tribunen, og fansangen “Som Ramt af Lynet” kører på storskærmen lige inden kickoff efter ønske fra AaB’s fans, der har selv har skabt sangen.

Endnu en af de ændringer, der er foretaget, er, at AaB’s stadionspeaker, Lars Bech, frem mod kickoff forlader sin sædvanlige plads i speakerboksen for at tage opstilling nede på grønsværen, hvor han har en mere stemningsindpiskende rolle.

Forinden er der skåret ned på mængden af speak, så musikken i stedet får mere plads inden kampen. Men når han iført sit rød-hvide jakkesæt indtager sin position på græstæppet, guider han de senest ankomne fans med de vigtigste oplysninger frem mod kampstart.
Det er fine små tiltag, men pånær måske familezonen så er det ikke noget jeg kan se trække flere på stadion. Det primære er selvfølgelig resultaterne og spillet på banen. Dernæst er det at det er nemt og bekvemt. Billetsystemet har vi fået styr på, men det tog en halv time at komme ind på vest til FCK kampen. Der kunne jeg mærke på mange i køen, at de var frustreret, og det taler selvfølgelig mod at de kommer igen. Det ændrer sangtekst på storskærmen eller en cirkusklovn i rødhvidt jakkesæt næppe på.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gamen

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gamen » 17. okt 2019, 12:15

Problemet er processen frem mod at man scanner sin billet. Alle andre steder i Europa laver man en lille visitationszone, hvor folk kan blive visiteret, og så kan folk gå lige ind derefter. Det ideelle ville være at lave en 3. billetautomat ud mod hegnet igennem den port som sagtens kan åbnes, og så slippe folk ind fra 3 sider, efter visitation.

Det tager ekstremt lang tid, og det gør det jo ikke bedre at dørene først åbner tættere på kampstart, samt at man tilsyneladende konsekvent har for få kontrollører til at tage sig af visitation og indgang.

Det er simpelthen for ringe at hver gang der er over 9000 på stadion, så skal der være folk der stadig ikke er kommet ind 10 min inde i kampen.
Hvis problemet er billetter, så send gående sælgere ud.
Hvis problemet er indgangen, så åbn tidligere og koordiner det bedre. Der står konsekvent også flere ved den ene end den anden indgang, og af og til åbner man også kun én sluse.

Kom nu igang, Paul Andersen. Det er det du får din løn for.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Hanga » 17. okt 2019, 12:24

Gamen skrev:
17. okt 2019, 12:15
Problemet er processen frem mod at man scanner sin billet. Alle andre steder i Europa laver man en lille visitationszone, hvor folk kan blive visiteret, og så kan folk gå lige ind derefter. Det ideelle ville være at lave en 3. billetautomat ud mod hegnet igennem den port som sagtens kan åbnes, og så slippe folk ind fra 3 sider, efter visitation.

Det tager ekstremt lang tid, og det gør det jo ikke bedre at dørene først åbner tættere på kampstart, samt at man tilsyneladende konsekvent har for få kontrollører til at tage sig af visitation og indgang.

Det er simpelthen for ringe at hver gang der er over 9000 på stadion, så skal der være folk der stadig ikke er kommet ind 10 min inde i kampen.
Hvis problemet er billetter, så send gående sælgere ud.
Hvis problemet er indgangen, så åbn tidligere og koordiner det bedre. Der står konsekvent også flere ved den ene end den anden indgang, og af og til åbner man også kun én sluse.

Kom nu igang, Paul Andersen. Det er det du får din løn for.
Helt enig. Jeg medgiver at den begrænsede plads bag tribunen er en udfordring, men man er nød til at finde en eller anden form for løsning. Det var meget uorganiseret og der var køer på kryds og tværs. Samtidig var der, som du er inde på, for få kontrollører til at tage sig af opgaven.
Apropro kontrollørerne så virker de heller ikke altid lige godt klædt på til opgaven. Til en anden kamp overhørte jeg et spørgsmål til en kontrollør ved indgangen: "Er det her Spar Nord tribunen?"... "Øøøhh nej jeg tror det er i den anden ende"...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Yankee » 17. okt 2019, 13:05

Gamen skrev:
17. okt 2019, 12:15

Det er simpelthen for ringe at hver gang der er over 9000 på stadion, så skal der være folk der stadig ikke er kommet ind 10 min inde i kampen.
Hvis problemet er billetter, så send gående sælgere ud.
Hvis problemet er indgangen, så åbn tidligere og koordiner det bedre. Der står konsekvent også flere ved den ene end den anden indgang, og af og til åbner man også kun én sluse.

Kom nu igang, Paul Andersen. Det er det du får din løn for.
Spørgsmålet er hvor meget længere man kan komme uden at gribe mere grundlæggende fat. Stadion har haft sin nuværende udformning i snart 20 år, og vi må jo konstatere at forventningen fra dengang om en vækst til 11.000 i snit ikke rigtig har været realistisk. Samtidig må vi konstatere at forholdene omkring boder, pre-match, merchandise og komforten generelt ikke er tilstrækkelig.

Et par forslag, rangeret efter omkostning:
1) Lav to overordnede indgange til stadionområdet mod hhv. Nord og Syd, hvor visitation kan foregå. Inden for indgangene har man så en stor pre-match-zone, som man kunne udnytte bedre - evt. ved inddragelse af parkeringspladser osv.
2) Skift de nuværende sæder ud med bedre og bredere (og røde!) sæder med kopholder. Det vil give plads til knapt så mange tilskuere på hhv. Nord og Syd, men ville øge komforten og oplevelsen for den type tilskuere markant. Se evt. den øvrige ring på Farum Park for inspiration.
3) Byg de to endetribuner stejlere under samme tag. Det vil igen mindske kapaciteten, men give bedre vilkår for stemning og give rum til et bod-areal i 1. sals-højde bag den nuværende tribune. Der er ingen grund til at man har 3-4 meter op til taget når man står bagerst på Vest, for eksempel.
4) Riv Nord-tribunen ned og ryk den (og banen) 10 meter mod syd. Det ville gøre stadion meget mere kompakt og levende og give plads til et helt nyt areal til restauranter, boder osv. mod nord.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Hanga » 17. okt 2019, 13:23

Yankee skrev:
17. okt 2019, 13:05
Gamen skrev:
17. okt 2019, 12:15

Det er simpelthen for ringe at hver gang der er over 9000 på stadion, så skal der være folk der stadig ikke er kommet ind 10 min inde i kampen.
Hvis problemet er billetter, så send gående sælgere ud.
Hvis problemet er indgangen, så åbn tidligere og koordiner det bedre. Der står konsekvent også flere ved den ene end den anden indgang, og af og til åbner man også kun én sluse.

Kom nu igang, Paul Andersen. Det er det du får din løn for.
Spørgsmålet er hvor meget længere man kan komme uden at gribe mere grundlæggende fat. Stadion har haft sin nuværende udformning i snart 20 år, og vi må jo konstatere at forventningen fra dengang om en vækst til 11.000 i snit ikke rigtig har været realistisk. Samtidig må vi konstatere at forholdene omkring boder, pre-match, merchandise og komforten generelt ikke er tilstrækkelig.

Et par forslag, rangeret efter omkostning:
1) Lav to overordnede indgange til stadionområdet mod hhv. Nord og Syd, hvor visitation kan foregå. Inden for indgangene har man så en stor pre-match-zone, som man kunne udnytte bedre - evt. ved inddragelse af parkeringspladser osv.
2) Skift de nuværende sæder ud med bedre og bredere (og røde!) sæder med kopholder. Det vil give plads til knapt så mange tilskuere på hhv. Nord og Syd, men ville øge komforten og oplevelsen for den type tilskuere markant. Se evt. den øvrige ring på Farum Park for inspiration.
3) Byg de to endetribuner stejlere under samme tag. Det vil igen mindske kapaciteten, men give bedre vilkår for stemning og give rum til et bod-areal i 1. sals-højde bag den nuværende tribune. Der er ingen grund til at man har 3-4 meter op til taget når man står bagerst på Vest, for eksempel.
4) Riv Nord-tribunen ned og ryk den (og banen) 10 meter mod syd. Det ville gøre stadion meget mere kompakt og levende og give plads til et helt nyt areal til restauranter, boder osv. mod nord.
Gode forslag. Jeg tvivler dog stærkt på at man er klar til at ofte hvad punkt 3 og 4 koster - hverken fra AaBs eller Kommunens side.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar