AaB Reklamer og Merchandise

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Sauer » 21. mar 2021, 14:46

jonas386 skrev:
21. mar 2021, 13:59
Hvad mon sådan en aftale ligger i..? Jeg forstår ikke hvorfor det altid er et valg mellem de samme 3-4 store mærker som oftest stikker Superligaklubberne et eller andet generisk produkt. Er der virkelig så mange penge i Hummel, Adidas og Nike, at det ikke kan betale sig at producere hos et mindre firma, og derved have mere kontrol over trøjesalg, priser, designs osv?

Jeg forestiller mig ikke, at det er mange millioner vi snakker i en aftale med eksempelvis Nike. De har tusindvis af bedre platforme end AaB, så det er vel i bedste fald en eller anden standardkontrakt.

Jeg kan dog se, at FCK omsatte for ca. 15 millioner i trøjesalg i en artikel fra 2014. Hvordan det ser ud i dag ved jeg ikke.
Der er vel noget tryghed i at arbejde med nogle af de store producenter, som kender det danske marked og setuppet i en Superligaklub.

Det er jo ikke fordi, der ikke har været andre trøjeproducenter i Superligaen end de sædvanlige store. Husker bl.a. H2O, Diadora, Kappa, Uhlsport og vist nok også Umbro.

Forestiller mig, man gerne vil udlicitere så meget af merchandise-processen som muligt. Tror heller ikke, det nødvendigvis ville være et plus, hvis Bælum og bestyrelsen fx skulle ha’ indflydelse på design.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Nitten » 21. mar 2021, 15:12

Sauer skrev:
21. mar 2021, 14:46
jonas386 skrev:
21. mar 2021, 13:59
Hvad mon sådan en aftale ligger i..? Jeg forstår ikke hvorfor det altid er et valg mellem de samme 3-4 store mærker som oftest stikker Superligaklubberne et eller andet generisk produkt. Er der virkelig så mange penge i Hummel, Adidas og Nike, at det ikke kan betale sig at producere hos et mindre firma, og derved have mere kontrol over trøjesalg, priser, designs osv?

Jeg forestiller mig ikke, at det er mange millioner vi snakker i en aftale med eksempelvis Nike. De har tusindvis af bedre platforme end AaB, så det er vel i bedste fald en eller anden standardkontrakt.

Jeg kan dog se, at FCK omsatte for ca. 15 millioner i trøjesalg i en artikel fra 2014. Hvordan det ser ud i dag ved jeg ikke.
Der er vel noget tryghed i at arbejde med nogle af de store producenter, som kender det danske marked og setuppet i en Superligaklub.

Det er jo ikke fordi, der ikke har været andre trøjeproducenter i Superligaen end de sædvanlige store. Husker bl.a. H2O, Diadora, Kappa, Uhlsport og vist nok også Umbro.

Forestiller mig, man gerne vil udlicitere så meget af merchandise-processen som muligt. Tror heller ikke, det nødvendigvis ville være et plus, hvis Bælum og bestyrelsen fx skulle ha’ indflydelse på design.

Det burde være simpelt bare at tage en kopi af bilbao’s

https://shop.athletic-club.eus/

https://ecommerce-cms.athletic-club.eus ... adult.jpeg

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gnu » 21. mar 2021, 15:25

Jeg håber, det bliver en producent, som har balls nok til at droppe striberne, for lad os nu være ærlige: Lodrette rød/hvide striber ser jo åndssvagt ud.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Ibiza Polar

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Ibiza Polar » 21. mar 2021, 15:26

Gnu skrev:
21. mar 2021, 15:25
Jeg håber, det bliver en producent, som har balls nok til at droppe striberne, for lad os nu være ærlige: Lodrette rød/hvide striber ser jo åndssvagt ud.
Det dér burde næsten udløse et ban.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af le Cid » 21. mar 2021, 15:27

Ibiza Polar skrev:
21. mar 2021, 15:26
Gnu skrev:
21. mar 2021, 15:25
Jeg håber, det bliver en producent, som har balls nok til at droppe striberne, for lad os nu være ærlige: Lodrette rød/hvide striber ser jo åndssvagt ud.
Det dér burde næsten udløse et ban.
Næsten?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Salle17 » 21. mar 2021, 15:53

Ibiza Polar skrev:
21. mar 2021, 15:26
Gnu skrev:
21. mar 2021, 15:25
Jeg håber, det bliver en producent, som har balls nok til at droppe striberne, for lad os nu være ærlige: Lodrette rød/hvide striber ser jo åndssvagt ud.
Det dér burde næsten udløse et ban.
Forhåbentlig sarkasme krydret med en stikpille til Adidas.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gnu » 21. mar 2021, 16:04

Men det er jo rigtigt. Hvis ikke I var AaB-fans, ville I da aldrig trække i en rød/hvid-stribet t-shirt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Uldahl » 21. mar 2021, 16:16

Gnu skrev:
21. mar 2021, 16:04
Men det er jo rigtigt. Hvis ikke I var AaB-fans, ville I da aldrig trække i en rød/hvid-stribet t-shirt.
Tal for dig selv.

RufusTheDog

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af RufusTheDog » 21. mar 2021, 16:26

Hvorfor skulle en trøjeproducent være interesseret i at ændre på en klubs kendetegn? Den slags ændringer kommer fra klubben selv, ingen producenter har mandat til at tage den slags beslutninger.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Nitten » 21. mar 2021, 16:41

Gnu skrev:
21. mar 2021, 16:04
Men det er jo rigtigt. Hvis ikke I var AaB-fans, ville I da aldrig trække i en rød/hvid-stribet t-shirt.
Jo da.
Men aldrig en gul

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1484
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Lyfe » 14. apr 2021, 21:32

Er der nogen af jer der ligger inde med gamle AaB trøjer i børne størrelser så vil jeg gerne købe?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Salle17 » 12. maj 2021, 10:10

Salle17 skrev:
19. mar 2021, 12:18
Vores aftale med hummel løber ud til sommer 21. Bliver den nuværende sponsoraftale med hummel forlænget? Synes godt nok at det er mærkeligt at man endnu ikke har offentliggjort noget.
Så stoppede samarbejdet med Hummel. Mon ikke det er den sædvanlig mølle der kører igen, og så har vi Adidas som tøjsponsor igen.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af JacobKoustrup » 12. maj 2021, 10:17

Salle17 skrev:
12. maj 2021, 10:10
Salle17 skrev:
19. mar 2021, 12:18
Vores aftale med hummel løber ud til sommer 21. Bliver den nuværende sponsoraftale med hummel forlænget? Synes godt nok at det er mærkeligt at man endnu ikke har offentliggjort noget.
Så stoppede samarbejdet med Hummel. Mon ikke det er den sædvanlig mølle der kører igen, og så har vi Adidas som tøjsponsor igen.

Har vi egentlig nogensinde haft andet et Hummel og Adidas? Jeg synes generelt Adidas laver flotte trøjer, men det kunne nu være spændende med Nike eller Puma

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Salle17 » 12. maj 2021, 10:26

JacobKoustrup skrev:
12. maj 2021, 10:17
Salle17 skrev:
12. maj 2021, 10:10
Salle17 skrev:
19. mar 2021, 12:18
Vores aftale med hummel løber ud til sommer 21. Bliver den nuværende sponsoraftale med hummel forlænget? Synes godt nok at det er mærkeligt at man endnu ikke har offentliggjort noget.
Så stoppede samarbejdet med Hummel. Mon ikke det er den sædvanlig mølle der kører igen, og så har vi Adidas som tøjsponsor igen.

Har vi egentlig nogensinde haft andet et Hummel og Adidas? Jeg synes generelt Adidas laver flotte trøjer, men det kunne nu være spændende med Nike eller Puma
Vi har haft puma før, men det er vist langt tid siden. Nike kunne være fedt, da kvaliteten på deres trøjer er bedre, men frygter at det vil blive sådan noget standart design.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5267
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af R Rosenberg » 12. maj 2021, 10:31

Håber på Berri.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Moen » 12. maj 2021, 10:31

Salle17 skrev:
12. maj 2021, 10:26
JacobKoustrup skrev:
12. maj 2021, 10:17
Salle17 skrev:
12. maj 2021, 10:10
Salle17 skrev:
19. mar 2021, 12:18
Vores aftale med hummel løber ud til sommer 21. Bliver den nuværende sponsoraftale med hummel forlænget? Synes godt nok at det er mærkeligt at man endnu ikke har offentliggjort noget.
Så stoppede samarbejdet med Hummel. Mon ikke det er den sædvanlig mølle der kører igen, og så har vi Adidas som tøjsponsor igen.

Har vi egentlig nogensinde haft andet et Hummel og Adidas? Jeg synes generelt Adidas laver flotte trøjer, men det kunne nu være spændende med Nike eller Puma
Vi har haft puma før, men det er vist langt tid siden. Nike kunne være fedt, da kvaliteten på deres trøjer er bedre, men frygter at det vil blive sådan noget standart design.
Vi har også haft Nike engang, for mange år siden.

Jeg ved ikke hvor mange trøjer AaB sælger, men hos Nike skal man bestille over 5000, tror jeg, for at man kan få sit eget design.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Hanga » 12. maj 2021, 10:34

Gad vide om Hummel har tilbudt os en nedgraderet aftale, og det er derfor vi søger nye veje? Vi har ikke just behov for yderligere reduktion i vores største sponsoraftaler.

Design og kvalitetsmæssigt har jeg det rigtig fint med at komme væk fra Hummel. Jeg føler lidt man får en billig håndboldtrøje på. Man kommer dog ikke uden om at Hummel altid laver specialdesigns, det er aldrig en ren standard løsning, som det nemt kan blive med Nike, Adidas og lign.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Moen » 12. maj 2021, 10:37

Hanga skrev:
12. maj 2021, 10:34
Gad vide om Hummel har tilbudt os en nedgraderet aftale, og det er derfor vi søger nye veje? Vi har ikke just behov for yderligere reduktion i vores største sponsoraftaler.

Design og kvalitetsmæssigt har jeg det rigtig fint med at komme væk fra Hummel. Jeg føler lidt man får en billig håndboldtrøje på. Man kommer dog ikke uden om at Hummel altid laver specialdesigns, det er aldrig en ren standard løsning, som det nemt kan blive med Nike, Adidas og lign.
Eller også har de nye tilbudt en meget god aftale? Jeg trækker forresten mit bud på Puma tilbage :cheers:

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 79
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af zadion » 12. maj 2021, 10:38

En kammerat fortalte mig for et par måneder siden, at AaB regnede med at stoppe med Hummel. I samme omgang sagde han, at man forventer et mindre amerikansk mærke (altså ikke Nike). Jeg er spændt. Det ville være skønt med en ny producent. Under alle omstændigheder synes jeg ikke, at Hummel altid er lige interessant at se på.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Moen » 12. maj 2021, 10:40

zadion skrev:
12. maj 2021, 10:38
En kammerat fortalte mig for et par måneder siden, at AaB regnede med at stoppe med Hummel. I samme omgang sagde han, at man forventer et mindre amerikansk mærke (altså ikke Nike). Jeg er spændt. Det ville være skønt med en ny producent. Under alle omstændigheder synes jeg ikke, at Hummel altid er lige interessant at se på.
Som jeg hører det, er det ikke amerikansk.

Besvar