AaB Reklamer og Merchandise

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1605
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Halil » 14. jun 2022, 09:42

R Rosenberg skrev:
13. jun 2022, 23:47
RicoBR02 skrev:
13. jun 2022, 19:25
jonas386 skrev:
13. jun 2022, 18:34
Salle17 skrev:
13. jun 2022, 18:03
R Rosenberg skrev:
13. jun 2022, 17:59
Salle17 skrev:
13. jun 2022, 17:56
https://aabsport.dk/nyheder/2022/juni/a ... itemiljoe/

Ny hjemme - og udebanetrøje lanceres den 1. juli. :aabfan:
Nej, det er ny hjemmebanekok.
For sulan. hahah

https://aabsport.dk/nyheder/2022/juni/k ... denne-uge/
Jeg elsker de lancerer det under 'kontoret lukket i næste uge'. No poster hype!
Det er simpelthen så kedeligt. Kan det virkelig passe at deres pr team ikke kan se nogen ide i at gøre lidt ud af sådan nogle nyheder?
AaB's pr- og SoMe-afdeling skulle man tro, blev bestyret af Tørre Torben.
Det er så rystende ringe, at jeg overvejer at tilbyde mig selv til jobbet - det kan umuligt blive ringere.
Var det AaB der formåede at miste følgere på instagram eller lignende under corona?
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Jakobsen » 15. jun 2022, 07:53

Prica22 skrev:
Gazza skrev:
13. jun 2022, 22:03
Vi får vel ikke ny trøje igen, bare fordi der kommer ny sponsor på maven?
Det ser sådan ud. Kotume hos de fleste brands er jo også ny trøje hvert år
Mener også Bælum udtalte i forbindelse med lanceringen af den nuværende trøje sidste sommer, at man allerede var ved st planlægge den nye trøje til næste sommer (i år). Det var i en eller anden podcast. Muligvis 4 på foden.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gnu » 15. jun 2022, 09:07

Macron har ikke været blege for at lave radikale ændringer på trøjer til andre klubber, de leverer til, så man kan da håbe at de - med AaB's velsignelse selvfølgelig - endelig vil komme op med lidt nytænkning og droppe striberne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af R Rosenberg » 15. jun 2022, 09:09

Gnu skrev:
15. jun 2022, 09:07
Macron har ikke været blege for at lave radikale ændringer på trøjer til andre klubber, de leverer til, så man kan da håbe at de - med AaB's velsignelse selvfølgelig - endelig vil komme op med lidt nytænkning og droppe striberne.
Striberne er da, om noget, AaB's stærkeste identitetsmarkør.
Det tror jeg simpelthen, ikke kommer til at ske.
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gnu » 15. jun 2022, 09:17

R Rosenberg skrev:
15. jun 2022, 09:09
Gnu skrev:
15. jun 2022, 09:07
Macron har ikke været blege for at lave radikale ændringer på trøjer til andre klubber, de leverer til, så man kan da håbe at de - med AaB's velsignelse selvfølgelig - endelig vil komme op med lidt nytænkning og droppe striberne.
Striberne er da, om noget, AaB's stærkeste identitetsmarkør.
Det tror jeg simpelthen, ikke kommer til at ske.
Det tror jeg heller ikke, men man har jo lov at håbe. Identitetsmarkør eller ej, så er de striber og den røde nuance, som AaB arbejder med simpelthen bare ikke pæne. Det behøver jo heller ikke at være et permanent skifte, men bare for en sæson kunne det være fedt at se fx en mørkerød trøje.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5093
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Jakobsen » 15. jun 2022, 09:25

Gnu skrev:
R Rosenberg skrev:
15. jun 2022, 09:09
Gnu skrev:
15. jun 2022, 09:07
Macron har ikke været blege for at lave radikale ændringer på trøjer til andre klubber, de leverer til, så man kan da håbe at de - med AaB's velsignelse selvfølgelig - endelig vil komme op med lidt nytænkning og droppe striberne.
Striberne er da, om noget, AaB's stærkeste identitetsmarkør.
Det tror jeg simpelthen, ikke kommer til at ske.
Det tror jeg heller ikke, men man har jo lov at håbe. Identitetsmarkør eller ej, så er de striber og den røde nuance, som AaB arbejder med simpelthen bare ikke pæne. Det behøver jo heller ikke at være et permanent skifte, men bare for en sæson kunne det være fedt at se fx en mørkerød trøje.
Nej, nej og atter nej. Man kan være kreative et stykke af vejen, men rød hvide striber er en del af klubidentiteten.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gnu » 15. jun 2022, 10:04

Bevares. Men en identitet er jo ikke fuldstændig låst og umulig at ændre. Engang var det også utænkeligt med sponsorer på maven eller navne på ryggen, og logoet har været både hjerteformet og fusioneret med Metax. Så lad os bare komme af med de striber.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af R Rosenberg » 15. jun 2022, 10:51

Gnu skrev:
15. jun 2022, 10:04
Bevares. Men en identitet er jo ikke fuldstændig låst og umulig at ændre. Engang var det også utænkeligt med sponsorer på maven eller navne på ryggen, og logoet har været både hjerteformet og fusioneret med Metax. Så lad os bare komme af med de striber.
Det skabte da også et ramaskrig af hidtil usete, nordjyske dimensioner (nogen svingede sig helt op til "Det var gånåk grow"), da man flettede de to logoer sammen.
Og hjertet er jo blot i forbindelse med det der godgørenhed en sjælden, sjælden gang.
Ædruelighedens stemme

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gnu » 15. jun 2022, 13:05

R Rosenberg skrev:
15. jun 2022, 10:51
Gnu skrev:
15. jun 2022, 10:04
Bevares. Men en identitet er jo ikke fuldstændig låst og umulig at ændre. Engang var det også utænkeligt med sponsorer på maven eller navne på ryggen, og logoet har været både hjerteformet og fusioneret med Metax. Så lad os bare komme af med de striber.
Det skabte da også et ramaskrig af hidtil usete, nordjyske dimensioner (nogen svingede sig helt op til "Det var gånåk grow"), da man flettede de to logoer sammen.
Og hjertet er jo blot i forbindelse med det der godgørenhed en sjælden, sjælden gang.
Der vil jo altid være nogle bagstræberiske hystader, som himler op om, at alting var maje bedre i gamle dage, hver gang der sker en forandring. Det skal man ikke tage så tungt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5165
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af R Rosenberg » 15. jun 2022, 19:21

Gnu skrev:
15. jun 2022, 13:05
R Rosenberg skrev:
15. jun 2022, 10:51
Gnu skrev:
15. jun 2022, 10:04
Bevares. Men en identitet er jo ikke fuldstændig låst og umulig at ændre. Engang var det også utænkeligt med sponsorer på maven eller navne på ryggen, og logoet har været både hjerteformet og fusioneret med Metax. Så lad os bare komme af med de striber.
Det skabte da også et ramaskrig af hidtil usete, nordjyske dimensioner (nogen svingede sig helt op til "Det var gånåk grow"), da man flettede de to logoer sammen.
Og hjertet er jo blot i forbindelse med det der godgørenhed en sjælden, sjælden gang.
Der vil jo altid være nogle bagstræberiske hystader, som himler op om, at alting var maje bedre i gamle dage, hver gang der sker en forandring. Det skal man ikke tage så tungt.
Jeg tilsluttede mig nu koret af bagstræberiske hystader, der mente, at en forandring med logo og sponsor flettet sammen var en dårlig forandring.
Ædruelighedens stemme

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Lyfe » 15. jun 2022, 20:28

Gnu skrev:Macron har ikke været blege for at lave radikale ændringer på trøjer til andre klubber, de leverer til, så man kan da håbe at de - med AaB's velsignelse selvfølgelig - endelig vil komme op med lidt nytænkning og droppe striberne.
Hvorfor så ikke bare skifte til en gul og blå, eller helt hvid?
Selvfølgelig skal den være stribet! Så kan antal og tykkelse varierer.



Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Fromthecradle » 15. jun 2022, 20:41

Lyfe skrev:
15. jun 2022, 20:28
Gnu skrev:Macron har ikke været blege for at lave radikale ændringer på trøjer til andre klubber, de leverer til, så man kan da håbe at de - med AaB's velsignelse selvfølgelig - endelig vil komme op med lidt nytænkning og droppe striberne.
Hvorfor så ikke bare skifte til en gul og blå, eller helt hvid?
Selvfølgelig skal den være stribet! Så kan antal og tykkelse varierer.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Gul og blå er grimt, det er svenske farver.

Helt hvidt lyder fint. Bare man kommer af med de dødssyge striber.
You pay for this?

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1717
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af RicoBR02 » 15. jun 2022, 21:49

Lyfe skrev:
15. jun 2022, 20:28
Gnu skrev:Macron har ikke været blege for at lave radikale ændringer på trøjer til andre klubber, de leverer til, så man kan da håbe at de - med AaB's velsignelse selvfølgelig - endelig vil komme op med lidt nytænkning og droppe striberne.
Hvorfor så ikke bare skifte til en gul og blå, eller helt hvid?
Selvfølgelig skal den være stribet! Så kan antal og tykkelse varierer.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Nålestribet og så kunne man lave den så den ligner en habit jakke. Jeg er fan..

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Yankee » 15. jun 2022, 21:57

Gnu skrev:
15. jun 2022, 10:04
Bevares. Men en identitet er jo ikke fuldstændig låst og umulig at ændre. Engang var det også utænkeligt med sponsorer på maven eller navne på ryggen, og logoet har været både hjerteformet og fusioneret med Metax. Så lad os bare komme af med de striber.
Striberne forsvinder selvfølgelig ikke, men man kunne jo godt eksperimentere med en noget mørkere rød og blå shorts som Atletico Madrid, fx. Det ville være noget pænere. Det ville være fedt hvis man kunne bruge hjemmetrøjen på udebane mod FCK - så kan man efterhånden kalde sig "de røde".

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gnu » 16. jun 2022, 10:36

Lyfe skrev:
15. jun 2022, 20:28
Gnu skrev:Macron har ikke været blege for at lave radikale ændringer på trøjer til andre klubber, de leverer til, så man kan da håbe at de - med AaB's velsignelse selvfølgelig - endelig vil komme op med lidt nytænkning og droppe striberne.
Hvorfor så ikke bare skifte til en gul og blå, eller helt hvid?
Selvfølgelig skal den være stribet! Så kan antal og tykkelse varierer.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvem har foreslået at skifte til gul og blå? Du kan godt pakke din stråmand væk nu.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af le Cid » 16. jun 2022, 11:31

Gnu skrev:
16. jun 2022, 10:36
Hvem har foreslået at skifte til gul og blå? Du kan godt pakke din stråmand væk nu.
Det er vel ikke ret meget mere utænkeligt end at droppe striberne. Du kan kæmpe, så meget du vil, men den kamp er vist tabt på forhånd. Hvor lang tid siden er det. at en dansk (eller europæisk for den sags skyld) traditionsklub har ændret sin spillerdragt SÅ drastisk?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Klaus » 16. jun 2022, 12:29

Jeg tænker den sølvtrøje, vi havde for nogle år siden kunne være et godt bud :innocent:

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1004
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Bong » 16. jun 2022, 13:44

Selvfølgelig skal vi IKKE væk fra de rød/hvide striber. Det vil være regulært blasfemi.
A slightly more sophisticated hooligan...

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gnu » 16. jun 2022, 14:10

le Cid skrev:
16. jun 2022, 11:31
Gnu skrev:
16. jun 2022, 10:36
Hvem har foreslået at skifte til gul og blå? Du kan godt pakke din stråmand væk nu.
Det er vel ikke ret meget mere utænkeligt end at droppe striberne. Du kan kæmpe, så meget du vil, men den kamp er vist tabt på forhånd. Hvor lang tid siden er det. at en dansk (eller europæisk for den sags skyld) traditionsklub har ændret sin spillerdragt SÅ drastisk?
Man kan jo forestille sig alt muligt, men hvis vi skal have en seriøs diskussion må den nødvendigvis gå på, hvad der rent faktisk er foreslået og ikke opstille en eller anden stråmand om gule trøjer som lige præcis ingen har argumenteret for.

Hvad andre klubber gør behøver vel ikke at være en rettesnor for AaB, men:

- I 18/19 spillede Lazio fx i en trøje, der var markant anderledes end deres sædvanlige lyseblå: https://www.footballkitarchive.com/lazi ... -home-kit/
- Inden for de seneste ti år har Barcelona haft hjemmetrøjer med mange lodrette striber, én rød lodret stribe, vandrette striber og sågar tern: https://www.footballkitarchive.com/fc-barcelona-kits/
- I 10/11 spillede PSG i en helt rød hjemmetrøje modsat deres sædvanlige blå: https://www.footballkitarchive.com/pari ... its/#2010s
- I 19/20 droppede Juventus sine striber for en todelt hjemmetrøje: https://www.footballkitarchive.com/juve ... -home-kit/
- Bayern Münchens hjemmetrøje har gennem de seneste 15 år (Jeg har ikke kigget længere tilbage) haft mange forskellige designs: Her har hjemmetrøjen fx været helt rød, med lodrette hvide striber, med vandrette, hvide striber, tynde striber, tykke striber, med blå striber osv. osv.: https://www.footballkitarchive.com/bayern-munchen-kits/

Bare for at tage et par eksempler. Det er med andre ord slet ikke usædvanligt at traditionsklubber ændrer radikalt på deres trøjedesign.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4411
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af le Cid » 16. jun 2022, 14:51

Gnu skrev:
16. jun 2022, 14:10
le Cid skrev:
16. jun 2022, 11:31
Gnu skrev:
16. jun 2022, 10:36
Hvem har foreslået at skifte til gul og blå? Du kan godt pakke din stråmand væk nu.
Det er vel ikke ret meget mere utænkeligt end at droppe striberne. Du kan kæmpe, så meget du vil, men den kamp er vist tabt på forhånd. Hvor lang tid siden er det. at en dansk (eller europæisk for den sags skyld) traditionsklub har ændret sin spillerdragt SÅ drastisk?
Man kan jo forestille sig alt muligt, men hvis vi skal have en seriøs diskussion må den nødvendigvis gå på, hvad der rent faktisk er foreslået og ikke opstille en eller anden stråmand om gule trøjer som lige præcis ingen har argumenteret for.

Hvad andre klubber gør behøver vel ikke at være en rettesnor for AaB, men:

- I 18/19 spillede Lazio fx i en trøje, der var markant anderledes end deres sædvanlige lyseblå: https://www.footballkitarchive.com/lazi ... -home-kit/
- Inden for de seneste ti år har Barcelona haft hjemmetrøjer med mange lodrette striber, én rød lodret stribe, vandrette striber og sågar tern: https://www.footballkitarchive.com/fc-barcelona-kits/
- I 10/11 spillede PSG i en helt rød hjemmetrøje modsat deres sædvanlige blå: https://www.footballkitarchive.com/pari ... its/#2010s
- I 19/20 droppede Juventus sine striber for en todelt hjemmetrøje: https://www.footballkitarchive.com/juve ... -home-kit/
- Bayern Münchens hjemmetrøje har gennem de seneste 15 år (Jeg har ikke kigget længere tilbage) haft mange forskellige designs: Her har hjemmetrøjen fx været helt rød, med lodrette hvide striber, med vandrette, hvide striber, tynde striber, tykke striber, med blå striber osv. osv.: https://www.footballkitarchive.com/bayern-munchen-kits/

Bare for at tage et par eksempler. Det er med andre ord slet ikke usædvanligt at traditionsklubber ændrer radikalt på deres trøjedesign.
Bayern ser ud til at være "the odd one out". I alle de andre tilfælde er det jo noget meget midlertidigt - som da AaB spillede i hvidt i en halv sæsson. Husker du, hvor meget ballade det gav den gang?

Men kæmp du bare videre - du er oppe imod et massivt flertal, som meget gerne vil lynche enhver, der vil pille ved AaBs identitet.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar