Vendsyssel i pokalen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af AaB1978 » 3. sep 2015, 13:18

AaB skal til Lystrup i næste runde, hvis de formår at slå Vendsyssel ud.

Lystrup optræder til daglig i Jyllandsserien.

Det må vist siges at være en temmelig fornuftig lodtrækning :cool:

http://www.bold.dk/nyt/fcv-mod-fck--agf ... -silkeborg

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af astonvilla » 3. sep 2015, 13:27

AaB1978 skrev:AaB skal til Lystrup i næste runde, hvis de formår at slå Vendsyssel ud.

Lystrup optræder til daglig i Jyllandsserien.

Det må vist siges at være en temmelig fornuftig lodtrækning :cool:

http://www.bold.dk/nyt/fcv-mod-fck--agf ... -silkeborg
Endnu en kort away hvis vi kommer forbi Hjørring. Lystrup ligger vel lige nord for Århus, ikk?

Som jeg kan se det, så spiller de i Danmarksserien.

EDIT: Har ligge spurgt min ven Google - og jo det ligger nord for Århus og de spiller i DS. Men jeg kan også se at den ikke bliver spillet på Lystrup Communale - der er absolut ingenting. Så den rykkes nok til Århus et eller andet sted.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af AaB1978 » 3. sep 2015, 13:32

Ja ok, de spiller godt nok i DS.

De har ikke opdateret deres hjemmeside siden juni; det var derfor, jeg tog fejl.

Gamen

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Gamen » 3. sep 2015, 14:43

Er det utopi at den bliver flyttet til stadion?

Odder gjorde det mod os, Aarhus Fremad mod Midtjylland...

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Hovedet » 3. sep 2015, 14:56

Gamen skrev:Er det utopi at den bliver flyttet til stadion?

Odder gjorde det mod os, Aarhus Fremad mod Midtjylland...
Det var nok fordi, at de kampe først blev spillet medio november, og derfor krævede kunstigt lys. Det er jo udfordringen for de serieklubber, der når langt i turneringen. Vi ender nok desværre i Lystrup. Ja, altså forudsat vi besejrer Vendsyssel, og det er der på ingen måde nogen garanti for.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Eksil » 3. sep 2015, 15:09

Har i nogen fornemmelse om hvad Vendsyssels indstilling til kampen er? De spiller jo for oprykning, så måske sparer de nogle folk.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 561
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Elvis lever » 3. sep 2015, 15:18

Eksil skrev:Har i nogen fornemmelse om hvad Vendsyssels indstilling til kampen er? De spiller jo for oprykning, så måske sparer de nogle folk.
Jeg tror roligt at du kan regne med, at de ved, at de har alt at vinde og intet at tabe. AaB har alt at tabe og det tror jeg desværre de gør.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af astonvilla » 3. sep 2015, 15:44

Eksil skrev:Har i nogen fornemmelse om hvad Vendsyssels indstilling til kampen er? De spiller jo for oprykning, så måske sparer de nogle folk.
Jeg kan ikke forestille mig de sparer noget som helst til kampen mod storebror. De går all in på den.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af frederikshavneren » 3. sep 2015, 17:58

astonvilla skrev:
Eksil skrev:Har i nogen fornemmelse om hvad Vendsyssels indstilling til kampen er? De spiller jo for oprykning, så måske sparer de nogle folk.
Jeg kan ikke forestille mig de sparer noget som helst til kampen mod storebror. De går all in på den.
Tror også at Vendsyssel tager kampen meget seriøst. Det er første gang nogensinde at de to hold mødes i en betydende kamp, det er uden tvivl en kamp som vendelboerne meget gerne vil vinde. De vil gerne vise at
Vendsyssel FF er en fremadstormende klub som for alvor vil udfordre AaB. Derudover har de også god tid til at forberede sig på kampen da de ikke spiller i den kommende weekend.

I øvrigt er der pt. 3500 billetter ude til kampen (kapaciteten er 5.700). Sjovt at Vendsyssel benytter samme ordvalg som AaB.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af frederikshavneren » 3. sep 2015, 21:49

Elvis lever skrev:
Eksil skrev:Har i nogen fornemmelse om hvad Vendsyssels indstilling til kampen er? De spiller jo for oprykning, så måske sparer de nogle folk.
Jeg tror roligt at du kan regne med, at de ved, at de har alt at vinde og intet at tabe. AaB har alt at tabe og det tror jeg desværre de gør.
Vendsyssel sparer sandsynligvis Hallur Hansson da han spiller EM kval både fredag og mandag. Hallur har ellers været stærkt spillende i 1. division.
René Joensen er ligeledes udtaget til Færøernes landshold, men han er primært reserve hos hjørringenserne.

I øvrigt bliver Risgård næppe klar til kampen jvf. den seneste skadesupdate.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af FlæskeFrank » 4. sep 2015, 10:39

KEP og Kasper P er vel tvivlsomme til kampen. Kan se, at Blåbjerg nok er med U21 i Ukraine, mens Raitala er med finnernes A-landshold. Hvem skal spille midterforsvar ? Augu er lige kommet tilbage fra skade, så han er måske i spil.

Er det Augu og Morten Rokkedal ?

Ser ud til, at pokalkampen kommer lidt på tværs for os. Spørgsmålet er vel om Raitala, Gilli og Spalvis er til rådighed, da de har været afsted med landshold. Børsting er sammen med Blåbjerg udtaget til de to U21-landskampe, hvor de spiller i Ukraine tirsdag, så den hedder måske ikke Hjørring onsdag.

Men sådan kan flere klubber nok pive lidt. Men særligt med næste rundes lodtrækning ville det godt nok være ærgerligt at ryge ud her pga. skader.

Edit: Har lige set at Rokkedal skal med U19-landsholdet i samme periode, så han spiller nok heller ikke...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Kunji » 7. sep 2015, 21:16

Jeg har en ekstra billet, som gives væk. Send en besked, hvis det er.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af white splash » 8. sep 2015, 14:23

Ingen Bassogog i morgen og heller ingen Risgård. Men til gengæld er Ahlmann med i truppen.

Det er lidt med bange anelser mht. startopstilling og resultat i morgen... :|
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af thomasjn » 8. sep 2015, 17:02

Så er truppen ude;
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 6 Jukka Raitala, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 9 Thomas Augustinussen, 10 Rasmus Jönsson, 11 Nicklas Helenius, 14 Andreas Blomqvist, 16 Mathias Trane, 20 Henrik Dalsgaard, 22 Carsten Christensen, 23 Nicolaj Thomsen, 24 Asger Bust, 27 Oliver Abildgaard, 30 Andreas Bruhn, 32 Kasper Pedersen og 79 Jannik Pohl.

Godt nok en tynd trup. Skræmmende nok kan vi ikke på papiret være skråsikre på en sejr. Et hold der manger kvalitet i forvejen er decimeret.
Mon ikke det bliver;



At vi ikke kan stille med et hold vi med stor sikkerhed kan regne med vinder over et 1. divisionshold i Pokalen er det dælme skidt arbejde af ledelsen. Jeg forventer en kamp ala. den de spillede i Hobro i foråret. Holdet har svært ved at skabe noget og de får meget svært ved at sætte sig igennem fysisk mod Vendsyssels granvoksne mænd når vi er ude i noget Abildgaard på midten eller sådan noget. Derudover er jeg generelt ikke pjattet med Augu i forsvaret.

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Rasmus » 8. sep 2015, 17:41

Bliver den mon vist på TV?
/ Rasmus

Tobias83
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 75
Tilmeldt: 11. jun 2008, 13:33
Geografisk sted: Birkerød

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Tobias83 » 8. sep 2015, 18:47

Rasmus skrev:Bliver den mon vist på TV?
TV3-Sport1
http://www.tvguide.dk/programmer/TV3_Sp ... B/13492874

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Eksil » 8. sep 2015, 19:02

Finnen har erfaring fra midterforsvaret, så mon ikke de vælger ham over Augo derinde?

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af Kristian » 8. sep 2015, 21:59

thomasjn skrev:Så er truppen ude;
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 6 Jukka Raitala, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 9 Thomas Augustinussen, 10 Rasmus Jönsson, 11 Nicklas Helenius, 14 Andreas Blomqvist, 16 Mathias Trane, 20 Henrik Dalsgaard, 22 Carsten Christensen, 23 Nicolaj Thomsen, 24 Asger Bust, 27 Oliver Abildgaard, 30 Andreas Bruhn, 32 Kasper Pedersen og 79 Jannik Pohl.

Godt nok en tynd trup. Skræmmende nok kan vi ikke på papiret være skråsikre på en sejr. Et hold der manger kvalitet i forvejen er decimeret.
Mon ikke det bliver;



At vi ikke kan stille med et hold vi med stor sikkerhed kan regne med vinder over et 1. divisionshold i Pokalen er det dælme skidt arbejde af ledelsen. Jeg forventer en kamp ala. den de spillede i Hobro i foråret. Holdet har svært ved at skabe noget og de får meget svært ved at sætte sig igennem fysisk mod Vendsyssels granvoksne mænd når vi er ude i noget Abildgaard på midten eller sådan noget. Derudover er jeg generelt ikke pjattet med Augu i forsvaret.
Tror Blomquist får chancen og så ryger Raitala i forsvaret. Og det er et hold der skal slå Vendsyssel 9-10 gange.
Lad nu være med at bruge alle muligheder til at svine vores indkøbspolitik.

Vi mangler trodsalt Spalvis, Risgård, KEP, Børsting og den nye Bassogog. Vi har en bred nok trup til at spille pokal og superliga. Måske ikke topklasse på bænken alle steder, men klasse nok til en kamp mod Vendsyssel.

Og hvorfor skulle Abilgaard egentlig lige udlægges som synderen i din analyse?
------------------
mvh Kristian

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af frederikshavneren » 8. sep 2015, 22:12

Sæsonens hidtil vigtigste kamp venter i morgen. Jeg kan ikke se os nå Europa via ligaen, hvorfor pokalen er genvejen til europæisk deltagelse.

At vi nu skal møde Vendsyssel FF for første gang nogensinde i en betydende kamp bliver uhyre interessant. Desværre ser holdet lettere amputeret ud. Der venter helt sikkert en meget svær kamp mod et topmotiveret Vendsyssel FF mandskab. Hjørring mandskabets organisation, fysik, dødbolde og lynhurtige kontraangreb bliver svært at håndtere.

Bliver spændende at se hvordan vi klarer os uden KEP og Risgård. Midtbanen har set meget sårbar ud når Risgård har manglet.
Midterforsvaret tror jeg imidlertid bliver et større problem. Tanken om Augu i forsvaret er mildest talt ikke betryggende så fremt det bliver ham. I morgen aften risikerer vi at måtte betale prisen for at Gaarde/bestyrelsen ikke udviste rettidig omhu i transfervindue ved ikke at hente en midterforsvarer.

Vi er naturligvis favoritter, men hvis vi ikke rammer niveau så kan vi sagtens ryge ud.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Vendsyssel i pokalen

Indlæg af thomasjn » 8. sep 2015, 22:18

Kristian skrev:
thomasjn skrev:Så er truppen ude;
1 Nicolai Larsen, 2 Patrick Kristensen, 3 Jakob Ahlmann, 6 Jukka Raitala, 7 Thomas Enevoldsen, 8 Rasmus Würtz, 9 Thomas Augustinussen, 10 Rasmus Jönsson, 11 Nicklas Helenius, 14 Andreas Blomqvist, 16 Mathias Trane, 20 Henrik Dalsgaard, 22 Carsten Christensen, 23 Nicolaj Thomsen, 24 Asger Bust, 27 Oliver Abildgaard, 30 Andreas Bruhn, 32 Kasper Pedersen og 79 Jannik Pohl.

Godt nok en tynd trup. Skræmmende nok kan vi ikke på papiret være skråsikre på en sejr. Et hold der manger kvalitet i forvejen er decimeret.
Mon ikke det bliver;



At vi ikke kan stille med et hold vi med stor sikkerhed kan regne med vinder over et 1. divisionshold i Pokalen er det dælme skidt arbejde af ledelsen. Jeg forventer en kamp ala. den de spillede i Hobro i foråret. Holdet har svært ved at skabe noget og de får meget svært ved at sætte sig igennem fysisk mod Vendsyssels granvoksne mænd når vi er ude i noget Abildgaard på midten eller sådan noget. Derudover er jeg generelt ikke pjattet med Augu i forsvaret.
Tror Blomquist får chancen og så ryger Raitala i forsvaret. Og det er et hold der skal slå Vendsyssel 9-10 gange.
Lad nu være med at bruge alle muligheder til at svine vores indkøbspolitik.

Vi mangler trodsalt Spalvis, Risgård, KEP, Børsting og den nye Bassogog. Vi har en bred nok trup til at spille pokal og superliga. Måske ikke topklasse på bænken alle steder, men klasse nok til en kamp mod Vendsyssel.

Og hvorfor skulle Abilgaard egentlig lige udlægges som synderen i din analyse?
Hvad taler for, at Blomqvist skulle få chancen? Han har jo ikke været i nærheden indtil videre. Derimod har Abildgaard været første reserve i denne sæson og jeg synes han er en spændende spiller, men så afgjort ikke manden at sætte derind i sådan en kamp da han fylder for lidt. Raitala i forsvaret kunne være en mulighed og sikkert bedre end Augu.

Besvar