Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Eksil » 21. sep 2015, 10:21

Kenneth K skrev:Spalvis runder 20 mål i denne sæson.
Gør han det, så skal Gaarde nok til at finde ud af hvad smærtegrænsen er ifht. pris.

Han er et oplagt salg til Bundesligaen, og han taler endda tysk. 4-5 mio. euro?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af NIN » 21. sep 2015, 10:25

Eksil skrev:
Kenneth K skrev:Spalvis runder 20 mål i denne sæson.
Gør han det, så skal Gaarde nok til at finde ud af hvad smærtegrænsen er ifht. pris.

Han er et oplagt salg til Bundesligaen, og han taler endda tysk. 4-5 mio. euro?
Taler han tysk, tror jeg godt du kan smide 1-2 millioner euro ekstra oven i ;)
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Corona » 21. sep 2015, 10:34

Hvor er Spalvis' andet mål godt lavet.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2873
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Eksil » 21. sep 2015, 10:48

NIN skrev:
Eksil skrev:
Kenneth K skrev:Spalvis runder 20 mål i denne sæson.
Gør han det, så skal Gaarde nok til at finde ud af hvad smærtegrænsen er ifht. pris.

Han er et oplagt salg til Bundesligaen, og han taler endda tysk. 4-5 mio. euro?
Taler han tysk, tror jeg godt du kan smide 1-2 millioner euro ekstra oven i ;)
Og hvis du kan skaffe ham et engelsk pas, så kan du få samme pris i pund :-)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2015, 11:21

Vi er det mest scorende hold i ligaen(inden kampen i aften). Det er ikke hverdagskost.
- FlæskeFrank

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Ala » 21. sep 2015, 11:33

Morientes havde jo været en SÅ meget bedre træner!!1

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af mich1596 » 21. sep 2015, 11:57

Gaarde6 skrev:For fanden, hvor er det fedt at se Ahlman tilbage!
Vi bliver bare 5000000000 gange så farlige med to backs som begge går med frem.
JEG ELSKER DET! Sejren, måden det skete på, alle spilleren, klubben og ikke mindst Ahlman! :danmarkfan:
AMEN.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 21. sep 2015, 12:03

AaB 85 95 99 08 skrev:Denne runde er uhyggeligt vigtig i forhold til klubbens udmeldte målsætning om at ligge i toppen. Ligaen er meget tæt, og der er pt. 3 point ned til sidstepladsen og tre point op til 3. pladsen (top 2 har vil vel meldt os ud af). Kampen kan i meget høj grad blive en rettesnor for resten af sæsonen. En sejr, og vi er fortsat med. Et nederlag og vi vil så have tabt tre kampe i træk og for alvor melde os ind i bundstriden.

Start-11'eren må vel være den fra Parken, men med Risgård - hvis han er klar - i stedet for Abildgaard og Ahlmann i stedet for Dalsgaard (og så Patrick i højre side). Midterforsvaret er den helt store akilleshæl, men der er ingen løsning med den trup, der er stillet Lars S. til rådighed. Måske skulle finnen have chancen. Det er desuden fortsat et kæmpe problem, at vi ikke for alvor har noget offensivt at skyde med fra bænken, hvis vi f.eks. skal forsøge at vende en kamp.
Sikke en kamp. Københavnerpressen (det vil stort set sige hele pressen) er stadig i chok og har svært ved at finde ord, som kan analysere dette. Deres analyse synes dog samlet at være, at det var en meget lige kamp!!! Jeg forstår i øvrigt, at Brøndby stillede op med en af verdens 10 bedste forsvarere i startopstillingen. Tænk engang hvordan det var endt, hvis de ikke havde haft ham med.

Nå men lad os håbe, at min ovenstående analyse "kampen kan i meget høj grad blive en rettesnor for resten af sæsonen" holder stik. Så bliver det sjovt.

Konklusionen er vel, at idealstart-11'eren nu ligger fast (og den inkluderer Jønsson på toppen og Ene på kanten men ellers dem , der startede i går). Eneste store spørgsmål er vel, om Patrick presser Dalsgaard (som dog spillede sig mere sikker på en startplads i går).

Man må vel også stadig sige, at 1) truppen ikke er særlig bred, så vi er sårbare over for skader og karantæner og 2) at vi stadig mangler at bevise, at vi kan åbne de meget defensive og meget fysisk stærke hold (og i de kampe mangler nogle alternativer at skyde med rent offensivt).
Fodbold skal ses med hjertet!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af frederikshavneren » 21. sep 2015, 12:12

AaB 85 95 99 08 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Denne runde er uhyggeligt vigtig i forhold til klubbens udmeldte målsætning om at ligge i toppen. Ligaen er meget tæt, og der er pt. 3 point ned til sidstepladsen og tre point op til 3. pladsen (top 2 har vil vel meldt os ud af). Kampen kan i meget høj grad blive en rettesnor for resten af sæsonen. En sejr, og vi er fortsat med. Et nederlag og vi vil så have tabt tre kampe i træk og for alvor melde os ind i bundstriden.

Start-11'eren må vel være den fra Parken, men med Risgård - hvis han er klar - i stedet for Abildgaard og Ahlmann i stedet for Dalsgaard (og så Patrick i højre side). Midterforsvaret er den helt store akilleshæl, men der er ingen løsning med den trup, der er stillet Lars S. til rådighed. Måske skulle finnen have chancen. Det er desuden fortsat et kæmpe problem, at vi ikke for alvor har noget offensivt at skyde med fra bænken, hvis vi f.eks. skal forsøge at vende en kamp.
Sikke en kamp. Københavnerpressen (det vil stort set sige hele pressen) er stadig i chok og har svært ved at finde ord, som kan analysere dette. Deres analyse synes dog samlet at være, at det var en meget lige kamp!!! Jeg forstår i øvrigt, at Brøndby stillede op med en af verdens 10 bedste forsvarere i startopstillingen. Tænk engang hvordan det var endt, hvis de ikke havde haft ham med.

Nå men lad os håbe, at min ovenstående analyse "kampen kan i meget høj grad blive en rettesnor for resten af sæsonen" holder stik. Så bliver det sjovt.

Konklusionen er vel, at idealstart-11'eren nu ligger fast (og den inkluderer Jønsson på toppen og Ene på kanten men ellers dem , der startede i går). Eneste store spørgsmål er vel, om Patrick presser Dalsgaard (som dog spillede sig mere sikker på en startplads i går).

Man må vel også stadig sige, at 1) truppen ikke er særlig bred, så vi er sårbare over for skader og karantæner og 2) at vi stadig mangler at bevise, at vi kan åbne de meget defensive og meget fysisk stærke hold (og i de kampe mangler nogle alternativer at skyde med rent offensivt).
Målt på chancestatistikken var det en ret lige kamp. Brøndby havde flest afslutninger, den store forskel på holdene var træfsikkerheden. Pukki og Schwartz brændte bl.a. et par gevaldige chancer.

Det var en rigtig god kamp hvor vi var bedst, men hvis jeg skal finde et hår i suppen så må det være at vi gav for mange chancer væk.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Martin Bak » 21. sep 2015, 12:24

frederikshavneren skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:
AaB 85 95 99 08 skrev:Denne runde er uhyggeligt vigtig i forhold til klubbens udmeldte målsætning om at ligge i toppen. Ligaen er meget tæt, og der er pt. 3 point ned til sidstepladsen og tre point op til 3. pladsen (top 2 har vil vel meldt os ud af). Kampen kan i meget høj grad blive en rettesnor for resten af sæsonen. En sejr, og vi er fortsat med. Et nederlag og vi vil så have tabt tre kampe i træk og for alvor melde os ind i bundstriden.

Start-11'eren må vel være den fra Parken, men med Risgård - hvis han er klar - i stedet for Abildgaard og Ahlmann i stedet for Dalsgaard (og så Patrick i højre side). Midterforsvaret er den helt store akilleshæl, men der er ingen løsning med den trup, der er stillet Lars S. til rådighed. Måske skulle finnen have chancen. Det er desuden fortsat et kæmpe problem, at vi ikke for alvor har noget offensivt at skyde med fra bænken, hvis vi f.eks. skal forsøge at vende en kamp.
Sikke en kamp. Københavnerpressen (det vil stort set sige hele pressen) er stadig i chok og har svært ved at finde ord, som kan analysere dette. Deres analyse synes dog samlet at være, at det var en meget lige kamp!!! Jeg forstår i øvrigt, at Brøndby stillede op med en af verdens 10 bedste forsvarere i startopstillingen. Tænk engang hvordan det var endt, hvis de ikke havde haft ham med.

Nå men lad os håbe, at min ovenstående analyse "kampen kan i meget høj grad blive en rettesnor for resten af sæsonen" holder stik. Så bliver det sjovt.

Konklusionen er vel, at idealstart-11'eren nu ligger fast (og den inkluderer Jønsson på toppen og Ene på kanten men ellers dem , der startede i går). Eneste store spørgsmål er vel, om Patrick presser Dalsgaard (som dog spillede sig mere sikker på en startplads i går).

Man må vel også stadig sige, at 1) truppen ikke er særlig bred, så vi er sårbare over for skader og karantæner og 2) at vi stadig mangler at bevise, at vi kan åbne de meget defensive og meget fysisk stærke hold (og i de kampe mangler nogle alternativer at skyde med rent offensivt).
Målt på chancestatistikken var det en ret lige kamp. Brøndby havde flest afslutninger, den store forskel på holdene var træfsikkerheden. Pukki og Schwartz brændte bl.a. et par gevaldige chancer.

Det var en rigtig god kamp hvor vi var bedst, men hvis jeg skal finde et hår i suppen så må det være at vi gav for mange chancer væk.
og det skal du jo, for ellers har du spildt en dag - seriøst frederikshavner, den her glasset-er-halv-fuldt indstilling er sq belastende
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af troelsh » 21. sep 2015, 12:58

Når vi rammer vores topniveau spiller vi det bedste fodbold i dk, det gjorde vi igår og det gjorde vi mod OB.

Det kunne faktisk blive en rigtig god sæson, vores største fjende er vores sårbarhed når en af de to "gamle" på den centrale midt ikke kan spille, så falder vi desværre markant i niveau.

Risgård var fantastisk igår, ahlmann var fantastisk igår, spalvis var fantastisk igår og Thomsen var outstanding!

Flere af de kampe ! :danmarkfan:

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. sep 2015, 13:09

NIN skrev:
Coldhawk skrev:
seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
Really?

1. Dalsgaard opspil til 1. Mål ikke med.
2. Brøndby spillere utilfredse ved 2-0. Lige kamp indtil da.
3. Fokus på Risgaard nærkamp ved 3-0. Intet om Thomsen fejringen.
4. Ved 4-0: det bliver værre for Brøndby. Intet fokus på den fantastiske detalje af Spalvis ved scoringen.

Jo, den er biased i voldsom grad.
Enig med Seamann her.

Det er mærkværdigt hvor fokusering er... Også i studiet. Det hedder ikke "Som optakt til kampen, hvordan har AaB behandlet det taktisk" eller " "Hvordan AaBs angreb folder sig ud?".

Det er Bøf dit og dat? Det er ikke hvad AaB gøre godt men hvorfor Bøf/FoK ikke kan vinde.
Normalt gider jeg ikke hidse mig op over kommentatorer, men Saabye kan sætte mit pis i kog. En ting er at han er Brøndby liderlig grænsende til det perverse, men hans konstante retoriske spørgsmål til sine med kommentatorer: Hvad betyder det for Brøndby, at de har to klassespillere til venstre back pladsen? Også begynder han at evaluere på Brøndby indskrifterne når der står 4-0 og hvordan BIF evt. vil stille op mod FCK næste weekend. Det havde han sikkert også gjort med omvendt fortegn, havde det været på Vestegnen, førte BIF 4-0 mod Viborg. Hvordan synes du, Poul Hansen, at Viborgs indskiftningsspillere har gjort det? Og hvordan tror de vil stille op til næste uges lokalbrag mod FCM? Jeg brækker - rent fysisk!
Jeg havde det på samme måde, og måtte flere gange råbe "HOLD NU KÆFT!" til mit tv under kampen (det hjalp overraskende nok ikke). Han er virkelig forfærdenlig.

Det var ekstremt pinligt den måde han nærmest behandlede den kamp som ikke var slut endnu som en fodnote i forhold til det uuuh så vigtige New Firm. Men allerede ved enten 2-0 eller 3-0 scoringen knækkede filmen totalt for ham, da han ligefrem forsøger at afbryde Poul Hansen mens han sidder og kommenterer på en slow af oplægget til målet med "men var der frispark Poul?"...og minuttet senere med "men prøv at se her Poul, blev Brøndby snydt for et frispark?", og da han i første omgang ikke kunne overbevise Poul Hansen om at der var frispark, jamen så blev man da bare ved med at gentage situationen til han ændrede mening. Det vel at mærke før målet overhovedet var snakket færdigt. Det virkede rigtigt meget som om han, eller manden i hans øresnegl havde en agenda i at skabe en kommende sensationsoverskrift og klik-magnet til onside.dk, og at situationen på en eller anden måde skulle gøre AaB's mål til en fodnote. I direkte modsætning til den slow man kørte EN gang tidligere i kampen, hvor Poul Hansen konkluderede at der var straffe til AaB.

Men iøvrigt var Seamann's kritik vist af klippet fra dr.dk med Holger Rasmussen som kommentator, og ikke af Viasat-amøben. Her har jeg til gengæld svært ved at få øje på det kontroversielle, og da slet ikke i forhold til manglende begejstring fra Holger Rasmussens side... hvis man kender Holger Rasmussen ved man at det med at vise begejstring ikke lige er noget han gør det så meget i. Men jeg kan da godt se at det står i meget stor kontrast til den overdrevne og falske entusiasme sammendrag tit efterproduceres med fra kommentatorens side, særligt på Viasat.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af NIN » 21. sep 2015, 13:23

Jesper Schmidt skrev:
NIN skrev:
Coldhawk skrev:
seamann skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
Really?

1. Dalsgaard opspil til 1. Mål ikke med.
2. Brøndby spillere utilfredse ved 2-0. Lige kamp indtil da.
3. Fokus på Risgaard nærkamp ved 3-0. Intet om Thomsen fejringen.
4. Ved 4-0: det bliver værre for Brøndby. Intet fokus på den fantastiske detalje af Spalvis ved scoringen.

Jo, den er biased i voldsom grad.
Enig med Seamann her.

Det er mærkværdigt hvor fokusering er... Også i studiet. Det hedder ikke "Som optakt til kampen, hvordan har AaB behandlet det taktisk" eller " "Hvordan AaBs angreb folder sig ud?".

Det er Bøf dit og dat? Det er ikke hvad AaB gøre godt men hvorfor Bøf/FoK ikke kan vinde.
Normalt gider jeg ikke hidse mig op over kommentatorer, men Saabye kan sætte mit pis i kog. En ting er at han er Brøndby liderlig grænsende til det perverse, men hans konstante retoriske spørgsmål til sine med kommentatorer: Hvad betyder det for Brøndby, at de har to klassespillere til venstre back pladsen? Også begynder han at evaluere på Brøndby indskrifterne når der står 4-0 og hvordan BIF evt. vil stille op mod FCK næste weekend. Det havde han sikkert også gjort med omvendt fortegn, havde det været på Vestegnen, førte BIF 4-0 mod Viborg. Hvordan synes du, Poul Hansen, at Viborgs indskiftningsspillere har gjort det? Og hvordan tror de vil stille op til næste uges lokalbrag mod FCM? Jeg brækker - rent fysisk!
Jeg havde det på samme måde, og måtte flere gange råbe "HOLD NU KÆFT!" til mit tv under kampen (det hjalp overraskende nok ikke). Han er virkelig forfærdenlig.

Det var ekstremt pinligt den måde han nærmest behandlede den kamp som ikke var slut endnu som en fodnote i forhold til det uuuh så vigtige New Firm. Men allerede ved enten 2-0 eller 3-0 scoringen knækkede filmen totalt for ham, da han ligefrem forsøger at afbryde Poul Hansen mens han sidder og kommenterer på en slow af oplægget til målet med "men var der frispark Poul?"...og minuttet senere med "men prøv at se her Poul, blev Brøndby snydt for et frispark?", og da han i første omgang ikke kunne overbevise Poul Hansen om at der var frispark, jamen så blev man da bare ved med at gentage situationen til han ændrede mening. Det vel at mærke før målet overhovedet var snakket færdigt. Det virkede rigtigt meget som om han, eller manden i hans øresnegl havde en agenda i at skabe en kommende sensationsoverskrift og klik-magnet til onside.dk, og at situationen på en eller anden måde skulle gøre AaB's mål til en fodnote. I direkte modsætning til den slow man kørte EN gang tidligere i kampen, hvor Poul Hansen konkluderede at der var straffe til AaB.

Men iøvrigt var Seamann's kritik vist af klippet fra dr.dk med Holger Rasmussen som kommentator, og ikke af Viasat-amøben. Her har jeg til gengæld svært ved at få øje på det kontroversielle, og da slet ikke i forhold til manglende begejstring fra Holger Rasmussens side... hvis man kender Holger Rasmussen ved man at det med at vise begejstring ikke lige er noget han gør det så meget i. Men jeg kan da godt se at det står i meget stor kontrast til den overdrevne og falske entusiasme sammendrag tit efterproduceres med fra kommentatorens side, særligt på Viasat.
Enig. tredje verdenskrig kunne næppe få Holger Rasmussens puls til at stige mærkbart. Ang. Saabye, så brillerede han i øvrigt med at kalde Nicolai Larsen for Rønnow de tre første gange han var i aktion og prøvede der efter at kickstarte kampen med en fantastisk statistik han havde gravet frem, som viste at BIF lavede betydelig flere frispark end AaB og derfor var mere aggressive og effektiv i deres presspil. Det fejede Pol Hansen dog hurtigt af bordet. Sjovt nok borede Saabye ikke mere i presspil vinklen som kampen skred frem.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af frederikshavneren » 21. sep 2015, 13:37


FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2015, 13:46

Problemet for pressen er, at selvom Brøndby måske er kommet lidt tilbage til toppen, så taber man fortsat som nr. 3-4 8-10 kampe om året. Og det går ikke i deres fortælling om Brøndby.

Men jeg tror en god investering ligesom 1994-1995 er at spille 4-0 eller 4-1 på AaB på hjemmebane i denne sæson. Pengene skal nok komme hjem.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Buzz Killington » 21. sep 2015, 13:48

Selvom det her indlæg er lidt overflødigt og åbenlyst, så vil jeg lige nævne hvor vild jeg syntes Spalvis er. Vi har vel ikke haft så rendyrket en angriber i truppen siden i hvert fald Prica, og måske endnu længere tilbage. Prica var en langt mere komplet spiller der også var fantastisk til at gå ned i banen og suge bolden til sig, og niveaumæssigt og fysisk har Spalvis selvfølgelig meget at lære. Men jeg mindes ikke vi har haft en spiller der er så målsøgende og klog boksspiller som Spalvis i klubben i meget lang tid. Hans placeringsevne, timing er til noget over superligaen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af BoT » 21. sep 2015, 13:51

AaB 85 95 99 08 skrev: Sikke en kamp. Københavnerpressen (det vil stort set sige hele pressen) er stadig i chok og har svært ved at finde ord, som kan analysere dette. Deres analyse synes dog samlet at være, at det var en meget lige kamp!!! Jeg forstår i øvrigt, at Brøndby stillede op med en af verdens 10 bedste forsvarere i startopstillingen. Tænk engang hvordan det var endt, hvis de ikke havde haft ham med.

Nå men lad os håbe, at min ovenstående analyse "kampen kan i meget høj grad blive en rettesnor for resten af sæsonen" holder stik. Så bliver det sjovt.

Konklusionen er vel, at idealstart-11'eren nu ligger fast (og den inkluderer Jønsson på toppen og Ene på kanten men ellers dem , der startede i går). Eneste store spørgsmål er vel, om Patrick presser Dalsgaard (som dog spillede sig mere sikker på en startplads i går).

Man må vel også stadig sige, at 1) truppen ikke er særlig bred, så vi er sårbare over for skader og karantæner og 2) at vi stadig mangler at bevise, at vi kan åbne de meget defensive og meget fysisk stærke hold (og i de kampe mangler nogle alternativer at skyde med rent offensivt).
Du har mange gode pointer. Overordnet vil jeg mene, at man på baggrund af sæsonen so far kan konkludere 2 ting:

1: Når vi stiller i stærkeste opstilling, er vi et top-4 hold.
2: Når vi mangler afgørende spillere (Würtz, Risgård, KEP, Spalvis, Thomsen) kan vi tabe til alle hold.

Konklusion: Risgård skal slappe af med sine skader, og Würtz skal slappe af med de gule kort (hvilket der faktisk også ligner, at han er begyndt på - både i Parken og i går var der situationer, hvor han tidligere ville have trukket en advarsel, men holdt lige som lidt igen).

Jeg forventer stadig, at det bliver en del op og ned. Og jeg nægter altså stadig at lave dommedags-profetier, bare fordi vi taber en kamp i Parken. Det GØR vi altså bare en gang i mellem - og vi kommer også til at tabe, når vi skal til Herning og måske Randers.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 21. sep 2015, 13:59

Buzz Killington skrev:Selvom det her indlæg er lidt overflødigt og åbenlyst, så vil jeg lige nævne hvor vild jeg syntes Spalvis er. Vi har vel ikke haft så rendyrket en angriber i truppen siden i hvert fald Prica, og måske endnu længere tilbage. Prica var en langt mere komplet spiller der også var fantastisk til at gå ned i banen og suge bolden til sig, og niveaumæssigt og fysisk har Spalvis selvfølgelig meget at lære. Men jeg mindes ikke vi har haft en spiller der er så målsøgende og klog boksspiller som Spalvis i klubben i meget lang tid. Hans placeringsevne, timing er til noget over superligaen.
Spalvis er en angriber af den klasse der kan gøre hold til mestre - ikke at jeg siger han gør det i denne sæson, men så god er han. Jeg bliver overrasket hvis han ikke bliver ligatopscorer i år, og jeg tror også han kommer til at ramme 20+ ligamål. Jeg kan sagtens forestille mig Spalvis begå sig på det allerhøjeste niveau om 4-5 år, og det siger man trods alt ikke ret tit om spillere i superligaen. Han er en af de spillere vi skal være glade for hvert minut vi har i klubben.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 21. sep 2015, 14:07

Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:Spalvis er en angriber af den klasse der kan gøre hold til mestre - ikke at jeg siger han gør det i denne sæson, men så god er han. Jeg bliver overrasket hvis han ikke bliver ligatopscorer i år, og jeg tror også han kommer til at ramme 20+ ligamål. Jeg kan sagtens forestille mig Spalvis begå sig på det allerhøjeste niveau om 4-5 år, og det siger man trods alt ikke ret tit om spillere i superligaen. Han er en af de spillere vi skal være glade for hvert minut vi har i klubben.
Helt enig. Jeg tror allerede, at der vil komme store bud på ham til næste sommer. Om han bliver ligatopscorer i år er måske mere optimistisk end jeg tør være, men han skal nok nå omkring de 15 mål. Personligt tror jeg på Cornelius som topscorer, han virker fit igen, både mentalt og fysisk.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af thomasjn » 21. sep 2015, 14:23

Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:Selvom det her indlæg er lidt overflødigt og åbenlyst, så vil jeg lige nævne hvor vild jeg syntes Spalvis er. Vi har vel ikke haft så rendyrket en angriber i truppen siden i hvert fald Prica, og måske endnu længere tilbage. Prica var en langt mere komplet spiller der også var fantastisk til at gå ned i banen og suge bolden til sig, og niveaumæssigt og fysisk har Spalvis selvfølgelig meget at lære. Men jeg mindes ikke vi har haft en spiller der er så målsøgende og klog boksspiller som Spalvis i klubben i meget lang tid. Hans placeringsevne, timing er til noget over superligaen.
Spalvis er en angriber af den klasse der kan gøre hold til mestre - ikke at jeg siger han gør det i denne sæson, men så god er han. Jeg bliver overrasket hvis han ikke bliver ligatopscorer i år, og jeg tror også han kommer til at ramme 20+ ligamål. Jeg kan sagtens forestille mig Spalvis begå sig på det allerhøjeste niveau om 4-5 år, og det siger man trods alt ikke ret tit om spillere i superligaen. Han er en af de spillere vi skal være glade for hvert minut vi har i klubben.
Havde han spillet i BIFCK havde pressen allerede opskreget ham til Real Madrid-emne.

Besvar