Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Magnussen
1. div
1. div
Indlæg: 409
Tilmeldt: 9. apr 2008, 11:31
Geografisk sted: Kbh

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Magnussen » 20. sep 2015, 21:17

Provst i Brovst skrev:Var Agger skadet igen?
Syntes jeg så ham da Jønsson satte 2-0 målet ind?
(Igen, med min streamkvalitet var de grønne trøjer nærmest usynlige...)

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 20. sep 2015, 21:24

andreasaab89 skrev:Satme godt vi har Spalvis 3 år endnu
Det tror jeg så, at du kan være ret sikker på, at vi ikke har!
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. sep 2015, 21:27

Klasse!


Burde man kunne spille 90 minutter på så højt niveau når man spiller sin første betydende kamp i 13 måneder? Fantastisk comeback af Ahlmann, fantastiske Thomsen, fantastiske Spalvis, og ikke mindst, fabelagtige Risgaard!


Lad os nu få 5-6 kampe med stærkeste opstilling, så bliver det for alvor sjovt...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af frederikshavneren » 20. sep 2015, 21:33

Fantastisk kamp mod en modstander som står godt til os i modsætning til fysiske hold som Randers og FCK, som vi altid har enorme problemer imod.
Flot kulisse, god stemning og ikke mindst rigtig flot spil. Det var bare klasse.

Ikke for at tage nogle fra Patrick, men det er tydeligt at vi får mere power i offensiven når Ahlmann er med. Imponerende at han kunne holde til en hel kamp.
Spillet var godt, træfsikkerheden var imponerende. Flot at vi vandt 4-1 når Brøndby vandt skudstatistikken!

Jeg synes at danske dommere har en tendens til at fløjte alt for meget, men dommeren i dag var god. Havde det været en typisk dansk dommer så var det andet og tredje mål sikkert blevet annulleret pga. 'frispark' til bøf.

Det negative: Nogen der ved hvordan det står til med Ene og hvorfor han udgik?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af NIN » 20. sep 2015, 21:36

Jeg elsker der kan sættes fokus på to "frispark" ved vores scoringer og omvendt, at man total ignorerer at vi bliver snydt for straffe og Agger skulle have været smidt ud ved hans gule kort for tidligere at have sparket bolden væk ved et frispark. I øvrigt anden gang BIF gjorde det, men i følge Poul Hansen og hans Brøndby skøge ved siden af, er det okay i intense kampe, ikke at give advarsel for det. Så kan spillerne så få det i den næste kamp, fordi den ikke er intens. Logik på Viasat plan.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af thomasjn » 20. sep 2015, 21:37

Hvor er det fantastisk med en så overlegen indsats i 90 minutter. Det er det bedste AaB har spillet siden 13/14 sæsonen, hold kæft vi skilte dem ad og det er som altid en fryd når vi møder de gule slyngler. Dog irriterende, at de fik et trøstemål, men det bliver stadig en skøn dag på kontoret i morgen.
frederikshavneren skrev:Det negative: Nogen der ved hvordan det står til med Ene og hvorfor han udgik?
Fik ikke helt fat i det, men han havde vidst været syg i ugen og var simpelthen tappet for kræfter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af NIN » 20. sep 2015, 21:38

frederikshavneren skrev:Fantastisk kamp mod en modstander som står godt til os i modsætning til fysiske hold som Randers og FCK, som vi altid har enorme problemer imod.
Flot kulisse, god stemning og ikke mindst rigtig flot spil. Det var bare klasse.

Ikke for at tage nogle fra Patrick, men det er tydeligt at vi får mere power i offensiven når Ahlmann er med. Imponerende at han kunne holde til en hel kamp.
Spillet var godt, træfsikkerheden var imponerende. Flot at vi vandt 4-1 når Brøndby vandt skudstatistikken!

Jeg synes at danske dommere har en tendens til at fløjte alt for meget, men dommeren i dag var god. Havde det været en typisk dansk dommer så var det andet og tredje mål sikkert blevet annulleret pga. 'frispark' til bøf.

Det negative: Nogen der ved hvordan det står til med Ene og hvorfor han udgik?
Maveonde i et par dage op til kampen, som havde tappet ham for energi.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af MrBangDK » 20. sep 2015, 21:39

frederikshavneren skrev:Fantastisk kamp mod en modstander som står godt til os i modsætning til fysiske hold som Randers og FCK, som vi altid har enorme problemer imod.
Flot kulisse, god stemning og ikke mindst rigtig flot spil. Det var bare klasse.

Ikke for at tage nogle fra Patrick, men det er tydeligt at vi får mere power i offensiven når Ahlmann er med. Imponerende at han kunne holde til en hel kamp.
Spillet var godt, træfsikkerheden var imponerende. Flot at vi vandt 4-1 når Brøndby vandt skudstatistikken!

Jeg synes at danske dommere har en tendens til at fløjte alt for meget, men dommeren i dag var god. Havde det været en typisk dansk dommer så var det andet og tredje mål sikkert blevet annulleret pga. 'frispark' til bøf.

Det negative: Nogen der ved hvordan det står til med Ene og hvorfor han udgik?
Ene var drænet for energi, da han havde haft røvkrøl i dagene op til kampen..
Ska' vi hak'?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af frederikshavneren » 20. sep 2015, 21:40

NIN den fromme skrev:Jeg elsker der kan sættes fokus på to "frispark" ved vores scoringer og omvendt, at man total ignorerer at vi bliver snydt for straffe og Agger skulle have været smidt ud ved hans gule kort for tidligere at have sparket bolden væk ved et frispark. I øvrigt anden gang BIF gjorde det, men i følge Poul Hansen og hans Brøndby skøge ved siden af, er det okay i intense kampe, ikke at give advarsel for det. Så kan spillerne så få det i den næste kamp, fordi den ikke er intens. Logik på Visat plan.
Jeg synes ikke at der var frispark ved målene, men der findes ganske givet dommere der havde fløjtet for frispark ved situationerne.
Enig i at Brøndby slap billigt i nogle situationer.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af MrBangDK » 20. sep 2015, 21:44

Så i øvrigt billeder af de limsniffende tilhængere som var godt i gang med at gøre kål på det net, som de jo for alt i verden ikke kan undvære på udebane. De er sgu mærkelige!! :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af NIN » 20. sep 2015, 21:45

frederikshavneren skrev:
NIN den fromme skrev:Jeg elsker der kan sættes fokus på to "frispark" ved vores scoringer og omvendt, at man total ignorerer at vi bliver snydt for straffe og Agger skulle have været smidt ud ved hans gule kort for tidligere at have sparket bolden væk ved et frispark. I øvrigt anden gang BIF gjorde det, men i følge Poul Hansen og hans Brøndby skøge ved siden af, er det okay i intense kampe, ikke at give advarsel for det. Så kan spillerne så få det i den næste kamp, fordi den ikke er intens. Logik på Visat plan.
Jeg synes ikke at der var frispark ved målene, men der findes ganske givet dommere der havde fløjtet for frispark ved situationerne.
Enig i at Brøndby slap billigt i nogle situationer.
Det var nu ikke møntet på dig, selv om det kunne se sådan ud, da indlægget kom lige efter dit. Det var møntet på omtalen under og efter.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af sulakvelidze » 20. sep 2015, 21:56

NIN den fromme skrev:Jeg elsker der kan sættes fokus på to "frispark" ved vores scoringer og omvendt, at man total ignorerer at vi bliver snydt for straffe og Agger skulle have været smidt ud ved hans gule kort for tidligere at have sparket bolden væk ved et frispark. I øvrigt anden gang BIF gjorde det, men i følge Poul Hansen og hans Brøndby skøge ved siden af, er det okay i intense kampe, ikke at give advarsel for det. Så kan spillerne så få det i den næste kamp, fordi den ikke er intens. Logik på Viasat plan.
Det er en klassiker. Lige som når dommeren i kampe mellem Brøndby og FCK lægger "en international linje", så spillerne kan flæske løs på hinanden uden at frygte karantæne i næste kamp mod et af de andre hold i ligaen.

Bortset fra det: Kald mig bare et gammelt, sørgeligt røvhul, men jeg ærgrer mig lidt. Foran 4-0 med 20 minutter igen var der chance for at give Hadeklubben en historisk lammer. 6-0 var inden for rækkevidde, og det havde eddersatme været episk. Men okay, det havde også næsten været for meget af det gode. 4-1 er rigeligt.

Tak Spalvis. Tak Ahlmann. Tak Risgård. Tak alle I vidunderlige AaB-drenge for at gøre det onde ved dem, vi hader allermest. Det er den slags kampe, man tænker på, når man i svære tider har brug for at finde trøst.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Freddie » 20. sep 2015, 22:13

sulakvelidze skrev: Det er en klassiker. Lige som når dommeren i kampe mellem Brøndby og FCK lægger "en international linje", så spillerne kan flæske løs på hinanden uden at frygte karantæne i næste kamp mod et af de andre hold i ligaen.

Bortset fra det: Kald mig bare et gammelt, sørgeligt røvhul, men jeg ærgrer mig lidt. Foran 4-0 med 20 minutter igen var der chance for at give Hadeklubben en historisk lammer. 6-0 var inden for rækkevidde, og det havde eddersatme været episk. Men okay, det havde også næsten været for meget af det gode. 4-1 er rigeligt.

Tak Spalvis. Tak Ahlmann. Tak Risgård. Tak alle I vidunderlige AaB-drenge for at gøre det onde ved dem, vi hader allermest. Det er den slags kampe, man tænker på, når man i svære tider har brug for at finde trøst.
Hvilket herligt svar at give den Brøndby-venlige TV-kanal, der inden kampen var ganske sikre på at Frederik Rønnow kunne holde nullet for 5. kamp i træk. Nu skal han i stedet til lægen i morgen for at få behandling for det hekseskud han pådrog sig ved at samle bolden op inde i målet igen og igen. Er der nogen, der har set Agger?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af thomasjn » 20. sep 2015, 22:22

Freddie skrev:
sulakvelidze skrev: Det er en klassiker. Lige som når dommeren i kampe mellem Brøndby og FCK lægger "en international linje", så spillerne kan flæske løs på hinanden uden at frygte karantæne i næste kamp mod et af de andre hold i ligaen.

Bortset fra det: Kald mig bare et gammelt, sørgeligt røvhul, men jeg ærgrer mig lidt. Foran 4-0 med 20 minutter igen var der chance for at give Hadeklubben en historisk lammer. 6-0 var inden for rækkevidde, og det havde eddersatme været episk. Men okay, det havde også næsten været for meget af det gode. 4-1 er rigeligt.

Tak Spalvis. Tak Ahlmann. Tak Risgård. Tak alle I vidunderlige AaB-drenge for at gøre det onde ved dem, vi hader allermest. Det er den slags kampe, man tænker på, når man i svære tider har brug for at finde trøst.
Hvilket herligt svar at give den Brøndby-venlige TV-kanal, der inden kampen var ganske sikre på at Frederik Rønnow kunne holde nullet for 5. kamp i træk. Nu skal han i stedet til lægen i morgen for at få behandling for det hekseskud han pådrog sig ved at samle bolden op inde i målet igen og igen. Er der nogen, der har set Agger?
Mon ikke Agger og Thomas Frank er ude at jagte dommeren for at, fortælle at Agger er verdens 10. bedste stopper og det derfor var en fornærmelse at give ham gult.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Hovedet » 20. sep 2015, 22:30

frederikshavneren skrev:
NIN den fromme skrev:Jeg elsker der kan sættes fokus på to "frispark" ved vores scoringer og omvendt, at man total ignorerer at vi bliver snydt for straffe og Agger skulle have været smidt ud ved hans gule kort for tidligere at have sparket bolden væk ved et frispark. I øvrigt anden gang BIF gjorde det, men i følge Poul Hansen og hans Brøndby skøge ved siden af, er det okay i intense kampe, ikke at give advarsel for det. Så kan spillerne så få det i den næste kamp, fordi den ikke er intens. Logik på Visat plan.
Jeg synes ikke at der var frispark ved målene, men der findes ganske givet dommere der havde fløjtet for frispark ved situationerne.
Enig i at Brøndby slap billigt i nogle situationer.
Ah, jeg synes nu, at Brøndby har en sag ved målet til 2-0. Det er selvfølgelig altid lidt en vurderingssag, men der havde næppe været råbt og skreget herinde, hvis dommeren havde dømt frispark i den situation. Vi havde sikkert dårligt bemærket det, da episoden udspandt sig på AaBs banehalvdel og kunne ikke omvendt have plæderet for, at dommeren "kostede os et mål", da ingen kunne have forudset, at den var optakten til en scoring.

Derimod kan jeg overhovedet ikke se et frispark ved episoden kort før målet til 3-0, men derimod en Risgaard, der helt fysisk overlegen tørrer den bette Phiri, der i den situation fremstår som AaB, når det er allerallerværst i Parken.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af seamann » 20. sep 2015, 22:39

DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Brodernumsi » 20. sep 2015, 22:48

seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Hvad hedder klippet, jeg kan ikke finde det?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af Buzz Killington » 20. sep 2015, 22:49

seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af jonas386 » 20. sep 2015, 22:53

Børsting spillede ligeledes en fremragende kamp. Det er lidt det vi ser i dag som indimellem mangler, nemlig at profilerne rammer dagen. Når Risgaard spiller som han gør i dag, så bliver Thomsen også bedre. Når Thomsen spiller som han gør i dag, så spiller alle andre næsten også bedre. Deriblandt Børsting.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

seamann

Re: Kamptråd: AaB - Brøndby IF, 20.09.2015

Indlæg af seamann » 20. sep 2015, 23:05

Buzz Killington skrev:
seamann skrev:DR har lagt videoklip af kampen på DR.dk.
Med en kommentering, der er yderst mærkværdig, gad vide hvordan det havde lydt, hvis det var endt 1-4.
Mærkværdig? Den her: http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... e-broendby? Syntes nu den er stille og rolig.
Really?

1. Dalsgaard opspil til 1. Mål ikke med.
2. Brøndby spillere utilfredse ved 2-0. Lige kamp indtil da.
3. Fokus på Risgaard nærkamp ved 3-0. Intet om Thomsen fejringen.
4. Ved 4-0: det bliver værre for Brøndby. Intet fokus på den fantastiske detalje af Spalvis ved scoringen.

Jo, den er biased i voldsom grad.

Besvar