Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kristian60
1. div
1. div
Indlæg: 307
Tilmeldt: 5. okt 2009, 05:10

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Kristian60 » 6. okt 2015, 09:44

Gnu skrev:Vi fik ca. fire millioner for Kaper Kusk, som på det tidspunkt var den absolut bedste superligaspiller
pga. en frikøbsklausul
Gnu skrev:Thelander var doublevinder, og vi fik kun håndører.
Det er et dårligt argument. Det var Anders Due og PK også. Thelander var kun førstevalg sidste halvdel af sæsonen efter Lasse blev solgt.
Gnu skrev:Dalsgaard går gratis.
Hvem mener du vi skal sælge Dalsgaard til? Han er på sine dårlige dage ikke god nok til superligaen.
Gnu skrev:Helenius, Jönsson og Ahlmann tjener vi heller ikke noget på.
Det ved du ikke en skid om

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4473
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af le Cid » 6. okt 2015, 10:07

Jeg er overbevist om, at vi rent faktisk har fået et pænt overskud på at sælge Helenius og hente ham tilbage!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 6. okt 2015, 10:35

Kristian60 skrev:
Gnu skrev:Vi fik ca. fire millioner for Kaper Kusk, som på det tidspunkt var den absolut bedste superligaspiller
pga. en frikøbsklausul
Gnu skrev:Thelander var doublevinder, og vi fik kun håndører.
Det er et dårligt argument. Det var Anders Due og PK også. Thelander var kun førstevalg sidste halvdel af sæsonen efter Lasse blev solgt.
Gnu skrev:Dalsgaard går gratis.
Hvem mener du vi skal sælge Dalsgaard til? Han er på sine dårlige dage ikke god nok til superligaen.
Gnu skrev:Helenius, Jönsson og Ahlmann tjener vi heller ikke noget på.
Det ved du ikke en skid om
Du har ikke forstået noget som helst af mit indlæg. Ikke en brik.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Elvis lever » 6. okt 2015, 15:01

Gnu skrev:
Kristian60 skrev:
Gnu skrev:Vi fik ca. fire millioner for Kaper Kusk, som på det tidspunkt var den absolut bedste superligaspiller
pga. en frikøbsklausul
Gnu skrev:Thelander var doublevinder, og vi fik kun håndører.
Det er et dårligt argument. Det var Anders Due og PK også. Thelander var kun førstevalg sidste halvdel af sæsonen efter Lasse blev solgt.
Gnu skrev:Dalsgaard går gratis.
Hvem mener du vi skal sælge Dalsgaard til? Han er på sine dårlige dage ikke god nok til superligaen.
Gnu skrev:Helenius, Jönsson og Ahlmann tjener vi heller ikke noget på.
Det ved du ikke en skid om
Du har ikke forstået noget som helst af mit indlæg. Ikke en brik.
Så skal du nok arbejde lidt med dine indlæg. Jeg forstår det 100% som Kristian60.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af hje1980 » 6. okt 2015, 15:13

Gnu skrev:
Maglau skrev:Hvorfor skulle vi ikke kunne forlange lige så meget for spalvis som FCM gør for pisto og FCK for ham den mørke midtbanespiller. Han har samme potentiale og ingen af de andre er topscorer i ligaen.

Hvem er det i øvrigt af betydning vi har ladet gå gratis eller næsten.
Så vidt jeg ved har vi fået en fantastisk betaling på 6-700.000 for ak med få mdr tilbage kontrakt. Eftersigende 3-4 mio for en reserve forsvarsspiller.
Det er fandme godt solgt af AaB så hvis vi sætter samme standard for en ung topscorer og landsholdsspiller så hvorfor ikke 40-50 mio
Du understreger sådan set bare min pointe. Vi er åbenbart der, hvor 600.000 for en doublevinder og vores topscorer er "fantastisk."
Vi fik ca. fire millioner for Kaper Kusk, som på det tidspunkt var den absolut bedste superligaspiller
Thelander var doublevinder, og vi fik kun håndører.
Lasse Nielsen lidt lommeuld.
Dalsgaard går gratis.
Helenius, Jönsson og Ahlmann tjener vi heller ikke noget på.

Jeg ville da elske at AaB fik 50 millioner for Spalvis, men vores forhistorie taler jo ikke ligefrem for et salg i den størrelsesorden. Så er det nok mere sandsynligt at vi igen havner i en position, hvor vi må sælge på et ugunstigt tidspunkt, og hvor halvanden million efter omstændighederne er "godt solgt."

Vi skal for alt i verden undgå igen at lave en AaB og sælge mens kontrakten er ved at løbe ud.
Hvorfor er skidt hvis eks. Spalvis går kontrakten ud... og i den periode sammen med holdet har skabt STORE resultater. Og hvorfor er det nogle tror at såfremt vi sælger en Spalvis for eks. 15 mio kr., så kan vi hente en god erstatning for det halve?
Hvis det var så nemt, så tror jeg sgu hellere den klub der køber Spalvis vil købe den spiller vi vil hente åbenbart er lige så god, men koster kun det halve!!!

AaB er altså heller ikke fattig længere... vi har RÅD til at sige nej til et salg hvis prisen ikke er god nok. Og bliver Spalvis ved som jeg tror han gør - ingen kan jo se han har været 1 år væk fra fodbolden, så bliver han altså dyr.
Og her snakker vi altså 25+ mio.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 6. okt 2015, 15:31

hje1980 skrev:
Gnu skrev:
Maglau skrev:Hvorfor skulle vi ikke kunne forlange lige så meget for spalvis som FCM gør for pisto og FCK for ham den mørke midtbanespiller. Han har samme potentiale og ingen af de andre er topscorer i ligaen.

Hvem er det i øvrigt af betydning vi har ladet gå gratis eller næsten.
Så vidt jeg ved har vi fået en fantastisk betaling på 6-700.000 for ak med få mdr tilbage kontrakt. Eftersigende 3-4 mio for en reserve forsvarsspiller.
Det er fandme godt solgt af AaB så hvis vi sætter samme standard for en ung topscorer og landsholdsspiller så hvorfor ikke 40-50 mio
Du understreger sådan set bare min pointe. Vi er åbenbart der, hvor 600.000 for en doublevinder og vores topscorer er "fantastisk."
Vi fik ca. fire millioner for Kaper Kusk, som på det tidspunkt var den absolut bedste superligaspiller
Thelander var doublevinder, og vi fik kun håndører.
Lasse Nielsen lidt lommeuld.
Dalsgaard går gratis.
Helenius, Jönsson og Ahlmann tjener vi heller ikke noget på.

Jeg ville da elske at AaB fik 50 millioner for Spalvis, men vores forhistorie taler jo ikke ligefrem for et salg i den størrelsesorden. Så er det nok mere sandsynligt at vi igen havner i en position, hvor vi må sælge på et ugunstigt tidspunkt, og hvor halvanden million efter omstændighederne er "godt solgt."

Vi skal for alt i verden undgå igen at lave en AaB og sælge mens kontrakten er ved at løbe ud.
Hvorfor er skidt hvis eks. Spalvis går kontrakten ud... og i den periode sammen med holdet har skabt STORE resultater. Og hvorfor er det nogle tror at såfremt vi sælger en Spalvis for eks. 15 mio kr., så kan vi hente en god erstatning for det halve?
Hvis det var så nemt, så tror jeg sgu hellere den klub der køber Spalvis vil købe den spiller vi vil hente åbenbart er lige så god, men koster kun det halve!!!

AaB er altså heller ikke fattig længere... vi har RÅD til at sige nej til et salg hvis prisen ikke er god nok. Og bliver Spalvis ved som jeg tror han gør - ingen kan jo se han har været 1 år væk fra fodbolden, så bliver han altså dyr.
Og her snakker vi altså 25+ mio.
Det er jo langt fra nogen garanti, at holdet skaber store resultater, hvis vi lader Spalvis blive kontrakten ud. Det er rent gætværk.

Jeg håber da, at du får ret i, at vi sælger Spalvis for over 25 millioner, men med et kig på AaBs trackrekord er det ikke videre sandsynligt. Så er mit bud på 300 kr. nok mere realistisk.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af sulakvelidze » 6. okt 2015, 15:36

hje1980 skrev:Hvorfor er skidt hvis eks. Spalvis går kontrakten ud... og i den periode sammen med holdet har skabt STORE resultater. Og hvorfor er det nogle tror at såfremt vi sælger en Spalvis for eks. 15 mio kr., så kan vi hente en god erstatning for det halve?
Hvis det var så nemt, så tror jeg sgu hellere den klub der køber Spalvis vil købe den spiller vi vil hente åbenbart er lige så god, men koster kun det halve!!!

AaB er altså heller ikke fattig længere... vi har RÅD til at sige nej til et salg hvis prisen ikke er god nok. Og bliver Spalvis ved som jeg tror han gør - ingen kan jo se han har været 1 år væk fra fodbolden, så bliver han altså dyr.
Og her snakker vi altså 25+ mio.
Ja, jeg forstår godt nok heller ikke behovet for at få skudt Spalvis af sted før tid alene for at kunne score en god transfer. Vi har endda råd til at sige nej, hvis prisen er god nok, så stod det til mig, blev han kontrakten ud og skiftede på fri transfer.

Jeg har fulgt AaB i snart 40 år, og jeg kan ikke huske, at vi har haft en mere spændende angriber end ham. Og det på trods af, at vi har haft flere superligatopscorere og folk som Strandli og Prica. Spalvis er noget ekstraordinært, og det er ikke sikkert, at vi i min levetid kommer til at ramme så vanvittigt plet med en ung fyr, der dukker op i klubbens ungdomsafdeling.

Hvis AaB sælger Spalvis for 25 millioner med to-tre år tilbage af kontrakten, vil jeg hellere se ham være i klubben kontrakten ud og undvære pengene. De ekstra sæsoner med ham på holdet er mere værd for mig. Især når AaB nu er blevet en klub med styr på økonomien.

Hvis vi snakker 40-50 millioner og en videresalgsklausul, begynder det at være noget andet, fordi det så også kan bane vej for flere store salg i fremtiden. Men vi skal op i det leje, før jeg kan leve med tanken om ikke at se Spalvis i en AaB-trøje i tre sæsoner frem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 6. okt 2015, 15:39

Elvis lever skrev:
Gnu skrev:
Kristian60 skrev:
Gnu skrev:Vi fik ca. fire millioner for Kaper Kusk, som på det tidspunkt var den absolut bedste superligaspiller
pga. en frikøbsklausul
Gnu skrev:Thelander var doublevinder, og vi fik kun håndører.
Det er et dårligt argument. Det var Anders Due og PK også. Thelander var kun førstevalg sidste halvdel af sæsonen efter Lasse blev solgt.
Gnu skrev:Dalsgaard går gratis.
Hvem mener du vi skal sælge Dalsgaard til? Han er på sine dårlige dage ikke god nok til superligaen.
Gnu skrev:Helenius, Jönsson og Ahlmann tjener vi heller ikke noget på.
Det ved du ikke en skid om
Du har ikke forstået noget som helst af mit indlæg. Ikke en brik.
Så skal du nok arbejde lidt med dine indlæg. Jeg forstår det 100% som Kristian60.
Jamen han havde en klausul.
Jamen han havde kun et halvt år tilbage af kontrakten.
Jamen han var også reserve.
Jamen han viste sig jo at være dårlig i den klub han kom til.
Jamen han har også fortjent at prøve sig af i udlandet.

Altid den samme snak om omstændighederne omkring et salg. Vi skal væk fra at sælge på dårlige tidspunkter, og det kræver fx at vi tegner lange kontrakter. Og det kræver, at vi får afklaret forlængelser med spillere i god tid, og hvis det ikke kan lade sig gøre, skal spilleren sælges.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Yankee » 6. okt 2015, 15:47

Vi aner ikke hvordan Spalvis vil udvikle sig over de næste par sæsoner. Han kan gå i stå, han kan blive skadet igen osv. osv.

Spalvis er trods alt ikke en spiller med ekstraordinære færdigheder som eksempelvis Lucas Andersen eller Jesper Grønkjær. Spalvis kan sagtens dækkes op og det er ikke mange chancer, han skaber på egen hånd. Når modstanderholdene begynder at dæmme bedre op for vores indlægsspil vil Spalvis også begynde at score knapt så meget.

Derfor mener jeg vi skal smede mens jernet er varmt. Det vil dels sende et godt signal om hvordan AaB-spillere prissættes og dels vil det sende et godt signal til vores investorer og samarbejdspartnere om at AaB også kan sælge spillere til store beløb. Vigtigst af alt vil det give os frihed til at agere offensivt på transfermarkedet, hvilket vi får brug for i de kommende år, hvor vi skal foretage et generationsskifte på den centrale midtbane - den allersværeste plads at finde spillere til.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10801
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af jonas386 » 6. okt 2015, 16:17

Du har helt ret. Spalvis har ingen muligheder for at udvikle sig videre, og vi bør sende ham videre imens større klubber stadig helt naivt tror på han kan blive en dygtig angriber.

Spalvis har ingen ekstraordinære færdigheder? Hvor mange spillere har vi i den danske liga med det målinstinkt Spalvis har? Spalvis er 20 gange mere kampafgørende end de to nævnte spillere. Hvordan kan det ikke være en ekstraordinær færdighed?
Det er da rigtigt at Spalvis ikke sætter 3 mand før han krøller den op i krydset, men det behøver han jo heller ikke, han er fremragende i boksen, og som han får flere kampe lærer han jo også at håndtere opdækninger osv bedre.
Hvis ikke de andre klubber allerede har fokus på Spalvis, så er de jo ganske enkelt for dumme. Så jeg køber ikke den præmis
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Elvis lever » 6. okt 2015, 17:08

Gnu skrev:
Elvis lever skrev:
Gnu skrev:
Kristian60 skrev:
Gnu skrev:Vi fik ca. fire millioner for Kaper Kusk, som på det tidspunkt var den absolut bedste superligaspiller
pga. en frikøbsklausul
Gnu skrev:Thelander var doublevinder, og vi fik kun håndører.
Det er et dårligt argument. Det var Anders Due og PK også. Thelander var kun førstevalg sidste halvdel af sæsonen efter Lasse blev solgt.
Gnu skrev:Dalsgaard går gratis.
Hvem mener du vi skal sælge Dalsgaard til? Han er på sine dårlige dage ikke god nok til superligaen.
Gnu skrev:Helenius, Jönsson og Ahlmann tjener vi heller ikke noget på.
Det ved du ikke en skid om
Du har ikke forstået noget som helst af mit indlæg. Ikke en brik.
Så skal du nok arbejde lidt med dine indlæg. Jeg forstår det 100% som Kristian60.
Jamen han havde en klausul.
Jamen han havde kun et halvt år tilbage af kontrakten.
Jamen han var også reserve.
Jamen han viste sig jo at være dårlig i den klub han kom til.
Jamen han har også fortjent at prøve sig af i udlandet.

Altid den samme snak om omstændighederne omkring et salg. Vi skal væk fra at sælge på dårlige tidspunkter, og det kræver fx at vi tegner lange kontrakter. Og det kræver, at vi får afklaret forlængelser med spillere i god tid, og hvis det ikke kan lade sig gøre, skal spilleren sælges.
Ja, virkeligheden er indimellem ubehagelig at forholde sig til, men det ændrer jo ikke noget ved, at den er der.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14872
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Hanga » 6. okt 2015, 20:10

Elvis lever skrev:
Ja, virkeligheden er indimellem ubehagelig at forholde sig til, men det ændrer jo ikke noget ved, at den er der.
Er det med vilje at pointen tilsyneladende får lov at flyve lige forbi dig eller hvad?

AaB skal blive bedre til at undgå at havne i de situationer!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af FlæskeFrank » 6. okt 2015, 20:22

Hvorfor spillede AK ikke ?! Det var vores bedste angriber sidste sæson.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9630
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Buzz Killington » 6. okt 2015, 20:47

Hanga skrev:
Elvis lever skrev:
Ja, virkeligheden er indimellem ubehagelig at forholde sig til, men det ændrer jo ikke noget ved, at den er der.
Er det med vilje at pointen tilsyneladende får lov at flyve lige forbi dig eller hvad?

AaB skal blive bedre til at undgå at havne i de situationer!
Nu skal man passe på med at overfortolke folks brok, men hvis det vitterligt var den sobre pointe, så er det jo værd at overveje om omstændighederne i klubben ikke allerede har ændret sig i en grad hvor man undgår den slags situationer i fremtiden før man brokker sig over fortiden, eller laver fremskrivninger omkring fremtiden. Det vigtigste her er at vi har flere pengte i kassen, og kan tillade os at sige "nej tak" til bud der er for lave - tydligt illustreret ved Thomsen og hans øje i seneste vindue. Derudover, så skriver vi længere kontrakter end tidligere. Og følgende spillere har alle f.eks. udløb tidligst sommeren 2018:

Nicolai Larsen 2018-06-30, Jakob Blåbjerg 2018-06-30, Robert Kakeeto 2018-06-30, Lukas Spalvis 2018-06-30, Gilli Rólantsson 2018-06-30, Viktor Ahlmann 2018-06-30, Kasper Pedersen 2019-06-30, Andreas Blomqvist 2019-06-30, Oliver Abildgaard 2019-06-30, Christian Bassogog 2019-06-30..

Det har ikke været en bevidst strategi at vi først skulle sælge ved kontraktudløb, og der er intet der tyder på at det vil være tendensen fremover. Men selvfølgelig, så kan man ikke diktere at andre klubber absolut skal byde på vores spillere hvis der ingen interesse er fra udlandet. Så naturligvis vil vi komme til at stå i samme situation med nogle af ovenstående som tidligere. Forhåbentlig vil der dog være færre eksempler end tidligere.

Angående Gnu's eksempler, så er jeg desuden enig med dem der nævner at man kan tilknytte en relevant historie til dem alle som enten forklarer vores manglende indtjening i forhold til vores økonomiske situation, eller en anden relevant omstænghed der ikke har så meget noget specielt AaB'sk at gøre. Og det er nu engang bare svært at sælge en spiller hvis der ikke kommer nogle bud.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Elvis lever
Superliga
Superliga
Indlæg: 562
Tilmeldt: 10. jul 2007, 11:51
Geografisk sted: Don Ø land. Ca.533 skridt fra Stafetten

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Elvis lever » 6. okt 2015, 21:07

Hanga skrev:
Elvis lever skrev:
Ja, virkeligheden er indimellem ubehagelig at forholde sig til, men det ændrer jo ikke noget ved, at den er der.
Er det med vilje at pointen tilsyneladende får lov at flyve lige forbi dig eller hvad?

AaB skal blive bedre til at undgå at havne i de situationer!
Oh Captain Obvious, så skal vi vel også have flere tilskuere, større sponsorindtægter og vinde the double hundrede gange i træk.
Hvis du er så pisse utilfreds, så køb en aktie og tag til generalforsamlingen.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14872
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Hanga » 6. okt 2015, 21:19

Elvis lever skrev:
Oh Captain Obvious, så skal vi vel også have flere tilskuere, større sponsorindtægter og vinde the double hundrede gange i træk.
Det ville da være dejligt, men nok lidt mere usandsynligt, end at AaB skulle lykkes med at havne i bedre salgssituationer... som trods alt er det debatten går på.

Jeg er med på at du tilsyneladende er overbevist om at ingen af disse situationen kunne være håndteret anderledes, men med mindre man vil sidde med skyklapperne på, er det altså påfaldende at AaB så ofte står i en dårlig salgssituation sammenlignet med vores konkurrenter.

Jeg vil i øvrigt godt understrege, at jeg er absolut er fan og tilhænge af vores nuværende direktion og sportsdirektør. Og det er rigtigt, at vi så småt er begyndt at lave længere kontrakter tidligere i spillerens karriere (som med Spalvis), og gudskelov for det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 6. okt 2015, 21:29

Elvis lever skrev:
Gnu skrev:
Elvis lever skrev:
Gnu skrev:
Kristian60 skrev:
Gnu skrev:Vi fik ca. fire millioner for Kaper Kusk, som på det tidspunkt var den absolut bedste superligaspiller
pga. en frikøbsklausul
Gnu skrev:Thelander var doublevinder, og vi fik kun håndører.
Det er et dårligt argument. Det var Anders Due og PK også. Thelander var kun førstevalg sidste halvdel af sæsonen efter Lasse blev solgt.
Gnu skrev:Dalsgaard går gratis.
Hvem mener du vi skal sælge Dalsgaard til? Han er på sine dårlige dage ikke god nok til superligaen.
Gnu skrev:Helenius, Jönsson og Ahlmann tjener vi heller ikke noget på.
Det ved du ikke en skid om
Du har ikke forstået noget som helst af mit indlæg. Ikke en brik.
Så skal du nok arbejde lidt med dine indlæg. Jeg forstår det 100% som Kristian60.
Jamen han havde en klausul.
Jamen han havde kun et halvt år tilbage af kontrakten.
Jamen han var også reserve.
Jamen han viste sig jo at være dårlig i den klub han kom til.
Jamen han har også fortjent at prøve sig af i udlandet.

Altid den samme snak om omstændighederne omkring et salg. Vi skal væk fra at sælge på dårlige tidspunkter, og det kræver fx at vi tegner lange kontrakter. Og det kræver, at vi får afklaret forlængelser med spillere i god tid, og hvis det ikke kan lade sig gøre, skal spilleren sælges.
Ja, virkeligheden er indimellem ubehagelig at forholde sig til, men det ændrer jo ikke noget ved, at den er der.
Så må man jo påvirke virkeligheden så den ikke bliver så ubehagelig.

Fx afklare kontraktforlængelser i rette tid. Vil spilleren ikke forlænge skal han sælges med god tid tilbage på kontrakten så man ikke ender med at spilleren går gratis eller for håndører. Læs; Dalsgaard, AK, Lasse Nielsen
Fx hente spillere på andet end to-årige kontrakter, så vi har en reel chance for at få andet end lommeuld for spilleren. Læs; Jönsson, Helenius, Enevoldsen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9630
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Buzz Killington » 6. okt 2015, 21:41

Gnu skrev: Fx afklare kontraktforlængelser i rette tid. Vil spilleren ikke forlænge skal han sælges med god tid tilbage på kontrakten så man ikke ender med at spilleren går gratis eller for håndører. Læs; Dalsgaard, AK, Lasse Nielsen
Fx hente spillere på andet end to-årige kontrakter, så vi har en reel chance for at få andet end lommeuld for spilleren. Læs; Jönsson, Helenius, Enevoldsen.
Men Gnu, er det din oprigtige vurdering at AaB slet ikke har ændret politik mht. til kontrakforlængelser? Derudover, så tvivler jeg på AaB ikke har været villige til at sælge spillere før kontraktudløb. Problemet har dog været at der ingen købere er, samt at spillerne er på så korte kontrakter at deres udviklings- og efterspørgselskurve er toppet sent i kontraktforløbet. Eller er det din påstand at der stod købere klar til AK, Dalle og Lasse på et tidligere tidspunkt, men AaB valgte at sige nej tak? Jeg tvivler ærligt talt, specielt i lyset af at AaB desperat manglede penge. Og slutteligt, så er spillere ikke kun værdifulde for AaB hvis de kan sælges dyrt. Nogle spillere blive hentet for at styrke holdet, og forudsætningen for at hente dem er sommetider at de ikke vil binde sig alt for længe. Det er en afvejning, men en fornuftig en i mine øjne. Du kunne forresten her også nævne Risgård sammen med Jönsson, Helenius og Enevoldsen som er hentet (tilbage) oprindeligt. Og de er jo fantastiske eksempler, som endda er hentet gratis eller næsten gratis i udlandet, uanset om så specielt Helenius har skuffet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af NIN » 6. okt 2015, 22:05

FlæskeFrank skrev:Hvorfor spillede AK ikke ?! Det var vores bedste angriber sidste sæson.
AK er et svin som forhindrede med alle midler Helenius i at blive topscore, på samme måde som Spalvis gør nu. Det må stoppe.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3185
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE søndag d. 4. oktober

Indlæg af Gnu » 6. okt 2015, 23:05

Buzz Killington skrev:
Gnu skrev: Fx afklare kontraktforlængelser i rette tid. Vil spilleren ikke forlænge skal han sælges med god tid tilbage på kontrakten så man ikke ender med at spilleren går gratis eller for håndører. Læs; Dalsgaard, AK, Lasse Nielsen
Fx hente spillere på andet end to-årige kontrakter, så vi har en reel chance for at få andet end lommeuld for spilleren. Læs; Jönsson, Helenius, Enevoldsen.
Men Gnu, er det din oprigtige vurdering at AaB slet ikke har ændret politik mht. til kontrakforlængelser? Derudover, så tvivler jeg på AaB ikke har været villige til at sælge spillere før kontraktudløb. Problemet har dog været at der ingen købere er, samt at spillerne er på så korte kontrakter at deres udviklings- og efterspørgselskurve er toppet sent i kontraktforløbet. Eller er det din påstand at der stod købere klar til AK, Dalle og Lasse på et tidligere tidspunkt, men AaB valgte at sige nej tak? Jeg tvivler ærligt talt, specielt i lyset af at AaB desperat manglede penge. Og slutteligt, så er spillere ikke kun værdifulde for AaB hvis de kan sælges dyrt. Nogle spillere blive hentet for at styrke holdet, og forudsætningen for at hente dem er sommetider at de ikke vil binde sig alt for længe. Det er en afvejning, men en fornuftig en i mine øjne. Du kunne forresten her også nævne Risgård sammen med Jönsson, Helenius og Enevoldsen som er hentet (tilbage) oprindeligt. Og de er jo fantastiske eksempler, som endda er hentet gratis eller næsten gratis i udlandet, uanset om så specielt Helenius har skuffet.
Mht. kontraktforlængelser synes jeg, der virker til at være lidt slingrekurs i, hvad vej man vælger. Der har været en glædelig udvikling med fireårige kontrakter til fx Abildgård, men med fx Ahlmann satte man sig så mellem to stole med en to-årig forlængelse.

Mht. AK, Dalsgaard og Lasse mener jeg, at man skulle have afklaret deres kontraktforhold tidligere. Selvfølgelig ville det være muligt at sælge fx AK lige efter mesterskabssæsonen, hvis hans kontrakforhold var blevet afklaret på det tidspunkt. Jeg er i øvrigt uenig i, at man bare skal vente på at en køber kommer forbi. Så må man opdyrke et salg, sende spillerens agent på arbejde, etc.

Jeg er på sin vis enig i, at der kan være en ide i at hente en forstærkning på en kort kontrakt, men det bør absolut være en undtagelse. Vi har efter min mening for mange to-årige kontrakter og det sætter os under et unødigt pres i forhold til hele tiden at skulle forlænge eller finde nye, og det er som bekendt svært at lave penge på spillere med kort tid tilbage af kontrakten.

Jönsson har udløb i sommeren 16. Han skal spille aldeles sublimt fra nu og til vinter, hvis vi skal håbe på bare at lave lidt mønter på ham i vintervinduet.
Helenius har udløb i sommeren 17. Han skal også finde langt bedre spil frem, hvis vi skal sælge ham til sommer, hvor han kun har et år tilbage.
Enevoldsen og Ahlmann har også udløb i 17 og skal helst sælges til sommer, hvis vi vil hente lidt penge hjem.

Teoretisk set kan de alle forlænge igen, men det er næppe realistisk.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar