EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. okt 2015, 21:04

Det med at vi skal blive væsentlig bedre til at sælge os selv er jeg helt enig i.... Efter vores double havde vi jo nærmest travlt med at tale det ned og kalde det et mirakel... Gu var det røv, vi var bedst!

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re:

Indlæg af Munken » 20. okt 2015, 21:10

Hanga skrev:Det med at vi skal blive væsentlig bedre til at sælge os selv er jeg helt enig i.... Efter vores double havde vi jo nærmest travlt med at tale det ned og kalde det et mirakel... Gu var det røv, vi var bedst!
:thumbsup: :cheers: lige nøjagtig

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re:

Indlæg af Køllen I Møllen » 20. okt 2015, 22:09

Hanga skrev:Det med at vi skal blive væsentlig bedre til at sælge os selv er jeg helt enig i.... Efter vores double havde vi jo nærmest travlt med at tale det ned og kalde det et mirakel... Gu var det røv, vi var bedst!
Hvem er "vi" i denne sammenhæng? Jeg er slet, slet ikke med....
Janteloven eksisterer IKKE!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2874
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re:

Indlæg af Eksil » 20. okt 2015, 22:25

Hanga skrev:Det med at vi skal blive væsentlig bedre til at sælge os selv er jeg helt enig i.... Efter vores double havde vi jo nærmest travlt med at tale det ned og kalde det et mirakel... Gu var det røv, vi var bedst!
Ja, men de andre havde langt dyere hold og spillere og trods det spillede AaB bedst. Det var "miraklet".

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Re:

Indlæg af Hanga » 20. okt 2015, 22:45

Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:Det med at vi skal blive væsentlig bedre til at sælge os selv er jeg helt enig i.... Efter vores double havde vi jo nærmest travlt med at tale det ned og kalde det et mirakel... Gu var det røv, vi var bedst!
Hvem er "vi" i denne sammenhæng? Jeg er slet, slet ikke med....
Klubben.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

seamann

Re: Re:

Indlæg af seamann » 20. okt 2015, 22:50

Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:Det med at vi skal blive væsentlig bedre til at sælge os selv er jeg helt enig i.... Efter vores double havde vi jo nærmest travlt med at tale det ned og kalde det et mirakel... Gu var det røv, vi var bedst!
Hvem er "vi" i denne sammenhæng? Jeg er slet, slet ikke med....
Klubben.
Aktieselskabet?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Re:

Indlæg af Hanga » 20. okt 2015, 23:22

seamann skrev:
Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:Det med at vi skal blive væsentlig bedre til at sælge os selv er jeg helt enig i.... Efter vores double havde vi jo nærmest travlt med at tale det ned og kalde det et mirakel... Gu var det røv, vi var bedst!
Hvem er "vi" i denne sammenhæng? Jeg er slet, slet ikke med....
Klubben.
Aktieselskabet?
Er du flabet eller hvad? Gaarde, Kent, Schoors etc.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Re:

Indlæg af Køllen I Møllen » 21. okt 2015, 10:44

Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:Det med at vi skal blive væsentlig bedre til at sælge os selv er jeg helt enig i.... Efter vores double havde vi jo nærmest travlt med at tale det ned og kalde det et mirakel... Gu var det røv, vi var bedst!
Hvem er "vi" i denne sammenhæng? Jeg er slet, slet ikke med....
Klubben.
Sådan husker jeg det bestemt ikke. Men fair nok. Jeg troede du mente "os" som i klubbens fans.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Re:

Indlæg af Buzz Killington » 21. okt 2015, 11:07

Hanga skrev:
seamann skrev:
Hanga skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:Det med at vi skal blive væsentlig bedre til at sælge os selv er jeg helt enig i.... Efter vores double havde vi jo nærmest travlt med at tale det ned og kalde det et mirakel... Gu var det røv, vi var bedst!
Hvem er "vi" i denne sammenhæng? Jeg er slet, slet ikke med....
Klubben.
Aktieselskabet?
Er du flabet eller hvad? Gaarde, Kent, Schoors etc.
Find lige et eksempel på en af ovenstående der udtaler at vi ikke var bedst. Mon ikke nærmere man har talt om at det var overraskende at vi faktisk var bedst i lyset af vores konkurrenters økonomiske formåen? Og det er der vel intet kontroversielt i at påstå, eller hvad?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af FlæskeFrank » 21. okt 2015, 11:28

Esbjerg spillede ikke dårligt, men der var ikke just nogle af de spillere, som jeg tænkte AaB burde gå efter.

Mick van Buren ser spændende ud, men den manglende spilletid trækker ned. For målmæssigt er det OK spilletiden i betragtning.

De øvrige er glemt. Lekven virkede ikke oppe og ringe som for 1½-2 sæsoner siden. Michael Jacobsen burde kunne mere, men syner for lidt.
- FlæskeFrank

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Brent » 21. okt 2015, 22:20

Det er jo interresant at kigge på stillingen efter 12 runde i mesterskabssæsonen og så sammenligne med den nuværende pointhøst

http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014
AaB - the Nordic gateway to Europe

seamann

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af seamann » 21. okt 2015, 22:45

Brent skrev:Det er jo interresant at kigge på stillingen efter 12 runde i mesterskabssæsonen og så sammenligne med den nuværende pointhøst

http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014
Hvorfor er det interessant?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Buzz Killington » 21. okt 2015, 22:53

seamann skrev:
Brent skrev:Det er jo interresant at kigge på stillingen efter 12 runde i mesterskabssæsonen og så sammenligne med den nuværende pointhøst

http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014
Hvorfor er det interessant?
Vi hentede 11 point på FCM efter den runde og sluttede dermed 6 point foran da sidst fløjt var fløjtet den sæson. Men, der er næppe noget der tyder på vi er i stand til at gentage det kunststykke i år, selv hvis vi går point-amok. FCM virker alt for stabile, og selv hvis de imploderer, så virker FCK også så skræmmende stærke i år, at vi nok skal regne med sekundære placeringer. Vi har jo også allerede tabt til begge hold, hvor vi i mesterskabssæsonen var suveræne mod dem begge (minus et 0-3 nederlag til FCK i parken i 12 runde).
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2015, 23:07

Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
Brent skrev:Det er jo interresant at kigge på stillingen efter 12 runde i mesterskabssæsonen og så sammenligne med den nuværende pointhøst

http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014
Hvorfor er det interessant?
Vi hentede 11 point på FCM efter den runde og sluttede dermed 6 point foran da sidst fløjt var fløjtet den sæson. Men, der er næppe noget der tyder på vi er i stand til at gentage det kunststykke i år, selv hvis vi går point-amok. FCM virker alt for stabile, og selv hvis de imploderer, så virker FCK også så skræmmende stærke i år, at vi nok skal regne med sekundære placeringer. Vi har jo også allerede tabt til begge hold, hvor vi i mesterskabssæsonen var suveræne mod dem begge (minus et 0-3 nederlag til FCK i parken i 12 runde).
Rolig nu - begge hold skal nok rende ind i dårlige perioder undervejs, men derfor er det da ikke sikkert det er nok. Hvis vi kan vinde vores resterende opgør mod de to klubber (og i hvert fald de to mod FCM), så er der dog ikke meget der skal hentes i resten af kampene - så om det ender med mesterskab eller ej i år, kommer nok i langt højere grad til at bero på om vi kan blive stærke nok til at hente point stabilt, end på hvor gode FCM og FCK spiller.

Det eneste sikre er at det første skridt på vejen er at vi skal vinde over FCN næste gang - så skulle vi ikke holde fokus dér.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af BoT » 22. okt 2015, 09:24

Den er hjemme.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Martin Bak » 22. okt 2015, 09:31

Brent skrev:Det er jo interresant at kigge på stillingen efter 12 runde i mesterskabssæsonen og så sammenligne med den nuværende pointhøst

http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014

og det bliver rigtigt interessant, når man sammenligner kvaliteten (og manglen på samme) i nogle af kampene i indeværende sæson - drop nu det agf halløj
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. okt 2015, 09:41

BoT skrev:Den er hjemme.
Det eneste, som kan true os mod vores næste doubletriumf er vel, at Lars Søndergaard kun sender Einmal Spalvis på banen i stedet for Zweimal Spalvis.
- FlæskeFrank

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af gravballe » 22. okt 2015, 09:50

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
seamann skrev:
Brent skrev:Det er jo interresant at kigge på stillingen efter 12 runde i mesterskabssæsonen og så sammenligne med den nuværende pointhøst

http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014
Hvorfor er det interessant?
Vi hentede 11 point på FCM efter den runde og sluttede dermed 6 point foran da sidst fløjt var fløjtet den sæson. Men, der er næppe noget der tyder på vi er i stand til at gentage det kunststykke i år, selv hvis vi går point-amok. FCM virker alt for stabile, og selv hvis de imploderer, så virker FCK også så skræmmende stærke i år, at vi nok skal regne med sekundære placeringer. Vi har jo også allerede tabt til begge hold, hvor vi i mesterskabssæsonen var suveræne mod dem begge (minus et 0-3 nederlag til FCK i parken i 12 runde).
Rolig nu - begge hold skal nok rende ind i dårlige perioder undervejs, men derfor er det da ikke sikkert det er nok. Hvis vi kan vinde vores resterende opgør mod de to klubber (og i hvert fald de to mod FCM), så er der dog ikke meget der skal hentes i resten af kampene - så om det ender med mesterskab eller ej i år, kommer nok i langt højere grad til at bero på om vi kan blive stærke nok til at hente point stabilt, end på hvor gode FCM og FCK spiller.

Det eneste sikre er at det første skridt på vejen er at vi skal vinde over FCN næste gang - så skulle vi ikke holde fokus dér.
Vi er ikke stabile nok.. Havde vi vundet over Esbjerg i første kamp, undladt at falde total sammen i de par kampe vi gjorde det i, og leveret bedre imod viborg, så kunne man snakke om det. AaB virker bare for ustabile, så med mindre den del ændre sig væsenligt så tror jeg ikke vi skal regne med noget over en 4-5 plads i år....

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Maglau » 22. okt 2015, 10:31

Brent skrev:Det er jo interresant at kigge på stillingen efter 12 runde i mesterskabssæsonen og så sammenligne med den nuværende pointhøst

http://www.superstats.dk/stilling/runde ... 013%2F2014
Ja i begge tilfælde har vi lige langt til første plads og nedrykning. Så det kan ud fra den tabel blive både fugl og fisk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6401
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af FlæskeFrank » 22. okt 2015, 10:35

Mht. stabilitet og kvalitet, så det vel kun FCK og FCM og så måske Hobro, som falder udenfor.

I "vores" gruppe efter 12 runder(holdene 3-6) mener jeg ikke, at SønderjyskE(nr. 3) og 21 point, Vi og Randers har 19 point og BIF med 18 point er nogen hold, som vi burde være underlegen.

SønderjyskE forventer alle vel taber pusten. Randers har været grå, uinspirerende og stabile. Ja, men altså kun a point med os. BIF er ikke i sync endnu. Under denne gruppe er OB, AGF og FCN. Hold som vi kan matche.

SønderjyskE og os har vist det flotteste topniveau. BIF og Randers er kommet hertil uden at brillere.

BIF kan vise 1-0 sejr over FCK, som toppræstationen. Vi har nedsablingen af OB, BIF og SønderjyskE på CV'et.

Min påstand er, at vores topniveau gør at vi som minimum holder trit med de tre andre. Nu kan vi kun kigge frem til vinter(transfervindue +-) og til den tid vil vi have snor i de hold, som spiller med om 3. pladsen. Om det til sommer så kun blev 4.-5. plads det må vi se, men der intet som i dag peger på, at nogen hold er foran os, når vi snakker 3. pladsen.

Skuf mig ikke AaB ved tabe på søndag til FCN.
- FlæskeFrank

Besvar