EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Gamen » 20. okt 2015, 12:39

Ala skrev: Hahahah, hvad?! En angriber kan kun score mål ellers hjælper det absolut intet? Ikke farlig? Han havde i går ENORM betydning for vores offensiv og at vi vandt på trods af manglende mål.

Debatside.dk i en nøddeskal!
ENORM betydning ligefrem? Okay, så har vi ikke set samme kamp.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Buzz Killington » 20. okt 2015, 12:56

Gamen skrev: Vi betaler selv en spiller på 32 år, uden videresalgspotentiale, 2,2 mio. om året. Men det gør vi qua hans betydning på holdet. Og det samme gør Randers.
Jeg er ikke sikker på hvad der foregår her. Ovenstående betyder jo netop at vi er enige, at 1.4 millioner om året sagtens kan forsvares hvis spilleren er betydningsful. Diskussionen går så efterfølgende på hvor betydningsfuld man vurderer spilleren vil være fremover. Jeg havde ikke andet at bidrage med andet end at jeg ikke syntes 1.4 er så svimlende et beløb, men det bunder vel i at vi har forskellige vurderinger af spillerens evner.
Gamen skrev: Jeg har aldrig skrevet noget sted, at han KUN skal vurderes på sine mål, men at det er et væsentligt parameter når han ikke ellers leverer i kampene. Spalvis leverer ikke nogen stor kamp i går, men han scorer på den eneste rigtigt store chance han får.
Eh, hvad mente du så med dette? En stor del af forudsætningen for den efterfølgende diskussion var netop at du udtalte dig så ensidigt om hvad en angriber skal og ikke skal for at være en god mand for klubben og pengene værd. Hvis du fastholder at en angriber kun skal vurderes på målscoring, så vil du jo naturligvis have ret i at han ikke er 1.4 mil værd. Men det er naturligvis helt fint hvis du nu har modereret dit synspunkt en smule, men man er lovligt undskyldt i at misforstå dit udsagn, når du i mellemtiden har ændret det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Gamen » 20. okt 2015, 13:31

Buzz Killington skrev:
Jeg er ikke sikker på hvad der foregår her. Ovenstående betyder jo netop at vi er enige, at 1.4 millioner om året sagtens kan forsvares hvis spilleren er betydningsful. Diskussionen går så efterfølgende på hvor betydningsfuld man vurderer spilleren vil være fremover. Jeg havde ikke andet at bidrage med andet end at jeg ikke syntes 1.4 er så svimlende et beløb, men det bunder vel i at vi har forskellige vurderinger af spillerens evner.
1,4 mio. er ikke svimlende beløb ifht. andre klubber, men med vores lønbudget, så er det en stor post. Den er kun overgået af den, ifølge AaB, allervigtigste spiller, Würtz.
Den tredjebedst-lønnede tjener 200.000 mindre end Jönsson. Og igen, det kan sagtens forsvares hvis man kan forestille sig at der er et stort videresalgspotentiale, eller han leverer dét han skal ud fra hans rolle på holdet, som f.eks. i Thomsens tilfælde. Men hans form under hele den nuværende kontrakt har ikke peget i retning af, at han skulle være særligt attraktiv for klubber på niveauet over os, og hans præstationer på banen har også ladt meget tilbage at ønske.

Jeg vil da fastholde, at det er enormt centralt for en angriber, at han scorer de mål han skal. Det har Jönsson ikke gjort, og derfor er han blevet erstattet af en omskolet midtbanespiller de seneste 4 kampe (inden i går, hvor Ene sad med karantæne).

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2015, 13:58

Vi må være ret tilfredse. Sidst vi vandt 5-0 tog kamptråden også et uhyggeligt lille spørgsmål op og blæste diskussionen ud af proportioner(altså ift. vi vandt). Det har denne tråd også tendens til.

Angribere brænder chancer, men de laver også mål. Denne sæson har Jönsson vel netop fundet noget af det gode tilbage(og så har han altså lavet mål(2 styks)). Den rigtige Søren Frederiksen kunne nogle gange kun ramme pølseboden, men alligevel er han den mest scorende superligaspiller.

Se hellere frem til Spalvis mod Bruninho næste weekend.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Hanga » 20. okt 2015, 14:20

Hvem er det der har adgang til AaBs lønarkiv siden man så skråsikkert kan udtale sig om spillernes lønniveauer? Det bliver skrevet som om at det nærmest er faktuelt at Jønsson får 1,4 mil om året (hvilket jeg ikke finder urealistisk).

Ved god at aviserne engang imellem smider om sig med "se hvor meget de tjener", men det er vel kun fra hvad de hører gennem agenter og lign., og tager i øvrigt heller ikke højde for diverse præstationsbetingelser der efterhånden er ret almindelige.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af BoT » 20. okt 2015, 14:30

Det er sjovt, hvordan folk herinde sviner PK for intet at bidrage med offensivt baseret på gårsdagens kamp. Han er manden bag udligningen, da han stikker en fremragende bold ind til Risgård. Han leverer senere i 1. halvleg et perfekt indlæg i hovedet på Spalvis, der faktisk burde have scoret. I 2. halvleg er det ham, der lægger bolden ind i hovedet på Spalvis, der header Bruhn dri til Dubravkas 3-boksning. Altså 3 nøgleafleveringer. Udmærket af en back.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af FlæskeFrank » 20. okt 2015, 14:37

BoT skrev:Det er sjovt, hvordan folk herinde sviner PK for intet at bidrage med offensivt baseret på gårsdagens kamp. Han er manden bag udligningen, da han stikker en fremragende bold ind til Risgård. Han leverer senere i 1. halvleg et perfekt indlæg i hovedet på Spalvis, der faktisk burde have scoret. I 2. halvleg er det ham, der lægger bolden ind i hovedet på Spalvis, der header Bruhn dri til Dubravkas 3-boksning. Altså 3 nøgleafleveringer. Udmærket af en back.
Jamen lavede den tidligere angriber mål, nej vel ? Husker stadig hans mål mod OB. Se det var tider. Han bidrager alt for lidt offensivt, burde stå på mål næste gang. IA
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Yankee » 20. okt 2015, 14:44

BoT skrev:Det er sjovt, hvordan folk herinde sviner PK for intet at bidrage med offensivt baseret på gårsdagens kamp. Han er manden bag udligningen, da han stikker en fremragende bold ind til Risgård. Han leverer senere i 1. halvleg et perfekt indlæg i hovedet på Spalvis, der faktisk burde have scoret. I 2. halvleg er det ham, der lægger bolden ind i hovedet på Spalvis, der header Bruhn dri til Dubravkas 3-boksning. Altså 3 nøgleafleveringer. Udmærket af en back.
Han er en fin højreback, ja. Han kan forsvare sit eget bagrum (hvilket er en sjælden kunst hos backs nu om dage), han er boldsikker og han er god til at slå indlæg og nøgleafleveringer fra dybe positioner, hvor han ikke er presset. Lige så snart modstanderen lukker rummene ned har PK ikke værktøjerne til at udfordre 1-mod-1 eller slå et godt indlæg under pres.

Derudover har PK aldrig kunnet forsvare bageste stolpe, hvilket er en af de vigtigste egenskaber for en back i moderne fodbold. De fleste hold kommer med 2-3 mand i boksen og en af disse vil altid søge bagom den bageste stopper eller komme i indløb fra kanten. Her har PK altid haft det svært og det har kostet rigtigt mange mål.

Vi kan selvfølgelig ikke forvente at have en back, der kan det hele. Jeg er fint tilfreds med PK som højreback. Men det er også rimeligt at pege på de områder, hvor manden har mangler, da vi er nødt til at kompensere for dette rent taktisk.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3029
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Frygah » 20. okt 2015, 14:47

Yankee skrev:
BoT skrev:Det er sjovt, hvordan folk herinde sviner PK for intet at bidrage med offensivt baseret på gårsdagens kamp. Han er manden bag udligningen, da han stikker en fremragende bold ind til Risgård. Han leverer senere i 1. halvleg et perfekt indlæg i hovedet på Spalvis, der faktisk burde have scoret. I 2. halvleg er det ham, der lægger bolden ind i hovedet på Spalvis, der header Bruhn dri til Dubravkas 3-boksning. Altså 3 nøgleafleveringer. Udmærket af en back.
Han er en fin højreback, ja. Han kan forsvare sit eget bagrum (hvilket er en sjælden kunst hos backs nu om dage), han er boldsikker og han er god til at slå indlæg og nøgleafleveringer fra dybe positioner, hvor han ikke er presset. Lige så snart modstanderen lukker rummene ned har PK ikke værktøjerne til at udfordre 1-mod-1 eller slå et godt indlæg under pres.

Derudover har PK aldrig kunnet forsvare bageste stolpe, hvilket er en af de vigtigste egenskaber for en back i moderne fodbold. De fleste hold kommer med 2-3 mand i boksen og en af disse vil altid søge bagom den bageste stopper eller komme i indløb fra kanten. Her har PK altid haft det svært og det har kostet rigtigt mange mål.

Vi kan selvfølgelig ikke forvente at have en back, der kan det hele. Jeg er fint tilfreds med PK som højreback. Men det er også rimeligt at pege på de områder, hvor manden har mangler, da vi er nødt til at kompensere for dette rent taktisk.
Det er jo bare ikke det der sker? Det der konsekvent sker er at enhver fejl eller svaghed fra PK's side, bliver skreget op som endegyldig sandhed om at han ikke er back, ikke kan finde ud af det, samtidig med at det han bidrager med i en kamp som fx igår, fuldstændig ignoreres. Og så bliver kritikken latterlig og intetsigende.

Det er fair nok at man ikke mener PK er en super back, og jeg fristes til at være enig, da han ikke har samme spidskompetencer som Dalsgård, Ahlmann og (forhåbentlig) Gilli. Men derfra, og så til den "kritik" der kører i en kamptråd som denne, er der milevidt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af NIN » 20. okt 2015, 14:58

Hvis der er nogen der mener at PK spillede en god kamp i går, bør han kigge bekymret i postkassen efter en tube glidecreme på Valentinsdag. Defensivt var han en katastrofe og fremadrettede havde han boldtab hvor han efterfølgende blot alog ud med armene og stod stille. Han havde store placerings vanskeligheder, som er et tilbage vendende problem, og vil man fremhæve hans succesfulde offensive aktioner (ja, de var der) og så samtidig lukke øjnene for de ikke bare håbløse ballon bolde og et par helt unødvendigt satsede afleveringer i slutfasen som blev konverteret til farlige Esbjerg kontraer, ja så er man mere selektive med synet end Lord Nelson.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. okt 2015, 15:03

Gamen skrev:
Ala skrev: Hahahah, hvad?! En angriber kan kun score mål ellers hjælper det absolut intet? Ikke farlig? Han havde i går ENORM betydning for vores offensiv og at vi vandt på trods af manglende mål.

Debatside.dk i en nøddeskal!
ENORM betydning ligefrem? Okay, så har vi ikke set samme kamp.
Svaret på hvem der har set den rigtige kamp findes vel i sammendraget fra AaB. Der er kun to chancer i sammendraget som Jönsson ikke har sidste eller næstsidste fod på, i den periode han er på banen - den ene var ved 1-1 målet, hvor han havde 4. sidste fod på bolden.

Selvfølgelig skal Jönsson score mindst 1 mål, eller give en assist til Børsting på den gigantiske chance, men han spiller da en kæmpe rolle i kampen, og med tanke på alle de chancer han var involveret i, og hans øvrige deltagelse i mange fine opspil, så synes jeg absolut sagtens man kan forsvare at kalde hans betydning enorm. I mine øjne var det præcist sådan en kamp vi har manglet at se fra Jönsson, og et tegn på at han langt om længe er på vej tilbage til den form vi har set tidligere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Yankee » 20. okt 2015, 15:04

Frygah skrev:
Det er jo bare ikke det der sker? Det der konsekvent sker er at enhver fejl eller svaghed fra PK's side, bliver skreget op som endegyldig sandhed om at han ikke er back, ikke kan finde ud af det, samtidig med at det han bidrager med i en kamp som fx igår, fuldstændig ignoreres. Og så bliver kritikken latterlig og intetsigende.

Det er fair nok at man ikke mener PK er en super back, og jeg fristes til at være enig, da han ikke har samme spidskompetencer som Dalsgård, Ahlmann og (forhåbentlig) Gilli. Men derfra, og så til den "kritik" der kører i en kamptråd som denne, er der milevidt.
Jeg er helt enig - men jeg er altså stadig ikke på holdet, der tror på at Gilli Rolantsson er "the One". Debatside-profetien siger jo at Gilli ene mand skal redde Zion fra maskinernes fremmarch, men jeg ville nu være mere tryg hvis vi havde en stærk, rutineret back-reserve.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Sanchez94 » 20. okt 2015, 15:06

I min optik gjorde PK det fremragende igår, han havde flere gode afleveringer fremad i banen, og forsvarede ganske udmærket!
Han er klart en undervurderet spiller, og jeg forstår slet ikke den hetz der køres på ham her inde. Han er en klubmand med gud ved, hvor mange kampe.
Han har aldrig brokket sig over rollen som backup. Han knokler stenhårdt og udfylder sin rolle fint.
Det er måske superligaens bedste indskifter at have, da han dække så mange forskellige pladser

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. okt 2015, 15:15

Jeg kan simpelthen ikke huske at have set PK lave så mange fejl som han gjorde i går, og samtidig synes jeg han spillede alt for meget med livrem og seler. Jeg så en skidt indsats fra PK, og har forventninger om at han kan gøre det LANGT bedre. At han laver fine aktioner ind imellem kan ikke ændre meget på det indtryk jeg så... i min øjne var han meget klart den AaB'er som stod svagest. Det skal og bør han kunne gøre bedre, og det er mine forventninger også sat efter.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af BoT » 20. okt 2015, 15:33

Jeg bemærkede ikke flere opspilsfejl hos PK end hos resten af holdet. Og at påstå, at hans vigtige afleveringer var rent held er vist mere kvalificeret til at søge om akut hjælp, end det modsatte...

Det er korrekt, at PK har haft problemer med indlæg ved bagerste stolpe. Det er jo en naturlig konsekvens af hans højde. Men generelt er han en stabil back rent defensivt, og han går fint med i det offensive spil også. Han har ikke Dalsgaard ekstreme spidskompetencer, men mindre kan også gøre det.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Provst i Brovst » 20. okt 2015, 16:12

Det er imponerende at AaB overhovedet kan spille i superligaen. Nærmest alle vores spillere har en eller flere væsenlige dele af deres spil og evner der er håbløse - intet mindre end håbløse, katastrofale, ovs. ovs.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Munken » 20. okt 2015, 19:31

Provst i Brovst skrev:Det er imponerende at AaB overhovedet kan spille i superligaen. Nærmest alle vores spillere har en eller flere væsenlige dele af deres spil og evner der er håbløse - intet mindre end håbløse, katastrofale, ovs. ovs.
Jeg bakker 110 pct. op. Det eneste man kan glæde sig over, er at de var endnu dårligere i det år, de af en eller anden mærkværdig årsag vandt the double. Nordjyder er et fantastisk folkefærd, det gælder både fans og lokalpresse.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af frederikshavneren » 20. okt 2015, 20:00

Würtz har karantæne mod Farum. Risgård derimod slipper

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14802
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Hanga » 20. okt 2015, 20:24

Munken skrev:
Provst i Brovst skrev:Det er imponerende at AaB overhovedet kan spille i superligaen. Nærmest alle vores spillere har en eller flere væsenlige dele af deres spil og evner der er håbløse - intet mindre end håbløse, katastrofale, ovs. ovs.
Jeg bakker 110 pct. op. Det eneste man kan glæde sig over, er at de var endnu dårligere i det år, de af en eller anden mærkværdig årsag vandt the double. Nordjyder er et fantastisk folkefærd, det gælder både fans og lokalpresse.
Jaja den evindelige stereotyp om nordjyden som den totalt usaglige og konstant negative type (jeg er i øvrigt ikke nordjyde).

Hvis man følger med i andre klubbers forum vil man vide at det ofte er nøjagtigt det samme andre steder... der skal ikke meget til, før folk er kritiske... sådan er det når der er følelser på spil.

Der er bestemt folk herinde, der generelt har et alt for sort syn på tingene, og som kører rundt i de negative ting... men de findes altså også uden for nordjylland.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Munken
Junior
Junior
Indlæg: 67
Tilmeldt: 19. jul 2010, 09:58
Favoritspiller: Henning Munk Jensen
Geografisk sted: Aalborg

Re: EFB - AaB Kamptråd (mandag 19 Okt. kl 19.00)

Indlæg af Munken » 20. okt 2015, 20:54

Jaja den evindelige stereotyp om nordjyden som den totalt usaglige og konstant negative type (jeg er i øvrigt ikke nordjyde).

Hvis man følger med i andre klubbers forum vil man vide at det ofte er nøjagtigt det samme andre steder... der skal ikke meget til, før folk er kritiske... sådan er det når der er følelser på spil.

Der er bestemt folk herinde, der generelt har et alt for sort syn på tingene, og som kører rundt i de negative ting... men de findes altså også uden for nordjylland.[/quote]

:) :) Du har ret. De findes andre steder, specielt når følelser er på spil. Men du finder næppe en region, lokalpresse og eller fodboldklub i kongeriget der har været så dårlig til at "sælge" varen efter den største sportslige succes i mands minde. Fx Nordjyske´s fantastiske evne til primært at fremhæve de negative ting i selv de bedste perioder er helt unik inden for branchen. Skal du have et udokumenteret bredere argument, så kig på vores arbejdsløshedsprocent i Nordjylland, blandt landets allerhøjeste. Men det er sikkert også bare en tilfældighed og har intet med den nordjyske mentalitet at gøre. Der findes fandme folk i Nakskov der stolt skyder brystet frem, når sjællandsserie holdet blot ikke bliver sidst. P.S for guds skyld tillæg ironien en vis betydning, jeg har intet belæg for mine påstande :-)

Besvar