Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af mich1596 » 1. nov 2015, 17:13

gravballe skrev:jeg satser på AaB taber næste runde, så plejer de sku at vinde...
All in, nok en 6pts kamp :money: Jeg tror på den.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af mich1596 » 1. nov 2015, 17:18

Jesper Schmidt skrev:
mich1596 skrev:
Spalvis er i mine øjne måske den bedste angriber nogensinde i superligaen, han bliver guld værd for os./quote]

Jeg har set rigtigt mange gode angribere i suppen gennem tiden, men vi mangler at se ham præsterer over tid, han har overmål af selvtillid og spilleglæde, god teknik, veludviklet taktisk forståelse osv, men for at kandiderer til titlen som bedste AaB angriber igennem tiden skal han som minimum snuppe en topscoretittel.
Herefter, hvis vi kan beholde ham, skal han gentage bedriften......så kan vi starte snakken.

Imo er han sammen med Bruhnino de to hotteste angribere lige nu, spændende at se om han vinder kampen, jeg håber :aabfan:
Jeg mener mere i forhold til hans potentiale og evner set i forhold til hans alder og i international henseende. Han er efter min mening et meget stort angribertalent, og dem er der ikke mange af.... slet ikke i superligaen. Hans scoringssnit er iøvrigt vildt, når man tager med i ligningen at han har spillet mange kampe som helt ung, og har haft en meget alvorlig skade midt i den korte karriere.

Du har helt ret i at han ikke har bevist han er den bedste, men derfor kan man jo godt være det ;)
Yep ;) dem har der været flere af, end ligatopscore. Dem har vi jo haft et par stykker af før, for slet ikke at tale om kreative målsøgende midtbanetyper;-) så der er lang vej endnu. Jeg ville så gerne skrive at han var det mest lovende talent jeg har set på stadion....men har set en ung Peter møller, peter Rasmussen, Kasper Kusk, Lucas Andersen, Henrik Rasmussen :D Så kan det godt være at rækkefølgen diskuteres. Ligeledes kan Spakvises plads i hierakiet.

Som jeg ser det.

Og så glemte jeg landsholdets gamle anfører Jess Høeg.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Pollack2 » 1. nov 2015, 17:36

Jeg sad ved 4-0 og tænkte, der er ikke meget at sætte en finger på - bortset fra at vi skulle ha' vundet 6-0 :D

Nå, ud over at glædes over et imponerende højt angrebsniveau, så er det i sådan en stund man også kan se på udviklingsmuligheder på holdet:

- Virkelig ærgerligt at Ahlmann har så svært ved at få fysikken til at holde - niveauet har han jo næsten fundet igen. Er Gilli habil backup?
- Helenius: Jeg mener man bør arbejde på en udlejning til vinter. Han har tydeligvis brug for enorm meget tid/tillid for at finde sit niveau. Det får han ikke som AaB spiller og mod Lyngby var det endnu engang kønsløst og ubrugeligt, hvad han leverede.
- Dalsgaard har talt sig væk fra holdet. Hvem skal tage over?
- Wurtz, 32 år og måske vigtigste spiller for holdet. Han har forhåbentlig flere gode år i sig, men hvem skal/kan erstatte ham? De kampe han er med ligger vi på 1,6 point pr kamp, uden ham 1,0...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Provst i Brovst » 1. nov 2015, 17:42

- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. De spillede en sindssyg god anden halvleg, hvor de kørte os over. Det må man bare have respekt for, siger Lars Justesen.
JP.dk 01.11.2015 KL. 16:45
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af mich1596 » 1. nov 2015, 17:46

[quote][- Virkelig ærgerligt at Ahlmann har så svært ved at få fysikken til at holde - niveauet har han jo næsten fundet igen. Er Gilli habil backup? quote]
Yep for Dalle.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af frederikshavneren » 1. nov 2015, 18:41

Endnu en fantastisk storsejr på hjemmebane. Hobro spillede som ventet defensivt og blev heldigvis straffet for det. Spillet var ikke prangende i den første halve times tid hvor Hobro også havde deres chancer. Fra min plads på vest så det ud til at de blev snydt for et straffespark i
1. halvleg hvor kampen var på vippen.

2. halvleg var ren opvisning og ret beset slap Hobro billigt. Spalvis scorede to flotte mål, med mere skarphed havde han scoret fire. Fedt at Thrane kom på måltavlen, det var en rigtig flot afslutning. Er helt enig i at Blåbjerg spillede rigtig stærkt, målet til 6-0 var nonchalant sat ind.
Synd at Alhmann igen blev skadet.

Hobro får det svært, de har et middelmådigt hold og deres norske angriber Kjirkevold var mildest talt elendig.

I øvrigt er det vildt så mange mål der er blevet scoret i denne sæsons Superliga, det er ikke som sidste sæsons målfattige kampe.

Brugeravatar
Supersystem
2. div
2. div
Indlæg: 164
Tilmeldt: 17. maj 2014, 10:15
Favoritspiller: Maldini
Geografisk sted: Østerbro
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Supersystem » 1. nov 2015, 19:00

Fandme 3 dejlige point, og jeg bliver så glad, når kommentatorerne udtaler, at AaB på deres bedste dage, spiller ligaens bedst bold :thumbsup:

Det er derudover fantastisk at se, at når vi først har scoret de første par mål i en kamp, så er det som om at spillerne løsner helt op. Det resulterer i at holdet spiller bedre, og bare forsætter med at score mål.

Mine indvendinger til kampen: Bevares jeg har lige købt The Witcher 3, så fulgte kampen med 2/3 øjne. Jeg synes ikke vi spillede specielt overlegne, og spillede en brandkamp. Men spillerne gik fokuseret ind til opgaven, og tog deres tid med tingene. Der blev spillet roligt og kontrolleret rundt, og jeg sad med en følelse af, at spillerne holdte tilbage med et gear eller to.

Derudover synes jeg i år, at vi er blevet bedre til at vinde de "nemme" kampe. Vi har stadig vores udfald som fx. mod FC Ungdom, men AaBs fodboldhold er blevet bedre gennem sæsonen(Og måske også en smule bedre end i forhold til sidste sæson)

Jeg var ikke synderlig begejstret over, at vi hyrede Lars S ind, men han fortjener stor ros i min bog. Han har fået min stemme.

Og så er det fedt at han smider et par reserver ind efter 65 min. Det gjorde Kent ikke så meget i :)
Abraham Lincoln sagde engang, at mennesker er lige så glade, som de beslutter sig for at være.
Det handler nemlig ikke om hvad du har, og egentlig heller ikke om, hvem du er med. Det handler om hvem du er, og hvad du gør med det du møder på din vej

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Sambaman » 1. nov 2015, 20:27

Jeg har altid været lidt skeptisk i forhold til Mathias Thrane, men det kan jeg love for jeg ikke er mere - ene og alene pga hans reaktion ved scoringen i dag. Tor faktisk aldrig nogensinde jeg har set en være så glad over at score til 5-0. Og da der efter kampen blev råbt "Mathias Thrane allez" var han faktisk på vej ned i spillertunnellen, men jeg skal de lige love for, at han kom i en Henrik Dalsgaard spurt hele vejen hen til feltet for den klassiske "hey hey hey" efterfulgt af to knytnæver helt i vejret. Intet federe end at se spillere der er så stolte af at spille i den røde tråde (Selvom det nok også har noget at gøre med hans svære start med skadesperioder)

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2174
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Sauer » 1. nov 2015, 20:31

Sambaman skrev:Jeg har altid været lidt skeptisk i forhold til Mathias Thrane, men det kan jeg love for jeg ikke er mere - ene og alene pga hans reaktion ved scoringen i dag. Tor faktisk aldrig nogensinde jeg har set en være så glad over at score til 5-0. Og da der efter kampen blev råbt "Mathias Thrane allez" var han faktisk på vej ned i spillertunnellen, men jeg skal de lige love for, at han kom i en Henrik Dalsgaard spurt hele vejen hen til feltet for den klassiske "hey hey hey" efterfulgt af to knytnæver helt i vejret. Intet federe end at se spillere der er så stolte af at spille i den røde tråde (Selvom det nok også har noget at gøre med hans svære start med skadesperioder)
Den smule, man har set til ham, synes jeg, på alle måder har været lovende. Jeg mener, det var i en ellers kedelig nulløsning ude mod Sønderjyske, at han sidste sommer fik debut - og klart var det bedste indslag på banen.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af frederikshavneren » 1. nov 2015, 21:09

Sambaman skrev:Jeg har altid været lidt skeptisk i forhold til Mathias Thrane, men det kan jeg love for jeg ikke er mere - ene og alene pga hans reaktion ved scoringen i dag. Tor faktisk aldrig nogensinde jeg har set en være så glad over at score til 5-0. Og da der efter kampen blev råbt "Mathias Thrane allez" var han faktisk på vej ned i spillertunnellen, men jeg skal de lige love for, at han kom i en Henrik Dalsgaard spurt hele vejen hen til feltet for den klassiske "hey hey hey" efterfulgt af to knytnæver helt i vejret. Intet federe end at se spillere der er så stolte af at spille i den røde tråde (Selvom det nok også har noget at gøre med hans svære start med skadesperioder)
Det var fedt at se som Thrane fejrede målet, det var tydeligt at målet betød rigtig meget for ham.

Jeg har kun genset målene og med tanke på den debat som dommerpræstationen vakte i Lyngby kampen så kan dagens dommer bestemt også diskuteres.
Fra min plads på vest lignede det godt nok straffespark og rødt kort da Kjirkevold blev væltet i slutningen af 1. halvleg. Er der nogen der har genset situationen?

Det er ikke for at tage noget fra den flotte præstation, det er for at understrege at kampen sagtens kunne ha' fået et andet forløb.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af le Cid » 1. nov 2015, 21:33

frederikshavneren skrev: Jeg har kun genset målene og med tanke på den debat som dommerpræstationen vakte i Lyngby kampen så kan dagens dommer bestemt også diskuteres.
Fra min plads på vest lignede det godt nok straffespark og rødt kort da Kjirkevold blev væltet i slutningen af 1. halvleg. Er der nogen der har genset situationen?

Det er ikke for at tage noget fra den flotte præstation, det er for at understrege at kampen sagtens kunne ha' fået et andet forløb.
Der var et par situationer, som på en uheldig dag kunne have givet straffe til Hobro. Jeg synes dog ikke, at der var tydeligt straffe i nogen af tilfældene - men det kunne dømmes!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af MrBangDK » 1. nov 2015, 21:35

frederikshavneren skrev:
Sambaman skrev:Jeg har altid været lidt skeptisk i forhold til Mathias Thrane, men det kan jeg love for jeg ikke er mere - ene og alene pga hans reaktion ved scoringen i dag. Tor faktisk aldrig nogensinde jeg har set en være så glad over at score til 5-0. Og da der efter kampen blev råbt "Mathias Thrane allez" var han faktisk på vej ned i spillertunnellen, men jeg skal de lige love for, at han kom i en Henrik Dalsgaard spurt hele vejen hen til feltet for den klassiske "hey hey hey" efterfulgt af to knytnæver helt i vejret. Intet federe end at se spillere der er så stolte af at spille i den røde tråde (Selvom det nok også har noget at gøre med hans svære start med skadesperioder)
Det var fedt at se som Thrane fejrede målet, det var tydeligt at målet betød rigtig meget for ham.

Jeg har kun genset målene og med tanke på den debat som dommerpræstationen vakte i Lyngby kampen så kan dagens dommer bestemt også diskuteres.
Fra min plads på vest lignede det godt nok straffespark og rødt kort da Kjirkevold blev væltet i slutningen af 1. halvleg. Er der nogen der har genset situationen?

Det er ikke for at tage noget fra den flotte præstation, det er for at understrege at kampen sagtens kunne ha' fået et andet forløb.
Der var ikke straffe! Kjirkevold blev løbet op og falder i kamp om bolden.
Ska' vi hak'?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af jonas386 » 1. nov 2015, 22:00

Kasser P giver ham et skun. Der var straffe.
Ikke at jeg klager dog, men den så god nok ud.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. nov 2015, 22:57

jonas386 skrev:Kasser P giver ham et skun. Der var straffe.
Ikke at jeg klager dog, men den så god nok ud.
Ikke enig, han stopper op og er allerede begyndt at falde da Kasper P ikke kan undgå at ramme ham fordi han stopper sit løb med det ene formål at opnå kontakten. Dommeren er desuden perfekt placeret, og er meget tæt på situationen. Jeg var blevet forarget hvis nogen af de to situationer havde givet straffe, Risgaards arm var absolut ikke i nogen unaturlig position da bolden ramte ham.

EDIT: Iøvrigt var det fabelagtigt forsvarsspil af Ahlmann, og Kasper P skal blive bedre til ikke at buse så voldsomt på som han gjorde i situationen der førte til friløberen... men det skal han nu nok lære.

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Lucas Kuskenius » 2. nov 2015, 07:53

Ang. dommerpræstationen kan det også nævnes at det er helt hen i vejret at Kasper Povlsen slagter Børsting uden at der bliver givet så meget som et frispark. I min optik kunne der sagtens være givet et rødt kort i situationen.
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af jonas386 » 2. nov 2015, 08:34

Jesper Schmidt skrev:
jonas386 skrev:Kasser P giver ham et skun. Der var straffe.
Ikke at jeg klager dog, men den så god nok ud.
Ikke enig, han stopper op og er allerede begyndt at falde da Kasper P ikke kan undgå at ramme ham fordi han stopper sit løb med det ene formål at opnå kontakten. Dommeren er desuden perfekt placeret, og er meget tæt på situationen. Jeg var blevet forarget hvis nogen af de to situationer havde givet straffe, Risgaards arm var absolut ikke i nogen unaturlig position da bolden ramte ham.

EDIT: Iøvrigt var det fabelagtigt forsvarsspil af Ahlmann, og Kasper P skal blive bedre til ikke at buse så voldsomt på som han gjorde i situationen der førte til friløberen... men det skal han nu nok lære.
Jeg synes det så ualmindeligt klodset ud af Kasper P i situationen. Han træder ind mod bolden, og , som jeg ser det, blokerer for Kirkevolds træk. Om han allerede er begyndt faldet der er jeg ikke helt sikker på, men jeg tror ikke der havde været meget brok hvis dommeren havde fløjtet.

Risgaard situationen er jeg mere enig i.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Elscorpio » 2. nov 2015, 09:32

Hvad synes I andre om Matthias Thranes indhop ?

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Elscorpio » 2. nov 2015, 09:33

[quote="mich1596"][quote][- Virkelig ærgerligt at Ahlmann har så svært ved at få fysikken til at holde - niveauet har han jo næsten fundet igen. Er Gilli habil backup? quote]


Ved nogen hvorfor Ahlmann gik ud ?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14708
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Hanga » 2. nov 2015, 09:52

Elscorpio skrev:
Ved nogen hvorfor Ahlmann gik ud ?
Knæet...
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af white splash » 2. nov 2015, 10:03

Hanga skrev:
Elscorpio skrev:
Ved nogen hvorfor Ahlmann gik ud ?
Knæet...
Det dårlige eller det semi-dårlige?
1 2 3 Jimmy er en mur!

Besvar