Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB1978
Allstar
Allstar
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 19. jul 2005, 13:40
Geografisk sted: Foran fjerneren

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af AaB1978 » 2. nov 2015, 17:28

Gamen skrev:Står det i øvrigt forklaret nogen steder, hvorfor Allan Kuhn og PEA sad på pressepladserne og Jacob Friis agerede assistent i gårsdagens kamp?
Kuhn havde karantæne efter sin bortvisning i pokalkampen mod Lyngby i torsdags.

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Lomaha » 2. nov 2015, 17:36

AaB1978 skrev:
Gamen skrev:Står det i øvrigt forklaret nogen steder, hvorfor Allan Kuhn og PEA sad på pressepladserne og Jacob Friis agerede assistent i gårsdagens kamp?
Kuhn havde karantæne efter sin bortvisning i pokalkampen mod Lyngby i torsdags.
Men hvorfor gælder trænerkarantæner fra pokalkampe i superligaen, når spillernes ikke gør? (Medmindre det er røde kort i en runde, hvor man bliver slået ud)

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Gamen » 2. nov 2015, 17:37

AaB1978 skrev: Kuhn havde karantæne efter sin bortvisning i pokalkampen mod Lyngby i torsdags.
Ah ja, naturligvis. Når karantænedage ikke overføres for spillere fra pokalen til ligaen, forventede jeg egentlig at det samme også var tilfældet for trænere.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Frygah » 2. nov 2015, 17:48

Jeg er også meget tilfreds med vores nuværende angrebskonstellation. Jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor meget Enes arbejdsraseri oppe foran giver os som hold, og nok også Spalvis som hans makker. For selvom jeg, som mange andre herinde, synes Ene er for uskarp foran kassen, så spillede han sgu en god kamp, og arbejdede virkelig for sagen!
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Gamen » 2. nov 2015, 17:57

Frygah skrev:Jeg er også meget tilfreds med vores nuværende angrebskonstellation. Jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor meget Enes arbejdsraseri oppe foran giver os som hold, og nok også Spalvis som hans makker. For selvom jeg, som mange andre herinde, synes Ene er for uskarp foran kassen, så spillede han sgu en god kamp, og arbejdede virkelig for sagen!
Det absurde er jo, at havde Ene bare været lidt mere skarp foran kassen, så havde han været på 8-9 mål i ligaen allerede nu. Han er kommet til utroligt mange chancer, og han demonstrerer ofte hvorfor han er den suverænt bedste mellemrumsspiller vi har. Afslutningsteknikken kniber det lidt med, men han en jo en type der sagtens kan lave 12-14 mål på sådan en sæson som vi har nu, hvis han holder kadencen.

Det der for alvor er forskellen på Ene og de to andre, er at hvor de ofte virker dovne og uengagerede, så tordner han rundt på banen uanset om der er spillet 2 eller 70 minutter og deltager ekstremt meget i spillet. Skaber konstant rum for sig selv, og sine nærmeste medspillere. Lidt flere mål, og så må den nuværende konstellation gerne få sæsonen ud.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Maglau » 2. nov 2015, 18:57

Frygah skrev:giver os som hold, og nok også Spalvis som hans makker. For selvom jeg, som mange andre herinde, synes Ene er for uskarp foran kassen, så spillede han sgu en god kamp, og arbejdede virkelig for sagen!
Ene viser bare mere og mere at han er den klasse spiller vi vidste han var da han kom, der er jo også en grund til at han foretrækkes i startopstillingen. Arbejdsom som få med god teknik, rimelig hurtighed og langt over middel teknik.
Han passer perfekt ind i spillestilen med Spalvis fordi han giver rum og plads til sin makker , er ikke sikker på han passer lige så godt sammen med Jönsson og Helenius da de også flakker. Men synes ikke vi som det første skal prioritere en angrebs erstatning hvis Spalvis bliver solgt Ene Jönsson og Helenius med Pohl som lærling bør være ok.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af thomasjn » 2. nov 2015, 19:06

Gamen skrev:
Frygah skrev:Jeg er også meget tilfreds med vores nuværende angrebskonstellation. Jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor meget Enes arbejdsraseri oppe foran giver os som hold, og nok også Spalvis som hans makker. For selvom jeg, som mange andre herinde, synes Ene er for uskarp foran kassen, så spillede han sgu en god kamp, og arbejdede virkelig for sagen!
Det absurde er jo, at havde Ene bare været lidt mere skarp foran kassen, så havde han været på 8-9 mål i ligaen allerede nu. Han er kommet til utroligt mange chancer, og han demonstrerer ofte hvorfor han er den suverænt bedste mellemrumsspiller vi har. Afslutningsteknikken kniber det lidt med, men han en jo en type der sagtens kan lave 12-14 mål på sådan en sæson som vi har nu, hvis han holder kadencen.

Det der for alvor er forskellen på Ene og de to andre, er at hvor de ofte virker dovne og uengagerede, så tordner han rundt på banen uanset om der er spillet 2 eller 70 minutter og deltager ekstremt meget i spillet. Skaber konstant rum for sig selv, og sine nærmeste medspillere. Lidt flere mål, og så må den nuværende konstellation gerne få sæsonen ud.
Ene er virkelig en positiv overraskelse i denne sæson. Synes han var forfærdelig i størstedelen af kampene i sidste sæson, hvor det tit var noget ugideligt og han trak sig, hver eneste gang en modspiller kom i nærheden. Det vi har set i denne sæson er derimod et arbejdsraseri af rang og det pynter. Afslutningerne har mangler, men hvorfor skulle det ikke kunne blive bedre. Holder Ene kadancen kan han blive en stærk spiller de kommende sæsoner.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af 9800 » 2. nov 2015, 19:16

thomasjn skrev:
Gamen skrev:
Frygah skrev:Jeg er også meget tilfreds med vores nuværende angrebskonstellation. Jeg tror ikke vi skal undervurdere hvor meget Enes arbejdsraseri oppe foran giver os som hold, og nok også Spalvis som hans makker. For selvom jeg, som mange andre herinde, synes Ene er for uskarp foran kassen, så spillede han sgu en god kamp, og arbejdede virkelig for sagen!
Det absurde er jo, at havde Ene bare været lidt mere skarp foran kassen, så havde han været på 8-9 mål i ligaen allerede nu. Han er kommet til utroligt mange chancer, og han demonstrerer ofte hvorfor han er den suverænt bedste mellemrumsspiller vi har. Afslutningsteknikken kniber det lidt med, men han en jo en type der sagtens kan lave 12-14 mål på sådan en sæson som vi har nu, hvis han holder kadencen.

Det der for alvor er forskellen på Ene og de to andre, er at hvor de ofte virker dovne og uengagerede, så tordner han rundt på banen uanset om der er spillet 2 eller 70 minutter og deltager ekstremt meget i spillet. Skaber konstant rum for sig selv, og sine nærmeste medspillere. Lidt flere mål, og så må den nuværende konstellation gerne få sæsonen ud.
Ene er virkelig en positiv overraskelse i denne sæson. Synes han var forfærdelig i størstedelen af kampene i sidste sæson, hvor det tit var noget ugideligt og han trak sig, hver eneste gang en modspiller kom i nærheden. Det vi har set i denne sæson er derimod et arbejdsraseri af rang og det pynter. Afslutningerne har mangler, men hvorfor skulle det ikke kunne blive bedre. Holder Ene kadancen kan han blive en stærk spiller de kommende sæsoner.[/

Jeg kan så love dig at han banker dem ind på stribe til træning!

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Ham der Emil » 2. nov 2015, 19:34

Ene var uden tvivl min MoM mod Hobro.
1 kasse og hvad, 3 assist?
Han fylder utrolig meget foran, og er altid til fare for ethvert forsvar med hans dybdeløb.
Som skrevet tidligere i tråden, så brænder han for meget. Noget man kan håbe han vænner sig lidt af med.
Et Hjerte - En Klub

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Sauer » 2. nov 2015, 19:45

Ham der Emil skrev:Ene var uden tvivl min MoM mod Hobro.
1 kasse og hvad, 3 assist?
Han fylder utrolig meget foran, og er altid til fare for ethvert forsvar med hans dybdeløb.
Som skrevet tidligere i tråden, så brænder han for meget. Noget man kan håbe han vænner sig lidt af med.
To assists :)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. nov 2015, 19:57

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Forresten helt ok at Jönsson får målet, jeg er sikker på han snitter den, for den var ellers på vej langt mere på tværs af kassen.
På trods af endnu et ret uengageret indhop... Blåbjergs bold er slået med skru i, han rammer den sådan lidt skævt hvilket du også kan se i langsom gengivelse, så det er vist ikke entydigt at det er Jönsson der rammer den.

Hvorom alting er, så er det ret tydeligt at vi har fundet det der bør være vores foretrukne angrebskonstellation. Så må den bedst lønnede reservespiller godt have lov at hive et trøstmål engang imellem :-)

Det eneste problematiske lige nu, er at Helenius stadig ikke har fundet formen og ligner en der er milevidt fra at gøre det. Det tvinger os på markedet, hvis Spalvis bliver solgt. Og så ryger Viktor Ahlmann nok også ud af vagten på kort sigt.
Det var nu bestemt ikke pga. hans indsats hverken i denne kamp eller andre at jeg synes det er i orden han har fået målet, men fordi jeg fra start synes det så ud til han snitter den. Iøvrigt er jeg helt enig... jeg synes Ene har spillet fantastisk på det seneste, og forhåbentlig kan et mål som det i går få banket lidt afslutningsselvtillid ind i ham, det er jo helt vildt så meget han kommer frem til.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Maglau » 2. nov 2015, 20:23

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Forresten helt ok at Jönsson får målet, jeg er sikker på han snitter den, for den var ellers på vej langt mere på tværs af kassen.
På trods af endnu et ret uengageret indhop... Blåbjergs bold er slået med skru i, han rammer den sådan lidt skævt hvilket du også kan se i langsom gengivelse, så det er vist ikke entydigt at det er Jönsson der rammer den.

Hvorom alting er, så er det ret tydeligt at vi har fundet det der bør være vores foretrukne angrebskonstellation. Så må den bedst lønnede reservespiller godt have lov at hive et trøstmål engang imellem :-)

Det eneste problematiske lige nu, er at Helenius stadig ikke har fundet formen og ligner en der er milevidt fra at gøre det. Det tvinger os på markedet, hvis Spalvis bliver solgt. Og så ryger Viktor Ahlmann nok også ud af vagten på kort sigt.
Det var nu bestemt ikke pga. hans indsats hverken i denne kamp eller andre at jeg synes det er i orden han har fået målet, men fordi jeg fra start synes det så ud til han snitter den. Iøvrigt er jeg helt enig... jeg synes Ene har spillet fantastisk på det seneste, og forhåbentlig kan et mål som det i går få banket lidt afslutningsselvtillid ind i ham, det er jo helt vildt så meget han kommer frem til.
Tror ikke 6-0 målet ville været gået ind hvis ikke Jönsson havde snittet den - Blåbjergs bold skruer ud og væk fra målet.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Martin Bak » 2. nov 2015, 20:32

Sanchez94 skrev:Kunne Freiburg være et bud?, var der ikke der AaB hentede ham fra i sin tid?
Hvis det er meningen vi skal have lutten for Spalvis så skal han ikke sælges til en 2. Bundesliga klub
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Eksil » 2. nov 2015, 20:43

Martin Bak skrev:
Sanchez94 skrev:Kunne Freiburg være et bud?, var der ikke der AaB hentede ham fra i sin tid?
Hvis det er meningen vi skal have lutten for Spalvis så skal han ikke sælges til en 2. Bundesliga klub
Yes. HSV bød åbenbart 3 mio euro for Emil Berggreen i sommers, så det er sådanne typer vi skal forhandle med. At Spalvis taler tysk er også en bonus i det sammenhæng.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Rams » 3. nov 2015, 09:13

Eksil skrev:
Martin Bak skrev:
Sanchez94 skrev:Kunne Freiburg være et bud?, var der ikke der AaB hentede ham fra i sin tid?
Hvis det er meningen vi skal have lutten for Spalvis så skal han ikke sælges til en 2. Bundesliga klub
Yes. HSV bød åbenbart 3 mio euro for Emil Berggreen i sommers, så det er sådanne typer vi skal forhandle med. At Spalvis taler tysk er også en bonus i det sammenhæng.
Vi burde faktisk starte en tråd over i transfertråden, som hedder "Hva ska de kost'".

Nå, men det er jo en rigtig interessant gættekonkurrence, så jeg vil gerne give mit besyv med. Indledningsvis, vi er ikke i nærheden af den prissætning som FCK fik for Corner. FCKs renommé er ganske enkelt klasser over AaBs ude i det store udland, så de får en bedre pris. Ift. Spalvis kunne jeg sagtens se ham i Bundesligaen eller Championship. Prisen på ham vi jeg skyde til de 3 mio euro baseret på følgende sammenlignelige eksempel:

I sommers solgte Karlsruhe 2. Bundesliga topscorer, Rouwen Hennings for ca. 3 mio. Euro til Burnley. Og ja i udlandet rangerer Superligaen nok på niveau med toppen af 2. Bundesliga. Hennings var ganske vist 28 år, så Spalvis burde alene på alder være mere værd. Til gengæld har Hennings spille U-21 landsholdskampe for Tyskland tilbage i slut 0'erne, så det rangerer nok højere end kampe på Litauens sekundalandshold. Det tæller ligeledes ned, at han har haft en korsbåndsskade, der jo er i top 3 over skodskader en spiller kan få, selvom han er kommet godt tilbage.

Er 20-25 mio kr. så nok for Spalvis, tjaaa det er jo spørgsmålet. Umiddelbart vil jeg mene ja , og realistisk set kommer Gaardes store transfereksamen til at gå ud på, at sælge pakken Thomsen/Spalvis for 40+ mio. kr. Så har vi i et år uden europæisk gruppespil tilvejebragt ca. samme indtægt, der ubeskåret bør reinvesteres i truppen i form af en venstre back, en kantspiller og muligvis en ny stopper, hvis KEP-forlængelsen ikke falder på plads.
In verbis simus faciles

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Eksil » 3. nov 2015, 09:21

Rams skrev:
Eksil skrev:
Martin Bak skrev:
Sanchez94 skrev:Kunne Freiburg være et bud?, var der ikke der AaB hentede ham fra i sin tid?
Hvis det er meningen vi skal have lutten for Spalvis så skal han ikke sælges til en 2. Bundesliga klub
Yes. HSV bød åbenbart 3 mio euro for Emil Berggreen i sommers, så det er sådanne typer vi skal forhandle med. At Spalvis taler tysk er også en bonus i det sammenhæng.
Vi burde faktisk starte en tråd over i transfertråden, som hedder "Hva ska de kost'".

Nå, men det er jo en rigtig interessant gættekonkurrence, så jeg vil gerne give mit besyv med. Indledningsvis, vi er ikke i nærheden af den prissætning som FCK fik for Corner. FCKs renommé er ganske enkelt klasser over AaBs ude i det store udland, så de får en bedre pris. Ift. Spalvis kunne jeg sagtens se ham i Bundesligaen eller Championship.
Det handler også om hvem du handler med og hvor desperate de er. Cardiff er drevet af en idiot med penge og dårlige rådgivere. Derfor endte de med at betale FCK en formue for en tyk dreng, der allerede på det tidspunkt havde toppet (var det tre mål i foråret?). Ligeleder er HSV en desperat klub, der ikke kan lokke folk til uden at betale overpris og lønne dem fyrsteligt. Det glæder for såvel spillere som trænere. Det handler som du skriver om hvem der sælger, men også om hvem der køber.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Rams » 3. nov 2015, 09:48

Selvfølgelig spiller det også ind. Det bedste eksempel er vel stadig da Tullberg aka boldmongolen fra Djurs røg til Italien.

Med mit eksempel prøvede jeg blot at sjusse mig frem til fair value, som jeg mener ligger på 3-3,5 mio. euro. Skulle der så dukke en vodkastiv russer, en asiat eller araber op med den store sæk penge, så er jeg da sikker på at både Spalvis, Gaarde og Schoors takker ja, hvis der er tale om en klub i en hæderlig række.
In verbis simus faciles

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Eksil » 3. nov 2015, 10:20

Rams skrev:Selvfølgelig spiller det også ind. Det bedste eksempel er vel stadig da Tullberg aka boldmongolen fra Djurs røg til Italien.

Med mit eksempel prøvede jeg blot at sjusse mig frem til fair value, som jeg mener ligger på 3-3,5 mio. euro. Skulle der så dukke en vodkastiv russer, en asiat eller araber op med den store sæk penge, så er jeg da sikker på at både Spalvis, Gaarde og Schoors takker ja, hvis der er tale om en klub i en hæderlig række.
Tror heller ikke det er helt i skoven. Det er vel en 20-25 mio. kr., hvilket ville være en af de største AaB salg nogensinde (når man indregner inflation). Kan se en Uffe Bech gik for 2 mio euro., så ville håbe på en smule mere for en mere målfarlig spiller. 3-3.5 mio euro er nok rigtigt.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Kenneth K » 3. nov 2015, 13:41

Det er fascinerende hvor meget det betyder, at vi kommer foran allerede i 1. halvleg, og gerne tidligt i 1. halvleg...

Kan vi på én eller anden måde få banket en ukuelig tro på egne evner og sejr ind i hovedet på truppen, så vinder vi mindst sølv i år. I ved, dén tro, som truppen havde i 2008 og 2014. Dén, hvor de nægtede at tro på, at de ikke vandt kampen - ligemeget hvor sort det end så ud, og ligemeget hvem fanden vi end spillede imod. Hvis ikke, så bliver det en 4./5./6.-plads pga. truppen fuldstændig låser, hvis der ikke scores tidligt.

For altså - vores spil, når vi fører kampene, er helt på niveau med de to seneste mesterskabssæsoner. Hvis ikke endda bedre.

Vores trup lige nu har et kongepotentiale.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Hobro IK, 01.11.2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 3. nov 2015, 14:48

Kenneth K skrev:Det er fascinerende hvor meget det betyder, at vi kommer foran allerede i 1. halvleg, og gerne tidligt i 1. halvleg...

Kan vi på én eller anden måde få banket en ukuelig tro på egne evner og sejr ind i hovedet på truppen, så vinder vi mindst sølv i år. I ved, dén tro, som truppen havde i 2008 og 2014. Dén, hvor de nægtede at tro på, at de ikke vandt kampen - ligemeget hvor sort det end så ud, og ligemeget hvem fanden vi end spillede imod. Hvis ikke, så bliver det en 4./5./6.-plads pga. truppen fuldstændig låser, hvis der ikke scores tidligt.

For altså - vores spil, når vi fører kampene, er helt på niveau med de to seneste mesterskabssæsoner. Hvis ikke endda bedre.

Vores trup lige nu har et kongepotentiale.
100% enig, og iøvrigt er de 20-30 sæsonmål som jeg personligt forventer at Spalvis når op på også værd at tage med i regnestykket. Men det er også nu at den der tro og vildskab skal finde vej til spillernes hoveder, for ellers kommer vi til at halte for meget efter de hold som ligger i top 3 her og nu.

Besvar