SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Gnu » 10. nov 2015, 23:01

Buzz Killington skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Gnu skrev:Det har Yankee svaret dig på. Det er fx Fc Midtjylland, OB og Brøndby som over de sidste ti år har tjent langt mere på spillersalg end AaB. Det er ikke bare uheld.
Du har muligvis ret, hvis man tager 10 år - men hvis man starter efter Agger-salget, der var lidt af en freak-ting og tager de seneste 8 sæsoner fra 07/08 og frem, får man dette resultat via statistikken på Transfermarkt.

AaB: Transfer udgifter: 2,315 mil pund - indtægter: 8,516 mil. pund
Brøndby: Transfer udgifter: 13,013 mil. pund - indtægter: 10,614 mil. pund

Det syntes jeg ikke ser så tosset ud.
Det er sgu lidt for tendentioest at vaelge at saette skaeringspunktet efter et bestemt og markant salg. Men naar det er sagt, saa er det alligevel tydeligt at de andre klubber som allerede naevnt bruge langt flere penge paa indkoeb og signons, hvilket ikke underligt ogsaa resulterer i stoerre salg engang i mellem, naar et par af disse spillere beviser deres markedsvaerdig. Hvis vi gaar tilbage til OB, som vi bliver sammenlignet med saa har de f.eks. ogsaa haft spillere der blev hentet dyrt, eller skrev paa dyre kontrakter, som de ikke fik en krone, eller kun meget lidt for, f.eks:

Roy Carroll,
Srdan Radonjic,
Espen Ruud,
Bjorn Runstrom,
Djemba-Djemba,
Caca
Tore Reginiussen,
Darko Bodul,
Mohammed Diarra,
Cedric N'Koum,
Greven,
edit: og ham den hurtige Franske back fra Hull, tidligere fransk landsholdsspiller. Hvad pokker var det han hed?
Og sikkert ogsaa Emil Larsen som nok smutter paa en fri.

OB har hentet tonsvis af spillere, og det er meget muligt de har gjort et par gode salg engang i mellem, men de har satme ogsaa haft langt flere fejlinvesteringer, og elendige salg end os. Deres (og andres) gode track-record mht. salg er ofte udelukkende et udtryk for volumen af store investeringer. Vi har af forskellige grunde ikke hentet saerligt mange eller dyre spillere, og naturligvis vil dette afspejles paa salgssiden. Men det ville vaere forkert udelukkende at se dette som et udtryk for daarligt salgsarbejde fra vores side.
Jeg er ikke enig i, at købt dyrt = solgt dyrt hænger sammen som noget, der ligner en lovmæssighed. Nogle af de største salg i ligaen er egenudviklede spillere som Cornelius, Agger, Simon Kjær og Grønkjær.

AaB skal ikke abe efter de andre og købe dyrt ind i bundter, selvfølge skal de ikke det. AaB skal fortsætte med at gøre det, de gør bedre end alle andre i ligaen, nemlig at udvikle spillere. Så mangler der lige det sidste med at få koblet en fornuftig salgdel på. Bliver de to ting kombineret kunne jeg sagtens se AaB som en magtfaktor i dansk fodbold.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Gamen » 10. nov 2015, 23:05

Jesper Schmidt skrev: hvad med profilen Mads Albæk som røg for et mindre millionbeløb, Izunna som røg på fri transfer, eller den nuværende MLS profil Adu, som nærmest blev smidt væk af FCK.
Mads Albæk havde udtjent sin værnepligt hos FCM, og var blevet lovet et salg. Desuden havde de en erstatning linet op - en situation vi i hvert fald ikke har været forvænt med i de seneste 10-15 år.
Izunna og Igboun var på vej ud, og det er begrænset hvor længe du kan holde på dine spillere - begge havde altså spillet i FCM i 6 år. Desuden havde man (igen) købt arvtageren.
Adi er, og var, en fucking joke. Jeg har set meget MLS i år, og han er røget ud og ind af holdet, men har været heldig her tl sidst og har fundet lidt form. Udover det er han stadig hverken teknisk eller taktisk en spiller der kunne begå sig specielt godt i Superligaen. En Onuachu uden nævneværdige styrker.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Brodernumsi » 11. nov 2015, 01:34

Buzz Killington skrev: Det er sgu lidt for tendentioest at vaelge at saette skaeringspunktet efter et bestemt og markant salg. Men naar det er sagt, saa er det alligevel tydeligt at de andre klubber som allerede naevnt bruge langt flere penge paa indkoeb og signons, hvilket ikke underligt ogsaa resulterer i stoerre salg engang i mellem, naar et par af disse spillere beviser deres markedsvaerdig. Hvis vi gaar tilbage til OB, som vi bliver sammenlignet med saa har de f.eks. ogsaa haft spillere der blev hentet dyrt, eller skrev paa dyre kontrakter, som de ikke fik en krone, eller kun meget lidt for, f.eks:

Roy Carroll,
Srdan Radonjic,
Espen Ruud,
Bjorn Runstrom,
Djemba-Djemba,
Caca
Tore Reginiussen,
Darko Bodul,
Mohammed Diarra,
Cedric N'Koum,
Greven,
edit: og ham den hurtige Franske back fra Hull, tidligere fransk landsholdsspiller. Hvad pokker var det han hed?
Og sikkert ogsaa Emil Larsen som nok smutter paa en fri.

OB har hentet tonsvis af spillere, og det er meget muligt de har gjort et par gode salg engang i mellem, men de har satme ogsaa haft langt flere fejlinvesteringer, og elendige salg end os. Deres (og andres) gode track-record mht. salg er ofte udelukkende et udtryk for volumen af store investeringer. Vi har af forskellige grunde ikke hentet saerligt mange eller dyre spillere, og naturligvis vil dette afspejles paa salgssiden. Men det ville vaere forkert udelukkende at se dette som et udtryk for daarligt salgsarbejde fra vores side.
Bernard Mendy
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. nov 2015, 04:24

Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er da i princippet enig i at AaB bør være bedre til at sælge, og at man for ofte har siddet med en lidt dårlig smag i munden når der er blevet annonceret et salg.
Hvorfor skaber du dig så sådan, når jeg stiller mig kritisk an i forhold til AaB's evner til at sælge. Vi er jo enige!
Fordi du (og andre) ikke tager ret mange nuancer med i regnestykket. Som f.eks. at FCM har solgt store talenter og landsholdsprofiler som Kjær og Reid, og for Brøndbys vedkommende Agger (jeg troede nu det var mere end 10 år siden), samt at FCK og OB har haft lucky punch salg som Cornelius og Borring. Desuden er en stor del af de "for små" salg vi selv har lavet en direkte udløber af mange år med dårlig økonomi, hvor AaB har været tvunget til at sælge profiler som Ericsson, Silber, Trond, Würtz m.fl. til priser som ikke afspejlede deres værdi for holdet. Samtidig er det vel også tydeligt for enhver at det var økonomien som var årsagen til at den eneste gulerod man kunne tilbyde Kusk for at få ham til at forlænge kontrakten var en klausul, i en tid hvor AaB i den grad kørte på pumperne, og at man reelt også var pisket til at sælge i det vindue Lasse blev solgt.

Der er en masse nuancer som jeg synes du springer let og elegant over at forholde dig til, og så bliver det alt andet lige meget nemmere at være kritisk - når man udelukkende forholder sig til bundlinjen.

Det er da rigtigt som jeg skrev tidligere, at jeg kan sidde med en noget skuffet smag i munden nogle gange over AaB salg, men det betyder ikke at jeg efterfølgende ikke kan finde årsager til hvorfor man er havnet i de enkelte situationer... som oftest har synderen været underskud på underskud. Men, som jeg også tidligere har skrevet, synes jeg også vi måske må være lidt mere realistiske omkring de enkelte spillere, når vi ser på hvor mange af de spillere vi har solgt til udlandet der rent faktisk har slået til i de klubber vi har solgt dem til. I øjeblikket ser Thelander heldigvis ud til at have succes i det græske, men samlet set kan AaB spillere som er solgt til en udenlandsk klub og som er slået til i den pågældende klub vel tælles på en enkelt hånd... ikke bare de sidste 10 år men de sidste 20. Med det sidste regnestykke i mente, synes jeg det er mere end svært at argumentere for at vi sælger for billigt.

Om det så skyldes at vi sælger for tidligt er en anden snak, men her må jeg igen henlede til den kedelige nuance at økonomien i 90% af de seneste 10 år ikke har været til at AaB har været i stand til at tegne lange kontrakter med udlandshungrende profiler - den slags koster.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. nov 2015, 04:40

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: hvad med profilen Mads Albæk som røg for et mindre millionbeløb, Izunna som røg på fri transfer, eller den nuværende MLS profil Adu, som nærmest blev smidt væk af FCK.
Mads Albæk havde udtjent sin værnepligt hos FCM, og var blevet lovet et salg. Desuden havde de en erstatning linet op - en situation vi i hvert fald ikke har været forvænt med i de seneste 10-15 år.
Izunna og Igboun var på vej ud, og det er begrænset hvor længe du kan holde på dine spillere - begge havde altså spillet i FCM i 6 år. Desuden havde man (igen) købt arvtageren.
Adi er, og var, en fucking joke. Jeg har set meget MLS i år, og han er røget ud og ind af holdet, men har været heldig her tl sidst og har fundet lidt form. Udover det er han stadig hverken teknisk eller taktisk en spiller der kunne begå sig specielt godt i Superligaen. En Onuachu uden nævneværdige styrker.
Indrømmet - jeg nævnte udelukkende Adi efter at have læst om ham i medierne de sidste dage, og mit begrænsede kendskab til manden kan aflæses direkte af hvad jeg kaldte ham ;)

Den med manglen på at hente erstatninger ind før et salg kan jeg sådan set godt være enig i. Dog er der jo også tilfælde hvor man har troet på at erstatningerne har været at finde enten i egne rækker, eller i billige indkøb fra de lavere rækker. Senest er jeg ikke i tvivl om at man forlængst havde udset sig Kasper P som afløser for Thelander, og hvem snakker om AK i dag?

De årsager du ridser op om FCM spillerne er da sikkert ganske rigtige, men det er vel heller ikke svært at se årsager til mange af de salg AaB har lavet i samme størrelsesorden, og man kunne vel med god ret kritisere FCM lige så meget for ikke at have solgt de nævnte spillere tidligere for en større fortjeneste, som man gør med eksempelvis Thelander og Dalsgaard, kunne man ikke?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Frygah » 11. nov 2015, 09:29

I forhold til OB, bliver det vel også spændende hvad der sker med Emil Larsen og Rasmus Falk. Begge har kontraktudløb til sommer, begge har været spillere som OB kunne få relativt mange penge for, men som de har valgt at beholde. Jeg går ud fra at disse også vil indgå som dårlige salg, hvis ikke OB henter 10-15+ mil hjem for hver af disse spillere? Og det så uanset, at man især omkring Falk, har valgt at beholde ham på trods af interesse udefra.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Gnu » 11. nov 2015, 11:17

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er da i princippet enig i at AaB bør være bedre til at sælge, og at man for ofte har siddet med en lidt dårlig smag i munden når der er blevet annonceret et salg.
Hvorfor skaber du dig så sådan, når jeg stiller mig kritisk an i forhold til AaB's evner til at sælge. Vi er jo enige!
Det er da rigtigt som jeg skrev tidligere, at jeg kan sidde med en noget skuffet smag i munden nogle gange over AaB salg, men det betyder ikke at jeg efterfølgende ikke kan finde årsager til hvorfor man er havnet i de enkelte situationer... som oftest har synderen været underskud på underskud.
Det er jo lige præcis det, der er humlen i det hele. I den enkelte situation kan man godt finde årsagerne, men når det sker kontinuerligt over en periode på ti år er det jo ikke et spørgsmål om enkelttilfælde, men et grundlæggende strukturelt problem. Der er taget skridt i den rigtige retning med bl.a. længere kontrakter, men jeg ser stadig AaB hænge fast i nogle af de dårlige vaner.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Frygah » 11. nov 2015, 11:59

Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er da i princippet enig i at AaB bør være bedre til at sælge, og at man for ofte har siddet med en lidt dårlig smag i munden når der er blevet annonceret et salg.
Hvorfor skaber du dig så sådan, når jeg stiller mig kritisk an i forhold til AaB's evner til at sælge. Vi er jo enige!
Det er da rigtigt som jeg skrev tidligere, at jeg kan sidde med en noget skuffet smag i munden nogle gange over AaB salg, men det betyder ikke at jeg efterfølgende ikke kan finde årsager til hvorfor man er havnet i de enkelte situationer... som oftest har synderen været underskud på underskud.
Det er jo lige præcis det, der er humlen i det hele. I den enkelte situation kan man godt finde årsagerne, men når det sker kontinuerligt over en periode på ti år er det jo ikke et spørgsmål om enkelttilfælde, men et grundlæggende strukturelt problem. Der er taget skridt i den rigtige retning med bl.a. længere kontrakter, men jeg ser stadig AaB hænge fast i nogle af de dårlige vaner.
Kan jeg ikke lige få listen over spillere vi har solgt for billigt, så det bliver et strukturelt problem? AK, Thelander, Kusk er blevet nævnt. Jeg sad nemlig lige og kiggede på Wikipedia, og der har vi i siden 2007/2008 år solgt/mistet følgende spillere som muligvis kunne have indbragt en god sum:
Prica - 18-20 mil til Sunderland
Augo - 7 mil til Salzburg
Würtz - ??? til FCK (men sikkert ikke meget, ½ år tilbage)
Risgård - gratis til Bielefeld (efter kontrovers i pressen)
Enevoldsen - 9 mil til Groningen
Michael Jakobsen - ?? til Almeria
Ronnie Schwartz - Gratis til Randers FC
Andreas Johansson - Gratis til OB
Caca - Gratis til OB
Lucas Andersen - ca. 11 mil til Ajax
Nicklas Helenius - 10 mil til Aston Villa
Kasper Kusk - 5 mil til Twente
Rasmus Thelander - 2-4 mil til Panathinaikos
AK - 800k til OB

Man kunne her også tage spillere som Wæhler, Rolfe, Tracy, Fredheim Holm med, men er der vitterligt tale om et strukturelt problem? Og er det en sandhed at vi aldrig sælger vores spillere dyrt, eller er det nærmere vi aldrig har haft spillere med det potentiale der giver 40+ mil. kroners salg? Kigger vi på listen, er det jo ikke udpræget succes der klæber til vores spillere når de kommer videre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af hje1980 » 11. nov 2015, 13:05

Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Gnu » 11. nov 2015, 13:08

Frygah skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er da i princippet enig i at AaB bør være bedre til at sælge, og at man for ofte har siddet med en lidt dårlig smag i munden når der er blevet annonceret et salg.
Hvorfor skaber du dig så sådan, når jeg stiller mig kritisk an i forhold til AaB's evner til at sælge. Vi er jo enige!
Det er da rigtigt som jeg skrev tidligere, at jeg kan sidde med en noget skuffet smag i munden nogle gange over AaB salg, men det betyder ikke at jeg efterfølgende ikke kan finde årsager til hvorfor man er havnet i de enkelte situationer... som oftest har synderen været underskud på underskud.
Det er jo lige præcis det, der er humlen i det hele. I den enkelte situation kan man godt finde årsagerne, men når det sker kontinuerligt over en periode på ti år er det jo ikke et spørgsmål om enkelttilfælde, men et grundlæggende strukturelt problem. Der er taget skridt i den rigtige retning med bl.a. længere kontrakter, men jeg ser stadig AaB hænge fast i nogle af de dårlige vaner.
Kan jeg ikke lige få listen over spillere vi har solgt for billigt, så det bliver et strukturelt problem? AK, Thelander, Kusk er blevet nævnt. Jeg sad nemlig lige og kiggede på Wikipedia, og der har vi i siden 2007/2008 år solgt/mistet følgende spillere som muligvis kunne have indbragt en god sum:
Prica - 18-20 mil til Sunderland
Augo - 7 mil til Salzburg
Würtz - ??? til FCK (men sikkert ikke meget, ½ år tilbage)
Risgård - gratis til Bielefeld (efter kontrovers i pressen)
Enevoldsen - 9 mil til Groningen
Michael Jakobsen - ?? til Almeria
Ronnie Schwartz - Gratis til Randers FC
Andreas Johansson - Gratis til OB
Caca - Gratis til OB
Lucas Andersen - ca. 11 mil til Ajax
Nicklas Helenius - 10 mil til Aston Villa
Kasper Kusk - 5 mil til Twente
Rasmus Thelander - 2-4 mil til Panathinaikos
AK - 800k til OB

Man kunne her også tage spillere som Wæhler, Rolfe, Tracy, Fredheim Holm med, men er der vitterligt tale om et strukturelt problem? Og er det en sandhed at vi aldrig sælger vores spillere dyrt, eller er det nærmere vi aldrig har haft spillere med det potentiale der giver 40+ mil. kroners salg? Kigger vi på listen, er det jo ikke udpræget succes der klæber til vores spillere når de kommer videre.
Du kunne også tage Lasse Nielsen til Holland for peanuts, eksempelvis. Hvis jeg skal være helt ærlig, så gider jeg ikke at gennemgå ti års spillersalg for at skaffe dig en liste som vi efterfølgende kan sidde og pindehugge i. Jeg kan bare konstatere, at når vi over ti år sælger for markant mindre end FCM, OB og Brøndby, så er der efter min mening noget galt. Især når vi er den af de fire klubber, som i den pågældende periode har haft de suverænt bedste sportslige resultater.

Det skriger ligeledes til himlen at vi mister fire markante spillere fra vores mesterhold - Kasper Kusk, Rasmus Thelander, Anders K Jacobsen og Henrik Dalsgaard - for maksimalt 10 millioner kroner. Det burde kunne gøres meget bedre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af hje1980 » 11. nov 2015, 13:31

Selvfølgelig kunne vi have solgt Thelander dyre og også solgt Dalsgaard. Men klubben har jo vurderet at de har været mere værd hvis de bliver og dermed bibeholder truppen og sammenspillet og kommer i Europa... som jo NETOP gav en masse rare penge i hånden.

Tag et nuværende eksempel med Thomsen. Mon ikke vi kunne have skubbet ham afsted for 2 mio EUR i sommer hvis klubben virkelig ville. Ender vi nu med en adgangsbillet til Europa. Havde vi kunnet det uden en Thomsen... måske ikke.
Derfor skal salg ikke kun holdes op imod den indtægt salget giver, men også svækkelser i forhold til at opnå de resultater som AaB har opnået, noget som både OB, FCM og BIF uden at blinke vil tage imod..

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Gnu » 11. nov 2015, 14:06

hje1980 skrev:Selvfølgelig kunne vi have solgt Thelander dyre og også solgt Dalsgaard. Men klubben har jo vurderet at de har været mere værd hvis de bliver og dermed bibeholder truppen og sammenspillet og kommer i Europa... som jo NETOP gav en masse rare penge i hånden.

Tag et nuværende eksempel med Thomsen. Mon ikke vi kunne have skubbet ham afsted for 2 mio EUR i sommer hvis klubben virkelig ville. Ender vi nu med en adgangsbillet til Europa. Havde vi kunnet det uden en Thomsen... måske ikke.
Derfor skal salg ikke kun holdes op imod den indtægt salget giver, men også svækkelser i forhold til at opnå de resultater som AaB har opnået, noget som både OB, FCM og BIF uden at blinke vil tage imod..
Eller købt Kusk ud af frikøbsklausulen. Eller overtalt Dalsgaard og AK til at forlænge. AaBs brude kunne præsentere et sportsligt projekt, som er attraktivt nok til at dette er inden for det muliges rammer også selvom AK har en kæreste i Odense. I stedet ser vi dem altså gå for et par krøllede Vejgård-dollars.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Pastorius » 11. nov 2015, 14:51

Mon ikke en lille delkonklusion er at hvis vi virkelig vil have penge ud af spillersalg, så er den eneste rigtig gode løsning at sælge dem når efterspørgslen er der, uanset hvilke opgaver vi står overfor. Jeg kan allerede fornemme steminingen på debatside, når man så finder ud af at bagsiden af medaljen er at vi stiller til fx. CL-kval med et helt nyt hold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af hje1980 » 11. nov 2015, 15:30

Pastorius skrev:Mon ikke en lille delkonklusion er at hvis vi virkelig vil have penge ud af spillersalg, så er den eneste rigtig gode løsning at sælge dem når efterspørgslen er der, uanset hvilke opgaver vi står overfor. Jeg kan allerede fornemme steminingen på debatside, når man så finder ud af at bagsiden af medaljen er at vi stiller til fx. CL-kval med et helt nyt hold.
Så ved jeg godt hvad jeg vil vælge... samme hold med mulighed for Europæisk succes og den vej tjene pengene!!! Fremfor større transferpenge og måske ingen europæisk succes. FCK sælger jo heller ikke bare lige deres spillere, og der er nok en grund til at netop FCK og os er dem med størst europæisk succes de sidste 10 år!

Og ang. forlængelser... Tror om vi så præsentere Dalsgaard for den største kontrakt i klubbens historie, vil han stadig afvise og se om ikke udlandet byder sig til.
Ikke for at tjene flere penge, men for at få prøvet sit talent af, opleve en ny kultur og nogle nye modstandere.
Var jo også grundet til Lasse Nielsen ville ud... nu havde han set de danske stadions nok gange... vil se nogle nye!!! Og det er altså kun menneskeligt at søge nyt - uanset om man sidder på kontor eller spiller fodbold.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Gnu » 11. nov 2015, 20:25

hje1980 skrev:
Pastorius skrev:Mon ikke en lille delkonklusion er at hvis vi virkelig vil have penge ud af spillersalg, så er den eneste rigtig gode løsning at sælge dem når efterspørgslen er der, uanset hvilke opgaver vi står overfor. Jeg kan allerede fornemme steminingen på debatside, når man så finder ud af at bagsiden af medaljen er at vi stiller til fx. CL-kval med et helt nyt hold.
Så ved jeg godt hvad jeg vil vælge... samme hold med mulighed for Europæisk succes og den vej tjene pengene!!! Fremfor større transferpenge og måske ingen europæisk succes. FCK sælger jo heller ikke bare lige deres spillere, og der er nok en grund til at netop FCK og os er dem med størst europæisk succes de sidste 10 år!

Og ang. forlængelser... Tror om vi så præsentere Dalsgaard for den største kontrakt i klubbens historie, vil han stadig afvise og se om ikke udlandet byder sig til.
Ikke for at tjene flere penge, men for at få prøvet sit talent af, opleve en ny kultur og nogle nye modstandere.
Var jo også grundet til Lasse Nielsen ville ud... nu havde han set de danske stadions nok gange... vil se nogle nye!!! Og det er altså kun menneskeligt at søge nyt - uanset om man sidder på kontor eller spiller fodbold.
Dalsgaard havde efter eget udsagn AaB som førsteprioritet, så helt uden for rækkevidde har han langt fra været.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Søgaard » 12. nov 2015, 15:55

Gnu skrev:
hje1980 skrev:
Pastorius skrev:Mon ikke en lille delkonklusion er at hvis vi virkelig vil have penge ud af spillersalg, så er den eneste rigtig gode løsning at sælge dem når efterspørgslen er der, uanset hvilke opgaver vi står overfor. Jeg kan allerede fornemme steminingen på debatside, når man så finder ud af at bagsiden af medaljen er at vi stiller til fx. CL-kval med et helt nyt hold.
Så ved jeg godt hvad jeg vil vælge... samme hold med mulighed for Europæisk succes og den vej tjene pengene!!! Fremfor større transferpenge og måske ingen europæisk succes. FCK sælger jo heller ikke bare lige deres spillere, og der er nok en grund til at netop FCK og os er dem med størst europæisk succes de sidste 10 år!

Og ang. forlængelser... Tror om vi så præsentere Dalsgaard for den største kontrakt i klubbens historie, vil han stadig afvise og se om ikke udlandet byder sig til.
Ikke for at tjene flere penge, men for at få prøvet sit talent af, opleve en ny kultur og nogle nye modstandere.
Var jo også grundet til Lasse Nielsen ville ud... nu havde han set de danske stadions nok gange... vil se nogle nye!!! Og det er altså kun menneskeligt at søge nyt - uanset om man sidder på kontor eller spiller fodbold.
Dalsgaard havde efter eget udsagn AaB som førsteprioritet, så helt uden for rækkevidde har han langt fra været.
Ja, artiklen findes her:
http://nordjyske.dk/nyheder/dalsgaard-h ... c/112/1513

Vi kan jo kun gisne om det er AaB der er for nærige, eller Dalsgaard der kræver ublu summer. Men altså, han har en alder, hvor han skal tjene penge på at spille bold. Han er 26, og har vel kun fået en fin løn siden han forlængede som 23 årig i slutningen af 2012. Så det er fair nok han kræver mønter for at spille. Man må bare håbe, at det er fordi han kræver en hel del, og ikke fordi der er gået ren spareøvelse i den fra klubbens side.
Aalborg BK 1885!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. nov 2015, 01:18

Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:
Jesper Schmidt skrev: Jeg er da i princippet enig i at AaB bør være bedre til at sælge, og at man for ofte har siddet med en lidt dårlig smag i munden når der er blevet annonceret et salg.
Hvorfor skaber du dig så sådan, når jeg stiller mig kritisk an i forhold til AaB's evner til at sælge. Vi er jo enige!
Det er da rigtigt som jeg skrev tidligere, at jeg kan sidde med en noget skuffet smag i munden nogle gange over AaB salg, men det betyder ikke at jeg efterfølgende ikke kan finde årsager til hvorfor man er havnet i de enkelte situationer... som oftest har synderen været underskud på underskud.
Det er jo lige præcis det, der er humlen i det hele. I den enkelte situation kan man godt finde årsagerne, men når det sker kontinuerligt over en periode på ti år er det jo ikke et spørgsmål om enkelttilfælde, men et grundlæggende strukturelt problem. Der er taget skridt i den rigtige retning med bl.a. længere kontrakter, men jeg ser stadig AaB hænge fast i nogle af de dårlige vaner.
Jamen du nægter jo fuldstændig konsekvent at forholde dig til at årsagerne dels i langt de fleste tilfælde har været lige præcist den dårlige økonomi som man i øjeblikkets AaB endelig lader til at have fået styr på, og at der i andre enkeltsituationer er andre hensyn og runde som gør man ikke har lavet de store salg som du efterlyser.

Det er ekstremt nemt at udelukkende forholde sig til bundlinjen og nå frem til den konklusion du når frem til, men det er godt nok en simplificeret og unuanceret måde at anskue det på.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Jesper Schmidt » 13. nov 2015, 02:01

Pastorius skrev:Mon ikke en lille delkonklusion er at hvis vi virkelig vil have penge ud af spillersalg, så er den eneste rigtig gode løsning at sælge dem når efterspørgslen er der, uanset hvilke opgaver vi står overfor. Jeg kan allerede fornemme steminingen på debatside, når man så finder ud af at bagsiden af medaljen er at vi stiller til fx. CL-kval med et helt nyt hold.
Præcist.

Jeg synes i øvrigt at man mindst lige så godt som at kritisere de manglede store salg, kunne spørge om AaB i virkeligheden ikke lidt for mange gange har fået for lidt ud af talenterne, rent sportsligt? Om de største og vigtigste af vore talenter ikke for ofte er kommet videre for tidligt, fordi man netop (sædvanligvis tvunget af de kedelige økonomiske årsager) har haft for stor fokus på en hurtig og størst mulig transfer, fremfor at investere yderligere i de største talenter og få et større sportsligt udbytte, mens man samtidig får klædt spilleren bedre på til en karriere i udlandet? Det er efter min mening et mindst lige så vigtigt næste skridt for AaB på den nuværende kurs, som det er at få større transfers for spillere der, hånden på hjertet, indtil nu kun i ganske ganske få tilfælde har bevist sig til at være en større transfer værd end de blev solgt til.

Hvis AaB skal have en fremtid der i en vis grad er bygget op omkring transferindtægter på egne talenter, så må og skal vi simpelthen have skabt flere spillere som kan gå hele vejen når de kommer afsted. Det er efter min mening en langt vigtigere mission, end om vi igen får solgt en Thelander eller to på tidspunkter hvor de ikke nødvendigvis indbringer den største transfersum.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Sauer » 13. nov 2015, 10:14

hje1980 skrev:Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:
Når vi snakker dygtige og dårlige salg, må det siges at være lidt af et mesterstykke at få fire mio. kr. for Caca et halvt år før kontraktudløb.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: SønderjyskE - AaB fredag den 6. november 18.00

Indlæg af Køllen I Møllen » 13. nov 2015, 11:49

Sauer skrev:
hje1980 skrev:Vil lige tilføje... Caca var ikke gratis... han blev solgt for ca. 4 mio kr... :thumbsup:
Når vi snakker dygtige og dårlige salg, må det siges at være lidt af et mesterstykke at få fire mio. kr. for Caca et halvt år før kontraktudløb.
Ja! Caca er vel den mest opreklamerede spillere vi har haft. 4 millioner er fremragende solgt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Besvar