Julequiz om AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af thomasjn » 21. dec 2015, 17:53

Ok så tager jeg den. Da Trond Andersen i 2003 debuterede nede i Odense i en 0-0'er blev AaBs nye forsvarsstjerne enten inden kampen eller i halvlegen. Hvad var særligt ved dette interview?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 21. dec 2015, 18:39

Hvem er tv værten som betalte for at ryste røv på Aalborg stadion
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 21. dec 2015, 19:03

thomasjn skrev:Ok så tager jeg den. Da Trond Andersen i 2003 debuterede nede i Odense i en 0-0'er blev AaBs nye forsvarsstjerne enten inden kampen eller i halvlegen. Hvad var særligt ved dette interview?
Jeg så ikke din.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Hinrup85 » 21. dec 2015, 19:11

thomasjn skrev:Ok så tager jeg den. Da Trond Andersen i 2003 debuterede nede i Odense i en 0-0'er blev AaBs nye forsvarsstjerne enten inden kampen eller i halvlegen. Hvad var særligt ved dette interview?
Han blev interviewet på engelsk?

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af thomasjn » 21. dec 2015, 20:01

Nej interviewet var på Dansk og skulle handle om Tronds mentalitet som forsvarsspiller. ´´

Dythand
Miniput
Miniput
Indlæg: 4
Tilmeldt: 16. dec 2015, 21:26

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Dythand » 21. dec 2015, 20:03

thomasjn skrev:Ok så tager jeg den. Da Trond Andersen i 2003 debuterede nede i Odense i en 0-0'er blev AaBs nye forsvarsstjerne enten inden kampen eller i halvlegen. Hvad var særligt ved dette interview?
HP Rytter stod for interviewet - og gjorde det på syngende ny-norsk??

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af thomasjn » 22. dec 2015, 00:43

Dythand skrev:
thomasjn skrev:Ok så tager jeg den. Da Trond Andersen i 2003 debuterede nede i Odense i en 0-0'er blev AaBs nye forsvarsstjerne enten inden kampen eller i halvlegen. Hvad var særligt ved dette interview?
HP Rytter stod for interviewet - og gjorde det på syngende ny-norsk??
Nej man kan på sin vis sige, at interviewet kom til at reflektere Tronds mentalitet som spiller.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af thomasjn » 23. dec 2015, 17:38

Okay, virker ikke til nogen kan huske det. Trond ignorerede ganske enkelt journalisten og svarede ikke på et eneste spørgsmål.

Kan smide et andet spørgsmål:
Stefan Schmidt drillede i efteråret 2003 med en drilsk skade. Der skulle et noget alternativt behandlingsmiddel til før Stefan kom over skaden. Hvad var det?

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Califfen » 23. dec 2015, 18:17

thomasjn skrev:Okay, virker ikke til nogen kan huske det. Trond ignorerede ganske enkelt journalisten og svarede ikke på et eneste spørgsmål.

Kan smide et andet spørgsmål:
Stefan Schmidt drillede i efteråret 2003 med en drilsk skade. Der skulle et noget alternativt behandlingsmiddel til før Stefan kom over skaden. Hvad var det?
Interessant! Jeg husker Trond-episoden svagt. Kan du huske HVORFOR han ignorerede journalisten? Husker Trond som en flink fyr, så journalisten må have dummet sig på en eller anden måde haha.

Ang. spørgsmålet: Stefan Schmidt havde noget skinnebensbetændelse, og behandlede det ved at lægge løgringe på skinnebenet. Noget i den stil.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af thomasjn » 23. dec 2015, 19:20

Califfen skrev:
thomasjn skrev:Okay, virker ikke til nogen kan huske det. Trond ignorerede ganske enkelt journalisten og svarede ikke på et eneste spørgsmål.

Kan smide et andet spørgsmål:
Stefan Schmidt drillede i efteråret 2003 med en drilsk skade. Der skulle et noget alternativt behandlingsmiddel til før Stefan kom over skaden. Hvad var det?
Interessant! Jeg husker Trond-episoden svagt. Kan du huske HVORFOR han ignorerede journalisten? Husker Trond som en flink fyr, så journalisten må have dummet sig på en eller anden måde haha.

Ang. spørgsmålet: Stefan Schmidt havde noget skinnebensbetændelse, og behandlede det ved at lægge løgringe på skinnebenet. Noget i den stil.
Bingo, din tur.

Ifht. omstændighederne ved Trond interviewet er jeg ikke helt sikker. Jeg husker det ikke som om, at journalisten sagde noget dumt, men det var enten lige efter opvarmning hvor de skulle tilbage i omklædningsrummet eller på vej ud i pausen så jeg tror egentlig bare han fandt tidspuktet ubelejligt.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Califfen » 23. dec 2015, 20:15

Ok, vi skal tilbage til 98/99-sæsonen. Vi har en udekamp i foråret i Århus, hvor vi lidt utraditionelt får hele langsiden foræret til vores fans.

Hvordan kunne det lade sig gøre at erobre hele langsiden på et stort stadion i en ellers stolt og traditionsrig fodboldby?
Modstanderens målmand fik rødt kort i første halvleg. For hvad?
Hvad endte kampen?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Køllen I Møllen » 23. dec 2015, 20:52

Califfen skrev:Ok, vi skal tilbage til 98/99-sæsonen. Vi har en udekamp i foråret i Århus, hvor vi lidt utraditionelt får hele langsiden foræret til vores fans.

Hvordan kunne det lade sig gøre at erobre hele langsiden på et stort stadion i en ellers stolt og traditionsrig fodboldby?
Modstanderens målmand fik rødt kort i første halvleg. For hvad?
Hvad endte kampen?
Var det kampen mod Århus Fremad hvor Niels Christian Jørgensen blev smidt ud? AaB-sejr på 2 eller 3-0?
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Califfen » 23. dec 2015, 22:02

Køllen I Møllen skrev:
Califfen skrev:Ok, vi skal tilbage til 98/99-sæsonen. Vi har en udekamp i foråret i Århus, hvor vi lidt utraditionelt får hele langsiden foræret til vores fans.

Hvordan kunne det lade sig gøre at erobre hele langsiden på et stort stadion i en ellers stolt og traditionsrig fodboldby?
Modstanderens målmand fik rødt kort i første halvleg. For hvad?
Hvad endte kampen?
Var det kampen mod Århus Fremad hvor Niels Christian Jørgensen blev smidt ud? AaB-sejr på 2 eller 3-0?
Jahhh det var mod Århus Fremad, og ja, NCJ blev udvist. Resultatet er ikke helt korrekt.

Og jvnf. det første spørgsmål, tænker jeg også på en hel speciel (kommerciel) grund til, at vi var i så klart overtal på lægterne..

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Gnu » 23. dec 2015, 23:36

Provst i Brovst skrev:Hvem er tv værten som betalte for at ryste røv på Aalborg stadion
Ulla Essendrop.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af sulakvelidze » 24. dec 2015, 00:47

Califfen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Califfen skrev:Ok, vi skal tilbage til 98/99-sæsonen. Vi har en udekamp i foråret i Århus, hvor vi lidt utraditionelt får hele langsiden foræret til vores fans.

Hvordan kunne det lade sig gøre at erobre hele langsiden på et stort stadion i en ellers stolt og traditionsrig fodboldby?
Modstanderens målmand fik rødt kort i første halvleg. For hvad?
Hvad endte kampen?
Var det kampen mod Århus Fremad hvor Niels Christian Jørgensen blev smidt ud? AaB-sejr på 2 eller 3-0?
Jahhh det var mod Århus Fremad, og ja, NCJ blev udvist. Resultatet er ikke helt korrekt.

Og jvnf. det første spørgsmål, tænker jeg også på en hel speciel (kommerciel) grund til, at vi var i så klart overtal på lægterne..
AaB havde lige tabt pokalfinalen til AB. For at takke de mange medrejsende tilhængere købte AaB en helvedes masse billetter til kampen mod Aarhus Fremad med det resultat, at tusindvis tog turen til Århus.Og AaB vandt 3-1 og tog et vigtigt skridt mod mesterskabet.

Edit: okay, jeg kan se, at tusindvis er en overdrivelse, men der var i hvert flest AaB'ere på Aarhus Stadion den dag.

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Califfen » 24. dec 2015, 02:16

sulakvelidze skrev:
Califfen skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Califfen skrev:Ok, vi skal tilbage til 98/99-sæsonen. Vi har en udekamp i foråret i Århus, hvor vi lidt utraditionelt får hele langsiden foræret til vores fans.

Hvordan kunne det lade sig gøre at erobre hele langsiden på et stort stadion i en ellers stolt og traditionsrig fodboldby?
Modstanderens målmand fik rødt kort i første halvleg. For hvad?
Hvad endte kampen?
Var det kampen mod Århus Fremad hvor Niels Christian Jørgensen blev smidt ud? AaB-sejr på 2 eller 3-0?
Jahhh det var mod Århus Fremad, og ja, NCJ blev udvist. Resultatet er ikke helt korrekt.

Og jvnf. det første spørgsmål, tænker jeg også på en hel speciel (kommerciel) grund til, at vi var i så klart overtal på lægterne..
AaB havde lige tabt pokalfinalen til AB. For at takke de mange medrejsende tilhængere købte AaB en helvedes masse billetter til kampen mod Aarhus Fremad med det resultat, at tusindvis tog turen til Århus.Og AaB vandt 3-1 og tog et vigtigt skridt mod mesterskabet.

Edit: okay, jeg kan se, at tusindvis er en overdrivelse, men der var i hvert flest AaB'ere på Aarhus Stadion den dag.
Bingo!
Ja jeg mener faktisk, at det var Metax, der købte billetterne. 2000 stk. såvidt jeg husker. En fremragende dag på tribunen. God akustik under det gamle halvtag

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af sulakvelidze » 24. dec 2015, 09:31

Ja, det er vist rigtigt, at det var logoterroristerne fra Metax.

Nyt spørgsmål: Hvilke legendariske Aalborgmusikere underholdt tilskuerne under den mindst lige så legendariske kamp, da Brøndby i 1994 blev slået med 4-1?

Og her er en julehilsen at lytte til, mens I tænker over svaret: https://www.youtube.com/watch?v=PZmMG6cUZeY

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af MrBangDK » 24. dec 2015, 10:43

sulakvelidze skrev:Ja, det er vist rigtigt, at det var logoterroristerne fra Metax.

Nyt spørgsmål: Hvilke legendariske Aalborgmusikere underholdt tilskuerne under den mindst lige så legendariske kamp, da Brøndby i 1994 blev slået med 4-1?

Og her er en julehilsen at lytte til, mens I tænker over svaret: https://www.youtube.com/watch?v=PZmMG6cUZeY
Aalborggarden?
Ska' vi hak'?

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Sv: Re: Julequiz om AaB

Indlæg af DonSilicone » 24. dec 2015, 11:02

sulakvelidze skrev:Ja, det er vist rigtigt, at det var logoterroristerne fra Metax.

Nyt spørgsmål: Hvilke legendariske Aalborgmusikere underholdt tilskuerne under den mindst lige så legendariske kamp, da Brøndby i 1994 blev slået med 4-1?

Og her er en julehilsen at lytte til, mens I tænker over svaret: https://www.youtube.com/watch?v=PZmMG6cUZeY
Gætter på en revival med Sigfreds Fodvarmere?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Julequiz om AaB

Indlæg af Provst i Brovst » 24. dec 2015, 11:06

Jeg husker det som folkedansere.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Besvar