Opstart - Forår 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 914
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af swfc » 5. feb 2016, 15:24

Skive har skiftet old school Jens Bertel Askou ind. Korte ærmer, korte bukser, sorte støvler og råber helt vildt
AaB i hjertet

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af troelsh » 5. feb 2016, 15:39

Fint at vinde en kamp over Skive med næsten udelukkende reserve- og u19 spillere, i øvrigt tabte fcm i næsten stærkeste opstilling fornylig til selvsamme Skive ;)

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af mich1596 » 5. feb 2016, 15:42

slut: 2-1 vel ok ? med det mandskab vi stillede med idag, havde dog håbet at bassogog havde vist mål næsen, nu han fik chancen som angriber. Men måske det er en halvsæson for tidligt.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Ham der Emil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1524
Tilmeldt: 7. jul 2005, 13:45
Favoritspiller: David Beckham og Martin P
Geografisk sted: 50939

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Ham der Emil » 5. feb 2016, 16:28

Hvordan gjorde Basso det?
Et Hjerte - En Klub

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. feb 2016, 16:47

Og det var så 11... Selv om det vel strengt taget var en reservekamp.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Meelsen » 5. feb 2016, 22:16

Set fra min plads på sidelinien, af den fremragende kunstgræsbane Chang har, gjorde Bassogog det udemærket. Som andre også har nævnt, fik han vist sin fart et par gange i første halvleg, hvor Skive-spillerne slet ikke kunne følge med ligesom han fik vist prøver på sin fine teknik kampen igennem. Et par gange blev det påtalt af medspillere at han ikke skilte sig af med bolden i tide, hvilket kostede et par boldtab eller tre, men han var samtidigt ikke for fin til at give den gas med genpresset i disse situationer, så det blev ikke til nogen dyre boldtab. Klart bedre på kanten end som angriber, i mine øjne. Jeg ser ham som en god joker at sætte ind i kampe, hvor vi har svært ved at komme igennem en betondefensiv, men jeg kan umiddelbart ikke se hvem han skal kunne erstatte i vores nuværende idealopstilling, omend dén ikke er helt fastlagt, de hidtil spillede træningskampe in mente. Abildgaard viste sig fint frem igen, til trods for en enkelt stor fejlaflevering der var ved at give en friløber væk. Opondo gav også løfter om mere godt fra hans side i fremtiden og tæskede igennem med sin jernfysik. Alt i alt en spændende træningskamp med mange fine momenter, hvor især løbevilligheden og positioneringen fra de helt unge spillere, sprang i øjnene. Meget tydeligt at se den røde tråd i talentudviklingen går igen fra hold til hold, da vores U-spillere har nemt ved at træde ind på holdet.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. feb 2016, 23:44

Meelsen skrev:Set fra min plads på sidelinien, af den fremragende kunstgræsbane Chang har, gjorde Bassogog det udemærket. Som andre også har nævnt, fik han vist sin fart et par gange i første halvleg, hvor Skive-spillerne slet ikke kunne følge med ligesom han fik vist prøver på sin fine teknik kampen igennem. Et par gange blev det påtalt af medspillere at han ikke skilte sig af med bolden i tide, hvilket kostede et par boldtab eller tre, men han var samtidigt ikke for fin til at give den gas med genpresset i disse situationer, så det blev ikke til nogen dyre boldtab. Klart bedre på kanten end som angriber, i mine øjne. Jeg ser ham som en god joker at sætte ind i kampe, hvor vi har svært ved at komme igennem en betondefensiv, men jeg kan umiddelbart ikke se hvem han skal kunne erstatte i vores nuværende idealopstilling, omend dén ikke er helt fastlagt, de hidtil spillede træningskampe in mente. Abildgaard viste sig fint frem igen, til trods for en enkelt stor fejlaflevering der var ved at give en friløber væk. Opondo gav også løfter om mere godt fra hans side i fremtiden og tæskede igennem med sin jernfysik. Alt i alt en spændende træningskamp med mange fine momenter, hvor især løbevilligheden og positioneringen fra de helt unge spillere, sprang i øjnene. Meget tydeligt at se den røde tråd i talentudviklingen går igen fra hold til hold, da vores U-spillere har nemt ved at træde ind på holdet.
Mon ikke at Bassogog-som-angriber testen skal ses som et forsøg på at finde ud af om det eventuelt er der man kan give ham nogle minutter på førsteholdet, uden at det betyder hans defensiv og taktiske evner skal være 100% på plads. Jeg synes det er en spændende tanke, og han lyder som om han kunne blive en overraskelse for modstanderne.

Dejligt med nogle beretninger om kampen iøvrigt, det lyder jo som om de positive vinde blæser løs.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af limey » 6. feb 2016, 06:46

Hvordan spillede Bruhn?

ebbejeppe
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 15. maj 2006, 12:25

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af ebbejeppe » 6. feb 2016, 10:42

Søndergaard har truppen til træningslejren på plads:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/AaB- ... l-tyrkiet/

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Kokkefar » 6. feb 2016, 14:44

KEP bruger tilsyneladende sin friweekend som premier league ekspert i studiet på 3+. :cheers:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af frederikshavneren » 7. feb 2016, 08:54

Generalprøven mod Malmö FF afvikles tirsdag
d. 23. februar kl. 15 på Aalborg Stadion http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... tlagt.aspx

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Danni » 7. feb 2016, 16:19

Gamen skrev:
frederikshavneren skrev: Jönsson der ligeledes har slidt med skader har ikke genfundet fordums niveau trods han har været skadesfri i et stykke tid. For mig at se har Jönsson mistet noget af det drive han havde med bolden i mesterskabssæsonen og ser generelt lidt langsommere ud.
Det besynderlige er, at han nu i halvandet år ikke har været i nærheden af det niveau vi så, da han var småskadet i mesterskabssæsonen. Et eller andet sted i den periode har han mistet masser af fart, dynamik i sit spil og nærkampsstyrke. Hans boldomgang er langsom, han virker kyst, han er ikke specielt god til at holde på bolden og så er han bare generelt blevet enormt langsom. Lunter rundt.

Jeg mener stadig, at den 1. halvleg han spillede i FC Midtjylland-AaB (2-3) er en af de bedste halvlege jeg nogensinde har set fra en AaB-spiller.
Arh.. Så er han heller ikke dårligere. Jeg håber, der bliver forlænget med ham. At han ikke skulle kunne holde på bolden, kan jeg overhovedet ikke genkende, jeg mener faktisk, han er truppens bedste spiller til netop det. Han var uacceptabel dårlig mod FCM, men ellers synes jeg, han har spillet et godt efterår. 4 mål på 1063 min. er heller ikke skidt, når han bliver flyttet imellem angreb, kant og central midtbane. Han kan jo også bruges til meget efterhånden. Det sidste kvarter han blev sat på banen i 3-2 sejren over Randers er noget af det bedste vi har spillet i sæsonen og det viser, hvad en indskiftning af ham kan gøre på hans gode dage.
Længe leve arbejderklassen!

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Dennis Nielsen » 7. feb 2016, 18:07

jeg ved ikke præcist, hvad jeg havde forventet af skive kampen, men jeg må nu alligevel sige, at det er ret imponerende, at vi slår et 1 div. hold med et kombineret 2 og3 hold.

Var ret imponeret over blåbjerg. Virkede kølig, også selvom han havde en mørk hurtig løber som direkte modstander. Forudseende og tog ansvar.

Af de to u-19 spillere, så virkede ham på højre back en anelse mere usikker, men spillede sig op. Derimod var Mæhle? god. Nu er det her kun baseret på en enkelt kamp, men hvis jeg stod som scout og skulle vurdere ud fra denne kamp, så stod han foran en kontrakt. Fyldte væsentlig mere end fx opondo. Han komplimenterdede i hvet fald basse Bedre. Virkede stærkere med bolden, altså som station og havde et fint overblik. Hvis ikke han er på kontrakt, så må de unge perler, som står foran i rækken, være gode.

Opondo var ret usynlig og virkede mere som ne light, light og light version af basssogog

Bruhn skuffede mig lidt, ligeså med børsting. Havde forventet lidt mere gejl og en anelse mere kvalitet. Bruhn havde flere muligheder for at tage nogle løb med bolden, men ofte endte det med et fald i tempoet. Han er bedst, når han er retvendt og holder fart, og de muligheder forelå der, men der manglde måske lidt på selvtillids-kontoen. Hvis de kunne få det drive ind i knægten, på kontinuerlig basis, så ville han være en - sagt på nordjyst - træls type for modstanderne.

Thrane spillede en uvant venstre back. Synes han var værre end bruhn, når det kom til at stoppe op og tage farten af. Det er ok, at man vælger at tage tempoet ud af kampen, men thrane havde oceaner af plads, men manglede drive, hurtighed og driblefærdigheder. Har efterhånden set ham i noglekampe, men der mangler ganske enkelt klasse. Selvom venstre back er uvant, så er de back pladeser - i vores system - så offensive, at det nærmest bliver til en kant, så helt uvant er pladsen ikke. Ikke i det offensive og her synes jeg thrane skuffede.

Abildgaard spillede en vildt underlig kamp. Frygtelige fejlafveleringer og boldtab, men samtidig så fylder han meget i luftspillet, er overraskende hurtig og bliver nok ikke afløser for wurtz. Jeg tror, at han bliver afløser for risgaard. Han spillede ikke en vildt god kamp, faktisk var kakeeto bedre på den centrale, men der er et eller andet over knægten. Jeg tror han bliver giftig. Det er det, som gjorde hans kamp underlig. Han spillede ikke specielt godt, men lignede alligevel en, som indeholder klasse. Ret pudsigt.

Kakeeto ville fandme have bolden. Bevægelig lille type, som lavede få fejl. Jeg tror dog, at hans fysik kommer til at blive et problem på højeste niveau. Især hvis han er udset til at spille den rolle som wurtz har. Egentlig spillede kakeeto en bedre kam end abildgaard, men abildgaard virker - for mig - til at være det større talent.

Bassogog har nogle ret tydelige spidskompetencer. En lille smule mere skoling og en lille smule mere fokus på medspillerne, ogse ser jeg ikke nogen grund til, at han ikke skulle blive en succes. Han bevarer - i fx modsætning til thrane og bruhn - farten. Han evner at holde tempoet og det er tydeligt, t det besværliggør en opdækning. Dog er han doven. Satme ikke meget der sker, medmindre bolden er i hans område. Hvis man kunne få lidt mere defensivt ind i ham, uden at gennem smadre det offensive, så ville han være en nydelig kant, men det bliver aldrig en thomsen type. :D

mæhle, abildgaard, kakeeto og navnet på højreback er smuttet. Blåbjerg, bruhn, børsting. Selvom de er forskellige typer, så synes jeg, at det er ret tydeligt, at meget af skolingen er aalborgensisk. forstået på den måde, at de går med i spillet og tør. Der er lang vej endnu, men AaB har vist, at vejen der er kortere.

God, dårlig, overraskende, forudsigelig. Vi vandt og der var, som sådan, ikke nogle der virkelig faldt igennem, men det er de små ting i bold, som reelt set er de store. Forskellen imellem god og dårlig, er måske en aktion eller to, men det var sådan, at jeg så kampen.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af sulakvelidze » 7. feb 2016, 18:27

Dennis Nielsen skrev:jeg ved ikke præcist, hvad jeg havde forventet af skive kampen, men jeg må nu alligevel sige, at det er ret imponerende, at vi slår et 1 div. hold med et kombineret 2 og3 hold.

Var ret imponeret over blåbjerg. Virkede kølig, også selvom han havde en mørk hurtig løber som direkte modstander. Forudseende og tog ansvar.

Af de to u-19 spillere, så virkede ham på højre back en anelse mere usikker, men spillede sig op. Derimod var Mæhle? god. Nu er det her kun baseret på en enkelt kamp, men hvis jeg stod som scout og skulle vurdere ud fra denne kamp, så stod han foran en kontrakt. Fyldte væsentlig mere end fx opondo. Han komplimenterdede i hvet fald basse Bedre. Virkede stærkere med bolden, altså som station og havde et fint overblik. Hvis ikke han er på kontrakt, så må de unge perler, som står foran i rækken, være gode.

Opondo var ret usynlig og virkede mere som ne light, light og light version af basssogog

Bruhn skuffede mig lidt, ligeså med børsting. Havde forventet lidt mere gejl og en anelse mere kvalitet. Bruhn havde flere muligheder for at tage nogle løb med bolden, men ofte endte det med et fald i tempoet. Han er bedst, når han er retvendt og holder fart, og de muligheder forelå der, men der manglde måske lidt på selvtillids-kontoen. Hvis de kunne få det drive ind i knægten, på kontinuerlig basis, så ville han være en - sagt på nordjyst - træls type for modstanderne.

Thrane spillede en uvant venstre back. Synes han var værre end bruhn, når det kom til at stoppe op og tage farten af. Det er ok, at man vælger at tage tempoet ud af kampen, men thrane havde oceaner af plads, men manglede drive, hurtighed og driblefærdigheder. Har efterhånden set ham i noglekampe, men der mangler ganske enkelt klasse. Selvom venstre back er uvant, så er de back pladeser - i vores system - så offensive, at det nærmest bliver til en kant, så helt uvant er pladsen ikke. Ikke i det offensive og her synes jeg thrane skuffede.

Abildgaard spillede en vildt underlig kamp. Frygtelige fejlafveleringer og boldtab, men samtidig så fylder han meget i luftspillet, er overraskende hurtig og bliver nok ikke afløser for wurtz. Jeg tror, at han bliver afløser for risgaard. Han spillede ikke en vildt god kamp, faktisk var kakeeto bedre på den centrale, men der er et eller andet over knægten. Jeg tror han bliver giftig. Det er det, som gjorde hans kamp underlig. Han spillede ikke specielt godt, men lignede alligevel en, som indeholder klasse. Ret pudsigt.

Kakeeto ville fandme have bolden. Bevægelig lille type, som lavede få fejl. Jeg tror dog, at hans fysik kommer til at blive et problem på højeste niveau. Især hvis han er udset til at spille den rolle som wurtz har. Egentlig spillede kakeeto en bedre kam end abildgaard, men abildgaard virker - for mig - til at være det større talent.

Bassogog har nogle ret tydelige spidskompetencer. En lille smule mere skoling og en lille smule mere fokus på medspillerne, ogse ser jeg ikke nogen grund til, at han ikke skulle blive en succes. Han bevarer - i fx modsætning til thrane og bruhn - farten. Han evner at holde tempoet og det er tydeligt, t det besværliggør en opdækning. Dog er han doven. Satme ikke meget der sker, medmindre bolden er i hans område. Hvis man kunne få lidt mere defensivt ind i ham, uden at gennem smadre det offensive, så ville han være en nydelig kant, men det bliver aldrig en thomsen type. :D

mæhle, abildgaard, kakeeto og navnet på højreback er smuttet. Blåbjerg, bruhn, børsting. Selvom de er forskellige typer, så synes jeg, at det er ret tydeligt, at meget af skolingen er aalborgensisk. forstået på den måde, at de går med i spillet og tør. Der er lang vej endnu, men AaB har vist, at vejen der er kortere.

God, dårlig, overraskende, forudsigelig. Vi vandt og der var, som sådan, ikke nogle der virkelig faldt igennem, men det er de små ting i bold, som reelt set er de store. Forskellen imellem god og dårlig, er måske en aktion eller to, men det var sådan, at jeg så kampen.
Mange tak for en super grundig gennemgang. Jeg håber, at du ser alle AaB-kampe, der ikke er på tv, og deler dine observationer herinde.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af jonas386 » 7. feb 2016, 19:42

Gir man en lillefinger... ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 7. feb 2016, 19:51

Jeg tilslutter mig, dejlig gennemgang. Og det må da vist iøvrigt være et af de længste og mest seriøse første-indlæg på debatsiden nogensinde - velkommen til :)

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 787
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Dennis Nielsen » 9. feb 2016, 11:08

takker for de pæne ord :)

Jeg kunne se, at der var nogle spørgsmål ift til præstationerne og tænkte så - efter at have luret længe - at jeg ville byde ind. Det er sjældent jeg ser disse kampe. Desværre.

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Arendt » 11. feb 2016, 13:01

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... lnisi.aspx

Der er både plads til Jakob Ahlmann og Gilli Sørensen i vores startopstilling i dag, så det lover rigtig godt. Herudover er det spændende med Andreas Bruhn på venstre kant og Christian Bassogog i angrebet.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gamen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 13:44

Arendt skrev:http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... lnisi.aspx

Der er både plads til Jakob Ahlmann og Gilli Sørensen i vores startopstilling i dag, så det lover rigtig godt. Herudover er det spændende med Andreas Bruhn på venstre kant og Christian Bassogog i angrebet.
Vi møder et georgisk sekunda-hold, så alt andet end en sejr på et par mål vil være en skuffelse. Hobro skabte en masse chancer mod dem, og de skabte stort set intet selv.
De tabte også mod Odessa-baserede Chernomorets, der har 1 sejr i 16 kampe i den ukrainske liga. En røvsyg modstander, men det forklarer måske hvorfor vi blander kortene lidt.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af troelsh » 11. feb 2016, 14:10

Nogen der ved om der skulle være et livestream tilgængeligt et sted? :-)

Besvar