Opstart - Forår 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Sauer » 24. feb 2016, 12:37

Mandag bliver spændende

Billede

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Spanky » 24. feb 2016, 12:56

Spanky skrev:
Eksil skrev:Har Superligaen nogensinde haft en 40 måls dou? Er det realistisk at Spalvis og Ene kan komme derop?
Jeg tvivler - Højer og Miti lavede tilsammen 38 kasser for OB i 03/04 (19 hver)
Selvfølgelig - Pestegnen har leveret en duo med 42 kasser på en sæson. Bo Hansen (14) og Ebbe Sand (28) i 97/98.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Patmand » 24. feb 2016, 13:02

Lidt indtryk fra kampen; Malmö FF havde svært ved at etablere noget offensivt. Deres målmand virkede som han var decideret uvenner med bolden. Har sjældent set en der rammer bolden så urent. Han blev dog også sat under unødigt pres af sit eget forsvar syntes jeg, når de spillede ham i pressede situationer.

AaB's kombinationsspil var omvendt rigtigt godt. Der er sådan set ikke noget at indvende på det spillemæssige. Konceptet er rigtig godt indarbejdet og det ligner pt. en velsmurt maskine. Igen må man tage det forbehold, at det kan lidt svært at vurdere om det skyldes et på dagen svagt spillende Malmø hold, eller om AaB er tæt på topformen.
På det individuelle plan syntes jeg Würtz var stærk, også store plusser til Thomsen, Larsen og Ene der virker skarp. Et skulderklap til Jönsson og Kasper P.
Det er ikke sådan at Kenneth Emil var svag, men hold op hvor kan man blive irriteret på ham når han unødigt bringer sig selv og holdet i vanskeligheder blot fordi der sløses. Risgaard stod lidt svagt i billedet. Jeg syntes heller ikke backs ligefrem imponerede.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Søgaard » 24. feb 2016, 13:15

Kenneth K skrev:
Eksil skrev:Har Superligaen nogensinde haft en 40 måls dou? Er det realistisk at Spalvis og Ene kan komme derop?
Var Mwape Miti og Steffen Højer ikke oppe og snuse til det i sin tid? De nåede nok ikke helt derop dog. EDIT: Too slow.

At Spalvis og Ene skulle nå derop virker også liiiiiiidt meget optimistisk.
De har scoret tilsammen 23 mål efter 18 kampe. Fremskriver vi det til 33 kampe, bliver det 42 mål. Så det er realistisk, men giver da ret i at det også er optimistisk at de begge skal kunne fortsætte de imponerende stimer de er inde i. Ene virker dog fortsat til at være on fire, mens Spalvis virker til at få svært ved at holde tempoet ud fra optakten. Håber dog han bomber igen, når det gælder :) Vi er meget afhængige af at de fortsætter eller andre træder til, hvis der skal medaljer i skabet.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
AltidPaaTvaers
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 21. dec 2015, 17:57
Favoritspiller: En håndtrold på Vesttribunen
Geografisk sted: 9000

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af AltidPaaTvaers » 24. feb 2016, 13:28

Efter kampen i går, så kan jeg slet ikke se hvordan Blåbjerg har spillet sig på holdet. Han klarer sig fint på diverse ungdomslandshold, men det er som om, at han er for presset når han tørner ud for AaB. Jeg synes at Gilli er klart stærkere (på begge sider af banen) som back, både hvad angår fysiske kampe, skud og hastighed, så det optimale i min verden er Ahlmann på venstre, Gilli på højre og så KP og PK i midten. Er jeg helt idiot her?
Det her er internettet. Slap af.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af 9800 » 24. feb 2016, 13:33

Jeg håber virkelig du mener KP i midten!!!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Spanky » 24. feb 2016, 13:37

AltidPaaTvaers skrev:Efter kampen i går, så kan jeg slet ikke se hvordan Blåbjerg har spillet sig på holdet. Han klarer sig fint på diverse ungdomslandshold, men det er som om, at han er for presset når han tørner ud for AaB. Jeg synes at Gilli er klart stærkere (på begge sider af banen) som back, både hvad angår fysiske kampe, skud og hastighed, så det optimale i min verden er Ahlmann på venstre, Gilli på højre og så KP og PK i midten. Er jeg helt idiot her?
Hvis du med "PK i midten" mener Patrick Kristensen i midterforsvaret, så er du helt idiot ;)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af frederikshavneren » 24. feb 2016, 13:41

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Martino skrev:Er jeg den eneste som undrer mig lidt over Søndergaards udmelding omkring Malmøs styrke. Er det for at vække sine egne spillere inden mandag eller har kemien mellem Kuhn og Søndergaard ikke altid været god, eller var man blevet lovet et Malmø i stærk opstilling i sin tid.

Ene ser virkelig skarp ud. Jeg håber han brænder helt igennem i foråret og at vi scorer en fin gevinst på ham til sommer, hvor vi alligevel skal spille et nyt mandskab sammen i en ny liga struktur.m
Når det så er sagt, så kan vi godt tillade os at være stolte over, at vi fungerer som skole-eksempel for et hold der er blevet svenske mestre 2 ud af de seneste 3 år. Jeg gengav noget af rosen herinde i går, og det der står tilbage i går er at vi spillemæssigt ikke hakker afsted, men tværtimod blot er blevet endnu bedre til at praktisere vores spillestil under Søndergaard.

Det gør det i øvrigt også langt nemmere at køre nye spillere ind, når man har et spilsystem der ligger under huden på alle de øvrige spillere, og det er også dér hvor vi for alvor udmærker os ifht. de fleste af vores konkurrenter. Kan vi holde et stabilt højt niveau, så er vi svære at holde fra at score - dertil er vores tryghed ved systemet og pasningsspillet som helhed simpelthen længder bedre end de fleste af de øvrige hold.
Jeg har aldrig set et dansk hold have sådan en sikkerhed som vi har i øjeblikket i pasningsspillet, den ro som altid er der, også selv om der er perioder hvor vi er nødt til at lade Larsen sparke bolden op... det er meget imponerende, og endnu bedre end i '14.

Jeg tror i øvrigt at Søndergaards udtalelser er en reel skuffelse over at Malmø ikke var i stand til at presse AaB lidt mere, og måske en lille frygt for at spillerne får en fornemmelse af at det kommer helt af sig selv mod FCM, fordi det var lidt for nemt i går. Reelt var det jo en kamp vi kunne/burde have vundet med tenniscifre.
Stimen af flotte resultater fra efteråret er fortsat i træningskampene. Alligevel har jeg det sådan at det kunne være gavnligt med et enkelt nederlag eller to i træningskampene for at vække spillerne så de ikke tror at det hele går af sig selv

Vi har set skarpe ud i træningskampene men det er også nødvendigt. Om få dage møder vi Herning som kommer med et helt andet tempo og fysik end det vi hidtil har mødt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 24. feb 2016, 13:53

Jeg har aldrig helt forstået hvordan et nederlag skulle gøre et hold bedre rustet til kommende opgaver.

Vi ved vel alle at FCM bliver en langt større opgave end eksempelvis Malmø, det bliver spændende at se hvordan det kommer til at gå med at stå imod deres fysik, som jeg dog ikke synes er helt så skræmmende uden Sviachenko, Duncan og Bak på holdet.

Vi har ikke tabt en kamp i snart et halvt år, hvis det ikke skal afføde en vis portion optimisme, så ved jeg ikke helt hvad der skal til.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Spanky » 24. feb 2016, 13:56

Så er opstillingen klar til dages testkamp mod Skive IK:

Carsten Christensen

Gilli Rólantsson – Thomas Augustinussen – Morten Rokkedal (U/19 Ligaspiller) – Bardhec Bytyqi (U/19)

Mathias Thrane – Robert Kakeeto – Oliver Abildgaard – Andreas Bruhn

Christian Bassogog – Joakim Mæhle (U/19)

På bænken hos AaB er Asger Bust, U/19 Ligaspillerne Moses Opondo og Marco Ramkilde samt Jakob Ahlmann, der efter planen får 20 minutter på banen i anden halvleg.


Det altoverskyggede tema er selvfølgelig hvordan de 20 min. Ahlmann forventes at få forløber. Læste et andet sted, at han lige meget hvad ikke er i spil til startelleveren på mandag.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Spanky » 24. feb 2016, 14:20

Sløvt at hverken Nordjyske elle AaB opdaterer fra Skive på Twitter :thumbsdown:

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Brodernumsi » 24. feb 2016, 14:37

Jesper Schmidt skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvordan et nederlag skulle gøre et hold bedre rustet til kommende opgaver.
De skal ikke tro de er noget....
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af BoT » 24. feb 2016, 15:17

Brodernumsi skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg har aldrig helt forstået hvordan et nederlag skulle gøre et hold bedre rustet til kommende opgaver.
De skal ikke tro de er noget....
Sådan er det jo. Ligesom en tur på bænken som straf altid får spillere til at præstere bedre.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Buzz Killington » 24. feb 2016, 15:34

Saa saa, nu ikke drille Frede alt for meget. Der er noget om hvad han siger alligevel. Det vil vaere en skam hvis vi bliver for overmodige og spiller for naivt, eller hvis vi vender os til at vi kun skal give 90% for at faa en sejr. Ikke at et nederlag ville vaere loesningen paa den slags, men vi skal sgu vaere klar fra foerste floejt mod FCM efter de forhaantlig er blevet gennemkneppet af ManU et par dage forinden. Husk f.eks. FCM's egen (var det?) 5-0 sejr over FCK i vores mesterskabssaeson, hvorefter alt gik i lort for dem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Sauer » 24. feb 2016, 15:46

Buzz Killington skrev:Saa saa, nu ikke drille Frede alt for meget. Der er noget om hvad han siger alligevel. Det vil vaere en skam hvis vi bliver for overmodige og spiller for naivt, eller hvis vi vender os til at vi kun skal give 90% for at faa en sejr. Ikke at et nederlag ville vaere loesningen paa den slags, men vi skal sgu vaere klar fra foerste floejt mod FCM efter de forhaantlig er blevet gennemkneppet af ManU et par dage forinden. Husk f.eks. FCM's egen (var det?) 5-0 sejr over FCK i vores mesterskabssaeson, hvorefter alt gik i lort for dem.
Ud fra de få udtalelser ovenpå gårsdagens kamp, virkede det nu heldigvis som om, at både Søndergaard og Würtz var overbeviste om, at holdet skal være forberedte på markant sværere modstand mandag.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af NIN » 24. feb 2016, 16:23

Buzz Killington skrev:Saa saa, nu ikke drille Frede alt for meget. Der er noget om hvad han siger alligevel. Det vil vaere en skam hvis vi bliver for overmodige og spiller for naivt, eller hvis vi vender os til at vi kun skal give 90% for at faa en sejr. Ikke at et nederlag ville vaere loesningen paa den slags, men vi skal sgu vaere klar fra foerste floejt mod FCM efter de forhaantlig er blevet gennemkneppet af ManU et par dage forinden. Husk f.eks. FCM's egen (var det?) 5-0 sejr over FCK i vores mesterskabssaeson, hvorefter alt gik i lort for dem.
Øv, det var ellers en ret god dag indtil nu. Nu er jeg faktisk lidt træt af af vi ikke har tabt en kamp eller to. Bare så vi var klar til kamp. Sådan rigtig klar.

Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Buzz Killington » 24. feb 2016, 16:28

NIN skrev:
Buzz Killington skrev:Saa saa, nu ikke drille Frede alt for meget. Der er noget om hvad han siger alligevel. Det vil vaere en skam hvis vi bliver for overmodige og spiller for naivt, eller hvis vi vender os til at vi kun skal give 90% for at faa en sejr. Ikke at et nederlag ville vaere loesningen paa den slags, men vi skal sgu vaere klar fra foerste floejt mod FCM efter de forhaantlig er blevet gennemkneppet af ManU et par dage forinden. Husk f.eks. FCM's egen (var det?) 5-0 sejr over FCK i vores mesterskabssaeson, hvorefter alt gik i lort for dem.
Øv, det var ellers en ret god dag indtil nu. Nu er jeg faktisk lidt træt af af vi ikke har tabt en kamp eller to. Bare så vi var klar til kamp. Sådan rigtig klar.

Billede
To be fair, saa tabte Custer aldrig et slag efter Little Bighorn
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af NIN » 24. feb 2016, 16:30

Buzz Killington skrev:
NIN skrev:
Buzz Killington skrev:Saa saa, nu ikke drille Frede alt for meget. Der er noget om hvad han siger alligevel. Det vil vaere en skam hvis vi bliver for overmodige og spiller for naivt, eller hvis vi vender os til at vi kun skal give 90% for at faa en sejr. Ikke at et nederlag ville vaere loesningen paa den slags, men vi skal sgu vaere klar fra foerste floejt mod FCM efter de forhaantlig er blevet gennemkneppet af ManU et par dage forinden. Husk f.eks. FCM's egen (var det?) 5-0 sejr over FCK i vores mesterskabssaeson, hvorefter alt gik i lort for dem.
Øv, det var ellers en ret god dag indtil nu. Nu er jeg faktisk lidt træt af af vi ikke har tabt en kamp eller to. Bare så vi var klar til kamp. Sådan rigtig klar.

Billede
To be fair, saa tabte Custer aldrig et slag efter Little Bighorn
Netop. Så hvor dumme ser vi ikke ud lige nu.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af A_Strandfelt » 24. feb 2016, 16:32

Spanky skrev:Sløvt at hverken Nordjyske elle AaB opdaterer fra Skive på Twitter :thumbsdown:
Kampen endte 2-2. Kan ikke finde noget om målscorere endnu.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af jonas386 » 24. feb 2016, 16:59

Ramkilde med begge scoringer. 2 assist af Bruhn, og de 20 minutter til Ahlmann gik tilsyneladende som de skulle.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... skive.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar