Opstart - Forår 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af thomasjn » 25. feb 2016, 08:59

Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:Hvor herre bevares, hvor kan i spinde meget lort på ingenting. Nogle gange kan det vær gavnligt for et hold der har vadet i succes at tabe en enkelt kamp for at få et wake up call. Det er da en fair pointe. Hvor mange sider er da efterhånden blevet brugt på at fordreje det udsagn og hakke på ham der oprindeligt skrev det? Der er altså en kedelig tendens herinde til, at nogen af jer bliver ved med at fordreje og latterliggøre de udsagn i ikke er enige i.
Jeg synes det er en meget meget mærkværdig logik, at det kan være en fordel at tabe en kamp, for at undgå at tabe kampe.

Wake up calls kan komme på mange forskellige måder, uden det behøver være i form af nederlag... som f.eks. hvordan AaB i flere testkampe har været bagud og kommet tilbage. Jeg vil til enhver tid foretrække et hold som ikke tror på at de kan tabe, fremfor et hold som har fået en følelse af at de måske alligevel ikke er så gode.

Så nej, jeg synes ikke det er en fair pointe.
VI er enige i, at wake up calls kan komme på mange måder og det er man vil jo aldrig tabe. Men der er en pointe i, at et hold der bare vinder og vinder ubevidst kan blive lidt for magelige og et nederlag derfor kan være et wake up call. Lad os nu sige, at man har vundet de sidste 15 kampe, men de sidste tre har man vundet uden at spille sig helt ud og vundet lidt heldigt. Så kan et nederlag være der skal til at gøre holdent sultent igen. Dermed ikke sagt, at det nødvendigvis er en evigt gyldig sandhed der gælder ale hold da alle hold har forskellige dynamikker og hierakier og om det ville give vores hold et positivt skub, hvis de går i stå ved jeg ikke.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af le Cid » 25. feb 2016, 09:01

Winning is a habit. Unfortunately, so is losing.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af MrBangDK » 25. feb 2016, 09:11

Så er der superligaoptakt fra DR's pigekor..

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... -hoert-dem

Vi er med helt fra starten :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Yankee » 25. feb 2016, 09:48

Er der ikke en der kan fortælle mig hvorfor et wake-up-call skulle være noget positivt? Har I aldrig set Fight Club?

Lige nu har jeg ikke lyst til at vågne op og opdage at Lukas Spalvis i virkeligheden kun er mit eget psykotiske mareridt af et super-ego.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af FlæskeFrank » 25. feb 2016, 10:36

Spalvis - han scorer altid to
Risgård - han scorer når han vil
Ene - han scorer altid

Det er da en offensiv, som vil noget.
- FlæskeFrank

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af white splash » 25. feb 2016, 11:05

MrBangDK skrev:Så er der superligaoptakt fra DR's pigekor..

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... -hoert-dem

Vi er med helt fra starten :D
Ikke fordi at jeg er farvet, men AaB's indslag her er da den bedste.... :danmarkfan:
1 2 3 Jimmy er en mur!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af hje1980 » 25. feb 2016, 11:43

thomasjn skrev:
Jesper Schmidt skrev:
thomasjn skrev:Hvor herre bevares, hvor kan i spinde meget lort på ingenting. Nogle gange kan det vær gavnligt for et hold der har vadet i succes at tabe en enkelt kamp for at få et wake up call. Det er da en fair pointe. Hvor mange sider er da efterhånden blevet brugt på at fordreje det udsagn og hakke på ham der oprindeligt skrev det? Der er altså en kedelig tendens herinde til, at nogen af jer bliver ved med at fordreje og latterliggøre de udsagn i ikke er enige i.
Jeg synes det er en meget meget mærkværdig logik, at det kan være en fordel at tabe en kamp, for at undgå at tabe kampe.

Wake up calls kan komme på mange forskellige måder, uden det behøver være i form af nederlag... som f.eks. hvordan AaB i flere testkampe har været bagud og kommet tilbage. Jeg vil til enhver tid foretrække et hold som ikke tror på at de kan tabe, fremfor et hold som har fået en følelse af at de måske alligevel ikke er så gode.

Så nej, jeg synes ikke det er en fair pointe.
VI er enige i, at wake up calls kan komme på mange måder og det er man vil jo aldrig tabe. Men der er en pointe i, at et hold der bare vinder og vinder ubevidst kan blive lidt for magelige og et nederlag derfor kan være et wake up call. Lad os nu sige, at man har vundet de sidste 15 kampe, men de sidste tre har man vundet uden at spille sig helt ud og vundet lidt heldigt. Så kan et nederlag være der skal til at gøre holdent sultent igen. Dermed ikke sagt, at det nødvendigvis er en evigt gyldig sandhed der gælder ale hold da alle hold har forskellige dynamikker og hierakier og om det ville give vores hold et positivt skub, hvis de går i stå ved jeg ikke.
Ligegyldig hvordan man vender og drejer det, kan det sgu da aldrig være en god ting for et hold at tabe en kamp! ALDRIG...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Buzz Killington » 25. feb 2016, 11:47

white splash skrev:
MrBangDK skrev:Så er der superligaoptakt fra DR's pigekor..

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... -hoert-dem

Vi er med helt fra starten :D
Ikke fordi at jeg er farvet, men AaB's indslag her er da den bedste.... :danmarkfan:
FCK's er til gengaeld ufattelig kvalm. De er i den grad dansk fodbolds svar paa DAD.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af thomasjn » 25. feb 2016, 11:57

Buzz Killington skrev:
white splash skrev:
MrBangDK skrev:Så er der superligaoptakt fra DR's pigekor..

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... -hoert-dem

Vi er med helt fra starten :D
Ikke fordi at jeg er farvet, men AaB's indslag her er da den bedste.... :danmarkfan:
FCK's er til gengaeld ufattelig kvalm. De er i den grad dansk fodbolds svar paa DAD.
Synes Brøndbys er komisk. "Stoltheden er kolosal" sunget om klubben der mest af alt har opført sig som en fuld reality-deltager de sidste 10-15 år.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af 9800 » 25. feb 2016, 12:39

thomasjn skrev:
Buzz Killington skrev:
white splash skrev:
MrBangDK skrev:Så er der superligaoptakt fra DR's pigekor..

http://www.dr.dk/sporten/fodbold/superl ... -hoert-dem

Vi er med helt fra starten :D
Ikke fordi at jeg er farvet, men AaB's indslag her er da den bedste.... :danmarkfan:
FCK's er til gengaeld ufattelig kvalm. De er i den grad dansk fodbolds svar paa DAD.
Synes Brøndbys er komisk. "Stoltheden er kolosal" sunget om klubben der mest af alt har opført sig som en fuld reality-deltager de sidste 10-15 år.
Åh ja, så fik jeg da lige dagens grin :aabfan:

Gamen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Gamen » 25. feb 2016, 13:01

Jeg synes nu Viborgs er klart den fedeste, efterfulgt af vores egen og AGF. Men skægt indslag under alle omstændigheder.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Brodernumsi » 25. feb 2016, 14:21

Gamen skrev:Jeg synes nu Viborgs er klart den fedeste, efterfulgt af vores egen og AGF. Men skægt indslag under alle omstændigheder.
Nåede ikke frem til Viborg's, var nød til at løbe ud og kaste op, da FCM's "sang" startede.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af hje1980 » 25. feb 2016, 15:54

Brodernumsi skrev:
Gamen skrev:Jeg synes nu Viborgs er klart den fedeste, efterfulgt af vores egen og AGF. Men skægt indslag under alle omstændigheder.
Nåede ikke frem til Viborg's, var nød til at løbe ud og kaste op, da FCM's "sang" startede.
Hvor er der bare utrolig lidt kreativitet i midtjylland...

og så må jeg desværre indrømme jeg synes Brøndbys er fed... nok mest pga. melodien, når man har hørt den i Tyrkiet (sindsygt).
Viborgs er også fed, da den fortæller en historie om byen... lidt det samme som AGF's

Resten er jo intetsigende og stemningsforladt...

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Hanga » 25. feb 2016, 17:30

Jeg er mest af alt skuffet over at Randers' versionen ikke var "allez vi er hestene".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af thomasjn » 25. feb 2016, 17:35

Så lige videoen igen, FCNs er med længder det mærkeligste. En fan-sang på "Kald det kærlighed" virker i forvejen lidt fesent (sådan genre mæssigt/melodimæssigt), men skulle jeg associere landsdele med Lars Lilholts musik ville Nordsjælland ligge suverænt nederest.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Frygah » 25. feb 2016, 19:13

Må indrømme jeg syntes det lød kikset at de have lavet det der, inden jeg fik set videoen. Jeg er godt nok omvendt, det lød sgu fedt. Fremragende faktisk.

Vores egen er super, og egentlig syntes jeg også båd AGF, BIF og EfB funkede, mens FCK var sådan bob-bob. Og så pludselig kommer der en håbløs shålålå-sang fra FCM.

Og nåja, der er vist ingen tvivl om hvilken sang der skal skråles på når kampen går igang...
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Pastorius » 25. feb 2016, 21:02

Jeg tror faktisk FCM's sangen i den video er rekord. Der er da aldrig før så mange der har sunget den sang sammen før?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Hinrup85 » 26. feb 2016, 08:10

Er der nogen der fik downloaded AaBs slagsang som ringetone til Iphone - linket virker ikke længere

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af Sanchez94 » 26. feb 2016, 10:41

http://www.tipsbladet.dk/blog/kennethje ... m-perignon
Blog indlæg omkring AaB og foråret vi går i møde

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Opstart - Forår 2016

Indlæg af thomasjn » 26. feb 2016, 10:53

Hinrup85 skrev:Er der nogen der fik downloaded AaBs slagsang som ringetone til Iphone - linket virker ikke længere
Har lige prøvet på dette link - det virker fint.
http://www.mediafire.com/download/csjl5 ... kp/AaB.mp3

Besvar