Kuhn til Malmø

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Spanky » 8. jan 2016, 15:44

Hvem ved - måske Kuhn ender med at lave en "Mr. Søndergaard" og vender tilbage om et årti eller lignende som cheftræner ;)

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Salle17 » 8. jan 2016, 16:16

i mine øjne er tabet af Kuhn langt større end Kent Nielsen. Ønsker det bedste for Kuhn, og håber at han en dag bliver cheftræner for os!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jan 2016, 16:17

frederikshavneren skrev:Hvis man skulle have lyst til at overvære Kuhn stå i spidsen for MFF så afvikles klassikeren IFK Göteborg - Malmö FF d. 27. april
I vores optakt står der følgende inden sæsonstart

Lørdag 20. februar eller søndag 21. februar – Testkamp mod endnu unavngiven modstander

Mon ikke modstanderen findes meget snart:-)
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Gamen » 8. jan 2016, 16:23

Mærkeligt, at der ikke er kommet nogle af de der "Så var han heller ikke vigtigere! Ham kan vi nemt erstatte"-indlæg som normalt præger trådene når nogen skifter fra AaB til en anden klub. Men dejligt, hvis vi kan slippe for dem fremadrettet.

Jeg kan godt frygte, at holdet kommer til at tabe rigtig meget uden Kuhns entusiasme og mandskabsbehandling. Fra spillere der har spillet under ham ved jeg, at han f.eks. var altafgørende for balancen i truppen under Kent. Han var den eneste dygtige mandskabsbehandler af de to. Uden ham i trænerteamet var Kent højst sandsynligt blevet sparket på porten efter 1 år i AaB.

Han har været en ener, når det kom til personlige, motiverende samtaler med spillere og et komplet modstykke til de noget tørre cheftrænere vi har haft.

Tak for alt til Allan Kuhn. Jeg tror man hiver Jacob Friis ind, men vil håbe at man finder en anden løsning. Med al respekt for ham og hans trænerfaglige evner, så kan jeg godt være lidt bekymret for at vi får en assistent der ikke på samme måde magter den entusiastiske, motiverende og coachende rolle. Ungdomsfodbold og seniorfodbold er 2 forskellige størrelser.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af frederikshavneren » 8. jan 2016, 16:27

FlæskeFrank skrev:
frederikshavneren skrev:Hvis man skulle have lyst til at overvære Kuhn stå i spidsen for MFF så afvikles klassikeren IFK Göteborg - Malmö FF d. 27. april
I vores optakt står der følgende inden sæsonstart

Lørdag 20. februar eller søndag 21. februar – Testkamp mod endnu unavngiven modstander

Mon ikke modstanderen findes meget snart:-)
Der skal MFF møde de uringule

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Trickster » 8. jan 2016, 16:31

FlæskeFrank skrev:Han har jo været spiller i Sverige, så det er nok ikke ukendt.

Men denne ansættelse viser nok med alt tydelighed, hvilken kapacitet vi har haft gående.

Den vel pt. største klub i Norden ansætter AaBs assistent. Ja Malmø er større end FCM - two times Champions League - måske FCK kan snige sig derop de senere år.
LOL! Hvorfor skal de overhovedet nævnes i denne sammenhæng? Uden kunstig åndedræt fra en tilfældig udenlandsk rigmand, var fcm reduceret til en bundklub eller et konkursbo. Deres økonomi var helt til hundene, og ham inderen havde i flere uger muligheden for at erklære bastarden for konkurs.
Hair is not a right: it´s a privilege!

swfc
Landshold
Landshold
Indlæg: 913
Tilmeldt: 8. jul 2005, 18:11
Geografisk sted: Midthimmerland

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af swfc » 8. jan 2016, 17:03

Salle17 skrev:i mine øjne er tabet af Kuhn langt større end Kent Nielsen. Ønsker det bedste for Kuhn, og håber at han en dag bliver cheftræner for os!
Kent var brændt ud i AaB. Kuhn vil måske også undgå det sker for ham. Udover det, er det et fedt job han har fået
AaB i hjertet

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af FlæskeFrank » 8. jan 2016, 17:50

Trickster skrev:
FlæskeFrank skrev:Han har jo været spiller i Sverige, så det er nok ikke ukendt.

Men denne ansættelse viser nok med alt tydelighed, hvilken kapacitet vi har haft gående.

Den vel pt. største klub i Norden ansætter AaBs assistent. Ja Malmø er større end FCM - two times Champions League - måske FCK kan snige sig derop de senere år.
LOL! Hvorfor skal de overhovedet nævnes i denne sammenhæng? Uden kunstig åndedræt fra en tilfældig udenlandsk rigmand, var fcm reduceret til en bundklub eller et konkursbo. Deres økonomi var helt til hundene, og ham inderen havde i flere uger muligheden for at erklære bastarden for konkurs.
Jeg mente det ironisk. Jeg vil dog tro, at indtil flere indavlede herningensere slet ikke kan forstå, at man kan mene, at Malmø kunne være større end deres klub.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Silvermoon
1. div
1. div
Indlæg: 426
Tilmeldt: 6. jul 2005, 21:59
Geografisk sted: Terndrup

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Silvermoon » 8. jan 2016, 17:55

Tak for alt Kuhn jeg mindes især denne kamp


http://www.dailymotion.com/video/x7oxpk ... lborg_news

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Nitten » 8. jan 2016, 18:04

var der ikke noget med at man i AaB ikke mente at Kuhn var egnet til et job som cheftræner da søndergaard blev ansat ? Så enten må MFF eller AaB jo være forkert i deres vurdering af Kuhn. Er der nogen der har hørt Gaarde blive spurgt ind til det

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Trickster » 8. jan 2016, 18:04

FlæskeFrank skrev:
Trickster skrev:
FlæskeFrank skrev:Han har jo været spiller i Sverige, så det er nok ikke ukendt.

Men denne ansættelse viser nok med alt tydelighed, hvilken kapacitet vi har haft gående.

Den vel pt. største klub i Norden ansætter AaBs assistent. Ja Malmø er større end FCM - two times Champions League - måske FCK kan snige sig derop de senere år.
LOL! Hvorfor skal de overhovedet nævnes i denne sammenhæng? Uden kunstig åndedræt fra en tilfældig udenlandsk rigmand, var fcm reduceret til en bundklub eller et konkursbo. Deres økonomi var helt til hundene, og ham inderen havde i flere uger muligheden for at erklære bastarden for konkurs.
Jeg mente det ironisk. Jeg vil dog tro, at indtil flere indavlede herningensere slet ikke kan forstå, at man kan mene, at Malmø kunne være større end deres klub.
A-ha. Selvfølgelig. Jeg fangede den ikke :oops:
Hair is not a right: it´s a privilege!

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Kuhn til Malmø

Indlæg af 9520AaB » 8. jan 2016, 18:14

Jeg kommer virkelig til at savne Kuhn. Han er enestående i AaB historie. Jeg har hørt en fugl synge om, at efter Søndergaard er trådt til, er Kuhn blevet bedt om at dæmpe sine tilråb fra bænken. Især vores yngre spillere, syntes at hans råb ikke gavnede deres udvikling, og de følte sig forkrampede under kampene. Om det er en sandhed ved jeg ikke, men har hørt det fra to kilder tæt på holdet.
Hvorom alting er, ønskes han alt muligt held og lykke herfra.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Sauer » 8. jan 2016, 18:19

Nitten skrev:var der ikke noget med at man i AaB ikke mente at Kuhn var egnet til et job som cheftræner da søndergaard blev ansat ? Så enten må MFF eller AaB jo være forkert i deres vurdering af Kuhn. Er der nogen der har hørt Gaarde blive spurgt ind til det
http://mobil.dr.dk/smartphone/#artikel/ ... nde-hjerte

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Kunji » 8. jan 2016, 18:20

astonvilla skrev:
frederikshavneren skrev:Søndergaard finder det naturligt at Jacob Friis bliver ny assistenttræner i første omgang
http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/lars ... -for-kuhn/
Det er det også (naturligt altså) - men bare det ikke kommer til at gå ud over talentarbejdet. Jeg forstår det som om at Friis er troldmandens (a.k.a. PEA) lærling, og vi skulle jo gerne kunne fortsætte med at spytte talenter ud af fabrikken.
Er det ikke Jacob Figo Larsen, der er lærlingen?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Hanga » 8. jan 2016, 18:39

Nitten skrev:var der ikke noget med at man i AaB ikke mente at Kuhn var egnet til et job som cheftræner da søndergaard blev ansat ? Så enten må MFF eller AaB jo være forkert i deres vurdering af Kuhn. Er der nogen der har hørt Gaarde blive spurgt ind til det
Det er jo ikke sikkert at Kuhn var den rigtige til vores cheftræner post, men er den rigtige mand til Malmøs? Der er mange ting der spiller ind... Vi ved jo f.eks. at AaB synes det kunne være problematisk at gå fra at være assistent til cheftræner i samme klub. Både AaB og Malmø kan have vurderet rigtigt, lad os håbe det.

Under alle omstændigheder en mand vi kommer til at savne utrolig meget. Håber alt det bedste for ham i Sverige!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Spanky » 8. jan 2016, 18:40

Nogen der har opfanget hvor lang en kontrakt Kuhn har fået?

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 8. jan 2016, 18:57

Mon ikke Thomsen og Spalvis kunne være emner for Malmø nu? :|

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af jonas386 » 8. jan 2016, 19:17

Poker-One-Kenobi skrev:Mon ikke Thomsen og Spalvis kunne være emner for Malmø nu? :|
Mon ikke de har ambitioner om mere end den svenske liga?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Sauer » 8. jan 2016, 19:18

Poker-One-Kenobi skrev:Mon ikke Thomsen og Spalvis kunne være emner for Malmø nu? :|
Vel har Malmö FF haft et par flotte sæsoner, og vel er de da en stor klub i skandinavisk målestok. Men når det for Thomsen skal holdes op med det ene øje, han havde i Frankrig i sommers, tror jeg ikke på, at Allsvenskan er så interessant. Spalvis må simpelthen også have bedre tilbud på hånden, ligesom Malmö vel ikke lige punger ud med FCK-beløb for spillere.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kuhn til Malmø

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. jan 2016, 19:25

Trist at miste Kuhn, jeg har det lidt på samme måde som da Lynge stoppede - verden går videre og AaB skal nok klare sig, men det bliver ikke helt det samme.

Al mulig held og lykke i Malmø til Kuhn, og hvem ved om ikke vejen engang igen kommer til at gå hjem til AaB, det vil ikke komme bag på mig.

Ellers er det logiske træk vel, som man har gjort, at forfremme Friis og så er det vel lige så logisk at bringe Augo ind i trænerteamet til sommer, efter min opfattelse.

Besvar