FCM -AaB

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: FCM -AaB

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2016, 09:29

Maglau skrev: Skulle der være noget mærkeligt og kritisabelt ved dommerens status uden for banen er det ikke at han bor i region midtjylland hvor der er mange andre hold. Men at han arbejder for FCM storsponsor. Jeg tror ikke det betyder noget og lidt paranoia men forstår ikke hvorfor det skal være nødvendigt med den mistanke der andre kampe han kan dømme og der er andre dommere til FCM kampe.
Fordi det hurtigt bliver enormt bøvlet at være dommerpåsætter, hvis man begynder at lægge alle mulige hensyn indover.

I alle de sportsgrene jeg kender til, er den eneste regel at man ikke må dømme sin egen klub, når man kommer op i de højere rækker. Det løses normalt med at de ambitiøse dommere melder sig ud af deres klubber og opretter en egen dommerklub, de alle er medlemmer af.
Med venlig Hilsen
--
Robert

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: FCM -AaB

Indlæg af gravballe » 1. mar 2016, 09:32

Dommeren var elendig iden tvivl om det, men det er han jo hver gang han dømmer... Det har intet at gøre med at han blev betalt for noget, han er bare ikke bedre....

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FCM -AaB

Indlæg af Yankee » 1. mar 2016, 09:33

mich1596 skrev:ene er efterhånden en gammel hund.
Tydeligvis, ja.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9603
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FCM -AaB

Indlæg af Buzz Killington » 1. mar 2016, 09:38

O.k., maaske jeg er blevet en smule forvaent, men 2 skallede minutters highlights fra kampen fra AaB's haand :( Er der sket noget paa rettighedssiden, er der sygdom, eller er vi igen saa taet paa en konkurs at den slags blive sparet vaek?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4438
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: FCM -AaB

Indlæg af le Cid » 1. mar 2016, 09:43

Jeg synes ikke, at Blaabjerg bliver nævnt så meget i denne tråd. Er jeg helt galt på den, når jeg mener, at han faktisk gjorde det rigtig fint i midterforsvaret i anden halvleg? Fra min plads nede ved siden af udebaneafsnittet så det ud til, at han faktisk fik clearet en del og var medvirkende til, at deres dødbolde aldrig blev rigtig farlige.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2501
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: FCM -AaB

Indlæg af troelsh » 1. mar 2016, 09:43

Overhovedet ikke vores bedste kamp igår, alt for mange fejlafleveringer, men alligevel syntes jeg kampen igår beviste vi er et langt bedre fodboldhold end FC Muh, det er betryggende ifht. resten af sæsonen.

Vores største fjende resten af sæsonen bliver skader og karantæner på nøglepositioner, derfor bliver det også en alvorlig test mod OB når pølsen ikke er med.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13641
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: FCM -AaB

Indlæg af Funky » 1. mar 2016, 09:44

le Cid skrev:Jeg synes ikke, at Blaabjerg bliver nævnt så meget i denne tråd. Er jeg helt galt på den, når jeg mener, at han faktisk gjorde det rigtig fint i midterforsvaret i anden halvleg? Fra min plads nede ved siden af udebaneafsnittet så det ud til, at han faktisk fik clearet en del og var medvirkende til, at deres dødbolde aldrig blev rigtig farlige.
Blåbjerg er bedst i centerforsvaret - det tror jeg også han selv vil sige. Interessant situation for ham, i og med at AaB klart har meldt ud, at man VIL hente en ny midterforsvaret som erstatning for KEP - dvs. til start-11'eren.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: FCM -AaB

Indlæg af KJ » 1. mar 2016, 10:02

Angående Blåbjerg: Så er jeg faktisk ikke enig med hverken Lars Søndergaard eller Blåbjerg selv omkring hans bedste plads på banen. Jeg synes, han er bedre på venstre back end i midterforsvaret. Det synes jeg også, vi så i går. Ganske stærk første halvleg med lidt Zidane-driblinger, men famlende anden halvleg med mange fejlafleveringer i midterforsvaret.... Så gerne vi prøvede Rokkedahl lidt mere i midterforsvaret, for Blåbjerg tror jeg aldrig bliver rigtig god på den plads...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13641
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: FCM -AaB

Indlæg af Funky » 1. mar 2016, 10:05

Jeg skal da i øvrigt lige love for, at Spalvis gejlede bøndernes tilskuere godt og grundigt op efter scoringen. Max gas, som de siger i Herning.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FCM -AaB

Indlæg af thomasjn » 1. mar 2016, 10:15

Uanset hvad vil et Kasper P og Blåbjerg midterforsvar aldrig være en langtidsholbar løsning. Det er der simpelthen alt for lidt hovedtødsstyrke og fysik i. Derudover var de ret dårlige til at skille sig med bolden i kampens slutning. Selvom Blåbjerg ikke er nogen angrebsback som Ahlmann synes jeg klart han er bedst derude. Han har vist, at han har evner og mod til at indgå i det offensive spil.

@Funky
Eller som de ville sige "Han er bare totalt psyko, egås"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FCM -AaB

Indlæg af Yankee » 1. mar 2016, 10:26

thomasjn skrev:Uanset hvad vil et Kasper P og Blåbjerg midterforsvar aldrig være en langtidsholbar løsning. Det er der simpelthen alt for lidt hovedtødsstyrke og fysik i. Derudover var de ret dårlige til at skille sig med bolden i kampens slutning. Selvom Blåbjerg ikke er nogen angrebsback som Ahlmann synes jeg klart han er bedst derude. Han har vist, at han har evner og mod til at indgå i det offensive spil.
Helt enig.

Vi ser igen igår at vi er meget sårbare når spillet kommer ned og foregå tæt på eller i vores eget fejl - dét, nogle kalder "det målnære forsvarsspil". Der er vores stoppere for duelsvage og lidt for usikre i clearingerne - især når KEP sidder ude.

Til gengæld er både KP og Blåbjerg decideret fremragende i defensive omstillinger og generelt meget sikre i en høj forsvarskæde. Det er en fornøjelse at vi kan uddanne så dygtige og intelligente forsvarsspillere. Så kan vi altid finde en Thelander-type ude i byen som supplement til det målnære forsvarsspil.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: FCM -AaB

Indlæg af Sønderhof » 1. mar 2016, 10:35

thomasjn skrev:Uanset hvad vil et Kasper P og Blåbjerg midterforsvar aldrig være en langtidsholbar løsning. Det er der simpelthen alt for lidt hovedtødsstyrke og fysik i. Derudover var de ret dårlige til at skille sig med bolden i kampens slutning. Selvom Blåbjerg ikke er nogen angrebsback som Ahlmann synes jeg klart han er bedst derude. Han har vist, at han har evner og mod til at indgå i det offensive spil.

@Funky
Eller som de ville sige "Han er bare totalt psyko, egås"
Jeg er ikke helt enig. Synes fx at Kasper P. er vild god i hovedspillet. Han timer sine indgreb til perfektion. Det er på ingen måde ideelt at de begge er så små, men heller de to samme end en Beauchamp!

Jeg tror at Blåbjerg kan blive en formidabel midterforsvarer, hvis han får fast spilletid. Han er ung, og er blevet kastet frem og tilbage mellem midterforsvaret og backen, hvorfor det er klart at han ikke er 100% integreret i rollen. Synes han har både fart, boldomgang og forudseenhed til at spille centralt. Mangler lidt hårhed og rutine. Synes dog han er en fin back også, men med nogle mangler i det offensive.

Ang. situationen efter sommer, så er det klart at vi skal have en ny mand til midterforsvaret, men ved ikke om det nødvendigvis skal være en stor profil. Det må komme lidt an på hvordan Blåbjerg og Kasper P. gør det i foråret. Det ligner os dårligt at bænke unge spiller som har vist sig stærke nok til at spille fast.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: FCM -AaB

Indlæg af astonvilla » 1. mar 2016, 10:58

Pastorius skrev:
astonvilla skrev:
XerxesDK skrev:Sygt - der bliver delt et billede fra Mads-Kristoffer Kristoffersens LinkedIn profil.... Han er åbenbart finansiel rådgiver for Jyske Bank(!) i region Midtjylland (!).

Hvis så bare jeg kunne finde ud af at ligge billeder ind
Jeg håber det er en joke!
Det er der vel reelt ikke noget problem i. I teorien kunne han lige så godt være Viborgfan eller noget andet.

Problemet er at han dømte så dårligt og på en måde så man godt kunne få mistanke om at Benham havde udnyttet sin økonomiske magt til at skaffe sig nogle fordele fra dommertrioen.
Dér er vi godt nok i sjældent omfang uenige - for der er et reelt problem.

Det er grundlag nok for at indgive en protest, ligefrem. Manden frarøver os jo 2 points. Står vi og mangler netop de 2 points efter 33 runder, vil jeg da være noget bitter. Det er noget svineri - for at sige de ligeud.

Kunne man forestille sig at en finansiel rådgiver fra SparNord bosiddende på Hasserisvej blev sat på til at dømme e.g. AaB - Brøndby i Aalborg?

Nej, vel. Det ville aldrig ske.

M-KK dømmer jo så påfaldende "dårligt" at man klart sidder med en mavefornemmelse på at der stikker noget under. Ud over frisparket som under mystiske omstændigheder blev konverteret til straffe, kan man jo nævne frisparket på Risgård i første halvlej hvor han bliver smidt rundt af ham der den store afrikaner og Basso i anden halvleg der bliver savet midt over i en kontra. Begge situationer står M-KK med frit udsyn og utrolig tæt på situationerne. Altså - han kan sagtens se at der er kæmpe frispark - men han nægter at dømme dem.

Så må man jo spørge hvorfor?

Når man så bliver forelagt bevis for han bor i lokalområdet og arbejder for en af klubbens historisk set største støtter, så kan man jo kun drage én konklusion!

Jeg ved godt du skriver andetsteds at det bliver bøvlet for kamppåsætter at sætte dommere på: Ja, men so be it. Lad det være bøvlet - den mand skal ikke have sådan en kamp. Han er jo tydeligvis farvet og forudindtaget på hvad kampens udfald skal være.

Det er noget svineri - og så hjælper det i øvrigt ikke de danske dommeres i forvejen blakkede ry. De er piv-elendige og jeg tror ærlig talt ikke de har brug for flere møgsager at slås med. Så må kamppåsætters liv bliver lidt mere bøvlet. Det har jeg det fint med.

Faktum er: det der skete i går var tyveri.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: FCM -AaB

Indlæg af Kenneth K » 1. mar 2016, 11:07

le Cid skrev:Jeg synes ikke, at Blaabjerg bliver nævnt så meget i denne tråd. Er jeg helt galt på den, når jeg mener, at han faktisk gjorde det rigtig fint i midterforsvaret i anden halvleg? Fra min plads nede ved siden af udebaneafsnittet så det ud til, at han faktisk fik clearet en del og var medvirkende til, at deres dødbolde aldrig blev rigtig farlige.
Jeg synes, at Blåbjerg spillede en forfærdelig kamp, og at vi skal prise os lykkelig for, at vores modstander i går ikke var stærkere. Det var primært hans "afspil", der var helt i skoven i går - både på positionen som back og som midterforsvar. I den ellers omfattende statistisk, som Superliga.dk fører, synes jeg ikke lige, at jeg kan finde kampspecifikke data om succesfulde afleveringer, men hvis den findes, så er jeg sikker på, at Blåbjerg må bonne meget negativt ud.

Forstå mig ret - jeg synes, at Blåbjerg kan være/er en okay reserve, men i går spillede han en virkelig dårlig kamp, som lå langt under hans vanlige niveau. Et vanligt niveau, som dog ligger et stykke fra førstevalgene (Ahlmann og KEP/Kasper P). Vi er i den grad sårbare defensivt, og KEP/Ahlmann skal meget gerne meget hurtigt tilbage på banen. Det vil forstærke os markant. En Blåbjerg, i en forfatning som i går, vil blive smadret af Kusk/Jørgensen/Santander/Cornelius i Parken.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 476
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: FCM -AaB

Indlæg af AnyFellow » 1. mar 2016, 11:12

astonvilla skrev:Dér er vi godt nok i sjældent omfang uenige - for der er et reelt problem.

Det er grundlag nok for at indgive en protest, ligefrem. Manden frarøver os jo 2 points. Står vi og mangler netop de 2 points efter 33 runder, vil jeg da være noget bitter. Det er noget svineri - for at sige de ligeud.

Kunne man forestille sig at en finansiel rådgiver fra SparNord bosiddende på Hasserisvej blev sat på til at dømme e.g. AaB - Brøndby i Aalborg?

Nej, vel. Det ville aldrig ske.

M-KK dømmer jo så påfaldende "dårligt" at man klart sidder med en mavefornemmelse på at der stikker noget under. Ud over frisparket som under mystiske omstændigheder blev konverteret til straffe, kan man jo nævne frisparket på Risgård i første halvlej hvor han bliver smidt rundt af ham der den store afrikaner og Basso i anden halvleg der bliver savet midt over i en kontra. Begge situationer står M-KK med frit udsyn og utrolig tæt på situationerne. Altså - han kan sagtens se at der er kæmpe frispark - men han nægter at dømme dem.

Så må man jo spørge hvorfor?

Når man så bliver forelagt bevis for han bor i lokalområdet og arbejder for en af klubbens historisk set største støtter, så kan man jo kun drage én konklusion!

Jeg ved godt du skriver andetsteds at det bliver bøvlet for kamppåsætter at sætte dommere på: Ja, men so be it. Lad det være bøvlet - den mand skal ikke have sådan en kamp. Han er jo tydeligvis farvet og forudindtaget på hvad kampens udfald skal være.

Det er noget svineri - og så hjælper det i øvrigt ikke de danske dommeres i forvejen blakkede ry. De er piv-elendige og jeg tror ærlig talt ikke de har brug for flere møgsager at slås med. Så må kamppåsætters liv bliver lidt mere bøvlet. Det har jeg det fint med.

Faktum er: det der skete i går var tyveri.
Jeg er enig i at dommeren var total ringe i går, men jeg synes der er langt derfra og så til at påstå han bevidst dømte til FCM's fordel.

Undervejs i kampen viste de situationen med Basso fra flere vinkler, og netop fra dommerens vinkel så det ud til at bolden blev spillet rent.

Jeg kan nu ikke se bevis for hvor han bor. Han arbejder for Jyske Bank, men hvor ser du at han bor i Herning/Ikast?

Svante
Drenge
Drenge
Indlæg: 28
Tilmeldt: 2. maj 2009, 19:10

Re: FCM -AaB

Indlæg af Svante » 1. mar 2016, 11:29

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev:
XerxesDK skrev:Sygt - der bliver delt et billede fra Mads-Kristoffer Kristoffersens LinkedIn profil.... Han er åbenbart finansiel rådgiver for Jyske Bank(!) i region Midtjylland (!).

Hvis så bare jeg kunne finde ud af at ligge billeder ind
Jeg håber det er en joke!
Det er der vel reelt ikke noget problem i. I teorien kunne han lige så godt være Viborgfan eller noget andet.

Problemet er at han dømte så dårligt og på en måde så man godt kunne få mistanke om at Benham havde udnyttet sin økonomiske magt til at skaffe sig nogle fordele fra dommertrioen.
Dér er vi godt nok i sjældent omfang uenige - for der er et reelt problem.

Det er grundlag nok for at indgive en protest, ligefrem. Manden frarøver os jo 2 points. Står vi og mangler netop de 2 points efter 33 runder, vil jeg da være noget bitter. Det er noget svineri - for at sige de ligeud.

Kunne man forestille sig at en finansiel rådgiver fra SparNord bosiddende på Hasserisvej blev sat på til at dømme e.g. AaB - Brøndby i Aalborg?

Nej, vel. Det ville aldrig ske.

M-KK dømmer jo så påfaldende "dårligt" at man klart sidder med en mavefornemmelse på at der stikker noget under. Ud over frisparket som under mystiske omstændigheder blev konverteret til straffe, kan man jo nævne frisparket på Risgård i første halvlej hvor han bliver smidt rundt af ham der den store afrikaner og Basso i anden halvleg der bliver savet midt over i en kontra. Begge situationer står M-KK med frit udsyn og utrolig tæt på situationerne. Altså - han kan sagtens se at der er kæmpe frispark - men han nægter at dømme dem.

Så må man jo spørge hvorfor?

Når man så bliver forelagt bevis for han bor i lokalområdet og arbejder for en af klubbens historisk set største støtter, så kan man jo kun drage én konklusion!

Jeg ved godt du skriver andetsteds at det bliver bøvlet for kamppåsætter at sætte dommere på: Ja, men so be it. Lad det være bøvlet - den mand skal ikke have sådan en kamp. Han er jo tydeligvis farvet og forudindtaget på hvad kampens udfald skal være.

Det er noget svineri - og så hjælper det i øvrigt ikke de danske dommeres i forvejen blakkede ry. De er piv-elendige og jeg tror ærlig talt ikke de har brug for flere møgsager at slås med. Så må kamppåsætters liv bliver lidt mere bøvlet. Det har jeg det fint med.

Faktum er: det der skete i går var tyveri.
Omvendt kunne det også være en finansieringsrådgiver fra SparNord i Frederikshavn, og er bosiddende i Hjørring, som skulle dømme AaB - Brøndby. Havde han så lavet fejl til Brøndbys side, ville man høre på at han holdt med Vendsyssel, og ønskede dem som værende Nordjyllands flagskib. Vi er enige om at MKK lavede en del store fejl i går, men det er et godt stykke ude i konspirationsteorien, uden reelt mistanke. Jeg synes faktisk at MKK dømte lige dårligt til begge sider, men fordi straffesparket er kamp-afgørende, holder han selvfølgelig med FCM.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: FCM -AaB

Indlæg af sulakvelidze » 1. mar 2016, 11:56

Buzz Killington skrev:O.k., maaske jeg er blevet en smule forvaent, men 2 skallede minutters highlights fra kampen fra AaB's haand :( Er der sket noget paa rettighedssiden, er der sygdom, eller er vi igen saa taet paa en konkurs at den slags blive sparet vaek?
Enig, det er godt nok et skuffende sammendrag. Og så slutter det underligt pludseligt, før jublen over Spalvis' mål har lagt sig. Hvis det er på grund af travlhed, skulle man hellere vente til senere med at lægge sammendrag på.

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: FCM -AaB

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 1. mar 2016, 12:00

astonvilla skrev:
Pastorius skrev:
astonvilla skrev:
XerxesDK skrev:Sygt - der bliver delt et billede fra Mads-Kristoffer Kristoffersens LinkedIn profil.... Han er åbenbart finansiel rådgiver for Jyske Bank(!) i region Midtjylland (!).

Hvis så bare jeg kunne finde ud af at ligge billeder ind
Jeg håber det er en joke!
Det er der vel reelt ikke noget problem i. I teorien kunne han lige så godt være Viborgfan eller noget andet.

Problemet er at han dømte så dårligt og på en måde så man godt kunne få mistanke om at Benham havde udnyttet sin økonomiske magt til at skaffe sig nogle fordele fra dommertrioen.
Dér er vi godt nok i sjældent omfang uenige - for der er et reelt problem.

Det er grundlag nok for at indgive en protest, ligefrem. Manden frarøver os jo 2 points. Står vi og mangler netop de 2 points efter 33 runder, vil jeg da være noget bitter. Det er noget svineri - for at sige de ligeud.

Kunne man forestille sig at en finansiel rådgiver fra SparNord bosiddende på Hasserisvej blev sat på til at dømme e.g. AaB - Brøndby i Aalborg?

Nej, vel. Det ville aldrig ske.

M-KK dømmer jo så påfaldende "dårligt" at man klart sidder med en mavefornemmelse på at der stikker noget under. Ud over frisparket som under mystiske omstændigheder blev konverteret til straffe, kan man jo nævne frisparket på Risgård i første halvlej hvor han bliver smidt rundt af ham der den store afrikaner og Basso i anden halvleg der bliver savet midt over i en kontra. Begge situationer står M-KK med frit udsyn og utrolig tæt på situationerne. Altså - han kan sagtens se at der er kæmpe frispark - men han nægter at dømme dem.

Så må man jo spørge hvorfor?

Når man så bliver forelagt bevis for han bor i lokalområdet og arbejder for en af klubbens historisk set største støtter, så kan man jo kun drage én konklusion!

Jeg ved godt du skriver andetsteds at det bliver bøvlet for kamppåsætter at sætte dommere på: Ja, men so be it. Lad det være bøvlet - den mand skal ikke have sådan en kamp. Han er jo tydeligvis farvet og forudindtaget på hvad kampens udfald skal være.

Det er noget svineri - og så hjælper det i øvrigt ikke de danske dommeres i forvejen blakkede ry. De er piv-elendige og jeg tror ærlig talt ikke de har brug for flere møgsager at slås med. Så må kamppåsætters liv bliver lidt mere bøvlet. Det har jeg det fint med.

Faktum er: det der skete i går var tyveri.
I mine øjne er det en kæmpe trussel mod tilliden til superligaens sportslige afvikling, hvis gårsdagens dommer er fra Midtjylland og er ansat i Ikasts hovedsponsor. For det siger jo sig selv, at når der er objektive forhold, som peger på sympati (eller for den sags skyld antipati) for en bestemt klub , og man så samtidigt dømmer så ensidigt, som han gjorde i går, så blotter man jo sig selv for mistanken om, at det ikke går ordentligt for sig. Og så ryger tilliden.

Det er i min verden helt utroligt, at dette spørgsmål ikke får nogen opmærksomhed i medierne. Men måske er de bare ikke opmærksomme på det. Måske kunne man lave en fan-markering af problemet? Det er jo i hvert fald ikke første gang, vi har oplevet problemet.
Fodbold skal ses med hjertet!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: FCM -AaB

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. mar 2016, 12:06

Nu ved jeg ikke lige om jeg synes at de store konspirationsteorikanoner skal køres i stilling her, men det kan da absolut give anledning til løftede øjenbryn, når man sammenholder præstationen i går med dommerens forhold til klubbens hovedsponsor og regionen, samt med at de under tv-transmissionen i går udtalte at FCM aldrig har tabt med ham som dommer. Det er trods alt påfaldende.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: FCM -AaB

Indlæg af sulakvelidze » 1. mar 2016, 12:15

Jeg tror ikke et sekund på, at hans fejlkendelser skyldtes tilhørsforholdet. Det skyldtes alene, at han så og vurderede situationerne forkert, og det er bare uheldigt, at det kostede AaB et forspring til FCM på seks point. Men det ændrer ikke på, at det er tåbeligt at bruge en dommer, som er ansat hos det ene holds hovedsponsor. Kunne man forestille sig balladen i England, hvis det skete i Premier League?

Så vidt jeg ved, har dommerne lov til at pege på en eller flere klubber, de ikke vil dømme, netop for at undgå at blive beskyldt for at være partiske. Mads KK burde nok have sat FCM på sin liste, for så vigtigt kan det vel ikke være for ham at dømme lige netop dem.

MKK er i øvrigt fra Brædstrup, hvor den lokale klub er en del af FCM-klubsamarbejdet og beskriver sig selv som satellitklub for FCM.

Besvar