AaB - OB 04.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 4. mar 2016, 10:48

9800 skrev:Med aftenens lorte resultat i Herning er det endnu mere vigtigt med tre point i morgen! Desuden er vi tvunget til mindst 1 point i Parken næste søndag.
FCM fik som fortjent, nu har de fået præcis det antal point de har fortjent i de første to kampe.
Jeg tænker , at vi bare skal fokusere på os selv. Vi har jo med vores manglende vilje til at være på forkant med truppen meldt os ud af mesterskabskampen for længe siden. Var der hevet to mand til hhv. defensiv og offensiv fra øverste hylde ind i vinduet, havde det været en anden snak. Men vi står vel at mærke i en position, hvor vi med en uafgjort i dag vil være meget tæt på at indfri det, der åbenbart er klubbens ambition - at slutte i top 6. Så uafgjort vil da i det perspektiv være rigtig fint.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2016, 10:55

frederikshavneren skrev:
Rams skrev:Pænt offensivt udlæg af Kent med Edmundsson på holdet. Vi skal have fat i kraven af Makrini på midten, og så ellers prøve at udnytte at OB spiller med Barrett og Edmundsson i samme side. Det ser vagt ud defensivt.
Kent satser offensivt, også med fravalget af Izunna. Det bliver en rigtig underholdende kamp mellem to målsøgende hold som begge har deres force i offensiven. Tror der bliver mere action i kampens første tyve minutter end der var i hele kampen i Herning i går aftes.

Jeg vil afholde mig fra at gætte på resultatet, det eneste jeg føler mig overbevist om er at det bliver en målrig kamp.
Enig. Det bliver en chancerig kamp, som bliver afgjort på hvem der kan tiltvinge sig initiativet i de længste perioder, og hvor effektivt de mange chancer kan udnyttes.

Vores lille plus er at vi over lang tid efterhånden, har bevist at det ikke er så vigtigt om vi starter med at komme foran eller ej.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Gamling » 4. mar 2016, 11:08

Kender ikke kakeeto. Hvordan er hans styrker og svagheder sammenlignet med Abildgaard ?
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Yankee » 4. mar 2016, 11:09

AaB 85 95 99 08 skrev:
9800 skrev:Med aftenens lorte resultat i Herning er det endnu mere vigtigt med tre point i morgen! Desuden er vi tvunget til mindst 1 point i Parken næste søndag.
FCM fik som fortjent, nu har de fået præcis det antal point de har fortjent i de første to kampe.
Jeg tænker , at vi bare skal fokusere på os selv. Vi har jo med vores manglende vilje til at være på forkant med truppen meldt os ud af mesterskabskampen for længe siden. Var der hevet to mand til hhv. defensiv og offensiv fra øverste hylde ind i vinduet, havde det været en anden snak. Men vi står vel at mærke i en position, hvor vi med en uafgjort i dag vil være meget tæt på at indfri det, der åbenbart er klubbens ambition - at slutte i top 6. Så uafgjort vil da i det perspektiv være rigtig fint.
:thumbsup:

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af emil_kj » 4. mar 2016, 11:10

Gamling skrev:Kender ikke kakeeto. Hvordan er hans styrker og svagheder sammenlignet med Abildgaard ?

Stærk på bolden, ikke ret stor. Meget aggressiv og i de træningskampe jeg har set, har han virket uimponeret og ikke bange for at spille bolden frem i banen. #ingenvetomodKakeeto herfra ;)

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af birk » 4. mar 2016, 11:44

Hvor mange kort vil der komme ?
Man kan få odds 2 på, at der kommer over 3,5 kort, rødt tæller 2
Kasper P til at score først odds 29 , bare til at score odds 11
Det er gaverne i aften :)

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2016, 12:30

Det er korrekt, at mesterskabet allerede nu begynder at fortoner i det fjerne. Vi er 6 point efter FCK, og inden vi nogen sinde er kommet i gang, er vi begyndt at bøvle med de skader og karantæner på centrale placeringer, vi jo alle godt ved, at vi ikke kan bære.

Det virker det ikke realistisk, at vi henter 6 point på en forårssæson mod et hold, der ikke sprudler, men kværner effektivt derudad og har masser af vindererfaring og rutine. FCK ligner sig selv fra mange tidligere mesterskabssæsoner og vinder med et mål i mange af de kampe, de spillede uafgjort i fjor og i forfjor.

Skal mesterskabssnakken bevare en flig af realisme, kræver det sejr i aften over OB, og vi må ikke tabe i Parken i næste uge.

I min verden er guldet ikke realistisk; men mindre kan altså gøre det, og man kan jo godt forestille sig en sæson, hvor vi shiner, men IKKE vinder guld. Skulle vi da ikke snuppe den pokal, og trænger vi ikke til at prøve at vinde en sølvmedalje? Det kan jeg godt leve med - faktisk vil jeg tillade mig at drikke en øl efter sæsonafslutningen, hvis det bliver tilfældet (med mindre naturligvis, at AaB ligefrem har ligget til guldet forinden).

Vi har ikke et hold, der kan bære mangel af Ahlmann, KEP og Würtz på samme tid. Så er det for tyndt. Vores vinderchancer i aften er blevet markant forringet, og jeg karakteriserer den som en 50/50 - kamp mod et komplet uberegneligt OB-hold. Jeg kigger nu mest på FCM og Brøndby, for det er de 3 klubber, jeg forestiller mig fordeler de sekundære medaljer mellem sig.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2016, 13:14

Hovedet skrev:Det er korrekt, at mesterskabet allerede nu begynder at fortoner i det fjerne. Vi er 6 point efter FCK, og inden vi nogen sinde er kommet i gang, er vi begyndt at bøvle med de skader og karantæner på centrale placeringer, vi jo alle godt ved, at vi ikke kan bære.

Det virker det ikke realistisk, at vi henter 6 point på en forårssæson mod et hold, der ikke sprudler, men kværner effektivt derudad og har masser af vindererfaring og rutine. FCK ligner sig selv fra mange tidligere mesterskabssæsoner og vinder med et mål i mange af de kampe, de spillede uafgjort i fjor og i forfjor.

Skal mesterskabssnakken bevare en flig af realisme, kræver det sejr i aften over OB, og vi må ikke tabe i Parken i næste uge.

I min verden er guldet ikke realistisk; men mindre kan altså gøre det, og man kan jo godt forestille sig en sæson, hvor vi shiner, men IKKE vinder guld. Skulle vi da ikke snuppe den pokal, og trænger vi ikke til at prøve at vinde en sølvmedalje? Det kan jeg godt leve med - faktisk vil jeg tillade mig at drikke en øl efter sæsonafslutningen, hvis det bliver tilfældet (med mindre naturligvis, at AaB ligefrem har ligget til guldet forinden).

Vi har ikke et hold, der kan bære mangel af Ahlmann, KEP og Würtz på samme tid. Så er det for tyndt. Vores vinderchancer i aften er blevet markant forringet, og jeg karakteriserer den som en 50/50 - kamp mod et komplet uberegneligt OB-hold. Jeg kigger nu mest på FCM og Brøndby, for det er de 3 klubber, jeg forestiller mig fordeler de sekundære medaljer mellem sig.
Hold nu kæft. Vi skal møde FCK to gange, så der er da masser af muligheder. Oveni er det altså set før at hold, der virkede til at være uovervindelige er rendt ind i en stime af dårlige kampe.

...men altså, første step på vejen er at glemme alt om hvad nu hvis, og så bare gå igang med at vinde vores kampe fra en ende af - den første hertil aften.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af limey » 4. mar 2016, 13:28

Nu har FCK underpræsteret i nærmest flere år i træk og ligner ikke nogen der for alvor er ved at vende den udvikling. Som jeg ser det, er mesterskabet helt åbent endnu selvom plastikklubben fra Østerbro selvfølgelig er favoritter.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af NIN » 4. mar 2016, 13:54

Flere af de større bettingsites har allerede udbetalt pengene på FC København som mestre.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af KJ » 4. mar 2016, 15:18

Det vil i givet fald være fuld fortjent, såfremt FCK vinder DM. De har et stærkt hold på alle pladser og en Nicolaj Jørgensen, der gang på gang viser, han kan afgøre kampe på egen hånd. Sådan er det. De har så også betalt 100+ mio. kr. for holdet. Men lad os nu tage én kamp af gangen, og starte med at minde Odense om, at deres eneste stolthed er død.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1347
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af white splash » 4. mar 2016, 15:32

KJ skrev:Det vil i givet fald være fuld fortjent, såfremt FCK vinder DM. De har et stærkt hold på alle pladser og en Nicolaj Jørgensen, der gang på gang viser, han kan afgøre kampe på egen hånd. Sådan er det. De har så også betalt 100+ mio. kr. for holdet. Men lad os nu tage én kamp af gangen, og starte med at minde Odense om, at deres eneste stolthed er død.
Jeg mener det vil være et ufatteligt billigt mesterskab, FCM og BIF underpræsterer jo helt vildt.

Det var lige ved og næsten med AGF.

AaB overpræsterer helt vildt og har aldrig reelt været en trussel til guldet....
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af mich1596 » 4. mar 2016, 16:54

AaB's 11 mod OB: Larsen, Kristensen, Petersen, Pedersen, Blåbjerg, Børsting, Kakeeto, Risgård, Thomsen, Enevoldsen, Spalvis. #AaB #sldk
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2016, 16:56

KEP er blevet klar og der er debut til Kakeeto.

Bekræftet startopstilling:

Larsen
Patrick - Kasper P. - KEP - Blåbjerg
Børsting - Risgård - Kakeeto - Thomsen
Ene
Spalvis


Bænken:

CC
Augu
Rolantsson
Bruhn
Abildgaard
Jönsson
Bassogog

:aabfan:

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af astonvilla » 4. mar 2016, 17:19

Hold nu kæft hvor er det skønt at skulle afsted igen!!
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Durianz
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 3. sep 2008, 18:53
Geografisk sted: Hamburg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Durianz » 4. mar 2016, 17:25

At kunne se AaB en fredag nat er en luksus jeg sætter stor pris på. Hvis en venlig sjæl vil sende mig et link sender jeg en skål i AaB trøjen fra Singapore. Forza AaB.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6390
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 4. mar 2016, 17:28



Spændende at Kakeeto får chancen i stedet for at flytte Thomsen eller Børsting centralt eller for den sags skyld Augu. Håber ikke han skuffer tilliden.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Kunji » 4. mar 2016, 17:37

Hvorfor er det, at Viasat har døbt ham Kakeeto Robert. Så vidt jeg kan se, er der intet andet sted, hvor han bliver kaldt det.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af frederikshavneren » 4. mar 2016, 17:54

Sløjt fremmøde på stadion :thumbsdown:

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 4. mar 2016, 17:54

Kunji skrev:Hvorfor er det, at Viasat har døbt ham Kakeeto Robert. Så vidt jeg kan se, er der intet andet sted, hvor han bliver kaldt det.
Her hedder han Robert Kakeeto http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2015 ... keeto.aspx så de er nogenlunde tæt på.

Besvar