FC København - AaB, 13.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af frederikshavneren » 9. mar 2016, 21:59

På et tidspunkt bliver Superliga forbandelsen i Parken brudt, hvilket meget gerne må ske på søndag. Sæsonens første møde i Parken viste at vi sagtens kan matche københavnerne når vi er koncentrerede.

Larsen
Patrick - KEP - Kasper P. - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis

:aabfan:

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Simon » 10. mar 2016, 00:40

Helt enig i din opstilling Frederikshavneren!!

Med de skader vi har i truppen må det være den stærkeste opstilling vi kan mønstre.
Jeg håber at vi med Pølsen tilbage i 11'eren, kan give de Kjøwenhavnere noget modstand de slåer sig på. Jeg vil se en HELT anden rød-hvid indstilling til denne kamp, i forhold til den forrige. Hvis ikke det bliver tilfældet, kommer mesterskabet sku ikke til Nordjylland.
Jeg lugter en 2-0 sejr :aabfan:

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Brodernumsi » 10. mar 2016, 02:51

Alle havde en skidt dag mod OB, men Børsting var fornærmende ringe, der kom lidt liv i kludene da Jönsson kom ind, så jeg håber han får pladsen på søndag.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af white splash » 10. mar 2016, 09:27

Brodernumsi skrev:Alle havde en skidt dag mod OB, men Børsting var fornærmende ringe, der kom lidt liv i kludene da Jönsson kom ind, så jeg håber han får pladsen på søndag.
Er enig i at Børsting var hovedrystende ringe, men tror vi får brug for hans enorme løbepensum i lige netop denne kamp.
1 2 3 Jimmy er en mur!

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af hje1980 » 10. mar 2016, 10:15

white splash skrev:
Brodernumsi skrev:Alle havde en skidt dag mod OB, men Børsting var fornærmende ringe, der kom lidt liv i kludene da Jönsson kom ind, så jeg håber han får pladsen på søndag.
Er enig i at Børsting var hovedrystende ringe, men tror vi får brug for hans enorme løbepensum i lige netop denne kamp.
Og mon ikke alle er klar på at gå ind og vise at kampen mod OB var en off dag og vise hvad niveauet i virkeligheden er... kan mærke jeg tror på vi endelig bryder forbandelse på ligakampe i PARKEN... 2-1 sejr YES SIR

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Eksil » 10. mar 2016, 10:45

Det sikreste nederlag siden den nye Brøndby direktør satte sig i stolen. Smørhåret og Kæmpekæben scorer en hver. 1 point for de tre første kampe og så er vi ligesom i gang, som jeg også skrev i Superligatråden. :thumbsdown:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 10. mar 2016, 11:44

Eksil skrev:Det sikreste nederlag siden den nye Brøndby direktør satte sig i stolen. Smørhåret og Kæmpekæben scorer en hver. 1 point for de tre første kampe og så er vi ligesom i gang, som jeg også skrev i Superligatråden. :thumbsdown:
Hvad bygger du på, at den nye Brøndbydirektør sidder helt frem til søndag aften ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Søgaard » 10. mar 2016, 12:54

FlæskeFrank skrev:
Eksil skrev:Det sikreste nederlag siden den nye Brøndby direktør satte sig i stolen. Smørhåret og Kæmpekæben scorer en hver. 1 point for de tre første kampe og så er vi ligesom i gang, som jeg også skrev i Superligatråden. :thumbsdown:
Hvad bygger du på, at den nye Brøndbydirektør sidder helt frem til søndag aften ?
Oscar har ikke skrevet noget negativt om ham endnu på sydsiden, så det lugter af at han har et par dage tilbage i stolen.

On-topic. For helvede hvor vi trænger til at rejse os efter OB-kampen. OB spillede dog netop det spil, som vi har haft svært ved at åbne op for, med 11 mand bag bolden. FCK kommer til at angribe os, netop som FCM gjorde i Hørning. Så jeg tror på en bedre spillemæssig præstation. Men om det bliver godt nok, må tiden vise - afleveringerne skal til at sidde i skabet igen, det har ikke set alt for godt ud i de to første runder og er vitalt for vores koncept.

Vi skal ud og tro på, at vi kan lave 3-4 mål i Parken, som i pokalfinalen, så er der en god chance for sejr. Men spiller vi lige så sløjt som mod OB, er der også en risiko for en snitter.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af NIN » 10. mar 2016, 13:18

Den bedste tid på året er foråret, hvor pigerne så småt begynder at smide vinterkludene også dagene op til en kamp i Parken, hvor vi endnu engang tror vi kan score eller sågar få point.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Steve-Dave » 10. mar 2016, 13:32

NIN skrev:Den bedste tid på året er foråret, hvor pigerne så småt begynder at smide vinterkludene også dagene op til en kamp i Parken, hvor vi endnu engang tror vi kan score eller sågar få point.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Eksil » 10. mar 2016, 13:53

Steve-Dave skrev:
NIN skrev:Den bedste tid på året er foråret, hvor pigerne så småt begynder at smide vinterkludene også dagene op til en kamp i Parken, hvor vi endnu engang tror vi kan score eller sågar få point.
Det er anmeldt til juntaen. Du får nok 14 dage i skyggen. Sorry buddy, men grænsen skal trækkes et sted.

Brugeravatar
Steve-Dave
Landshold
Landshold
Indlæg: 800
Tilmeldt: 29. jul 2005, 19:52

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Steve-Dave » 10. mar 2016, 14:10

Eksil skrev:Det er anmeldt til juntaen. Du får nok 14 dage i skyggen. Sorry buddy, men grænsen skal trækkes et sted.
Det er nok det bedste, selv om alting kan gå itu og mit hjerte går i tusind stykker. Tak til Hovedet for at starte #LinnetFeberen.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af NIN » 10. mar 2016, 14:45

Steve-Dave skrev:
Eksil skrev:Det er anmeldt til juntaen. Du får nok 14 dage i skyggen. Sorry buddy, men grænsen skal trækkes et sted.
Det er nok det bedste, selv om alting kan gå itu og mit hjerte går i tusind stykker. Tak til Hovedet for at starte #LinnetFeberen.
Eller som smukke Erik vil have udtrykt det: Det säjs att ovan molnen är himlen alltid blå, men det kan va svårt att tro när man inte ser den.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Salle17 » 10. mar 2016, 22:52

Der er enorm stor fokus i FCK på vores elendige statistik mod dem i Parken. De lyder til at være meget sikre på 3 point på søndag, især Kusk, der fremhæver hvor dårlige vi er i parken.
Efter fredagens elendige kamp mod OB, så var jeg 100 procent sikker på at vi sikkert også vil tabe i parken. Men, jeg synes ikke at FCK har set særligt prangende ud, på trods af deres forholdsvis solide resultater.
Hvis vi skal vinde kampen mod FCK, så kræver det at kampen spilles på vores præmisser, udvikler kampen sig derimod fysisk, har vi ikke en jordisk chance mod dem. Det kræver også at vores topspillere præsterer, en Thomsen, samt Risgård og Würtz bliver rigtig vigtige, for vinder de kampen på midten, så får FCK spillerne en lang aften..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Funky » 10. mar 2016, 23:55

Med det forsvarsspil, vi har vist indtil nu, er det overhovedet ikke realistisk at håbe på point. Så simpelt kan det siges. Den bedste forsvarskamp, vi har spillet siden vinterpausen, var mod OB - og den tabte vi guddødme alligevel.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af hje1980 » 11. mar 2016, 09:19

Funky skrev:Med det forsvarsspil, vi har vist indtil nu, er det overhovedet ikke realistisk at håbe på point. Så simpelt kan det siges. Den bedste forsvarskamp, vi har spillet siden vinterpausen, var mod OB - og den tabte vi guddødme alligevel.
Og du synes FCK's angreb virker skræmmende...?

Vi har jo hele sæsonen lukket masser af mål ind, men har tilgængelig også klasket en masse ind selv. Offensivt havde vi jo en off day mod OB. Finder vi vores spil frem igen mod FCK har vi i den grad muligheder.
Men som andre skriver... bliver det en fysisk kamp, hvor vi ikke får sat vores hurtige afleveringer sammen, så taber vi.
Det så vi sidste gang... første halvleg spiller vi bolden rundt og fører fortjent ved pausen... i anden halvleg bliver det en fysisk kamp, og vi formår ikke at holde fast i bolden og vi taber den klart.

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Dr.Jones » 11. mar 2016, 09:33

Jeg tror at hvis FCK går frem og møder os I åben kamp, så bliver det en underholdende kamp med mål. En kamp jeg ser som ret lige. Hvis Ståle har lavet sine lektier vil han vide at 1 point er nok, og at vi vil få det meget svært hvis de stiller sig ned.

Med det sagt, så tror jeg mest på første scenarie. FCK har chancen for (næsten) at sikre sig skabet på hjemmebane mod nr.2 i ligaen, og samtidig vise kritikkerne at de ikke er suppens kedeligste mesterhold ever... (hvilket de er uanset)

Jeg skyder på en 4-3 sejr til os, Thomsen med 2 mål og to assists - og efterudtagelse til landslaget. Én kasse til hver af vores spidser. For FCK laver Jørgensen et hattrick. To på låget efter to meget tydelige frispark til KEP (som broker sig til et rødt kort) og ét på straffe efter film.

//J

:aabfan:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af NIN » 11. mar 2016, 11:34

hje1980 skrev:
Funky skrev:Med det forsvarsspil, vi har vist indtil nu, er det overhovedet ikke realistisk at håbe på point. Så simpelt kan det siges. Den bedste forsvarskamp, vi har spillet siden vinterpausen, var mod OB - og den tabte vi guddødme alligevel.
Og du synes FCK's angreb virker skræmmende...?

Vi har jo hele sæsonen lukket masser af mål ind, men har tilgængelig også klasket en masse ind selv. Offensivt havde vi jo en off day mod OB. Finder vi vores spil frem igen mod FCK har vi i den grad muligheder.
Men som andre skriver... bliver det en fysisk kamp, hvor vi ikke får sat vores hurtige afleveringer sammen, så taber vi.
Det så vi sidste gang... første halvleg spiller vi bolden rundt og fører fortjent ved pausen... i anden halvleg bliver det en fysisk kamp, og vi formår ikke at holde fast i bolden og vi taber den klart.
FCK's angreb er på ingen måde skræmmende, men de har som hold en tendens til at score et mål mere end modstanderen og det giver som regel point.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af Spanky » 11. mar 2016, 12:02

Må man overhovedet forskelsbehandle på den måde med priserne, når det er fuldstændig det samme produkt man kan få på den modsatte tribune?

http://aabsupportclub.dk/?p=948

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: FC København - AaB, 13.03.2016

Indlæg af frederikshavneren » 11. mar 2016, 14:18

NIN skrev:
hje1980 skrev:
Funky skrev:Med det forsvarsspil, vi har vist indtil nu, er det overhovedet ikke realistisk at håbe på point. Så simpelt kan det siges. Den bedste forsvarskamp, vi har spillet siden vinterpausen, var mod OB - og den tabte vi guddødme alligevel.
Og du synes FCK's angreb virker skræmmende...?

Vi har jo hele sæsonen lukket masser af mål ind, men har tilgængelig også klasket en masse ind selv. Offensivt havde vi jo en off day mod OB. Finder vi vores spil frem igen mod FCK har vi i den grad muligheder.
Men som andre skriver... bliver det en fysisk kamp, hvor vi ikke får sat vores hurtige afleveringer sammen, så taber vi.
Det så vi sidste gang... første halvleg spiller vi bolden rundt og fører fortjent ved pausen... i anden halvleg bliver det en fysisk kamp, og vi formår ikke at holde fast i bolden og vi taber den klart.
FCK's angreb er på ingen måde skræmmende, men de har som hold en tendens til at score et mål mere end modstanderen og det giver som regel point.
FCK spiller kedeligt men effektivt. Så længe de scorer ét mål plejer de som minimum at være sikret point. Københavnerne står rigtig godt på banen og deres nye målmand, Robin Olsen, har vel knap nok haft en eneste redning endnu.

Som andre nævner så tror jeg også at vi taber hvis det bliver et fysisk slag. Kan vi få gang i spillet så kan vi godt gøre ondt på FCK, men det er helt åbenlyst at vi får problemer fysisk, på dødbolde og i luftspillet mod det københavnske luftvåben.
Offensiven får også sit at se til når Superligaens bedste forsvar skal nedbrydes.

Besvar