AaB - AGF, 18.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af frederikshavneren » 14. mar 2016, 12:57

Meget vigtig kamp efter ydmygelsen i Parken. Vinder vi så er vi igang, nederlag derimod vil for alvor sætte gang i krisesnakken.

Larsen
Patrick - KEP - Blåbjerg - Gilli
Bruhn - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis

Kasper P. og Børsting har underpræsteret de seneste kampe og bør ikke være selvskrevne i startopstillingen.

Gætter på at vi vinder 3-1


:aabfan:

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af thomasjn » 14. mar 2016, 13:25

Foretrækker det sådan her mod AGF.



Kasper P og Blåbjerg viste igår, at de er meget kostbare på den forkerte måde og ingen af dem har vist Superliga-niveau de sidste to kampe - det må koste. Jeg har mere tiltro til Augu lige nu som i det mindste har et bundniveau. Jeg savner en god grund til at give Bruhn chancen udover en god optakt. VI skal have Spalvis ind som kan garne og have gang i ham og Ene igen. Jönsson kan passende hjælpe en overordentlig bovlam midtbane igang.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af frederikshavneren » 14. mar 2016, 13:38

thomasjn skrev:Foretrækker det sådan her mod AGF.



Kasper P og Blåbjerg viste igår, at de er meget kostbare på den forkerte måde og ingen af dem har vist Superliga-niveau de sidste to kampe - det må koste. Jeg har mere tiltro til Augu lige nu som i det mindste har et bundniveau. Jeg savner en god grund til at give Bruhn chancen udover en god optakt. VI skal have Spalvis ind som kan garne og have gang i ham og Ene igen. Jönsson kan passende hjælpe en overordentlig bovlam midtbane igang.
Bruhn havde et ganske fornuftigt indhop mod OB hvor han bidrog til, at vi trods alt skabte nogle chancer mod slutningen af kampen.
Jeg tror desværre at Augu har spillet sin sidste kamp i startopstillingen for AaB

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Sanchez94 » 14. mar 2016, 15:59


Syntes ikke vi skal til at lege med Augu inde i midterforsvaret som starter lige pludseligt, der er vitterligt ingen der kender noget til hans form, eller for den sag niveau

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Hanga » 14. mar 2016, 17:30

Så er det nu, AaB. Nu skal vi have genfundet vores niveau fra efteråret og træningskampene. Det kommer ikke på én gang, men en god start ville være en tiltrængt sejr.

Først og fremmest vil jeg se vilje og mod. Og så skal vores profiler til at tage fat!



Jeg tror ikke på at Augu kan gøre det bedre i det forsvar, desværre. Vi havde vores chance for at forstærke forsvaret i transfervinduet, og valgte ikke at gøre noget. Vi må klare os med det vi har, og der vil jeg foretrække Kasper P som makker til KEP, ganske enkelt fordi han har mest erfaring i den rolle, og trods alt har gjort det fornuftigt derinde i mange kampe. Vi må formodes at der kommer langt mindre tryk fra AGF, så det er jeg ikke så nervøs for. Det er i de kampe hvor der bliver lagt maksimalt pres på vores bagkæde, at hans svagheder kommer til udtryk efter min mening.

Børsting må tage plads på bænken efter en meget svag sæsonstart.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Funky » 14. mar 2016, 22:08

frederikshavneren skrev:Meget vigtig kamp efter ydmygelsen i Parken. Vinder vi så er vi igang, nederlag derimod vil for alvor sætte gang i krisesnakken.

Larsen
Patrick - KEP - Blåbjerg - Gilli
Bruhn - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis

Kasper P. og Børsting har underpræsteret de seneste kampe og bør ikke være selvskrevne i startopstillingen.

Gætter på at vi vinder 3-1


:aabfan:
Det er lige netop efter sådan en kamp som den i Parken, at en træner nok vil give alle mand en chance for at vise, at det var under niveau. Jeg tror ikke på de store forandringer i forsvaret.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af jonas386 » 14. mar 2016, 22:41

Det kan der være noget i, Funky. Jeg tror heller ikke der er nogen grund til at rokere det store. Jeg vil dog gerne se Rolantsson på banen snart. AGF kunne være en god modstander at bringe ham i spil på.
Derudover spiller Ahlmann vel hvis han er klar.

Jeg synes egentlig det så ok ud offensivt i perioder mod københavnerne. Det må meget gerne fortsætte.

Jeg ved dog ikke helt hvad jeg forventer af kampen. AGF scorer ikke 6 mål mod os, men der skal skæres ned på de personlige fejl i defensiven. Det koster for meget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Yankee » 15. mar 2016, 08:45

Nej, der kommer ikke store forandringer for vi har ikke rigtigt andre at skifte ud med. Ahlmann er selvfølgelig en mulighed, men det afhænger 100 pct. af hans tilstand. Gilli og Augu så vi begge i forsvaret mod eksempelvis St. Pauli hvor de var decideret frygtelige. Jeg tror (og håber) ikke vi får ret meget at se til de to i løbet af forårssæsonen - måske Gilli på højre back, hvis Patrick sidder ude.

Derudover - lad os nu ikke gå i panik hvis vi ende med at spille 1-1, for eksempel. Det vigtigste lige nu er en god præstation og at få lussingen fra Parken på afstand inden landskampspausen. Uanset resultatet mod AGF vil vi stadig ligge rigtig fint til med alle muligheder på hånden. Lige nu handler det om at få lagt grundlaget for en god sidste tredjedel af sæsonen via en stærk præstation fra vores nøglespillere. Det ville selvfølgelig være en kæmpe lettelse at vinde kampen, men det bliver altså rigtig svært, og vi må ikke begynde at snakke krise eller forlange spillernes hoveder på et fad hvis vi ender med at køre et kryds hjem.

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af limey » 15. mar 2016, 09:45

Yankee skrev: Det ville selvfølgelig være en kæmpe lettelse at vinde kampen, men det bliver altså rigtig svært, og vi må ikke begynde at snakke krise eller forlange spillernes hoveder på et fad hvis vi ender med at køre et kryds hjem.
Men det her er jo debatsiden.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Kenneth K » 15. mar 2016, 10:25

Vores lussing i Parken sammenholdt med Midtjyllands 3-0-sejr over Hobro vendte jo desværre den interne målscore imellem os og Midtjylland rundt, så Midtjylland nu sidder med en bedre målscore end os. Men vinder vi over AGF, så vil vi under alle omstændigheder avancere minimum én plads, da Midtjylland og SønderjyskE mødes i denne runde. Og tv-pengene falder jo efter denne weekend... Så vi skal bare vinde over AGF. Både af dén grund, men samtidig for at få lidt momentum igen, så vi kan gå landsholdspause med en positiv energi. Og fordi vi simpelthen bør kunne udstille AGF i Aalborg.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Gnu » 15. mar 2016, 10:30

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... sive-stil/

Hvis det stemmer, og AGF virkelig vil frem og spille med os, giver det mig i det mindste lidt forhåbninger. Man kan så sige, at det er samme tilgang som FCK brugte, og straffede os hårdt med, men FCK er et meget, meget bedre hold end AGF, og vi har åbenlyst et kompleks med at spille i Parken.

Jeg vil langt hellere have AGF frem på banen end se dem stille sig dybt som OB gjorde. Der havde vi for alvor svært ved at skabe noget som helst brugbart.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af thomasjn » 15. mar 2016, 10:35

Kenneth K skrev:Vores lussing i Parken sammenholdt med Midtjyllands 3-0-sejr over Hobro vendte jo desværre den interne målscore imellem os og Midtjylland rundt, så Midtjylland nu sidder med en bedre målscore end os. Men vinder vi over AGF, så vil vi under alle omstændigheder avancere minimum én plads, da Midtjylland og SønderjyskE mødes i denne runde. Og tv-pengene falder jo efter denne weekend... Så vi skal bare vinde over AGF. Både af dén grund, men samtidig for at få lidt momentum igen, så vi kan gå landsholdspause med en positiv energi. Og fordi vi simpelthen bør kunne udstille AGF i Aalborg.
Puha, synes altid vi taber i den runde, hvor TV pengene uddeles og dumper ned på den ringest mulige plads.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Brodernumsi » 15. mar 2016, 11:19

De næste 3 kampe skal give 9 point. Håber Jönsson igen starter inde, Børsting trænger til en pause, og de andre må gerne gøre sig gode nu.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
cJoey
1. div
1. div
Indlæg: 371
Tilmeldt: 2. sep 2005, 10:18
Geografisk sted: 8000 Århus C

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af cJoey » 15. mar 2016, 11:29

Vi har det som regel svært mod Århus Gymnastik, så jeg synes slet ikke det er en god kamp at rebounde på efter fiaskoerne i parken og mod OB.

Håber på det bedste, men frygter det værste.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af frederikshavneren » 15. mar 2016, 11:34

Gnu skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/agf- ... sive-stil/

Hvis det stemmer, og AGF virkelig vil frem og spille med os, giver det mig i det mindste lidt forhåbninger. Man kan så sige, at det er samme tilgang som FCK brugte, og straffede os hårdt med, men FCK er et meget, meget bedre hold end AGF, og vi har åbenlyst et kompleks med at spille i Parken.

Jeg vil langt hellere have AGF frem på banen end se dem stille sig dybt som OB gjorde. Der havde vi for alvor svært ved at skabe noget som helst brugbart.
Der er sket et stilskifte i AGF med ansættelsen af Riddersholm. Væk er den boldbesiddende spillestil som Wieghorst praktiserede, det er nu erstattet med et meget aggressivt presspil og angrebshidsigt angrebsspil. Fokus er på presspillet, dødbolde og kontraangreb og at der skal spilles bolde i længderetningen.

Endelig så spiller århusianerne nu med tankcenterforwarden Duncan i front, hvor de satser på mange lange bolde som Duncan skal vinde. I forårets første kampe synes jeg at AGF i store perioder har praktiseret 'Prica bold' (typisk Califf der tyrede bolden op til Prica).

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Gnu » 15. mar 2016, 11:57

cJoey skrev:Vi har det som regel svært mod Århus Gymnastik, så jeg synes slet ikke det er en god kamp at rebounde på efter fiaskoerne i parken og mod OB.

Håber på det bedste, men frygter det værste.
Gu' har vi da røv svært mod AGF, vi har ikke tabt til dem i næsten tre år. Deres hold er desuden ret ringe, så den kamp skal vindes.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2894
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Eksil » 15. mar 2016, 12:21

Gnu skrev:
cJoey skrev:Vi har det som regel svært mod Århus Gymnastik, så jeg synes slet ikke det er en god kamp at rebounde på efter fiaskoerne i parken og mod OB.

Håber på det bedste, men frygter det værste.
Gu' har vi da røv svært mod AGF, vi har ikke tabt til dem i næsten tre år. Deres hold er desuden ret ringe, så den kamp skal vindes.
Det eneste jeg misunder AGF er at de fik købt ham Backman (centerforsvarer naturligvis) I Kina for meget lidt. Han ser god ud og alderen er helt rigtig.

Brugeravatar
cJoey
1. div
1. div
Indlæg: 371
Tilmeldt: 2. sep 2005, 10:18
Geografisk sted: 8000 Århus C

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af cJoey » 15. mar 2016, 12:39

Gnu skrev:
cJoey skrev:Vi har det som regel svært mod Århus Gymnastik, så jeg synes slet ikke det er en god kamp at rebounde på efter fiaskoerne i parken og mod OB.

Håber på det bedste, men frygter det værste.
Gu' har vi da røv svært mod AGF, vi har ikke tabt til dem i næsten tre år. Deres hold er desuden ret ringe, så den kamp skal vindes.
Hvis du kan huske kampene, så har det ikke just været efter pragtpræstationer fra vores side.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Gnu » 15. mar 2016, 12:58

cJoey skrev:
Gnu skrev:
cJoey skrev:Vi har det som regel svært mod Århus Gymnastik, så jeg synes slet ikke det er en god kamp at rebounde på efter fiaskoerne i parken og mod OB.

Håber på det bedste, men frygter det værste.
Gu' har vi da røv svært mod AGF, vi har ikke tabt til dem i næsten tre år. Deres hold er desuden ret ringe, så den kamp skal vindes.
Hvis du kan huske kampene, så har det ikke just været efter pragtpræstationer fra vores side.
Vi har bl.a. vundet 5-2 og 4-1 med få dages mellemrum, hvor AGF blev kørt ud på røv og albuer. Et tømmermændsramt AaB-hold, som allerede var Double-vindere, slog dem alligevel 1-0. Senest vandt vi 3-2, hvor AGF scorede deres sidste mål to minutter før tid. Jeg husker udmærket kampene, og vi gjorde det fint.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gamen

Re: AaB - AGF, 18.03.2016

Indlæg af Gamen » 15. mar 2016, 13:52

Gnu skrev: Senest vandt vi 3-2, hvor AGF scorede deres sidste mål to minutter før tid. Jeg husker udmærket kampene, og vi gjorde det fint.
Hvor AGF burde have udlignet i slutminutterne, fordi vi blev kørt ud på røv og albuer det sidste kvarter. Det var ikke nogen specielt god kamp af os, men vi blev reddet af en skarp Spalvis og en personlig fejl af Mikanovic.

Jeg er dog helt enig i, at vi bør vinde mod det her AGF-hold. Og at vi i øvrigt godt kunne have gået efter Niklas Backman eller Walid Atta i vintervinduet.

Besvar