AaB - Farum, 01.04.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af frederikshavneren » 31. mar 2016, 23:25

thomasjn skrev:Vi skal være MEGET MEGET glade for bare et point i morgen. Vi stiller med yderst tvivlsomme kort i Kaper P og Blåbjerg overfor FCNs hurtige og meget dynamiske offensiv, som vi i forvejen normalt har det svært med. Jeg kan godt se det her blive en grim oplevelse uagtet FCN måske er mindre gode på rigtigt græs eller ej. Det vil være sådan en typisk kamp, hvor John kommer i gang igen eller Tobias Mikkelsen for alvor stempler ind. Det er sgu uhyggeligt, at man i en blåøjet tro på, at alt kan klares med talenter og man ikke har styrket det forsvar yderligere. Man skal vel efterhånden til nordjysk sprogprøve før man evt. kan indlemmes i den trup og ikke koste mere end en SU i månedsløn.
Jeg er ret fortrøstningsfuld da jeg ser gode muligheder for at vinde kampen. Farum vil vanen tro nok have pæn stor boldbesiddelse, men de plejer ikke at være så målrettede som andre hold. Derudover spiller de ikke med en tankcenterforward, de hold der har gjort det har voldt os problemer flere gange i foråret.

Farum spiller med teknisk stærke og bevægelige offensive spillere som Mikkelsen, Moberg Karlsson, John og 'Mor' så det er klart at defensiven får noget at se til.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af le Cid » 1. apr 2016, 09:17

frederikshavneren skrev:Jeg er ret fortrøstningsfuld da jeg ser gode muligheder for at vinde kampen.
SHIT! We are doomed!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af BoT » 1. apr 2016, 10:29

thomasjn skrev:Vi skal være MEGET MEGET glade for bare et point i morgen. Vi stiller med yderst tvivlsomme kort i Kaper P og Blåbjerg overfor FCNs hurtige og meget dynamiske offensiv, som vi i forvejen normalt har det svært med. Jeg kan godt se det her blive en grim oplevelse uagtet FCN måske er mindre gode på rigtigt græs eller ej. Det vil være sådan en typisk kamp, hvor John kommer i gang igen eller Tobias Mikkelsen for alvor stempler ind. Det er sgu uhyggeligt, at man i en blåøjet tro på, at alt kan klares med talenter og man ikke har styrket det forsvar yderligere. Man skal vel efterhånden til nordjysk sprogprøve før man evt. kan indlemmes i den trup og ikke koste mere end en SU i månedsløn.
Vrøvl! Selvfølgelig skal vi ikke på forhånd være glade for 1 point på hjemmebane mod et af rækkens mest svingende hold. Som udgangspunkt skal vi da altid kun være tilfredse med 3 point på hjemmebane.
At der så kan være en risiko for, at vi ender med både 1 og 0 point er en anden sag, som vi må forholde os til efter kampen. Men at på forhånd være stille sig tilfreds med 1 point på hjemmebane mod FCN er fanme fesent. Og i øvrigt noget pjat, hvis man begynder at kigge de to hold efter i sømmene. Det er altså ikke Barcelona, vi skal op i mod.

I øvrigt stillede FCN i mod FCK op med et hold med en gennemsnitsalder på 22 år og 319 dage, mens AaB mod AGF stillede med et hold på i gennemsnit 27 år og 47 dage. Så den med talenter holder altså ikke.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af thomasjn » 1. apr 2016, 10:59

BoT skrev:
thomasjn skrev:Vi skal være MEGET MEGET glade for bare et point i morgen. Vi stiller med yderst tvivlsomme kort i Kaper P og Blåbjerg overfor FCNs hurtige og meget dynamiske offensiv, som vi i forvejen normalt har det svært med. Jeg kan godt se det her blive en grim oplevelse uagtet FCN måske er mindre gode på rigtigt græs eller ej. Det vil være sådan en typisk kamp, hvor John kommer i gang igen eller Tobias Mikkelsen for alvor stempler ind. Det er sgu uhyggeligt, at man i en blåøjet tro på, at alt kan klares med talenter og man ikke har styrket det forsvar yderligere. Man skal vel efterhånden til nordjysk sprogprøve før man evt. kan indlemmes i den trup og ikke koste mere end en SU i månedsløn.
Vrøvl! Selvfølgelig skal vi ikke på forhånd være glade for 1 point på hjemmebane mod et af rækkens mest svingende hold. Som udgangspunkt skal vi da altid kun være tilfredse med 3 point på hjemmebane.
At der så kan være en risiko for, at vi ender med både 1 og 0 point er en anden sag, som vi må forholde os til efter kampen. Men at på forhånd være stille sig tilfreds med 1 point på hjemmebane mod FCN er fanme fesent. Og i øvrigt noget pjat, hvis man begynder at kigge de to hold efter i sømmene. Det er altså ikke Barcelona, vi skal op i mod.

I øvrigt stillede FCN i mod FCK op med et hold med en gennemsnitsalder på 22 år og 319 dage, mens AaB mod AGF stillede med et hold på i gennemsnit 27 år og 47 dage. Så den med talenter holder altså ikke.
Selvfølgelig er forventningen at vi skal vinde - det jeg mener bare at jeg tror det bliver meget meget svært og jeg tror der er en reel mulighed for at vi får en snitter i aften. Ifht. talenterne holder den da i den grad. Man har sagt farvel til Lasse, Thelander, Dalsgaard og i praksis også Ahlmann og alt vi har fået er fattigsmandsnødløsningen Kasper P fra DS-holdet, Gilli der er åbenbart ikke er så klar som håbet og en svingende Jakob Blåbjerg der ikke er startopstillingsmoden. Vi har solgt ud i forsvaret som er papirstyndt besat med talenter, som ikke er gode nok.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 1. apr 2016, 11:58

thomasjn skrev:Ifht. talenterne holder den da i den grad. Man har sagt farvel til Lasse, Thelander, Dalsgaard og i praksis også Ahlmann og alt vi har fået er fattigsmandsnødløsningen Kasper P fra DS-holdet, Gilli der er åbenbart ikke er så klar som håbet og en svingende Jakob Blåbjerg der ikke er startopstillingsmoden. Vi har solgt ud i forsvaret som er papirstyndt besat med talenter, som ikke er gode nok.
Det er altså håbløst. Du er nød til at tro på talenterne, da det er vejen vi går. Det er fint nok, at du ikke tror på løsningen, men det har hidtil vist sig som rigtig og vel netop dobbelttriumfen var talentvejen. Man skal nok være hurtigere på aftrækkeren med at skibbe talenter videre end man f.eks. var med Wichmann, men Kasper P og Blåbjerg er slet ikke i nærheden af sådan forløb

Mht. boldmongolen Thelander. Så er han vel netop et talent - og altså erstattet af et andet talent. Ellers vil jeg godt vide hvordan du definerer talent og stamspiller ? Jakob Blåbjergs nogengange tvivlende indsats er vel ikke meget anderledes end Lasse Nielsens ikke altid prangende indsats.

Der var vel bred enighed på debatforaet ved transfervinduets lukning, at vi var tynde i forsvaret i foråret og nok savnede en mand. Desværre har vi fået ret, da Ahlmann hverken er halv eller hel klart til SL i foråret.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2016, 12:21

BoT skrev:
thomasjn skrev:Vi skal være MEGET MEGET glade for bare et point i morgen. Vi stiller med yderst tvivlsomme kort i Kaper P og Blåbjerg overfor FCNs hurtige og meget dynamiske offensiv, som vi i forvejen normalt har det svært med. Jeg kan godt se det her blive en grim oplevelse uagtet FCN måske er mindre gode på rigtigt græs eller ej. Det vil være sådan en typisk kamp, hvor John kommer i gang igen eller Tobias Mikkelsen for alvor stempler ind. Det er sgu uhyggeligt, at man i en blåøjet tro på, at alt kan klares med talenter og man ikke har styrket det forsvar yderligere. Man skal vel efterhånden til nordjysk sprogprøve før man evt. kan indlemmes i den trup og ikke koste mere end en SU i månedsløn.
Vrøvl! Selvfølgelig skal vi ikke på forhånd være glade for 1 point på hjemmebane mod et af rækkens mest svingende hold. Som udgangspunkt skal vi da altid kun være tilfredse med 3 point på hjemmebane.
At der så kan være en risiko for, at vi ender med både 1 og 0 point er en anden sag, som vi må forholde os til efter kampen. Men at på forhånd være stille sig tilfreds med 1 point på hjemmebane mod FCN er fanme fesent. Og i øvrigt noget pjat, hvis man begynder at kigge de to hold efter i sømmene. Det er altså ikke Barcelona, vi skal op i mod.

I øvrigt stillede FCN i mod FCK op med et hold med en gennemsnitsalder på 22 år og 319 dage, mens AaB mod AGF stillede med et hold på i gennemsnit 27 år og 47 dage. Så den med talenter holder altså ikke.
Vi har mange talenter i truppen, men uden at have tjekket det vil jeg gætte på at vi har et af Superligaens mere rutinerede hold hvis man ser på den foretrukne startopstilling.
For nogle sæsoner siden fik vi berettiget ros for at stille til start med et urutineret hold, det gør vi ikke længere., Aftenens modstander stiller ganske rigtigt med et på papiret noget yngre og urutineret hold end vi gør.

Selvfølgelig skal vi gå benhårdt efter sejren i aften, alt andet end en sejr vil betyde at det begynder at ligne et forsømt forår.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2016, 12:35

FlæskeFrank skrev:
thomasjn skrev:Ifht. talenterne holder den da i den grad. Man har sagt farvel til Lasse, Thelander, Dalsgaard og i praksis også Ahlmann og alt vi har fået er fattigsmandsnødløsningen Kasper P fra DS-holdet, Gilli der er åbenbart ikke er så klar som håbet og en svingende Jakob Blåbjerg der ikke er startopstillingsmoden. Vi har solgt ud i forsvaret som er papirstyndt besat med talenter, som ikke er gode nok.
Det er altså håbløst. Du er nød til at tro på talenterne, da det er vejen vi går. Det er fint nok, at du ikke tror på løsningen, men det har hidtil vist sig som rigtig og vel netop dobbelttriumfen var talentvejen. Man skal nok være hurtigere på aftrækkeren med at skibbe talenter videre end man f.eks. var med Wichmann, men Kasper P og Blåbjerg er slet ikke i nærheden af sådan forløb

Mht. boldmongolen Thelander. Så er han vel netop et talent - og altså erstattet af et andet talent. Ellers vil jeg godt vide hvordan du definerer talent og stamspiller ? Jakob Blåbjergs nogengange tvivlende indsats er vel ikke meget anderledes end Lasse Nielsens ikke altid prangende indsats.

Der var vel bred enighed på debatforaet ved transfervinduets lukning, at vi var tynde i forsvaret i foråret og nok savnede en mand. Desværre har vi fået ret, da Ahlmann hverken er halv eller hel klart til SL i foråret.
Et af problemerne ved talentsatsningen er hvis talenterne ikke længere har niveauet. For nogle sæsoner siden fik vi det gyldne offensive firkløver Lucas, Kusk, Thomsen og Helenius op fra ungdomsafdelingen, siden hen har det set mere broget ud og kvaliteten har ikke været den samme.

Børsting, P. og Blåbjerg er habile spillere, men ikke mere end det, jeg har svært ved at se dem udvikle sig til Superliga profiler. Hvis vi ikke har talenter med tilstrækkelig kvalitet så må vi hente spillere udefra. For mig er det underordnet om vi spiller med egne spillere eller henter spillere udefra, det der er afgørende er at vi kan begå os i topstriden.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af hje1980 » 1. apr 2016, 12:53

thomasjn skrev:Vi skal være MEGET MEGET glade for bare et point i morgen. Vi stiller med yderst tvivlsomme kort i Kaper P og Blåbjerg overfor FCNs hurtige og meget dynamiske offensiv, som vi i forvejen normalt har det svært med. Jeg kan godt se det her blive en grim oplevelse uagtet FCN måske er mindre gode på rigtigt græs eller ej. Det vil være sådan en typisk kamp, hvor John kommer i gang igen eller Tobias Mikkelsen for alvor stempler ind. Det er sgu uhyggeligt, at man i en blåøjet tro på, at alt kan klares med talenter og man ikke har styrket det forsvar yderligere. Man skal vel efterhånden til nordjysk sprogprøve før man evt. kan indlemmes i den trup og ikke koste mere end en SU i månedsløn.
Så du har større tiltro til at John og Tobias Mikkelsen stempler ind end en Thomsen, Ene eller Risgaard gør det?

Håber sgu ikke drengene går på banen med tanken om bare vi kan få 1 point i dag... for så er der kun en ting at gøre. Vi siger tak for din tid i AaB, men vi bør nok finde en anden klub til dig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 1. apr 2016, 13:23

frederikshavneren skrev:Et af problemerne ved talentsatsningen er hvis talenterne ikke længere har niveauet. For nogle sæsoner siden fik vi det gyldne offensive firkløver Lucas, Kusk, Thomsen og Helenius op fra ungdomsafdelingen, siden hen har det set mere broget ud og kvaliteten har ikke været den samme.

Børsting, P. og Blåbjerg er habile spillere, men ikke mere end det, jeg har svært ved at se dem udvikle sig til Superliga profiler. Hvis vi ikke har talenter med tilstrækkelig kvalitet så må vi hente spillere udefra. For mig er det underordnet om vi spiller med egne spillere eller henter spillere udefra, det der er afgørende er at vi kan begå os i topstriden.
Spalvis kunne jo nævnes. Ahlmann er et andet godt navn. De er der.

Problemet i dag er måske også, at de skal slå kvalitet af, for at få stamplads. Det var måske ikke så udtalt for nogle af de andre, som du nævner.

Abildgård skal slå Risgaard af, det er ikke helt nemt. Kusk skulle i 2012 slå hvem af ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af BoT » 1. apr 2016, 15:02

Kun 6 mand i FCNs trup er over 22 år. Skal vi virkelig være MEGET MEGET glade, hvis vi får 1 point i aften?

Vi kan i princippet stille i følgende opstilling:
Nicolai - PK, KEP, Kasper P, Blåbjerg - Jönsson, Risgård, Würtz, Thomsen, Spalvis, Enevoldsen. Det er fanme mange superligakampe alt i alt!!!!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 1. apr 2016, 15:11

BoT skrev:Kun 6 mand i FCNs trup er over 22 år. Skal vi virkelig være MEGET MEGET glade, hvis vi får 1 point i aften?

Vi kan i princippet stille i følgende opstilling:
Nicolai - PK, KEP, Kasper P, Blåbjerg - Jönsson, Risgård, Würtz, Thomsen, Spalvis, Enevoldsen. Det er fanme mange superligakampe alt i alt!!!!
Det er fordi vi kun har knap udrugede talenter og fallenter i aalleren, man skal jo tale nordjysk om kål for at komme på håld. fck nu det jante pissssssssle2crkj3cinu3v4opn jånp3v+n9c0t4e+0df9.c

aaargh Søndergaard nægter forresten at bruge unge spillere 2eåw,jx+cgs.f,urëå-kc

AaB er så piss ring man 3m<aes

Det er en fisseasko vi kun ligger nr. 3 ew}]ufvnc,es0rernvd+

fckkkkkkk det er slapt
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af Salle17 » 1. apr 2016, 15:47

Jeg har ikke meget tiltro til kampen idag... Håber dog at jeg tager fejl..

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2016, 16:14

Salle17 skrev:Jeg har ikke meget tiltro til kampen idag... Håber dog at jeg tager fejl..
Solen skinner og banerne bliver bedre, hvis vi vinder i aften så skal vi nok hente mange point i de kommende kampe.

Stor boldbesiddelse og en gang ineffektiv bold fra Farums side, tror Ene og Spalvis egenhændigt besejrer
FC Brixtofte.

Alle på stadion

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af Dissing » 1. apr 2016, 16:22

Salle17 skrev:Jeg har ikke meget tiltro til kampen idag... Håber dog at jeg tager fejl..
Skal vi ikke bare sige at vi efter forårets skuffende resultater hjemme mod Ob (0-1) og Agf (2-2) har mistet selvtilliden.

Og så kan det forklares med at vi i vinters mistede Dalsgaard (der som jeg husker det skuffede en del i efteråret), og Kuhn (og det kan måske være en medvirkende årsag til en nedtur, men det kan sammenlignes med at AaB har overlevet at Augo er blevet bænkevarmer - selv om vi en overgang kun fik point, når Augo var med ("Augo-effekten")).

Til gengæld har Farum fået deres super-træner Kasper Hjulmand tilbage (Hjulmand der skuffende blev fyret efter kun 7 måneder i Mainz).
Apropos vores forsømte forår, så har Farum skuffet på udebane her i foråret - de fik kun uafgjort mod Viborg, og de tabte med to mål til Ob.

Kom så de rød-hvide (AaB) :danmarkfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2016, 16:56

Bekræftet startopstilling:

Larsen
Patrick - KEP - Kasper P. - Blåbjerg
Jönsson - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis


Bænken:

CC
Rolantsson
Abildgaard
Børsting
Bruhn
Thrane
Pohl

:aabfan:

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2016, 17:20

Farums startopstilling:

Jensen

Gregor
Maxsø
Skovgaard
Petersen

Lobotka
Petry
Vingaard

Marcondes
'Mor'
Mikkelsen


Joshua John som ofte har voldt os problemer er end ikke på bænken, jeg ved ikke om hollænderen evt. er skadet

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af frederikshavneren » 1. apr 2016, 17:51

Ligner sæsonens laveste fremmøde på stadion, her er godt nok tomt :(

Der er dukket to Farum supportere op!

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af Mr. Larsen » 1. apr 2016, 18:14

Vi stinker som sædvanlig i forsvaret og bakker alt for meget, det her lugter af et sikkert nederlag igen igen.

Update

Og ja vi kan ikke ramme hinanden med afleveringerne i angrebet, så det tegner sig til at blive en god dag !
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af 9520AaB » 1. apr 2016, 18:20

Hvis bare Blåbjerg og Patrick får kvalitet i indlæggene, så smadrer vi dem.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB - Farum, 01.04.2016

Indlæg af Kunji » 1. apr 2016, 18:21

Den er altså god nok. Der er mindst 1/3 af hans krop, der er offside.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar