HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Yankee » 12. apr 2016, 09:44

BoT skrev: Jamen vi ER da er stor klub rent sportsligt - men i de seneste år har det mest været på trods af de økonomiske forhold. Og netop derfor bør vi som fans i stedet for den negative jammer, dette forum ret ofte flyder over med, glæde os over netop det - at vores klub er så stærk og veldrevet, at man kan spille med i toppen af rækken, selvom andre klubber bruger langt flere penge på deres spillertrup. Det er i virkeligheden en kæmpe ros til de faste folk i vores ledelse, og pt. står vi som den vel mest veldrevne klub i ligaen.

Selvfølgelig skal der være plads til kritik og også uenighed i den måde, klubben bliver drevet på - men jeg har endnu til gode at høre det perfekte alternativ til den måde, ledelsen pt. driver klubben på.

Jeg er i øvrigt sikker på, at flere af vores nærmeste konkurrenter (Randers, OB, AGF, Esbjerg, FCN) kommer til at sænke deres spillerbudgetter de kommende år, da jeg tvivler på, de kan hente samme volumen ind i transferindtægter, TV-penge og sponsorater, som de kunne for 2-3 år siden. FCK, Bif og FCM er lidt uden for kategori her, da de opererer under nogle helt andre virkeligheder, end os andre. At FCM- og Brøndby-modellerne så også virker meget usikre rent økonomisk, er en anden sag.
Jeg tror vi er meget enige, Bo. Jeg opponerer bare mod den logik, hvor de sportslige målsætninger kan aflæses direkte på budgetterne - "hvis vi har det 7. største budget kan vi ikke forvente at blive mere end nr. 7". Det er noget vrøvl.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af BoT » 12. apr 2016, 09:52

Yankee skrev:
BoT skrev: Jamen vi ER da er stor klub rent sportsligt - men i de seneste år har det mest været på trods af de økonomiske forhold. Og netop derfor bør vi som fans i stedet for den negative jammer, dette forum ret ofte flyder over med, glæde os over netop det - at vores klub er så stærk og veldrevet, at man kan spille med i toppen af rækken, selvom andre klubber bruger langt flere penge på deres spillertrup. Det er i virkeligheden en kæmpe ros til de faste folk i vores ledelse, og pt. står vi som den vel mest veldrevne klub i ligaen.

Selvfølgelig skal der være plads til kritik og også uenighed i den måde, klubben bliver drevet på - men jeg har endnu til gode at høre det perfekte alternativ til den måde, ledelsen pt. driver klubben på.

Jeg er i øvrigt sikker på, at flere af vores nærmeste konkurrenter (Randers, OB, AGF, Esbjerg, FCN) kommer til at sænke deres spillerbudgetter de kommende år, da jeg tvivler på, de kan hente samme volumen ind i transferindtægter, TV-penge og sponsorater, som de kunne for 2-3 år siden. FCK, Bif og FCM er lidt uden for kategori her, da de opererer under nogle helt andre virkeligheder, end os andre. At FCM- og Brøndby-modellerne så også virker meget usikre rent økonomisk, er en anden sag.
Jeg tror vi er meget enige, Bo. Jeg opponerer bare mod den logik, hvor de sportslige målsætninger kan aflæses direkte på budgetterne - "hvis vi har det 7. største budget kan vi ikke forvente at blive mere end nr. 7". Det er noget vrøvl.
Helt enig. Det har vi jo modbevist flere gange!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Søgaard » 12. apr 2016, 10:02

Gamen skrev:Nu har der tidligere været kritik af AaB TV's videoer... Nyd den fra Hobro. Det er sgu godt lavet!
Har der været kritik? Synes sku det er helt fint lavet. Speakeren har måske ikke lige en naturlig speaker-stemme (altså vores egen speaker, under interviews), men synes de får lavet nogle fine interviews og det er skønt med nogle fyldige video-sammendrag af kampene.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Hanga » 12. apr 2016, 10:10

Søgaard skrev:
Gamen skrev:Nu har der tidligere været kritik af AaB TV's videoer... Nyd den fra Hobro. Det er sgu godt lavet!
Har der været kritik? Synes sku det er helt fint lavet. Speakeren har måske ikke lige en naturlig speaker-stemme (altså vores egen speaker, under interviews), men synes de får lavet nogle fine interviews og det er skønt med nogle fyldige video-sammendrag af kampene.
Vi var nogle der fandt indslag som "hvem prutter mest i AaB truppen" en anelse useriøst.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Lindvang » 12. apr 2016, 10:15

BoT skrev:
Hanga skrev:
BoT skrev:Og på sidelinjen er de rasende over fcks spil og begynder at frygte, om vi kommer og snupper dem...

Er det ikke bare fodboldfans' DNA? At så snart ens hold ikke vinder (eller i AaBs tilfælde: Ikke vinder med 5-0 med Barca-spil!), begynder folk at tude på diverse debatfora???
Uden tvivl stiller man store krav til sit hold... Men i vores tilfælde handler det altså også meget om, at vi ved hvor højt et topniveau vi har, og at det er lidt svært at forstå, at vi nu er så langt fra det. Især når vi gik igennem træningskampene med samme offensive potens som vi sluttede efteråret af med. Det er klart at man fik sat næsen op efter et forår, hvor vi virkelig skulle forsøge at drille FCK. Nu har vi svært ved at sætte 5 afleveringer sammen (Roskilde kampen undtaget), og det er da lidt skuffende.

Skal siges at jeg ikke så kampen i går, men det lød ikke kønt i p3. Men lad os håbe at nu 3 sejre i træk giver holdet den selvtillid og momentum der skal til, for at vi kan nærme os vores topniveau igen.
Og det er også fair nok. Men måske skal vi lige minde os selv om, at vi på papiret ikke bør ligge i top-4 (baseret på størrelsen på spillerbudgettet). Jeg kan godt frygte lidt, at vores lejlighedsvise mesterskaber får folk til at miste realitetssansen lidt. Vi ligger altså nr. 2 9 kampe før afslutningen, og vi har netop vundet en udekamp med 2-0 - 3. kamp i træk, hvor vi vinder og holder 0'et.

Selvfølgelig skal der være plads til kritik - og jeg synes BESTEMT heller ikke, at det var verdens smukkeste indsats i går. Men lad os også lige bevare realismen og glæde os over 1: 3 point. 2: vi ligger nr. 2 og er i pokalsemifinalen. Hvis folk alligevel går og er sure og skuffede, kan jeg godt frygte for de kommende sæsoner...!!!
Jeg synes måske, du bør hate mindre på dine medfans og hate mere på AaB, Gaarde og Spalvis.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af Søgaard » 12. apr 2016, 10:18

Hanga skrev:
Søgaard skrev:
Gamen skrev:Nu har der tidligere været kritik af AaB TV's videoer... Nyd den fra Hobro. Det er sgu godt lavet!
Har der været kritik? Synes sku det er helt fint lavet. Speakeren har måske ikke lige en naturlig speaker-stemme (altså vores egen speaker, under interviews), men synes de får lavet nogle fine interviews og det er skønt med nogle fyldige video-sammendrag af kampene.
Vi var nogle der fandt indslag som "hvem prutter mest i AaB truppen" en anelse useriøst.
Den havde jeg ikke lige set.... Sorry.

Ja, selve spørgsmålet er lige i overkanten kan jeg godt se, konceptet tæt-på-truppen er vel fint nok. Selvom det ikke lige er noget jeg gider klikke på.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: HIK - Aalborg BK 10. April 2016 kl. 13.00

Indlæg af BoT » 12. apr 2016, 11:15

Lindvang skrev: Jeg synes måske, du bør hate mindre på dine medfans og hate mere på AaB, Gaarde og Spalvis.
Nu er jeg jo generelt en kærligheds-type, but message received!!

Besvar