AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Kenneth K » 14. apr 2016, 14:10

MrBangDK skrev:
Kenneth K skrev:Hovedet rammet hovedet på sømmet.

Som AaB-fan bosat i Århus har man allerede, her 15 timer efter slutfløjet, allerede skulle lægge øre til en del. Og har ret mange venner, der allerede har trykket "attend" til DBUs Pokalfinale-event på Facebook. Folk er rimelig meget oppe at køre, og den her summende elektricitet kommer til at kamme helt over for deres fans; og det kan forhåbentlig smitte af på truppen.

Men med det sagt, så har vi da fået spillet os selv over i en gevaldig underdog-rolle, og for hele Danmark decideret udstillet hvor svage vi er uden Würtz. Så uden ham kan vi allerede skyde alle forhåbninger ned. Men med ham på holdet, og et hurtigt mål i Århus, så kan det blive lidt af en neglebider for alle.
Hvad sker der hvis vi scorer et hurtigt mål og han ikke er med? Er det så definitivt og stensikkert, at vi ikke kan komme tilbage?
Polemiker. ;)

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. apr 2016, 14:19

Funky skrev:
Remark skrev:Med tanke på den manglende rutine kan det da undre, at Augo ikke spillede sekserpladsen i går. Det havde givet rutine og måske ro. Og det er ikke et angreb på Abildgaard, som jeg synes er meget lovende.
Det blev taget flere 'friske' valg i går. Abildgaard på center, Gilli på backen. Samtidig med at vi skulle starte forsigtigt og 'finde vores spil'. I bagklogskabens klare lys havde det måske været nemmere med et par mere erfarne herrer på holdet.
Så man skulle istedet have brugt Augo, på en position han overhovedet ikke har spillet i denne sæson, og sandsynligvis heller ikke har trænet? Gilli er jeg med på var lidt af et sats (som ikke lykkedes), men omvendt har PK saftsuseme ikke været overbevisende de senere kampe, mens Gilli gjorde det glimrende mod Roskilde.

Jeg synes iøvrigt der er fin sammenhæng mellem tanker om at ville starte med at få sat det offensive spil fremfor at flyve frem i hver eneste kontra, og at have en boldfast spiller som Abildgaard på banen, samt en back som positionerer sig noget mere som Dalsgaard end PK gør.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Funky » 14. apr 2016, 16:22

Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Remark skrev:Med tanke på den manglende rutine kan det da undre, at Augo ikke spillede sekserpladsen i går. Det havde givet rutine og måske ro. Og det er ikke et angreb på Abildgaard, som jeg synes er meget lovende.
Det blev taget flere 'friske' valg i går. Abildgaard på center, Gilli på backen. Samtidig med at vi skulle starte forsigtigt og 'finde vores spil'. I bagklogskabens klare lys havde det måske været nemmere med et par mere erfarne herrer på holdet.
Så man skulle istedet have brugt Augo, på en position han overhovedet ikke har spillet i denne sæson, og sandsynligvis heller ikke har trænet? Gilli er jeg med på var lidt af et sats (som ikke lykkedes), men omvendt har PK saftsuseme ikke været overbevisende de senere kampe, mens Gilli gjorde det glimrende mod Roskilde.

Jeg synes iøvrigt der er fin sammenhæng mellem tanker om at ville starte med at få sat det offensive spil fremfor at flyve frem i hver eneste kontra, og at have en boldfast spiller som Abildgaard på banen, samt en back som positionerer sig noget mere som Dalsgaard end PK gør.
Men Abildgaard var ikke specielt boldfast, Gilli lignede ikke Dalle ret meget, og man fik ikke sat hverken etableret offensiv eller kontraer. Nej, det kan godt være, det ikke var den rette kamp at give Augu, for han er åbenbart kun med på bænken for at hindre den i at flyve væk. Måske man kunne have prøvet Patrick centralt, hvor han selv mener han hører hjemme. Min pointe er, at hverken Abildgaard eller Gille er dem, der 'finder spillet' for AaB - det har de ikke erfaringen til. Det var en mærkeligt passiv tilgang fra Søndergaard, hvor AaB skulle ind og reagere på GF.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Jesper Schmidt » 14. apr 2016, 16:45

Funky skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Funky skrev:
Remark skrev:Med tanke på den manglende rutine kan det da undre, at Augo ikke spillede sekserpladsen i går. Det havde givet rutine og måske ro. Og det er ikke et angreb på Abildgaard, som jeg synes er meget lovende.
Det blev taget flere 'friske' valg i går. Abildgaard på center, Gilli på backen. Samtidig med at vi skulle starte forsigtigt og 'finde vores spil'. I bagklogskabens klare lys havde det måske været nemmere med et par mere erfarne herrer på holdet.
Så man skulle istedet have brugt Augo, på en position han overhovedet ikke har spillet i denne sæson, og sandsynligvis heller ikke har trænet? Gilli er jeg med på var lidt af et sats (som ikke lykkedes), men omvendt har PK saftsuseme ikke været overbevisende de senere kampe, mens Gilli gjorde det glimrende mod Roskilde.

Jeg synes iøvrigt der er fin sammenhæng mellem tanker om at ville starte med at få sat det offensive spil fremfor at flyve frem i hver eneste kontra, og at have en boldfast spiller som Abildgaard på banen, samt en back som positionerer sig noget mere som Dalsgaard end PK gør.
Men Abildgaard var ikke specielt boldfast, Gilli lignede ikke Dalle ret meget, og man fik ikke sat hverken etableret offensiv eller kontraer. Nej, det kan godt være, det ikke var den rette kamp at give Augu, for han er åbenbart kun med på bænken for at hindre den i at flyve væk. Måske man kunne have prøvet Patrick centralt, hvor han selv mener han hører hjemme. Min pointe er, at hverken Abildgaard eller Gille er dem, der 'finder spillet' for AaB - det har de ikke erfaringen til. Det var en mærkeligt passiv tilgang fra Søndergaard, hvor AaB skulle ind og reagere på GF.
Jeg synes altså det er en klar overfortolkning, når du får hans udtalelser til at være en passiv tilgang. Jeg ser det snarere som et mål om at man skulle forsøge at få kampen til at starte på AaB's præmisser, via roligt og sikkert positionsspil på AGF's banehalvdel - boldbesiddelse fremfor direkte spil. Under alle omstændigheder lykkedes det ikke, og det lykkedes heller ikke specielt godt med Gilli eller Abildgaard for den sags skyld. Men tager vi bagklogskabens briller af et øjeblik, så var det vel logisk at give genvalg til Abildgaard efter Hobro kampen, og i mine øjne var det også logisk at give Gilli chancen efter nogle særdeles anonyme præstationer af PK.

Jeg kunne i øvrigt også godt tænke mig at se PK blive prøvet af som Würtz afløser igen, jeg synes altså han har mange af de værktøjer som der er brug for derinde, og jeg synes altså der er lidt for mange begrænsninger hos ham i forhold til pladsen som back, i hvert fald som AaB gerne vil spille en back.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af FlæskeFrank » 15. apr 2016, 08:27

Liverpool viste meget godt, hvordan man kommer tilbage fra 0-2 nede.

Jeg kunne godt leve med at vinde 4-3 samlet med det vindende mål i overtiden. Hold kæft jeg ville næsten have ondt af Glenn, men også kun næsten.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Pastorius » 15. apr 2016, 09:31

Jeg har overvejet om ikke hele det her AGF-cirkus med målmands- og overtidsmål, pokalnederlag i første kamp alt sammen er led i en "cunning plan" fra Gaardes side, om at sparke liv i den jyske klassiker, ved at give indtryk af at der faktisk kunne være en reel tvivl om udfaldet af opgør mellem AaB og Århus. Som en lille bonus, når vi så strammer snøren til og løber med det til sidst, kan vi så fortælle Glen at "nu vandt vi igen".

Det er ret genialt når man tænker over det :cool:

Med venlig Hilsen
--
Robert

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af frederikshavneren » 16. apr 2016, 16:14

Agf prioriterer forståeligt onsdagens returkamp. De stiller med et halvt reservehold i dagens kamp mod FC Randers, århusianerne har skiftet seks spillere ift. den
1. pokalsemifinale

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af emil_kj » 16. apr 2016, 16:41

Bjarnason lader sig udskifte efter 40 min. Ligner en skade. Stor profil at mangle mod AaB,

Besvar