FC Randers - AaB, 25.04.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af Hovedet » 26. apr 2016, 17:07

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:Ja, lad os håbe jubeloptimisterne efterhånden stikker piben ind. Der er grund til at være alvorligt bekymret, hvis vi smider en fordelagtig ligaplacering og en pokalsemifinale ud af vinduet, bare sådan lige.
Nu er der ingen fare for, at du havner i gruppen "positive indslag" :thumbsup:

Vi er alle enige om, at spillet er ringe her i foråret. Især når man tænker på afslutningen af efteråret og opstarten. Men du har malet fanden på væggen siden kamp 1 i foråret og nu 1½ måned senere er vi altså stadig nr. 4 og tæt på 2. pladsen(som vi havde i vinters). Det er skidt, men altså ikke så skidt, som du gerne vil gøre det. Taber vi mod Brøndby på søndag, så er jeg enig i, at så ser foråret spildt ud. Men vinder vi, så kommer vi altså et meget stor skridt på medaljer/europæisk.

Det gjorde sindssygt ondt på mig at ryge ud til AGF i pokalen. Pokalfinaler er bare livets eliksir. Men om et par år vil et tilbageblik på en semifinale altså være et flot resultat.
Et flot resultat? Vi har været i 22 pokalsemifinaler og 11 pokalfinaler. Vi nåede semifinalen uden at møde en modstander fra samme række og røg ud til nyoprykkede nr. 11 i Superligaen. Hvis der vitterlig sidder nogen om et par år og fremhæver pokalsemifinalen mod AGF i 2016 som et "flot resultat", så tør jeg godt ikke tænke på, hvilke fortrædeligheder vi som AaB-fans har i vente de næste par år...

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af thomasjn » 26. apr 2016, 17:15

Jeg tror næsten det her var den kedeligste AaB kamp jeg nogensinde har set og derudover var det en yderst ringe præstation. Ingen tilbød sig for holdkammeraterne udover Thomsen, boldene blev sløset væk så let som ingenting og der var ingen vilje til at gå efter sejren. Det bedste ved kampen igår er, at den er slut. Det er altså nu ledelsen ska til at vågne op. Vi har gode spillere ja, men lige nu har vi ikke et særligt godt hold. Mixet af spillere er helt forkert og de offensive trusler er ikke til stede. Vi får altså ikke succes med de unge spillere, hvis vi ikke har nogle profiler der kan bære holdet. Lige nu er der kun en bærende kræft og det er Würtz. Så kommer Holger, som forhåbentlig er en mere moden leder end KEP. Med Risgårds nuværende niveau mangler vi derudover i en den grad en leder i offensiven. Derudover har vi det problem, at vi mangler spillere med spidskompetencer, som er farlige for modstanderne. De angrebstyper vi har er ikke meget værd, hvis ikke de bliver iscenesat pånær Jönsson som må ud af vagten. Da vores hold fungerede lukrerede de på Thomsen, Dalsgaard og Risgård i form. Thomsen er nok væk til sommer og han skal pine død erstattes med en profil (og for guds skyld ikke rugbrøds Borring) og vi skal have noget offensivt til backerne. Derudover må man se på Risgårds niveau - genfinder han det eller er tiden inde til en reserverolle, som kulturbærer? Han kan ikke være garangeret spilletid bare fordi han hedder Kasper Risgård og er en klubmand.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af KJ » 26. apr 2016, 18:29

Vigtigt med point på en halvdårlig dag. Randers ville ikke meget, og vi kunne ikke meget, men Randers dog markant farligst. Vi hænger på i toppen trods lang, svag periode, men mon ikke snart det bliver stolpe-ind igen. Al erfaring viser, at en enkelt succesoplevelse kan sætte gang i en stime.

Pohl var et forfriskende pust for tre kampe siden, men nu må ud på bænken igen. Han arbejder godt og virker fokuseret, men han træffer for mange dårlige beslutninger. Men OK - manden er vel 1. års senior? Ville være mærkeligt hvis han garnede løs i første sæson.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af Mogens » 26. apr 2016, 21:52

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:Ja, lad os håbe jubeloptimisterne efterhånden stikker piben ind. Der er grund til at være alvorligt bekymret, hvis vi smider en fordelagtig ligaplacering og en pokalsemifinale ud af vinduet, bare sådan lige.
Nu er der ingen fare for, at du havner i gruppen "positive indslag" :thumbsup:



Det gjorde sindssygt ondt på mig at ryge ud til AGF i pokalen. Pokalfinaler er bare livets eliksir. Men om et par år vil et tilbageblik på en semifinale altså være et flot resultat.
Say what. Jeg håber, at du joker, når du siger, at du om et par år vil se tilbage på en semifinaler i pokalen, som et flot resultat. Det vil så godt som aldrig være et flot resultat - specielt ikke hvis man kigger på de modstandere vi har haft, og hvem vi røg ud til. Pokalen har fra mit synspunkt været noget møg i år, og det eneste der kan redde denne sæson er en god placering i tabellen (min. nr. 4). Så kan jeg til nød se gennem fingre med, at spillet af og til har været et bundhold værdigt.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 26. apr 2016, 22:13

Mogens skrev:Say what. Jeg håber, at du joker, når du siger, at du om et par år vil se tilbage på en semifinaler i pokalen, som et flot resultat. Det vil så godt som aldrig være et flot resultat - specielt ikke hvis man kigger på de modstandere vi har haft, og hvem vi røg ud til. Pokalen har fra mit synspunkt været noget møg i år, og det eneste der kan redde denne sæson er en god placering i tabellen (min. nr. 4). Så kan jeg til nød se gennem fingre med, at spillet af og til har været et bundhold værdigt.
Hvis man kigger tilbage på en sæson, hvor vi bliver f.eks. nr. 4 og nåede semifinalen i pokalen, så må det vel siges at være en fornem sæson eller godkendt sæson alt efter øjnene.

At vi så pt. sidder tilbage med en forfærdelig smag i munden, fordi vi ryger ud til ligaens næstdårligste hold, har intet med resultatet "vi nåede semifinalen".

Personligt har jeg sådan at bliver vi nr. 4 og ikke når Europa, så er sæsonen ikke godkendt. Men vil jeg kigge tilbage på denne sæson om 5-6 år og se, at vi blev nr. 4 og nåede semifinalen, så vil jeg tænke, at det var en OK sæson - vi var med fremme både i ligaen og pokalen. Og det er udelukkende det du skal se mit udsagn på. Ingen af os kan om 5-6 år huske hvor gode eller dårlige lige den sæson var. Du vil jo ikke engang nu kunne sige om vi har spillet godt eller skidt denne sæson - for efteråret blev rigtig flot, mens foråret har været noget nærmere hø - så er sæsonen spillemæssig godkendt ? Det er ikke nemt med kun ja eller nej-mulighed.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af Yankee » 27. apr 2016, 16:14

FlæskeFrank skrev: Personligt har jeg sådan at bliver vi nr. 4 og ikke når Europa, så er sæsonen ikke godkendt.
Jeg tror du trænger til at justere dine forventninger til AaB. Vi kan ikke være utilfredse med en top-4-placering.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af thomasjn » 27. apr 2016, 16:55

Det her er et eller andet sted en absurd sæson at evaluere. Der var stor skepsis i sommer og mange havde bange anelser. De blev gjort til skamme henad efteråret, hvor man præsterede til et 12 tal, hvis det ikke havde været for den fesne start. Foråret må derimod give bange anelser i ledelseslagene på Hornevej. Udover pligtsejre mod Hobro og Roskilde og en smal uskøn sejr over FCN har det set skidt ud og jeg vil ikke være bleg for at sige karakteren for foråret er -03 ifht. hvad vi kan forvente. Man har spillet en kæmpe chance for endnu et mesterskab væk og er også godt i gang med at sætte medlajerne over styr, men uanset om vi havde lagt så godt eller ej ved pausen var den nuværende præstation under lavmålet. Derfor kan sæsonen i mine øjne højest blive en 02'er (lige bestået), hvis vi holder os i top 4.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 27. apr 2016, 18:01

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev: Personligt har jeg sådan at bliver vi nr. 4 og ikke når Europa, så er sæsonen ikke godkendt.
Jeg tror du trænger til at justere dine forventninger til AaB. Vi kan ikke være utilfredse med en top-4-placering.
Er på sin vis ikke uenig, men jeg trænger til europæisk og det er mit springende punkt.
- FlæskeFrank


Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af thomasjn » 28. apr 2016, 09:23

Arh nu er der rent faktisk god grund til at brokke sig over et forår, hvor pilen konsekvent har peget nedad og den flotte placering er sikret i efteråret.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af Ala » 28. apr 2016, 09:28

JA - det er satme for dårligt vi ikke har brugt millioner og atter milioner som FCK, FCM og Brøndby de sidste fem år og så vundet.... Det samme som FCK, mere end FCM og langt mere end Brøndby. Igen i dag må Brøndby ud at låne penge af deres sugardaddy.

Penge og forbrug er altså ikke = succes.

Hvis vi kigger tilbage på efteråret, så var der vist ikke mange der forventede en sløv start på foråret. Og det samme tror jeg da bestemt Gaarde, Lars og andre har tænkt. Så er det altid nemt at side på debatside.dk og spille pisse smart og være bagklog.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: FC Randers - AaB, 25.04.2016

Indlæg af Eksil » 28. apr 2016, 09:47

Ala skrev: Penge og forbrug er altså ikke = succes.
Nej, men penge og forbrug = adgang til bedre spillere, trænere og faciliteter = bedre muligheder for at vinde fodboldkampe. Det er ikke 1:1, men heller ikke langt fra.

I dansk sammenhæng kan 75 procent af variancen i placeringer forklares med budget til løn og indkøb, ifølge Idrættens Analyseinstitut. Naturligvis er nogle klubber bedre og dårligere end gennemsnittet til at forvalte deres penge. Eksempelvis kommer AaB længere for pengene fordi talenter ikke skal købes ind og lønnes billigt. Modsat er Brøndby rigtigt dårlige til at omsætte deres penge til resultater. Betaler man for et middelmådigt hold, så er det unaturligt at forvente mere, ligemeget hvad fans eller Gaarde siger.

Ydremere bør man bemærke, at sammenhængen ikke er lineær, logistisk. Det betyder, at en procent stignign i budget, ikke giver en procent bedre resultater, men at kurven bliver mere og mere stejl, jo tættere du kommer på topplaceringerne. Således batter en 1mio kr. langt mere i bunden af ligaen end i toppen.

Besvar