AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Funky » 11. maj 2016, 00:06

Klaus skrev:Jeg gider egentlig heller ikke råbe efter Kusk. MEN, i min bog er det ikke så meget selve skiftet der er problemet. Nej, det handlede om, at Kusk stod og sagde, at AaB var hans ENESTE danske klub og han ikke kunne se sig selv spille i andre danske klubber og i øvrigt gerne ville tilbage til AaB på et tidspunkt. Se det var 6 måneder, før han startede i FCK... Jeg ved godt, at der er grænser for, hvad man kan forvente af professionelle fodboldspillere, og at de gør meget for at please os tilskuere. MEN alligevel. Mit gamle romantiske hjerte har virkeligt svært ved at sluge den slags løgn og bedrag. Han kunne sgu da bare have holdt sin kæft, så havde historien været anderledes. Men han pissede på os, og det er sgu ikke i orden.
Enig, hans plapren om AaB som 'den eneste klub' tjener ham ikke til ære, alverdens gode grunde til at skifte til FCK til trods. Det ændrer dog ikke på, at det bedste bare er totalt at ignorere ham, og juble imens AaB skiller FCK totalt ad, Zanka bliver sendt tidligt i bad, Cornelius trimler rundt, osv.

Jeg kan i øvrigt slet ikke komme mig over, at FCK af alle klubber har spilleren med hele ligaens suverænt mest kiksede, røvtunge, bondske, Lars Tyndskid-agtige nickname:

"Corner". Smag lidt på det. "Corner". Vor herre bevares.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. maj 2016, 00:31

Funky skrev:
Klaus skrev:Jeg gider egentlig heller ikke råbe efter Kusk. MEN, i min bog er det ikke så meget selve skiftet der er problemet. Nej, det handlede om, at Kusk stod og sagde, at AaB var hans ENESTE danske klub og han ikke kunne se sig selv spille i andre danske klubber og i øvrigt gerne ville tilbage til AaB på et tidspunkt. Se det var 6 måneder, før han startede i FCK... Jeg ved godt, at der er grænser for, hvad man kan forvente af professionelle fodboldspillere, og at de gør meget for at please os tilskuere. MEN alligevel. Mit gamle romantiske hjerte har virkeligt svært ved at sluge den slags løgn og bedrag. Han kunne sgu da bare have holdt sin kæft, så havde historien været anderledes. Men han pissede på os, og det er sgu ikke i orden.
Enig, hans plapren om AaB som 'den eneste klub' tjener ham ikke til ære, alverdens gode grunde til at skifte til FCK til trods. Det ændrer dog ikke på, at det bedste bare er totalt at ignorere ham, og juble imens AaB skiller FCK totalt ad, Zanka bliver sendt tidligt i bad, Cornelius trimler rundt, osv.

Jeg kan i øvrigt slet ikke komme mig over, at FCK af alle klubber har spilleren med hele ligaens suverænt mest kiksede, røvtunge, bondske, Lars Tyndskid-agtige nickname:

"Corner". Smag lidt på det. "Corner". Vor herre bevares.
Det som for alvor irriterer mig ved Kusks skifte til FCK, er at det var et meget tydeligt tilvalg, i forhold til at se tiden en smule an og se om der ikke skulle være interesse fra andre udenlandske klubber senere i det pågældende vindue, hvor han vel nærmest skiftede da det knapt var åbnet. Det, sammenholdt med hans udtalelser og hans forhold tidligere til AaB, pisser mig af. Der var lidt for meget "FCK vil have mig, så er der ingen grund til at vente et sekund" over det skifte... og jeg synes personligt at det, udover at være pisseirriterende for os andre, var et forkert valg.

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Dot Bot » 11. maj 2016, 07:47

Jeg vil, med overbevisning i stemmen, sige at Kusk nok skal blive modtaget varmt i morgen. Og her hentyder jeg ikke til det sommeragtige vejr der blæser hen over Danmark disse dage.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af sulakvelidze » 11. maj 2016, 08:59

Jeg tror, de fleste inderst inde forstår og anerkender, at Kusk valgte pengene og oplevelserne i FCK. Det gør jeg selv, men alligevel har jeg ingen problemer med, at han bliver verbalt forfulgt. Det er spillets regler, og dem kender han selv. Om ikke andet kan Ståle undervise ham. Så længe det nøjes med at være verbalt, er det noget, han må finde sig i. Ståle fandt sig jo også i det og har talt varmt om AaB, selv om det ikke ligefrem var kærlighed, der mødte ham som FCK-spiller dengang.

Jeg tror så heller ikke, at det bliver så hadefuldt mod Kusk. Der bliver måske spredt had og generel piften, men ikke gennemgående vrede fra det meste af stadion. Det tror jeg til gengæld, der ville blive, hvis Kusk havde valgt Brøndby eller FCM. Var det sket, ville jeg selv ikke ønske ham andet end en ulykkelig karriere og en aften i tårer på stadion i Aalborg.

Nu er det trods alt mere til at kapere. Men det er ikke på nogen måde fedt at se ham i FCK-trøje, og han har skuffet mig i forhold til, hvor hurtigt han slog til på deres henvendelse.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af sulakvelidze » 11. maj 2016, 13:15

Og nu er det så slet ikke aktuelt med Kusk:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/skad ... -AaB-kamp/

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af emil_kj » 11. maj 2016, 13:17

Risgård tvivlsom Iflg. nordjyske. Noget med maven.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af 9800 » 11. maj 2016, 13:27

sulakvelidze skrev:Og nu er det så slet ikke aktuelt med Kusk:

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/skad ... -AaB-kamp/
Ja de er noget svækkede. 3 midterforsvarere ude, plus kusk og verbic.

De er dog nok så stærke at det ikke får så stor betydning

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af FlæskeFrank » 11. maj 2016, 13:43

9800 skrev:Ja de er noget svækkede. 3 midterforsvarere ude, plus kusk og verbic.

De er dog nok så stærke at det ikke får så stor betydning
Det er Zanka, de har tilbage i forsvaret ?!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af BoT » 11. maj 2016, 14:00

Det betyder vel, at de enten trækker Nicolai Jørgensen ned på en kant - som de gjorde i Odense - eller spiller med Baskim Kadrii fra start. Og samtidig smider de Marcus Mathisen ind i midterforsvaret.

Det er helt klart en fordel for os. Johansson, Verbic og Kusk har bidraget en del til fcks forår, og det må især betyde noget for spillestilen, da Nicolai og Toutouh er anderledes typer end Kusk og Verbic på kanterne.

Alexis
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 3. maj 2014, 01:27
Favoritspiller: Martin P

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Alexis » 11. maj 2016, 15:49

FlæskeFrank skrev:
9800 skrev:Ja de er noget svækkede. 3 midterforsvarere ude, plus kusk og verbic.

De er dog nok så stærke at det ikke får så stor betydning
Det er Zanka, de har tilbage i forsvaret ?!
Du kan stille nok så mange spørgsmålstegn ved hans personlighed, men han er stadig mange niveauer over samtlige af vores midterforsvarer

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Yankee » 11. maj 2016, 16:09

Marcus Mathisen er også en rigtig dygtig stopper, men mon ikke de finder en løsning med Remmer eller Kris Stadsgaard ved siden af Zanka?

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1349
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af white splash » 11. maj 2016, 16:26

Yankee skrev:Marcus Mathisen er også en rigtig dygtig stopper, men mon ikke de finder en løsning med Remmer eller Kris Stadsgaard ved siden af Zanka?
Kris S. er ikke i truppen.
1 2 3 Jimmy er en mur!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af thomasjn » 11. maj 2016, 17:28

Mon ikke FCK stiller sådan her;



Den nye man Mathiesen skal selvfølgelig preses benhårdt. Derudover skal vi se om ikke vi kan provokere Zanka til at begå nogle af de fejl vi ved han kan begå. Så Ene overfor grønskollingen og Spalvis til at mosle med Zanka. Ifht. Delaney og Kvist skal vi have Würtz til at genere Delaney så kan vi slå meget i stykker. Risgård må have noget cola og grønne æbler til mavsen så han kan løbe om hjørner med Kvist. Toutouh er jeg ikke så begejstret for og Baskhim er ikke i super omdrejninger. Det burde give gode muligheder for at Ahlmann og Thomsen kan lege i venstre. Det må give sig selv, at Kasper P og KEP er stopperpar da Blåbjerg simpelthen er for bette til at spille mod de to store drog fra FCK.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Freddie » 11. maj 2016, 17:34

thomasjn skrev:
Den nye man Mathiesen skal selvfølgelig preses benhårdt. Derudover skal vi se om ikke vi kan provokere Zanka til at begå nogle af de fejl vi ved han kan begå. Så Ene overfor grønskollingen og Spalvis til at mosle med Zanka. Ifht. Delaney og Kvist skal vi have Würtz til at genere Delaney så kan vi slå meget i stykker. Risgård må have noget cola og grønne æbler til mavsen så han kan løbe om hjørner med Kvist. Toutouh er jeg ikke så begejstret for og Baskhim er ikke i super omdrejninger. Det burde give gode muligheder for at Ahlmann og Thomsen kan lege i venstre. Det må give sig selv, at Kasper P og KEP er stopperpar da Blåbjerg simpelthen er for bette til at spille mod de to store drog fra FCK.
Efter dagens træning ser det ud til, at er Ahlmann på bænken. Blaabjerg er sandsynligvis med fra start.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af frederikshavneren » 11. maj 2016, 19:54

Freddie skrev:
thomasjn skrev:
Den nye man Mathiesen skal selvfølgelig preses benhårdt. Derudover skal vi se om ikke vi kan provokere Zanka til at begå nogle af de fejl vi ved han kan begå. Så Ene overfor grønskollingen og Spalvis til at mosle med Zanka. Ifht. Delaney og Kvist skal vi have Würtz til at genere Delaney så kan vi slå meget i stykker. Risgård må have noget cola og grønne æbler til mavsen så han kan løbe om hjørner med Kvist. Toutouh er jeg ikke så begejstret for og Baskhim er ikke i super omdrejninger. Det burde give gode muligheder for at Ahlmann og Thomsen kan lege i venstre. Det må give sig selv, at Kasper P og KEP er stopperpar da Blåbjerg simpelthen er for bette til at spille mod de to store drog fra FCK.
Jeg ser et scenarie for mig hvor vi får meget svært ved at nedbryde FCKs kompakte organisation. Defensivt får vi enorme problemer fysisk mod københavnernes luftvåben hvor de er os langt overlegen, det kan sagtens blive kampafgørende.

Nedtur at Haderslev fortsætter sejrsstimen. Alt andet end sejr i morgen vil betyde at sølvet fortoner sig i horisonten.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Hovedet » 11. maj 2016, 20:29

frederikshavneren skrev:
Freddie skrev:
thomasjn skrev:
Den nye man Mathiesen skal selvfølgelig preses benhårdt. Derudover skal vi se om ikke vi kan provokere Zanka til at begå nogle af de fejl vi ved han kan begå. Så Ene overfor grønskollingen og Spalvis til at mosle med Zanka. Ifht. Delaney og Kvist skal vi have Würtz til at genere Delaney så kan vi slå meget i stykker. Risgård må have noget cola og grønne æbler til mavsen så han kan løbe om hjørner med Kvist. Toutouh er jeg ikke så begejstret for og Baskhim er ikke i super omdrejninger. Det burde give gode muligheder for at Ahlmann og Thomsen kan lege i venstre. Det må give sig selv, at Kasper P og KEP er stopperpar da Blåbjerg simpelthen er for bette til at spille mod de to store drog fra FCK.
Jeg ser et scenarie for mig hvor vi får meget svært ved at nedbryde FCKs kompakte organisation. Defensivt får vi enorme problemer fysisk mod københavnernes luftvåben hvor de er os langt overlegen, det kan sagtens blive kampafgørende.

Nedtur at Haderslev fortsætter sejrsstimen. Alt andet end sejr i morgen vil betyde at sølvet fortoner sig i horisonten.
I forhold til sølv er vi under maximalt pres, da vi i praksis skal vinde kampen i morgen for stadig at være en del af det kapløb. Det er yderst vanskeligt at hente 5 eller 6 point på SønderjyskE på 4 kampe. Åh, gid dog SønderjyskE havde haft 3 point mere eller 3 point mindre. Som det er nu, har de næsten snuppet sølvet, men kan ikke true FCK på guldet. Det ville være århundredets griner, hvis SønderjyskE snupper det mesterskab fra Ståle.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af frederikshavneren » 11. maj 2016, 22:00

Møg runde hidtil, jeg tror dog godt at Brøndby kan få problemer mod FC Randers.

seamann

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af seamann » 12. maj 2016, 09:45

frederikshavneren skrev:Tror der venter en meget svær kamp. FCK spiller ikke seværdigt, men de har det med at tromle modstanderne. Derudover har vi det traditionelt svært mod FCK, deres fysiske spillestil og stringente organisation står ikke godt til os.

Jeg kan godt frygte at københavnerne igen igen maser os fysisk. Vi er totalt overmatchet fysisk og i luftspillet hvor vi får det umanerlig svært mod det københavnske luftvåben med spillere som Santander, Cornelius, N. Jørgensen, Delaney, Toutouh, Zanka og Johansson.
Det er ikke ligefrem en fair kamp.
og fra Sidelinien:
Jeg må indrømme, at jeg gerne sælger den for en uafgjort. Der er mange faktorer, som vil gøre det til en svær kamp.
- Aalborg er generelt et svært sted at spille
- AaB er det mest scorende hold i ligaen
- Vi er ramt af en del skader pt., både offensivt (Kusk), men også defensivt, hvor kun Zanka og Mathiesen er reelt kampklar, og Pelle Nilsson kun lige er vendt tilbage fra skade
- AaB kæmper for at sikre sig europæisk bold
- Vi har ikke meget reel firepower fra bænken pt., og bliver højst sandsynligt nødt til at have Cornelius inde fra start
- Der er nok en del AaB-spillere, som gerne vil revanchere både de to nederlag tidligere på sæsonen, samt lukke munden på Ståle med hans udtalelser
Frederikshavn er det nye sort.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. maj 2016, 09:47

sulakvelidze skrev:Jeg tror, de fleste inderst inde forstår og anerkender, at Kusk valgte pengene og oplevelserne i FCK. Det gør jeg selv, men alligevel har jeg ingen problemer med, at han bliver verbalt forfulgt. Det er spillets regler, og dem kender han selv. Om ikke andet kan Ståle undervise ham. Så længe det nøjes med at være verbalt, er det noget, han må finde sig i. Ståle fandt sig jo også i det og har talt varmt om AaB, selv om det ikke ligefrem var kærlighed, der mødte ham som FCK-spiller dengang.

Jeg tror så heller ikke, at det bliver så hadefuldt mod Kusk. Der bliver måske spredt had og generel piften, men ikke gennemgående vrede fra det meste af stadion. Det tror jeg til gengæld, der ville blive, hvis Kusk havde valgt Brøndby eller FCM. Var det sket, ville jeg selv ikke ønske ham andet end en ulykkelig karriere og en aften i tårer på stadion i Aalborg.

Nu er det trods alt mere til at kapere. Men det er ikke på nogen måde fedt at se ham i FCK-trøje, og han har skuffet mig i forhold til, hvor hurtigt han slog til på deres henvendelse.

Det der så irriterer mig mest er at når tilskuere i Aalborg pifter ad Kusk er det bonderøvs-mentalitet, jantelov og mindreværdskomplekser. Men når de I Brøndby eller FCK pifter ad en spiller der er skiftet til konkurrenten så er det fordi deres tilskuere har international klasse og lever og ånder for fodbold hvilket de andre klubbers fans kunne lære af. Jeg brækker mig.
Janteloven eksisterer IKKE!

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - FCK torsdag den 12. maj 2016

Indlæg af Sanchez94 » 12. maj 2016, 10:42

Da Ku$k underskrev kontrakten, vidste han også, hvilken modtagelse han ville få i Aalborg, nu er situationen desværre han er "skadet", det udsætter bare hans "velkomst" til næste sæson.

Besvar